Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE SPECIALĂ din 29 septembrie 2022  de atestare a studiilor preuniversitare pentru străinii care au obţinut o protecţie internaţională în România şi care nu au documente doveditoare ale studiilor sau care, din motive obiective, nu se încadrează în actualele prevederi legale în domeniul recunoaşterii şi atestării studiilor străinilor în România, în scopul facilitării accesului pe piaţa forţei de muncă sau al continuării studiilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE SPECIALĂ din 29 septembrie 2022 de atestare a studiilor preuniversitare pentru străinii care au obţinut o protecţie internaţională în România şi care nu au documente doveditoare ale studiilor sau care, din motive obiective, nu se încadrează în actualele prevederi legale în domeniul recunoaşterii şi atestării studiilor străinilor în România, în scopul facilitării accesului pe piaţa forţei de muncă sau al continuării studiilor

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 994 din 13 octombrie 2022
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 5.807 din 29 septembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 994 din 13 octombrie 2022.
──────────
    ART. 1
    (1) Prezenta metodologie se aplică următoarelor categorii de persoane:
    a) minori şi tineri cu vârsta peste 18 ani, care au dobândit o formă de protecţie internaţională în România, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, care nu şi-au finalizat studiile preuniversitare;
    b) adulţi, care au dobândit o formă de protecţie internaţională în România, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    (2) În vederea asigurării dreptului la educaţie, de prevederile prezentei metodologii beneficiază, la cerere, minorii şi tinerii cu vârsta peste 18 ani, care au dobândit un drept de şedere în România, precum şi minorii şi tinerii cu vârsta peste 18 ani, cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene şi ai Spaţiului Economic European şi cetăţeni ai Confederaţiei Elveţiene, care nu şi-au finalizat studiile preuniversitare.

    ART. 2
    (1) Procesul de atestare a studiilor, conform prevederilor prezentei metodologii, se realizează după ce minorii, tinerii cu vârsta peste 18 ani sau adulţii încep să frecventeze forme de educaţie formală în România, la finalul perioadei în care au calitatea de audient.
    (2) Părinţii/Reprezentanţii legali ai minorilor şi tinerii cu vârsta peste 18 ani, care fac parte din categoriile precizate la art. 1 alin. (1) lit. a) şi alin. (2), care nu au acte de studiu şi care nu au optat pentru evaluarea/examinarea în vederea şcolarizării într-un an de studiu, fie conform prevederilor art. 125 alin. (11) şi (12) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.183/2022, fie conform Procedurii simplificate de evaluare în vederea şcolarizării şi înmatriculare într-un anumit an de studiu, pot depune o cerere scrisă adresată conducerii unităţii de învăţământ în care îşi vor exprima opţiunea pentru evaluarea/examinarea în vederea şcolarizării acestora într-un an de studiu, conform prevederilor prezentei metodologii.
    (3) Adulţii care au dobândit o formă de protecţie internaţională în România, care nu au acte de studii şi nu cunosc limba română, pot depune, după obţinerea certificatului de limbă română, o cerere scrisă adresată conducerii unităţii de învăţământ, în vederea atestării studiilor, conform prevederilor prezentei metodologii.

    ART. 3
    (1) După primirea certificatului de limbă română, în termen de maximum 90 de zile, dar nu mai târziu de începerea cursurilor din anul şcolar următor, se constituie, prin decizie a inspectorului şcolar general al judeţului respectiv/municipiului Bucureşti, o comisie de examinare a elevului sau adultului, în vederea recunoaşterii cursurilor parcurse în străinătate şi a celor frecventate în calitate de audient, denumită în continuare comisie de examinare.
    (2) Comisia de examinare va fi formată din cadre didactice pentru disciplinele din aria curriculară Matematică şi ştiinţe ale naturii şi din aria curriculară Om şi societate, cu excepţia disciplinei Religie, conform planurilor-cadru în vigoare. Din comisia de examinare va face parte cel puţin câte un cadru didactic, pentru fiecare disciplină, dintre cei care au predat minorilor/tinerilor cu vârsta peste 18 ani care nu şi-au finalizat studiile preuniversitare sau adulţilor în perioada parcursă de aceştia ca audienţi. Directorul/Directorul adjunct al unităţii de învăţământ îndeplineşte funcţia de preşedinte al comisiei.
    (3) Comisia de examinare va organiza, pentru fiecare disciplină din cele două arii curriculare, probe orale şi probe scrise de verificare a competenţelor generale ale minorului/tânărului cu vârsta peste 18 ani/adultului. În vederea facilitării evaluării competenţelor, domeniile de conţinut vizate vor fi, cu precădere, dintre cele parcurse în perioada de frecventare a şcolii din România în calitate de audient.
    (4) În urma examenului, comisia de examinare constată dacă minorul, tânărul cu vârsta peste 18 ani sau adultul are competenţe care permit recunoaşterea studiilor efectuate anterior în ţara de origine şi a studiilor frecventate în calitate de audient.
    (5) Pentru anii şcolari parcurşi în străinătate şi recunoscuţi în urma examenului, comisia de examinare emite un document de recunoaştere a studiilor frecventate în străinătate, fără consemnarea unor note sau calificative, cu semnătura inspectorului şcolar general al judeţului respectiv/municipiului Bucureşti.
    (6) Pentru anul/anii şcolar(i) parcurşi în România în calitate de audient, comisia de examinare aprobă recunoaşterea notelor sau calificativelor obţinute în această perioadă şi consemnate în catalogul special şi transcrierea acestora în foaia matricolă.
    (7) Ministerul Educaţiei poate organiza, în parteneriat cu Inspectoratul General pentru Imigrări şi/sau alte organizaţii sau prin inspectoratele şcolare, proiecte şi activităţi de educaţie interculturală pentru comunităţile şcolare unde sunt repartizaţi elevi sau adulţi pentru frecventarea cursurilor în calitate de audienţi.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016