Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MODALITATE din 23 august 2024  de acordare a stimulentelor pentru porcii mistreţi găsiţi morţi şi pentru cei împuşcaţi, precum şi de acordare a despăgubirilor pentru porcii mistreţi împuşcaţi, care au fost confiscaţi şi neutralizaţi ca urmare a infectării cu pesta porcină africană    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 MODALITATE din 23 august 2024 de acordare a stimulentelor pentru porcii mistreţi găsiţi morţi şi pentru cei împuşcaţi, precum şi de acordare a despăgubirilor pentru porcii mistreţi împuşcaţi, care au fost confiscaţi şi neutralizaţi ca urmare a infectării cu pesta porcină africană

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 882 din 2 septembrie 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 1.850/153/2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 882 din 2 septembrie 2024.
──────────
    ART. 1
    Modalitatea de acordare a stimulentelor pentru porcii mistreţi găsiţi morţi şi pentru cei împuşcaţi, precum şi de acordare a despăgubirilor pentru porcii mistreţi împuşcaţi, care au fost confiscaţi şi neutralizaţi ca urmare a infectării cu pesta porcină africană, denumită în continuare modalitate, instituie reguli privind modul de stabilire a obligaţiilor de plată prevăzute la art. 13 şi 14 din Legea nr. 122/2023 privind exploataţiile de creştere a porcinelor şi combaterea pestei porcine africane în România.

    ART. 2
    În vederea achitării sumelor prevăzute la art. 13 din Legea nr. 122/2023, gestionarii fondurilor cinegetice, precum şi administratorii ariilor naturale protejate în care practicarea vânătorii este interzisă procedează astfel:
    a) pentru situaţia prevăzută la art. 13 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 122/2023, depun în primele 10 zile lucrătoare ale fiecărei luni, pentru luna/lunile anterioară/anterioare, la sediile direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe a căror rază de activitate se află fondul cinegetic pe suprafaţa căruia au fost depistate cadavre de mistreţi, următoarele documente:
    (i) cererea al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1;
    (ii) copia cererii de analiză pentru probele prelevate; în cazul carcaselor autolizate se prelevă sternul sau un os lung, nedeschis;
    (iii) copia certificatului sanitar-veterinar pentru subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, prevăzut de art. 41 alin. (1) din anexa la Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 79/2019 pentru aprobarea Normei sanitar-veterinare privind procedura de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară a unităţilor din domeniul subproduselor de origine animală şi produselor derivate care nu sunt destinate consumului uman şi pentru modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 96/2014 privind aprobarea tarifelor aplicabile în domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fiecare exemplar de mistreţ;
    (iv) documentul de mişcare pentru subprodusele de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, prevăzut de art. 36 alin. (1) din anexa la Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 79/2019, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fiecare exemplar sau în care se menţionează numărul de exemplare, eliberat după neutralizarea cadavrului/ cadavrelor;
    (v) factură fiscală, în cazul persoanelor juridice, în care se înscrie suma solicitată;

    b) pentru situaţia prevăzută la art. 13 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 122/2023, depun în primele 10 zile lucrătoare ale fiecărei luni, pentru luna/lunile anterioară/anterioare, la sediile direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe a căror rază de activitate se află fondul cinegetic pe suprafaţa căruia au fost depistate cadavre de mistreţi, următoarele documente:
    (i) cererea al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1;
    (ii) copia cererii de analiză pentru probele prelevate; în cazul carcaselor autolizate se prelevă sternul sau un os lung, nedeschis;
    (iii) procesul-verbal vizat de medicul veterinar oficial după neutralizarea cadavrului/cadavrelor, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2;
    (iv) factură fiscală, în cazul persoanelor juridice, în care se înscrie suma solicitată;

    c) pentru situaţia prevăzută la art. 13 alin. (2) din Legea nr. 122/2023, gestionarii depun la sediile direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene pe a căror rază de activitate se află fondul cinegetic pe suprafaţa căruia a fost recoltat exemplarul de mistreţ, respectiv a municipiului Bucureşti, ori de câte ori este cazul, cereri de analiză pentru probele prelevate şi setul/seturile de organe. Probele care trebuie recoltate sunt cele de sânge şi organe pentru determinarea pestei porcine africane, în conformitate cu prevederile cap. I secţiunea 1 pct. 9 din anexa nr. 1 la Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 35/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru achitarea sumei de 65 lei pentru fiecare set de organe prelevate de la exemplare de mistreţ recoltat se depun la direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene următoarele documente:
    (i) cererea al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1;
    (ii) copia cererii de analiză pentru probele prelevate;
    (iii) factură fiscală, în cazul persoanelor juridice, în care se înscrie suma solicitată.



    ART. 3
    În vederea achitării sumelor prevăzute la art. 14 alin. (1) lit. a)-c) din Legea nr. 122/2023, gestionarii fondurilor cinegetice procedează astfel:
    a) pentru situaţia prevăzută la art. 14 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 122/2023, depun/trimit în primele 10 zile lucrătoare ale fiecărei luni, pentru luna/lunile anterioară/anterioare, la Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, următoarele documente:
    (i) cererea al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3;
    (ii) copia certificatului sanitar-veterinar pentru subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, prevăzut de art. 41 alin. (1) din anexa la Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 79/2019, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fiecare exemplar sau în care se menţionează numărul de exemplare;
    (iii) copia buletinului de analiză emis de laboratorul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cu rezultat pozitiv pentru pesta porcină africană, pentru fiecare exemplar;
    (iv) copia documentului de mişcare pentru subprodusele de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, prevăzut de art. 36 alin. (1) din anexa la Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 79/2019, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fiecare exemplar sau în care se menţionează numărul de exemplare, eliberat după neutralizarea cadavrului/ cadavrelor;
    (v) copie certificată conform cu originalul după autorizaţia/autorizaţiile de vânătoare;

    b) pentru situaţia prevăzută la art. 14 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 122/2023, depun/trimit în primele 10 zile lucrătoare ale fiecărei luni, pentru luna/lunile anterioară/anterioare la Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, următoarele documente:
    (i) cererea al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3;
    (ii) copia cererii de analiză pentru probele prelevate;
    (iii) copia buletinului de analiză eliberat de laboratorul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cu rezultat pozitiv pentru pesta porcină africană, pentru fiecare exemplar;
    (iv) procesul-verbal vizat de medicul veterinar oficial după neutralizarea cadavrului/cadavrelor, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2;
    (v) copie certificată conform cu originalul după autorizaţia/autorizaţiile de vânătoare;

    c) pentru situaţia prevăzută la art. 14 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 122/2023, depun/trimit în primele 10 zile lucrătoare ale fiecărei luni, pentru luna/lunile anterioară/anterioare, la structurile teritoriale ale Gărzii Forestiere Naţionale de care aparţine fondul cinegetic de pe raza căruia a fost/au fost recoltate exemplarul/exemplarele de mistreţ/mistreţi, următoarele documente:
    (i) cererea al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4;
    (ii) copia cererii de analiză pentru probele prelevate;
    (iii) copia buletinului de analiză eliberat de laboratorul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, din care să reiasă că exemplarul era negativ la pesta porcină africană, pentru fiecare exemplar;
    (iv) copia documentului de înregistrare sanitar-veterinară a centrului de colectare vânat sălbatic pentru dovedirea păstrării carcasei în condiţii igienice şi de refrigerare, în cazul în care carnea de mistreţ este destinată consumului public, sau declaraţia pe propria răspundere a păstrării în condiţii igienice şi de refrigerare a carcaselor, dată de gestionarul fondului cinegetic, în cazul în care carnea de mistreţ este destinată consumului propriu al vânătorului/ vânătorilor;
    (v) copie certificată conform cu originalul după autorizaţia/autorizaţiile de vânătoare.



    ART. 4
    În vederea achitării sumelor prevăzute la art. 14 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 122/2023, gestionarii fondurilor cinegetice depun/trimit în primele 10 zile lucrătoare ale fiecărei luni, pentru luna/lunile anterioară/anterioare, la structurile teritoriale ale Gărzii Forestiere Naţionale de care aparţine fondul cinegetic, următoarele documente:
    a) cererea al cărei model este prevăzut în anexa nr. 5;
    b) copia procesului-verbal de patrulare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 6.


    ART. 5
    Sumele prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a) şi b) din Legea nr. 122/2023 se solicită de către gestionarii fondurilor cinegetice şi administratorii ariilor naturale protejate în care practicarea vânătorii este interzisă ori de câte ori sunt depistate cadavre de mistreţi.

    ART. 6
    Sumele prevăzute la art. 13 alin. (2) şi art. 14 din Legea nr. 122/2023 se solicită de către gestionarii fondurilor cinegetice în primele 10 zile lucrătoare ale fiecărei luni, pentru exemplarele de mistreţ recoltate (vânate) în luna/lunile anterioară/anterioare în baza autorizaţiilor de vânătoare încheiate şi restituite.

    ART. 7
    Sumele prevăzute la art. 13 alin. (2) şi art. 14 din Legea nr. 122/2023 se acordă şi pentru exemplarele de mistreţ aprobate a se recolta ulterior aprobării ordinului ministrului mediului, apelor şi pădurilor privind aprobarea cotelor de recoltă.

    ART. 8
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta modalitate.

    ANEXA 1

    la modalitate
    Denumirea solicitantului: .................................................................
                                                         (gestionar/administrator al ariei naturale protejate)

    Adresa .....................................................................................
    CUI/CIF .....................................................................................
    Numărul şi data înregistrării ......................./.............................
    Cont IBAN .................................................................................
    (Se va înscrie contul gestionarului fondului cinegetic/administratorului ariei naturale protejate în care se vor vira sumele solicitate.)

    Către
    Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor ...............

    CERERE
    Subscrisa, .............................., persoană juridică română, reprezentată prin .......................... (director, preşedinte), în calitate de .............................., solicit achitarea sumei de ........... euro, reprezentând contravaloarea următoarelor:
    a) ......... euro pentru ........ exemplare cadavre de mistreţi găsite şi neutralizate prin predarea către o unitate pentru neutralizarea subproduselor de origine animală;
    b) ......... euro pentru ....... exemplare cadavre de mistreţi găsite şi care au fost neutralizate prin incinerarea şi/sau îngroparea la faţa locului;
    c) ......... lei pentru ........ pentru un număr de ......... seturi de organe predate la laborator.

    Alăturat anexăm următoarele documente:
    1. .............................................................................................
    .............................................................................................

    2. .............................................................................................
    .............................................................................................

    3. .............................................................................................
    .............................................................................................


    Data
    .............................................
    Împuternicit,
    .............................................
    (numele, prenume şi semnătura)
    NOTE:
    Se completează câte o cerere pentru fiecare dintre cazurile prevăzute la art. 2 din Modalitatea de acordare a stimulentelor pentru porcii mistreţi găsiţi morţi şi pentru cei împuşcaţi, precum şi de acordare a despăgubirilor pentru porcii mistreţi împuşcaţi, care au fost confiscaţi şi neutralizaţi ca urmare a infectării cu pesta porcină africană, aprobată prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 1.850/153/2024, completându-se câmpurile aferente acestora.
    La documentele anexate se vor înscrie doar documentele prevăzute la art. 2 din Modalitatea de acordare a stimulentelor pentru porcii mistreţi găsiţi morţi şi pentru cei împuşcaţi, precum şi de acordare a despăgubirilor pentru porcii mistreţi împuşcaţi, care au fost confiscaţi şi neutralizaţi ca urmare a infectării cu pesta porcină africană, aprobată prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 1.850/153/2024, aferent fiecărui caz prevăzut de acesta.


    ANEXA 2

    la modalitate
    Sub supraveghere oficială
    Medic veterinar oficial
    PROCES-VERBAL
    de neutralizare a exemplarelor de mistreţi găsite moarte/exemplarelor
    de mistreţi recoltate în urma acţiunilor de vânătoare
    Motivat de faptul că unitatea autorizată pentru procesarea/eliminarea subproduselor de origine animală nedestinate consumului uman (SNCU) se află la o distanţă foarte mare şi există riscul de difuzare a virusului pestei porcine africane, s-a procedat la incinerarea şi/sau îngroparea la faţa locului a SNCU, sub supraveghere oficială sanitar-veterinară, în groapa/gropile de incinerare executată/executate de gestionarul fondului cinegetic/administratorul ariei naturale protejate în locul ........................... (denumire şi coordonate GPS).
    Anterior neutralizării au fost recoltate următoarele probe pentru a fi transmise la laboratorul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti: ..................................................... (Se va completa cu: sânge, rinichii, splina, pulmonul, tonsilele şi ganglionii limfatici hepatici, gastrici, renali, retrofaringieni sau sternul sau un os lung, nedeschis, în situaţia în care carcasele se găsesc în autoliză.).
    Subsemnatul, .............................. (denumirea gestionarului/administratorului), în calitate de reprezentant al gestionarului/administratorului ariei naturale protejate ..............................., am procedat în data de .............. la neutralizarea cadavrelor/carcaselor de mistreţi astfel:

┌─────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────┐
│ │Numărul de │Numărul de │Data la │
│Fondul │mistreţi │mistreţi │care au │
│cinegetic │găsiţi morţi │recoltaţi │fost │
│ │ │(vânaţi) │găsiţi/ │
├───┬─────────┼──────┬──────┼──────┬──────┤recoltaţi│
│Nr.│Denumirea│Mascul│Femelă│Mascul│Femelă│ │
├───┼─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└───┴─────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴─────────┘


    După neutralizarea cadavrelor/carcaselor de mistreţi s-a procedat la dezinfecţia locului de îngropare utilizând .................................(denumirea substanţei), în concentraţie de ................, în cantitate de .................. (litri).
    Data: ..............
    Semnătura reprezentantului gestionarului/administratorului ariei naturale protejate
    NOTE:
    Se întocmeşte separat un proces-verbal pentru fiecare exemplar sau grup de exemplare găsite moarte şi pentru exemplarul/exemplarele recoltat/recoltate (vânat/vânate).
    Procesul-verbal se înregistrează la gestionar/administratorul ariei naturale protejate în cel mult 24 de ore de la întocmire.


    ANEXA 3

    la modalitate
    Denumirea gestionarului ........................................................
    Adresa ....................................................................................
    CUI/CIF ..................................................................................
    Numărul şi data înregistrări .........................../........................
    Cont IBAN ..............................................................................
    (Se va înscrie contul gestionarului în care se vor vira sumele solicitate.)

    Către
    Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor

    CERERE
    Subscrisa, ......................., persoană juridică română, reprezentată prin ......................, în calitate de ............................. (director, preşedinte), solicit prin prezenta achitarea sumei de ............. euro, reprezentând contravaloarea următoarelor:
    a) ......... euro pentru ........ exemplar/e de mistreţ/i recoltat/e (vânat/e) şi neutralizat/e prin predarea către o unitate pentru neutralizarea subproduselor de origine animală;
    b) ......... euro pentru ........ exemplar/e de mistreţ/i recoltat/e (vânat/e) şi neutralizat/e prin incinerarea şi/sau îngroparea la faţa locului.

    Alăturat anexăm următoarele documente:
    1. ..............................................................................................
    ..............................................................................................

    2. ..............................................................................................
    ..............................................................................................

    3. ..............................................................................................
    ..............................................................................................

    4. ..............................................................................................
    ..............................................................................................


    Data
    .....................
    Împuternicit,
    ......................................................................
    (numele, prenumele şi semnătura)
    NOTE:
    Se completează câte o cerere pentru fiecare dintre cazurile prevăzute la art. 3 lit. a) şi b) din Modalitatea de acordare a stimulentelor pentru porcii mistreţi găsiţi morţi şi pentru cei împuşcaţi, precum şi de acordare a despăgubirilor pentru porcii mistreţi împuşcaţi, care au fost confiscaţi şi neutralizaţi ca urmare a infectării cu pesta porcină africană, aprobată prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 1.850/153/2024, completându-se câmpurile aferente acestora.
    La documentele anexate se vor înscrie doar documentele prevăzute la art. 3 din Modalitatea de acordare a stimulentelor pentru porcii mistreţi găsiţi morţi şi pentru cei împuşcaţi, precum şi de acordare a despăgubirilor pentru porcii mistreţi împuşcaţi, care au fost confiscaţi şi neutralizaţi ca urmare a infectării cu pesta porcină africană, aprobată prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 1.850/153/2024, aferent fiecăruia dintre cele două cazuri.


    ANEXA 4

    la modalitate
    Denumirea gestionarului .......................................
    Adresa ...............................................
    CUI/CIF ..................................
    Numărul şi data înregistrării ......./...............
    Cont IBAN ..............................................................................
    (Se va înscrie contul gestionarului în care se vor vira sumele solicitate.)

    Către
    Garda Forestieră ..................................

    CERERE
    Subscrisa, ......................., persoană juridică română, reprezentată prin ........................, în calitate de ................................ (director, preşedinte), solicit prin prezenta achitarea sumei de ............. euro, reprezentând contravaloarea pentru ........ exemplar/e de mistreţ/i recoltat/e (vânat/e) în conformitate cu prevederile legale, la care nu a fost depistat virusul pestei porcine africane.
    Alăturat anexăm următoarele documente:
    1. .............................................................................................
    ..............................................................................................

    2. ..............................................................................................
    .............................................................................................

    3. ..............................................................................................
    .............................................................................................

    4. ..............................................................................................
    .............................................................................................


    Data
    ...................
    Împuternicit,
    ......................................................................
    (numele şi semnătura)
    NOTĂ:
    La documentele anexate se vor înscrie documentele prevăzute la art. 3 lit. c) din Modalitatea de acordare a stimulentelor pentru porcii mistreţi găsiţi morţi şi pentru cei împuşcaţi, precum şi de acordare a despăgubirilor pentru porcii mistreţi împuşcaţi, care au fost confiscaţi şi neutralizaţi ca urmare a infectării cu pesta porcină africană, aprobată prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 1.850/153/2024.


    ANEXA 5

    la modalitate
    Denumirea gestionarului .......................................
    Adresa ...............................................
    CUI/CIF ..................................
    Numărul şi data înregistrării ......./...............
    Cont IBAN ..............................................................................
    (Se va înscrie contul gestionarului în care se vor vira sumele solicitate.)

    Către
    Garda Forestieră ..................................

    CERERE
    Subscrisa, ........................, persoană juridică română, reprezentată prin ......................., în calitate de ................................ (director, preşedinte), prin prezenta solicit achitarea următoarelor sume de bani, reprezentând contravaloarea combustibilului consumat pentru realizarea patrulării în vederea depistării carcaselor/cadavrelor de mistreţi:
    - ............. lei, aferentă fondului cinegetic cu nr./denumirea ........................., cu suprafaţa productivă de .......... ha;
    – ............. lei, aferentă fondului cinegetic cu nr./denumirea ........................., cu suprafaţa productivă de .......... ha;
    – ............. lei, aferentă fondului cinegetic cu nr./denumirea ........................., cu suprafaţa productivă de .......... ha;
    – ............. lei, aferentă fondului cinegetic cu nr./denumirea ........................., cu suprafaţa productivă de.......... ha.

    Alăturat anexăm următoarele documente*):
    *) Se vor înscrie procesele-verbale de patrulare grupate pe fiecare dintre fondurile cinegetice înscrise.
    1. .............................................................................................
    2. ..............................................................................................
    3. .............................................................................................
    4. .............................................................................................

    Data
    ........................
    Împuternicit,
    ......................................................
    (numele şi semnătura)

    ANEXA 6

    la modalitate
    Denumirea (gestionar) .................................
    Adresa ...............................................
    CUI/CIF ..................................
    Numărul şi data înregistrării ......./...............
    PROCES-VERBAL
    de patrulare a suprafeţei fondului cinegetic cu
    nr./denumirea ........................., încheiat astăzi, ......................
    (zi, lună, an), pentru depistarea exemplarelor/cadavrelor de mistreţi
    Echipa formată din:
    - dl .............................. - conducătorul acţiunii (reprezentant al gestionarului);
    – dl ................................. - ......................... (funcţia), (reprezentant al gestionarului),

    s-a deplasat pe traseul ................................., reprezentând .......... km, care acoperă o suprafaţă de aproximativ .......... ha din fondul cinegetic, în scopul efectuării activităţilor de gospodărire şi a căutării, adunării şi neutralizării cadavrelor de mistreţi, precum şi al prelevării de probe biologice pentru stabilirea cauzei morţii acestora.
    Cu această ocazie, în zona denumită ..........................., coordonate GPS .................................., au fost găsite un număr de .................. cadavre de mistreţi în stare [ ] incipientă/[ ] avansată de descompunere de la care s-au prelevat probe biologice constând din: ............................................................ (Se va completa cu: sânge, rinichii, splina, pulmonul, tonsilele şi ganglionii limfatici hepatici, gastrici, renali, retrofaringieni sau sternul sau un os lung, nedeschis, în situaţia în care carcasele se găsesc în autoliză.), care vor fi trimise la Laboratorul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor din cadrul Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor ............................... (denumirea).
    Fiecare probă a fost identificată şi numerotată, precizându-se sexul şi vârsta aproximativă a exemplarului de la care provine şi numărul de prelevare.
    Cadavrele [ ] prezintă/[ ] nu prezintă urme de consum de către alte animale sălbatice.
    Motivat de faptul că unitatea autorizată pentru procesarea/eliminarea subproduselor de origine animală nedestinate consumului uman (SNCU) se află la o distanţă foarte mare şi există riscul de difuzare a virusului pestei porcine africane, s-a procedat la incinerarea şi/sau îngroparea la faţa locului a SNCU, sub supraveghere oficială sanitară veterinară, în groapa/gropile de incinerare executată/executate de gestionarul fondului cinegetic.
    După neutralizarea cadavrelor/carcaselor de mistreţi s-a procedat la dezinfecţia locului de îngropare utilizând .................................. (denumirea substanţei), în concentraţie de ................, în cantitate de .................. (litri).
    Deplasarea s-a realizat cu autoturismul marca .................., având numărul de înmatriculare ..............., aparţinând .................., aflat în folosinţa .................................. (denumirea gestionarului) în baza contractului de comodat/închiriere ...................... .
        Data:
    ..............
    Semnătura reprezentantului gestionarului
    NOTE:
    Se întocmeşte câte un proces verbal pentru fiecare acţiune de patrulare (chiar dacă sunt realizate mai multe în aceeaşi zi).
    Procesul-verbal se înregistrează la gestionar în cel mult 24 de ore de la întocmire.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016