Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Prezenta metodologie este elaboratã pe baza prevederilor art. 137 alin. (1), art. 139 şi <>art. 141 lit. n) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 57 din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 30 şi 31 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
La concursul pentru ocuparea funcţiei de director general la bibliotecile centrale universitare pot candida persoane care îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) sunt cadre didactice universitare şi au cel puţin titlu de conferenţiar universitar;
b) au cursuri de specialitate în domeniu şi/sau lucrãri ştiinţifice în domeniul managementului informaţiei;
c) dovedesc calitãţi în funcţii de conducere, îndrumare şi control anterioare;
d) au recomandare/caracterizare care vizeazã calitãţile profesionale, manageriale şi morale din partea instituţiei în care lucreazã;
e) au cunoştinţe de utilizare a calculatorului, procesare a textelor;
f) cunosc douã limbi strãine de circulaţie internaţionalã;
g) sunt cetãţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene (U.E.);
h) nu au suferit vreo condamnare pentru fapte ce le-ar face incompatibile cu funcţia pentru care candideazã;
i) sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei, conform prevederilor <>art. 4 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
j) au cel puţin 3 ani vechime în activitãţi direct legate de lucrul cu publicaţii: biblioteci, edituri etc.
ART. 3
La concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogicã Naţionalã "I.C. Petrescu" din Bucureşti pot candida persoane care îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) sunt absolvente ale unei instituţii de învãţãmânt superior de lungã duratã, cu diplomã de licenţã sau echivalentã;
b) sunt cadre didactice universitare;
c) au cursuri de specialitate în domeniu şi/sau lucrãri ştiinţifice în domeniu;
d) dovedesc calitãţi în funcţii de conducere, îndrumare şi control anterioare;
e) au recomandare/caracterizare care vizeazã calitãţile profesionale, manageriale şi morale din partea instituţiei în care lucreazã;
f) au cunoştinţe de utilizare a calculatorului, procesare a textelor;
g) cunosc douã limbi strãine de circulaţie internaţionalã;
h) sunt cetãţeni ai statelor membre ale U.E.;
i) nu au suferit vreo condamnare pentru fapte ce le-ar face incompatibile cu funcţia pentru care candideazã;
j) sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei, conform prevederilor <>art. 4 din Legea nr. 128/1997, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
CAP. II
Organizarea concursului
ART. 4
(1) Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogicã Naţionalã "I.C. Petrescu" din Bucureşti se organizeazã de cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
(2) Secretarul de stat care coordoneazã activitatea bibliotecilor din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului stabileşte data organizãrii şi desfãşurãrii concursului.
(3) Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului publicã în presa centralã şi localã, cu cel puţin 30 de zile înainte, anunţul privind organizarea concursului, condiţiile referitoare la înscrierea şi participarea la concurs a candidaţilor, tematica şi bibliografia. Bibliografia este prevãzutã în anexa nr. 7, care face parte integrantã din prezenta metodologie.
(4) Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului afişeazã, la sediul propriu, perioada de înscriere, metodologia de concurs (inclusiv anexele) şi lista documentelor necesare înscrierii la concurs.
(5) Înscrierea la concurs se încheie cu 10 zile înaintea datei de susţinere a concursului. Participã la concurs candidaţii care întrunesc condiţiile prevãzute în prezenta metodologie. Dosarele de concurs se avizeazã pentru legalitate de Direcţia generalã juridic şi contencios din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ART. 5
Dosarul de înscriere la concurs se depune la Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului şi cuprinde urmãtoarele documente:
a) cerere de înscriere;
b) curriculum vitae, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezenta metodologie;
c) copii ale:
1. certificatului de naştere;
2. certificatului de cãsãtorie, dupã caz;
3. ordinului de acordare a titlului didactic;
4. carnetului de muncã sau documentului echivalent, certificate "conform cu originalul", completat la zi, eliberat de instituţia de la care provine candidatul, în conformitate cu <>art. 34 alin. (5) din Legea nr. 53/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) copii legalizate ale actelor de studii;
e) recomandare din partea instituţiei de la care provine candidatul;
f) adeverinţã medicalã, în original, eliberatã în conformitate cu prevederile <>art. 4 din Legea nr. 128/1997, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
g) cazier judiciar, în original;
h) cerere scrisã privind limba strãinã, de circulaţie internaţionalã, în care doreşte sã susţinã proba de concurs prevãzutã la art. 12 pct. 2;
i) oferta managerialã a candidatului pentru postul pentru care candideazã, depusã în plic sigilat;
j) opisul dosarului, în dublu exemplar; un exemplar se restituie, sub semnãturã, persoanei care a depus dosarul.
NOTĂ:
În dosar se numeroteazã fiecare filã, iar numãrul total de file se consemneazã în opis.
ART. 6
(1) Dosarul este înregistrat dacã sunt depuse documentele prevãzute la art. 5. Ulterior înregistrãrii nu se admite completarea cu documente a dosarului de concurs.
(2) În caz de respingere, motivele sunt consemnate în opisul dosarului, care este semnat de directorul Direcţiei resurse umane şi de cãtre persoana care depune dosarul pentru luarea la cunoştinţã.
ART. 7
Componenţa comisiei de elaborare a subiectelor şi a comisiei de concurs este stabilitã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, în termen de 10 zile de la publicarea anunţului.
ART. 8
(1) Comisia de elaborare a subiectelor de concurs pentru ocuparea funcţiilor de director general/director general adjunct la bibliotecile centrale universitare, respectiv de director general la Biblioteca Pedagogicã Naţionalã "I.C. Petrescu" din Bucureşti are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte - secretarul de stat care coordoneazã activitatea bibliotecilor;
b) membri - un consilier din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului cu atribuţii în domeniu, 3 specialişti în domeniul managementului informaţiei (cadre didactice din învãţãmântul superior, directori generali sau directori generali adjuncţi ai bibliotecilor centrale universitare);
c) secretar - un consilier/inspector din cadrul ministerului care se ocupã de activitatea bibliotecilor.
(2) Comisia de elaborare a subiectelor de concurs elaboreazã:
- un set de 9 itemi din legislaţia de specialitate;
- un set de 6 itemi din management instituţional şi administrativ;
- un set de 15 itemi de specialitate.
ART. 9
(1) Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte - secretarul de stat care coordoneazã activitatea bibliotecilor;
b) membri - un consilier/inspector din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, 4 specialişti în domeniul managementului informaţiei (cadre didactice din învãţãmântul superior, directori generali sau directori generali adjuncţi ai bibliotecilor centrale universitare).
(2) Secretariatul comisiei este asigurat de un consilier/inspector din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ART. 10
(1) Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiei de director general la Biblioteca Pedagogicã Naţionalã "I.C. Petrescu" din Bucureşti are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte - secretarul de stat care coordoneazã activitatea bibliotecilor;
b) membri - un consilier/inspector din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, directorul Casei Corpului Didactic Bucureşti, 2 specialişti în domeniul managementului informaţiei.
(2) Secretariatul comisiei este asigurat de un consilier/inspector din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ART. 11
Comisiile de concurs prevãzute la art. 9 şi 10 au urmãtoarele atribuţii:
- stabilesc, în ziua concursului, subiectele pentru testul-grilã, selectând dintre itemii elaboraţi de comisia prevãzutã la art. 8;
- noteazã fiecare candidat la fiecare probã a concursului;
- stabilesc planul interviului şi realizeazã interviul.
CAP. III
Probele de concurs şi evaluarea candidaţilor
ART. 12
Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogicã Naţionalã "I.C. Petrescu" din Bucureşti cuprinde 3 probe:
1. Evaluarea curriculumului vitae
- analiza şi evaluarea rezultatelor obţinute în educaţie şi formare, a aptitudinilor şi competenţelor personale, pe baza itemilor şi a punctajului din anexa nr. 2.
● Pentru funcţiile de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare punctajul maxim este de 60 de puncte (10 puncte/membru al comisiei). Punctajul minim de promovare a probei este de 42 de puncte (7 puncte x 6 membri).
● Pentru funcţia de director general la Biblioteca Pedagogicã Naţionalã "I.C. Petrescu" din Bucureşti punctajul maxim este de 50 de puncte (10 puncte/membru al comisiei). Punctajul minim de promovare a probei este de 35 de puncte (7 puncte x 5 membri).
2. Susţinerea unui test scris
Testul constã în rezolvarea a 10 itemi: 3 itemi din legislaţia de specialitate, 2 itemi din management instituţional şi administrativ şi 5 itemi de specialitate. Dintre aceştia 5 itemi vor fi formulaţi în limba strãinã pentru care a optat candidatul. Fiecare item este punctat cu 1 punct.
● Pentru funcţiile de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare punctajul maxim este de 60 de puncte (10 puncte/membru al comisiei). Punctajul minim de promovare a probei este de 42 de puncte (7 puncte x 6 membri).
● Pentru funcţia de director general la Biblioteca Pedagogicã Naţionalã "I. C. Petrescu" din Bucureşti punctajul maxim este de 50 de puncte (10 puncte/membru al comisiei). Punctajul minim de promovare a probei este de 35 de puncte (7 puncte x 5 membri).
Durata de susţinere a testului este de o orã.
3. Interviul
- interviul în faţa comisiei de concurs, care apreciazã calitatea şi susţinerea ofertei manageriale, precum şi rãspunsul la întrebãrile referitoare la legislaţia de specialitate, management instituţional şi administrativ, deontologie profesionalã, pe baza itemilor şi punctajului din anexa nr. 4.
● Pentru funcţiile de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare punctajul maxim este de 60 de puncte (10 puncte/membru al comisiei). Punctajul minim de promovare a probei este de 42 de puncte (7 puncte x 6 membri).
● Pentru funcţia de director general la Biblioteca Pedagogicã Naţionalã "I.C. Petrescu" din Bucureşti punctajul maxim este de 50 de puncte (10 puncte/membru al comisiei). Punctajul minim de promovare a probei este de 35 de puncte (7 puncte x 5 membri).
Punctajul minim de promovare a concursului este de:
● 126 de puncte (câte 42 de puncte/probã de concurs) pentru funcţiile de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare;
● 105 puncte (câte 35 de puncte/probã de concurs) pentru funcţia de director general la Biblioteca Pedagogicã Naţionalã "I.C. Petrescu" din Bucureşti.
CAP. IV
Desfãşurarea concursului
ART. 13
(1) Concursul se desfãşoarã la sediul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
(2) Programul desfãşurãrii concursului se stabileşte de secretarul de stat care coordoneazã activitatea bibliotecilor şi se anunţã instituţiei angajatoare cu 10 zile înaintea datei de susţinere a concursului.
CAP. V
Stabilirea şi afişarea rezultatelor
ART. 14
(1) Evaluarea probelor de concurs se face de cãtre comisia de concurs, prin acordarea de puncte, potrivit itemilor menţionaţi în anexele nr. 2, 3 şi 4.
(2) Punctajul acordat la fiecare probã pentru fiecare candidat va fi consemnat în borderoul de notare prevãzut în anexele nr. 5 şi 6, care fac parte integrantã din prezenta metodologie.
(3) Sunt declaraţi admişi candidaţii care au realizat punctajul minim de promovare, prevãzut la art. 12, pentru fiecare probã.
(4) În situaţia obţinerii unor medii egale de cãtre candidaţi, departajarea se va face pe baza urmãtoarelor criterii:
1. cursuri de perfecţionare;
2. media de absolvire a facultãţii;
3. membru sau reprezentant în organisme internaţionale;
4. grade ştiinţifice şi didactice.
ART. 15
Secretarul comisiei întocmeşte procesul-verbal în care consemneazã parcurgerea etapelor prevãzute de prezenta metodologie şi rezultatele concursului. Procesul-verbal este semnat de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.
ART. 16
Rezultatele concursului se afişeazã, în ordine descrescãtoare a punctajelor totale obţinute de candidaţi, la sediul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, dupã încheierea concursului, în aceeaşi zi.
ART. 17
(1) Contestaţiile se depun în termen de 3 zile lucrãtoare de la afişarea rezultatelor la Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, care le va transmite comisiei de contestaţii, formatã din 3 membri şi numitã prin ordin al ministrului.
(2) Comisia va soluţiona contestaţiile în termen de douã zile lucrãtoare.
(3) Hotãrârea comisiei de contestaţii este definitivã şi se comunicã în scris cãtre contestatar.
(4) Nu se pot contesta rezultatele concursului altui candidat.
(5) Rezultatele finale, dupã soluţionarea contestaţiilor, se afişeazã la sediul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
(6) Dintre candidaţii admişi, dupã soluţionarea contestaţiilor, la concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director adjunct la bibliotecile centrale universitare şi la Biblioteca Pedagogicã Naţionalã "I.C. Petrescu" din Bucureşti, este declarat "reuşit" candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj.
CAP. VI
Dispoziţii finale
ART. 18
(1) Numirea candidaţilor declaraţi "reuşit" la concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogicã Naţionalã "I.C. Petrescu" din Bucureşti, dupã expirarea perioadei de depunere şi de rezolvare a contestaţiilor, se face prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
(2) Ordinul prevãzut la alin. (1) se comunicã bibliotecii centrale universitare sau Bibliotecii Pedagogice Naţionale "I.C. Petrescu" din Bucureşti, în vederea întocmirii deciziei de numire, a contractului de muncã conform legii, şi a fişelor posturilor, ale cãror modele sunt prevãzute în anexele nr. 8 şi 9, care fac parte integrantã din prezenta metodologie.
ART. 19
Membrii comisiilor de concurs, înainte de desfãşurarea concursului, vor declara pe propria rãspundere cã nu au în rândul candidaţilor rude sau afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv ori relaţii conflictuale cu vreun candidat.
ART. 20
Anexele nr. 1-9 fac parte integrantã din prezenta metodologie.
ANEXA 1
───────
la metodologie
──────────────
┌────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│Model de curriculum vitae european │< numele aplicantului> │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │Curriculum vitae │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│INFORMAŢII PERSONALE │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Nume │(Nume, prenume) │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Adresã │(numãrul, strada, cod poştal, oraş, ţara)│
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Telefon │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Fax │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│E-mail │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Naţionalitate │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Data naşterii │(ziua, luna, anul) │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│EXPERIENŢĂ PROFESIONALĂ │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Perioada (de la - pânã la) │(Menţionaţi pe rând fiecare experienţã │
│ │profesionalã pertinentã, începând cu cea │
│ │mai recentã dintre acestea.) │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Numele şi adresa angajatorului │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Tipul activitãţii sau sectorul │ │
│de activitate │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Funcţia sau postul ocupat │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Principalele activitãţi şi │ │
│responsabilitãţi │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│EDUCAŢIE ŞI FORMARE │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Perioada (de la - pânã la) │(Descrieţi separat fiecare formã de │
│ │învãţãmânt şi program de formare │
│ │profesionalã urmate, începând cu cea │
│ │mai recentã.) │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Numele şi tipul instituţiei de │ │
│învãţãmânt şi al organizaţiei │ │
│profesionale prin care s-a realizat │ │
│formarea profesionalã │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Domeniul studiat/aptitudini │ │
│ocupaţionale │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Tipul calificãrii/diploma obţinutã │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Nivelul de clasificare a formei de │ │
│instruire/învãţãmânt │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│APTITUDINI ŞI COMPETENŢE PERSONALE │ │
│dobândite în cursul vieţii şi al │ │
│carierei, dar care nu sunt │ │
│recunoscute neapãrat printr-un │ │
│certificat sau o diplomã │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Limba maternã │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Limbi strãine cunoscute │ │
│- abilitatea de a citi │(Enumeraţi limbile cunoscute şi indicaţi │
│- abilitatea de a scrie │nivelul: excelent, bine, satisfãcãtor.) │
│- abilitatea de a vorbi │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Aptitudini şi competenţe artistice │(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi │
│Muzicã, desen, picturã, literaturã │contextul în care le-aţi dobândit.) │
│etc. │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Aptitudini şi competenţe sociale │ │
│Locuiţi şi munciţi cu alte persoane,│(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi │
│într-un mediu multicultural, ocupaţi│ contextul în care le-aţi dobândit.) │
│o poziţie în care comunicarea este │ │
│importantã sau desfãşuraţi o │ │
│activitate în care munca de echipã │ │
│este esenţialã (de exemplu: culturã,│ │
│sport etc.) │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Aptitudini şi competenţe │ │
│organizatorice │ │
│De exemplu, coordonaţi sau conduceţi│(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi │
│activitatea altor persoane, proiecte│ contextul în care le-aţi dobândit.) │
│şi gestionaţi bugete; la locul de │ │
│muncã, în acţiuni voluntare │ │
│(de exemplu: în domenii culturale │ │
│sau sportive) sau la domiciliu. │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Aptitudini şi competenţe tehnice │(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi │
│(utilizare calculator, anumite │contextul în care le-aţi dobândit.) │
│tipuri de echipamente etc.) │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Permis de conducere │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Alte aptitudini şi competenţe │(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi │
│Competenţe care nu au mai fost │ contextul în care le-aţi dobândit.) │
│menţionate anterior │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│INFORMAŢII SUPLIMENTARE │(Indicaţi şi alte informaţii utile care │
│ │nu au fost menţionate, de exemplu: │
│ │persoane de contact, referinţe etc.) │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ANEXE │(Enumeraţi documentele ataşate CV-ului, │
│ │ dacã este cazul.) │
└────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘
NOTE:
Înlocuiţi rubrica (numele aplicantului cu propriul nume).
Textul dintre () va fi înlocuit cu informaţiile cerute.
ANEXA 2
───────
la metodologie
──────────────
Examinat .......... Examinator
Data .............. Numele ......... Semnãtura
Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogicã Naţionalã "I.C.Petrescu" din Bucureşti
EVALUARE CURRICULUM VITAE
┌──────────────────────────────────────────────────────────┬────────┬────────┐
│ │Punctaj │Punctaj │
│ │maxim* │obţinut │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│a) Studii: │ │ │
│- studii aprofundate, masterat, studii academice │ │ │
│ postuniversitare în domeniu │ 0,5 p │ │
│- doctorat în ştiinţe socio-umane │ 1 p │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│b) Participarea la stagii de formare/de perfecţionare în │ │ │
│ specialitate şi/sau în managementul instituţional: │ │ │
│- în ţarã │ 0,5 p │ │
│- în strãinãtate │ 2 p │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│c) Experienţã în activitatea de: │ │ │
│- formator, director/director adjunct, responsabil │ 1 p │ │
│- funcţii de conducere, îndrumare şi control, membru în │ 1,5 p │ │
│ consiliul de administraţie etc. │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│d) Lucrãri de specialitate sau de management publicate │ 0,5 p │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│e) Iniţiere, coordonare, participarea la proiecte-pilot, │ 0,5 p │ │
│ la proiecte de reformã a învãţãmântului, la proiecte │ │ │
│ de cercetare │ │ │
│- iniţiere şi coordonare de proiecte europene de larg │ 2,5 p │ │
│ interes naţional │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│ TOTAL PUNCTAJ: │10 p │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────┴────────┴────────┘
------------
* Punctajul maxim va fi defalcat de cãtre comisia de concurs.
ANEXA 3
───────
la metodologie
──────────────
Examinat .......... Examinator
Data .............. Numele ......... Semnãtura
Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogicã Naţionalã "I.C.Petrescu" din Bucureşti
REZULTATELE TESTULUI-GRILĂ
┌────────────────────────┬─────────────────┬─────────────────┐
│ Itemi test-grilã │ Punctaj alocat │ Punctaj obţinut │
├────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 1 │ 1 │ │
├────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 2 │ 1 │ │
├────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 3 │ 1 │ │
├────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 4 │ 1 │ │
├────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 5 │ 1 │ │
├────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 6 │ 1 │ │
├────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 7 │ 1 │ │
├────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 8 │ 1 │ │
├────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 9 │ 1 │ │
├────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ 10 │ 1 │ │
├────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ Total │ 10 │ │
└────────────────────────┴─────────────────┴─────────────────┘
ANEXA 4
───────
la metodologie
──────────────
Examinat .......... Examinator
Data .............. Numele ......... Semnãtura
Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare şi de director general la Biblioteca Pedagogicã Naţionalã "I.C.Petrescu" din Bucureşti
EVALUARE-INTERVIU ŞI SUSŢINEREA OFERTEI MANAGERIALE
┌──────────────────────────────────────────────┬───────────────┬───────────────┐
│ Criterii │Punctaj maxim* │Punctaj obţinut│
│ ├────────┬──────┼────────┬──────┤
│ │interviu│ofertã│interviu│ofertã│
├──────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────────┼──────┤
│a) Aspecte organizatorice: capacitatea de │ │ │ │ │
│organizare şi conducere a echipelor de lucru │ │ │ │ │
│şi de elaborare a activitãţilor specifice │ 1,5 p │ x │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────────┼──────┤
│b) Aspecte financiar-juridice: cunoaşterea │ │ │ │ │
│legislaţiei generale şi a legislaţiei din │ │ │ │ │
│domeniul biblioteconomiei; metode şi mijloace │ │ │ │ │
│de atragere a resurselor extrabugetare şi de │ │ │ │ │
│finanţare (noţiuni privind încheierea │ │ │ │ │
│contractului de sponsorizare, de donaţie etc.)│ 1p │ x │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────────┼──────┤
│c) Trãsãturi de personalitate relevate de │ │ │ │ │
│interviu: capacitate de percepţie globalã şi │ │ │ │ │
│sintezã creativã, de adaptare, de relaţionare │ │ │ │ │
│şi comunicare, perspicacitate, prezenţã de │ │ │ │ │
│spirit, capacitate de negociere, de │ │ │ │ │
│argumentare, de convingere, empatie, energie, │ │ │ │ │
│disponibilitate şi rezistenţã la efort şi │ │ │ │ │
│stres, respectarea deontologiei profesionale. │ 1 p │ x │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────────┼──────┤
│d) Competenţe personale în: identificarea │ │ │ │ │
│activitãţilor/acţiunilor concrete necesare │ │ │ │ │
│atingerii obiectivelor stabilite, alocarea │ │ │ │ │
│resurselor umane şi nonumane pentru realizarea│ │ │ │ │
│activitãţilor, alegerea, desemnarea/delegarea │ │ │ │ │
│persoanelor/echipelor care vor conduce │ │ │ │ │
│activitãţile stabilite, eficienţa comunicãrii │ │ │ │ │
│formale şi informale, manifestarea selectivã │ │ │ │ │
│a puterii. │ 1,5 p │ x │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────────┼──────┤
│e) Viziunea, concepţia şi redactarea ofertei │ │ │ │ │
│manageriale; se va avea în vedere dacã oferta │ │ │ │ │
│managerialã respectã principiile generale ale │ │ │ │ │
│proiectãrii, este adaptatã culturii organiza- │ │ │ │ │
│ţionale şi este realizatã pe baza unei │ │ │ │ │
│diagnoze şi a analizei de nevoi ale │ │ │ │ │
│utilizatorilor bibliotecii şi de formare. │ x │ 5 p │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────────┼──────┤
│Total punctaj interviu │ 5 p │ x │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────────┼──────┤
│Total punctaj ofertã managerialã │ x │ 5 p │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────────┼──────┤
│Total probã │ 10 │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────┴────────┴──────┴────────┴──────┘
---------
* Punctajul maxim va fi defalcat de cãtre comisia de concurs.
ANEXA 5
───────
la metodologie
──────────────
Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director general şi director general adjunct la bibliotecile centrale universitare
BORDEROU DE NOTARE
Examinat .................
Data ..............
Examinatori
1. ....................., preşedinte
2. ....................., membru
3. ....................., membru
4. ....................., membru
5. ....................., membru
6. ....................., membru
┌────┬─────────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬─────┐
│Nr. │ │Examinator│Examinator│Examinator│Examinator│Examinator│Examinator│Total│
│crt.│ Proba │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ │
├────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼─────┤
│ 1.│a) │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼─────┤
│ 2.│b) │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼─────┤
│ 3.│c) │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼─────┤
│ 4.│Punctaj total│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴─────┘
Preşedinte,
................
ANEXA 6
───────
la metodologie
──────────────
Concursul pentru ocuparea funcţiei de director general la Biblioteca Pedagogicã Naţionalã "I.C. Petrescu" din Bucureşti
BORDEROU DE NOTARE
Examinat ..............
Data .................
Examinatori
1. ...................., preşedinte
2. ...................., membru
3. ...................., membru
4. ...................., membru
5. ...................., membru
┌───┬─────────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬─────┐
│Nr.│ │Examinator│Examinator│Examinator│Examinator│Examinator│Total│
│crt│ Proba │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ │
├───┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼─────┤
│ 1.│a) │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼─────┤
│ 2.│b) │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼─────┤
│ 3.│c) │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼─────┤
│ 4.│Punctaj total│ │ │ │ │ │ │
└───┴─────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴─────┘
Preşedinte,
................
ANEXA 7
───────
la metodologie
───────────────
BIBLIOGRAFIE
┌────┬────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Actul juridic/metodologia/ │ │
│crt.│ bibliografia │ Conţinut │
├────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 1. │<>Legea nr. 84/1995, republicatã, │Legea învãţãmântului │
│ │cu modificãrile şi completãrile │ │
│ │ulterioare │ │
├────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 2. │<>Legea nr. 128/1997, cu modificãrile │ │
│ │şi completãrile ulterioare │Statutul personalului didactic │
├────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 3. │<>Legea nr. 334/2002, republicatã, cu │ │
│ │modificãrile şi completãrile │ │
│ │ulterioare │Legea bibliotecilor │
├────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 4. │<>Legea nr. 53/2003, cu modificãrile │ │
│ │şi completãrile ulterioare │Codul muncii │
├────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 5. │Contractul colectiv de muncã unic la│ │
│ │nivel de ramurã învãţãmânt │ │
├────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 6. │<>Legea nr. 205/2001 pentru aprobarea │Ordonanţa Guvernului privind │
│ │<>Ordonanţei Guvernului nr. 84/1998 │constituirea Fondului de susţinere │
│ │privind constituirea Fondului de │a bibliotecilor din învãţãmânt │
│ │susţinere a bibliotecilor din │ │
│ │învãţãmânt │ │
├────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 7. │Ordinul ministrului educaţiei şi │Ordinul ministrului educaţiei şi │
│ │cercetãrii privind aprobarea │cercetãrii privind aprobarea │
│ │regulamentului-cadru de funcţionare │regulamentului-cadru de │
│ │a bibliotecilor din învãţãmânt │funcţionare a bibliotecilor din │
│ │(structura, activitatea, resursele, │învãţãmânt (structura, activitatea, │
│ │personalul) │resursele, personalul) │
├────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 8. │Ordinul ministrului culturii şi │Ordinul ministrului culturii şi │
│ │cultelor şi al ministrului educaţiei│cultelor şi al ministrului educaţiei│
│ │şi cercetãrii nr. 2.338/5.286/2004 │şi cercetãrii privind aprobarea │
│ │ │Regulamentului pentru împrumutul │
│ │ │interbibliotecar │
├────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 9. │Ordinul ministrului educaţiei şi │Ordinul ministrului educaţiei şi │
│ │cercetãrii nr. 4.626/2005 │cercetãrii privind aprobarea │
│ │ │Metodologiei de recuperare a │
│ │ │documentelor pierdute, distruse ori │
│ │ │deteriorate şi de taxare a │
│ │ │serviciilor şi a nerespectãrii │
│ │ │termenelor de restituire a │
│ │ │publicaţiilor împrumutate din │
│ │ │bibliotecile cuprinse în reţeaua │
│ │ │învãţãmântului, precum şi a │
│ │ │Precizãrilor privind calculul │
│ │ │valoric al acestor documente │
├────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 10.│ABR, 2010 │Regnealã, Mircea - Noi studii de │
│ │ │biblioteconomie │
├────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 11.│Editura Politehnica Press, 2010 │Ionescu, Sorin Cristian - Lexicon │
│ │ │de management │
├────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 12.│Editura Economicã, Bucureşti, 2004 │Nicolescu, Ovidiu (coordonator) - │
│ │ │Managerii şi managementul resurselor│
│ │ │umane │
├────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 13.│Ars Docendi, 2007 │Banciu, Doina - Informatizarea │
│ │ │structurilor infodocumentare │
└────┴────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘
ANEXA 8
───────
la metodologie
──────────────
Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului
Biblioteca ........................................
FIŞA POSTULUI
Nr. ..........
Denumirea postului - Director general la bibliotecile centrale
universitare
Gradul profesional al ocupantului postului - Director general
Nivelul postului - conducere
Descrierea postului
1. Pregãtirea profesionalã impusã ocupantului postului:
a) este cadru didactic universitar şi are cel puţin titlul de conferenţiar universitar;
b) are cursuri de specialitate în domeniu şi/sau lucrãri ştiinţifice în domeniu;
c) dovedeşte calitãţi în funcţii de conducere, îndrumare şi control anterioare;
d) are recomandare din partea instituţiei de la care provine;
e) are cunoştinţe de utilizare a calculatorului, procesare a textelor;
f) cunoaşte douã limbi strãine de circulaţie internaţionalã;
g) este cetãţean al statelor membre ale Uniunii Europene;
h) nu a suferit vreo condamnare pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu funcţia pentru care candideazã;
i) este apt din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei, conform prevederilor <>art. 4 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2. Operaţiuni specifice postului:
a) cunoaşterea specificului sistemului naţional de învãţãmânt;
b) aplicarea legilor, hotãrârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţã ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative din domeniul biblioteconomiei;
c) aprecierea ofertelor de recrutare-angajare, formare managerialã şi dezvoltare instituţionalã;
d) soluţionarea contestaţiilor şi sesizãrilor;
e) dispunerea organizãrii şedinţelor de lucru cu personalul bibliotecilor centrale universitare (B.C.U.), în care se discutã toate problemele privind funcţionarea instituţiei, eficienţa activitãţii personalului, cazurile de încãlcare a regulamentului de cãtre cititori ş.a.m.d.;
f) numirea, transferarea şi eliberarea din funcţie a personalului de specialitate, tehnic, economic, administrativ, precum şi a şefilor de serviciu şi de birou, în conformitate cu prevederile legale;
g) organizarea, control-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.
3. Responsabilitate implicatã de post:
a) responsabilitatea privind organizarea, managementul, control-verificarea, comunicarea, autoritatea informalã;
b) responsabilitatea privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicãrii prevederilor documentelor normative;
c) responsabilitatea soluţionãrii stãrilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamaţii;
d) responsabilitatea deciziilor luate în activitatea instituţiei pe care o conduce.
4. Sfera de relaţii (comunicare/relaţionare):
a) de subordonare: ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului; secretarul de stat care coordoneazã activitatea bibliotecilor în Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului (M.E.C.T.S.);
b) funcţionale: cu toate posturile de conducere şi cu toate serviciile din B.C.U.;
c) de colaborare: cu toate posturile similare din celelalte biblioteci universitare din România.
Atribuţii pe domenii de competenţã
┌───────────┬───────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│Domeniul de│ Unitatea de competenţã│ Atribuţii │
│competenţã │ │ │
├───────────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│Organizare │Stabilirea strategiei │Stabileşte obiectivele activitãţii │
│ │de coordonare şi a │bibliotecii. │
│ │direcţiilor de ├──────────────────────────────────────────┤
│ │dezvoltare ale │Stabileşte metodele şi procedurile de │
│ │bibliotecii │coordonare a activitãţilor bibliotecii. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Stabileşte metodele de monitorizare şi │
│ │ │evaluare a activitãţii bibliotecii. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Organizeazã şi rãspunde de întreaga │
│ │ │activitate ştiinţificã şi administrativã │
│ │ │a B.C.U. │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │Planificarea activitã- │Elaboreazã planul managerial al │
│ │ţilor din cadrul │bibliotecii. │
│ │bibliotecii ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Planificã activitãţile tematice ale │
│ │ │consiliului de administraţie. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Întocmeşte lista de prioritãţi. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Iniţiazã şi coordoneazã programul de │
│ │ │activitãţi ştiinţifice şi culturale din │
│ │ │cadrul B.C.U. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Verificã îndeplinirea obiectivelor şi a │
│ │ │activitãţilor planificate. │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │Asigurarea repartizãrii│Stabileşte necesarul de resurse financiare│
│ │resurselor financiare ├──────────────────────────────────────────┤
│ │necesare desfãşurãrii │Ca ordonator terţiar de credite, decide │
│ │activitãţii bibliotecii│asupra utilizãrii fondurilor alocate şi │
│ │ │aprobã toate actele de plãţi din conturile│
│ │ │instituţiei. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Analizeazã şi decide asupra proiectului de│
│ │ │buget. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Repartizeazã resursele financiare. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Întreprinde toate demersurile necesare │
│ │ │pentru dezvoltarea bazei materiale a B.C.U│
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Controleazã eficienţa utilizãrii │
│ │ │resurselor alocate. │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │Organizarea activitã- │Identificã obiectivele activitãţii │
│ │ţilor bibliotecii │bibliotecii. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Controleazã şi îndrumã activitatea │
│ │ │bibliotecilor filiale şi de specialitate. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Repartizeazã sarcinile şi responsabilitã- │
│ │ │ţile compartimentelor din bibliotecã. │
├───────────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│Management │Conducerea/coordonarea │Asigurã funcţionarea compartimentelor din │
│ │activitãţilor │bibliotecã. │
│ │bibliotecii ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Monitorizeazã îndeplinirea sarcinilor. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Deleagã autoritatea. │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │Asigurarea climatului │Sprijinã iniţiativele şi stimuleazã │
│ │de muncã eficient în │creativitatea colaboratorilor. │
│ │bibliotecã ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Promoveazã lucrul în echipã şi un stil de │
│ │ │conducere cooperant. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Monitorizeazã progresul şi disfuncţiile │
│ │ │apãrute în activitatea bibliotecii. │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │Asigurarea resurselor │Identificã necesarul de personal din │
│ │umane necesare │cadrul bibliotecii. │
│ │desfãşurãrii activitã- ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ţii bibliotecii │Recruteazã, selecteazã şi promoveazã │
│ │ │personalul din bibliotecã. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Asigurã corectitudinea şi transparenţa │
│ │ │procesului de selecţie. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Acordã calificative, premii sau sancţiuni │
│ │ │personalului din subordine. │
├───────────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│Control- │Verificarea activitã- │Verificã îndeplinirea planului de │
│verificare │ţilor compartimentelor │îndrumare şi control al bibliotecii. │
│ │din subordine ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Întreprinde toate demersurile necesare │
│ │ │pentru dezvoltarea bazei materiale a B.C.U│
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │Elaborarea materialelor│Colecteazã informaţiile privind │
│ │de sintezã │îndeplinirea planului managerial. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Analizeazã şi sintetizeazã informaţiile │
│ │ │colectate. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Asigurã redactarea materialelor de sintezã│
│ │ │pe baza analizei informaţiei colectate. │
├───────────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│Relaţii- │Menţinerea legãturilor │Asigurã fluxul informaţional. │
│comunicare │bibliotecii cu ├──────────────────────────────────────────┤
│ │M.E.C.T.S. │Raporteazã semestrial/anual sau ori de │
│ │ │câte ori este solicitat. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Transmite propunerile şi mãsurile de │
│ │ │îmbunãtãţire a activitãţii. │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │Reprezentarea biblio- │Dezvoltã şi menţine legãturile cu │
│ │tecii în relaţii │partenerii sociali şi cu autoritãţile │
│ │publice │locale. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Dezvoltã şi menţine legãturile cu │
│ │ │organizaţiile nonguvernamentale şi │
│ │ │instituţiile de specialitate. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Promoveazã imaginea bibliotecii. │
├───────────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│Pregãtire │Perfecţionarea activi- │Identificã propria nevoie de perfecţionare│
│profesi- │tãţii proprii ├──────────────────────────────────────────┤
│onalã │ │Alege forma convenabilã de perfecţionare. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Participã la diverse forme de perfecţio- │
│ │ │nare. │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │Asigurarea dezvoltãrii/│Analizeazã necesitãţile de pregãtire a │
│ │formãrii profesionale a│personalului. │
│ │personalului din ├──────────────────────────────────────────┤
│ │subordine │Stabileşte modul de participare la forme │
│ │ │de perfecţionare/formare. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Faciliteazã accesul la forma de pregãtire │
│ │ │optimã. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Organizeazã activitãţi proprii de │
│ │ │perfecţionare. │
└───────────┴───────────────────────┴──────────────────────────────────────────┘
Luat la cunoştinţã de cãtre ocupantul postului:
Numele şi prenumele:
Funcţia:
Semnãtura:
Data întocmirii:
Avizat de:
Numele şi prenumele:
Funcţia publicã de conducere din cadrul M.E.C.T.S.:
Semnãtura:
Data întocmirii:
ANEXA 9
───────
la metodologie
──────────────
Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului
Biblioteca .....................................
FIŞA POSTULUI
Nr. ........
Denumirea postului - Director general adjunct la bibliotecile centrale
universitare/ Director general la Biblioteca Pedagogicã Naţionalã "I.C.
Petrescu" din Bucureşti
Gradul profesional al ocupantului postului - Director general la Biblioteca
Pedagogicã Naţionalã "I.C.
Petrescu" din Bucureşti
- Director general adjunct -
biblioteci centrale
universitare
Nivelul postului - conducere
Descrierea postului
1. Pregãtirea profesionalã impusã ocupantului postului:
a) este absolvent al unei instituţii de învãţãmânt superior de lungã duratã, cu diplomã de licenţã sau echivalentã;
b) are cursuri de specialitate în domeniu şi/sau lucrãri ştiinţifice în domeniu;
c) dovedeşte calitãţi în funcţii de conducere, îndrumare şi control anterioare;
d) are recomandare din partea instituţiei de la care provine;
e) are cunoştinţe de utilizare a calculatorului, procesare a textelor;
f) cunoaşte douã limbi strãine de circulaţie internaţionalã;
g) este cetãţean român;
h) nu a suferit vreo condamnare pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu funcţia pentru care candideazã;
i) este apt din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei, conform prevederilor <>art. 4 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2. Operaţiuni specifice postului:
a) cunoaşterea specificã sistemului naţional de învãţãmânt;
b) aplicarea legilor, hotãrârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţã ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative din domeniul biblioteconomiei;
c) aprecierea ofertelor de recrutare-angajare, formare managerialã şi dezvoltare instituţionalã;
d) soluţionarea contestaţiilor şi sesizãrilor;
e) dispunerea organizãrii şedinţelor de lucru cu personalul instituţiei, în care se discutã toate problemele privind funcţionarea instituţiei, eficienţa activitãţii personalului, cazurile de încãlcare a regulamentului de cãtre cititori ş.a.m.d.;
f) numirea, transferarea şi eliberarea din funcţie a personalului de specialitate, tehnic, economic, administrativ, precum şi a şefilor de serviciu şi de birou, în conformitate cu prevederile legale;
g) organizarea, control-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.
3. Responsabilitate implicatã de post:
a) responsabilitatea privind organizarea, managementul, control-verificarea, comunicarea, autoritatea informalã;
b) responsabilitatea privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicãrii prevederilor documentelor normative;
c) responsabilitatea soluţionãrii stãrilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamaţii;
d) responsabilitatea deciziilor luate în activitatea instituţiei pe care o conduce.
4. Sfera de relaţii (comunicare/relaţionare):
a) de subordonare: ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului; secretarul de stat care coordoneazã activitatea bibliotecilor în Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului (M.E.C.T.S.); directorul general al bibliotecilor centrale universitare;
b) funcţionale: cu toate posturile de conducere şi cu toate serviciile din bibliotecã;
c) de colaborare: cu toate posturile similare din bibliotecile caselor corpului didactic din România.
Atribuţii pe domenii de competenţã
┌───────────┬───────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│Domeniul de│ Unitatea de competenţã│ Atribuţii │
│competenţã │ │ │
├───────────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│Organizare │Stabilirea strategiei │Stabileşte obiectivele activitãţii │
│ │de coordonare şi a │bibliotecii. │
│ │direcţiilor de ├──────────────────────────────────────────┤
│ │dezvoltare ale │Stabileşte metodele şi procedurile de │
│ │bibliotecii │coordonare a activitãţilor bibliotecii. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Stabileşte metodele de monitorizare şi │
│ │ │evaluare a activitãţii bibliotecii. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Organizeazã şi rãspunde de întreaga │
│ │ │activitate ştiinţificã şi administrativã a│
│ │ │bibliotecii. │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │Planificarea activitã- │Elaboreazã planul managerial al │
│ │ţilor din cadrul │bibliotecii. │
│ │bibliotecii ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Planificã activitãţile tematice ale │
│ │ │consiliului de administraţie. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Întocmeşte lista de prioritãţi. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Iniţiazã şi coordoneazã programul de │
│ │ │activitãţi ştiinţifice şi culturale din │
│ │ │cadrul bibliotecii. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Verificã îndeplinirea obiectivelor şi a │
│ │ │activitãţilor planificate. │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │Asigurarea repartizãrii│Stabileşte necesarul de resurse financiare│
│ │resurselor financiare ├──────────────────────────────────────────┤
│ │necesare desfãşurãrii │Ca ordonator terţiar de credite, decide │
│ │activitãţii bibliotecii│asupra utilizãrii fondurilor alocate şi │
│ │ │aprobã toate actele de plãţi din conturile│
│ │ │instituţiei. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Analizeazã şi decide asupra proiectului │
│ │ │de buget. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Repartizeazã resursele financiare. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Întreprinde toate demersurile necesare │
│ │ │pentru dezvoltarea bazei materiale a │
│ │ │bibliotecii. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Controleazã eficienţa utilizãrii │
│ │ │resurselor alocate. │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │Organizarea │Identificã obiectivele activitãţii │
│ │activitãţilor │bibliotecii. │
│ │bibliotecii ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Controleazã şi îndrumã activitatea │
│ │ │bibliotecilor filiale şi de specialitate. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Repartizeazã sarcinile şi responsabilitã- │
│ │ │ţile compartimentelor din bibliotecã. │
├───────────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│Management │Conducerea/coordonarea │Asigurã funcţionarea compartimentelor din │
│ │activitãţilor │bibliotecã. │
│ │bibliotecii ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Monitorizeazã îndeplinirea sarcinilor. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Deleagã autoritatea. │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │Asigurarea climatului │Sprijinã iniţiativele şi stimuleazã │
│ │de muncã eficient în │creativitatea colaboratorilor. │
│ │bibliotecã ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Promoveazã lucrul în echipã şi un stil de │
│ │ │conducere cooperant. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Monitorizeazã progresul şi disfuncţiile │
│ │ │apãrute în activitatea bibliotecii. │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │Asigurarea resurselor │Identificã necesarul de personal din cadru│
│ │umane necesare │bibliotecii. │
│ │desfãşurãrii activitã- ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ţii bibliotecii │Recruteazã, selecteazã şi promoveazã │
│ │ │personalul din bibliotecã. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Asigurã corectitudinea şi transparenţa │
│ │ │procesului de selecţie. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Acordã calificative, premii sau sancţiuni │
│ │ │personalului din subordine. │
├───────────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│Control- │Verificarea activitã- │Verificã îndeplinirea planului de │
│Verificare │ţilor compartimentelor │îndrumare şi control al bibliotecii. │
│ │din subordine ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Întreprinde toate demersurile necesare │
│ │ │pentru dezvoltarea bazei materiale a │
│ │ │bibliotecii. │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │Elaborarea materialelor│Colecteazã informaţiile privind │
│ │de sintezã │îndeplinirea planului managerial. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Analizeazã şi sintetizeazã informaţiile │
│ │ │colectate. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Asigurã redactarea materialelor de sintezã│
│ │ │pe baza analizei informaţiei colectate. │
├───────────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│Relaţii- │Menţinerea legãturilor │Asigurã fluxul informaţional. │
│comunicare │bibliotecii cu ├──────────────────────────────────────────┤
│ │M.E.C.T.S. │Raporteazã semestrial/anual sau ori de │
│ │ │câte ori este solicitat. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Transmite propunerile şi mãsurile de │
│ │ │îmbunãtãţire a activitãţii. │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │Reprezentarea │Dezvoltã şi menţine legãturile cu │
│ │bibliotecii în relaţii │partenerii sociali şi cu autoritãţile │
│ │publice │locale. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Dezvoltã şi menţine legãturile cu │
│ │ │organizaţiile nonguvernamentale şi │
│ │ │instituţiile de specialitate. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Promoveazã imaginea bibliotecii. │
├───────────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│Pregãtire │Perfecţionarea │Identificã propria nevoie de perfecţionare│
│profesi- │activitãţii proprii ├──────────────────────────────────────────┤
│onalã │ │Alege forma convenabilã de perfecţionare. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Participã la diverse forme de │
│ │ │perfecţionare. │
│ ├───────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │Asigurarea dezvoltãrii/│Analizeazã necesitãţile de pregãtire a │
│ │formãrii profesionale a│personalului. │
│ │personalului din ├──────────────────────────────────────────┤
│ │subordine │Stabileşte modul de participare la forme │
│ │ │de perfecţionare/formare. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Faciliteazã accesul la forma de pregãtire │
│ │ │optimã. │
│ │ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │ │Organizeazã activitãţi proprii de │
│ │ │perfecţionare. │
└───────────┴───────────────────────┴──────────────────────────────────────────┘
Luat la cunoştinţã de cãtre ocupantul postului:
Numele şi prenumele:
Funcţia:
Semnãtura:
Data întocmirii:
Avizat de:
Numele şi prenumele:
Funcţia publicã de conducere din cadrul M.E.C.T.S.:
Semnãtura:
Data întocmirii:
---------------