Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMĂ din 18 aprilie 2023  privind autorizarea, din punct de vedere tehnic, a furnizorilor de produse şi/sau servicii pentru transportul urban, suburban şi regional pe şine pentru tramvai, metrou uşor, monorai, calea de rulare şi sistemul de energoalimentare al acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORMĂ din 18 aprilie 2023 privind autorizarea, din punct de vedere tehnic, a furnizorilor de produse şi/sau servicii pentru transportul urban, suburban şi regional pe şine pentru tramvai, metrou uşor, monorai, calea de rulare şi sistemul de energoalimentare al acestora

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 372 din 2 mai 2023
──────────
    Conţinută de ORDINUL nr. 934 din 18 aprilie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 2 mai 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) În scopul respectării cerinţelor privind siguranţa circulaţiei şi securitatea transportului, calitatea produselor şi/sau serviciilor, sănătatea oamenilor şi protecţia mediului, activităţile de construire, modernizare şi întreţinere a tramvaielor, metroului uşor şi monoraiului, căii de rulare şi a sistemului de energoalimentare al acestora pot fi efectuate numai de persoane juridice autorizate şi supravegheate din punct de vedere tehnic de Autoritatea Feroviară Română - AFER, denumite în continuare furnizori pentru transport urban, suburban şi regional pe şine pentru tramvai, metrou uşor, monorai, calea de rulare şi sistemul de energoalimentare al acestora, pe scurt furnizori pentru TUS.
    (2) Produsele şi serviciile necesare pentru realizarea activităţilor specificate la alin. (1) pot fi achiziţionate numai de la furnizori pentru TUS conform prevederilor prezentului ordin.

    ART. 2
    În categoria furnizorilor pentru TUS intră şi subunităţile specializate, fără personalitate juridică, aparţinând persoanelor juridice sau gestionarilor de infrastructură urbană care realizează activităţile prevăzute la art. 1 din prezenta normă.

    ART. 3
    (1) Autorizaţia de furnizor pentru transport TUS este documentul eliberat de către AFER prin care se atestă că o persoană juridică poate realiza şi furniza una sau mai multe categorii de produse şi/sau servicii critice cu respectarea condiţiilor specificate în autorizaţie.
    (2) Autorizaţia de furnizor pentru TUS dă dreptul persoanei juridice respective să încheie, în condiţiile legii, contracte pentru:
    a) realizarea unui eşantion reprezentativ al produsului/ serviciului critic ce urmează a fi supus verificărilor şi încercărilor în vederea obţinerii certificatului de omologare tehnică pentru TUS sau, după caz, a agrementului tehnic pentru TUS.
    b) furnizarea produselor şi/sau serviciilor critice pentru care aceştia fac dovada că deţin un certificat de omologare tehnică pentru TUS sau, după caz, un agrement tehnic pentru TUS.


    ART. 4
    Autorizaţia de furnizor pentru TUS este un document cu regim special, nominal şi netransmisibil.

    ART. 5
    Posesorii autorizaţiei de furnizor pentru TUS sunt înregistraţi de AFER în Registrul furnizorilor.

    CAP. II
    Acordarea, suspendarea, retragerea şi vizarea anuală a autorizaţiei pentru TUS
    ART. 6
    Autorizaţia denumită în continuare „Autorizaţie de furnizor pentru transport urban, suburban şi regional pe şine“ pentru tramvai, metrou uşor, monorai, calea de rulare şi sistemul de energoalimentare al acestora se acordă persoanelor juridice cu sediul în România, care îndeplinesc cumulativ următoarele cerinţe:
    a) fac dovada că în obiectul lor de activitate este cuprinsă şi fabricarea produselor, respectiv prestarea serviciilor critice, pentru care au solicitat autorizaţia de furnizor pentru TUS;
    b) dispun de structuri organizatorice, de dotări tehnice, de documentaţie tehnică şi de personal instruit şi atestat, după caz, care să asigure desfăşurarea proceselor de realizare a produselor şi/sau prestării serviciilor critice pentru care au solicitat autorizaţia de furnizor pentru TUS;
    c) fac dovada că au experienţă în realizarea produselor şi/sau serviciilor critice pentru care solicită autorizaţia de furnizor pentru TUS sau a unor produse/servicii similare;
    d) se angajează să accepte, pe perioada de valabilitate a autorizaţiei de furnizor pentru TUS, supravegherea tehnică efectuată de AFER prin acţiuni de evaluare la intervale specificate şi/sau prin acţiuni de inspecţie tehnică, după caz;
    e) fac dovada că au achitat contravaloarea tarifelor aferente prestaţiilor efectuate de AFER.


    ART. 7
    Pentru obţinerea autorizaţiei de furnizor pentru TUS, solicitantul trebuie să depună la AFER următoarele documente:
    a) cererea pentru obţinerea autorizaţiei de furnizor pentru TUS, din care să rezulte:
    (i) denumirea persoanei juridice solicitante;
    (ii) adresa sediului solicitantului;
    (iii) numărul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
    (iv) categoriile de produse şi/sau servicii critice pentru care solicită acordarea autorizaţiei de furnizor pentru TUS;

    b) extras din actul legal de constituire ca persoană juridică eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu maximum 60 de zile înainte de data solicitării, din care să rezulte că fabricarea produselor şi/sau prestarea serviciilor pentru care solicită acordarea autorizaţiei de furnizor pentru TUS sunt cuprinse/este cuprinsă în obiectul de activitate al persoanei juridice, în copie;
    c) certificatul de înmatriculare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în copie;
    d) memoriul tehnic din care să rezulte structura organizatorică a persoanei juridice, dotarea tehnică, experienţa în realizarea produselor şi/sau serviciilor critice pentru care se solicită autorizarea de furnizor pentru TUS sau pentru produse similare şi stadiul implementării sistemului de management al calităţii, cu menţionarea eventualelor certificate de omologare tehnică sau agremente tehnice obţinute;
    e) lista cuprinzând documentele sistemului de management al calităţii, respectiv care susţin ţinerea sub control a proceselor de realizare a produselor şi/sau prestării serviciilor critice pentru TUS, proprii persoanei juridice;
    f) organigrama persoanei juridice, cu precizarea principalelor atribuţii ale compartimentelor care concură la realizarea produselor şi/sau serviciilor critice pentru care a solicitat autorizaţia de furnizor pentru TUS;
    g) lista cuprinzând principalele dotări tehnice existente, utilizate la realizarea produselor şi/sau serviciilor critice pentru care a solicitat autorizaţia de furnizor pentru transport TUS ori pentru produse şi/sau servicii similare, după caz;
    h) lista cuprinzând laboratoarele, precum şi standurile şi dispozitivele speciale utilizate la verificarea şi ţinerea sub control a principalelor caracteristici determinante pentru siguranţa TUS, dacă este cazul;
    i) lista cuprinzând datele de identificare a principalilor subfurnizori, pentru componentele utilizate la realizarea produselor şi/sau serviciilor critice pentru care a solicitat autorizaţia de furnizor pentru TUS;
    j) lista cuprinzând datele de identificare a principalilor beneficiari ai produselor şi/sau serviciilor critice, furnizate de solicitant, şi cel puţin o recomandare scrisă din partea unuia dintre beneficiari, din care să rezulte că solicitantul a respectat în mod corespunzător clauzele contractuale, inclusiv pe cele referitoare la calitatea produselor şi/sau serviciilor furnizate;
    k) declaraţia solicitantului, din care să rezulte că pe perioada de valabilitate a autorizaţiei de furnizor pentru TUS se angajează:
    (i) să anunţe imediat AFER despre orice modificare a datelor din documentele prezentate la solicitarea acordării autorizaţiei de furnizor pentru TUS;
    (ii) să respecte normele şi prescripţiile tehnice şi tehnologice obligatorii în toate etapele de realizare a produselor şi/sau serviciilor critice, prevăzute în autorizaţia de furnizor pentru TUS;
    (iii) să comunice imediat la AFER modificările survenite în lista beneficiarilor produselor şi/sau serviciilor furnizate pentru TUS;
    (iv) să comunice la AFER data începerii şi, după caz, data întreruperii şi a reluării activităţii de fabricare şi livrare a produselor şi/sau serviciilor critice prevăzute în autorizaţia de furnizor pentru TUS, în cazul în care perioada de întrerupere a activităţii este mai mare de 6 luni;
    (v) să accepte supravegherea tehnică efectuată de AFER prin acţiuni de evaluare la intervale specificate şi/sau prin acţiuni de inspecţie tehnică, după caz;
    (vi) să accepte ca personalul posesor al legitimaţiei speciale de control pentru TUS, emisă de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii prin AFER, să efectueze controale în vederea verificării modului în care sunt respectate cerinţele pentru menţinerea autorizaţiei de furnizor pentru TUS;
    (vii) să prezinte dovada achitării tarifului aferent eliberării autorizaţiei de furnizor pentru TUS.



    ART. 8
    (1) În termen de 30 de zile de la primirea documentelor prevăzute la art. 7 din prezenta normă, AFER va verifica modul în care sunt îndeplinite cerinţele, inclusiv printr-o vizită de evaluare la sediul solicitantului, dacă este cazul, şi va comunica solicitantului, în scris, decizia privind acordarea sau neacordarea autorizaţiei de furnizor pentru TUS. Decizia de neacordare va fi motivată.
    (2) Dacă, în termen de 30 de zile de la primirea comunicării deciziei de neacordare a autorizaţiei de furnizor pentru TUS, solicitantul va prezenta dovezile de eliminare a neconformităţilor precizate în decizie, AFER va elibera autorizaţia de furnizor pentru TUS solicitată. În caz contrar, cererea se consideră respinsă.

    ART. 9
    (1) Valabilitatea autorizaţiei de furnizor pentru TUS acordate poate fi, după caz:
    a) de maximum un an de la data eliberării, având caracter provizoriu;
    b) de 5 ani de la data eliberării, cu condiţia vizării sale anuale de către AFER.

    (2) Autorizaţia provizorie de furnizor pentru transport urban, suburban şi regional pe şine pentru tramvai, metrou uşor, monorai, calea de rulare şi sistemul de energoalimentare al acestora se acordă în situaţia în care solicitantul nu îndeplineşte cerinţa formulată la art. 6 lit. c) din prezenta normă.
    (3) După expirarea valabilităţii autorizaţiei provizorii de furnizor pentru TUS, în cazul în care se constată că solicitantul îndeplineşte toate cerinţele prevăzute la art. 6 din prezenta normă, se eliberează o autorizaţie de furnizor pentru TUS în condiţiile prevăzute la alin. (1) lit. b).

    ART. 10
    (1) În perioada de valabilitate a autorizaţiei de furnizor pentru TUS, AFER va supraveghea modul în care sunt respectate normele şi prescripţiile tehnice şi tehnologice obligatorii, prin acţiuni de inspecţie tehnică, după caz. Dacă pe parcursul supravegherii se constată că nu sunt îndeplinite una sau mai multe condiţii care au stat la baza acordării autorizaţiei, AFER poate retrage autorizaţia acordată.
    (2) Autorizaţia de furnizor pentru TUS poate fi retrasă şi în situaţia în care persoana juridică respectivă nu a început activitatea de realizare şi furnizare a produselor şi/sau serviciilor critice din categoriile specificate în autorizaţie în decurs de 6 luni de la data acordării autorizaţiei sau şi-a întrerupt activitatea pentru o perioadă mai mare de 6 luni consecutive.
    (3) Cu cel puţin 30 de zile, dar nu mai mult de 45 de zile, înainte de data expirării vizei anuale a autorizaţiei, posesorul acesteia solicită în scris la AFER acordarea unei noi vize anuale a autorizaţiei de furnizor pentru TUS. Cererea de acordare a vizei anuale pe autorizaţia de furnizor pentru TUS se consideră validă în momentul în care este însoţită de următoarele documente:
    a) memoriu tehnic de prezentare a activităţii deţinătorului autorizaţiei de furnizor pentru TUS. din care să rezulte, după caz: stadiul obţinerii certificatelor de omologare tehnică pentru TUS, agrementelor tehnice pentru TUS, autorizaţiei pentru laboratoarele de încercări pentru transport TUS, atestatelor pentru standuri/dispozitive speciale pentru TUS, modificări survenite în structura organizatorică, structura personalului, dotarea tehnică, documentaţia tehnică şi contract de inspecţie tehnică pentru serviciile/produsele critice care concură la siguranţa circulaţiei;
    b) lista furnizorilor pentru TUS din ultimele 12 luni, cu prezentarea datelor de identificare ale acestora;
    c) lista beneficiarilor pentru TUS din ultimele 12 luni, cu prezentarea datelor de identificare ale acestora;
    d) cel puţin o recomandare scrisă din partea unui beneficiar, din care să rezulte că a respectat în mod corespunzător clauzele contractuale, inclusiv pe cele referitoare la calitatea produselor şi/sau serviciilor furnizate;
    e) dovada achitării tarifului aferent acordării vizei anuale.

    (4) AFER va comunica solicitantului în scris, în termen de 15 zile de la primirea cererii, decizia privind acordarea sau neacordarea vizei anuale pe autorizaţia de furnizor pentru TUS. Decizia de neacordare va fi motivată. Dacă, în termen de 15 zile de la data primirii comunicării de neacordare a vizei anuale, solicitantul va face dovada că a eliminat neconformităţile consemnate în decizie, AFER acordă viza anuală, iar în caz contrar, suspendă autorizaţia de furnizor pentru TUS.
    (5) În cazul în care în termen de 90 de zile de la data suspendării autorizaţiei de furnizor pentru TUS posesorul acesteia face dovada că a eliminat neconformităţile care au condus la suspendarea acesteia, AFER decide încetarea suspendării. În caz contrar autorizaţia suspendată se retrage.
    (6) În cazul retragerii autorizaţiei de furnizor pentru TUS acordarea unei noi autorizaţii se va face în baza unei noi cereri de acordare, conform art. 7 din prezenta normă.
    (7) Furnizorului pentru TUS căruia i s-a retras de două ori autorizaţia de furnizor pentru TUS nu i se va mai elibera o nouă autorizaţie timp de 2 ani de la ultima retragere a acesteia.
    (8) Decizia de suspendare sau de retragere a autorizaţiei de furnizor pentru TUS se comunică în scris de AFER, în termen de 3 zile de la data emiterii deciziei respective, beneficiarilor nominalizaţi în lista specificată la art. 7 lit. j) din prezenta normă.

    CAP. III
    Dispoziţii finale
    ART. 11
    Deţinerea autorizaţiei de furnizor pentru TUS nu scuteşte posesorul acesteia de răspunderea ce îi revine cu privire la calitatea produselor şi/sau serviciilor critice furnizate.

    ART. 12
    (1) Eventualele contestaţii împotriva deciziei de neacordare, suspendare sau, după caz, de retragere a autorizaţiei se depun la AFER în termen de 5 zile de la comunicarea deciziei.
    (2) Soluţionarea contestaţiilor se face de către AFER în termen de 30 de zile de la data depunerii acestora. În cadrul aceluiaşi termen decizia de soluţionare a contestaţiei se comunică în scris contestatarului. Decizia AFER poate fi atacată în justiţie, la instanţa judecătorească competentă, potrivit legii contenciosului administrativ.

    ART. 13
    AFER eliberează, la cerere, în caz de pierdere sau de deteriorare, duplicate ale autorizaţiei de furnizor pentru TUS, după confirmarea plăţii tarifului aferent.

    ART. 14
    Lista cuprinzând persoanele juridice cărora AFER le-a acordat, le-a suspendat sau le-a retras autorizaţia, după caz, ori persoanele juridice care au pierdut autorizaţia se publică în Buletinul AFER.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016