Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
NORMĂ nr. 8 din 24 februarie 2022 pentru modificarea şi completarea Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 27/2017 privind utilizarea activului personal net al participantului la un fond de pensii administrat privat
EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 247 din 14 martie 2022
În temeiul prevederilor art. 36, 37, 38 şi 136 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 2 alin. (1) lit. c), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 lit. c), art. 6 alin. (1) şi (2) şi ale art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 23.02.2022,
Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă.
ART. I
Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 27/2017 privind utilizarea activului personal net al participantului la un fond de pensii administrat privat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 976 din 8 decembrie 2017, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 5, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 5
(1) Pentru a primi contravaloarea activului personal net în condiţiile art. 4, participantul, personal sau prin mandatar, depune la administratorul fondului de pensii administrat privat următoarele documente:
a) cererea de plată;
b) decizia administrativă privind acordarea pensiei pentru limită de vârstă sau a unei categorii similare de pensie;
c) actul de identitate/paşaportul emis de către autorităţile române, după caz, valabil la data depunerii cererii de plată;
d) procura specială autentică, în cazul mandatarului."
2. La articolul 8, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 8
(1) Pentru a primi contravaloarea activului personal net în condiţiile art. 7, participantul, personal sau prin mandatar, depune la administratorul fondului de pensii administrat privat următoarele documente:
a) cererea de plată;
b) decizia administrativă valabilă privind acordarea/ recalcularea/revizuirea pensiei de invaliditate, după caz, respectiv a unei categorii similare de pensie;
c) decizia medicală privind capacitatea de muncă, decizie care conţine referiri cu privire la caracterul nerevizuibil, conform legii pensiilor publice sau legilor care reglementează pensiile altor sisteme, după caz;
d) actul de identitate/paşaportul emis de către autorităţile române, după caz, valabil la data depunerii cererii de plată;
e) certificatul de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat eliberat de comisiile teritoriale de evaluare a persoanelor adulte cu handicap sau o declaraţie pe propria răspundere privind faptul că nu deţine acest certificat, după caz;
f) procura specială autentică, în cazul mandatarului."
3. La articolul 11, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 11
(1) După primirea din partea instituţiilor de evidenţă a informaţiilor referitoare la participanţii decedaţi, cuprinse în listele de atenţionare prevăzute la art. 33 alin. (2) lit. c) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 1/2015 privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare, administratorul are obligaţia informării tuturor beneficiarilor care nu au revendicat plata contravalorii activului personal net al participantului decedat, cu privire la drepturile care le revin acestora asupra activului participantului, precum şi la condiţiile de exercitare a acestor drepturi, în termen de 30 de zile de la data primirii listelor de atenţionare.
(2) În situaţia în care administratorii nu deţin date referitoare la beneficiari, aceştia transmit informarea, în termen de 30 de zile de la primirea listelor menţionate la alin. (1), la ultima adresă de domiciliu sau corespondenţă a participantului decedat."
4. La articolul 12, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(2) Pentru a primi contravaloarea activului personal net conform alin. (1) lit. b), fiecare beneficiar, personal, prin mandatar sau prin curator/tutore în baza documentului emis de instanţa de tutelă în forma definitivă, depune la administratorul fondului de pensii administrat privat următoarele documente:
a) cererea de plată;
b) certificatul de deces;
c) certificatul de moştenitor/legatar, certificatul de moştenitor suplimentar, actul de partaj voluntar sau hotărârea judecătorească definitivă, după caz, din care să rezulte calitatea de moştenitor/ legatar şi cota-parte cuvenită din activul personal net al participantului decedat;
d) actul de identitate/paşaportul, după caz, valabil la data depunerii cererii de plată;
e) procura specială autentică, în cazul mandatarului;
f) documentul care atestă numărul de identificare fiscală atribuit de către organul fiscal, pentru persoanele fizice care nu deţin cod numeric personal.
(3) Documentele prevăzute la alin. (2) se prezintă astfel:
a) în original pentru documentele prevăzute la alin. (2), administratorul păstrând pentru documentele prevăzute la alin. (2) lit. b)-f) copiile acestora, după ce verifică şi certifică conformitatea cu originalul;
b) în original pentru documentul prevăzut la alin. (2) lit. a), în copie legalizată pentru documentele prevăzute la alin. (2) lit. c) şi e) şi în copie pentru documentele prevăzute la alin. (2) lit. b), d) şi f), pentru documentele transmise prin intermediul serviciilor poştale sau similare."
5. La articolul 19, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Pentru solicitările prevăzute la alin. (1), participanţii/ beneficiarii au obligaţia să prezinte următoarele documente:
a) cererea de plată;
b) actul de identitate/paşaportul, după caz, valabil la data depunerii cererii de plată;
c) procura specială autentică, în cazul mandatarului;
d) extrasul de cont care certifică codul IBAN şi titularul sau orice fel de document emis de instituţiile de credit care să ateste titularul contului şi IBAN-ul asociat acestuia, după caz."
6. La articolul 19, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
"(5) În cazul în care pe parcursul desfăşurării plăţilor eşalonate în contul participantului/beneficiarului au fost primite rectificări pozitive de la instituţia de evidenţă, acestea vor fi incluse în rata reziduală."
ART. II
Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.
Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
Nicu Marcu
Bucureşti, 24 februarie 2022.
Nr. 8.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: