Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMĂ nr. 30 din 21 septembrie 2023  pentru modificarea şi completarea Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 22/2016 privind autorizarea de constituire a societăţii de pensii şi autorizarea de administrare a fondurilor de pensii administrate privat     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORMĂ nr. 30 din 21 septembrie 2023 pentru modificarea şi completarea Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 22/2016 privind autorizarea de constituire a societăţii de pensii şi autorizarea de administrare a fondurilor de pensii administrate privat

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 897 din 5 octombrie 2023
    În temeiul prevederilor art. 2 pct. 25^1, art. 55 alin. (1)-(4), art. 57, 58, art. 61 alin. (4), art. 62-66 şi ale art. 71-80 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza prevederilor art. 2 alin. (1) lit. c) şi d), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 lit. c), art. 6 alin. (1) şi (2) şi ale art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 12.09.2023,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă.
    ART. I
    Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 22/2016 privind autorizarea de constituire a societăţii de pensii şi autorizarea de administrare a fondurilor de pensii administrate privat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 321 din 27 aprilie 2017, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 3 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) art. 2 alin. (2) din Regulamentul Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 1/2019 privind evaluarea şi aprobarea membrilor structurii de conducere şi a persoanelor care deţin funcţii-cheie în cadrul entităţilor reglementate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Regulamentul nr. 1/2019;"

    2. La articolul 3 alineatul (2), literele a)-d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) conducerea executivă - persoanele definite la art. 2 alin. (2) lit. g) din Regulamentul nr. 1/2019;
b) persoane autorizate - persoanele evaluate, definite la art. 2 alin. (2) lit. q) din Regulamentul nr. 1/2019, care se supun aprobării A.S.F.;
c) persoane care deţin funcţii-cheie autorizate - persoanele definite la art. 2 alin. (2) lit. p) pct. (i), (ii) şi (iv) din Regulamentul nr. 1/2019;
d) persoane care deţin funcţii-cheie notificate - persoanele definite la art. 2 alin. (2) lit. p) pct. (iii) şi (v) din Regulamentul nr. 1/2019;"

    3. La articolul 6, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Persoanele juridice care au calitatea de fondatori trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
    a) să înregistreze, potrivit ultimei situaţii financiare, capital propriu pozitiv;
    b) să fi funcţionat minimum 3 ani, cu excepţia celor rezultate în urma fuziunii sau divizării unei alte persoane juridice care înainte de fuziune sau de divizare a funcţionat minimum 3 ani;
    c) să nu fie fondatori/acţionari ai unei societăţi de pensii ori ai altei entităţi înregistrate în state cu care România nu întreţine relaţii diplomatice sau în jurisdicţii care nu instituie obligativitatea organizării şi ţinerii contabilităţii şi/sau publicării situaţiilor financiare, ţinerii registrelor comerciale şi/sau care permit păstrarea anonimatului în ceea ce priveşte identitatea acţionarilor/asociaţilor şi a administratorilor;
    d) să fie acţionar direct numai în cadrul unui singur administrator;
    e) să nu fie acţionar direct şi acţionar indirect semnificativ în cadrul mai multor administratori;
    f) să nu fie acţionari indirecţi semnificativi în cadrul mai multor administratori;
    g) să nu fie în procedură de reorganizare judiciară sau de faliment, să nu fi contribuit, direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice, după caz;
    h) să nu aibă datorii restante către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele locale şi bugetele fondurilor speciale."

    4. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) Persoanele fizice care au calitatea de fondatori trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
    a) să fie acţionari direcţi în cadrul unui singur administrator;
    b) să nu fie acţionar direct şi acţionar indirect semnificativ în cadrul mai multor administratori;
    c) să nu fie acţionari indirecţi semnificativi în cadrul mai multor administratori;
    d) să nu fie acţionari, membri în structura de conducere a instituţiei de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar al fondului de pensii administrat privat sau ai persoanelor afiliate acestuia;
    e) să nu fie acţionari, membri în structura de conducere a societăţilor de servicii de investiţii financiare care prestează servicii pentru fondurile de pensii administrate privat sau ai persoanelor afiliate acesteia;
    f) să dispună de venituri personale, neafectate îndeplinirii obligaţiilor lor patrimoniale faţă de terţi, care, prin nivelul lor anual, să justifice în mod corespunzător provenienţa fondurilor destinate participaţiei la capitalul social al societăţii de pensii şi care să aibă caracter de continuitate;
    g) fondurile destinate participaţiei la capitalul social al societăţii de pensii să nu aibă ca surse venituri obţinute din activităţi desfăşurate în statele sau jurisdicţiile prevăzute la art. 6 alin. (2) lit. c);
    h) să nu fi contribuit, direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice.
    (2) Nu pot deţine calitatea de fondatori persoanele sancţionate în temeiul Legii nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, cu modificările şi completările ulterioare, şi nici persoanele fizice sau juridice care fac obiectul unor sancţiuni internaţionale, definite conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancţiunilor internaţionale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 217/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Nu pot deţine calitatea de fondatori persoanele care au fost condamnate printr-o sentinţă rămasă definitivă pentru infracţiuni de corupţie şi de serviciu, de spălare a banilor, infracţiuni contra patrimoniului, de fals, evaziune fiscală, mărturie mincinoasă ori alte fapte de natură să conducă la concluzia că nu sunt create premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni sănătoase şi prudente a societăţii de pensii."

    5. La articolul 9, literele d), e), g) şi j) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "d) documentaţia privind membrii propuşi pentru structura de conducere a administratorului, în conformitate cu prevederile Legii;
e) Declaraţia nr. 1, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, şi Declaraţia nr. 2, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5;
    (...)
g) proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a societăţii de pensii, întocmit în conformitate cu art. 12;
    (...)
j) dovada plăţii taxei de autorizare de constituire a societăţii de pensii, conform prevederilor Regulamentului A.S.F. nr. 16/2014 privind veniturile Autorităţii de Supraveghere Financiară, republicat, cu modificările şi completările ulterioare."

    6. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    (1) Pentru fiecare dintre fondatorii persoane juridice, acţionari semnificativi, se aplică prevederile Regulamentului nr. 3/2016 cu privire la evaluarea acestora.
    (2) Pentru fondatorii persoane juridice care nu sunt acţionari semnificativi se prezintă următoarele documente:
    a) certificat constatator eliberat de registrul comerţului, în cazul persoanelor juridice române sau orice alt document oficial echivalent eliberat de autoritatea similară din ţara de origine, în cazul persoanelor juridice străine, care trebuie să ateste cel puţin denumirea, numărul şi data înregistrării, obiectul de activitate al acesteia, persoanele împuternicite legal să reprezinte persoana juridică şi structura acţionariatului acesteia până la nivel de persoană fizică;
    b) o prezentare a fondatorului/acţionarului persoanei juridice, sub semnătura reprezentantului legal, din care să rezulte organizarea acestuia, inclusiv reţeaua de sedii secundare deţinute în ţara de origine şi în străinătate, activitatea desfăşurată de acesta în toate sediile sale secundare, precum şi structura acţionariatului până la nivel de persoană fizică care trebuie detaliată inclusiv pentru persoanele juridice care deţin indirect participaţii la capitalul social al fondatorului;
    c) ultimele 3 situaţii financiare anuale auditate de o firmă de audit care este autorizată de către Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar, denumită în continuare A.S.P.A.A.S., să efectueze audit financiar în conformitate cu prevederile Legii nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările ulterioare, cele mai recente situaţii financiare interimare şi ultima balanţă de verificare a conturilor fondatorului şi, după caz, cele întocmite la nivelul perimetrului de consolidare contabilă din care face parte fondatorul. În cazul fondatorilor rezultaţi dintr-o fuziune sau divizare, persoana juridică din care aceştia provin trebuie să fi funcţionat minimum 3 ani înainte;
    d) în cazul fondatorilor, persoane juridice străine, situaţiile financiare anuale prevăzute la lit. c) vor fi auditate de un auditor definit conform prevederilor art. 2 pct. 3 din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările ulterioare, A.S.F. putând solicita documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor menţionate;
    e) documentaţia privind participarea la capitalul social conform prevederilor Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 11/2015 privind capitalul social al administratorului fondului de pensii administrat privat, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului nr. 3/2016;
    f) certificat de cazier fiscal sau alt document echivalent eliberat de autorităţile competente din ţara în care are stabilit sediul, precum şi din statul de origine, în cazul în care sediul se află în alt stat decât cel de origine;
    g) certificat de cazier judiciar sau alt document echivalent eliberat de autorităţile competente din ţara în care are stabilit sediul, precum şi din statul de origine, în cazul în care sediul se află în alt stat decât cel de origine;
    h) Declaraţia nr. 1, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, şi Declaraţia nr. 2, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5.
    (3) Pentru fiecare dintre fondatori, persoane juridice, cu participaţii mai mici de 1% din capitalul social al societăţii de pensii, dar nu mai mult de 5% cumulat, se va prezenta numai documentaţia prevăzută la alin. (2) lit. a) şi b).
    (4) Documentaţia prevăzută la alin. (2) se prezintă şi în cazul fondatorilor, persoane juridice, cu participaţii mai mici de 1% din capitalul social al societăţii de pensii, care deţin participaţii la capitalul social al altui fondator al aceleiaşi societăţi de pensii, indiferent de cota de participare."

    7. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) Pentru fiecare dintre fondatorii persoane fizice, acţionari semnificativi, se aplică prevederile Regulamentului nr. 3/2016 cu privire la evaluarea acestora.
    (2) Pentru fiecare dintre fondatorii persoane fizice, care nu sunt acţionari semnificativi, se prezintă următoarele documente:
    a) copia actului de identitate, a cărei conformitate cu originalul este certificată de titular, prin semnătură olografă, pe aceeaşi pagină pe care este reprodusă imaginea prin copiere;
    b) curriculum vitae, datat şi semnat, întocmit conform art. 31 alin. (3) lit. b) din Regulamentul nr. 3/2016;
    c) certificatul de cazier judiciar sau alt document echivalent eliberat de autorităţile competente din ţara în care are stabilite/stabilit/stabilită domiciliul şi/sau reşedinţa, precum şi din statul de origine, în cazul în care domiciliul/reşedinţa se află în alt stat decât cel de origine;
    d) certificat de cazier fiscal sau alt document echivalent eliberat de autorităţile competente din ţara în care are stabilite/stabilit/stabilită domiciliul şi/sau reşedinţa, precum şi din statul de origine, în cazul în care domiciliul/reşedinţa se află în alt stat decât cel de origine;
    e) date despre fondatorii/acţionarii societăţii de pensii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;
    f) specimen de semnătură, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;
    g) Declaraţia nr. 1, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, şi Declaraţia nr. 2, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5;
    h) documentaţia privind participarea la capitalul social, conform prevederilor Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 11/2015 privind capitalul social al administratorului fondului de pensii administrat privat, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului nr. 3/2016.
    (3) Sunt exceptaţi de la prevederile alin. (2) şi ale art. 7 alin. (1) lit. h) fondatorii, persoane fizice, cu participaţii mai mici de 1% din capitalul social al societăţii de pensii, dar nu mai mult de 5% cumulat."

    8. Articolul 13 se abrogă.
    9. La articolul 14, literele c)-e) se abrogă.
    10. La articolul 15, literele c)-e) se abrogă.
    11. Articolul 27 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 27
    (1) Membrii propuşi pentru structura de conducere sunt autorizaţi individual de către A.S.F. pentru exercitarea funcţiei pentru care sunt propuşi, atât în cadrul procesului de acordare a autorizării de administrare a fondului de pensii administrat privat, cât şi ulterior, pe toată durata desfăşurării activităţii administratorului, în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 1/2019.
    (2) Conducerea executivă a activităţii unui administrator organizat în sistem unitar trebuie să fie asigurată de cel puţin două persoane fizice, care se înlocuiesc una pe cealaltă.
    (3) Persoanele prevăzute la alin. (1) exercită atribuţiile şi au răspunderile funcţiei pentru care au fost propuse de la data comunicării deciziei de autorizare."

    12. Articolul 28 se abrogă.
    13. Articolul 29 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 29
    (1) Persoanele prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. p) pct. (i), (ii) şi (iv) din Regulamentul nr. 1/2019 sunt autorizate individual de A.S.F. înainte de începerea exercitării funcţiei, în conformitate cu prevederile Legii şi ale Regulamentului nr. 1/2019.
    (2) Persoanele prevăzute la alin. (1), precum şi persoanele prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. p) pct. (iii) din Regulamentul nr. 1/2019 exercită atribuţiile şi au răspunderile funcţiei pentru care au fost propuse de la data comunicării deciziei de autorizare, respectiv de la data notificării către A.S.F., în baza unui contract individual de muncă cu normă întreagă.
    (3) Persoanele prevăzute la alin. (1) nu pot avea raporturi de muncă, comerciale sau alte raporturi similare cu:
    a) alţi administratori de fonduri de pensii administrate privat şi cu persoanele afiliate acestora;
    b) depozitarul fondului de pensii administrate privat şi cu persoanele afiliate acestuia;
    c) societăţile de servicii de investiţii financiare sau instituţiile de credit care sunt autorizate să presteze servicii şi activităţi de investiţii, cu care administratorul a încheiat contract, şi cu persoanele afiliate acestora."

    14. La articolul 31 alineatul (1), literele c), d), g) şi k) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) regulamentul de organizare şi funcţionare a societăţii, întocmit în conformitate cu art. 12;
d) proiectul contractului de depozitare, întocmit conform modelului-cadru descris în Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 11/2014 privind activitatea de depozitare şi custodie a activelor fondurilor de pensii administrate privat, cu modificările ulterioare;
    (...)
g) contractul de audit al administratorului încheiat cu un auditor financiar extern, persoană juridică, înregistrat ca firmă de audit în Registrul public electronic al auditorilor financiari şi firmelor de audit, publicat de A.S.P.A.A.S., în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
    (...)
k) documentele pentru autorizarea membrilor structurii de conducere, precum şi a persoanei desemnate în funcţia de director de investiţii, autorizarea persoanei care conduce structura de control intern şi a persoanei care conduce structura de administrare a riscului, în conformitate cu prevederile art. 30 din Regulamentul nr. 1/2019;"

    15. La articolul 31 alineatul (1), după litera k) se introduce o nouă literă, litera k^1), cu următorul cuprins:
    "k^1) documentele privind persoanele notificate în funcţia de auditor intern şi actuar, în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 1/2019;"

    16. După articolul 32 se introduce un nou articol, articolul 32^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 32^1
    (1) Procedurile interne conţin instrucţiuni scrise, care descriu etapele care trebuie urmate pentru desfăşurarea activităţii, metode de lucru, reguli de aplicat şi termene de realizare necesare îndeplinirii atribuţiilor şi sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilităţilor.
    (2) Administratorul elaborează procedurile interne prevăzute de Lege, precum şi proceduri care se referă la modalitatea de soluţionare a sesizărilor şi reclamaţiilor şi evidenţa şi controlul activităţii în cadrul sediilor secundare, dacă acestea există.
    (3) Administratorul păstrează la sediul său toate procedurile elaborate conform alin. (2), inclusiv modificările şi/sau completările ulterioare aduse acestora, şi le pune la dispoziţia A.S.F. ori de câte ori i se solicită."

    17. Articolul 35 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 35
    Decizia de autorizare de administrare este însoţită de deciziile de autorizare pentru fiecare dintre persoanele autorizate în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 1/2019."

    18. La articolul 38, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), sunt supuse notificării A.S.F. orice modificări cu privire la regulamentul de organizare şi funcţionare a societăţii. Notificarea trebuie să conţină o notă de fundamentare cu privire la modificările efectuate şi este însoţită de regulamentul de organizare şi funcţionare modificat şi un tabel comparativ sau alt document în care să fie evidenţiate modificările efectuate."

    19. La articolul 38 alineatul (7), litera e) se abrogă.
    20. La articolul 38, după alineatul (8) se introduc două noi alineate, alineatele (9) şi (10), cu următorul cuprins:
    "(9) În termen de 60 de zile de la obţinerea deciziei de autorizare de administrare, administratorul este obligat să încheie o asigurare de răspundere civilă profesională pentru răspunderea care decurge din neglijenţa profesională care este corespunzătoare riscurilor acoperite, precum, dar fără a se limita la:
    a) daune materiale şi întreruperea activităţii;
    b) răspundere publică, răspundere civilă, răspundere cibernetică;
    c) fraudă internă, fraudă externă;
    d) pierderi rezultate din cereri de despăgubire a prejudiciilor cauzate ca urmare a faptelor ilicite săvârşite de către administrator.
(10) Administratorul contractează şi deţine permanent o asigurare de răspundere civilă, conform alin. (9), cu o societate din UE autorizată să furnizeze asigurări de răspundere civilă profesională în conformitate cu legislaţia Uniunii."

    21. La articolul 40, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) A.S.F. are dreptul să solicite modificarea regulamentului de organizare şi funcţionare, precum şi a procedurilor interne, în cazul în care consideră că nu corespund unei organizări adecvate specificului, întinderii şi complexităţii activităţii, care să permită funcţionarea în siguranţă şi să asigure continuitatea operaţiunilor, precum şi respectarea prevederilor art. 12 şi 32^1."

    22. După articolul 40 se introduce un nou articol, articolul 40^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 40^1
    În vederea respectării dispoziţiilor art. 61 alin. (4) din Lege, administratorul stabileşte nivelul activelor astfel încât să deţină permanent un nivel adecvat de lichiditate, a cărui valoare acoperă cheltuielile sale de funcţionare pe o perioadă de minimum 6 luni."

    23. Articolul 44 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 44
    (1) Valabilitatea autorizării membrilor structurii de conducere, precum şi a persoanelor care deţin funcţii-cheie autorizate, în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 1/2019, încetează de drept la data încetării mandatului sau a contractului pentru funcţia autorizată, precum şi în cazul retragerii deciziei de autorizare a administratorului.
    (2) Pe tot parcursul desfăşurării activităţii administratorului, acesta are obligaţia să se asigure că, până la autorizarea unei noi persoane care deţine o funcţie-cheie autorizată, atribuţiile aferente respectivei funcţii-cheie se asigură de către una dintre persoanele din conducerea executivă, care este notificată A.S.F. în termen de 5 zile lucrătoare de la data vacantării acestei funcţii-cheie.
    (3) În cazul prevăzut la alin. (2), perioada până la propunerea şi depunerea documentaţiei complete pentru o nouă persoană nu trebuie să depăşească 60 de zile de la data comunicării deciziei de retragere a autorizaţiei, respectiv de la data notificării A.S.F. cu privire la încetarea contractului. În cazuri bine justificate, la solicitarea administratorului, perioada poate fi extinsă cu maximum 60 de zile."

    24. Articolul 46 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 46
    Nerespectarea prevederilor prezentei norme se sancţionează în conformitate cu prevederile capitolului XIX din Lege."

    25. La articolul 48, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Prevederile prezentei norme completează prevederile Regulamentului nr. 3/2016, precum şi ale Regulamentului nr. 1/2019."

    26. La anexa nr. 4, indicele *3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "*3) Se completează funcţia deţinută: acţionar, membru în structura de conducere, persoană cu funcţie-cheie autorizată."

    27. La anexa nr. 5, indicele *3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "*3) Se completează funcţia deţinută: acţionar, membru în structura de conducere, persoană cu funcţie-cheie autorizată."



    ART. II
    (1) Actele individuale emise anterior intrării în vigoare a prezentei norme pentru aprobarea membrilor structurii de conducere şi a persoanelor care deţin funcţii-cheie din cadrul entităţilor reglementate îşi păstrează valabilitatea.
    (2) Cererile de aprobare depuse la A.S.F. şi nesoluţionate până la intrarea în vigoare a prezentei norme se soluţionează de A.S.F. conform prevederilor prezentei norme.

    ART. III
    Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Nicu Marcu

    Bucureşti, 21 septembrie 2023.
    Nr. 30.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016