Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMĂ nr. 8 din 26 ianuarie 2016  privind condiţiile de punere în aplicare a mecanismelor de siguranţă şi categoriile de contracte cărora li se aplică măsurile de protecţie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORMĂ nr. 8 din 26 ianuarie 2016 privind condiţiile de punere în aplicare a mecanismelor de siguranţă şi categoriile de contracte cărora li se aplică măsurile de protecţie

EMITENT: AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 76 din 2 februarie 2016

    În conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. b), art. 3 alin. (1) lit. b) şi art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 137 din Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor,
    în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din cadrul şedinţei din data de 22 ianuarie 2016,

    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea normă:

    CAP. I
    Domeniul de aplicare

    ART. 1
    (1) Prezenta normă reglementează:
    a) condiţiile de punere în aplicare a mecanismelor de siguranţă prevăzute la cap. V din Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor, denumită în continuare Legea nr. 246/2015;
    b) categoriile de contracte cărora li se aplică măsurile de protecţie în cadrul procedurii rezoluţiei, prevăzută de Legea nr. 246/2015.
    (2) Termenii şi expresiile din prezenta normă au înţelesul prevăzut de Legea nr. 246/2015 sau de Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, în cazul în care nu contravin Legii nr. 246/2015.

    CAP. II
    Condiţii de punere în aplicare a mecanismelor de siguranţă

    ART. 2
    (1) În vederea aplicării principiului prevăzut la art. 44 lit. g) din Legea nr. 246/2015 în condiţiile aplicării instrumentelor şi competenţelor de rezoluţie, Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., în calitate de autoritate de rezoluţie, emite o decizie prin care solicită asigurătorului aflat în rezoluţie efectuarea unei evaluări de către un auditor financiar, persoană juridică, pentru a se stabili dacă principiul a fost respectat.
    (2) Costul evaluării se suportă de către asigurătorul aflat în rezoluţie.
    ART. 3
    (1) Evaluarea, efectuată în scopul determinării tratamentului acţionarilor şi creditorilor, în cadrul aplicării instrumentelor de rezoluţie sau competenţei de rezoluţie, faţă de condiţiile aplicabile în cadrul procedurii insolvenţei, va avea conţinutul minim prevăzut la art. 134 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 246/2015.
    (2) Auditorul financiar va efectua evaluarea cu respectarea standardelor aplicabile şi va întocmi un raport de evaluare în limba română, care va fi transmis către asigurătorul aflat în rezoluţie şi către A.S.F.
    (3) A.S.F. poate solicita auditorului financiar detalii, clarificări sau explicaţii cu privire la activitatea desfăşurată, precum şi documentele întocmite de către acesta în cazul în care clarificările sunt considerate insuficiente.
    (4) Evaluarea va determina cuantumul sumei pe care ar fi trebuit să îl primească fiecare dintre acţionarii şi creditorii a căror creanţe nu au fost transferate unei instituţii-punte, unui asigurător sau unui vehicul de administrare a activelor, în cazul în care asigurătorul ar fi fost lichidat prin procedura insolvenţei, conform prevederilor Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Evaluarea se va raporta la momentul luării deciziei privind aplicarea măsurilor de rezoluţie.
    ART. 4
    (1) În cazul în care în urma evaluării rezultă că pierderile suportate de acţionari şi de creditorii a căror creanţe nu au fost transferate unei instituţii-punte, unui asigurător sau unui vehicul de administrare a activelor, au fost mai mari decât cele care ar fi fost suportate în cadrul procedurii de insolvenţă prevăzută de Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, aceştia au dreptul la plata diferenţei din partea Fondului de rezoluţie pentru asigurători.
    (2) A.S.F., în calitate de autoritate de rezoluţie, va comunica fiecărui acţionar şi creditor prevăzut la alin. (1) suma reprezentând diferenţa pe care aceştia sunt îndreptăţiţi să o primească, în termen de o lună de la primirea raportului de evaluare, precum şi datele de identificare ale Fondului de rezoluţie pentru asigurători, care le va achita suma.
    (3) Acţionarii şi creditorii prevăzuţi la alin. (1) pot solicita plata sumei prevăzute la alin. (2) în cadrul termenului general de prescripţie.

    CAP. III
    Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească auditorul financiar

    ART. 5
    Auditorul financiar care efectuează evaluarea conform prevederilor art. 134 din Legea nr. 246/2015 trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    a) să fie persoană juridică;
    b) să deţină calificativul maxim "A" obţinut la ultima evaluare realizată de către Camera Auditorilor Financiari din România (C.A.F.R.);
    c) activitatea desfăşurată în domeniul auditului financiar şi responsabilităţile exercitate în cadrul acesteia să ateste că are o bună reputaţie profesională locală sau internaţională;
    d) să deţină experienţă internaţională în ceea ce priveşte misiunea de audit pe care o va desfăşura, respectiv să fi participat în ultimii 5 ani la acţiuni de audit de tipul evaluarea calităţii activelor sau evaluarea activelor şi pasivelor societăţilor din domeniul financiar-bancar sau la acţiuni de evaluare în scopul rezoluţiei unei societăţi din domeniul financiar-bancar;
    e) să nu fie auditorul statutar al asigurătorului la momentul selecţiei şi pe durata realizării evaluării;
    f) să nu fie administratorul special, administratorul temporar sau administratorul de rezoluţie al asigurătorului;
    g) să nu fi efectuat misiuni de audit statutar la asigurătorul în cauză în ultimii 5 ani anteriori efectuării evaluării;
    h) să nu fi fost sancţionat disciplinar printr-o decizie rămasă definitivă în ultimii 3 ani de către autorităţile competente care supraveghează activitatea acestora;
    i) să nu fi fost sancţionat de către autorităţile române sau străine din domeniul financiar cu interdicţia de a desfăşura activităţi în sistemul financiar-bancar ori cu interdicţia temporară de a desfăşura astfel de activităţi;
    j) să aibă încheiat un contract de asigurare de răspundere civilă profesională, în conformitate cu normele privind asigurarea pentru risc profesional emise de C.A.F.R.; A.S.F. nu îşi asumă responsabilitatea privind conformitatea contractului de asigurare de răspundere civilă profesională cu normele privind asigurarea pentru risc profesional emise de C.A.F.R.;
    k) să nu se afle într-o situaţie de incompatibilitate sau conflict de interese prevăzută de legislaţia în vigoare;
    l) să dispună de minimum 5 persoane angajate membri activi ai C.A.F.R;
    m) să aibă în componenţa echipei de audit cel puţin un actuar.

    CAP. IV
    Mecanisme de siguranţă pentru contrapărţi în caz de transfer parţial şi categorii de contracte cărora li se aplică măsurile de protecţie

    ART. 6
    (1) În aplicarea prevederilor art. 136 din Legea nr. 246/2015 cu privire la protecţia aplicată în cazul transferurilor parţiale de active, drepturi sau pasive ale asigurătorului aflat în rezoluţie către un alt asigurător, sau în exercitarea instrumentului de rezoluţie de la o instituţie-punte sau vehicul de administrare a activelor către un alt asigurător se aplică următoarelor categorii de contracte:
    a) contractele financiare definite la art. 2 pct. 12 din Legea nr. 246/2015;
    b) contractele de garanţie financiară, definite de Ordonanţa Guvernului nr. 9/2004 privind unele contracte de garanţie financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 222/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) contractele de compensare-decontare a tranzacţiilor cu instrumente financiare efectuate în cadrul pieţelor reglementate, sistemelor multilaterale de tranzacţionare şi sistemelor organizate de tranzacţionare;
    d) angajamentele aferente emisiunii de obligaţiuni garantate;
    e) ipotecile constituite în conformitate cu Codul civil.
    (2) Protecţia pentru contractele prevăzute la alin. (1) se referă la faptul că activele asigurătorului supus rezoluţiei, care sunt angajate sau asupra cărora există un drept de ipotecă sau sunt instituite sarcini nu pot face obiectul instrumentului de vânzare a activităţii şi a portofoliului, prevăzut de Legea nr. 246/2015.
    ART. 7
    Măsurile de protecţie se aplică până la data intrării în procedura falimentului.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    ART. 8
    Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.


                          Preşedintele Autorităţii de
                            Supraveghere Financiară,
                                 Mişu Negriţoiu

    Bucureşti, 26 ianuarie 2016.
    Nr. 8.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016