Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
NORMĂ nr. 18 din 31 mai 2023 pentru modificarea Normei nr. 18/2009 privind operaţiunile de încasări şi plăţi efectuate prin conturile fondului de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 26/2009
EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 545 din 19 iunie 2023
În conformitate cu prevederile art. 79 alin. (4), art. 92 alin. (2) şi ale art. 108 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. VIII alin. (3), art. IX şi X din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 174/2022 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul pensiilor private, aprobată cu completări prin Legea nr. 104/2023,
în temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) lit. c), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 lit. c), art. 6 alin. (1) şi (2) şi ale art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 30.05.2023,
Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă.
ART. I
Norma nr. 18/2009 privind operaţiunile de încasări şi plăţi efectuate prin conturile fondului de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 26/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 760 din 9 noiembrie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 3 alineatul (2), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) contul colector - contul bancar al fondului de pensii deschis la banca depozitar pentru efectuarea încasărilor contravalorii contribuţiilor individuale ale participanţilor;"
2. La articolul 4, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) În contul colector al fondului de pensii se înregistrează contribuţiile individuale ale participanţilor."
3. La articolul 5 alineatul (1), litera b) se abrogă.
4. La articolul 7, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 7
(1) După identificarea participantului se efectuează procesul de convertire a contribuţiei în unităţi de fond."
5. Articolul 8 se abrogă.
6. La articolul 10 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) operaţiuni privind stingerea obligaţiilor, precum plata taxei de audit şi a comisioanelor de administrare, din activul total al fondului de pensii facultative, conform ordinului de plată;"
7. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 11
(1) Comisionul de administrare din activul total al fondului de pensii facultative prevăzut la art. 92 alin. (2) din Lege se virează în contul bancar al administratorului, concomitent cu emiterea facturii şi a situaţiei centralizatoare a componenţei comisionului.
(2) Documentele justificative care stau la baza înregistrării în contabilitate a comisionului de administrare prevăzut la alin. (1) sunt factura emisă şi situaţia centralizatoare a componenţei comisionului.
(3) Situaţia prevăzută la alin. (2) este documentul justificativ, întocmit în format electronic, semnat cu semnătură electronică extinsă, care însoţeşte factura emisă de administratorul fondului de pensii şi cuprinde următoarele elemente obligatorii:
a) codul atribuit administratorului şi înregistrat în registrul Autorităţii de Supraveghere Financiară;
b) valoarea activului total al fondului de pensii;
c) data de calcul al valorii activului total al fondului de pensii;
d) valoarea comisionului prevăzut la alin. (1);
e) sumele deduse din comisionul de administrare din activul total suportate de către administrator pentru acoperirea prejudiciilor cauzate de erorile operaţionale sau a oricăror comisioane/taxe/alte reţineri pe care acesta decide să le suporte din propria iniţiativă;
f) numele şi prenumele persoanei care a avizat situaţia centralizatoare.
(4) Situaţia prevăzută la alin. (3) se întocmeşte şi se arhivează electronic, păstrându-se pe o perioadă de 10 ani de la constituire."
ART. II
Arhiva electronică a documentelor justificative privind comisionul de administrare din contribuţiile brute ale participanţilor, conform prevederilor Normei nr. 18/2009 privind operaţiunile de încasări şi plăţi efectuate prin conturile fondului de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 26/2009, cu modificările şi completările ulterioare, existentă la data intrării în vigoare a prezentei norme, se păstrează pentru o perioadă nelimitată.
ART. III
Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.
Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
Nicu Marcu
Bucureşti, 31 mai 2023.
Nr. 18.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: