Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 24 din 14 octombrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010.────────── În temeiul dispoziţiilor art. 16, 21 şi ale art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, având în vedere prevederile art. 11, 12, 13, 15 şi ale art. 16 alin. (1) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă. ARTICOL UNIC Norma nr. 7/2007 privind prospectul schemei de pensii private, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 26/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 223 din 2 aprilie 2007, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 1 Prezenta normă reglementează procesul de autorizare şi conţinutul prospectului schemei de pensii private, precum şi procedura de avizare a modificării acestuia." 2. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 2 Prospectul schemei de pensii private este elaborat de către administrator şi se adresează participanţilor la un fond de pensii administrat privat, denumit în continuare fond de pensii." 3. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 3 (1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege. (2) De asemenea, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii: a) prospect detaliat - componenta prospectului schemei de pensii private, elaborată de administrator, care cuprinde, în mod detaliat, principiile schemei de pensii private, regulile de investire a activelor fondului de pensii, drepturile şi obligaţiile părţilor, termenii esenţiali ai contractului de administrare, precum şi orice alte elemente stabilite de prezenta normă; b) prospect simplificat - componenta prospectului schemei de pensii private, elaborată de administrator, prin care se aduce la cunoştinţa participanţilor fondului de pensii un set minim de informaţii cu privire la respectivul fond de pensii." 4. După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu următorul cuprins: "ART. 3^1 (1) Administratorul unui fond de pensii elaborează şi supune autorizării Comisiei prospectul schemei de pensii private, cu următoarele componente: a) prospectul detaliat al schemei de pensii private; b) prospectul simplificat al schemei de pensii private. (2) Prospectul detaliat şi prospectul simplificat reprezintă părţi integrante ale prospectului schemei de pensii private. (3) Prospectul simplificat este oferit în mod gratuit potenţialilor participanţi la semnarea actului individual de aderare. Prospectul detaliat este pus la dispoziţia participanţilor sau a potenţialilor participanţi, la cerere, în mod gratuit." 5. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 4 Prospectul detaliat conţine cel puţin următoarele informaţii: 1. Prima parte a prospectului detaliat prezintă informaţii/date de identificare ale fondului de pensii, ale administratorului, depozitarului şi auditorului acestuia: a) informaţii despre fondul de pensii: (i) denumirea fondului de pensii; (ii) gradul de risc al fondului de pensii; (iii) numărul şi data deciziei de autorizare a fondului de pensii; (iv) codul de înscriere în Registrul Comisiei; (v) data publicării şi republicării prospectului, informaţie care se completează după obţinerea autorizaţiei, respectiv după obţinerea avizului de modificare a prospectului; (vi) numărul şi data ultimului aviz de modificare a prospectului; b) informaţii despre administrator: (i) denumirea administratorului; (ii) datele de contact: adresă, telefon, fax, pagină de internet; (iii) codul unic de înregistrare; (iv) numărul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului; (v) numărul şi data deciziei de autorizare a administratorului; (vi) codul de înscriere în Registrul Comisiei; (vii) capitalul social subscris şi vărsat; (viii) structura acţionariatului: nume/denumire acţionar, procent deţineri în capitalul social al administratorului; (ix) informaţii despre structura organelor statutare de conducere ale administratorului, respectiv consiliu de administraţie, directori sau consiliu de supraveghere, directorat/conducători, după caz; c) informaţii despre depozitar: (i) denumirea depozitarului; (ii) codul unic de înregistrare; (iii) numărul şi data avizului Comisiei; (iv) codul de înscriere în Registrul Comisiei; (v) pagina de internet; d) informaţii despre auditorul financiar: (i) denumirea auditorului; (ii) codul unic de înregistrare; (iii) numărul şi data avizului Comisiei; (iv) codul de înscriere în Registrul Comisiei; (v) pagina de internet; e) fraza: «Autoritatea competentă în domeniul reglementării şi supravegherii sistemului de pensii private din România este Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.» 2. A doua parte a prospectului detaliat cuprinde principiile schemei de pensii private şi ale politicii de investiţii, modul de administrare a fondului de pensii, precum şi drepturile şi obligaţiile părţilor prevăzute în contractul de administrare: a) definiţiile termenilor utilizaţi, în mod special ale termenilor care definesc politica de investiţii, instrumentele financiare şi riscurile investiţiilor etc., conform prevederilor legale în vigoare; b) obiectivele fondului de pensii; c) condiţiile de eligibilitate, modalitatea de aderare şi de dobândire a calităţii de participant la un fond de pensii, potrivit prevederilor legale în vigoare; d) frazele: (i) «Aderarea la un fond de pensii este o opţiune individuală, oferirea oricărui fel de beneficii colaterale fiind interzisă.»; (ii) «Administratorul nu poate refuza semnarea actului individual de aderare niciunei persoane care are dreptul de a participa la fondul de pensii.»; (iii) «Toţi participanţii la un fond de pensii au aceleaşi drepturi şi obligaţii şi li se aplică un tratament nediscriminatoriu.»; e) drepturile participantului: (i) dreptul la o pensie privată sau la plata activului personal net de la data îndeplinirii condiţiilor de pensionare pentru limită de vârstă în sistemul public; (ii) dreptul de proprietate asupra activului personal; (iii) dreptul de a fi informat în conformitate cu prevederile legale; (iv) dreptul de a se transfera la un alt fond de pensii administrate privat; (v) orice alte drepturi rezultate din prevederile Legii, ale normelor emise de Comisie şi ale prospectului; f) obligaţiile participantului: (i) să comunice administratorului şi angajatorului orice modificare a datelor sale personale şi să transmită documentele doveditoare, în termen de 30 de zile calendaristice de la producerea acestora; (ii) să depună la sediul administratorului documentele necesare pentru deschiderea dreptului la pensie privată; (iii) orice alte obligaţii rezultate din prevederile Legii, ale normelor emise de Comisie şi ale prospectului; g) informaţii privind politica de investiţii: (i) strategia de investire a activelor, în raport cu natura şi durata obligaţiilor; (ii) structura portofoliului aferentă gradului de risc al fondului, cu precizarea limitelor investiţionale; (iii) pieţele financiare pe care investeşte administratorul; (iv) riscurile asociate structurii de portofoliu propuse; (v) metodele de evaluare a riscurilor investiţionale; (vi) metoda de revizuire a principiilor de investiţii; h) menţionarea în mod obligatoriu a frazelor: (i) «Performanţele anterioare nu reprezintă o garanţie a realizărilor viitoare.»; (ii) «Activele şi pasivele fondului de pensii administrat privat sunt organizate, evidenţiate şi administrate distinct, separat de celelalte fonduri de pensii facultative pe care le gestionează acelaşi administrator şi de contabilitatea proprie a administratorului, fără posibilitatea transferului între fonduri sau între fonduri şi administrator.»; (iii) «Suma totală cuvenită pentru pensia privată nu poate fi mai mică decât valoarea contribuţiilor plătite diminuate cu penalităţile de transfer şi comisioanele legale.»; (iv) «Autorizarea de către Comisie a prospectului schemei de pensii private nu reprezintă o garanţie pentru realizarea obiectivelor investiţionale ale fondului de pensii.»; (v) «Autorizarea de către Comisie a prospectului schemei de pensii private nu implică în niciun fel aprobarea, evaluarea sau garantarea de către Comisie a calităţii plasamentului în instrumente financiare.»; i) alte elemente pe care administratorul le consideră necesare; j) regimul fiscal al operaţiunilor fondului de pensii; k) procedura de calcul al valorii activului net şi al valorii unitare a activului net cu menţiunea că aceste proceduri sunt în conformitate cu normele Comisiei, precum şi modalitatea şi frecvenţa publicării acestor valori; l) procedura de calcul al ratei de rentabilitate a fondului de pensii, cu menţiunea că această procedură este în conformitate cu normele Comisiei, precum şi modalitatea şi termenele publicării acestei valori; m) caracteristici ale contului individual al participanţilor, cu menţionarea în mod obligatoriu a textului: «Participantul este proprietarul activului personal din contul său. Activul personal nu poate face obiectul unei executări silite sau al unei tranzacţii, sub sancţiunea nulităţii actelor respective. Activul personal nu poate fi gajat sau cesionat, nu poate fi folosit pentru acordarea de credite sau pentru a garanta credite, sub sancţiunea nulităţii.»; n) procedura de convertire a contribuţiilor în unităţi de fond; o) nivelul comisionului de administrare suportat din contribuţii şi din activul net, precum şi cuantumul taxei de audit; p) resursele financiare ale fondului de pensii; q) procedura de transfer la un alt fond de pensii şi valoarea penalităţilor, după caz, în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind transferul la un alt fond de pensii; r) administratorul are obligaţia: (i) să constituie provizioanele tehnice potrivit Legii; (ii) să asigure separarea activelor fondului de pensii de activele sale şi de activele altor fonduri aflate în administrare; s) obligaţiile de informare ale administratorului faţă de participant: (i) tipurile de informări; (ii) periodicitatea şi modalitatea de informare; (iii) informaţiile gratuite şi contra cost pe care le poate obţine participantul; ş) procedura de modificare a prospectului; t) modalitatea de plată a activului personal al participanţilor în caz de invaliditate şi în caz de deces, precum şi condiţiile cumulative pe care trebuie să le îndeplinească participantul, potrivit legii, pentru a obţine o pensie privată. Se menţionează prevederea din Lege potrivit căreia se va adopta o lege specială privind organizarea şi funcţionarea sistemului de plată a pensiilor reglementate şi supravegheate de Comisie; ţ) informaţii referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal. 3. A treia parte a prospectului detaliat cuprinde menţiunea că pe pagina de internet a administratorului pot fi consultate contractul de administrare şi contractul de societate civilă, administratorul având obligaţia publicării acestora pe pagina proprie de internet." 6. După articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu următorul cuprins: "ART. 4^1 Prospectul simplificat al fondului de pensii conţine următoarele: 1. Prima parte a prospectului prezintă informaţii/date de identificare ale fondului de pensii, ale administratorului, depozitarului şi ale auditorului acestuia: a) informaţii despre fondul de pensii: (i) denumirea fondului de pensii; (ii) gradul de risc al fondului de pensii; (iii) numărul şi data deciziei de autorizare a fondului de pensii; (iv) numărul şi data ultimului aviz de modificare a prospectului; b) informaţii despre administrator: (i) denumirea administratorului; (ii) codul unic de înregistrare; (iii) numărul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului; (iv) datele de contact: adresă, telefon, fax, pagină de internet; (v) numărul şi data deciziei de autorizare a administratorului; c) informaţii despre depozitar: (i) denumirea depozitarului; (ii) numărul şi data avizului Comisiei; d) informaţii despre auditorul financiar: (i) denumirea auditorului; (ii) numărul şi data avizului Comisiei; e) fraza: «Autoritatea competentă în domeniul reglementării şi supravegherii sistemului de pensii private din România este Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.» 2. A doua parte a prospectului cuprinde principiile schemei de pensii private şi ale politicii de investiţii: a) definiţiile termenilor specifici utilizaţi, în mod special ale celor necesari participanţilor pentru înţelegerea sistemului de pensii administrate privat: activ net, activ personal, act individual de aderare, contribuţia, unitatea de fond, legea care reglementează sistemul de pensii administrate privat etc., conform prevederilor legale în vigoare; b) condiţiile de eligibilitate, modalitatea de aderare şi de dobândire a calităţii de participant la un fond de pensii, conform prevederilor legale în vigoare; c) frazele: (i) «Aderarea la un fond de pensii este o opţiune individuală, oferirea oricărui fel de beneficiu colateral fiind interzisă.»; (ii) «Administratorul nu poate refuza semnarea actului individual de aderare niciunei persoane care are dreptul de a participa la fondul de pensii.»; (iii) «Toţi participanţii la un fond de pensii au aceleaşi drepturi şi obligaţii şi li se aplică un tratament nediscriminatoriu»; d) drepturile participantului: (i) dreptul la o pensie privată sau la plata activului personal net de la data îndeplinirii condiţiilor de pensionare pentru limită de vârstă în sistemul public; (ii) dreptul de proprietate asupra activului personal; (iii) dreptul de a fi informat conform prevederilor legale; (iv) dreptul de a se transfera la un alt fond de pensii administrate privat; (v) orice alte drepturi rezultate din prevederile Legii, ale normelor emise de Comisie şi ale prospectului; e) obligaţiile participantului: (i) să comunice administratorului şi angajatorului orice modificare a datelor sale personale şi să transmită documentele doveditoare, în termen de 30 de zile calendaristice de la producerea acestora; (ii) să depună la sediul administratorului documentele necesare pentru deschiderea dreptului la pensie privată; (iii) orice alte obligaţii rezultate din prevederile Legii, ale normelor emise de Comisie şi ale prospectului; f) informaţii privind politica de investiţii: (i) strategia de investire a activelor, în raport cu natura şi durata obligaţiilor; (ii) structura portofoliului aferentă gradului de risc al fondului, cu precizarea categoriilor de active; (iii) pieţele financiare pe care investeşte administratorul; (iv) riscurile asociate structurii de portofoliu propuse; g) menţionarea în mod obligatoriu a frazelor: (i) «Performanţele anterioare nu reprezintă o garanţie a realizărilor viitoare.»; (ii) «Suma totală cuvenită pentru pensia privată nu poate fi mai mică decât valoarea contribuţiilor plătite diminuate cu penalităţile de transfer şi comisioanele legale.»; (iii) «Autorizarea de către Comisie a prospectului schemei de pensii private nu reprezintă o garanţie pentru realizarea obiectivelor investiţionale ale fondului de pensii.»; h) menţiunea că procedurile de calcul al valorii activului net şi al valorii unităţii de fond sunt în conformitate cu normele Comisiei, frecvenţa publicării acestor valori, precum şi menţiunea că participantul poate verifica în orice moment evoluţia activului personal net; i) menţiunea că procedura de calcul al ratei de rentabilitate a fondului de pensii este în conformitate cu normele Comisiei, precum şi modalitatea şi termenele publicării acestei valori; j) caracteristici ale contului individual al participanţilor, cu menţionarea în mod obligatoriu a textului: «Participantul este proprietarul activului personal din contul său. Activul personal nu poate face obiectul unei executări silite sau al unei tranzacţii, sub sancţiunea nulităţii actelor respective. Activul personal nu poate fi gajat sau cesionat, nu poate fi folosit pentru acordarea de credite sau pentru a garanta credite, sub sancţiunea nulităţii.»; k) procedura de convertire a contribuţiilor în unităţi de fond; l) nivelul comisionului de administrare suportat din contribuţii şi din activul net, precum şi cuantumul taxei de audit; m) procedura de transfer la un alt fond de pensii şi valoarea penalităţilor, după caz; n) modalitatea de plată a activului personal al participantului în caz de invaliditate şi în caz de deces. Se va menţiona prevederea din lege potrivit căreia se va adopta o lege specială privind organizarea şi funcţionarea sistemului de plată a pensiilor reglementate şi supravegheate de Comisie; o) obligaţiile de informare ale administratorului faţă de participant: (i) tipurile de informări; (ii) periodicitatea şi modalitatea de informare; (iii) informaţiile gratuite şi contra cost pe care le poate obţine participantul; p) procedura de modificare a prospectului schemei de pensii şi de informare a participanţilor; q) sintagma: «Prospectul schemei de pensii private se pune la dispoziţia participantului în mod gratuit la sediul administratorului sau se consultă accesând pagina de internet precizată în prospectul simplificat.»" 7. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 5 Pentru a administra un fond de pensii, administratorul elaborează şi supune spre autorizare Comisiei prospectul schemei de pensii private." 8. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 8 Cererea pentru autorizarea prospectului schemei de pensii private este însoţită de următoarele documente: a) schema de pensii private, în baza căreia se elaborează prospectul, întocmită în conformitate cu prevederile legii; b) prospectul schemei de pensii private, în forma în care va fi distribuit potenţialilor participanţi, întocmit în conformitate cu prevederile art. 3^1 alin. (1); c) proiectul contractului de administrare, întocmit în conformitate cu modelul contractului-cadru prevăzut în anexa nr. 1; d) proiectul contractului de depozitare; e) proiectul contractului de societate civilă; f) împuternicire semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal al societăţii de pensii, prin care acesta deleagă una sau mai multe persoane pentru a reprezenta societatea în relaţia cu Comisia; g) dovada plăţii taxei de autorizare a prospectului schemei de pensii private." 9. La articolul 9, alineatele (2) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "(2) Comisia hotărăşte cu privire la autorizarea prospectului, în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului. .................................................................................................(5) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, se solicită completarea sau înlocuirea lor, după caz." 10. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 11 Modificarea prospectului schemei de pensii private se face cu aplicarea procedurii prevăzute în prezenta normă." 11. La articolul 13, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 13 (1) Avizul de modificare a prospectului schemei de pensii private se emite în baza unei cereri pentru avizarea modificării prospectului, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3." 12. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 14 Cererea pentru avizarea modificării prospectului este însoţită de următoarele documente: a) nota de fundamentare a administratorului şi modificările propuse, evidenţiate comparativ, semnate şi ştampilate de reprezentantul legal al administratorului; b) forma finală a prospectului schemei de pensii private, ce urmează a fi publicată în cazul obţinerii avizului Comisiei pentru modificarea prospectului; c) dovada plăţii taxei pentru avizarea modificării prospectului schemei de pensii private." 13. La articolul 15, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "ART. 15 (1) Comisia hotărăşte cu privire la emiterea avizului de modificare a prospectului, în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului. ............................................................................................... (3) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, se solicită completarea sau înlocuirea acestora, după caz." 14. După articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 17^1, cu următorul cuprins: "ART. 17^1 (1) Contractul de administrare poate fi modificat numai cu avizul Comisiei. (2) Dacă în urma modificărilor aduse contractului de administrare se modifică şi prevederi ale prospectului schemei de pensii private, cererea de avizare a modificării contractului de administrare se depune la Comisie concomitent cu cererea de avizare a modificării prospectului. (3) Cererea de avizare a modificării contractului de administrare se depune însoţită de: a) nota de fundamentare a administratorului şi modificările propuse, evidenţiate comparativ, semnate şi ştampilate de reprezentantul legal al administratorului; b) contractul de administrare în forma modificată şi actul adiţional la contractul de administrare, după caz. (4) Comisia avizează modificarea contractului de administrare, în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului." 15. Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 18 (1) Prospectul schemei de pensii private este pus în mod obligatoriu la dispoziţia participanţilor, gratuit, la sediul social şi la sediile secundare autorizate ale administratorului. (2) Prospectul schemei de pensii private se publică în mod obligatoriu pe pagina de internet a administratorului." 16. La articolul 19, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "(2) Prospectul se republică integral, pe pagina de internet a administratorului, după fiecare modificare avizată de Comisie, în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicarea avizului de către Comisie.(3) Republicarea prospectului se anunţă cel puţin într-un cotidian naţional, în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicarea avizului de către Comisie." 17. După articolul 19 se introduc două noi articole, articolele 19^1 şi 19^2, cu următorul cuprins: "ART. 19^1 În termen de maximum 30 de zile calendaristice de la intrarea în vigoare a unor acte normative care duc la modificarea unor prevederi ale prospectului schemei de pensii private, administratorii au obligaţia de a solicita Comisiei avizarea modificării prospectului schemei de pensii private, în conformitate cu prevederile legale. ART. 19^2 (1) Administratorii de fonduri de pensii administrate privat au obligaţia ca în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentei norme să solicite Comisiei avizarea modificărilor prospectelor în conformitate cu prevederile prezentei norme. (2) Dacă în decursul perioadei prevăzute la alin. (1), administratorii de fonduri de pensii administrate privat supun avizării Comisiei alte modificări ale prospectului schemei de pensii private, aceştia au obligaţia de a modifica prospectul schemei de pensii în conformitate cu prevederile prezentei norme. (3) De la data comunicării avizului de modificare a prospectului schemei de pensii private, în conformitate cu prevederile prezentei norme, în activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat se utilizează prospectul în forma modificată." 18. Articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 20 Nerespectarea dispoziţiilor cuprinse în prezenta normă se sancţionează în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, respectiv art. 140 alin. (1), art. 141 alin. (1) lit. g) şi alin. (2)-(11) din Lege." 19. Anexa nr. 1 la normă se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta normă. 20. Anexa nr. 3 la normă se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta normă. ANEXA 1 (Anexa nr. 1 la normă) CONTRACTUL-CADRU DE ADMINISTRARE - model -
Prezentul contract se încheie între:
Societatea de Administrare a Fondului de Pensii ......................, cu
(denumirea)
sediul în ............................., persoana juridică română,
înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sub
nr. ......................., cod unic de înregistrare ...............,...,
cod IBAN ............................, deschis la ..........................,
nr. şi data deciziei de autorizare ca administrator emise de Comisia de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare
Comisia, ............................., cod de înscriere în Registrul
Comisiei ............................., reprezentată legal
prin ..........................................................., în calitate
(numele, prenumele, C.I./B.I. seria ...... nr. ......)
de ......................., denumită în continuare .............., şi
participanţii (numele .................., prenumele ..................,
cetăţean ........................, cu domiciliul în ...................,
C.I./B.I. seria ....... nr. ..................., CNP .....................).
Obiectul contractului ART. 1 (1) Obiectul prezentului contract îl constituie administrarea fondului de pensii ..................................................... (2) Prin administrare, în sensul prezentului contract, părţile înţeleg: ............................................................................ (3) Participantul la fondul de pensii împuterniceşte administratorul în vederea realizării obiectului prezentului contract. (4) Principiile schemei de pensii private sunt: ............................................................................ (5) Administratorul fondului de pensii este obligat să respecte eventualele limitări ce ar decurge din prevederile prezentului contract. Durata contractului ART. 2 Durata prezentului contract este de ....................................... Preţul contractului ART. 3 Preţul contractului; modalităţi de plată .................................. ART. 4 Pentru administrarea fondului de pensii, administratorul va reţine un comision de administrare care se compune dintr-o cotă de .....% aplicată la contribuţiile plătite de către participant, înainte de convertirea acestora în unităţi de fond, şi o cotă de .....% pe lună aplicată la activul net total al fondului de pensii. ART. 5 Metoda de calcul şi de percepere a comisioanelor este .................... . Obligaţiile administratorului fondului de pensii ART. 6 Obligaţiile administratorului fondului de pensii sunt ...................... ART. 7 În vederea ducerii la îndeplinire a obligaţiilor ce îi revin, administratorul fondului de pensii va acţiona numai în interesul participanţilor la fondul de pensii şi va lua toate măsurile necesare pentru prevenirea, înlăturarea, limitarea pierderilor, precum şi pentru exercitarea şi încasarea drepturilor cuvenite aferente activelor din portofoliul administrat. ART. 8 Evidenţele administratorului fondului de pensii referitoare la participanţi, contribuţii, investiţii şi pensii administrate privat ...................................................................... ART. 9 Procedurile privind soluţionarea sesizărilor şi reclamaţiilor, precum şi modalităţile de remediere a deficienţelor ............. ART. 10 Administratorul fondului de pensii va comunică participanţilor la fondul de pensii orice informaţie cerută de aceştia şi având legătură cu obiectul prezentului contract, conform Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Drepturile participanţilor ART. 11 Drepturile participanţilor la fondul de pensii sunt: .......................................................................................................... Obligaţiile participanţilor ART. 12 Obligaţiile participanţilor la fondul de pensii sunt: .......................................................................................................... Răspunderea părţilor ART. 13 Administratorul fondului de pensii răspunde pentru orice prejudiciu produs participanţilor prin: a) încălcarea actelor normative şi/sau a reglementărilor legale în vigoare; b) dol; c) neexecutarea sau executarea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin prezentul contract. Depozitarea ART. 14 Administratorul fondului de pensii este împuternicit prin prezentul act să încheie un contract cu o societate de depozitare avizată de Comisie, care să fie responsabilă pentru păstrarea în siguranţă a tuturor activelor fondului de pensii, precum şi pentru îndeplinirea tuturor celorlalte obligaţii legale în legătură cu activitatea de depozitare. Auditul ART. 15 Administratorul fondului de pensii este împuternicit prin prezentul act să încheie un contract cu persoane fizice sau juridice, persoane active, avizate de Comisie, membre ale Camerei Auditorilor Financiari din România, care să fie responsabile pentru auditarea situaţiilor financiar-contabile ale fondului de pensii, precum şi pentru îndeplinirea tuturor celorlalte obligaţii legale în legătură cu activitatea de audit. ART. 16 Modalităţile de control exercitate de către auditori ............................................................................................................. Forţa majoră ART. 17 Forţa majoră înlătură răspunderea, dacă este comunicată în termen de ...... zile de la data apariţiei şi demonstrată în termen de ....................... zile de la data apariţiei. Modificarea contractului ART. 18 Modificarea prezentului contract se va face prin act adiţional, intrarea în vigoare a modificărilor contractului urmând a se realiza conform prevederilor legale în vigoare. Rezilierea contractului ART. 19 (1) Prezentul contract încetează de plin drept şi fără intervenţia instanţei de judecată în cazurile prevăzute de lege şi de reglementările legale în vigoare privind pe oricare dintre părţi. (2) Transferul activelor aferente conturilor individuale ale participanţilor se va realiza conform prevederilor legale. Litigii ART. 20 (1) Modul de rezolvare a litigiilor........................................................................................... (2) Instanţa competentă este .......................... . ANEXA 2 (Anexa nr. 3 la normă)
┌──────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┐
│DATELE DE IDENTIFICARE ALE │CERERE PENTRU AVIZAREA MODIFICĂRII PROSPECTULUI │
│SOLICITANTULUI │SCHEMEI DE PENSII PRIVATE │
├──────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┤
│1. Denumirea fondului de pensii administrat privat: │
│................................................... │
│...............................................................................│
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. Denumirea solicitantului - administrator al fondului de pensii: │
│...............................................................................│
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. Reprezentantul legal: ............................. ...................... │
│(numele, prenumele şi funcţia) (numărul de telefon) │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. Persoana de contact: .............................. ...................... │
│(numele, prenumele şi funcţia) (numărul de telefon) │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5. Certificatul de înregistrare al administratorului fondului de pensii la │
│Oficiul Naţional al Registrului Comerţului: ...................................│
│...............................................................................│
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6. Codul unic de înregistrare al administratorului fondului de pensii la │
│Oficiul Naţional al Registrului Comerţului: ...................................│
│...............................................................................│
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│7. Numărul deciziei de autorizare ca administrator al fondului de pensii │
│administrat privat, emisă de Comisie ..........................................│
│(numărul şi data emiterii) │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│8. Numărul deciziei de autorizare a prospectului schemei de pensii private, │
│emisă de Comisie ..............................................................│
│(numărul şi data emiterii) │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Prezenta cerere este însoţită de opisul documentelor anexate şi de un număr de │
│.............................. documente, totalizând un număr de │
│........................ file. │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Semnătura reprezentantului legal .............. Ştampila administratorului Data│
│........................... │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│False declaraţii sau omisiuni intenţionate ale unor fapte pot constitui │
│încălcări ale legii penale. │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.