Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Dispoziţii generale ART. 1 Cadrul european al calificãrilor (EQF) este un cadru de referinţã care faciliteazã învãţarea pe tot parcursul vieţii. În contextul Cadrului european al calificãrilor se definesc urmãtoarele: - competenţa profesionalã reprezintã capacitatea doveditã de a utiliza cunoştinţe, abilitãţi şi capacitãţi personale, sociale şi/sau metodologice în situaţii de muncã ori de studiu; - cunoştinţele reprezintã rezultatul asimilãrii de informaţii prin învãţare. Acestea sunt ansamblul de fapte, principii, teorii şi practici legate de un anumit domeniu de muncã sau de studiu. Cunoştinţele sunt descrise ca teoretice şi/sau faptice; - abilitãţile reprezintã capacitatea de a aplica şi de a utiliza cunoştinţe pentru a duce la îndeplinire sarcini şi pentru a rezolva probleme. Abilitãţile sunt descrise ca fiind cognitive (implicând utilizarea gândirii logice, intuitive şi creative) sau practice (implicând dexteritate manualã şi utilizarea de metode, materiale, unelte şi instrumente). ART. 2 (1) Sistemul de menţinere a competenţelor profesionale este element de bazã al sistemului de management al siguranţei. (2) Pentru menţinerea şi dezvoltarea competenţelor profesionale la un nivel calitativ ridicat şi în scopul respectãrii cerinţelor privind siguranţa feroviarã, se impune ca personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, precum şi alte categorii de personal care desfãşoarã activitãţi specifice în operaţiunile de transport pe cãile ferate din România sã fie cuprinse şi integrate într-un sistem de menţinere a competenţelor profesionale. (3) Sistemul de menţinere a competenţelor profesionale reprezintã cadrul minim necesar pentru realizarea obiectivelor siguranţei circulaţiei pe cãile ferate şi cuprinde totalitatea programelor de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar. (4) Programele de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar cuprind totalitatea activitãţilor de pregãtire teoreticã, practicã, autoinstruire şi de evaluare în vederea realizãrii obiectivelor de menţinere şi dezvoltare a competenţelor profesionale specifice funcţiei. (5) Programele de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar se efectueazã prin: a) instruirea profesionalã realizatã prin: - instruirea profesionalã teoreticã; - instruirea practicã de serviciu; - autoinstruirea profesionalã continuã; b) verificarea profesionalã periodicã realizatã prin evaluarea pentru confirmarea periodicã a competenţelor profesionale. ART. 3 Pentru personalul care desfãşoarã activitãţi specifice în operaţiunile de transport pe cãile ferate din România, altul decât cel cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, operatorii economici vor elabora proceduri specifice proprii, bazate pe implementarea şi dezvoltarea unui sistem de menţinere a competenţelor profesionale. CAP. I Programe de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar ART. 4 (1) Pentru a fi cuprins şi integrat într-un sistem de menţinere a competenţelor profesionale, personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei pe cãile ferate din România trebuie sã posede, conform funcţiei cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei şi tipurilor de material rulant sau tipurilor de instalaţii de siguranţa circulaţiei, urmãtoarele documente specifice, dupã caz: a) certificat de calificare profesionalã, obţinut prin evaluarea competenţelor profesionale dobândite în urma absolvirii programelor de calificare profesionalã într-o ocupaţie specificã transportului feroviar; b) certificat de absolvire, obţinut prin evaluarea competenţelor profesionale dobândite în urma absolvirii programelor de specializare/perfecţionare; c) certificat de competenţe profesionale sau pentru confirmarea periodicã a competenţelor profesionale, obţinut prin evaluarea competenţelor profesionale; d) autorizaţie pentru exercitarea funcţiei personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei; e) autorizaţie pentru manipularea unor tipuri de instalaţii de siguranţã şi/sau pentru efectuarea de activitãţi specifice altor funcţii cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei; f) permis de mecanic de locomotivã; g) certificat complementar al mecanicului de locomotivã. (2) Documentele menţionate la alin. (1) lit. a)-c) se elibereazã de cãtre organismul de certificare a competenţelor profesionale. (3) Documentele menţionate la alin. (1) lit. d)-f) se elibereazã de autoritatea competentã. (4) Documentele menţionate la alin. (1) lit. g) se elibereazã de operatorii economici care desfãşoarã operaţiuni de transport feroviar. ART. 5 Operatorii economici care desfãşoarã operaţiuni de transport feroviar sunt obligaţi sã utilizeze în efectuarea activitãţilor privind siguranţa circulaţiei numai personal care face parte din sistemul de menţinere a competenţelor profesionale în operaţiunile de transport pe cãile ferate din România. ART. 6 (1) Obţinerea documentelor menţionate la art. 4 alin. (1) determinã includerea posesorului în programul de formare profesionalã continuã. (2) Pentru personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei pe cãile ferate care a întrerupt programul de formare profesionalã continuã mai mult de 12 luni consecutive se impune redobândirea valabilitãţii documentelor prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. d)-f) deţinute de cãtre acesta. (3) Programul de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar conţine 3 moduri de abordare a cerinţelor dezvoltãrii profesionale continue: - abordarea bazatã pe informaţii din exterior, prin stabilirea unei anumite cantitãţi de elemente ce trebuie învãţate, fiind considerate corespunzãtoare pentru dezvoltarea şi menţinerea competenţei; - abordarea bazatã pe informaţii din interior, potrivit cãreia personalului care efectueazã activitãţi specifice desfãşurãrii transportului feroviar i se cere sã demonstreze, prin intermediul rezultatelor, cã menţine şi dezvoltã competenţele profesionale; - abordarea combinatã, prin care se îmbinã în mod efectiv şi eficient informaţiile primite prin cele douã moduri de abordare de mai sus, se fixeazã cantitãţile de elemente de învãţat cerute şi se mãsoarã rezultatele obţinute. (4) Programele de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar pentru personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei cuprind urmãtoarele elemente şi proceduri: - elementele programelor de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar: a) mijloacele prin care se va asigura menţinerea competenţelor; b) dotãrile, echipamentele şi materialele necesare; c) programa de pregãtire; d) persoanele cu atribuţii de instruire teoreticã şi practicã; e) obiectivele programului de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar - exprimate în competenţe profesionale, care urmeazã a fi menţinute, dezvoltate şi confirmate periodic pentru fiecare persoanã cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei; f) duratele de pregãtire pentru realizarea obiectivelor propuse; g) numãrul minim şi maxim de participanţi pentru un ciclu sau o serie de pregãtire; - procedurile programelor de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar: a) procedura de efectuare a instruirii teoretice; b) procedura de efectuare a instruirii practice de serviciu; c) procedura de evaluare pentru confirmarea periodicã a competenţelor profesionale. CAP. II Elementele programului de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar ART. 7 Mijloacele prin care se va asigura menţinerea competenţelor (1) Programul de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar pentru personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei se deruleazã în centre de instruire feroviarã ale operatorilor economici sau în centrele care aparţin organismului de certificare a competenţelor profesionale, denumite în continuare centre de instruire. (2) Centrele de instruire urmãresc creşterea nivelului de pregãtire profesionalã prin instruire în vederea menţinerii competenţelor profesionale dobândite, precum şi pentru dezvoltarea de noi competenţe în rândul personalului feroviar, folosind în acest scop cele mai moderne instrumente oferite de tehnologia informaţiei. ART. 8 Dotãrile, echipamentele şi materialele necesare Centrele de instruire trebuie sã deţinã urmãtorul minim de dotãri, echipamente şi materialele necesare instruirii, dupã cum urmeazã: - salã de clasã cu acces la spaţii igienico-sanitare; - tehnicã didacticã; - material didactic; - bibliotecã tehnicã; - tehnicã audiovideo pentru instruire. ART. 9 Programa de pregãtire (1) Programul de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar pentru personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei se organizeazã şi se desfãşoarã pe baza programei de pregãtire. (2) Programa de pregãtire conţine urmãtoarele elemente componente: planurile-cadru, planuri specifice, planuri de lecţie şi programarea calendaristicã a modulelor de instruire. (3) Elaborarea planurilor-cadru se face de cãtre organismul de certificare a competenţelor profesionale împreunã cu operatorii economici şi vor fi avizate de autoritatea competentã. Calendarul întâlnirilor privind elaborarea planurilor-cadru va fi publicat pe site-ul web propriu al organismului de certificare a competenţelor profesionale pânã la data de 1 octombrie a fiecãrui an. (4) Planurile-cadru se întocmesc în funcţie de specificul şi complexitatea funcţiei şi sunt elaborate pânã la data de 15 noiembrie a fiecãrui an pentru anul de instruire urmãtor. (5) Organismul de certificare a competenţelor profesionale, pânã în data de 15 noiembrie, va publica pe site-ul web propriu aceste planuri-cadru. (6) Planurile specifice se întocmesc de cãtre operatorii economici prin adaptarea prevederilor planurilor-cadru la condiţiile concrete activitãţii pânã la data de 15 decembrie a fiecãrui an pentru anul urmãtor de instruire. Planurile specifice conţin module de instruire teoreticã specifice fiecãrei funcţii îndeplinite de cãtre personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei pe cãile ferate. (7) Programarea calendaristicã a modulelor de instruire teoreticã se face de cãtre fiecare centru de instruire. Aceasta se aduce la cunoştinţa personalului care urmeazã sã fie instruit. (8) Planurile de lecţie se întocmesc de cãtre persoanele cu atribuţii de instruire profesionalã teoreticã înainte de data desfãşurãrii modulului de instruire teoreticã respectiv, pe baza planului specific, şi cuprind: - funcţia; - data şi durata modulului de instruire teoreticã; - temele aferente modulului de instruire extrase din planul specific; - testarea cunoştinţelor; - teme suplimentare introduse ulterior întocmirii planului specific; - analiza desfãşurãrii modulului de instruire şi recomandãri pentru studiu individual. În planul de lecţie se specificã: - durata alocatã; - bibliografia aferentã; - metodele de instruire utilizate; - mijloacele şi materialul didactic folosite; - exemple de nereguli sau accidente şi incidente feroviare în legãturã cu conţinutul modulului. ART. 10 Persoanele cu atribuţii de instruire profesionalã teoreticã şi practicã de serviciu (1) Instruirea profesionalã teoreticã şi practicã de serviciu a personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei se va face numai de cãtre personal care deţine certificat de absolvire a cursului de perfecţionare "Metodologia instruirii adultului din domeniul feroviar" şi care este atestat pentru instruirea personalului pe competenţele profesionale specifice funcţiilor pe care urmeazã sã le instruiascã profesional. (2) Personalul de instruire provine dintre salariaţii cu experienţã, cu o bunã pregãtire în domeniu, cu aptitudini psihopedagogice şi care au absolvit cursul de perfecţionare "Metodologia instruirii adultului din domeniul feroviar", organizat de organismul de certificare a competenţelor profesionale. (3) Personalul prevãzut la alin. (1), încadrat de un operator economic, este obligat sã se perfecţioneze profesional la organismul de certificare a competenţelor profesionale cel puţin o datã la 2 ani. Operatorii economici transmit anual la organismul de certificare a competenţelor profesionale necesarul de personal care urmeazã a fi perfecţionat în acest sens. ART. 11 Obiectivele programului de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar (1) Obiectivele programului de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar sunt crearea unui cadru comun de referinţã pentru personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei şi sunt exprimate în competenţe profesionale. (2) Competenţele profesionale ale personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei fac obiectul unui catalog specific, care include toate competenţele funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, stabilit şi aprobat prin decizie a directorului general al organismului de certificare a competenţelor profesionale, cu avizul autoritãţii competente. (3) În funcţie de dinamica dezvoltãrii, modernizãrii, infrastructurii de transport feroviar, precum şi de cea a modificãrii reglementãrilor, organismul de certificare a competenţelor profesionale va elabora de fiecare datã un nou catalog specific al competenţelor profesionale ale funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei. (4) În anexa nr. 1.1 este prezentatã structura de elaborare a competenţelor profesionale pentru fiecare funcţie deţinutã de personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei. ART. 12 Duratele de pregãtire pentru realizarea obiectivelor propuse, numãrul minim şi numãrul maxim de participanţi pentru un ciclu şi o serie de pregãtire (1) Durata, numãrul minim şi numãrul maxim de participanţi pentru un ciclu sau o serie de pregãtire, periodicitatea instruirii profesionale şi a evaluãrii competenţelor profesionale generale pentru realizarea obiectivelor propuse în cadrul programului de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar, sunt stabilite în concordanţã cu specificul şi complexitatea funcţiei personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, în conformitate cu anexa nr. 1.2. (2) Prin procedurile proprii fiecare operator economic dispune asupra periodicitãţii de derulare a modulelor de instruire teoreticã - bilunar, lunar, la douã luni, trimestrial, semestrial sau anual. CAP. III Procedurile programului de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar SECŢIUNEA 1 Procedura de instruire profesionalã teoreticã ART. 13 Organizarea instruirii profesionale teoretice (1) Activitatea de instruire profesionalã teoreticã a personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei se programeazã în tot cursul anului calendaristic. (2) Instruirea profesionalã teoreticã se desfãşoarã instituţionalizat - în centre de instruire, prin module de instruire teoreticã, pe grupe pentru personalul din aceeaşi funcţie sau funcţii cu activitate asemãnãtoare. Modul de cuprindere a personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei pe cãile ferate la instruirea profesionalã teoreticã este stabilit în planul-cadru. (3) Programarea calendaristicã a modulelor de instruire profesionalã teoreticã trebuie sã conţinã locul - centrul de instruire, data şi temele de instruire, având la bazã programa de pregãtire. Aceasta se întocmeşte de cãtre personalul cu atribuţii de instruire cu respectarea duratei anuale de instruire profesionalã teoreticã, specificã fiecãrei funcţii a personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei pe cãile ferate, prevãzutã în anexa nr. 1.2. ART. 14 Desfãşurarea modulelor de instruire profesionalã teoreticã (1) Principalul mod de asimilare şi aprofundare a cunoştinţelor teoretice este studiul individual. Acesta se efectueazã de cãtre fiecare participant la desfãşurarea modulelor de instruire pe baza recomandãrilor date de personalul cu atribuţii de instruire privind titlul şi conţinutul temei, precum şi a materialului bibliografic necesar. (2) Instruirea profesionalã teoreticã instituţionalizatã este constituitã în aşa fel încât sã abordeze menţinerea şi dezvoltarea competenţelor. În cadrul instruirii profesionale teoretice se desfãşoarã obligatoriu, în ordinea prezentatã, activitãţile: a) verificarea curentã şi aprecierea cunoştinţelor din tematica modulului de instruire; b) reîmprospãtarea şi aprofundarea unor probleme insuficient reţinute de cãtre participanţii la desfãşurarea modulului de instruire; c) prezentarea şi dezbaterea temelor prevãzute în planul de lecţie; d) evaluarea curentã a nivelului de cunoştinţe şi deprinderi corespunzãtoare competenţelor ce rezultã din tematica modulului de instruire; e) analiza cauzelor neconformitãţilor care au afectat cerinţele obligatorii de siguranţã feroviarã petrecute pe infrastructura feroviarã naţionalã şi comunitarã, prin utilizarea metodelor de instruire interactive de grup; f) recomandãri cu privire la studiul individual ce urmeazã a fi executat de cãtre participanţii la desfãşurarea modulului de instruire. (3) Verificarea curentã şi aprecierea cunoştinţelor teoretice a participanţilor prezenţi la desfãşurarea modulului de instruire se pot realiza prin conversaţie, lucrare scrisã sau test-grilã. (4) Reîmprospãtarea şi aprofundarea unor probleme insuficient reţinute de cãtre participanţii la desfãşurarea modulului de instruire se realizeazã prin studiu individual. (5) Prezentarea şi dezbaterea temelor prevãzute în planul de lecţie se organizeazã şi se realizeazã prin metode utilizate în educaţia adulţilor, astfel: - metode pasive de instruire: - metode interogative; - metode expozitive; - metode active de instruire: - metode simulative; - metode demonstrative; - metode interactive de grup; - metode de instruire în sistem e-learning sau asistatã de calculator. (6) Evaluarea curentã a nivelului de cunoştinţe şi deprinderi corespunzãtoare unei competenţe profesionale, care rezultã din tematica de desfãşurare a modulului de instruire, se realizeazã pe parcursul activitãţilor desfãşurate conform alin. (2) lit. a)-d), în cadrul desfãşurãrii modulului de instruire. Evaluarea nivelului de cunoştinţe corespunzãtoare unei competenţe profesionale se defineşte, sub formã de calificativ, astfel: - calificativul A = competenţã maximã; - calificativul B = competenţã medie; - calificativul C = competenţã minimã; - calificativul D = competenţã deficitarã. (7) Aceastã evaluare se înscrie de cãtre personalul cu atribuţii de instruire care a efectuat instruirea, pentru fiecare competenţã în parte, în fişa individualã de instruire profesionalã teoreticã a fiecãrui participant la modulul de instruire, conform anexei nr. 1.3. (8) Pentru personalul care a absentat de la modulul de instruire sau care în urma evaluãrii a fost apreciat cu D la una sau mai multe competenţe, se organizeazã module de instruire suplimentare ale cãror duratã şi tematicã sunt identice cu cele ale modulului de instruire la care a absentat sau a fost apreciat cu D. Aceste module de instruire suplimentare se organizeazã dupã o perioadã necesarã desfãşurãrii unui studiu individual de cãtre personalul implicat, dar nu mai mult de 10 zile. (9) La desfãşurarea modulelor de instruire suplimentare poate participa şi personalul care în urma evaluãrii a fost apreciat cu B sau C la una sau mai multe competenţe. (10) Dacã şi dupã modulul de instruire suplimentar existã personal care în urma evaluãrii a fost apreciat cu D la una sau mai multe competenţe, acesta va fi retras din activitate pânã la redobândirea cunoştinţelor teoretice necesare ridicãrii nivelului competenţei deficitare. Personalul în cauzã se poate adresa organismului de certificare a competenţelor profesionale în vederea reinstruirii şi/sau evaluãrii competenţei respective. ART. 15 (1) Instruirea profesionalã teoreticã poate fi efectuatã şi prin alte metode de instruire moderne, respectiv instruirea în poligoane de instruire şi/sau simulatoare. (2) Instruirea în poligoane de instruire şi/sau pe simulatoare oferã posibilitatea evaluãrii complexe şi cuprinzãtoare a riscurilor, fãrã presiunea timpului şi a condiţiilor din teren, pentru angajaţii neexperimentaţi şi poate sã garanteze învãţarea corectã a limitãrii ori eliminãrii acestora. Conştientizarea riscurilor prezente la locul de muncã permite personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei sã participe din plin la procesul de instruire, ceea ce are ca rezultat o eficacitate ridicatã a instruirii. (3) Instruirea în poligoane de instruire şi/sau pe simulatoare oferã posibilitatea evaluãrii întregului personal, în cazul situaţiilor-limitã, deosebite sau foarte rar întâlnite în exploatare, dar deosebit de periculoase şi/sau care duc la incidente sau accidente feroviare. ART. 16 (1) Simulatoarele şi poligoanele de instruire, de diverse tipuri, trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe: - realizeazã obiectivele stabilite pentru instruire şi evaluare; - simuleazã posibilitãţile de funcţionare a instalaţiilor de siguranţã a circulaţiei la un nivel de realism fizic corespunzãtor obiectivelor de instruire şi evaluare; - asigurã un realism comportamental suficient pentru a permite personalului instruit sau evaluat sã îşi demonstreze priceperile şi deprinderile corespunzãtoare obiectivelor; - dispune de o interfaţã care permite personalului instruit sau evaluat sã interacţioneze cu instalaţia şi cu mediul simulat; - asigurã un mediu de funcţionare controlat capabil sã simuleze o varietate de condiţii, în care se pot include situaţii de urgenţã, de risc sau neobişnuite, relevante pentru obiective stabilite; - permite celui care face evaluarea sã ţinã sub control, sã monitorizeze şi sã înregistreze exerciţiile în vederea evaluãrii efective a performanţei personalului instruit. (2) Personalul cu atribuţii de instruire, care efectueazã formarea şi instruirea personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei folosind un simulator, este necesar sã îndeplineascã condiţiile de la art. 10 alin. (1) şi, în plus, sã stãpâneascã tehnicile de formare profesionalã şi instruire care implicã utilizarea simulatorului. (3) Cerinţele menţionate la alin. (2) trebuie certificate de cãtre organismul de certificare a competenţelor profesionale. (4) Raportul de evaluare a instruirii în poligoane de instruire şi/sau pe simulatoare este parte componentã a fişei de instruire profesionalã teoreticã şi se anexeazã la portofoliul individual al personalului evaluat. Ponderea acestuia în evaluarea nivelului de cunoştinţe şi deprinderi corespunzãtoare unei competenţe profesionale se defineşte prin manualul de exploatare al poligonului sau simulatorului, în funcţie de metodele utilizate în instruire, conform prevederilor art. 14 alin. (5). SECŢIUNEA a 2-a Procedura de instruire practicã de serviciu ART. 17 Organizarea şi desfãşurarea instruirii practice de serviciu (1) Instruirea practicã de serviciu este o modalitate de instruire a personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei legatã în mod nemijlocit de locul de muncã, cu eficienţã imediatã asupra nivelului de cunoştinţe şi deprinderi necesare fiecãrei competenţe profesionale dobândite. (2) Scopul instruirii practice de serviciu este depistarea şi eliminarea deprinderilor greşite de lucru, respectiv menţinerea şi aprofundarea celor însuşite corect, dezvoltarea abilitãţilor, determinând, în final, obiectivele principale ale instruirii practice de serviciu. (3) Obiectivele principale se referã la menţinerea, respectiv îmbunãtãţirea performanţelor pentru realizarea cu eficienţã a unor sarcini complexe şi reprezintã: - executarea corectã şi completã a unei operaţii; - aplicarea metodelor şi procedeelor de lucru; - manevrarea de maşini, utilaje, instalaţii şi dispozitive; - aplicarea metodelor de intervenţie în caz de defecţiune, funcţionare necorespunzãtoare a instalaţiilor, dispozitivelor, incendii, avarii, conform ghidurilor/manualelor de depanare sau procedurilor specifice. (4) Programarea calendaristicã de desfãşurare a instruirii practice de serviciu se întocmeşte de cãtre personalul cu atribuţii de instruire cu respectarea duratei şi periodicitãţii de instruire practicã specificã fiecãrei funcţii cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, prevãzutã în anexa nr. 1.2. ART. 18 Desfãşurarea instruirii practice de serviciu (1) Instruirea practicã de serviciu a personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei se desfãşoarã individual sau în grupe mici şi constã în acţiuni şi operaţii specifice, desfãşurate prin monitorizarea acestuia de cãtre personalul cu atribuţii de instruire. Acţiunile şi operaţiile desfãşurate de cãtre personalul monitorizat sunt cele specifice proceselor tehnologice de lucru. (2) Personalul cu atribuţii de instruire consemneazã sub semnãturã în documentele postului sau locului de muncã data, ora începerii/terminãrii instruirii practice de serviciu, precum şi numele, prenumele personalului instruit. (3) Pentru atingerea scopului şi obiectivelor în cadrul instruirii practice de serviciu, personalul cu atribuţii de instruire desfãşoarã în ordinea prezentatã urmãtoarele activitãţi: - subliniazã activitãţile executate corect; - solicitã personalului monitorizat sã evidenţieze operaţiile executate greşit şi consecinţele acestora în exploatare; - evidenţiazã operaţiile executate greşit, nearãtate de salariat şi consecinţele lor; - demonstreazã în faţa personalului monitorizat modul corect de executare a operaţiilor; - solicitã personalului monitorizat sã repete operaţiile demonstrate de cãtre personalul de instruire, pânã la însuşirea modului corect de lucru. (4) Evaluarea curentã a nivelului deprinderilor şi abilitãţilor necesare fiecãrei competenţe profesionale în parte se realizeazã pe parcursul activitãţilor desfãşurate conform alin. (3), prin acordare de calificative, astfel: - calificativul A = competenţã maximã; - calificativul B = competenţã medie; - calificativul C = competenţã minimã; - calificativul D = competenţã deficitarã. (5) Aceastã evaluare se înscrie de cãtre personalul cu atribuţii de instruire, care a efectuat monitorizarea, pentru fiecare competenţã în parte, în fişa individualã de instruire practicã de serviciu a personalului monitorizat, conform anexei nr. 1.4. (6) În cazul personalului care, în urma evaluãrii la instruirea practicã de serviciu, a fost apreciat cu C pentru una sau mai multe competenţe, personalul cu atribuţii de instruire organizeazã şi desfãşoarã cu prioritate module de instruire practicã de serviciu suplimentare pentru personalul în cauzã, insistând pe competenţele deficitare. (7) Aprecierea cu D în urma evaluãrii la instruirea practicã de serviciu duce la pierderea valabilitãţii documentelor prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. c)-g), deţinute de personalul în cauzã, pânã la dobândirea abilitãţilor practice specifice competenţei profesionale respective. SECŢIUNEA a 3-a Procedura de evaluare pentru confirmarea periodicã a competenţelor profesionale ART. 19 Scopul, derularea şi finalizarea (1) Evaluarea pentru confirmarea periodicã a competenţelor profesionale în cadrul programelor de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar ale personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei urmãreşte 3 obiective principale: - scopul administrativ - îndeplinirea cerinţelor referitoare la personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei privind calificarea, instruirea, autorizarea, menţinerea în funcţie; - scopul motivaţional - identificarea nevoilor în instruirea şi dezvoltarea personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei; - scopul informaţional - informarea personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei privind rezultatele evaluãrii lor şi cãile posibile de îmbunãtãţire a acestor rezultate. (2) Evaluarea trebuie conceputã astfel încât sã fie respectate principii fundamentale precum: validitate, credibilitate, corectitudine şi imparţialitate. Aceasta are un caracter complex, de continuitate, orientatã pe îmbunãtãţirea performanţelor, iar rezultatele evaluãrii trebuie sã fie analizate cu acurateţe şi comunicate tuturor celor implicaţi. (3) Derularea şi finalizarea evaluãrii, pentru confirmarea periodicã a competenţelor profesionale ale personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei pe cãile ferate, în conformitate cu anexa nr. 1.1, revin: a) organismului de certificare a competenţelor profesionale, pentru setul de competenţe profesionale generale, corespunzãtoare funcţiei personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei pe cãile ferate, identificat cu A, în coloana 0, din anexa nr. 1.1; b) operatorilor economici, pentru seturile de competenţe profesionale specifice tipurilor de material rulant sau tipurilor de instalaţii de siguranţa circulaţiei pe cãile ferate, identificate cu B şi C, în coloana 0, din anexa nr. 1.1. (4) Derularea şi finalizarea evaluãrii pentru confirmarea periodicã a competenţelor profesionale ale personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei al operatorilor economici care efectueazã programul de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar în centrele organismului de certificare a competenţelor profesionale revin organismului de certificare a competenţelor profesionale. (5) Îndeplinirea obiectivelor definite la alin. (1) presupune respectarea unor obligaţii specifice atât de cãtre operatorii economici, cât şi de cãtre organismul de certificare a competenţelor profesionale. ART. 20 Organizare (1) Planurile-cadru pentru confirmarea periodicã a competenţelor profesionale sunt cele de la art. 9 alin. (4). (2) Operatorii economici sunt obligaţi sã trimitã pânã la data de 15 noiembrie a fiecãrui an la organismul de certificare a competenţelor profesionale solicitarea pentru evaluarea în vederea confirmãrii periodice a competenţelor profesionale ale personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, cu termenul de evaluare scadent, pentru anul urmãtor. (3) În baza solicitãrilor primite, organismul de certificare a competenţelor profesionale întocmeşte programarea calendaristicã a perioadelor de evaluare în vederea confirmãrii periodice a competenţelor profesionale ale personalului respectiv. (4) Programarea calendaristicã a perioadelor de evaluare va fi publicatã pe site-ul web propriu al organismului de certificare a competenţelor profesionale pânã la data de 1 decembrie a fiecãrui an. (5) Periodicitatea evaluãrii pentru confirmarea periodicã a competenţelor profesionale este stabilitã în coloana 6 din anexa nr. 1.2 şi se calculeazã pentru fiecare persoanã cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei de la data începerii programului de formare profesionalã continuã din domeniul feroviar, numai în condiţiile parcurgerii complete a tuturor modulelor de instruire şi a obţinerii de calificative A, B sau C la toate modulele de instruire. (6) Toţi operatorii economici au obligaţia de a lua toate mãsurile organizatorice pentru prezentarea personalului propriu cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, la data scadentã, în vederea susţinerii evaluãrii. ART. 21 Comisia de evaluare a competenţelor profesionale generale corespunzãtoare funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei (1) Examenul de evaluare a nivelului cunoştinţelor teoretice şi practice, necesare fiecãrei competenţe profesionale generale, se desfãşoarã în faţa unei comisii de evaluare. (2) Comisia de evaluare este constituitã dintr-un reprezentant al organismului de certificare a competenţelor profesionale şi un reprezentant al operatorului economic. (3) Organismul de certificare a competenţelor profesionale îşi desemneazã un reprezentant, atestat de cãtre autoritatea competentã, care este preşedintele comisiei de evaluare a competenţelor profesionale. (4) Operatorii economici îşi desemneazã un reprezentant, atestat de cãtre autoritatea competentã, pentru a participa ca membru în comisia de evaluare a competenţelor profesionale. În cazul în care operatorii economici nu îşi desemneazã un reprezentant în comisie, organismul de certificare a competenţelor profesionale desemneazã încã un membru în comisia de evaluare a competenţelor profesionale. (5) Comisia de evaluare privind nivelul de cunoştinţe necesar competenţelor profesionale generale are urmãtoarele atribuţii specifice: a) verificã identitatea şi documentele aferente dosarului individual al fiecãrui participant; b) nu permite accesul în sala de examen al candidaţilor sau al altor persoane care prin comportamentul lor pot perturba evaluarea celorlalţi participanţi; c) stabileşte modul şi subiectele de evaluare a nivelului de cunoştinţe necesare fiecãrei competenţe profesionale; d) nu permite participanţilor sã pãrãseascã sala în timpul derulãrii evaluãrii decât dacã s-a finalizat evaluarea lor sau în cazuri de forţã majorã; e) supravegheazã modul de desfãşurare a evaluãrii; f) evalueazã nivelul cunoştinţelor necesare fiecãrei competenţe profesionale, stabilind pentru fiecare competenţã a fiecãrui participant un calificativ; g) întocmeşte catalogul de evaluare care conţine rezultatele evaluãrii nivelului de cunoştinţe aferent fiecãrei competenţe profesionale. ART. 22 Comisia de evaluare a competenţelor profesionale specifice tipurilor de material rulant sau tipurilor de instalaţii de siguranţa circulaţiei (1) Examenul de evaluare a nivelului de cunoştinţe necesare fiecãrei competenţe profesionale specifice, tipurilor de material rulant sau tipurilor de instalaţii de siguranţa circulaţiei se desfãşoarã în faţa unei comisii de evaluare. (2) Comisia de evaluare a competenţelor profesionale specifice tipurilor de material rulant sau tipurilor de instalaţii de siguranţa circulaţiei este stabilitã prin procedurile proprii operatorilor economici şi ale organismului de certificare a competenţelor profesionale. (3) Operatorul economic sau organismul de certificare a competenţelor profesionale, dupã caz, se asigurã cã evaluarea competenţelor profesionale specifice tipurilor de material rulant ori tipurilor de instalaţii de siguranţa circulaţiei este organizatã în aşa fel încât se evitã apariţia oricãrui conflict de interese. (4) În acest sens, comisia de evaluare a competenţelor profesionale specifice tipurilor de material rulant sau tipurilor de instalaţii de siguranţa circulaţiei este constituitã din personal de specialitate, atestat de cãtre autoritatea competentã, altul decât cel care a participat la instruirea personalului evaluat. ART. 23 Derularea evaluãrii periodice a competenţelor profesionale generale corespunzãtoare funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei (1) Evaluarea periodicã a competenţelor profesionale generale corespunzãtoare funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei se face în cadrul comisiei şi se efectueazã la nivelul urmãtoarelor situaţii: - performanţa în timpul instruirii profesionale teoretice; - performanţa la locul de muncã în timpul instruirii practice de serviciu; - performanţa în timpul evaluãrii periodice a competenţelor profesionale. (2) Aprecierea performanţei în timpul instruirii profesionale teoretice, precum şi la locul de muncã în timpul instruirii practice de serviciu se face, pentru personalul cu termenul de evaluare scadent, prin prezentarea de cãtre reprezentantul operatorului economic a fişelor individuale de instruire profesionalã teoreticã şi practicã corespunzãtoare perioadei ce a trecut de la ultima evaluare a competenţelor profesionale generale corespunzãtoare funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei. (3) Aprecierea performanţei, în timpul evaluãrii periodice a competenţelor profesionale generale, corespunzãtoare funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, se face prin susţinerea unei evaluãri a nivelului cunoştinţelor necesare fiecãrei competenţe profesionale. ART. 24 (1) Reprezentantul desemnat al operatorilor economici prezintã portofoliile individuale ale personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei care urmeazã a fi evaluat la centrul care aparţine organismului de certificare a competenţelor profesionale. (2) Portofoliul individual al personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei este întocmit şi deţinut de cãtre personalul de instruire al operatorilor economici. (3) Portofoliul individual conţine: - documentele specifice prevãzute la art. 4 alin. (1), în copie; - fişa individualã de instruire profesionalã teoreticã corespunzãtoare perioadei ce a trecut de la ultima evaluare a competenţelor profesionale; - fişa de instruire practicã de serviciu corespunzãtoare perioadei ce a trecut de la ultima evaluare a competenţelor profesionale. (4) Înainte de începerea evaluãrii, comisia de evaluare verificã portofoliile individuale şi îndeplinirea condiţiilor de participare la evaluare pentru fiecare participant. Dupã verificare, portofoliile individuale se returneazã reprezentantului desemnat al operatorilor economici. (5) Comisia de evaluare stabileşte metoda prin care se va realiza evaluarea pentru certificarea competenţelor profesionale generale, corespunzãtoare funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei. În acest context, se recomandã ca testele de evaluare sã fie de tipul: - teste cu alegere multiplã sau cu rãspuns selectat; - teste folosind "metoda perechilor"; - rezolvarea de probleme - situaţii-problemã. (6) Documentele prevãzute la alin. (3) pot fi prezentate şi în format electronic-securizat de cãtre reprezentantul desemnat al operatorului economic. (7) Structura, conţinutul şi baremul testelor pentru evaluarea nivelului cunoştinţelor necesare competenţelor profesionale se stabilesc de cãtre organismul de certificare a competenţelor profesionale, prin procedurã proprie, aprobatã prin decizie a directorului general. ART. 25 Înregistrarea rezultatelor evaluãrii (1) Evaluarea nivelului de cunoştinţe necesar fiecãrei competenţe profesionale generale se realizeazã prin calificative acordate pentru fiecare competenţã în parte, astfel: - calificativ A = competenţã maximã; - calificativ B = competenţã medie; - calificativ C = competenţã minimã; - calificativ D = competenţã deficitarã. (2) Calificativul obţinut pe fiecare competenţã profesionalã generalã în parte este cel stabilit de comun acord de cãtre comisia de evaluare. (3) Obţinerea în urma evaluãrii a unuia din calificativele A, B sau C, pentru fiecare competenţã profesionalã generalã în parte, reprezintã certificarea pentru confirmarea periodicã a competenţelor profesionale. (4) Obţinerea calificativului D la una dintre competenţele profesionale generale duce la necertificarea periodicã a competenţelor profesionale. (5) Personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei care nu a obţinut certificarea periodicã a competenţelor profesionale generale poate solicita o nouã evaluare a competenţelor deficitare. Programarea la o nouã evaluare se face la minimum 15 zile de la data desfãşurãrii evaluãrii anterioare. (6) Personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei care nu a obţinut nici la a doua evaluare certificarea periodicã a competenţelor profesionale generale va fi programat la o nouã evaluare numai dupã efectuarea unui curs de instruire profesionalã teoreticã, corespunzãtor funcţiei personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, la organismul de certificare a competenţelor profesionale, cu durata egalã cu cea din coloana 2 din anexa nr. 1.2. (7) Organismul de certificare a competenţelor profesionale notificã autoritãţii competente, în termen de 3 zile lucrãtoare de la data evaluãrii, personalul care nu a obţinut certificarea periodicã a competenţelor profesionale. (8) Documentele specifice, conform art. 4 alin. (1) lit. d), e), f), ale personalului care nu a obţinut certificarea periodicã a competenţelor profesionale, corespunzãtoare funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, se considerã suspendate şi îşi înceteazã temporar valabilitatea în conformitate cu reglementãrile specifice în vigoare. Pe durata suspendãrii este interzisã utilizarea acestui personal în activitãţi cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei. ART. 26 (1) Comisia de evaluare înregistreazã rezultatele evaluãrii efectuate în Catalogul de evaluare a competenţelor profesionale generale ale funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei pe cãile ferate, denumit în continuare catalog de evaluare, pentru fiecare candidat, conform anexei nr. 1.5. Rezultatul evaluãrii va pãstra caracterul de confidenţialitate în conformitate cu legislaţia în vigoare. (2) Dupã aprecierea nivelului de cunoştinţe profesionale generale şi stabilirea rezultatului evaluãrii privind competenţele profesionale generale, corespunzãtoare funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, comisia de evaluare completeazã catalogul de evaluare cu rezultatele evaluãrii competenţelor profesionale generale, care conţine, în principal, urmãtoarele date: a) locul şi data (perioada) desfãşurãrii evaluãrii; b) datele de identificare ale personalului, respectiv: numele şi prenumele, codul numeric personal; c) calificativele acordate competenţelor profesionale; d) componenţa comisiei de evaluare. (3) Catalogul de evaluare se întocmeşte în douã exemplare şi se semneazã de cãtre comisia de evaluare. ART. 27 (1) În baza catalogului de evaluare, cu rezultatele evaluãrii competenţelor profesionale generale, organismul de certificare a competenţelor profesionale elibereazã un certificat pentru confirmarea periodicã a competenţelor profesionale generale, corespunzãtoare funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, în conformitate cu anexa nr. 1.6. Certificatul pentru confirmarea competenţelor profesionale generale este însoţit de suplimentul descriptiv al competenţelor profesionale ale personalului care a susţinut şi promovat evaluarea. (2) Certificatul pentru confirmarea competenţelor profesionale generale este un document cu regim special şi dã dreptul posesorului la efectuarea activitãţilor cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei specifice documentelor de la art. 4 alin. (1) lit. d)-g). (3) Organismul de certificare a competenţelor profesionale stabileşte prin proceduri specifice modul de eliberare, evidenţã şi arhivare a certificatelor pentru confirmarea competenţelor profesionale generale, corespunzãtoare funcţiilor cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei. ART. 28 Contestaţii (1) Contestaţiile privind rezultatele examenului de evaluare se depun în scris la organismul de certificare a competenţelor profesionale în termen de douã zile lucrãtoare de la data comunicãrii rezultatului evaluãrii. (2) Soluţionarea contestaţiilor se va face în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data primirii contestaţiei, de cãtre o comisie, având componenţa nominalizatã de directorul general al organismului de certificare a competenţelor profesionale. Reprezentanţii comisiei vor fi alţii decât cei care au participat în comisia de evaluare. CAP. IV Dispoziţii tranzitorii ART. 29 (1) Procesele-verbale de verificare profesionalã periodicã, emise de Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviarã -CENAFER, în conformitate cu <>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.261/2005 privind aprobarea metodologiilor de organizare şi de derulare a programelor de formare-calificare, perfecţionare şi verificare profesionalã periodicã a personalului care efectueazã activitãţi specifice desfãşurãrii transportului feroviar, pânã la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, rãmân valabile pânã la data eliberãrii certificatelor pentru confirmarea competenţelor profesionale generale, corespunzãtoare funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, dacã nu îşi înceteazã definitiv valabilitatea pentru cazul prevãzut la art. 6 alin. (2) din prezentele norme. (2) Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, verificãrile profesionale periodice, programate conform <>Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.261/2005, se suspendã. (3) Operatorii economici sunt obligaţi sã trimitã pânã la data de 15 noiembrie 2010, la centrul organismului de certificare a competenţelor profesionale, solicitarea pentru evaluarea în vederea confirmãrii periodice a competenţelor profesionale generale, corespunzãtoare funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, pentru personalul propriu scadent pentru anii urmãtori, dupã cum urmeazã: a) pentru anul 2011, personalul ce a fost scadent la verificarea profesionalã periodicã în anul 2010, începând cu data intrãrii în vigoare a prezentului ordin; b) pentru anul 2012, personalul ce a fost verificat profesional periodic în trimestrul I al anului 2010; c) pentru anul 2013, personalul ce a fost verificat profesional periodic în trimestrele II şi III ale anului 2010, pânã la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin. (4) Dupã dobândirea certificatelor pentru confirmarea competenţelor profesionale, generale, corespunzãtoare funcţiilor cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, se respectã periodicitatea de evaluare a competenţelor profesionale prevãzutã în anexa nr. 1.2. CAP. V Dispoziţii finale ART. 30 Eliberarea certificatelor pentru confirmarea competenţelor profesionale generale, corespunzãtoare funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, şi a duplicatelor, precum şi gestionarea acestora se asigurã de cãtre organismul de certificare a competenţelor profesionale. ART. 31 (1) Expirarea şi pierderea certificatelor pentru confirmarea competenţelor profesionale generale, corespunzãtoare funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, se publicã în publicaţia oficialã a organismului de certificare a competenţelor profesionale. (2) Certificatele pentru confirmarea competenţelor profesionale generale, corespunzãtoare funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, pierdute se declarã nule. La cererea operatorului economic sau, dupã caz, a persoanei fizice, organismul de certificare a competenţelor profesionale poate elibera un duplicat. ART. 32 Organismul de certificare a competenţelor profesionale arhiveazã documentele care au stat la baza eliberãrii certificatelor pentru confirmarea competenţelor profesionale generale, corespunzãtoare funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei. ART. 33 Catalogul specific, care include toate competenţele funcţiilor personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, este elaborat de cãtre organismul de certificare a competenţelor pânã la data de 30 noiembrie 2010. ART. 34 (1) Derularea evaluãrii periodice a competenţelor profesionale specifice tipurilor de material rulant sau tipurilor de instalaţii de siguranţa circulaţiei se face conform procedurilor proprii operatorilor economici şi ale organismului de certificare a competenţelor profesionale. Aceste proceduri trebuie sã conţinã şi sã respecte principiile de evaluare prezentate în prezentele norme. (2) Rezultatul evaluãrii periodice a competenţelor profesionale specifice tipurilor de material rulant sau tipurilor de instalaţii de siguranţa circulaţiei este consemnat, dupã caz, în documente specifice stabilite prin procedurile proprii operatorilor economici şi ale organismului de certificare a competenţelor profesionale. (3) Personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei care pleacã de la un operator economic la alt operator economic are dreptul la o copie dupã documentul specific, stabilit prin proceduri, în care este consemnat rezultatul evaluãrii periodice a competenţelor profesionale specifice tipurilor de material rulant sau tipurilor de instalaţii de siguranţa circulaţiei. ART. 35 Personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, cuprins şi integrat într-un sistem de menţinere a competenţelor profesionale, are drept de acces la propriile date cu caracter personal prelucrate de cãtre Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviarã - CENAFER, la cerere. ART. 36 Anexele nr. 1.1-1.6 fac parte integrantã din prezentele norme. ANEXA 1.1
─────────
la norme
─────────
STRUCTURA
de elaborare a competenţelor profesionale pentru fiecare funcţie deţinutã
de personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei
┌──────────────────┬────────────────────────┬────────────────┬─────────────────┐
│Set de competenţe │Funcţia personalului cu │Evaluare curentã│ Evaluare pentru │
│ │ responsabilitãţi în │ IPT-IPS │ confirmarea │
│ │ siguranţa circulaţiei │ │ periodicã a │
│ │ │ │ competenţelor │
│ │ │ │ profesionale │
├──────────────────┼────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │
├─┬────────────────┼────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│A│Competenţe │Competenţe generale │ │ │
│ │profesionale │comune tuturor │ │ │
│ │generale, cores-│calificãrilor din │ │ │
│ │punzãtoare │domeniul feroviar │ │ │
│ │funcţiilor cu ├────────────────────────┤ │ │
│ │responsabilitãţi│1. │ │ │
│ │în siguranţa ├────────────────────────┤ │ │
│ │circulaţiei │2. │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │... │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │m. │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ Personalul │Organismul de │
│ │ │Competenţe profesionale │ cu atribuţii │certificare a │
│ │ │generale pentru │ de instruire │competenţelor │
│ │ │exercitarea funcţiei cu │ profesionale │ │
│ │ │responsabilitãţi în │ │ │
│ │ │siguranţa feroviarã │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │1. │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │2. │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │... │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │n. │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │Competenţe specifice │ │ │
│ │ │perfecţionãrii/ │ │ │
│ │ │specializãrii │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │Cunoştinţe lingvistice -│ │ │
│ │ │în limba gestionarului │ │ │
│ │ │infrastructurii │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │1. │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │2. │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │... │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │o. │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │Competenţe privind │ │ │
│ │ │infrastructura │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │1. │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │2. │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │... │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │p. │ │ │
├─┼────────────────┼────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│B│Competenţe │Competenţe privind │Personalul cu │Operatori │
│ │profesionale │tipurile de material │atribuţii de │economici sau │
│ │specifice │rulant │instruire │organismul de │
│ │tipurilor de ├────────────────────────┤ │certificare a │
│ │material rulant │1. │ │competenţelor │
│ │sau tipurilor de├────────────────────────┤ │profesionale │
│ │instalaţii de │2. │ │ │
│ │siguranţa ├────────────────────────┤ │ │
│ │circulaţiei │... │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │r. │ │ │
├─┤ ├────────────────────────┤ │ │
│C│ │Competenţe privind │ │ │
│ │ │manipularea tipurilor de│ │ │
│ │ │instalaţii de siguranţa │ │ │
│ │ │circulaţiei │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │1. │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │2. │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │... │ │ │
│ │ ├────────────────────────┤ │ │
│ │ │s. │ │ │
└─┴────────────────┴────────────────────────┴────────────────┴─────────────────┘
ANEXA 1.2
─────────
la norme
────────
Durata, numãrul minim şi numãrul maxim de participanţi pentru un ciclu
sau o serie de pregãtire, periodicitatea instruirii profesionale şi a
evaluãrii competenţelor profesionale generale
┌───┬───────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│Nr.│ │ Program de formare profesionalã continuã │ │
│crt│ Funcţia ├───────────────────────────────────────────────────────┤Periodi- │
│ │ │ Instruire profesionalã │citatea │
│ │ ├─────────────────────┬─────────────────────────────────┤evaluãrii│
│ │ │ IPT* │ IPS │competen-│
│ │ │ │ │ţelor pro│
│ │ │ │ │fesionale│
├───┼───────────────────┼─────────────┬───────┼────────────┬────────────────────┼─────────┤
│ │ │Duratã │Numãr │ Ore - │ Numãr maxim │ │
│ │ │(ore/an) │minim -│însoţire/ │ de participanţi │ │
│ │ │ │maxim │periodici- │ │ │
│ │ │ │de per-│tate │ │ │
│ │ │ │tici- │ │ │ │
│ │ │ │panţi │ │ │ │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │6 │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│ 1.│Acar │ 12 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Program de lucru/ │ │
│ │ │ │ │ │turã de serviciu │ 5 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│ 2.│Frânar │ 12 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Program de lucru/ │ │
│ │ │ │ │ │turã de serviciu │ 5 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│ 3.│Pãzitor barierã │ 12 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Program de lucru/ │ │
│ │ │ │ │ │turã de serviciu │ 5 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│ 4.│Revizor ace │ 16 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Program de lucru/ │ │
│ │ │ │ │ │turã de serviciu │ 4 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│ 5.│Conductor tren │ 12 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Partidã de tren │ 5 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│ 6.│Şef tren │ 16 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Partidã de tren │ 4 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│ 7.│Manevrant vagoane │ 12 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Partidã de manevrã │ 5 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│ 8.│Şef manevrã │ 16 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Partidã de manevrã │ 4 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│ 9.│Electromecanic SCB │ 24 │ 10-20 │2 ore/3 luni│Echipã de lucru/ │ │
│ │ │ │ │ │individual │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│10.│Electromecanic │ │ │ │Echipã de lucru/ │ │
│ │IFTE - LC │ 24 │ 10-20 │2 ore/3 luni│individual │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│11.│Electromecanic TTR │ 24 │ 10-20 │2 ore/3 luni│Echipã de lucru/ │ │
│ │ │ │ │ │individual │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│12.│Montator TTR │ 16 │ 10-20 │2 ore/3 luni│Echipã de lucru/ │ │
│ │ │ │ │ │individual │ 4 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│13.│Montator IFTE - LC │ 16 │ 10-20 │2 ore/3 luni│Echipã de lucru/ │ │
│ │ │ │ │ │individual │ 4 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│14.│Montator SCB │ 16 │ 10-20 │2 ore/3 luni│Echipã de lucru/ │ │
│ │ │ │ │ │individual │ 4 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│15.│Magaziner*1) │ 16 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Program de lucru/ │ │
│ │ │ │ │ │turã de serviciu │ 4 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│16.│Impiegat de │ │ │ │Program de lucru/ │ │
│ │mişcare*2) │ 24 │ 10-20 │1 orã/3 luni│turã de serviciu │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│17.│Şef staţie trafic │Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │ │profesionalã │ │ │ │ │
│ │ │continuã │ - │ - │ - │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│18.│Şef staţie OTF │Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │ │profesionalã │ │ │ │ │
│ │ │continuã │ - │ - │ - │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│19.│Operator │ │ │ │ │ │
│ │circulaţie*3) │ 24 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Turã de serviciu │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│20.│Dispecer energetic │ │ │ │ │ │
│ │feroviar*4) │ 24 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Turã de serviciu │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│21.│Revizor tehnic │ │ │ │Program de lucru/ │ │
│ │vagoane │ 24 │ 10-20 │1 orã/3 luni│turã de serviciu │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│22.│Conducãtor tren │ │ │ │ │ │
│ │ajutor │ 8 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Individual │ 4 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│23.│Conducãtor tren │ │ │ │ │ │
│ │macara │ 8 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Individual │ 4 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│24.│Macaragiu tren │ │ │ │ │ │
│ │intervenţie │ 8 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Individual │ 5 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│25.│Mecanic de │ │ │1 orã │Individual │ 3 ani │
│ │locomotivã*5) │ 24 │ 10-20 │însoţire/ │ │ │
│ │ │ │ │3 luni + 40 │ │ │
│ │ │ │ │ore/lunã │ │ │
│ │ │ │ │interpretare│ │ │
│ │ │ │ │parametrii │ │ │
│ │ │ │ │instala- │ │ │
│ │ │ │ │ţiilor de │ │ │
│ │ │ │ │control │ │ │
│ │ │ │ │vitezã şi │ │ │
│ │ │ │ │vigilenţã │ │ │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│26.│Mecanic ajutor de │ │ │1 orã │ │ │
│ │locomotivã │ 16 │ 10-20 │însoţire/ │ │ │
│ │ │ │ │4 luni │Individual │ 4 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│27.│Sudor întreţinere │ │ │ │ │ │
│ │cale şi aparate │ │ │ │ │ │
│ │cale │ 16 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Individual │ 4 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│28.│Revizor cale şi/sau│ │ │ │ │ │
│ │puncte periculoase │ 12 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Individual │ 5 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│29.│Picher │Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │ │profesionalã │ │ │ │ │
│ │ │continuã │ - │ - │ - │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│30.│Şef echipã │ │ │ │ │ │
│ │întreţinere lucrãri│ │ │ │ │ │
│ │artã │ 12 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Individual │ 5 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│31.│Şef echipã │ │ │ │ │ │
│ │întreţinere cale │ 12 │ 10-20 │1 orã/3 luni│Individual │ 5 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│32.│Maistru lucrãri │Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │artã │profesionalã │ │ │ │ │
│ │ │continuã │ - │ - │ - │ 4 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│33.│Maistru construcţii│Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │modernizãri- │profesionalã │ │ │ │ │
│ │reabilitãri, │continuã │ │ │ │ │
│ │reparare şi │ │ │ │ │ │
│ │întreţinere linii │ │ - │ - │ - │ 4 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│34.│Maistru lucrãri │Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │construcţii, │profesionalã │ │ │ │ │
│ │modernizãri- │continuã │ │ │ │ │
│ │reabilitãri, │ │ │ │ │ │
│ │reparare şi │ │ │ │ │ │
│ │întreţinere │ │ │ │ │ │
│ │lucrãri │ │ │ │ │ │
│ │artã │ │ - │ - │ - │ 4 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│35.│Maistru sudura cãii│Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │ │profesionalã │ │ │ │ │
│ │ │continuã │ - │ - │ - │ 4 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│36.│Şef district poduri│Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │ │profesionalã │ │ │ │ │
│ │ │continuã │ - │ - │ - │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│37.│Şef district linii │Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │ │profesionalã │ │ │ │ │
│ │ │continuã │ - │ - │ - │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│38.│Şef district │Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │exploatare utilaje │profesionalã │ │ │ │ │
│ │ │continuã │ - │ - │ - │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│39.│Şef district SCB │Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │ │profesionalã │ │ │ │ │
│ │ │continuã │ - │ - │ - │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│40.│Şef district TTR │Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │ │profesionalã │ │ │ │ │
│ │ │continuã │ - │ - │ - │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│41.│Şef district │Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │IFTE - LC │profesionalã │ │ │ │ │
│ │ │continuã │ - │ - │ - │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│42.│Responsabil SC-LFI │Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │ │profesionalã │ │ │ │ │
│ │ │continuã │ - │ - │ - │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│43.│Responsabil │Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │SC - FF-L │profesionalã │ │ │ │ │
│ │ │continuã │ - │ - │ - │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│44.│Responsabil │Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │SC - FF-IFTE │profesionalã │ │ │ │ │
│ │ │continuã │ - │ - │ - │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│45.│Responsabil │Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │SC - FF-SCB │profesionalã │ │ │ │ │
│ │ │continuã │ - │ - │ - │ 3 ani │
├───┼───────────────────┼─────────────┼───────┼────────────┼────────────────────┼─────────┤
│46.│Responsabil │Autoinstruire│ │ │ │ │
│ │SC - FF-TC │profesionalã │ │ │ │ │
│ │ │continuã │ - │ - │ - │ 3 ani │
└───┴───────────────────┴─────────────┴───────┴────────────┴────────────────────┴─────────┘
___________ *) În cazul instruirii teoretice profesionale simultane a unui numãr de douã funcţii care provin din specialitate comunã, numãrul maxim de participanţi se reduce la 16, iar în cazul instruirii teoretice profesionale simultane a unui numãr de 3 funcţii care provin din specialitate comunã, numãrul maxim de participanţi se reduce la 12. Grupa de instruire teoreticã este de minimum 10 persoane şi este compusã din: *1) La poziţia magaziner este cuprinsã şi funcţia magaziner tranzit şi magaziner comercial. *2) La poziţia impiegat de mişcare este cuprinsã şi funcţia şef turã mişcare. *3) La poziţia operator circulaţie este cuprinsã şi funcţia şef turã regulator. *4) La poziţia dispecer energetic feroviar este cuprinsã şi funcţia dispecer energetic feroviar şef. *5) La poziţia mecanic de locomotivã sunt cuprinse şi funcţiile mecanic drezinã pantograf, mecanic maşini grele cale şi mecanic maşini grele sudura cãii. ANEXA 1.3
─────────
la norme
────────
Denumirea operatorului economic ..........
Centrul de instruire ............
FIŞA INDIVIDUALÃ DE INSTRUIRE PROFESIONALÃ TEORETICÃ
a dlui/dnei ......... în funcţia de ......... pe anul .........
┌────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Competenţele│ Aprecierea nivelului de cunoştinţe profesionale prin module de │
│funcţiei │ instruire profesionalã teoreticã (IPT), instruire profesionalã │
│ │ teoreticã suplimentarã (IPTS) şi pe simulator/poligon │
│ ├────┬──────────────┬────┬───────────────┬────┬──────────────────┤
│ │Data│Calificativul │Data│Calificativul │Data│Calificativul │
│ │ │acordat la IPT│ │acordat la IPTS│ │acordat la │
│ │ │ │ │ │ │simulator/poligon │
├────────────┼────┼──────────────┼────┼───────────────┼────┼──────────────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────┼──────────────┼────┼───────────────┼────┼──────────────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────┼──────────────┼────┼───────────────┼────┼──────────────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────┼──────────────┼────┼───────────────┼────┼──────────────────┤
│4. │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────┼──────────────┼────┼───────────────┼────┼──────────────────┤
│.... │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────┼──────────────┼────┼───────────────┼────┼──────────────────┤
│.... │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────┼──────────────┼────┼───────────────┼────┼──────────────────┤
│.... │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────┼──────────────┼────┼───────────────┼────┼──────────────────┤
│n │ │ │ │ │ │ │
└────────────┴────┴──────────────┴────┴───────────────┴────┴──────────────────┘
Instructor/Personalul cu atribuţii de instruire: Numele şi prenumele ..................... Semnãtura ............................... ANEXA 1.4
─────────
la norme
────────
Denumirea operatorului economic .............
Centrul de instruire .............
FIŞA INDIVIDUALÃ DE INSTRUIRE PRACTICÃ DE SERVICIU
a dlui/dnei ......... în funcţia de ........ pe anul ..........
┌────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Competenţele│ Aprecierea nivelului de cunoştinţe profesionale prin module de │
│funcţiei │ instruire practicã de serviciu (IPS) şi instruire practicã de │
│ │ serviciu suplimentarã (IPSS) │
├────────────┼──────┬───────────────┬──────┬──────────────────────────────────┤
│ │ Data │Calificativul │ Data │ Calificativul*) acordat la IPSS │
│ │ │acordat la IPS │ │ │
├────────────┼──────┼───────────────┼──────┼──────────────────────────────────┤
│1. │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼───────────────┼──────┼──────────────────────────────────┤
│2. │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼───────────────┼──────┼──────────────────────────────────┤
│3. │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼───────────────┼──────┼──────────────────────────────────┤
│4. │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼───────────────┼──────┼──────────────────────────────────┤
│.... │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼───────────────┼──────┼──────────────────────────────────┤
│.... │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼───────────────┼──────┼──────────────────────────────────┤
│.... │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼───────────────┼──────┼──────────────────────────────────┤
│.... │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼───────────────┼──────┼──────────────────────────────────┤
│.... │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼───────────────┼──────┼──────────────────────────────────┤
│... │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼───────────────┼──────┼──────────────────────────────────┤
│n. │ │ │ │ │
└────────────┴──────┴───────────────┴──────┴──────────────────────────────────┘
___________ *) Se completeazã numai în cazul evaluãrii anterioare cu calificativul C. Instructor/Personalul cu atribuţii de instruire: Numele şi prenumele ................ Semnãtura ............. ANEXA 1.5
─────────
la norme
───────────
Organismul de certificare a competenţelor profesionale ...........
Centrul de instruire feroviarã .............................
Nr. ...............................
CATALOGUL DE EVALUARE
a competenţelor profesionale generale ale
funcţiilor cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei
┌─────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Data │ │
├─────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ Funcţia │ │
├─────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ Denumirea operatorului economic │ │
└─────────────────────────────────┴─────────────────────────┘
┌────┬────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │ │ Calificative acordate │
│crt.│ Numele şi prenumele │ CNP ├──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┤
│ │ │ │Compe-│Compe-│Compe-│Compe-│ │Compe-│
│ │ │ │tenţa │tenţa │tenţa │tenţa │..... │tenţa │
│ │ │ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ │ n │
├────┼────────────────────────────┼─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┘
Comisia de evaluare Preşedinte: ......................... Membru: ............................. ANEXA 1.6
──────────
la norme
─────────
------------
NOTÃ(CTCE)
Anexa nr. 1.6 se gãseşte în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 716 din 27 octombrie 2010, la pagina 16 - 17,(a se vedea imaginea asociatã).
___________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.