Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile art. 55 alin. (1)-(4), art. 57, 58, art. 62-66 şi ale art. 71-80 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul dispoziţiilor art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, cu modificările şi completările ulterioare, în baza prevederilor art. 2 alin. (1) lit. c) şi d), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 lit. c), art. 6 alin. (1) şi (2) şi ale art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 13 aprilie 2016, Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă. CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 (1) Prezenta normă reglementează procedura, condiţiile de autorizare şi documentele care trebuie depuse la Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., în procesul de autorizare a constituirii societăţii de pensii şi de autorizare ca administrator al unui fond de pensii administrat privat. (2) Dispoziţiile prezentei norme sunt aplicabile în evaluarea fondatorilor/acţionarilor ale căror deţineri din capitalul social şi/sau din drepturile de vot nu depăşesc pragul de 10% necesar pentru a deveni acţionar semnificativ. (3) Pentru acţionarii semnificativi sunt aplicabile dispoziţiile Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 3/2016 privind criteriile aplicabile şi procedura pentru evaluarea prudenţială a achiziţiilor şi majorărilor participaţiilor la entităţile reglementate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumit în continuare Regulamentul nr. 3/2016. ART. 2 Societatea de pensii, persoană juridică română, poate administra un fond de pensii administrat privat doar în baza deciziei de autorizare de administrare, emisă de A.S.F. ART. 3 (1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la: a) art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege; b) art. 2 alin. (2) din Regulamentul Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 14/2015 privind evaluarea şi aprobarea membrilor structurii de conducere şi a persoanelor care deţin funcţii-cheie în cadrul entităţilor reglementate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumit în continuare Regulamentul nr. 14/2015; c) art. 4 alin. (2) din Regulamentul nr. 3/2016. (2) De asemenea, în înţelesul prezentei norme, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a) conducerea executivă - persoanele definite la art. 2 alin. (2) lit. e) din Regulamentul nr. 14/2015; b) persoane autorizate - persoanele evaluate, definite la art. 2 alin. (2) lit. i) din Regulamentul nr. 14/2015, care se supun aprobării A.S.F.; c) persoane care deţin funcţii-cheie autorizate - persoanele definite la art. 2 alin. (2) lit. h) pct. (i), (ii) şi (iv) din Regulamentul nr. 14/2015; d) persoane care deţin funcţii-cheie notificate - persoanele definite la art. 2 alin. (2) lit. h) pct. (iii) şi (v) din Regulamentul nr. 14/2015; e) structura de conducere - membrii consiliului de administraţie sau de supraveghere şi conducerea executivă. CAP. II Autorizarea de constituire a societăţii de pensii SECŢIUNEA 1 Condiţii generale ART. 4 Pentru emiterea deciziei de autorizare de constituire a societăţii de pensii, în baza cererii, A.S.F. analizează documentaţia depusă de către fondatori sau de către reprezentanţii lor legali şi verifică dacă sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevăzute de Lege şi de reglementările incidente. ART. 5 Pentru obţinerea deciziei de autorizare de constituire, societatea de pensii trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii generale: a) să se constituie sub forma unei societăţi pe acţiuni; b) să aibă ca obiect unic de activitate administrarea fondurilor de pensii; c) denumirea societăţii de pensii să conţină obligatoriu sintagma "fond de pensii", astfel încât să nu fie confundată cu fondul de pensii şi să nu conţină elemente de natură să inducă în eroare participanţii, potenţialii participanţi sau alte persoane; d) capitalul social să fie reprezentat prin acţiuni nominative, care nu pot fi transformate în acţiuni la purtător şi nu pot fi acţiuni preferenţiale; e) actul constitutiv trebuie să prevadă că acţionarii nu pot beneficia de drepturi preferenţiale sau de alte privilegii şi că se interzice limitarea drepturilor sau impunerea de obligaţii suplimentare acţionarilor; f) participaţia cumulată a persoanelor fizice nu poate depăşi 5% din capitalul social al societăţii de pensii; g) să aibă un consiliu de administraţie/supraveghere alcătuit dintr-un număr impar de membri, dar nu mai puţin de 3 persoane fizice; h) fondatorii să facă dovada vărsării integrale şi în formă bănească a capitalului social, care trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de Lege şi de reglementările incidente. SECŢIUNEA a 2-a Condiţii privind fondatorii ART. 6 (1) La evaluarea fondatorilor se urmăreşte ca aceştia să dispună de o situaţie financiară care să le permită onorarea obligaţiilor lor patrimoniale şi participarea la capitalul social al societăţii de pensii. (2) Persoanele juridice care au calitatea de fondatori trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii: a) să înregistreze, potrivit ultimei situaţii financiare, capital propriu pozitiv; b) să fi funcţionat minimum 3 ani, cu excepţia celor rezultate în urma fuziunii sau divizării unei alte persoane juridice care înainte de fuziune sau de divizare a funcţionat minimum 3 ani; c) să nu fie fondatori/acţionari ai unei societăţi de pensii ori ai altei entităţi înregistrate în state cu care România nu întreţine relaţii diplomatice sau în jurisdicţii care nu instituie obligativitatea organizării şi ţinerii contabilităţii şi/sau publicării situaţiilor financiare, ţinerii registrelor comerciale şi/sau care permit păstrarea anonimatului în ceea ce priveşte identitatea acţionarilor/asociaţilor şi a administratorilor; d) să nu fie în procedură de reorganizare judiciară sau de faliment, să nu fi contribuit, direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice, după caz; e) să nu aibă datorii restante către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele locale şi bugetele fondurilor speciale. (3) Organismele de plasament colectiv fără personalitate juridică nu pot participa ca fondatori ai unei societăţi de pensii. (4) Organismele de plasament colectiv cu personalitate juridică pot participa ca fondator în limita a maximum 5% din capitalul social al unei societăţi de pensii. ART. 7 (1) Persoanele fizice care au calitatea de fondatori trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii: a) să nu fie acţionari, membri în structura de conducere a altor administratori de fonduri de pensii administrate privat sau ai persoanelor afiliate acestora; b) să nu fie acţionari, membri în structura de conducere a instituţiei de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar al fondului de pensii administrat privat sau ai persoanelor afiliate acestuia; c) să nu fie acţionari, membri în structura de conducere a societăţilor de servicii de investiţii financiare care prestează servicii pentru fondurile de pensii administrate privat sau ai persoanelor afiliate acesteia; d) să dispună de venituri personale, neafectate îndeplinirii obligaţiilor lor patrimoniale faţă de terţi, care, prin nivelul lor anual, să justifice în mod corespunzător provenienţa fondurilor destinate participaţiei la capitalul social al societăţii de pensii şi care să aibă caracter de continuitate; e) fondurile destinate participaţiei la capitalul social al societăţii de pensii să nu aibă ca surse venituri obţinute din activităţi desfăşurate în statele sau jurisdicţiile prevăzute la art. 6 alin. (2) lit. c); f) să nu fi contribuit, direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice. (2) Nu pot deţine calitatea de fondatori persoanele nominalizate în lista întocmită în conformitate cu prevederile art. 27 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi persoanele fizice sau juridice care fac obiectul unor sancţiuni internaţionale, definite conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancţiunilor internaţionale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 217/2009, cu modificările şi completările ulterioare. (3) Nu pot deţine calitatea de fondatori persoanele care au fost condamnate printr-o sentinţă rămasă definitivă pentru infracţiuni de corupţie şi de serviciu, de spălare a banilor, infracţiuni contra patrimoniului, de fals, evaziune fiscală, mărturie mincinoasă ori alte fapte de natură să conducă la concluzia că nu sunt create premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni sănătoase şi prudente a societăţii de pensii. (4) Prevederile alin. (2) şi (3) se aplică şi în cazul fondatorilor persoane juridice la care unul sau mai mulţi fondatori/acţionari a/au fost condamnat/condamnaţi printr-o sentinţă rămasă definitivă pentru infracţiunile prevăzute la alin. (2) şi (3). SECŢIUNEA a 3-a Documentaţia necesară pentru autorizarea de constituire a societăţii de pensii ART. 8 (1) Decizia de autorizare de constituire a unei societăţi de pensii se emite ca urmare a cererii pentru autorizarea de constituire a societăţii de pensii, întocmită conform anexei nr. 1. (2) Cererea însoţită de documentaţia completă se depune la A.S.F. de către fondatori sau de către reprezentanţii lor legali. ART. 9 Cererea prevăzută la art. 8 este însoţită de următoarele documente: a) procură specială şi autentică sau, după caz, împuternicire de reprezentare juridică, semnată de toţi membrii fondatori, prin care aceştia desemnează una sau mai multe persoane pentru ai reprezenta în relaţia cu A.S.F., pe parcursul instrumentării dosarului aferent cererii de autorizare de constituire; b) proiectul actului constitutiv, care trebuie să conţină denumirea societăţii de pensii, conform rezervării eliberate de registrul comerţului, şi care trebuie să fie întocmit cu respectarea prevederilor Legii, precum şi planul organizatoric şi financiar care trebuie să asigure gestiunea corectă şi prudentă a fondului de pensii pentru care se solicită autorizarea; c) documentaţia privind fondatorii, prevăzută la art. 10 şi 11; d) documentaţia privind membrii propuşi pentru structura de conducere a administratorului, în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 14/2015; e) declaraţia pe propria răspundere a fondatorilor, a membrilor propuşi pentru consiliul de administraţie sau pentru consiliul de supraveghere, din care să rezulte deţinerile, individuale sau în legătură cu alte persoane implicate, reprezentând cel puţin 5% din capitalul social ori din drepturile de vot ale oricărei societăţi, conform modelului Declaraţiei nr. 2 prevăzut în anexa nr. 5; f) documente privind fondatorii referitoare la eventuala lor relaţie de afiliere conform art. 2 alin. (2) din Lege, precum şi natura legăturilor dintre ei, conform modelului Declaraţiei nr. 1 prevăzut în anexa nr. 4; g) proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a societăţii de pensii, întocmit în conformitate cu art. 12, precum şi proiectul procedurilor interne, întocmit în conformitate cu art. 13; h) actul juridic care atestă dreptul de folosinţă al societăţii în curs de înfiinţare asupra spaţiului destinat sediului social şi sediilor secundare, după caz, precum şi documente din care să reiasă că acestea îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 14 şi 15; i) dovada vărsării integrale şi în formă bănească a capitalului social; j) dovada plăţii taxei de autorizare de constituire a societăţii de pensii. ART. 10 (1) Pentru fiecare dintre fondatori, persoane juridice, se prezintă următoarele documente: a) certificat constatator eliberat de registrul comerţului sau orice alt document oficial echivalent eliberat de autoritatea similară din ţara de origine, care trebuie să ateste cel puţin denumirea, numărul şi data înregistrării, obiectul de activitate al acesteia, persoanele împuternicite legal să reprezinte persoana juridică şi structura acţionariatului acesteia până la nivel de persoană fizică. Structura acţionariatului până la nivel de persoană fizică trebuie detaliată inclusiv pentru persoanele juridice care deţin indirect participaţii la capitalul social al fondatorului; b) o prezentare a fondatorului/acţionarului persoanei juridice, sub semnătura reprezentantului legal, din care să rezulte organizarea acestuia, inclusiv reţeaua de sedii secundare deţinute în ţara de origine şi în străinătate, activitatea desfăşurată de acesta în toate sediile sale secundare; c) ultimele 3 situaţii financiare anuale auditate de o societate de audit financiar, membră a Camerei Auditorilor Financiari din România, cele mai recente situaţii financiare interimare şi ultima balanţă de verificare a conturilor fondatorului şi, după caz, cele întocmite la nivelul perimetrului de consolidare contabilă din care face parte fondatorul. În cazul fondatorilor rezultaţi dintr-o fuziune sau divizare, persoana juridică din care aceştia provin trebuie să fi funcţionat minimum 3 ani înainte; d) în cazul fondatorilor, persoane juridice străine, situaţiile financiare anuale prevăzute la lit. c) vor fi auditate de o societate de audit financiar autorizată, membru activ al unui organism profesional recunoscut de Federaţia Internaţională a Contabililor şi care a asimilat Codul de etică emis de aceasta, A.S.F. putând solicita documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor menţionate; e) documentaţia privind capitalul social conform prevederilor Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 11/2015 privind capitalul social al administratorului fondului de pensii administrat privat şi a Regulamentului nr. 3/2016; f) certificat de cazier fiscal; g) certificat de cazier judiciar. (2) Pentru fiecare dintre fondatori, persoane juridice, cu participaţii mai mici de 1% din capitalul social al societăţii de pensii, dar nu mai mult de 5% cumulat, se va prezenta numai documentaţia prevăzută la alin. (1) lit. a). (3) Documentaţia prevăzută la alin. (1) se prezintă şi în cazul fondatorilor, persoane juridice, cu participaţii mai mici de 1% din capitalul social al societăţii de pensii, care deţin participaţii la capitalul social al altui fondator al aceleiaşi societăţi de pensii, indiferent de cota de participare. ART. 11 (1) Pentru fiecare dintre fondatori, persoane fizice, se prezintă următoarele documente: a) copia actului de identitate, a cărei conformitate cu originalul este certificată de titular, prin semnătură olografă, pe aceeaşi pagină pe care este reprodusă imaginea prin copiere; b) curriculum vitae, datat şi semnat, întocmit conform art. 31 alin. (3) lit. b) din Regulamentul nr. 3/2016; c) certificatul de cazier judiciar, din care să reiasă că persoana respectivă nu a fost condamnată printr-o sentinţă rămasă definitivă pentru infracţiunile prevăzute la art. 7 alin. (2) şi (3); d) declaraţie de venit, întocmită în conformitate cu legislaţia din ţara de origine, vizată de autoritatea fiscală sau, după caz, certificată conform legislaţiei din ţara respectivă; în cazul în care legislaţia din ţara de origine nu prevede o astfel de declaraţie, se va prezenta un document oficial care să ateste acest fapt; e) date despre fondatorii/acţionarii societăţii de administrare a fondurilor de pensii administrate privat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2; f) specimen de semnătură, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3; g) Declaraţia nr. 1, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, şi Declaraţia nr. 2, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5; h) documentaţia privind capitalul social, conform prevederilor Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 11/2015 privind capitalul social al administratorului fondului de pensii administrat privat şi a Regulamentului nr. 3/2016; i) certificat de cazier fiscal. (2) Sunt exceptaţi de la prevederile alin. (1) şi ale art. 7 alin. (1) lit. f) fondatorii, persoane fizice, cu participaţii mai mici de 1% din capitalul social al societăţii de pensii, dar nu mai mult de 5% cumulat. (3) Pentru persoanele care nu au reşedinţa în România se depun certificatul de cazier judiciar şi de cazier fiscal sau alte documente cu aceeaşi valoare juridică eliberate de autorităţile din ţara de origine şi din ţara în care au reşedinţa în prezent, dacă aceasta este alta decât ţara de origine. (4) Pentru persoanele care nu au domiciliul, dar au reşedinţa în România se depun certificatul de cazier judiciar şi de cazier fiscal eliberate de autorităţile române şi certificatul de cazier judiciar şi de cazier fiscal sau alte documente cu aceeaşi valoare juridică eliberate de autorităţile din ţara de origine ori, după caz, din ţara în care au avut anterior reşedinţa, dacă aceasta este alta decât ţara de origine. ART. 12 Proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a societăţii de pensii conţine cel puţin următoarele: a) structura organizatorică, atribuţiile, competenţele structurilor din cadrul societăţii de pensii, nivelurile de autoritate, responsabilităţile, mecanismele de relaţii şi raportare ale acestora; b) activităţile desfăşurate în cadrul sediilor secundare ale societăţii de pensii, după caz; c) atribuţiile şi răspunderile structurii de conducere, inclusiv ale persoanelor care asigură, de fapt sau de drept, conducerea structurilor din cadrul societăţii de pensii şi din cadrul sediilor secundare; d) persoanele/structurile responsabile cu aprobarea procedurilor interne. ART. 13 Procedurile interne conţin instrucţiuni scrise, care descriu etapele care trebuie urmate pentru desfăşurarea activităţii, metode de lucru, reguli de aplicat şi termene de realizare necesare îndeplinirii atribuţiilor şi sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilităţilor, şi se referă cel puţin la următoarele: a) descrierea gradului de adecvare a sistemului informatic preconizat a fi utilizat la specificul activităţii care urmează a fi desfăşurată, avându-se în vedere aspecte precum capacitatea de a desfăşura activităţile propuse, gradul de securitate a informaţiei, capacitatea de a furniza raportările solicitate de A.S.F., îndeplinirea de către sistemele de prelucrare automată a datelor a criteriilor minimale prevăzute de reglementările în vigoare; b) mecanismele de luare a deciziilor; c) modalităţile şi termenele de raportare pe linie verticală, separarea funcţiilor pentru persoanele cu funcţii de decizie de cele cu funcţii de execuţie şi de cele cu funcţii de control; d) administrarea conflictului de interese astfel încât să se asigure că persoanele care se află într-un conflict de interese potenţial acţionează în interesul exclusiv al fondului de pensii, al participanţilor şi al administratorului; e) modalitatea de soluţionare a sesizărilor şi reclamaţiilor; f) evidenţa şi controlul activităţii în cadrul sediilor secundare, dacă acestea există. ART. 14 Spaţiul destinat sediului social trebuie să îndeplinească cel puţin următoarele condiţii: a) să se afle în folosinţa exclusivă a societăţii de pensii; b) să fie corespunzător structurii organizatorice şi activităţilor care urmează a fi desfăşurate; c) să fie în suprafaţă utilă de cel puţin 100 mp; d) să fie compartimentat corespunzător, astfel încât să se asigure desfăşurarea optimă a activităţii; e) să nu fie amplasat la subsolurile clădirilor sau la etajele ansamblurilor de locuinţe; f) să dispună de o dotare tehnică adecvată desfăşurării activităţii, astfel încât să se asigure securitatea, stocarea şi confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor în arhiva entităţii. ART. 15 Spaţiul destinat sediilor secundare trebuie să îndeplinească cel puţin următoarele condiţii: a) să se afle în folosinţa exclusivă a societăţii de pensii; b) să fie corespunzător structurii organizatorice şi activităţilor care urmează a fi desfăşurate; c) să fie în suprafaţă utilă de cel puţin 25 mp; d) să fie compartimentat corespunzător, astfel încât să se asigure desfăşurarea optimă a activităţii; e) să nu fie amplasat la subsolurile clădirilor sau la etajele ansamblurilor de locuinţe; f) să dispună de o dotare tehnică adecvată desfăşurării activităţii, astfel încât să se asigure securitatea, stocarea şi confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor în arhiva entităţii. SECŢIUNEA a 4-a Procedura de aprobare sau de respingere a cererii de autorizare de constituire a societăţii de pensii SUBSECŢIUNEA 1 Autorizarea de constituire a societăţii de pensii ART. 16 (1) A.S.F. decide cu privire la autorizarea de constituire a societăţii de pensii în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea cererii şi a documentaţiei complete ale solicitantului. (2) Decizia de autorizare de constituire a societăţii de pensii se comunică solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către A.S.F. ART. 17 (1) Orice solicitare a A.S.F. de informaţii suplimentare sau de completare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la art. 16 alin. (1), un nou termen începând să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau completări, depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării A.S.F., sub sancţiunea respingerii cererii pentru autorizarea de constituire a societăţii de pensii. (2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, se solicită completarea sau înlocuirea lor, după caz. ART. 18 (1) Fondatorii depun documentele de înregistrare a societăţii la registrul comerţului în raza căruia se află sediul social al societăţii de pensii, în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea deciziei de autorizare de constituire. (2) Depăşirea termenului prevăzut la alin. (1) duce la pierderea valabilităţii deciziei de autorizare de constituire. ART. 19 În termen de 5 zile lucrătoare de la obţinerea certificatului de înregistrare ca societate de la registrul comerţului, societatea de pensii va depune la A.S.F. o copie a certificatului de înregistrare. ART. 20 (1) Obţinerea deciziei de autorizare de constituire a unei societăţi de pensii nu garantează şi obţinerea deciziei de autorizare ca administrator al unui fond de pensii administrat privat. (2) Autorizarea de administrare trebuie obţinută în termen de un an de la obţinerea deciziei de autorizare de constituire, în caz contrar aceasta îşi pierde valabilitatea. (3) În termen de 3 luni de la data încetării valabilităţii deciziei de autorizare de constituire, societatea de pensii are obligaţia de a-şi modifica denumirea şi obiectul de activitate şi de a informa A.S.F. în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării menţiunilor la registrul comerţului. ART. 21 (1) Apariţia unor modificări faţă de condiţiile în care a fost acordată decizia de autorizare de constituire a societăţii de pensii determină o nouă evaluare din partea A.S.F. în cadrul procesului de acordare a autorizării de administrare, putând atrage revocarea deciziei de autorizare de constituire, în cazul în care aceste modificări sunt contrare prevederilor legale sau prezentei norme. (2) În cazul în care modificările nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de Lege şi de reglementările incidente, A.S.F. emite o decizie de respingere, scrisă şi motivată, care se comunică în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia. (3) În termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, decizia de respingere poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. (4) Societatea de pensii trebuie să îndeplinească, pe toată durata activităţii sale, condiţiile avute în vedere la autorizarea de constituire a societăţii de pensii. SUBSECŢIUNEA a 2-a Respingerea cererii pentru autorizarea de constituire a societăţii de pensii ART. 22 (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute de Lege şi de reglementările incidente duce la respingerea cererii pentru autorizarea de constituire a societăţii de pensii. (2) Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se comunică fondatorilor în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către A.S.F. (3) În termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, decizia de respingere poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 23 O nouă cerere de autorizare de constituire a societăţii de pensii poate fi adresată A.S.F. numai dacă au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale. CAP. III Autorizarea societăţii de pensii ca societate de administrare a unui fond de pensii administrat privat SECŢIUNEA 1 Condiţii generale ART. 24 Pentru a deveni administrator, societatea de pensii înregistrată la registrul comerţului trebuie să obţină de la A.S.F. autorizarea de administrare a unui fond de pensii administrat privat. ART. 25 Pentru emiterea deciziei de autorizare de administrare, A.S.F. analizează documentaţia depusă de societatea de pensii prin reprezentanţii săi legali şi verifică dacă sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevăzute de Lege şi de reglementările incidente. SECŢIUNEA a 2-a Condiţii privind acţionarii ART. 26 (1) La evaluarea acţionarilor societăţii de administrare a fondurilor de pensii administrate privat se au în vedere prevederile art. 6 şi 7 ale prezentei norme sau ale Regulamentului nr. 3/2016, după caz. (2) În cazul în care nu au intervenit modificări faţă de documentele şi condiţiile avute în vedere la evaluarea prevăzută la alin. (1), în cadrul procedurii de obţinere a deciziei de autorizare de constituire a societăţii de pensii, acţionarii depun o declaraţie pe propria răspundere în acest sens. (3) În cazul în care au intervenit modificări faţă de documentele şi condiţiile avute în vedere la evaluarea prevăzută la alin. (1) se depun la A.S.F. documentele justificative pentru modificările în cauză. (4) Condiţiile prevăzute la alin. (1) trebuie menţinute pe toată perioada de funcţionare a societăţii de pensii. SECŢIUNEA a 3-a Condiţii privind membrii propuşi pentru structura de conducere ART. 27 (1) Membrii propuşi pentru structura de conducere sunt autorizaţi individual de către A.S.F. pentru exercitarea funcţiei pentru care sunt propuşi, atât în cadrul procesului de acordare a autorizării de administrare a fondului de pensii administrat privat, cât şi ulterior, pe parcursul desfăşurării activităţii administratorului, în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 14/2015. (2) Persoanele prevăzute la alin. (1) exercită atribuţiile şi au răspunderile funcţiei pentru care au fost propuse de la data comunicării deciziei de autorizare. (3) Pe toată durata activităţii sale, administratorul are obligaţia de a asigura cel puţin un înlocuitor al directorului general. (4) Persoana prevăzută la alin. (3) este desemnată de către organul statutar competent şi este autorizată individual de către A.S.F. pe baza unui proces de autorizare similar cu cel prevăzut pentru directorul general. ART. 28 (1) Calitatea şi experienţa membrilor propuşi pentru structura de conducere sunt elemente care asigură gestiunea corectă şi prudentă a fondului de pensii administrat privat. (2) Membrii structurii de conducere a administratorului nu pot avea raporturi de muncă, comerciale sau alte raporturi similare cu: a) alţi administratori de fonduri de pensii administrate privat şi cu persoanele afiliate acestora; b) depozitarul şi cu persoanele afiliate acestuia; c) societăţi de servicii de investiţii financiare cu care administratorul a încheiat contract şi cu persoanele afiliate acestora. (3) Membrii conducerii executive nu pot avea raporturi de muncă, comerciale sau alte raporturi similare cu persoanele afiliate administratorului sau cu alte entităţi din grupul din care fac parte, cu excepţia mandatelor de reprezentare în consiliul de administraţie, respectiv în consiliul de supraveghere. SECŢIUNEA a 4-a Condiţii privind persoanele care deţin funcţii-cheie autorizate de către A.S.F. ART. 29 (1) Persoanele prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b) sunt autorizate individual de A.S.F. înainte de începerea exercitării funcţiei, în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 14/2015. (2) Persoanele prevăzute la alin. (1) exercită atribuţiile şi au răspunderile funcţiei pentru care au fost propuse de la data comunicării deciziei de autorizare, în baza unui contract individual de muncă cu normă întreagă. (3) Persoanele prevăzute la alin. (1) nu pot avea raporturi de muncă, comerciale sau alte raporturi similare cu: a) alţi administratori de fonduri de pensii administrate privat şi cu persoanele afiliate acestora; b) depozitarul fondului de pensii administrate privat şi cu persoanele afiliate acestuia; c) societăţile de servicii de investiţii financiare cu care administratorul a încheiat contract şi cu persoanele afiliate acestora. SECŢIUNEA a 5-a Documentaţia necesară pentru obţinerea deciziei de autorizare de administrare ART. 30 (1) Decizia de autorizare de administrare se emite în baza cererii pentru autorizarea de administrare, întocmită conform anexei nr. 1. (2) Cererea, însoţită de documentaţia completă, se depune şi se înregistrează la A.S.F. de către societăţile care intenţionează să se autorizeze ca administrator de fonduri de pensii administrate privat. ART. 31 (1) Cererea pentru autorizarea de administrare este însoţită de următoarele documente: a) certificatul de înregistrare la registrul comerţului, în copie; b) actul constitutiv, actualizat, care să conţină inclusiv informaţiile prevăzute la art. 59 alin. (3) din Lege; c) regulamentul de organizare şi funcţionare a societăţii, întocmit în conformitate cu art. 12 şi procedurile interne, elaborate în conformitate cu art. 13, împreună cu hotărârea organului statutar competent pentru aprobarea lor; d) proiectul contractului de depozitare, întocmit conform modelului-cadru descris în Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 11/2014 privind activitatea de depozitare şi custodie a activelor fondurilor de pensii administrate privat; e) proiectul contractului de custodie; f) proiectul contractului de societate, prin care urmează a se înfiinţa fondul de pensii administrat privat, întocmit în conformitate cu Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 22/2015 privind autorizarea fondului de pensii administrat privat; g) contractul de audit al administratorului încheiat cu un auditor financiar extern, persoană juridică, înregistrat la autoritatea competentă, respectiv Camera Auditorilor Financiari din România; h) declaraţie privind politica de investiţii; i) planul de afaceri pe cel puţin 3 ani; j) proiectul prospectului schemei de pensii private; k) notificarea persoanelor care asigură auditul intern, în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 14/2015; l) dovada plăţii taxei de autorizare de administrare şi de autorizare a fiecărui membru propus pentru structura de conducere, respectiv a fiecărei persoane care deţine funcţie-cheie autorizată. (2) În cazul în care documentele prevăzute la art. 9 au fost modificate de la momentul înregistrării la A.S.F., acestea se depun la A.S.F. în forma lor modificată. ART. 32 Planul de afaceri este elaborat de administrator şi trebuie să cuprindă cel puţin următoarele: a) informaţii cu privire la activităţile care urmează a fi desfăşurate; b) informaţii cu privire la modul în care administratorul intenţionează să acţioneze pentru desfăşurarea activităţii într-un mod prudent; c) studiul pieţei şi al factorilor care pot afecta fezabilitatea planului de afaceri; d) politica de investiţii şi planul de finanţare a afacerii, incluzând perioada de recuperare a investiţiei în societate. ART. 33 (1) Spaţiul destinat sediului social şi cel destinat sediilor secundare ale societăţilor de pensii trebuie să îndeplinească cel puţin condiţiile prevăzute la art. 14, respectiv la art. 15. (2) Prelungirea contractului aferent utilizării spaţiului destinat sediului social şi a sediilor secundare se notifică A.S.F. în termen de 5 zile calendaristice de la data prelungirii contractelor. (3) Documentele care atestă prelungirea contractului vor fi transmise A.S.F. în termen de 10 zile calendaristice de la data înscrierii de menţiuni la registrul comerţului. SECŢIUNEA a 6-a Procedura de aprobare sau respingere a cererii pentru autorizarea de administrare a unui fond de pensii administrat privat SUBSECŢIUNEA 1 Autorizarea de administrare a unui fond de pensii administrat privat ART. 34 A.S.F. decide cu privire la autorizarea de administrare în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea cererii şi a documentaţiei complete ale solicitantului. ART. 35 Decizia de autorizare de administrare va fi însoţită de deciziile de autorizare pentru fiecare dintre persoanele autorizate în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 14/2015. ART. 36 Decizia de autorizare de administrare se comunică solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către A.S.F. ART. 37 (1) Orice solicitare a A.S.F. de informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la art. 34, un nou termen începând să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării A.S.F., sub sancţiunea respingerii cererii pentru autorizarea de administrare. (2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, se solicită completarea sau înlocuirea acestora, după caz. ART. 38 (1) După obţinerea deciziei de autorizare de administrare, orice modificare a documentelor prevăzute la art. 31 şi a condiţiilor pe baza cărora s-a acordat această autorizare trebuie, în prealabil, autorizată de către A.S.F., cu excepţia cazului în care modificarea este în afara controlului administratorului. (2) În vederea emiterii deciziei de autorizare a modificărilor prevăzute la alin. (1), A.S.F. analizează documentaţia depusă de administrator prin reprezentanţii săi legali şi verifică dacă sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevăzute de Lege şi de reglementările incidente. (3) În situaţia prevăzută la alin. (1), dacă modificarea unui document implică modificarea concomitentă şi a altor documente, administratorul poate depune la A.S.F. în acelaşi timp cererile, împreună cu documentaţia aferentă fiecărei modificări. (4) A.S.F. decide cu privire la autorizarea modificărilor prevăzute la alin. (1) în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea cererii şi a documentaţiei complete ale solicitantului. (5) Decizia de autorizare a modificărilor prevăzute la alin. (1) se comunică solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către A.S.F. (6) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), sunt supuse avizării A.S.F. orice modificări cu privire la regulamentul de organizare şi funcţionare a societăţii. (7) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în termen de 30 de zile calendaristice de la data emiterii actelor de modificare, administratorul notifică A.S.F. orice modificări cu privire la: a) actele de identitate şi curriculum vitae ale fondatorilor/acţionarilor persoane fizice sau ale membrilor structurii de conducere, precum şi ale persoanelor care deţin funcţii-cheie autorizate; b) contractul de audit încheiat pentru auditarea activităţii administratorului; c) contractul de depozitare şi contractul de custodie pentru activele fondului de pensii administrat privat, cu condiţia ca modificările aduse acestora să nu se refere la părţile contractante, obiectul contractului sau preţul acestuia; d) planul de afaceri; e) procedurile interne prevăzute la art. 13. (8) În cazul modificării actului constitutiv, în termen de 5 zile lucrătoare de la obţinerea certificatului de înscriere menţiuni de la registrul comerţului, administratorul depune la A.S.F. o copie a acestuia, precum şi câte o copie a certificatului constatator şi a certificatului de înregistrare, după caz. ART. 39 (1) După fiecare modificare a declaraţiei privind politica de investiţii, conform art. 24 alin. (2) din Lege, în termen de 5 zile lucrătoare de la data comunicării deciziei de autorizare a modificării de către A.S.F., administratorul publică pe pagina proprie de internet, pe o perioadă de cel puţin 30 de zile calendaristice, un anunţ prin care face cunoscută modificarea declaraţiei privind politica de investiţii. (2) Administratorul publică anunţul prevăzut la alin. (1) şi în cel puţin un cotidian de circulaţie naţională, pe o perioadă de cel puţin două zile consecutive. (3) Publicarea anunţului pe pagina proprie de internet a administratorului prevăzut la alin. (1) şi publicarea anunţului conform alin. (2) se efectuează în aceeaşi zi. ART. 40 (1) În termen de 30 de zile calendaristice de la emiterea deciziei de autorizare de administrare, administratorul notifică A.S.F. numărul de salariaţi, direcţia/compartimentul/ serviciul la care lucrează, cu specificarea timpului de lucru, cu normă întreagă sau cu fracţiune de normă. (2) Orice modificare a informaţiilor prevăzute la alin. (1) se notifică A.S.F. în termen de 10 zile calendaristice de la data producerii evenimentului. (3) A.S.F. are dreptul să solicite modificarea regulamentului de organizare şi funcţionare, precum şi a procedurilor interne, în cazul în care consideră că nu corespund unei organizări adecvate specificului, întinderii şi complexităţii activităţii, care să permită funcţionarea în siguranţă şi să asigure continuitatea operaţiunilor, precum şi respectarea prevederilor art. 12 şi 13. ART. 41 (1) Administratorul notifică A.S.F. ordinea de zi a fiecărei şedinţe a adunării generale ordinare sau extraordinare a acţionarilor, anterior desfăşurării şedinţei sau cel mai târziu în ziua desfăşurării acesteia. (2) În cazul şedinţelor pe a căror ordine de zi figurează propuneri de modificare a actului constitutiv, ordinea de zi va cuprinde în mod obligatoriu textul integral al propunerilor. SUBSECŢIUNEA a 2-a Respingerea cererii pentru autorizarea de administrare a unui fond de pensii administrat privat ART. 42 (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute de Lege şi de reglementările incidente duce la respingerea cererii pentru autorizarea de administrare. (2) Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se comunică societăţii în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia. (3) În termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, decizia de respingere poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 43 O nouă cerere de autorizare de administrare poate fi adresată A.S.F. numai dacă au fost remediate deficienţele care au constituit motive de respingere a cererii iniţiale. CAP. IV Dispoziţii finale ART. 44 (1) Valabilitatea autorizării membrilor structurii de conducere, precum şi a persoanelor care deţin funcţii-cheie autorizate, în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 14/2015 încetează de drept la data încetării mandatului sau a contractului pentru funcţia autorizată, precum şi în cazul retragerii deciziei de autorizare a administratorului. (2) Pe tot parcursul desfăşurării activităţii administratorului, acesta are obligaţia să se asigure că până la autorizarea unei noi persoane care deţine o funcţie-cheie autorizată, persoana care asigură interimatul trebuie să fi fost autorizată anterior şi să fie notificată A.S.F. (3) În cazurile prevăzute la art. 27 alin. (3) şi (4) şi la art. 44 alin. (2), perioada până la propunerea şi depunerea documentaţiei complete pentru o nouă persoană nu trebuie să depăşească 60 de zile de la data comunicării deciziei de retragere a autorizaţiei, respectiv de la data notificării încetării autorizării, cu excepţia membrilor consiliului, pentru care perioada poate fi extinsă, la cererea administratorului, cu maximum 60 de zile. (4) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), pentru membrii Consiliului de administraţie, Consiliului de supraveghere sau ai Directoratului nu se notifică persoana care exercită interimar atribuţiile şi are răspunderile funcţiei respective. ART. 45 (1) Toate documentele depuse la A.S.F. în scopul obţinerii deciziei de autorizare de constituire a societăţii de pensii, de autorizare de administrare, precum şi a deciziilor de autorizare a persoanelor sunt numerotate şi semnate, pentru conformitate, de către reprezentanţii legali ai solicitantului şi sunt însoţite de un opis în care acestea să fie menţionate. (2) Toate documentele şi informaţiile prevăzute în prezenta normă se transmit în limba română, iar documentele emise într-o altă limbă vor fi depuse în original, în formă autentică, după caz, împreună cu traducerea legalizată. (3) A.S.F. poate solicita, în scris, cu respectarea prevederilor art. 73 alin. (1) şi ale art. 78 alin. (4) din Lege, orice informaţii sau documente suplimentare, dacă cele prezentate nu sunt suficiente ori relevante pentru realizarea evaluării sau dacă documentaţia prezintă alte deficienţe. (4) Solicitanţii pot să prezinte, din proprie iniţiativă, orice informaţii şi documente considerate de aceştia necesare în susţinerea cererii de autorizare. ART. 46 (1) Constituie contravenţii următoarele fapte: a) neîndeplinirea de către acţionari a condiţiilor prevăzute la art. 6 alin. (2) lit. c) şi d) şi la art. 7 alin. (1) lit. a)-c) şi f), alin. (2) şi (3) pe toată perioada de funcţionare a societăţii de pensii; b) neîndeplinirea de către membrii structurii de conducere a condiţiilor avute în vedere la autorizare pe toată perioada exercitării funcţiei în care au fost autorizate persoanele respective; c) exercitarea activităţii de membru în structura de conducere, respectiv a activităţii de către persoanele care deţin funcţii-cheie autorizate, după încetarea autorizării; d) neîndeplinirea de către persoanele care deţin funcţii-cheie autorizate a condiţiilor avute în vedere la autorizare pe toată perioada exercitării funcţiei în care au fost autorizate persoanele respective; e) neîndeplinirea obligaţiilor de notificare a A.S.F. conform prevederilor art. 33 alin. (2), art. 38 alin. (7), art. 40 alin. (1) şi (2) şi art. 42 alin. (1); f) neîndeplinirea obligaţiilor de publicare conform prevederilor art. 39; g) nerespectarea celorlalte obligaţii prevăzute de prezenta normă. (2) Săvârşirea de către acţionarii societăţii de pensii, de către administratorii de fonduri de pensii, de către membrii structurii de conducere, sau de către persoanele care deţin funcţii-cheie autorizate a vreuneia dintre faptele prevăzute la alin. (1), se sancţionează conform prevederilor art. 16 alin. (1), art. 81 alin. (1) lit. c), art. 140 alin. (1) şi ale art. 141 alin. (1) lit. g), alin. (2)-(11) din Lege. ART. 47 Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta normă. ART. 48 (1) Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării. (2) La data intrării în vigoare a prezentei norme se abrogă Norma nr. 12/2010 privind autorizarea de constituire a societăţii de pensii şi autorizarea de administrare a fondurilor de pensii administrate privat, aprobată prin Hotărârea nr. 22/2010 a Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 691 din 14 octombrie 2010, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare. (3) Prevederile prezentei norme completează prevederile Regulamentului nr. 14/2015, precum şi ale Regulamentului nr. 3/2016. Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu Bucureşti, 15 aprilie 2016. Nr. 22. ANEXA 1
┌──────────────┬─────────────────────────────────────┐
│DATE DE │CERERE PENTRU AUTORIZAREA DE │
│IDENTIFICARE │CONSTITUIRE A SOCIETĂŢII │
│ALE SOCIETĂŢII│DE PENSII/ PENTRU AUTORIZAREA CA │
│ │ADMINISTRATOR AL │
│ │FONDULUI DE PENSII ADMINISTRAT PRIVAT│
├──────────────┴─────────────────────────────────────┤
│Subsemnatul/Subsemnata │
│...................................................,│
│(numele şi prenumele) │
├────────────────────────────────────────────────────┤
│în calitate de împuternicit/împuternicită │
│................................., │
│(nr. şi data procurii speciale şi autentice/ │
│delegaţiei avocaţiale) │
│solicit autorizarea de constituire a societăţii de │
│pensii/de administrare a │
│fondului de pensii administrat privat │
│....................................., │
│(denumirea societăţii) │
├────────────────────────────────────────────────────┤
│având: │
├────────────────────────────────────────────────────┤
│sediul social ..........., ............., │
│.............., ................, │
│(localitatea) (strada şi numărul) (judeţul) (codul │
│poştal) │
│sediul social ..........., ............., │
│.............., ................, │
│(localitatea) (strada şi numărul) (judeţul) (codul │
│poştal) │
├────────────────────────────────────────────────────┤
│forma de înregistrare: │
│....................................................│
│(sucursala, reprezentanţa, agenţia, punctul de │
│lucru) │
├────────────────────────────────────────────────────┤
│Numărul de telefon ..................., numărul de │
│fax .................... │
├────────────────────────────────────────────────────┤
│Adresa de poştă electronică │
│............................................... │
├────────────────────────────────────────────────────┤
│Prezenta cerere este însoţită de un număr de │
│................. documente, │
│totalizând un număr de ..... file. │
├────────────────────────────────────────────────────┤
│Semnătura împuternicitului │
│.......................... │
├────────────────────────────────────────────────────┤
│Data │
│................................................ │
└────────────────────────────────────────────────────┘
ANEXA 2
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DATE DESPRE FONDATORII/ACŢIONARII SOCIETĂŢII DE PENSII │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Fondatorii societăţii de pensii/Acţionarii administratorului │
│- persoane fizice │
├────┬────────────────────┬────────┬──────────────────┬───────────┤
│Nr. │Fondatori/Acţionari │Statul │Deţinere │Cod numeric│
│crt.│Numele şi prenumele │rezident├────────┬─────────┤personal*1)│
│ │ │ │Nr. de │% din │ │
│ │ │ │acţiuni │capitalul│ │
│ │ │ │ │social │ │
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────┼────────┼─────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────┼────────┼─────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────┼────────┼─────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────────────┴────────┴────────┴─────────┴───────────┤
│Fondatorii societăţii de pensii/Acţionarii administratorului │
│- persoane juridice*2) │
├────┬───────────────┬─────────┬─────────────────┬────────────────┤
│Nr. │Fondatori*3)/ │Statul │Deţinere │Cod unic de │
│crt.│Acţionari*3) │rezident ├───────┬─────────┤înregistrare │
│ │Denumirea │ │Nr. de │% din │*4) │
│ │ │ │acţiuni│capitalul│ │
│ │ │ │ │social │ │
│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼─────────┼───────┼─────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼─────────┼───────┼─────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼─────────┼───────┼─────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────┴─────────┴───────┴─────────┴────────────────┘
────────── *1) Pentru persoanele fizice străine se vor completa seria şi numărul paşaportului. *2) Se vor înscrie numai acţionarii societăţii cu deţineri de minimum 5% din capitalul social, ultima linie fiind completată cu "alţi acţionari persoane fizice/juridice cu deţineri sub 5%" şi, respectiv, totalul deţinerilor acestora. *3) Se va completa începând cu structura acţionariatului societăţii care solicită autorizarea. Nu se completează în cazul societăţilor admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată şi al celor la care statul sau o autoritate a administraţiei publice este acţionar sau asociat, precizându-se această situaţie. *4) Pentru persoanele juridice străine se va completa numărul de înregistrare la instituţia similară registrului comerţului din statul de origine.────────── Numele şi prenumele împuternicitului ........... Semnătura împuternicitului ..................... Data ........................................... ANEXA 3 SPECIMENE*1) DE SEMNĂTURĂ pentru membrii structurii de conducere şi pentru persoanele care deţin funcţii-cheie────────── *1) Prezentul formular se va completa în faţa reprezentantului A.S.F. Dacă unul dintre membrii consiliului nu poate semna în aceste condiţii, se va depune o declaraţie notarială privind specimenul de semnătură.────────── ........................................................................................., (denumirea societăţii care solicită autorizare de administrare a fondului de pensii administrate privat) înregistrată la registrul comerţului cu numărul ......................, având cod unic de înregistrare ........................
┌────┬─────────────┬─────────┬─────────┐
│Nr. │Numele şi │Calitatea│Semnătura│
│crt.│prenumele │ │ │
│ │descifrabil │ │ │
└────┴─────────────┴─────────┴─────────┘
1. ................................... ┌───────────┐ └───────────┘ 2. ................................... ┌───────────┐ └───────────┘ 3. ................................... ┌───────────┐ └───────────┘ ANEXA 4 DECLARAŢIE Nr. 1 pe propria răspundere privind relaţiile de afiliere Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model. Nu sunt acceptate declaraţiile semnate prin împuterniciţi. Subsemnatul*1), ..............................................................., cu domiciliul în .........................................., posesor al actului de identitate tip*2) ......., seria ....... nr. ....................., eliberat de ................................... la data de ...................., valabil până la data de ....................., CNP ........................................................., în calitate de*3) ..................... al societăţii de administrare a fondului de pensii private ..........................., declar prin prezenta că am/nu am calitatea de persoană afiliată în raport cu o persoană fizică sau juridică, aşa cum este definită la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.────────── *1) Se completează numai în cazul persoanelor fizice. *2) Se completează BI pentru buletin de identitate sau CI pentru carte de identitate ori PAS pentru paşaport în cazul persoanelor fizice străine. *3) Se completează funcţia deţinută: acţionar, membru în consiliul de administraţie, membru în consiliul de supraveghere, director general, membru al directoratului, directori de investiţii, persoanele care asigură conducerea structurii de control intern şi pe cea de administrare a riscurilor.────────── Subsemnatul*4), ............................., reprezentant legal al Societăţii*5) ............................, cu sediul social în ........................., înregistrată la registrul comerţului cu nr. .............................. şi codul unic de înregistrare ............................, declar că Societatea*5) .............../(seria, numărul şi data emiterii)...........,────────── *4) Se completează numai în cazul acţionarilor persoane juridice de către persoana fizică având calitatea de reprezentant legal al acţionarului persoană juridică, în conformitate cu prevederile actului constitutiv al acesteia. *5) Se completează cu aceeaşi denumire.────────── în calitate de acţionar al societăţii de administrare a fondului de pensii private ...................................., are/nu are calitatea de persoană afiliată în raport cu o persoană fizică sau juridică, aşa cum este definită la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 411/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Relaţii de afiliere*6):────────── *6) Se completează, dacă este cazul, atât de persoanele fizice, cât şi de persoanele juridice.──────────
┌────┬───────────┬────────────┬──────────┬───────────┐
│ │ │ │Statul al │ │
│ │ │ │cărui │ │
│ │Numele şi │Felul │cetăţean │ │
│ │prenumele │afilierii, │este │ │
│ │persoanei │conform art.│persoana │Participare│
│Nr. │fizice/ │2 │fizică │la │
│crt.│Denumirea │alin. (2) │şi statul │capitalul │
│ │societăţii │din │de │social al │
│ │cu care │Legea nr. │rezidenţă │societăţii/│
│ │declarantul│411/2004, │al │drepturile │
│ │se află în │republicată,│acesteia/ │de vot (%) │
│ │relaţii │cu │Statul │ │
│ │de afiliere│modificările│de │ │
│ │ │şi │rezidenţă │ │
│ │ │completările│al │ │
│ │ │ulterioare │societăţii│ │
│ │ │ │în │ │
│ │ │ │care sunt │ │
│ │ │ │deţinute │ │
│ │ │ │acţiuni │ │
├────┼───────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴────────────┴──────────┴───────────┘
Data ................... Semnătura ............ ANEXA 5 DECLARAŢIE Nr. 2 pe propria răspundere privind deţinerile reprezentând cel puţin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot ale unei societăţi Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model. Nu sunt acceptate declaraţiile semnate prin reprezentare. Subsemnatul*1), ................................, cu domiciliul în ........................, posesor al actului de identitate tip*2) ......., seria ....... nr. ............, eliberat de ............ la data de ...................., valabil până la data de ..................., CNP ................................, în calitate de*3) ................... al societăţii de administrare a fondului de pensii private .................., declar prin prezenta că am/nu am deţineri care reprezintă cel puţin 5% din capitalul social al unei societăţi sau al drepturilor de vot:────────── *1) Se completează numai în cazul persoanelor fizice. *2) Se completează BI pentru buletin de identitate sau CI pentru carte de identitate ori PAS pentru paşaport în cazul persoanelor fizice străine. *3) Se completează funcţia deţinută: acţionar, membru în consiliul de administraţie, membru în consiliul de supraveghere, director general, membru al directoratului, director de investiţii, persoana propusă să asigure conducerea structurii de control intern sau persoana propusă să asigure conducerea structurii de administrare a riscurilor.────────── Subsemnatul*4), ..................., reprezentant legal al Societăţii*5) ........................, cu sediul social în .........................., înregistrată la registrul comerţului cu nr. ......../(seria, numărul şi data emiterii)................ şi codul unic de înregistrare ..............................., declar prin prezenta că Societatea*5) ............... are/nu are deţineri care reprezintă cel puţin 5% din capitalul social al unei societăţi sau al drepturilor de vot:────────── *4) Se completează numai în cazul persoanelor juridice de către persoana fizică ce are calitatea de reprezentant legal al acţionarului persoană juridică. *5) Se completează cu aceeaşi denumire.────────── Deţineri individuale*6):────────── *6) Se completează, dacă este cazul, atât de persoanele fizice, cât şi de persoanele juridice.──────────
┌────┬──────────┬──────────┬───────────┐
│ │Denumirea │Statul de │Participare│
│ │societăţii│rezidenţă │la │
│Nr. │/ │al │capitalul │
│crt.│Numele şi │societăţii│social al │
│ │prenumele │în care │societăţii/│
│ │persoanei │sunt │drepturile │
│ │fizice │deţinute │de vot (%) │
│ │ │acţiuni │ │
├────┼──────────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │ │
└────┴──────────┴──────────┴───────────┘
Data .................... Semnătura ............... -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
hey thanks.. i am a person drawn to differnt t hings..what is possible i will attempt.. sure, i would love to co.anborltel.thaaks do give suggestions whenever u feel like and is relevant.. the site development and content development will take time.
Your cranium must be prcnoetitg some very valuable brains.