Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMĂ nr. 19 din 29 iulie 2021  privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor private    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORMĂ nr. 19 din 29 iulie 2021 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor private

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 880 din 14 septembrie 2021
    Având în vedere prevederile art. 55 alin. (12) şi (14), art. 111-114 şi ale art. 128 lit. g) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 29 alin. (10) şi (12), ale art. 100-104 şi ale art. 108 lit. g) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) lit. c) şi d), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 lit. c), art. 6 alin. (2) şi ale art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în urma deliberărilor din şedinţa Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din data de 28 iulie 2021,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezenta normă reglementează obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor private.

    ART. 2
    Prezenta normă se aplică următoarelor categorii de entităţi, denumite în continuare entităţi raportoare:
    a) fondurilor de pensii administrate privat şi fondurilor de pensii facultative, denumite în continuare fonduri de pensii private;
    b) administratorilor de fonduri de pensii private, denumiţi în continuare administratori;
    c) depozitarilor fondurilor de pensii private.


    ART. 3
    (1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţiile prevăzute de:
    a) art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 411/2004;
    b) art. 2 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 204/2006.

    (2) De asemenea, în înţelesul prezentei norme, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) format XML - format standardizat folosit de sistemul informatic de raportări pentru transferul de date, respectiv standardul formatului de raportare Extensible Markup Language;
    b) instrucţiuni tehnice de raportare - reguli prin care se stabilesc cerinţele minime de raportare specifice fiecărui raport periodic;
    c) raport periodic - un set de indicatori primari solicitaţi de Autoritatea de Supraveghere Financiară, care se regăsesc într-un formular de raportare şi au aceeaşi periodicitate de transmitere şi acelaşi termen de raportare;
    d) SIR - sistem informatic de raportări prin care Autoritatea de Supraveghere Financiară colectează indicatori primari de la entităţile raportoare;
    e) cod de activ - codul elementului, conform anexei nr. 2 la prezenta normă;
    f) denumire activ - denumirea activului aferent codului de activ conform anexei nr. 2 la prezenta normă.


    CAP. II
    Obligaţiile entităţilor raportoare
    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale privind rapoartele periodice
    ART. 4
    (1) Entităţile raportoare au obligaţia să transmită Autorităţii de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F.:
    a) rapoartele periodice prevăzute de prezenta normă;
    b) la solicitarea A.S.F., orice alte informaţii cu privire la activităţile desfăşurate, inclusiv orice detalii, clarificări şi explicaţii, precum şi toate documentele aferente acestora sau care evidenţiază sau justifică operaţiunile privind activitatea desfăşurată, sub toate aspectele sale.

    (2) Rapoartele periodice, informaţiile şi documentele trebuie să fie reale, corecte şi complete şi transmise la termenele şi în structura solicitate de A.S.F.
    (3) Rapoartele periodice, informaţiile şi documentele transmise sunt semnate de către:
    a) persoana responsabilă sau cea care deţine funcţia-cheie, conform anexei nr. 7, pentru rapoartele periodice;
    b) persoana care asigură conducerea activităţii relevante, reprezentantul legal sau persoana mandatată să reprezinte administratorul în relaţia cu A.S.F., după caz, pentru alte informaţii sau documente.

    (4) Rapoartele periodice, informaţiile şi documentele transmise sunt semnate de către persoanele prevăzute la alin. (3) cu:
    a) semnătură electronică calificată, în cazul transmiterii electronice, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE;
    b) semnătură olografă, în cazul transmiterii pe suport hârtie.

    (5) Rapoartele periodice trebuie să fie completate şi transmise respectând următoarele:
    a) structura şi instrucţiunile de completare prevăzute de prezenta normă;
    b) standardele prevăzute în anexa nr. 23;
    c) indicaţiile tehnice prevăzute în anexa nr. 24;
    d) conform documentelor justificative, în limba română;
    e) cu zero sau nu se completează în cazul în care nu există date.

    (6) Responsabilitatea pentru caracterul complet, corect şi conform cu realitatea şi cerinţele prevederilor legale al raportărilor periodice, informaţiilor şi documentelor transmise A.S.F. aparţine:
    a) persoanei responsabile sau celei care deţine funcţia-cheie, conform anexei nr. 7, pentru rapoartele periodice;
    b) persoanei care asigură conducerea activităţii relevante, reprezentantului legal sau persoanei mandatate să reprezinte administratorul în relaţia cu A.S.F., după caz, pentru alte informaţii sau documente.


    ART. 5
    (1) Fişierele transmise se denumesc cu respectarea următoarelor convenţii:
    denumire fişiere pentru activitatea proprie:
    YYYYMMDD_COD_SCURT_COD_COMANDA_EEE. RRR.p7s;

    denumire fişiere pentru activitatea fondurilor de pensii private:
    YYYYMMDD_COD_SCURT_COD_COMANDA_FFF_EEE. RRR.p7s;

    denumire notă explicativă pentru activitatea proprie, când codul de comandă este diferit de 1:
    YYYYMMDD_COD_SCURT_COD_COMANDA_EEE.rtf.p7s;

    denumire notă explicativă pentru activitatea fondului de pensii private, când codul de comandă este diferit de 1:
    YYYYMMDD_COD_SCURT_COD_COMANDA_FFF_EEE.rtf.p7s,

    unde:
    - YYYYMMDD reprezintă data pentru care se face raportarea;
    – COD_SCURT reprezintă codul definit în anexa nr. 24 pentru fiecare anexă în parte;
    – COD_COMANDA este 1 pentru o raportare iniţială sau 5 pentru o raportare rectificativă sau raportare transmisă ulterior termenului legal;
    – FFF reprezintă codul fondului de pensii private înregistrat în Registrul A.S.F.;
    – EEE reprezintă codul entităţii raportoare înregistrat în Registrul A.S.F.;
    – RRR reprezintă formatul de raportare definit în anexa nr. 24 pentru fiecare anexă în parte.


    (2) Fişierele se încarcă în SIR în folderul denumit identic cu COD_SCURT şi prevăzut în anexa nr. 24 pentru fiecare anexă în parte.
    (3) Orice modificare a unei raportări iniţiale se consideră raportare rectificativă.
    (4) O raportare rectificativă conţine, în mod obligatoriu, două fişiere, astfel:
    a) un fişier cu raportul periodic corectat/rectificat, după caz;
    b) un fişier care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate şi motivele care au generat raportarea eronată.

    (5) O raportare transmisă ulterior termenului legal conţine, în mod obligatoriu, două fişiere, astfel:
    a) un fişier cu raportul periodic;
    b) un fişier care conţine o notă explicativă detaliată cu privire la motivele care au generat raportarea după termenul legal.

    (6) SIR respinge un raport periodic cu codul de comandă 5 pentru lipsa fişierelor menţionate la alin. (4) şi (5).
    (7) SIR respinge un raport periodic cu codul de comandă 1 transmis ulterior termenului legal.
    (8) Pentru transmiterea electronică, entităţile raportoare au obligaţia de a se înregistra ca utilizatori în aplicaţia SIR.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Obligaţiile de raportare ale administratorilor pentru activitatea fondurilor de pensii private
    ART. 6
    (1) Administratorul întocmeşte şi transmite A.S.F. pentru activitatea fiecărui fond de pensii private:
    a) anual, până la data de 15 aprilie a fiecărui an, situaţiile financiare anuale, conform anexei nr. 5A;
    b) anual, până la data de 16 august a fiecărui an, raportările contabile semestriale, conform anexei nr. 6A;
    c) anual, până la data de 31 mai a fiecărui an, un raport anual de informare a participanţilor cu informaţii corecte şi complete despre activitatea desfăşurată în anul calendaristic precedent, prevăzut la art. 111 din Legea nr. 411/2004, respectiv la art. 100 din Legea nr. 204/2006, conform anexei nr. 22;
    d) trimestrial, în ultima zi lucrătoare a fiecărui trimestru, rata de rentabilitate, conform anexei nr. 17;
    e) lunar, în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea, soldurile conturilor individuale ale participanţilor, conform anexei nr. 1A;
    f) lunar, în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea, situaţia transferurilor de tip „IN“, conform anexei nr. 1B;
    g) lunar, în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea, situaţia transferurilor de tip „OUT“ şi utilizarea activului personal al participanţilor, conform anexei nr. 1C;
    h) lunar, în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea, structura numărului de participanţi, conform anexei nr. 1D;
    i) lunar, în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea, situaţia contului colector, conform anexei nr. 1E;
    j) lunar, în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea, raport privind plăţile eşalonate, conform anexei nr. 1F;
    k) lunar, în termen de două zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea, structura numărului intrărilor/ieşirilor de participanţi pentru luna anterioară, conform anexei nr. 1G;
    l) lunar, în termen de o zi lucrătoare a lunii următoare celei pentru care se face raportarea, situaţia activelor care acoperă provizionul tehnic, conform anexei nr. 9;
    m) lunar, până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea, balanţa contabilă de verificare analitică, conform anexei nr. 8;
    n) săptămânal, în termen de două zile lucrătoare ale săptămânii următoare celei pentru care se face raportarea, detaliat pentru fiecare zi calendaristică a săptămânii anterioare, inclusiv pentru zilele nelucrătoare, situaţia activelor investite şi a obligaţiilor, conform anexei nr. 2;
    o) săptămânal, în termen de două zile lucrătoare ale săptămânii următoare celei pentru care se face raportarea, situaţia detaliată a investiţiilor, pentru ultima zi lucrătoare a săptămânii anterioare, conform anexei nr. 4;
    p) săptămânal, în termen de două zile lucrătoare ale săptămânii următoare celei pentru care se face raportarea, situaţia tranzacţiilor OTC pentru tranzacţiile efectuate în săptămâna anterioară, conform anexei nr. 18;
    q) zilnic, până la ora 15,30 a zilei lucrătoare următoare celei pentru care se face raportarea, raportul privind situaţia valorii activului net, conform anexei nr. 3.

    (2) Administratorul întocmeşte şi transmite A.S.F. raportarea prevăzută la alin. (1) lit. o) şi pentru ultima zi calendaristică a lunii, în termen de două zile lucrătoare următoare celei pentru care se face raportarea.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Obligaţiile de raportare ale administratorilor pentru activitatea proprie
    ART. 7
    Administratorul întocmeşte şi transmite A.S.F. pentru activitatea proprie:
    a) anual, până la data de 15 aprilie a fiecărui an, raportul anual şi situaţiile financiare anuale, conform anexei nr. 5B;
    b) anual, până la data de 16 august a fiecărui an, raportările contabile semestriale, conform anexei nr. 6B;
    c) anual, până la data de 31 ianuarie a anului următor celui pentru care se face raportarea, raportul actuarial, conform anexei nr. 11;
    d) anual, până la data de 31 ianuarie, planul de audit intern pentru anul în curs, conform anexei nr. 13;
    e) anual, până la data de 31 ianuarie, planul de administrare a riscurilor pentru anul în curs, conform anexei nr. 20;
    f) anual, până la data de 31 ianuarie, planul de control intern pentru anul în curs, conform anexei nr. 21;
    g) semestrial, până la finalul lunii august a anului în curs pentru raportarea aferentă semestrului I, respectiv până la finalul lunii februarie a anului următor pentru raportarea aferentă semestrului II, raportul de audit intern, conform anexei nr. 14;
    h) semestrial, până la finalul lunii august a anului în curs pentru raportarea aferentă semestrului I, respectiv până la finalul lunii februarie a anului următor pentru raportarea aferentă semestrului II, raportul de control intern, conform anexei nr. 15;
    i) semestrial, până la finalul lunii august a anului în curs pentru raportarea aferentă semestrului I, respectiv până la finalul lunii februarie a anului următor pentru raportarea aferentă semestrului II, raportul de risc, conform anexei nr. 16;
    j) semestrial, în termen de 7 zile lucrătoare ale semestrului următor celui pentru care se face raportarea, raportul privind situaţia salariaţilor, conform anexei nr. 19;
    k) lunar, până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea, balanţa contabilă de verificare analitică, în formatul prevăzut la anexa nr. 8;
    l) în termen de o zi lucrătoare după orice modificare, formularul de nominalizare pentru persoanele responsabile şi pentru cele care deţin funcţii-cheie, conform anexei nr. 7.


    SECŢIUNEA a 4-a
    Obligaţiile de raportare ale depozitarilor fondurilor de pensii private
    ART. 8
    Depozitarul întocmeşte şi transmite A.S.F.:
    a) lunar, în prima zi lucrătoare a fiecărei luni, pentru ultima zi calendaristică a lunii anterioare, situaţia activelor care acoperă provizionul tehnic, conform anexei nr. 9;
    b) zilnic, până la ora 15,30 a zilei lucrătoare următoare celei pentru care se face raportarea, raportul privind situaţia valorii activului net pentru fiecare fond de pensii private, conform anexei nr. 3;
    c) în termen de o zi lucrătoare după orice modificare, formularul de nominalizare pentru persoanele responsabile şi pentru cele care deţin funcţii-cheie, conform anexei nr. 7.


    CAP. III
    Obligaţiile de informare şi transparenţă
    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale privind obligaţiile de informare şi transparenţă
    ART. 9
    Informaţiile şi datele publicate pe pagina proprie de internet a administratorului trebuie să fie:
    a) structurate, vizibile şi uşor accesibile;
    b) salvate în format arhivat şi să rămână publicate pe pagina de internet pe o perioadă de 5 ani.


    SECŢIUNEA a 2-a
    Obligaţiile de transparenţă ale administratorului pentru activitatea fondurilor de pensii private
    ART. 10
    Administratorul publică pe pagina proprie de internet, pentru fiecare fond de pensii private:
    a) anual, până la data de 31 mai a fiecărui an, un raport anual de informare a participanţilor cu informaţii corecte şi complete despre activitatea desfăşurată în anul calendaristic precedent, conform prevederilor art. 111 alin. (1) din Legea nr. 411/2004, respectiv ale art. 100 alin. (1) din Legea nr. 204/2006;
    b) anual, în termen de 5 zile lucrătoare de la transmiterea lor către A.S.F., situaţiile financiare anuale însoţite de raportul de audit;
    c) anual, în termen de 5 zile lucrătoare de la transmiterea lor către A.S.F., raportările contabile semestriale;
    d) trimestrial, în a 4-a zi lucrătoare a fiecărui trimestru, rata de rentabilitate;
    e) trimestrial, până la finalul trimestrului următor, structura portofoliului de investiţii, conform anexei nr. 12, detaliată, pentru fiecare instrument financiar şi pentru fiecare emitent, cu date referitoare la valoarea actualizată, în lei, şi ponderea deţinută în activul total la data încheierii trimestrului;
    f) lunar, în termen de 10 zile lucrătoare de la încheierea lunii, numărul total de participanţi ai fondului de pensii private şi structura acestora pe grupe de sex şi vârste, respectiv: până la 19 ani, între 20 şi 24 de ani, între 25 şi 29 de ani, între 30 şi 34 de ani, între 35 şi 39 de ani, între 40 şi 44 de ani, între 45 şi 49 de ani, între 50 şi 54 de ani, între 55 şi 59 de ani, între 60 şi 64 de ani şi peste 65 de ani;
    g) lunar, în termen de 10 zile lucrătoare de la încheierea lunii, valoarea contribuţiilor brute încasate de fondul de pensii private;
    h) lunar, în termen de 10 zile lucrătoare de la încheierea lunii, structura portofoliului de investiţii, conform anexei nr. 12;
    i) săptămânal, în termen de două zile lucrătoare ale săptămânii următoare, pentru ultima zi lucrătoare a săptămânii precedente, valoarea activului total;
    j) săptămânal, în termen de două zile lucrătoare ale săptămânii următoare, pentru ultima zi lucrătoare a săptămânii precedente, valoarea activului net;
    k) săptămânal, în termen de două zile lucrătoare ale săptămânii următoare, pentru ultima zi lucrătoare a săptămânii precedente, numărul total de unităţi de fond;
    l) săptămânal, în termen de două zile lucrătoare ale săptămânii următoare, pentru ultima zi lucrătoare a săptămânii precedente, valoarea unitară a activului net.


    SECŢIUNEA a 3-a
    Obligaţiile de transparenţă ale administratorului pentru activitatea proprie
    ART. 11
    Administratorul publică pe pagina proprie de internet, pentru activitatea proprie:
    a) anual, în termen de 5 zile lucrătoare de la transmiterea lor către A.S.F., situaţiile financiare anuale însoţite de raportul de audit;
    b) anual, în termen de 5 zile lucrătoare de la transmiterea lor către A.S.F., raportările contabile semestriale.


    SECŢIUNEA a 4-a
    Obligaţiile de informare
    ART. 12
    (1) Conform prevederilor art. 113 alin. (1) din Legea nr. 411/2004, precum şi ale art. 103 din Legea nr. 204/2006, administratorul transmite în scris, gratuit, fiecărui participant, până la data de 15 mai a fiecărui an, în format fizic la ultima adresă de corespondenţă comunicată sau prin mijloace electronice, o informare cu privire la situaţia activului personal al participantului la data de 31 decembrie a anului precedent.
    (2) Informarea prevăzută la alin. (1) trebuie să conţină minimum de informaţii conform anexei nr. 10.
    (3) Administratorul are obligaţia de a verifica motivele pentru care informarea anuală a fost returnată/nerecepţionată, de a corecta, după caz, informaţiile eronate din evidenţele proprii şi de a retransmite informarea în cazul în care se constată că a fost transmisă eronat.

    ART. 13
    Cuantumul tarifului perceput de administrator pentru informaţiile prevăzute la art. 113 alin. (5) din Legea nr. 411/2004, precum şi la art. 103 alin. (5) din Legea nr. 204/2006 nu poate depăşi costul efectiv al punerii la dispoziţie a informaţiilor.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 14
    Termenele prevăzute de prezenta normă care expiră într-o zi de sărbătoare legală sau într-o zi nelucrătoare se prelungesc până în următoarea zi lucrătoare.

    ART. 15
    Nerespectarea dispoziţiilor cuprinse în prezenta normă se sancţionează în conformitate cu prevederile art. 81 alin. (1) lit. c), art. 127 alin. (1) lit. g) şi ale cap. XIX din Legea nr. 411/2004, respectiv cu prevederile art. 38 lit. c) şi ale cap. XVII din Legea nr. 204/2006, după caz.

    ART. 16
    Anexele nr. 1A-1G, 2-4, 5A, 5B, 6A, 6B şi nr. 7-24*) fac parte integrantă din prezenta normă.
    *) Anexele nr. 1A-1G, 2-4, 5A, 5B, 6A, 6B şi nr. 7-24 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 880 bis, care se poate achiziţiona de la Biroul pentru relaţii cu publicul din Str. Parcului nr. 65, intrarea A, sectorul 1, Bucureşti.


    ART. 17
    Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 1 ianuarie 2022.

    ART. 18
    La data intrării în vigoare a prezentei norme se abrogă:
    a) Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 24/2015 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor administrate privat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 3 şi 3 bis din 5 ianuarie 2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 25/2015 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor facultative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 6 şi 6 bis din 6 ianuarie 2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) art. 40 alin. (2) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 22/2016 privind autorizarea de constituire a societăţii de pensii şi autorizarea de administrare a fondurilor de pensii administrate privat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 321 din 27 aprilie 2016;
    d) art. 42 alin. (2) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 23/2016 privind autorizarea de constituire a societăţii de pensii şi autorizarea de administrare a fondurilor de pensii facultative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 327 din 28 aprilie 2016;
    e) art. 9 alin. (1) lit. b), art. 14 alin. (1) lit. b) şi art. 17 alin. (1) lit. b) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 7/2017 privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale individuale ale entităţilor din sistemul de pensii private, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 248 şi 248 bis din 11 aprilie 2017, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) art. 10 alin. (1) lit. b), art. 14 alin (1) lit. b) şi art. 17 alin. (1) lit. b) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 34/2016 privind sistemul de raportare contabilă semestrială în domeniul pensiilor private, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 620 din 12 august 2016, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 19
    Ori de câte ori prin alte acte normative se face trimitere la prevederile referitoare la Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 24/2015 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare, sau la Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 25/2015 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor facultative, cu modificările şi completările ulterioare, abrogate prin prezenta normă, trimiterea se consideră a fi făcută la prezenta normă.

    ART. 20
    Actele şi faptele juridice încheiate ori, după caz, săvârşite sau produse înainte de intrarea în vigoare a prezentei norme nu pot genera alte efecte juridice decât cele prevăzute de norma în vigoare la data încheierii sau, după caz, a săvârşirii ori producerii lor.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Nicu Marcu

    Bucureşti, 29 iulie 2021.
    Nr. 19.
    ANEXA 1A-24

    ANEXE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016