Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
──────────
Aprobată de Ordinul nr. 606 din 31 mai 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 457 din 19 iunie 2017.
──────────
ART. 1
Inspecţia de siguranţă rutieră este verificarea periodică a reţelei rutiere aflate în exploatare, din punctul de vedere al siguranţei circulaţiei, cu identificarea eventualelor disfuncţionalităţi sau deficienţe de proiectare, construcţie, operare şi/sau de întreţinere a drumului, care pot conduce la producerea de accidente rutiere şi este denumită în continuare inspecţie periodică (IP). Aceasta se concretizează într-un raport de inspecţie de siguranţă rutieră.
ART. 2
IP cuprinde următoarele etape:
a) analiza informaţiilor şi datelor necesare realizării IP transmise de către administratorul drumului public şi/sau Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.;
b) realizarea propriu-zisă a IP care include studiul documentaţiei disponibile puse la dispoziţie de către beneficiar, corelat cu analiza la faţa locului, analiza eventualelor recomandări cuprinse în rapoartele întocmite anterior, completarea listei-cadru de verificări corespunzătoare categoriei de drum supuse IP al cărei model este elaborat de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. şi care se publică pe site-ul propriu, în termen de 90 zile calendaristice de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, urmând a se actualiza ori de câte ori este necesar;
c) transmiterea raportului de IP către administratorul drumului.
ART. 3
Raportul de IP are următoarea structură:
a) denumirea sectorului de drum, perioada de realizare şi inspectorul/echipa de inspecţie;
b) cuprinsul raportului;
c) scopul inspecţiei de siguranţă rutieră;
d) descrierea generală a sectorului de drum inspectat;
e) analiza gradului de implementare a recomandărilor cuprinse în rapoartele de inspecţie de siguranţă rutieră anterioare;
f) analiza statisticilor privind accidentele rutiere înregistrate pe sectorul de drum inspectat;
g) descrierea detaliată a neconformităţilor constatate şi motivarea acestora din punctul de vedere al siguranţei rutiere;
h) concluziile care conţin dispoziţii şi recomandări pentru eliminarea neconformităţilor sau pentru reducerea incidenţei acestora, la care se vor avea în vedere rezultatele unei analize tehnico-economice, după caz;
i) opis cu planurile, documentele, standardele şi formularele utilizate.
ART. 4
(1) Un punct distinct din raportul de IP îl reprezintă analiza dispoziţiilor şi recomandărilor din rapoartele de inspecţie de siguranţă rutieră anterioare, care au fost puse în execuţie sau nu.
(2) Setul de măsuri care constituie dispoziţii şi care pot fi dispuse în raportul de IP, prin lucrări de intervenţii generale executate de administratorul drumului, precum şi termenele de executare a acestora sunt prevăzute în anexa nr. 5 la ordin.
(3) Termenele de executare a lucrărilor prevăzute la alin. (2) decurg de la data luării la cunoştinţă a raportului de IP de către administratorul drumului şi se vor devansa cu perioadele de timp în care condiţiile meteorologice nu permit efectuarea acestora.
(4) Recomandările conţinute în rapoartele de IP nu au caracter obligatoriu.
ART. 5
Rapoartele de IP se întocmesc în două exemplare originale, din care unul se pune la dispoziţie beneficiarului, iar cel de-al doilea se arhivează în cadrul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: