┌─────┬─────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│ │ Activitate │ Categoria de risc a entităţii │
├─────┼─────────────────────────────────────┼──────┬──────────┬─────┬───────┤
│ │ │Majoră│Importantă│Medie│Scăzută│
├─────┴─────────────────────────────────────┼──────┼──────────┼─────┼───────┤
│A) Evaluare internă a riscului operaţional │ │ │ │ │
│şi registrul riscurilor │ x │ x │ x │ x │
├───────────────────────────────────────────┴──────┴──────────┴─────┴───────┤
│B) Organizare pe procese │
├─────┬─────────────────────────────────────┬──────┬──────────┬─────┬───────┤
│ 1│Management disponibilitate │ x │ x │ x │ │
├─────┼─────────────────────────────────────┼──────┼──────────┼─────┼───────┤
│ 2│Management utilizatori │ x │ x │ x │ x │
├─────┼─────────────────────────────────────┼──────┼──────────┼─────┼───────┤
│ 3│Management incidente │ x │ x │ x │ │
├─────┴─────────────────────────────────────┴──────┴──────────┴─────┴───────┤
│ 4 Management schimbare │
├─────┬─────────────────────────────────────┬──────┬──────────┬─────┬───────┤
│ a)│Management ciclu viaţă programe │ │ │ │ │
│ │informatice │ x │ x │ x │ x │
├─────┼─────────────────────────────────────┼──────┼──────────┼─────┼───────┤
│ b)│Management versiuni │ x │ x │ x │ x │
├─────┼─────────────────────────────────────┼──────┼──────────┼─────┼───────┤
│ c)│Management testare │ x │ x │ x │ x │
├─────┼─────────────────────────────────────┼──────┼──────────┼─────┼───────┤
│ 5│Management capacitate │ x │ x │ x │ │
├─────┼─────────────────────────────────────┼──────┼──────────┼─────┼───────┤
│ 6│Management configuraţii │ x │ x │ │ │
├─────┼─────────────────────────────────────┼──────┼──────────┼─────┼───────┤
│ 7│Management niveluri servicii (SLA) │ x │ x │ x │ │
├─────┴─────────────────────────────────────┴──────┴──────────┴─────┴───────┤
│ 8 Management securitate │
├─────┬─────────────────────────────────────┬──────┬──────────┬─────┬───────┤
│ a)│Cerinţe generale │ x │ x │ x │ x │
├─────┼─────────────────────────────────────┼──────┼──────────┼─────┼───────┤
│ b)│Teste de penetrare │ x │ x │ │ │
├─────┼─────────────────────────────────────┼──────┼──────────┼─────┼───────┤
│ 9│Management continuitate │ x │ x │ x │ │
├─────┴─────────────────────────────────────┴──────┴──────────┴─────┴───────┤
│C) Puncte de control şi măsură │
├─────┬─────────────────────────────────────┬──────┬──────────┬─────┬───────┤
│ a)│Controale generale │ x │ x │ x │ │
├─────┼─────────────────────────────────────┼──────┼──────────┼─────┼───────┤
│ b)│Controale program informatic │ x │ x │ │ │
├─────┼─────────────────────────────────────┼──────┼──────────┼─────┼───────┤
│ c)│Controale flux financiar │ x │ x │ x │ x │
├─────┴─────────────────────────────────────┼──────┼──────────┼─────┼───────┤
│D) Implementare indicatori-cheie de │ │ │ │ │
│performanţă (KPI) │ x │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────┼──────┼──────────┼─────┼───────┤
│E) Implementare indicatori-cheie │ │ │ │ │
│de risc (KRI) │ x │ x │ │ │
├───────────────────────────────────────────┴──────┴──────────┴─────┴───────┤
│F) Managementul securităţii sistemului informatic │
├─────┬─────────────────────────────────────┬──────┬──────────┬─────┬───────┤
│ a)│Măsuri organizatorice │ x │ x │ │ │
├─────┼─────────────────────────────────────┼──────┼──────────┼─────┼───────┤
│ b)│Proceduri de securitate │ x │ x │ x │ x │
├─────┼─────────────────────────────────────┼──────┼──────────┼─────┼───────┤
│ c)│Evaluare securitate │ x │ │ │ │
├─────┼─────────────────────────────────────┼──────┼──────────┼─────┼───────┤
│ d)│Plan de cooperare │ x │ x │ x │ x │
└─────┴─────────────────────────────────────┴──────┴──────────┴─────┴───────┘
┌───────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Obiectiv în│ Indicator │
│perioada de│ │
│raportare │ │
├───────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1 │ 2 │
├───────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Indicatori referitori la accesarea online a serviciilor oferite de entitate│
├───────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr de clienţi (total utilizatori) care accesează serviciile │
│ │online oferite de entitate │
├───────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Indicatori referitori la persoanele care pot să efectueze modificări ale │
│sistemelor/programelor informatice importante │
├───────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr de persoane (total utilizatori) care au acces direct la │
│ │bazele de date ale entităţii (referitor la portofolii, │
│ │tranzacţii şi active) cu drepturi de modificare asupra │
│ │acestora, rol de administrator sau privilegii echivalente │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr de persoane (total utilizatori) care au drepturi de │
│ │modificare asupra programelor informatice importante ale │
│ │entităţii (programe informatice interne/externe/online accesate│
│ │via internet) │
├───────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Indicatori referitori la principiul dublei validări prin operaţiuni în │
│sistemele informatice importante │
├───────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr de operaţiuni INIŢIATE care presupun dubla validare │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr de operaţiuni CONFIRMATE care presupun dubla validare │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr de operaţiuni ANULATE care presupun dubla validare │
├───────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Indicatori referitori la accesul la sistemele informatice importante │
├───────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr de persoane (total utilizatori) care au acces la │
│ │sistemele informatice importante care conţin informaţii │
│ │referitoare la portofolii, tranzacţii şi active │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr administratori de sistem (total utilizatori) care au │
│ │acces la credenţialele conturilor de acces ale clienţilor │
├───────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Indicatori referitori la incidente interne de securitate informatică, │
│declarate │
├───────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr total incidente interne de securitate informatică │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr total incidente informatice externe │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr încălcări politică şi proceduri securitate │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr pierderi date generate de acţiuni neaprobate │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr incidente declarate aferente pierderii de date (date │
│ │electronice) │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr de incidente declarate care au dus la distrugere │
│ │accidentală sau intenţionată de documente/ înregistrări/fişiere│
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr de incidente declarate de încălcare gravă a │
│ │regulilor/fraude/înşelătorii │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr incidente declarate de distrugere în centrul de date │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr mediu de zile de la identificarea unui incident de │
│ │securitate până la rezolvarea acestuia │
├───────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Niveluri servicii agreate interne şi pentru clienţi │
├───────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr ore de indisponibilitate neprogramată a sistemelor │
│ │informatice importante la care au acces clienţii (precum, dar │
│ │nelimitat la aplicaţii de tranzacţionare online, aplicaţii │
│ │online pentru subscrierea de poliţe de asigurare) │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr de ore de indisponibilitate neprogramată a serviciilor IT│
│ │externalizate care afectează serviciile oferite către clienţii │
│ │entităţilor │
├───────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Management schimbări │
├───────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Numărul programelor informatice importante │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Numărul de modificări aduse programelor informatice importante │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr erori în exploatare generate de deficienţe în proiectarea│
│ │sistemelor informatice importante │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr erori în exploatare neidentificate în testarea sistemelor│
│ │informatice importante │
├───────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Indicatori managementul continuităţii │
├───────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr de teste efectuate conform planului de continuitate a │
│ │afacerii │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr de teste efectuate conform planului de recuperare în caz │
│ │de dezastru │
├───────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Audituri şi testări │
├───────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Număr de audituri interne anuale │
└───────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┘