Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Conţinută de ORDINUL nr. 667 din 7 martie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din 10 martie 2023.────────── ART. 1 (1) Criteriile de performanţă pe baza cărora se efectuează evaluarea activităţii managerului spitalului public pentru anul 2022, în urma căreia contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, sunt prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezenta metodologie. (2) Evaluarea activităţii managerului spitalului public pentru anul calendaristic 2022 se realizează până la data de 31 mai 2023. Sunt evaluaţi managerii care au contractul de management în perioada de valabilitate şi au condus spitalul public respectiv pe o perioadă de cel puţin 6 luni în anul evaluat. ART. 2 Evaluarea anuală efectuată pe baza criteriilor de performanţă prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta metodologie se face prin raportare la indicatorii de performanţă asumaţi prin contractul de management. ART. 3 Evaluarea anuală efectuată pe baza criteriilor de performanţă prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta metodologie se face prin acordarea de către evaluator a unui punctaj de la 0 la 5 puncte pentru fiecare criteriu de performanţă menţionat, ţinând cont de dimensiunile specifice fiecărui criteriu. ART. 4 (1) Rezultatele evaluării managerului spitalului public se apreciază după cum urmează: a) Foarte bine - dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiţii: 1. în cazul indicatorilor C.1-C.5, a obţinut la fiecare 5 puncte; 2. în cazul a cel puţin 80% dintre indicatorii şi criteriile de performanţă prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 la prezenta metodologie, a obţinut la fiecare 5 puncte; 3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele nr. 1 şi 2 la prezenta metodologie, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut la fiecare cel puţin 4 puncte; b) Bine - dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiţii: 1. în cazul indicatorilor C.1-C.5, a obţinut la fiecare 4 puncte; 2. în cazul a cel puţin 70% dintre indicatorii şi criteriile de performanţă prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 la prezenta metodologie, a obţinut la fiecare cel puţin 4 puncte; 3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele nr. 1 şi 2 la prezenta metodologie, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut la fiecare cel puţin 3 puncte; c) Satisfăcător - dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiţii: 1. în cazul indicatorilor C.1-C.5, a obţinut la fiecare 3 puncte; 2. în cazul a cel puţin 70% dintre indicatorii şi criteriile de performanţă prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 la prezenta metodologie, a obţinut la fiecare cel puţin 4 puncte; 3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele nr. 1 şi 2 la prezenta metodologie, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut cel puţin două puncte; d) Nesatisfăcător - dacă nu sunt îndeplinite condiţiile minime necesare pentru a obţine cel puţin calificativul Satisfăcător. (2) Contractul de management se menţine, în perioada de valabilitate a acestuia, pentru managerii spitalelor publice care au obţinut calificativele Foarte bine, Bine şi Satisfăcător. Pentru managerii care au obţinut calificativul Satisfăcător de două ori pe parcursul executării unui contract de management, acesta încetează de drept. (3) Contractul de management încetează înainte de termen pentru managerii spitalelor publice care au obţinut calificativul Nesatisfăcător în situaţia evaluării activităţii acestora pe o perioadă de minimum un an, din motive imputabile acestora. ART. 5 (1) Evaluarea anuală a activităţii managerului spitalului public în condiţiile art. 4 se face de comisii de evaluare formate din preşedinte, 4 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane, numite prin ordin al ministrului sănătăţii sau, după caz, prin act administrativ emis de conducătorul ministerelor ori instituţiilor cu reţea sanitară proprie. (2) În vederea realizării evaluării anuale a activităţii managerului spitalului public, managerul înaintează comisiei de evaluare dosarul care cuprinde obligatoriu următoarele documente: a) copia contractului de management şi a actelor adiţionale la acesta; b) documentele care susţin punctajul acordat la fiecare indicator de performanţă, după cum urmează: (i) statul de funcţii pe anul evaluat, aprobat conform legii; (ii) situaţia financiară încheiată la data de 31 decembrie a anului evaluat; (iii) formularele tip dare de seamă statistică pentru anul evaluat (cod MS 60.4.4A, cap. 2; cod MS 60.4.4, cap. 3; cod MS 60.4.4.A, cap. 14), centralizatorul - cod MS 60.4.4, cap. 15 „Personalul mediu şi superior sanitar pe tipuri de unităţi“, centralizatorul - cod MS 60.4.4, cap. 15 „Personalul mediu şi superior sanitar pe tipuri de unităţi“, completate în conformitate cu statul de funcţii aprobat al unităţii, centralizatorul activităţii spitalului - cod 19.15, darea de seamă statistică pentru anul evaluat (cod MS 60.4.2, cap. 1 „Principalii indicatori ai cunoaşterii sănătăţii, pe anul evaluat, pentru fiecare spital“, câte un document semnat şi ştampilat, completat numai cu pct. 10 „Infecţii interioare din spital“); c) copii de pe actele de control ale tuturor organismelor abilitate; d) raportul de autoevaluare al managerului spitalului public (în cuprinsul acestuia se au în vedere acţiunile organizate şi desfăşurate pe parcursul anului evaluat privind: modul de îndeplinire a indicatorilor şi criteriilor de performanţă, proceduri interne de evaluare şi control, elaborare de acte normative cu caracter intern, măsuri întreprinse pentru eficientizarea activităţii unităţii şi creşterea calităţii actului medical, gestionarea eventualelor situaţii de criză apărute la nivelul spitalului public etc.); managerul spitalului public răspunde pentru realitatea şi corectitudinea datelor puse la dispoziţia comisiei de evaluare, conform legii; e) alte documente care pot constitui bază pentru evaluarea îndeplinirii criteriilor de performanţă prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta metodologie. (3) Comisiile de evaluare menţionate la alin. (1) au următoarele atribuţii: a) să verifice concordanţa dintre indicatorii asumaţi prin contract/act adiţional şi cei înscrişi în fişa de evaluare, precum şi dintre valorile indicatorilor realizaţi menţionaţi în fişa de evaluare şi cei transmişi de Institutul Naţional de Management al Serviciilor de Sănătate şi Centrul Naţional de Statistică şi Informatică în Sănătate Publică din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică; b) să valideze, sub semnătură, în funcţie de calificativul obţinut în urma evaluării, propunerea de menţinere/încetare a contractului de management al managerului spitalului public evaluat; c) să respingă motivat dosarele incomplete şi să comunice managerului spitalului public documentele lipsă care au determinat această situaţie; d) să valideze, sub semnătura preşedintelui comisiei de evaluare şi a managerului spitalului public respectiv, opisul cuprinzând toate documentele existente în dosarul de evaluare depus de fiecare manager; e) să întocmească, pe baza rezultatelor obţinute de fiecare manager de spital, fişa de evaluare prevăzută în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezenta metodologie şi să comunice managerului rezultatul evaluării. (4) Secretarul comisiei de evaluare are următoarele atribuţii: a) să înregistreze dosarul de evaluare depus de către managerul spitalului public numai dacă acesta conţine toate documentele prevăzute la alin. (2); b) să întocmească un opis cuprinzând toate documentele existente în dosarul de evaluare depus de fiecare manager şi să îl înainteze comisiei de evaluare; c) să transmită comisiei de contestaţii numai dosarele managerilor care au depus contestaţii. (5) Comisia de contestaţii se constituie prin ordin al ministrului sănătăţii sau, după caz, prin act administrativ al ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie şi este formată din preşedinte, 4 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane. (6) Comisia de contestaţii are rolul de a primi, de a soluţiona şi de a răspunde la contestaţiile apărute în cadrul evaluării activităţii managerilor spitalelor publice. (7) Managerul spitalului public nemulţumit de rezultatul evaluării are dreptul de a depune contestaţie la comisia de contestaţii, în termen de o zi lucrătoare de la data luării la cunoştinţă a conţinutului fişei de evaluare şi a calificativului acordat de comisia de evaluare. (8) Comisia de contestaţii analizează şi rezolvă contestaţia în termen de 3 zile lucrătoare de la data luării în evidenţă a acesteia. ART. 6 În situaţia în care pe parcursul derulării contractului de management apar modificări ale actelor normative care au stat la baza angajamentului asumat prin contractul de management, se vor renegocia indicatorii cărora le sunt aplicabile modificările legislative în cauză. ART. 7 (1) Institutul Naţional de Management al Serviciilor de Sănătate şi Centrul Naţional de Statistică şi Informatică în Sănătate Publică din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică transmit Ministerului Sănătăţii valorile indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului public care intră în sfera lor de competenţă, realizate de fiecare spital public în anul evaluat. (2) Datele menţionate la alin. (1), validate de Institutul Naţional de Management al Serviciilor de Sănătate şi Centrul Naţional de Statistică şi Informatică în Sănătate Publică din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică, sunt consemnate în fişa de evaluare prevăzută în anexa nr. 3 la prezenta metodologie, la rubrica „Valoare indicator realizată“, şi stau la baza evaluării anuale a activităţii managerului spitalului public. ANEXA 1 la metodologie CRITERII DE PERFORMANŢĂ în baza cărora se efectuează evaluarea activităţii managerului spitalului public în anul 2022 A. Indicatori de management al resurselor umane 1. Proporţia medicilor din totalul personalului
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│peste 100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│41-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│sub 40% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
2. Proporţia personalului medical din totalul personalului angajat al spitalului
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│peste 100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│41-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│sub 40% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
3. Proporţia personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│peste 100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│41-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│sub 40% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
4. Numărul mediu de consultaţii/medic în ambulatoriu
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│peste 100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│41-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│sub 40% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
B. Indicatori de utilizare a serviciilor 1. Durata medie de spitalizare pe spital şi pe fiecare secţie
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│peste 100% │0 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│65-70% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│55-64% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│50-54% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│sub 50% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
2. Rata de utilizare a paturilor pe spital şi pe fiecare secţie
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│peste 100% │0 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│51-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│sub 50% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
3. Indicele de complexitate a cazurilor pe spital şi pe fiecare secţie
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│peste 110% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│101-110% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│100% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-99% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│80-90% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│sub 80% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
4. Procentul pacienţilor cu intervenţii chirurgicale din totalul pacienţilor externaţi din secţiile chirurgicale
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│peste 100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│40-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│sub 40% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
C. Indicatori economico-financiari 1. Execuţia bugetară faţă de bugetul de cheltuieli aprobat
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│peste 100% │0 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│fără acoperire în servicii │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│40-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│sub 40% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
2. Procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului (Sintagma venituri proprii înseamnă în cazul acestui indicator toate veniturile proprii ale spitalului public, mai puţin sumele încasate în baza contractelor încheiate cu casa de asigurări de sănătate.)
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│peste 100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-80% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│50-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│sub 50% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
3. Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│peste 100% │0 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│51-60% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│41-50% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│30-40% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│sub 30% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
4. Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│peste 110% │0 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-110% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│51-60% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│40-50% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│sub 40% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
5. Costul mediu/zi de spitalizare pe fiecare secţie
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│peste 100% │0 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│75-80% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│70-74% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│65-69% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│60-64% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│sub 60% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
D. Indicatori de calitate 1. Rata mortalităţii intraspitaliceşti pe total spital şi pe fiecare secţie (din cauza complicaţiilor survenite în timpul spitalizării)
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│peste 100% │0 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│40-60% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│sub 40% │6 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
2. Rata infecţiilor nozocomiale pe total spital şi pe fiecare secţie
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│peste 130% │0 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│121-130% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│111-120% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-110% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│70-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│sub 70% │5 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
3. Indicele de concordanţă între diagnosticul la internare şi diagnosticul la externare
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│peste 100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│40-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│sub 40% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
4. Numărul de reclamaţii/plângeri ale pacienţilor analizate şi rezolvate
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│peste 130% │0 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│121-130% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│111-120% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-110% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│60-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│sub 60% │5 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
ANEXA 2 la metodologie CRITERII GENERALE DE MANAGEMENT
┌────┬───────────┬───────────────┬─────────┐
│ │Criteriul │Dimensiuni │ │
│Nr. │de │specifice │Punctajul│
│crt.│performanţă│criteriului │acordat │
│ │ │analizat │ │
├────┼───────────┼───────────────┼─────────┤
│ │ │a) stabilirea │ │
│ │ │unei viziuni şi│ │
│ │ │misiuni │ │
│ │ │realiste; │ │
│ │ │b) elaborarea │ │
│ │ │unor obiective │ │
│ │ │generale şi │ │
│1. │Planificare│specifice │ │
│ │ │conform │ │
│ │ │planului de │ │
│ │ │management; │ │
│ │ │c) respectarea │ │
│ │ │etapelor │ │
│ │ │stabilite în │ │
│ │ │planul de │ │
│ │ │management. │ │
├────┼───────────┼───────────────┼─────────┤
│ │ │a) stabilirea │ │
│ │ │şi comunicarea │ │
│ │ │priorităţilor │ │
│ │ │organizaţionale│ │
│ │ │şi │ │
│ │ │monitorizarea │ │
│ │ │implementării │ │
│ │ │soluţiilor │ │
│ │ │adecvate; │ │
│ │ │b) capacitatea │ │
│ │ │de a │ │
│ │ │identifica, a │ │
│ │ │prioritiza şi a│ │
│ │ │rezolva │ │
│ │ │problemele │ │
│ │ │spitalului │ │
│ │ │public; │ │
│ │ │c) capacitatea │ │
│ │ │de relaţionare │ │
│ │ │cu autorităţile│ │
│ │ │locale şi │ │
│ │ │centrale, │ │
│ │ │comunitatea │ │
│ │ │locală şi │ │
│ │ │mass-media în │ │
│ │ │scopul │ │
│ │ │promovării │ │
│ │ │interesului │ │
│ │ │spitalului; │ │
│ │ │d) capacitatea │ │
│ │ │de a accepta │ │
│ │ │erorile sau, │ │
│ │ │după caz, │ │
│2. │Organizare │deficienţele │ │
│ │ │propriei │ │
│ │ │activităţi, de │ │
│ │ │a răspunde │ │
│ │ │pentru acestea │ │
│ │ │şi de a le │ │
│ │ │îndrepta; │ │
│ │ │e) capacitatea │ │
│ │ │de bună │ │
│ │ │comunicare şi │ │
│ │ │relaţionare cu │ │
│ │ │personalul │ │
│ │ │angajat al │ │
│ │ │spitalului, │ │
│ │ │colaboratori, │ │
│ │ │pacienţi şi │ │
│ │ │aparţinători │ │
│ │ │etc.; │ │
│ │ │f) elaborarea │ │
│ │ │de norme şi │ │
│ │ │metodologii de │ │
│ │ │organizare │ │
│ │ │(regulament de │ │
│ │ │organizare şi │ │
│ │ │funcţionare, │ │
│ │ │regulament │ │
│ │ │intern etc.), │ │
│ │ │proceduri │ │
│ │ │interne de │ │
│ │ │evaluare şi │ │
│ │ │control, │ │
│ │ │protocoale │ │
│ │ │interne, │ │
│ │ │delegare de │ │
│ │ │atribuţii etc. │ │
├────┼───────────┼───────────────┼─────────┤
│ │ │a) stabilirea │ │
│ │ │încadrării │ │
│ │ │eficiente în │ │
│ │ │timp a │ │
│ │ │activităţilor │ │
│ │ │şi respectarea │ │
│ │ │termenelor │ │
│ │ │asumate; │ │
│ │ │b) capacitatea │ │
│ │ │de mediere şi │ │
│ │ │negociere către│ │
│ │ │o soluţie │ │
│ │ │comună │ │
│ │ │acceptată în │ │
│ │ │interesul │ │
│ │ │spitalului; │ │
│ │ │c) evaluarea │ │
│ │ │efectelor │ │
│ │ │deciziilor │ │
│ │ │asupra │ │
│3. │Coordonare │întregului │ │
│ │ │spital şi │ │
│ │ │operarea de │ │
│ │ │modificări, │ │
│ │ │dacă sunt │ │
│ │ │necesare; │ │
│ │ │d) luarea │ │
│ │ │deciziilor în │ │
│ │ │mod │ │
│ │ │participativ │ │
│ │ │prin implicarea│ │
│ │ │tuturor │ │
│ │ │membrilor │ │
│ │ │echipei │ │
│ │ │manageriale a │ │
│ │ │spitalului şi a│ │
│ │ │şefilor de │ │
│ │ │structuri │ │
│ │ │(aprecieri din │ │
│ │ │partea │ │
│ │ │acestora). │ │
├────┼───────────┼───────────────┼─────────┤
│ │ │a) │ │
│ │ │monitorizarea │ │
│ │ │şi implicarea │ │
│ │ │în buna │ │
│ │ │derulare a │ │
│ │ │activităţii │ │
│ │ │spitalului; │ │
│ │ │b) controlul │ │
│ │ │activităţii la │ │
│ │ │nivel strategic│ │
│ │ │şi al │ │
│ │ │realizării │ │
│ │ │obiectivelor; │ │
│ │ │c) capacitatea │ │
│ │ │de depistare a │ │
│4. │Control │deficienţelor │ │
│ │ │şi a │ │
│ │ │modalităţilor │ │
│ │ │de îndreptare a│ │
│ │ │acestora în │ │
│ │ │timp util; │ │
│ │ │d) urmărirea │ │
│ │ │utilizării │ │
│ │ │raţionale a │ │
│ │ │tuturor │ │
│ │ │resurselor │ │
│ │ │financiare ale │ │
│ │ │spitalului, │ │
│ │ │indiferent de │ │
│ │ │sursa de │ │
│ │ │finanţare. │ │
└────┴───────────┴───────────────┴─────────┘
Punctaj de evaluare a criteriilor de performanţă: - 0 = deloc; – 1 = în foarte mică măsură; – 2 = în mică măsură; – 3 = satisfăcător; – 4 = în mare măsură; – 5 = în foarte mare măsură. ANEXA 3 la metodologie MINISTERUL SĂNĂTĂŢII COMISIA DE EVALUARE FIŞĂ DE EVALUARE a activităţii desfăşurate de ..............................................., (numele şi prenumele) managerul ..................................................................., (denumirea spitalului public) în anul ............................... Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea: A - Grad de realizare^1) ^1) În situaţia în care gradul de realizare are cifră cu zecimale, rotunjirea se face la întreg, astfel: 0,50-0,99 devine 1, iar 0,01-0,49 devine 0. B - Concluzii/Termene de reevaluare
┌────┬─────────────────┬──────────────────┬─┬─────────┬─┐
│ │ │Valoarea │ │ │ │
│ │Indicatori/ │indicatorului │ │ │ │
│Nr. │Criterii de ├────────┬─────────┤A│Punctajul│B│
│crt.│performanţă │asumată │ │ │acordat │ │
│ │ │prin │realizată│ │ │ │
│ │ │contract│ │ │ │ │
├────┴─────────────────┴────────┴─────────┴─┴─────────┴─┤
│A. Indicatori de management al resurselor umane │
├────┬─────────────────┬────────┬─────────┬─┬─────────┬─┤
│ │Proporţia │ │ │ │ │ │
│1. │medicilor din │ │ │ │ │ │
│ │totalul │ │ │ │ │ │
│ │personalului │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────┼─────────┼─┼─────────┼─┤
│ │Proporţia │ │ │ │ │ │
│ │personalului │ │ │ │ │ │
│ │medical din │ │ │ │ │ │
│2. │totalul │ │ │ │ │ │
│ │personalului │ │ │ │ │ │
│ │angajat al │ │ │ │ │ │
│ │spitalului │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────┼─────────┼─┼─────────┼─┤
│ │Proporţia │ │ │ │ │ │
│ │personalului │ │ │ │ │ │
│ │medical cu studii│ │ │ │ │ │
│3. │superioare din │ │ │ │ │ │
│ │totalul │ │ │ │ │ │
│ │personalului │ │ │ │ │ │
│ │medical │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────┼─────────┼─┼─────────┼─┤
│ │Numărul mediu de │ │ │ │ │ │
│4. │consultaţii/medic│ │ │ │ │ │
│ │în ambulatoriu │ │ │ │ │ │
├────┴─────────────────┴────────┴─────────┴─┴─────────┴─┤
│B. Indicatori de utilizare a serviciilor │
├────┬─────────────────┬────────┬─────────┬─┬─────────┬─┤
│ │Durata medie de │ │ │ │ │ │
│1. │spitalizare pe │ │ │ │ │ │
│ │spital şi pe │ │ │ │ │ │
│ │fiecare secţie^2)│ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────┼─────────┼─┼─────────┼─┤
│ │Rata de utilizare│ │ │ │ │ │
│2. │a paturilor pe │ │ │ │ │ │
│ │spital şi pe │ │ │ │ │ │
│ │fiecare secţie^2)│ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────┼─────────┼─┼─────────┼─┤
│ │Indicele de │ │ │ │ │ │
│ │complexitate a │ │ │ │ │ │
│3. │cazurilor pe │ │ │ │ │ │
│ │spital şi pe │ │ │ │ │ │
│ │fiecare secţie^2)│ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────┼─────────┼─┼─────────┼─┤
│ │Procentul │ │ │ │ │ │
│ │pacienţilor cu │ │ │ │ │ │
│ │intervenţii │ │ │ │ │ │
│ │chirurgicale din │ │ │ │ │ │
│4. │totalul │ │ │ │ │ │
│ │pacienţilor │ │ │ │ │ │
│ │externaţi din │ │ │ │ │ │
│ │secţiile │ │ │ │ │ │
│ │chirurgicale │ │ │ │ │ │
├────┴─────────────────┴────────┴─────────┴─┴─────────┴─┤
│C. Indicatori economico-financiari │
├────┬─────────────────┬────────┬─────────┬─┬─────────┬─┤
│ │Execuţia bugetară│ │ │ │ │ │
│1. │faţă de bugetul │ │ │ │ │ │
│ │de cheltuieli │ │ │ │ │ │
│ │aprobat │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────┼─────────┼─┼─────────┼─┤
│ │Procentul │ │ │ │ │ │
│ │veniturilor │ │ │ │ │ │
│2. │proprii din │ │ │ │ │ │
│ │totalul │ │ │ │ │ │
│ │veniturilor │ │ │ │ │ │
│ │spitalului │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────┼─────────┼─┼─────────┼─┤
│ │Procentul │ │ │ │ │ │
│ │cheltuielilor de │ │ │ │ │ │
│3. │personal din │ │ │ │ │ │
│ │totalul │ │ │ │ │ │
│ │cheltuielilor │ │ │ │ │ │
│ │spitalului │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────┼─────────┼─┼─────────┼─┤
│ │Procentul │ │ │ │ │ │
│ │cheltuielilor cu │ │ │ │ │ │
│4. │medicamentele din│ │ │ │ │ │
│ │totalul │ │ │ │ │ │
│ │cheltuielilor │ │ │ │ │ │
│ │spitalului │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────┼─────────┼─┼─────────┼─┤
│ │Costul mediu/zi │ │ │ │ │ │
│5. │de spitalizare pe│ │ │ │ │ │
│ │fiecare secţie^2)│ │ │ │ │ │
├────┴─────────────────┴────────┴─────────┴─┴─────────┴─┤
│D. Indicatori de calitate │
├────┬─────────────────┬────────┬─────────┬─┬─────────┬─┤
│ │Rata mortalităţii│ │ │ │ │ │
│ │intraspitaliceşti│ │ │ │ │ │
│1. │pe total spital │ │ │ │ │ │
│ │şi pe fiecare │ │ │ │ │ │
│ │secţie^2) │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────┼─────────┼─┼─────────┼─┤
│ │Rata infecţiilor │ │ │ │ │ │
│ │nozocomiale pe │ │ │ │ │ │
│2. │total spital şi │ │ │ │ │ │
│ │pe fiecare secţie│ │ │ │ │ │
│ │^2) │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────┼─────────┼─┼─────────┼─┤
│ │Indicele de │ │ │ │ │ │
│ │concordanţă între│ │ │ │ │ │
│3. │diagnosticul la │ │ │ │ │ │
│ │internare şi │ │ │ │ │ │
│ │diagnosticul la │ │ │ │ │ │
│ │externare │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────┼─────────┼─┼─────────┼─┤
│ │Numărul de │ │ │ │ │ │
│4. │reclamaţii/ │ │ │ │ │ │
│ │plângeri ale │ │ │ │ │ │
│ │pacienţilor │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────────┴────────┴─────────┴─┴─────────┴─┘
^2) Se trece valoarea indicatorului la nivel de spital.
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│E. Criterii generale de management │
├──────────────┬───────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────┤
│Punctajul │Evaluator 1 │Evaluator 2 │Evaluator 3 │Evaluator ... │Punctajul│
│acordat de: │...........................│.........................│.........................│.........................│final^3) │
│ │(nume, prenume) │(nume, prenume) │(nume, prenume) │(nume, prenume) │ │
├──┬───────────┼───────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────┤
│1.│Planificare│ │ │ │ │ │
├──┼───────────┼───────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────┤
│2.│Organizare │ │ │ │ │ │
├──┼───────────┼───────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────┤
│3.│Coordonare │ │ │ │ │ │
├──┼───────────┼───────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────┤
│4.│Control │ │ │ │ │ │
└──┴───────────┴───────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────┘
^3) În situaţia în care punctajul final are cifră cu zecimale, rotunjirea se face la întreg, astfel: 0,50-0,99 devine 1, iar 0,01-0,49 devine 0. Comisia de evaluare numită prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. ........ din .................., în baza rezultatelor obţinute, apreciază că dl/dna ........................... (numele şi prenumele), managerul ............................. (denumirea spitalului public), a obţinut calificativul [ ] Foarte bine [ ] Bine [ ] Satisfăcător [ ] Nesatisfăcător Prezenta fişă de evaluare a fost întocmită într-un exemplar, care rămâne la comisia de evaluare.
┌────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Comisia de evaluare │ │
│Certificăm concordanţa datelor înscrise în contractul/ actul│ │
│adiţional la contractul de management cu documentele │ │
│menţionate la art. 5 alin. (2) din anexa nr. 3 la Ordinul │Am luat cunoştinţă │
│ministrului sănătăţii nr. 3.626/2022 privind criteriile de │.....................................................................│
│performanţă în baza cărora contractul de management poate │(numele, prenumele şi semnătura managerului) │
│continua sau poate înceta înainte de termen, cu modificările│.....................................................................│
│şi completările ulterioare, precum şi concordanţa valorilor │(data) │
│indicatorilor calculate de spital cu cele menţionate în │ │
│documentele prevăzute la art. 5 alin. (2) din anexa nr. 3 la│ │
│acelaşi ordin. │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Preşedinte: │ │
│............................................................│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Membri: │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│............................................................│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│............................................................│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│............................................................│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│........................................................... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│(numele, prenumele şi semnătura) │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
-----