Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMĂ nr. 20 din 31 mai 2023  pentru modificarea Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 1/2015 privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORMĂ nr. 20 din 31 mai 2023 pentru modificarea Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 1/2015 privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 555 din 20 iunie 2023
    În temeiul prevederilor art. 35 alin. (1), art. 41 lit. a), c) şi e) şi ale art. 46 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al prevederilor art. 4 şi 6 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza prevederilor art. 2 alin. (1) lit. c) şi d), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 lit. c), art. 6 alin. (1) şi (2) şi ale art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere prevederile art. IX şi X din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 174/2022 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul pensiilor private, aprobată cu completări prin Legea nr. 104/2023,
    în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 30.05.2023,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă.
    ART. I
    Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 1/2015 privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 31 din 14 ianuarie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 2 alineatul (2), litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) datele cu caracter personal - reprezintă numele şi prenumele, codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate, adresa de domiciliu, adresa de corespondenţă, numărul de telefon, adresa de e-mail, imaginea actului de identitate şi datele aferente acesteia, datele din actele de stare civilă, semnătura olografă, datele despre angajator, datele din actul de aderare, datele privind contul bancar, istoricul contribuţiilor şi operaţiunilor, identificatorii online, istoricul petiţiilor, datele biometrice, datele din hotărârile judecătoreşti/ certificatele de încadrare în gradul de handicap/deciziile administrative privind acordarea pensiei de invaliditate."

    2. La articolul 4, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) prin pensionarea de invaliditate, potrivit prevederilor legale aplicabile în sistemul public de pensii sau potrivit prevederilor legale incidente din actele normative care reglementează acordarea pensiei în cazul unor categorii profesionale, după caz;"

    3. La articolul 5 alineatul (1), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) cererile primite de la participanţii care beneficiază de pensie de invaliditate, în condiţiile Legii pensiilor publice, respectiv de o categorie similară de pensie stabilită în baza legilor care reglementează acordarea pensiei în cazul unor categorii profesionale, după caz, şi care au solicitat plata unică a activului personal net, după finalizarea plăţii activului net, comunicând ca «data stare» data de la care au fost acordate drepturile de pensie de invaliditate/categorie similară de pensie, înscrisă în decizia administrativă valabilă privind acordarea pensiei de invaliditate, respectiv a categoriei similare de pensie, eliberată de casele teritoriale de pensii sau de casele de pensii sectoriale, după caz, pentru participanţii pensionaţi de invaliditate, începând de la data acordării drepturilor;
b) cererile primite de la participanţii care beneficiază de pensie de invaliditate, în condiţiile Legii pensiilor publice, respectiv de o categorie similară de pensie stabilită în baza legilor care reglementează acordarea pensiei în cazul unor categorii profesionale, după caz, şi care au solicitat plata eşalonată a activului personal net, după ce suma cuvenită este transferată din contul de operaţiuni în contul DIP pentru plăti eşalonate, comunicând ca «data stare» data de la care au fost acordate drepturile de pensie de invaliditate/categorie similară de pensie, înscrisă în decizia administrativă valabilă privind acordarea pensiei de invaliditate, respectiv a categoriei similare de pensie, eliberată de casele teritoriale de pensii sau de casele de pensii sectoriale, după caz, pentru participanţii pensionaţi de invaliditate, începând de la data acordării drepturilor;"

    4. La articolul 5 alineatul (2), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) «invalid», pentru participanţii care beneficiază de pensie de invaliditate;"

    5. La articolul 5, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) În cazul specificat la alin. (1) lit. a) sau lit. b), după caz, administratorul are obligaţia de a deţine copii ale deciziei administrative privind acordarea pensiei de invaliditate."

    6. La articolul 6, alineatul (6) se abrogă.
    7. La articolul 7, alineatul (6) se abrogă.
    8. La articolul 8, alineatul (6) se abrogă.
    9. La articolul 8^1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8^1
    (1) Activul personal al participantului retras de la fondul de pensii administrat privat este administrat până la deschiderea dreptului la pensia privată."

    10. La articolul 30, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Cererile primite din partea participanţilor sau a beneficiarilor pot fi pentru modificarea unor elemente de identificare ori de contact, pentru executarea unor hotărâri judecătoreşti, precum şi ca urmare a deschiderii dreptului la pensie de invaliditate şi ca urmare a deschiderii dreptului la pensia privată sau pentru solicitarea contravalorii activului personal net ca urmare a decesului participantului."

    11. La articolul 31, litera j) se abrogă.
    12. Anexa nr. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    ANEXA 1

    ACT-CADRU INDIVIDUAL DE ADERARE
    Seria ....... nr. ...... Numărul deciziei de autorizare ca administrator .........
    Numărul deciziei de autorizare a prospectului schemei de pensii private ............
    Numărul deciziei de autorizare a fondului de pensii administrat privat ...........
    Numele şi prenumele participantului ............
    Codul numeric personal (CNP) ......, B.I./C.I. seria ...... nr. ....., eliberat(ă) la data de ..... de către .....
    Data naşterii (zz/ll/aaaa) ............
    Adresa de domiciliu şi/sau reşedinţa ................ (localitatea, judeţul/sectorul, strada, numărul, blocul, scara, etajul, apartamentul, codul poştal)
    Adresa de corespondenţă ........... (localitatea, judeţul/sectorul, strada, numărul, blocul, scara, etajul, apartamentul, codul poştal)
    Numărul de telefon: fix ..........., mobil ............, adresa de e-mail .......
    Denumirea fondului de pensii administrat privat ...........
    Administrat de ............ (denumirea administratorului)
    Adresa administratorului .......... (localitatea, judeţul/sectorul, strada, numărul, blocul, scara, etajul, apartamentul, codul poştal)
    Denumirea angajatorului .........., CIF/CUI ..........
    Denumirea casei de pensii la care este înregistrat participantul ………………..
    Conform prevederilor Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, administratorului, agentului de marketing şi persoanelor afiliate acestora le este interzis:
    1. să ofere beneficii colaterale în scopul de a convinge o persoană să adere la un fond de pensii sau să rămână participant la acesta;
    2. să acorde foloase pentru facilitarea aderării potenţialilor participanţi.
    Declaraţia participantului:
    1. Declar pe propria răspundere că mă aflu la prima aderare la un fond de pensii administrat privat şi că nu am mai semnat un alt act individual de aderare la un alt fond.
    [ ] (Se marchează cu X de către participant numai în situaţia în care se află la prima aderare.)
    2. Declar pe propria răspundere că am semnat acest act individual de aderare în vederea transferului meu de la un alt fond de pensii administrat privat.
    [ ] (Se marchează cu X de către participant numai în situaţia în care se transferă de la un alt fond de pensii administrat privat.)
    3. Am luat cunoştinţă de prevederile prospectului schemei de pensii private, am primit acest document, îmi exprim acordul de a deveni parte în contractul de societate şi am fost informat cu privire la contractul de administrare.
    4. Am luat cunoştinţă că ........... (denumirea administratorului) prelucrează datele mele cu caracter personal, astfel:
    a) în vederea îndeplinirii obligaţiilor sale legale rezultând din administrarea fondului de pensii administrat privat .......... (denumirea fondului), conform prevederilor Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale normelor emise în aplicarea acesteia;
    b) în vederea îndeplinirii obligaţiilor care sunt în sarcina administratorului ca urmare a încheierii actului individual de aderare, pentru gestionarea relaţiei cu participanţii, inclusiv soluţionarea cererilor, sesizărilor şi reclamaţiilor ce îi sunt adresate;
    c) în vederea îndeplinirii scopurilor de prelucrare menţionate mai sus, administratorul prelucrează datele pe care le furnizez în mod direct, pentru scopurile care mi-au fost comunicate;
    d) refuzul de furnizare a datelor cu caracter personal va pune administratorul în imposibilitatea de a oferi produse de pensii private şi servicii în legătură directă cu acestea, conform prevederilor legale;
    e) în contextul realizării obiectului său de activitate, administratorul poate să dezvăluie datele cu caracter personal furnizate de mine în condiţiile şi în situaţiile prevăzute în mod expres de prevederile legale în vigoare, în conformitate cu dispoziţiile normative în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal, următorilor destinatari sau categorii de destinatari: persoanei vizate, reprezentanţilor legali ai persoanei vizate împuterniciţi să solicite aceste date, autorităţilor publice, autorităţii judecătoreşti, precum şi altor persoane fizice sau juridice abilitate de lege să solicite aceste date cu caracter personal;
    f) administratorul va prelucra datele cu caracter personal exclusiv pe durata desfăşurării relaţiilor contractuale rezultând din actul de aderare, cu excepţia situaţiilor în care prevederile legale exprese stabilesc alte termene.
    5. Înţeleg că, potrivit legislaţiei privind protecţia datelor cu caracter personal, beneficiez de următoarele drepturi: dreptul la informare, dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul la ştergerea datelor, dreptul la restricţionarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziţie, dreptul de a nu face obiectul unor decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri, şi dreptul de a mă adresa cu o plângere în condiţiile legii responsabilului cu protecţia datelor din cadrul ....... (denumirea administratorului), coordonate de contact ........... (e-mail, telefon, adresa), Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau justiţiei.
    6. Pot exercita aceste drepturi printr-o cerere adresată responsabilului cu protecţia datelor din cadrul (....) (denumirea administratorului) prin următoarele modalităţi de contact (.....).
    7. Am luat cunoştinţă că informaţiile detaliate despre prelucrarea datelor cu caracter personal de către ....... (denumirea administratorului) se găsesc în ..... .
    8. Mă oblig ca, în termen de 30 de zile calendaristice de la apariţia oricăror modificări ale datelor de identificare sau de contact, să informez administratorul fondului de pensii administrat privat.
    9. Am luat cunoştinţă de faptul că, ulterior semnării actului individual de aderare, administratorul are obligaţia de a verifica corectitudinea întocmirii actului individual de aderare şi realitatea manifestării mele de voinţă, prin orice mijloace care pot fi probate ulterior.
    10. Am luat cunoştinţă de faptul că administratorul utilizează mijloace electronice de comunicare pentru îndeplinirea obligaţiilor sale legale de informare a participanţilor, conform prevederilor Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale normelor emise în aplicarea acesteia.
    [ ] Doresc ca administratorul să îmi transmită informaţiile prevăzute la art. 113 alin. (1) din Legea nr. 411/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin mijloace electronice.
    [ ] Nu doresc ca administratorul să îmi transmită informaţiile prevăzute la art. 113 alin. (1) din Legea nr. 411/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin mijloace electronice.
    (Se marchează cu X de către participant.)
    Administrator,
    .................................................
    (denumirea administratorului)
    Reprezentant legal,
    .................................................
    (numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
    Agent de marketing persoană juridică,
    .................................................
    (denumirea agentului de marketing)
    Codul din Registrul Autorităţii de Supraveghere Financiară
    .................................................
    Agent de marketing persoană fizică,
    .................................................
    (numele şi prenumele)
    .................................................
    (semnătura)
    Participant,
    .................................................
    (numele şi prenumele)
    .................................................
    (semnătura) Data ...............
    (zz/ll/aaaa)
    Data ...............
    (zz/ll/aaaa) Codul din Registrul Autorităţii de Supraveghere Financiară
    .................................................
    Rubrică completată de administrator

┌──────────────────────────────────────┐
│Verificat │
│Nume ..... │
│Prenume ..... │
│Semnătura ..... Data ..... │
└──────────────────────────────────────┘

"

    13. Anexa nr. 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    ANEXA 3

    CERERE-CADRU
    privind reluarea plăţii contribuţiilor la fondul de pensii administrat privat 1. Datele de identificare şi de contact ale participantului
    Numele şi prenumele .....
    Cod numeric personal (CNP) ................, B.I./C.I. seria ..... nr. ............., eliberat(ă) la data de ............. de către .................
    Data naşterii (zz/ll/aaaa) .........................
    2. Datele de contact ale participantului
    Adresa de domiciliu şi/sau reşedinţa ............................... (localitatea, judeţul/sectorul, strada numărul, blocul, scara, etajul, apartamentul, codul poştal)
    Adresa de corespondenţă .....(localitatea, judeţul/sectorul, strada numărul, blocul, scara, etajul, apartamentul, codul poştal)
    Numărul de telefon: fix ...................., mobil ................., adresa de e-mail .........................
    3. Date privind calitatea de participant
    Denumirea fondului de pensii administrat privat ........................., administrat de ................. (denumirea administratorului)
    4. Documente necesare
    Copia actului de identitate valabil la data depunerii cererii
    5. Declaraţia participantului:
    a) Declar pe propria răspundere că am semnat această cerere în vederea reluării plăţii contribuţiilor la fondul de pensii administrat privat ................. (denumirea fondului)
    b) Am luat cunoştinţă că ................ (denumirea administratorului) prelucrează datele mele cu caracter personal, astfel:
    (i) în vederea îndeplinirii obligaţiilor sale legale rezultând din administrarea fondului de pensii administrat privat ........... (denumirea fondului), conform prevederilor Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale normelor emise în aplicarea acesteia;
    (ii) în vederea îndeplinirii obligaţiilor administratorului ca urmare a încheierii actului individual de aderare, pentru gestionarea relaţiei cu participanţii, inclusiv soluţionarea cererilor, sesizărilor şi reclamaţiilor ce îi sunt adresate;
    (iii) în scopuri de marketing direct şi publicitate, în situaţia în care îmi voi da consimţământul, în condiţiile legii, pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest scop.
    6. În vederea îndeplinirii scopurilor de prelucrare menţionate mai sus, administratorul prelucrează datele pe care le furnizez în mod direct.
    7. Refuzul de furnizare a datelor cu caracter personal considerate minim necesare, conform prevederilor legale în vigoare, pentru reluarea plăţii contribuţiilor la fondul de pensii administrat privat, va pune administratorul în imposibilitatea de a oferi produse de pensii private şi servicii în legătură directă cu acestea, conform prevederilor legale.
    8. În contextul desfăşurării obiectului său de activitate, administratorul poate să dezvăluie datele cu caracter personal furnizate de mine în condiţiile şi situaţiile prevăzute în mod expres de prevederile legale în vigoare, în conformitate cu dispoziţiile normative în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal, următorilor destinatari sau categorii de destinatari: persoanei vizate, reprezentanţilor legali ai persoanei vizate împuterniciţi să solicite aceste date, autorităţilor publice, autorităţii judecătoreşti, precum şi altor persoane fizice sau juridice abilitate de lege să solicite date cu caracter personal.
    9. Administratorul va prelucra datele cu caracter personal exclusiv pe durata desfăşurării relaţiilor contractuale rezultând din actul de aderare, cu excepţia situaţiilor în care prevederi legale exprese stabilesc alte termene.
    10. Înţeleg că, potrivit legislaţiei privind protecţia datelor cu caracter personal, beneficiez de următoarele drepturi: dreptul la informare, dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul la ştergerea datelor, dreptul la restricţionarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziţie, dreptul de a retrage consimţământul, dreptul de a nu face obiectul unor decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri, şi dreptul de a mă adresa cu o plângere, în condiţiile legii, responsabilului cu protecţia datelor din cadrul ....... (denumirea administratorului), coordonate de contact ..................................... (e-mail, telefon, adresa), Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau justiţiei.
    11. Pot exercita aceste drepturi, printr-o cerere adresată ..... (denumirea administratorului), prin următoarele modalităţi de contact ................................
    12. Am luat cunoştinţă că informaţiile detaliate despre prelucrarea datelor cu caracter personal de către ......................... (denumirea administratorului) se găsesc în .....................................
    13. Mă oblig ca, în termen de 30 de zile de la apariţia oricăror modificări ale datelor de identificare sau de contact, să informez administratorul fondului de pensii administrat privat.
    14. Am luat cunoştinţă că obligaţia de plată a contribuţiilor la fondul de pensii administrat privat la care sunt participant se reia începând cu contribuţia aferentă lunii în care a fost depusă prezenta cerere.
    Participant,
    .....................................
    (numele şi prenumele)
    .....................................
    (semnătura)
    Data .........................
    (zz/ll/aaaa)"



    ART. II
    Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Nicu Marcu

    Bucureşti, 31 mai 2023.
    Nr. 20.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016