Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 31 mai 2017  de efectuare a inspecţiilor de siguranţă rutieră suplimentare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 31 mai 2017 de efectuare a inspecţiilor de siguranţă rutieră suplimentare

EMITENT: Ministerul Transporturilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 457 din 19 iunie 2017

──────────
    Aprobată de Ordinul nr. 606 din 31 mai 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 457 din 19 iunie 2017.
──────────

    ART. 1
    (1) Inspecţia de siguranţă rutieră suplimentară este inspecţia efectuată pe drumul public care are ca scop fie identificarea eventualelor cauze legate de infrastructură, care au favorizat sau au cauzat producerea unui accident rutier soldat cu persoane decedate, fie urmărirea modului de respectare a dispoziţiilor cuprinse în raportul de inspecţie de siguranţă rutieră.
    (2) Inspecţia de siguranţă rutieră suplimentară efectuată după producerea unui accident rutier soldat cu persoane decedate, denumită în continuare inspecţie suplimentară de accident (ISA), urmăreşte adoptarea cu operativitate a măsurilor corective pentru prevenirea producerii de accidente rutiere datorate infrastructurii rutiere, se realizează potrivit prevederilor cuprinse la art. 10 alin. (6) din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi se concretizează într-un raport de inspecţie suplimentară de siguranţă rutieră.

    ART. 2
    (1) ISA se realizează prin vizita la locul accidentului completată cu analiza documentelor puse la dispoziţie conform art. 12 alin. (3) din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) În cadrul ISA, personalul de specialitate al Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. analizează:
    a) tipul de zonă de relief;
    b) categoria drumului;
    c) tipul intersecţiilor;
    d) semnalizarea rutieră existentă, orizontală şi verticală;
    e) numărul benzilor de circulaţie;
    f) caracteristici ale suprafeţei rutiere;
    g) sistemele de iluminat existente în zonă;
    h) condiţiile meteorologice;
    i) restricţiile de viteză de pe sectorul studiat;
    j) obstacolele existente în zona de siguranţă a drumului;
    k) localizarea cât mai exactă a accidentului;
    l) data şi ora accidentului;
    m) gravitatea accidentului, cu precizarea numărului de persoane decedate şi vătămate;
    n) caracteristicile persoanelor implicate în accident (vârsta, sexul, naţionalitatea, nivelul alcoolemiei sau consumul unor substanţe interzise prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, utilizarea sau nu a echipamentelor de siguranţă);
    o) date cu privire la autovehiculele implicate în accident (tip, vechime, ţara în care este înregistrat, echipament de siguranţă, după caz);
    p) date privind ultimele controale tehnice periodice ale vehiculelor în conformitate cu legislaţia aplicabilă);
    q) tipul accidentului şi tipul coliziunii;
    r) manevrarea vehiculului;
    s) manevrele conducătorului auto; şi
    t) ori de câte ori este posibil informaţii privind timpul dintre momentul accidentului şi constatarea acestuia sau sosirea serviciilor de urgenţă.


    ART. 3
    Raportul de ISA cuprinde cel puţin elementele prevăzute în anexa nr. 4 la Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 4
    (1) Inspecţia de siguranţă rutieră suplimentară efectuată pe drumul public care are ca scop urmărirea modului de respectare a dispoziţiilor cuprinse în raportul de inspecţie de siguranţă rutieră este denumită în continuare inspecţie suplimentară de urmărire (ISU).
    (2) ISU se efectuează cu scopul de a verifica, la faţa locului, modul de respectare de către administratorul drumului a dispoziţiilor cuprinse într-un raport de ISA prin care au fost dispuse dispoziţii şi termene de punere în executare a acestora.

    ART. 5
    (1) Un punct distinct din raportul de ISA îl reprezintă analiza dispoziţiilor şi recomandărilor din rapoartele de siguranţă rutieră anterioare, care au fost puse în execuţie sau nu, până la data accidentului.
    (2) Dispoziţiile cuprinse în ISA au un caracter obligatoriu de îndeplinit de către administratorul drumului.
    (3) Setul de măsuri care pot fi dispuse de raportul de inspecţie de siguranţă rutieră suplimentară ISA, prin lucrări de intervenţii generale executate de administratorul drumului, precum şi termenele de executare a acestora sunt prevăzute în anexa nr. 5 la ordin.
    (4) Termenele de executare a lucrărilor prevăzute la alin. (3) decurg de la data luării la cunoştinţă a raportului de ISA de către administratorul drumului şi se vor devansa cu perioadele de timp în care condiţiile meteorologice nu permit efectuarea acestora.
    (5) Recomandările conţinute în rapoartele de ISA nu au caracter obligatoriu.

    ART. 6
    Personalul specializat al Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. va solicita administratorului drumului şi/sau organelor de poliţie care anchetează accidentul supus inspecţiei de siguranţă rutieră datele prevăzute în anexa nr. 4 la Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 7
    Rapoartele de ISA se întocmesc în trei exemplare originale, din care unul se transmite organului de poliţie, altul administratorului drumului şi al treilea se arhivează în cadrul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016