Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
METODOLOGIE din 8 aprilie 2025 privind analizarea procedurii administrative desfăşurate la nivelul instituţiilor organizatoare de studii universitare de doctorat pentru acordarea diplomei de doctor
EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 341 din 16 aprilie 2025
──────────
Aprobată prin ORDINUL nr. 3.741 din 8 aprilie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 341 din 16 aprilie 2025.
──────────
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Dosarul de doctorat este constituit din teza de doctorat şi toate documentele solicitate de instituţia organizatoare de studii universitare de doctorat, denumită în continuare IOSUD, şi de Comisia Naţională de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, denumită în continuare CNATDCU, ale unui student doctorand pentru acordarea titlului de doctor, conform prezentei metodologii.
ART. 2
(1) Teza de doctorat este o lucrare ştiinţifică originală, elaborată de către studentul doctorand în cadrul studiilor universitare de doctorat, fiind obligatorie menţionarea sursei pentru orice material preluat.
(2) Teza de doctorat este un document public, numele şi prenumele titularului tezei de doctorat, ale conducătorului de doctorat şi ale membrilor comisiei de îndrumare şi integritate academică, precum şi datele de identificare ale IOSUD fiind, de asemenea, informaţii publice.
(3) Studentul doctorand este autorul tezei de doctorat şi îşi asumă corectitudinea datelor şi informaţiilor prezentate în teză, precum şi a opiniilor şi demonstraţiilor exprimate în aceasta.
CAP. II
Susţinerea publică a tezei de doctorat
ART. 3
Studiile universitare de doctorat se finalizează prin susţinerea în şedinţă publică a tezei de doctorat în faţa comisiei de susţinere publică a tezei de doctorat, denumită în continuare comisie de doctorat.
ART. 4
(1) Susţinerea publică poate avea loc numai după parcurgerea următoarelor etape:
a) studentul doctorand predă teza de doctorat în format electronic la secretariatul şcolii doctorale, împreună cu rezumatul tezei de doctorat, lista de publicaţii şi declaraţia pe propria răspundere cu privire la originalitatea tezei de doctorat;
b) în vederea stabilirii gradului de similitudine, şcoala doctorală utilizează un program recunoscut la nivel naţional, ales din lista aprobată prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării; şcoala doctorală poate utiliza suplimentar şi alt program de identificare a similitudinilor, conform regulamentului propriu al IOSUD, rapoartele de similitudini incluzându-se în dosarul de doctorat;
c) înaintea presusţinerii, analiza şi interpretarea rezultatului raportului de similitudini sunt realizate atât de către Comisia de îndrumare şi integritate academică, cât şi de către persoana/persoanele desemnată/desemnate de şcoala doctorală, conform regulamentului IOSUD. Verificarea se realizează pe baza standardelor cuprinse în Ghidul naţional privind redactarea tezelor de doctorat, elaborat de către CNATDCU;
d) în situaţia în care raportul de similitudini indică nevoia realizării unor modificări la nivelul tezei de doctorat, studentul doctorand şi conducătorul de doctorat sunt înştiinţaţi oficial de către şcoala doctorală. După remedierea elementelor sesizate sunt reluate etapele de la lit. a)-c);
e) teza de doctorat este prezentată în comisia de îndrumare şi integritate academică, stabilită la nivelul şcolii doctorale potrivit regulamentului propriu al IOSUD;
f) după această presusţinere, care este publică, conducătorul de doctorat, în conformitate cu recomandarea comisiei şi rezultatele analizei raportului de similitudini, decide asupra depunerii oficiale a tezei şi organizării susţinerii publice;
g) referatul de acceptare al conducătorului de doctorat şi acordul membrilor comisiei se includ în „dosarul de doctorat“; teza de doctorat se depune în mod oficial la secretariatul şcolii doctorale, în format tipărit şi în format electronic, însoţită de rezultatul analizei raportului de similitudini realizat de persoana/persoanele desemnată/desemnate, împreună cu rezumatul tezei de doctorat, CV-ul doctorandului şi data estimată pentru susţinerea publică; secretariatul şcolii doctorale certifică îndeplinirea de către doctorand a tuturor obligaţiilor din cadrul programului de studii universitare de doctorat;
h) teza de doctorat şi anexele sale vor fi disponibile pentru consultare publică timp de 90 de zile calendaristice, înainte de susţinerea publică, pe platforma electronică naţională gestionată de Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării, denumită în continuare UEFISCDI, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în domeniul drepturilor de autor;
i) în perioada în care teza este publică pe platforma electronică naţională, orice persoană fizică sau juridică poate formula observaţii cu privire la existenţa unor abateri de la standardele de etică şi deontologie, inclusiv din perspectiva existenţei plagiatului. Observaţiile pot fi depuse online, la o adresă de e-mail pusă la dispoziţie de şcoala doctorală, sau la registratura IOSUD. Observaţiile se consemnează într-un raport întocmit de şcoala doctorală, care va fi transmis Consiliului pentru Studiile Universitare Doctorale, denumit în continuare CSUD, pentru analiză şi decizie în vederea validării iniţierii procedurii de susţinere publică a tezei de doctorat şi va face parte din dosarul de doctorat;
j) dacă decizia CSUD este de validare, se iniţiază procedura de susţinere publică a tezei de doctorat, prin stabilirea comisiei de doctorat şi integrarea raportului privind gradul de similitudine obţinut ulterior perioadei de consultare publică a tezei;
k) în cazul în care CSUD invalidează iniţierea procedurii de susţinere publică a tezei de doctorat, şcoala doctorală primeşte recomandări privind refacerea tezei de doctorat şi eliminarea situaţiilor neconforme cu standardele de etică şi deontologie, iar studentul doctorand are obligaţia remedierii conţinutului tezei în termen de 3 luni de la comunicarea deciziei de invalidare a susţinerii, cu reluarea procedurii de punere în transparenţă a lucrării;
l) în cazul în care în perioada derulării etapelor premergătoare susţinerii tezei de doctorat se constată erori materiale minore (de redactare, ortografie etc.) în conţinutul tezei, studentul doctorand are posibilitatea corectării acestora fără a mai fi necesare presusţinerea în comisia de îndrumare şi integritate academică şi consultarea publică prin punerea în transparenţă a tezei. Înaintea susţinerii publice, după avizul conducătorului de doctorat, instituţia organizatoare de studii universitare de doctorat are obligaţia să verifice varianta finală a tezei de doctorat prin intermediul unui program informatic de depistare a similitudinilor.
(2) Cererea pentru fixarea datei de susţinere publică a tezei de doctorat, formulată de către studentul doctorand, este avizată de conducătorul de doctorat şi de preşedintele comisiei de susţinere. Cererea se înregistrează la secretariatul şcolii doctorale cu minimum 25 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susţinere. Data propusă pentru susţinere nu poate fi mai devreme de data estimată anterior pentru susţinerea publică.
(3) Şcoala doctorală întocmeşte şi afişează anunţul pentru susţinerea publică cu cel puţin 20 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susţinere. Anunţul va include în mod obligatoriu informaţii despre locaţia, data şi ora de susţinere, studentul doctorand, conducătorul/conducătorii de doctorat, precum şi despre locul unde textul integral al tezei poate fi consultat în format tipărit. Anunţul susţinerii publice, rezumatul tezei în format electronic, memoriul ştiinţific, CV-ul doctorandului, CV-urile membrilor comisiei de susţinere publică a tezei de doctorat sau linkuri către acestea sunt afişate pe site-ul IOSUD.
(4) Comisia de doctorat, avizată de şcoala doctorală şi aprobată de CSUD, trebuie să îndeplinească prevederile art. 14 alin. (13) şi ale art. 22 alin. (2) din Regulamentul-cadru privind studiile universitare de doctorat, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.020/2024, cu completările ulterioare.
(5) Teza de doctorat se susţine în şedinţă publică în faţa comisiei de doctorat, după evaluarea de către toţi referenţii şi depunerea referatelor acestora cu cel puţin 15 zile înainte de susţinerea tezei. Susţinerea tezei de doctorat poate avea loc în prezenţa a cel puţin 4 dintre membrii comisiei de doctorat, cu participarea fizică obligatorie a preşedintelui comisiei şi a conducătorului de doctorat, ceilalţi membri ai comisiei putând participa şi în sistem de videoconferinţă. Susţinerea publică include obligatoriu o sesiune de întrebări din partea membrilor comisiei de doctorat şi a publicului.
(6) Pe baza susţinerii publice a tezei de doctorat, a rapoartelor referenţilor, a declaraţiei privind originalitatea lucrării şi a analizei privind gradul de similitudine, comisia de doctorat evaluează şi deliberează asupra acordării titlului de doctor, cu respectarea standardelor minimale elaborate de CNATDCU pentru acordarea diplomei de doctor.
(7) În cazul neîndeplinirii standardelor minimale necesare acordării diplomei de doctor, comisia de doctorat va preciza elementele care urmează să fie refăcute sau completate în teza de doctorat şi va solicita o nouă susţinere publică a tezei. A doua susţinere publică a tezei are loc în faţa aceleiaşi comisii de doctorat ca în cazul primei susţineri. În cazul în care nici la a doua susţinere publică nu sunt îndeplinite standardele minimale, diploma de doctor nu va fi acordată, iar studentul doctorand va fi exmatriculat.
(8) Dacă studentul doctorand a îndeplinit toate cerinţele prevăzute în programul de cercetare ştiinţifică, precum şi standardele minimale aferente domeniului, comisia de doctorat propune acordarea diplomei de doctor, propunere care se înaintează împreună cu dosarul de doctorat, în maximum 30 de zile calendaristice, către CNATDCU.
(9) În termen de 90 de zile calendaristice de la primirea dosarului de doctorat, CNATDCU emite un aviz conform cu privire la respectarea procedurii administrative desfăşurate la nivelul IOSUD şi respectarea criteriilor minimale pentru acordarea diplomei de doctor. Procedura administrativă include ca pas distinct verificarea declaraţiei privind originalitatea lucrării şi analizarea rapoartelor privind gradul de similitudine.
(10) În termen de 30 de zile calendaristice de la primirea avizului conform, IOSUD emite decizia de acordare a diplomei de doctor, semnată de rector/preşedintele Academiei Române, întocmeşte şi eliberează diploma de doctor.
(11) În cazul în care CNATDCU decide că procedura administrativă desfăşurată la nivelul IOSUD nu a respectat prevederile Regulamentului-cadru privind studiile universitare de doctorat, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.020/2024, cu completările ulterioare, dosarul de doctorat va fi transmis înapoi către IOSUD pentru a fi reanalizat şi completat. Acesta poate fi retransmis CNATDCU pentru o nouă analiză, doar după reluarea procedurilor prevăzute la alin. (1)-(5).
(12) Dacă studentul doctorand nu optează pentru publicarea distinctă a tezei sau a unor capitole din aceasta, forma digitală a tezei rămâne publică şi va putea fi accesată liber pe platforma electronică naţională gestionată de UEFISCDI, inclusiv după emiterea deciziei de acordare a diplomei de doctor. Tezei i se va atribui o licenţă de protecţie a dreptului de autor.
(13) Dacă studentul doctorand optează pentru publicarea distinctă a tezei de doctorat sau a unor capitole din aceasta, el primeşte un termen de graţie de maximum 24 de luni pentru realizarea acestei publicări, timp în care teza de doctorat, în format digital, devine inaccesibilă publicului. După expirarea termenului de graţie, în cazul în care în platforma electronică naţională gestionată de UEFISCDI nu a fost încărcată nicio notificare cu privire la publicarea distinctă a tezei, documentul în format digital devine automat liber accesibil, cu atribuirea unei licenţe de protecţie a dreptului de autor.
(14) După publicarea tezei sau a unor capitole din aceasta, autorul are obligaţia de a notifica IOSUD asupra acestui fapt şi de a transmite indicaţia bibliografică şi un link către publicaţie, care vor fi apoi făcute publice pe platforma electronică naţională gestionată de UEFISCDI.
CAP. III
Dosarul de doctorat
ART. 5
(1) În vederea susţinerii publice a tezei de doctorat, IOSUD are obligaţia de a constitui dosarul de doctorat, în format tipărit şi în format electronic (PDF).
(2) Documentele în format electronic (PDF) sunt semnate cu semnătură electronică calificată de către persoana/persoanele desemnată/desemnate de IOSUD.
(3) Dosarul electronic de doctorat se încarcă de către IOSUD în platforma electronică naţională, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data susţinerii publice a tezei de doctorat.
(4) IOSUD răspunde de corectitudinea datelor şi a documentelor încărcate şi, prin semnătura electronică calificată, îşi asumă răspunderea pentru conformitatea cu originalul a documentelor incluse în dosarul electronic.
(5) La încărcarea dosarului electronic, IOSUD constituie profilul studentului doctorand, indicând inclusiv domeniul de doctorat vizat pentru obţinerea titlului de doctor.
ART. 6
Dosarul de doctorat încărcat în platforma electronică naţională conţine următoarele documente:
a) copie scanată a actului de identitate al studentului doctorand;
b) copie scanată a certificatului de naştere al studentului doctorand;
c) copie scanată a certificatului de căsătorie şi alte acte care atestă schimbarea numelui, dacă este cazul;
d) CV-ul studentului doctorand;
e) decizia de admitere la programul de studii universitare de doctorat;
f) contractul de studii universitare de doctorat, încheiat în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (3) şi (4) din Regulamentul-cadru privind studiile universitare de doctorat, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.020/2024, cu completările ulterioare, şi actele adiţionale prin care se modifică clauzele din contractul de studii;
g) decizia de numire a comisiei de îndrumare şi integritate academică, constituită conform prevederilor art. 14 alin. (12) şi (13) din Regulamentul-cadru privind studiile universitare de doctorat, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.020/2024, cu completările ulterioare, pentru studenţii doctoranzi înmatriculaţi începând cu anul universitar 2024-2025;
h) cerere semnată de studentul doctorand, înregistrată la şcoala doctorală, privind demararea procedurilor de evaluare a tezei de către comisia de îndrumare şi integritate academică, avizată de conducătorul de doctorat, în vederea presusţinerii;
i) copie scanată după declaraţia semnată de studentul doctorand şi conducătorul de doctorat privind asumarea răspunderii cu privire la asigurarea originalităţii conţinutului tezei de doctorat, precum şi a respectării standardelor de calitate şi de etică profesională;
j) rapoartele privind gradul de similitudine, care vor include atât rezoluţia conducătorului de doctorat, a comisiei de îndrumare şi integritate academică, cât şi a persoanei/ persoanelor desemnată/desemnate de şcoala doctorală;
k) referatul de acceptare al conducătorului de doctorat şi acordul membrilor comisiei de îndrumare şi integritate academică încheiat în urma presusţinerii tezei de doctorat;
l) raportul întocmit de şcoala doctorală în vederea validării iniţierii procedurii de susţinere publică a tezei de doctorat, după încheierea perioadei de 90 de zile de consultare publică a tezei de doctorat, însoţit de documente care atestă parcursul programului de studii;
m) decizia CSUD prin care se validează iniţierea procedurii de susţinere publică a tezei de doctorat;
n) cererea pentru fixarea datei de susţinere publică a tezei de doctorat, formulată de către studentul doctorand, avizată de conducătorul de doctorat şi de preşedintele comisiei de susţinere, înregistrată la secretariatul şcolii doctorale cu minimum 25 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susţinere. Data propusă pentru susţinere nu poate fi mai devreme de data estimată anterior pentru susţinerea publică;
o) anunţul pentru susţinerea publică, întocmit cu cel puţin 20 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susţinere. Anunţul va include în mod obligatoriu informaţii despre locaţia, data şi ora de susţinere, studentul doctorand, conducătorul/conducătorii de doctorat, precum şi despre locul unde textul integral al tezei poate fi consultat în format tipărit;
p) decizia de numire a comisiei de doctorat, constituită conform prevederilor art. 22 alin. (2) din Regulamentul-cadru privind studiile universitare de doctorat, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.020/2024, cu completările ulterioare;
q) rapoartele referenţilor oficiali, membri ai comisiei de doctorat, semnate de aceştia, sub forma unor copii scanate sau documente semnate electronic, depuse cu cel puţin 15 zile înainte de susţinerea tezei;
r) referatul conducătorului de doctorat, depus cu cel puţin 15 zile înainte de susţinerea tezei;
s) procesul-verbal al susţinerii publice a tezei de doctorat şi anexa cu întrebări şi răspunsuri, care conţine propunerea de acordare a titlului de doctor, semnate de toţi membrii comisiei de doctorat, sub forma unei copii scanate sau a unui document semnat electronic;
ş) teza de doctorat şi anexele sale, în format electronic (format PDF, exclus scan);
t) lista publicaţiilor rezultate în urma cercetării ştiinţifice din programul de studii doctorale, publicate sau acceptate spre publicare, dacă este cazul, şi copii scanate ale respectivelor publicaţii;
ţ) declaraţia studentului doctorand privind opţiunile acestuia referitoare la publicarea tezei de doctorat pe platforma electronică naţională, în conformitate cu prevederile art. 71 alin. (13) şi (14) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
u) adresa IOSUD prin care se transmit la CNATDCU dosarul şi teza de doctorat.
CAP. IV
Analizarea procedurii administrative de către CNATDCU
ART. 7
Analizarea procedurii administrative de către CNATDCU în vederea emiterii avizului conform se realizează în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.
ART. 8
Analizarea procedurii administrative de către CNATDCU este susţinută de un sistem informatic, denumit platformă electronică naţională, administrat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, prin UEFISCDI. Platforma electronică naţională asigură schimbul de informaţii în format electronic în cadrul procesului de analizare.
ART. 9
Colectarea şi prelucrarea datelor referitoare la dosarele de doctorat, încărcate în platforma electronică naţională, se fac în scopul:
a) organizării şi desfăşurării procesului de analizare de către CNATDCU;
b) prelucrării în scopuri statistice, de cercetare ştiinţifică sau în alte scopuri, la solicitarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, în conformitate cu prevederile legale;
c) constituirii bibliotecii de teze de doctorat.
ART. 10
(1) Dosarul de doctorat şi propunerea comisiei de acordare a diplomei de doctor se încarcă de către IOSUD pe platforma electronică naţională în maximum 30 de zile calendaristice de la susţinerea publică.
(2) Platforma electronică naţională notifică Secretariatul tehnic al CNATDCU cu privire la finalizarea încărcării dosarului de către IOSUD.
(3) În termen de 15 zile lucrătoare de la notificare, Secretariatul tehnic al CNATDCU verifică componenţa dosarului electronic de doctorat, constituit conform prevederilor art. 6. Secretariatul tehnic are obligaţia de a semnala IOSUD eventuale erori de înregistrare sau lipsa unor documente. IOSUD completează dosarul în termen de 5 zile de la notificare.
(4) După validarea administrativă a dosarului de către Secretariatul tehnic al CNATDCU, platforma electronică naţională notifică preşedintele comisiei de specialitate care are arondat domeniul de doctorat în care s-a susţinut teza de doctorat.
(5) În termen de 10 zile de la notificare, preşedintele comisiei de specialitate a CNATDCU nominalizează ca evaluatori 3 membri ai comisiei de specialitate, în funcţie de tema tezei de doctorat.
(6) În cazuri bine justificate, preşedintele comisiei de specialitate a CNATDCU poate nominaliza ca evaluatori şi experţi selectaţi din Registrul de experţi ai Comisiei Naţionale de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 7.235/2024, denumit în continuare Registrul de experţi CNATDCU.
(7) În situaţia în care în Registrul de experţi CNATDCU nu sunt specialişti în domeniul/domeniile ştiinţific/ştiinţifice pentru care se constituie comisia de evaluare sau aceştia se află în situaţie de incompatibilitate, pentru constituirea comisiei pot fi numiţi şi experţi externi, pe durată determinată, prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, la propunerea CNATDCU.
(8) În termen de 10 zile de la nominalizare, fiecare evaluator trebuie să îşi exprime, direct în platforma electronică naţională, acordul pentru analizarea procedurii administrative şi declaraţia că nu se află în niciuna dintre situaţiile prevăzute la art. 170 din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
(9) În situaţia în care un evaluator refuză nominalizarea, preşedintele comisiei de specialitate desemnează un alt membru din cadrul comisiei de specialitate.
(10) În termen de 20 de zile de la nominalizare, fiecare evaluator întocmeşte, direct în platforma electronică naţională, un referat individual cu privire la respectarea procedurii administrative desfăşurate la nivelul IOSUD şi respectarea criteriilor minimale pentru acordarea diplomei de doctor. Procedura administrativă include ca pas distinct verificarea declaraţiei privind originalitatea lucrării şi analizarea rapoartelor privind gradul de similitudine.
(11) Platforma electronică naţională notifică preşedintele comisiei de specialitate a CNATDCU cu privire la finalizarea referatelor individuale de către membrii comisiei de evaluare.
(12) Pe baza referatelor individuale de evaluare ale celor 3 evaluatori, preşedintele comisiei de specialitate întocmeşte, direct în platforma electronică naţională, un referat sintetic argumentat cu privire la respectarea/nerespectarea procedurii administrative desfăşurate la nivelul IOSUD şi respectarea/ nerespectarea criteriilor minimale pentru acordarea diplomei de doctor, în termen de 10 zile de la notificare.
(13) Platforma electronică naţională notifică membrii Consiliului general al CNATDCU în prima zi a lunii în legătură cu finalizarea referatelor sintetice din luna precedentă.
(14) Membrii Consiliului general al CNATDCU analizează şi validează/invalidează, prin vot exprimat direct în platforma electronică naţională, propunerile comisiilor de specialitate, în termen de maximum 15 zile de la notificare.
(15) Decizia Consiliului general al CNATDCU cu privire la respectarea procedurii administrative desfăşurate la nivelul IOSUD şi respectarea criteriilor minimale pentru acordarea diplomei de doctor este adoptată prin votul membrilor exprimat direct în platforma electronică naţională, în condiţii de cvorum, în conformitate cu prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare a CNATDCU.
(16) La finalizarea votului, platforma electronică naţională generează decizia CNATDCU cu privire la respectarea procedurii administrative desfăşurate la nivelul IOSUD şi respectarea criteriilor minimale pentru acordarea diplomei de doctor. Decizia CNATDCU este semnată de preşedintele CNATDCU în termen de 10 zile de la notificare.
(17) Platforma electronică naţională notifică IOSUD şi Secretariatul tehnic al CNATDCU cu privire la emiterea deciziilor CNATDCU. Deciziile CNATDCU sunt însoţite de rapoartele sintetice de evaluare.
(18) În cazul în care CNATDCU constată că a fost respectată procedura administrativă desfăşurată la nivelul IOSUD, decizia CNATDCU conţine avizul conform, în baza căruia IOSUD emite, în termen de 30 de zile de la notificare, decizia de acordare a diplomei de doctor şi eliberează diploma de doctor.
(19) În cazul în care CNATDCU constată că nu a fost respectată procedura administrativă desfăşurată la nivelul IOSUD şi/sau nu au fost respectate criteriile minimale pentru acordarea diplomei de doctor, dosarul de doctorat va fi transmis înapoi către IOSUD pentru a fi reanalizat şi completat. Acesta poate fi retransmis CNATDCU pentru o nouă analiză doar după reluarea procedurilor prevăzute la art. 4.
(20) În situaţia în care, după analizarea dosarului de doctorat retransmis, CNATDCU constată că tot nu a fost respectată procedura administrativă desfăşurată la nivelul IOSUD şi/sau nu au fost respectate criteriile minimale pentru acordarea diplomei de doctor, procedura prevăzută la art. 4 nu mai poate fi reluată la nivelul IOSUD.
ART. 11
(1) Decizia CNATDCU prin care se constată pentru a doua oară că procedura administrativă reluată la nivelul IOSUD nu a fost respectată şi/sau nu au fost respectate criteriile minimale pentru acordarea diplomei de doctor poate fi contestată în termen de 15 zile de la primirea comunicării.
(2) În cazul în care prin decizia CNATDCU se constată că procedura administrativă nu a fost respectată, contestaţia poate fi formulată doar de către IOSUD.
(3) În cazul în care prin decizia CNATDCU se constată că nu au fost respectate criteriile minimale pentru acordarea diplomei de doctor, contestaţia poate fi formulată atât de IOSUD, cât şi de studentul doctorand.
ART. 12
(1) Contestaţiile înregistrate la IOSUD se încarcă de către IOSUD în platforma electronică naţională în termen de 5 zile de la înregistrare.
(2) Platforma electronică naţională notifică Secretariatul tehnic al CNATDCU cu privire la încărcarea contestaţiei.
(3) După validarea administrativă de către Secretariatul tehnic al CNATDCU, platforma electronică naţională notifică preşedintele comisiei de specialitate.
(4) În termen de maximum 5 zile de la primirea notificării, preşedintele comisiei de specialitate analizează contestaţia şi selectează din Registrul de experţi CNATDCU membrii pentru constituirea comisiei de analiză a contestaţiei. Comisia de analiză a contestaţiei este formată dintr-un preşedinte şi 3 evaluatori.
(5) În situaţia în care în Registrul de experţi CNATDCU nu sunt specialişti în domeniul/domeniile ştiinţific/ştiinţifice pentru care se constituie comisia de analiză a contestaţiei sau aceştia se află în situaţie de incompatibilitate, pentru constituirea comisiei de analiză a contestaţiei pot fi numiţi şi experţi externi, pe durată determinată, prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, la propunerea CNATDCU.
(6) Componenţa comisiei de analiză a contestaţiei este aprobată prin vot de Consiliul general al CNATDCU.
(7) După emiterea deciziei Consiliului general al CNATDCU de aprobare a comisiei de analiză a contestaţiei, platforma electronică naţională notifică membrii evaluatori şi preşedintele comisiei de analiză a contestaţiei privind declanşarea procesului de analizare a contestaţiei.
(8) În termen de maximum 10 zile de la constituirea comisiei de analiză a contestaţiei, fiecare evaluator întocmeşte, direct în platforma electronică naţională, un referat individual de analiză a contestaţiei.
(9) Platforma electronică naţională notifică preşedintele comisiei de analiză a contestaţiei cu privire la finalizarea referatelor individuale de către membrii evaluatori.
(10) Preşedintele comisiei de analiză a contestaţiei întocmeşte doar referatul sintetic de analiză a contestaţiei, direct în platforma electronică naţională, în termen de maximum 5 zile de la notificare, pe baza referatelor individuale de analiză a contestaţiei.
(11) După finalizarea referatului sintetic de analiză a contestaţiei, platforma electronică naţională notifică membrii Consiliului general al CNATDCU.
(12) Membrii Consiliului general al CNATDCU analizează şi validează, prin vot exprimat direct în platforma electronică naţională, propunerea comisiei de analiză a contestaţiei, în termen de maximum 15 zile de la notificare.
(13) Decizia Consiliului general al CNATDCU cu privire la soluţionarea contestaţiilor este adoptată prin votul membrilor exprimat direct în platforma electronică naţională, în condiţii de cvorum, în conformitate cu prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare a CNATDCU.
(14) La finalizarea votului, platforma electronică naţională generează decizia CNATDCU cu privire la soluţionarea contestaţiei. Decizia CNATDCU este semnată de preşedintele CNATDCU în termen de 10 zile de la notificare.
(15) Platforma electronică naţională notifică IOSUD şi Secretariatul tehnic al CNATDCU cu privire la emiterea deciziei CNATDCU. Decizia CNATDCU este însoţită de raportul sintetic de analiză a contestaţiei.
(16) În cazul acceptării contestaţiei, decizia CNATDCU conţine avizul conform, în baza căruia IOSUD emite, în termen de 30 de zile de la notificare, decizia de acordare a diplomei de doctor şi eliberează diploma de doctor.
(17) În cazul respingerii contestaţiei, decizia CNATDCU este însoţită de raportul sintetic de analiză a contestaţiei, procedura nemaiputând fi reluată la nivelul IOSUD.
CAP. V
Dispoziţii finale
ART. 13
(1) Datele cu caracter personal ale persoanelor implicate în procesul de evaluare sunt prelucrate în cadrul platformei electronice naţionale, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).
(2) Toate persoanele care au acces la platforma electronică naţională şi prelucrează datele cu caracter personal au obligaţia de a păstra cu stricteţe confidenţialitatea acestora şi de a respecta prevederile legale referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal. Orice divulgare neautorizată a datelor poate atrage răspunderea în conformitate cu prevederile legale. Obligaţia privind păstrarea şi garantarea confidenţialităţii datelor cu caracter personal se menţine şi după încetarea accesului persoanei la platforma electronică naţională.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: