────────── Aprobată prin Decizia nr. 877 din 30 octombrie 2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.013 din 29 noiembrie 2018.────────── CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Prezenta metodologie stabileşte cadrul procedural pentru desfăşurarea procesului de reorganizare a centrelor rezidenţiale pentru persoanele adulte cu handicap publice sau private, cu capacitate mai mică sau egală cu 50 de locuri, aflate în coordonarea metodologică a Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi, denumite în continuare centre rezidenţiale. ART. 2 Scopul procesului de reorganizare a centrelor rezidenţiale este asigurarea condiţiilor pentru respectarea drepturilor persoanelor adulte cu handicap şi a nevoilor lor individuale specifice. ART. 3 Procesul de reorganizare se realizează la nivel naţional, pentru centrele rezidenţiale pentru persoane adulte cu handicap aflate în coordonarea metodologică a Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi, ţinând cont de nevoile individuale ale beneficiarilor corelate cu standardele specifice de calitate, în vigoare. ART. 4 Reorganizarea implică totodată identificarea factorilor care necesită schimbarea, în sensul eliminării disfuncţionalităţilor şi îmbunătăţirii condiţiilor de viaţă pentru persoanele adulte cu handicap. CAP. II Domeniul de aplicare ART. 5 Procesul de dezinstituţionalizare reprezintă o prioritate pentru sistemul de protecţie a persoanelor adulte cu handicap, concomitent cu diversificarea măsurilor de prevenire a instituţionalizării şi de susţinere a traiului în comunitate. ART. 6 Prezenta metodologie se aplică activităţilor iniţiate şi desfăşurate de autorităţile administraţiei publice locale şi de furnizorul de servicii sociale privat, după caz, în domeniul serviciilor sociale pentru persoanele adulte cu handicap, pentru a asigura caracterul unitar al procesului de reorganizare. CAP. III Documente de referinţă şi conexe ART. 7 Principalele documente de referinţă sau conexe pentru realizarea procesului de reorganizare sunt: a) Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 448/2006; b) Hotărârea Guvernului nr. 268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare HG nr. 268/2007; c) Legea nr. 221/2010 pentru ratificarea Convenţiei privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi, adoptată la New York de Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite la 13 decembrie 2006, deschisă spre semnare la 30 martie 2007 şi semnată de România la 26 septembrie 2007, cu modificările ulterioare; d) Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare; e) Hotărârea Guvernului nr. 655/2016 pentru aprobarea Strategiei naţionale „O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilităţi“ 2016-2020 şi a Planului operaţional privind implementarea Strategiei naţionale „O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilităţi“ 2016-2020. CAP. IV Principii ART. 8 Procesul de reorganizare are la bază următoarele principii: a) respectarea demnităţii inalienabile, a autonomiei individuale, inclusiv a libertăţii de a face propriile alegeri, şi a independenţei persoanelor cu dizabilităţi; b) crearea parteneriatului local: reorganizarea este un demers colectiv, ce necesită capacitarea şi coordonarea resurselor existente, implicarea structurilor administrative şi asigurarea susţinerii din partea societăţii civile; c) planificarea într-o manieră integrată a activităţilor realizate la toate nivelurile, pentru a asigura o imagine completă a resurselor şi responsabilităţilor; d) consultarea şi implicarea persoanelor cu dizabilităţi, a reprezentanţilor şi a organizaţiilor lor, în acord cu principiul „Nimic pentru noi, fără noi!“. CAP. V Termeni, expresii, acronime ART. 9 În înţelesul prezentei metodologii, termenii şi expresiile folosite au următoarele semnificaţii:
┌──────┬───────────────────────────────┐
│ANPD │Autoritatea Naţională pentru │
│ │Persoanele cu Dizabilităţi │
├──────┼───────────────────────────────┤
│ │Centru de abilitare şi │
│CAbR │reabilitare pentru persoane │
│ │adulte cu dizabilităţi │
├──────┼───────────────────────────────┤
│ │Centru de îngrijire şi │
│CIA │asistenţă pentru persoane │
│ │adulte cu dizabilităţi │
├──────┼───────────────────────────────┤
│ │Centru pentru viaţă │
│CPVI │independentă pentru persoane │
│ │adulte cu dizabilităţi │
├──────┼───────────────────────────────┤
│ │Centru respiro pentru persoane │
│CRes/ │adulte cu dizabilităţi (CRes)/ │
│CCdz │Centru de criză pentru persoane│
│ │adulte cu dizabilităţi (CCdz) │
├──────┼───────────────────────────────┤
│ │direcţia de asistenţă socială │
│ │şi protecţia copilului de la │
│DGASPC│nivelul judeţului, respectiv al│
│ │sectorului municipiului │
│ │Bucureşti │
├──────┼───────────────────────────────┤
│LP │locuinţă protejată pentru │
│ │persoane adulte cu dizabilităţi│
├──────┼───────────────────────────────┤
│ │locuinţă protejată (minim) │
│LmP │pentru persoane adulte cu │
│ │dizabilităţi │
├──────┼───────────────────────────────┤
│ │locuinţă protejată (maxim) │
│LMP │pentru persoane adulte cu │
│ │dizabilităţi │
└──────┴───────────────────────────────┘
CAP. VI Obiective generale, specifice şi rezultate aşteptate ART. 10 Obiectivul general al procesului de reorganizare este de a asigura persoanelor adulte cu dizabilităţi serviciile specifice de care au nevoie, identificate în baza evaluării individuale, ţinând cont de opinia lor şi de prevederile standardelor minime specifice de calitate. ART. 11 Obiectivele specifice sunt: a) evaluarea nevoilor specifice ale persoanelor adulte cu handicap, pe baza unui instrument unic de evaluare la nivel naţional; b) analiza şi prelucrarea datelor obţinute prin evaluare în vederea stabilirii profilului centrului; c) realizarea demersurilor pentru asigurarea funcţionării serviciului social reorganizat. ART. 12 Rezultatele aşteptate cuprind: a) realizarea unei „hărţi“ privind nevoile specifice ale beneficiarilor din centrele rezidenţiale; b) asigurarea nevoilor specifice prin servicii specifice din instituţiile de asistenţă socială de tip rezidenţial; c) îmbunătăţirea instrumentului unic de evaluare; d) îmbunătăţirea colaborării la nivel local şi judeţean. CAP. VII Etapele procesului de reorganizare ART. 13 Etapele procesului de reorganizare sunt: a) pregătirea activităţii; b) consultarea la nivel local şi judeţean; c) realizarea procesului de reorganizare; d) monitorizarea procesului de reorganizare. ART. 14 Prima etapă are ca scop crearea cadrului de planificare pentru demararea procesului de reorganizare şi include activităţi pregătitoare, de exemplu: stabilirea unui grup de lucru, analiza datelor statistice referitoare la serviciile sociale, identificarea instituţiilor cu responsabilităţi, stabilirea calendarului şi a principalelor acţiuni. ART. 15 Consultarea la nivel local şi judeţean presupune comunicarea şi cooperarea între instituţiile cu responsabilităţi în domeniul serviciilor sociale, sănătăţii şi dizabilităţii cu serviciile publice locale de asistenţă socială, organizate la nivel de comună, oraş, municipiu, judeţ, precum şi cu reprezentanţii societăţii civile care desfăşoară activităţi în domeniu şi cu reprezentanţii furnizorilor de servicii sociale privaţi. ART. 16 (1) Procesul de reorganizare este centrat pe stabilirea profilului centrului rezidenţial şi include acţiunile de evaluare şi prelucrare a datelor referitoare la profilul beneficiarilor, stabilirea denumirii şi realizarea demersurilor necesare pentru asigurarea funcţionării serviciului social reorganizat. (2) Nivelul de referinţă a calităţii serviciilor sociale reorganizate îl constituie standardele specifice de calitate minime obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu handicap, aprobate prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale. CAP. VIII Evaluarea ART. 17 (1) Evaluarea nevoilor specifice ale persoanelor adulte cu handicap din centrele rezidenţiale se realizează utilizând fişa de evaluare a beneficiarului, denumită în continuare fişa de evaluare, care constituie anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta metodologie. (2) Pentru fiecare centru rezidenţial, conducătorul/ coordonatorul centrului rezidenţial completează fişa centrului rezidenţial, care constituie anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta metodologie. (3) Fişa de evaluare a beneficiarului şi fişa centrului rezidenţial, menţionate în prezentul articol, reprezintă documentele în baza cărora se întocmeşte nota de fundamentare prevăzută la art. 25 alin. (1), art. 26 alin. (1) şi art. 27 alin. (1). ART. 18 (1) Evaluarea persoanelor din centrele rezidenţiale se realizează de către o echipă multidisciplinară de evaluare formată din cel puţin 3 membri ai personalului din centrul rezidenţial care se reorganizează, dintre care unul cu rol de coordonator. (2) La evaluarea persoanelor din centrele rezidenţiale poate participa un reprezentant al unei organizaţii neguvernamentale cu activitate în protecţia şi promovarea drepturilor omului sau care reprezintă interesele persoanelor cu handicap, în calitate de observator, conform unei proceduri proprii a DGASPC. (3) În cazul în care serviciul de asistenţă socială pentru persoanele adulte cu handicap este contractat, evaluarea se realizează de către o echipă de evaluare formată din cel puţin 3 membri ai furnizorului de servicii sociale privat, dintre care unul cu rol de coordonator, la care se adaugă un membru din partea DGASPC. (4) La nivelul unui centru rezidenţial pot fi constituite mai multe echipe de evaluare. ART. 19 Personalul implicat în procesul de evaluare poate fi: asistent social, medic, asistent medical, psiholog, psihopedagog, pedagog de recuperare, terapeut ocupaţional, consilier vocaţional, alţi terapeuţi, după caz. ART. 20 (1) Conducerea DGASPC/furnizorului de servicii sociale privat desemnează membrii echipei de evaluare şi coordonatorul acesteia şi stabileşte atribuţiile. (2) Membrii echipei/echipelor de evaluare se reunesc în şedinţă pregătitoare, analizează fişa de evaluare şi îşi clarifică opţiunile de întrebare/răspuns. (3) Pe perioada de evaluare, membrii echipei/echipelor de evaluare pot solicita dosarul personal al beneficiarului şi/sau sprijinul altor membri ai personalului. (4) Evaluarea permite o analiză detaliată a activităţilor derulate, a impactului acestora asupra beneficiarului, a modului în care resursele sunt folosite. ART. 21 (1) Fişa de evaluare se aplică individual, pentru fiecare dintre beneficiarii centrului rezidenţial. (2) Echipa multidisciplinară de evaluare se preocupă ca persoana adultă cu handicap să îşi exprime opinia şi ţine cont de aceasta. (3) În cazul în care beneficiarul are desemnat reprezentant legal, acesta are obligaţia de a participa la evaluare şi a răspunde la întrebări în prezenţa persoanei cu handicap. (4) În cazul în care reprezentantul legal nu poate participa din motive bine întemeiate (de exemplu, internare în spital), acesta transmite acordul pentru evaluare centrului rezidenţial. ART. 22 (1) Aplicarea fişei de evaluare se face în condiţii de siguranţă şi confidenţialitate pentru beneficiar. (2) Echipa de evaluare desfăşoară interviu cu beneficiarul şi acordă acestuia timp suficient de răspuns; atunci când este cazul, coordonatorul echipei solicită prezenţa unui interpret de limbaj mimico-gestual şi/sau a unuia dintre membrii personalului care cunosc cel mai bine persoana evaluată. (3) Spaţiul pus la dispoziţie de conducătorul centrului rezidenţial pentru evaluare este prietenos şi confortabil. CAP. IX Prelucrarea datelor ART. 23 (1) Prelucrarea datelor obţinute în urma evaluării se face de membrii echipei/echipelor de evaluare, împreună cu personal desemnat de către DGASPC sau de furnizorii de servicii sociale privaţi, în condiţii de confidenţialitate. (2) În urma prelucrării datelor, echipa de lucru realizează un raport sintetic, finalizat cu propunerea de reorganizare a centrului rezidenţial sub una dintre denumirile: locuinţă protejată (minim) pentru persoane adulte cu dizabilităţi (LmP), locuinţă protejată (maxim) pentru persoane adulte cu dizabilităţi (LMP), centru pentru viaţă independentă pentru persoane adulte cu dizabilităţi (CPVI), centru de abilitare şi reabilitare pentru persoane adulte cu dizabilităţi (CAbR), centru de îngrijire şi asistenţă pentru persoane adulte cu dizabilităţi (CIA), centru respiro pentru persoane adulte cu dizabilităţi (CRes), Centru de criză pentru persoane adulte cu dizabilităţi (CCdz). (3) În situaţia în care centrul rezidenţial are şi un alt nume (de exemplu, „Sf. Andrei“), acesta se adaugă după denumirea stabilită la alin. (2). (4) Raportul este înaintat conducerii DGASPC/furnizorului de servicii sociale privat care administrează centrul rezidenţial respectiv. CAP. X Înfiinţarea centrului rezidenţial ART. 24 Propunerea de profil a centrului rezidenţial, evidenţiată prin propunerea de denumire a acestuia, are la bază analiza datelor obţinute prin evaluare care relevă faptul că aproximativ 60% dintre beneficiari au nevoie de activităţi şi servicii specifice dintre cele prevăzute în standardele specifice minime obligatorii de calitate, aprobate prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale. ART. 25 (1) În situaţia în care centrul rezidenţial public se înfiinţează în subordinea consiliilor judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, în structura DGASPC, conducerea DGASPC întocmeşte nota de fundamentare care are la bază datele obţinute din evaluare, pe care o înaintează consiliului judeţean, respectiv local al sectorului municipiului Bucureşti, pentru emiterea proiectului de hotărâre privind înfiinţarea centrului rezidenţial. (2) Proiectul de hotărâre privind înfiinţarea centrului rezidenţial conţine în mod obligatoriu denumirea centrului în conformitate cu prevederile art. 23 şi capacitatea acestuia, precum şi avizul de legalitate al secretarului judeţului/sectorului municipiului Bucureşti. ART. 26 (1) În situaţia în care centrul rezidenţial public se înfiinţează în subordinea autorităţii administraţiei publice locale, la nivel de municipiu, oraş sau comună, în structura serviciului public de asistenţă socială, conducerea serviciului public de asistenţă socială întocmeşte nota de fundamentare care are la bază datele obţinute din evaluare, pe care o înaintează consiliului local, pentru emiterea proiectului de hotărâre privind înfiinţarea centrului rezidenţial. (2) Proiectul de hotărâre privind înfiinţarea centrului rezidenţial conţine în mod obligatoriu denumirea centrului în conformitate cu prevederile art. 23 şi capacitatea acestuia, precum şi avizul de legalitate al secretarului consiliului local. ART. 27 (1) În situaţia în care centrul rezidenţial se înfiinţează de către un furnizor de servicii sociale privat, autorizat în condiţiile legii, acesta întocmeşte nota de fundamentare care are la bază datele obţinute din evaluare şi pe care o înaintează conducerii care emite hotărârea/dispoziţia de înfiinţare a centrului rezidenţial. (2) Hotărârea/Dispoziţia de înfiinţare a centrului rezidenţial conţine în mod obligatoriu denumirea centrului în conformitate cu prevederile art. 23 şi capacitatea acestuia. ART. 28 Nota de fundamentare prevăzută la art. 25 alin. (1), art. 26 alin. (1) şi art. 27 alin. (1) conţine cel puţin următoarele: a) descrierea proximităţii din punctul de vedere al mijloacelor de transport, modalitatea prin care se realizează accesul la serviciile din comunitate (medicale, educaţionale, poştă, biserică etc.); b) activităţile ce urmează a fi desfăşurate în centrul rezidenţial reorganizat în corelare cu cerinţele standardelor specifice minime obligatorii de calitate; c) structura personalului care va asigura activităţile şi serviciile; d) rezultatele obţinute din prelucrarea datelor cuprinse în fişele de evaluare pe baza cărora s-a stabilit profilul centrului rezidenţial. ART. 29 (1) Conducerea DGASPC/furnizorului de servicii sociale privat se preocupă de actualizarea documentelor referitoare la centrul rezidenţial reorganizat, de exemplu: actualizarea regulamentului de organizare şi funcţionare, a regulamentului intern, a procedurii privind circuitul documentelor, a fişelor de post şi altele. (2) Conducerea DGASPC/furnizorului de servicii sociale privat se preocupă să organizeze grupe de beneficiari care au nevoie de servicii specifice suplimentare sau complementare celor pe care centrul rezidenţial le furnizează. CAP. XI Monitorizare ART. 30 (1) Monitorizarea procesului de reorganizare cuprinde colectarea şi analiza datelor despre modul în care acesta s-a realizat astfel încât centrul rezidenţial să asigure beneficiarilor săi servicii specifice, în conformitate cu prevederile standardelor specifice minime obligatorii de calitate. (2) Monitorizarea procesului de reorganizare se face de către ANPD. ANEXA 1 la metodologie
FIŞA DE EVALUARE A BENEFICIARULUI Numele persoanei evaluate
┌────────────┬─────────────────┬────────┐
│Prenume: │Prenume II: │Nume: │
└────────────┴─────────────────┴────────┘
Sursa informaţiilor (membri ai familiei, profesionişti, alte persoane consultate în completarea acestei fişe de evaluare)
┌─────────────┬────────────────────────┐
│Nr. curent │Calitatea persoanei │
├─────────────┼────────────────────────┤
│1. │ │
├─────────────┼────────────────────────┤
│2. │ │
├─────────────┼────────────────────────┤
└─────────────┴────────────────────────┘
Termeni şi explicaţii
┌──────────┬─────────┬─────────────────┐
│Termeni │Abrevieri│Explicaţii │
│utilizaţi │ │ │
├──────────┼─────────┼─────────────────┤
│ │ │Persoana necesită│
│continuu │C │sprijin şi │
│ │ │îndrumare fără │
│ │ │întrerupere. │
├──────────┼─────────┼─────────────────┤
│ │ │Persoana necesită│
│ │ │sprijin şi │
│ │ │îndrumare zilnic,│
│regulat │R │în intervale │
│ │ │orare stabilite │
│ │ │şi cunoscute (de │
│ │ │exemplu: servirea│
│ │ │mesei). │
├──────────┼─────────┼─────────────────┤
│ │ │Persoana necesită│
│ │ │sprijin şi │
│ │ │îndrumare din │
│ │ │când în când, în │
│secvenţial│S │anumite situaţii │
│ │ │(de exemplu: │
│ │ │igiena personală,│
│ │ │plimbare, altele)│
│ │ │pentru perioade │
│ │ │scurte de timp. │
├──────────┼─────────┼─────────────────┤
│ │ │Persoana necesită│
│ │ │sprijin şi │
│ │ │îndrumare în │
│ │ │anumite momente, │
│ │ │pentru operaţiuni│
│minim │M │pe care le │
│ │ │execută într-o │
│ │ │perioadă mare de │
│ │ │timp (de exemplu:│
│ │ │legatul │
│ │ │şireturilor) │
├──────────┼─────────┼─────────────────┤
│ │ │Persoana nu │
│ │ │necesită │
│deloc │D │acordarea de │
│ │ │sprijin şi │
│ │ │îndrumare. │
└──────────┴─────────┴─────────────────┘
Modulul 1: Date demografice 1.1. Sexul: [] masculin [] feminin 1.2. Vârsta, la data completării chestionarului (în ani împliniţi) ......... ani 1.3. Educaţie: (bifaţi una sau mai multe opţiuni, luând în considerare studii finalizate cu diplomă/certificat, NU studii începute şi nefinalizate) [] studii postuniversitare [] studii universitare [] studii postliceale [] studii liceale [] şcoală profesională [] studii primare (1-4 clase) [] studii generale [] învăţământ special [] fără studii [] analfabet (nu ştie să scrie/să citească) [] alte tipuri de educaţie ..................................... Alte informaţii relevante, după caz ................................................... 1.4. Stare civilă, la data completării chestionarului: [] necăsătorit [] căsătorit [] divorţat [] văduv [] partener într-o relaţie neoficializată/concubin Alte informaţii relevante, după caz .......................................... 1.5. Etnie: [] română [] alta: ......................................................................... Alte informaţii relevante, după caz ..................................................................................................... 1.6. Religie: (dacă este cazul, specificaţi orice nevoi particulare în acest sens) ................................................................................................... Alte informaţii relevante, după caz ................................................................. 1.7. Limba/Comunicare: 1.7.1. Limba maternă: ............................................................... 1.7.2. Are nevoie de interpret în limbaj mimico-gestual [] DA [] NU 1.7.3. Are nevoie de asistenţă Braille [] DA [] NU 1.7.4. Are nevoie de dispozitive speciale de comunicare [] DA [] NU Alte informaţii relevante, după caz ............................................ 1.8. Statut profesional: [] elev/elevă [] angajat cu normă întreagă [] angajat cu normă parţială [] prestează munci ocazionale [] nu este angajat într-o formă de muncă [] pensionar Alte informaţii relevante, după caz .................................................................. 1.9. Situaţia găzduirii: 1.9.1. Care este aranjamentul de găzduire preferat de persoana evaluată: [] să rămână acolo unde este [] să se mute cu familia [] să se mute în propria locuinţă [] să se mute într-o locuinţă protejată [] să se mute într-un alt centru rezidenţial [] să se mute în altă instituţie medicală de îngrijire [] nu ştie/nu se pronunţă cu siguranţă Alte informaţii relevante, după caz ................................................... 1.9.2. Care este preferinţa/părerea reprezentantului legal cu privire la aranjamentele de găzduire pentru persoana evaluată: Important: În situaţia în care răspunde reprezentantul legal, răspunsurile sunt date în prezenţa şi împreună cu persoana cu handicap. Echipa de evaluare, apelând, după caz, şi la alţi specialişti, va evita pe cât posibil ca decizia să fie luată numai de reprezentantul legal. [] să rămână acolo unde este [] să se mute cu familia [] să se mute în propria locuinţă [] să se mute într-o locuinţă protejată [] să se mute într-un alt centru rezidenţial [] să se mute în altă instituţie medicală de îngrijire [] nu ştie/nu se pronunţă cu siguranţă Alte informaţii relevante, după caz .......................................................... 1.10. Relaţia cu familia şi cu familia lărgită Informaţii relevante, după caz ...................................................................... 1.11. Hobby-uri, interese şi preocupări .................................................................................. Alte informaţii relevante, după caz .................................................................... 1.12. Dorinţe de viitor Informaţii relevante, după caz ............................................................... Modulul 2: Asistenţă pentru sănătate 2.1. Beneficiarul are nevoie de:
┌─────────────┬─────────────┬───────────┐
│Tip serviciu │Informaţii │Observaţii │
│ │ │particulare│
├─────────────┼─────────────┼───────────┤
│ │[] o dată pe │ │
│ │an, pentru │ │
│ │evaluarea │ │
│ │anuală a │ │
│Servicii de │stării de │ │
│medicină │sănătate │ │
│generală │[] de mai │ │
│ │multe ori pe │ │
│ │an, pentru │ │
│ │diagnosticare│ │
│ │şi tratament │ │
│ │stare acută │ │
├─────────────┼─────────────┼───────────┤
│Servicii │ │ │
│medicale/ │ │ │
│Terapii │ │ │
│furnizate în │ │ │
│comunitate: │ │ │
│- │ │ │
│stomatologice│[] Da │ │
│- │[] Nu │ │
│oftalmologice│ │ │
│- ORL │ │ │
│- │ │ │
│dermatologice│ │ │
│- altele │ │ │
│(precizaţi) │ │ │
├─────────────┼─────────────┼───────────┤
│Servicii │ │ │
│specializate │ │ │
│pentru teme │ │ │
│ca: HIV/SIDA,│ │ │
│relaţii │ │ │
│intime şi │ │ │
│sex, │ │ │
│reproducere │[] Da │ │
│şi │[] Nu │ │
│planificare │ │ │
│familială, │ │ │
│dependenţa de│ │ │
│substanţe │ │ │
│ilegale, │ │ │
│alcool sau │ │ │
│tutun │ │ │
├─────────────┼─────────────┼───────────┤
│Servicii │ │ │
│medicale │ │ │
│specializate │ │ │
│pentru boli │ │ │
│cronice, de │ │ │
│exemplu │Număr de │ │
│endocrine/ │internări şi/│ │
│metabolice, │sau │ │
│cardiace/ │consultaţii │ │
│circulatorii,│medicale pe │ │
│respiratorii,│parcursul │ │
│infecţioase/ │anului 2018 │ │
│ale │ │ │
│sistemului │ │ │
│imunitar, │ │ │
│digestive, │ │ │
│altele │ │ │
├─────────────┼─────────────┼───────────┤
│ │Număr de │ │
│ │internări şi/│ │
│Servicii │sau │ │
│psihiatrice │consultaţii │ │
│specializate │specializate │ │
│ │pe parcursul │ │
│ │anului 2018 │ │
└─────────────┴─────────────┴───────────┘
2.2. Beneficiarul are probleme complexe de sănătate şi are un plan de prevenire, intervenţie şi recuperare individualizat, realizat de specialişti, care trebuie urmărit în centrul rezidenţial: [] DA [] NU 2.3. Beneficiarul are probleme de sănătate mintală ca, de exemplu: anxietate (fobii, stres post-traumatic, tulburări obsesiv-compulsive), tulburare bipolară/maniac-depresivă, depresie, schizofrenie, tulburări de personalitate, tulburare din spectrul autist) [] DA [] NU 2.4. Beneficiarul are nevoie în mod regulat de internări şi/sau servicii psihiatrice specializate: [] nu este cazul [] zilnic [] o dată pe săptămână [] de 2 sau mai multe ori pe săptămână [] o dată pe lună [] de 2 sau mai multe ori pe lună [] cel puţin o dată pe an 2.5. Beneficiarul are nevoie de îngrijire sau supraveghere peste noapte: [] nu [] da; în medie o intervenţie pe parcursul nopţii [] da; în medie mai mult de o intervenţie pe parcursul nopţii 2.6. Beneficiarul are afecţiuni neurologice ca, de exemplu: boala Alzheimer, distrofie musculară, epilepsie, altele, şi are nevoie în mod regulat de internări în servicii specializate: [] nu este cazul [] zilnic [] o dată pe săptămână [] de 2 sau mai multe ori pe săptămână [] o dată pe lună [] de 2 sau mai multe ori pe lună [] cel puţin o dată pe an Alte informaţii relevante, după caz .......................................................... Beneficiarul are nevoie de sprijin: [] continuu [] regulat [] secvenţial [] minim [] deloc (nu are nevoie de sprijin) Modulul 3: Nevoia de servicii psihologice (consiliere psihologică, terapii de suport)
┌────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│ │Beneficiarul are nevoie│ │ │ │ │ │
│Nr. │de sprijin pentru a-şi │C│R│S│M│D│
│crt.│controla stările │ │ │ │ │ │
│ │emoţionale: │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │poate deveni anxios, │ │ │ │ │ │
│ │depresiv sau mânios în │ │ │ │ │ │
│3.1.│absenţa oricărui stimul│ │ │ │ │ │
│ │extern evident, dar │ │ │ │ │ │
│ │poate fi calmat fără │ │ │ │ │ │
│ │tratament medicamentos │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │poate deveni un pericol│ │ │ │ │ │
│3.2.│pentru sine şi/sau │ │ │ │ │ │
│ │pentru alţii. │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz ..........................................................
┌────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│ │Beneficiarul are nevoie│ │ │ │ │ │
│Nr. │de sprijin pentru a-şi │C│R│S│M│D│
│crt.│exprima adecvat │ │ │ │ │ │
│ │emoţiile: │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │pare să fie „lipsit de │ │ │ │ │ │
│3.3.│emoţii“ sau este prea │ │ │ │ │ │
│ │afectuos, fără a-i │ │ │ │ │ │
│ │afecta pe ceilalţi │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │este extrem de reţinut │ │ │ │ │ │
│3.4.│sau are tendinţa de a │ │ │ │ │ │
│ │avea izbucniri │ │ │ │ │ │
│ │emoţionale nepotrivite │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │uneori este cuprins de │ │ │ │ │ │
│3.5.│mânie sau devine │ │ │ │ │ │
│ │agresiv │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz ..............................................................
┌────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│ │Beneficiarul are nevoie│ │ │ │ │ │
│Nr. │de sprijin în vederea │C│R│S│M│D│
│crt.│conştientizării de │ │ │ │ │ │
│ │sine: │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │încrederea poate fi │ │ │ │ │ │
│ │uşor subminată de │ │ │ │ │ │
│3.6.│eşecuri minore sau de │ │ │ │ │ │
│ │răspunsuri indiferente │ │ │ │ │ │
│ │din partea altora │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │este temător şi │ │ │ │ │ │
│ │dependent când trebuie │ │ │ │ │ │
│ │să îndeplinească │ │ │ │ │ │
│3.7.│sarcini nefamiliare şi │ │ │ │ │ │
│ │tinde să se retragă │ │ │ │ │ │
│ │chiar în situaţii │ │ │ │ │ │
│ │familiare │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │are un concept de sine │ │ │ │ │ │
│ │foarte puţin dezvoltat │ │ │ │ │ │
│3.8.│şi tinde să stea pasiv │ │ │ │ │ │
│ │în lipsa unei persoane │ │ │ │ │ │
│ │care să-i dea indicaţii│ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz .........................................................
┌─────┬──────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│ │Beneficiarul are │ │ │ │ │ │
│ │nevoie de sprijin în │ │ │ │ │ │
│ │vederea evitării │ │ │ │ │ │
│Nr. │situaţiilor de izolare│C│R│S│M│D│
│crt. │socială şi depresie, │ │ │ │ │ │
│ │menţinerii │ │ │ │ │ │
│ │echilibrului │ │ │ │ │ │
│ │psiho-afectiv: │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │poate deveni stresat │ │ │ │ │ │
│3.9. │sau agresiv când │ │ │ │ │ │
│ │rutinele sunt │ │ │ │ │ │
│ │schimbate │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │are o anxietate sau un│ │ │ │ │ │
│3.10.│comportament │ │ │ │ │ │
│ │obsesiv-compulsiv, │ │ │ │ │ │
│ │diagnosticate clinic │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │consideră că orice │ │ │ │ │ │
│3.11.│schimbare a rutinelor │ │ │ │ │ │
│ │bine învăţate este │ │ │ │ │ │
│ │intolerabilă │ │ │ │ │ │
└─────┴──────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz ......................................................... Beneficiarul are nevoie de sprijin [] continuu [] regulat [] secvenţial [] minim [] deloc (nu are nevoie de sprijin) Modulul 4: Menţinerea/Dezvoltarea aptitudinilor cognitive
┌────┬───────────────────────────┬──┬──┐
│Nr. │Beneficiarul foloseşte │ │ │
│crt.│simţurile în interacţiunea │Da│Nu│
│ │cu obiecte: │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │urmăreşte cu privirea │ │ │
│4.1.│obiecte, persoane etc. │ │ │
│ │folosind simţul văzului │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │ascultă la radio, muzică, │ │ │
│4.2.│poveşti etc. folosind │ │ │
│ │simţul auzului │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │explorează obiecte cu │ │ │
│4.3.│mâinile, degetele etc. │ │ │
│ │folosind simţul tactil │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│4.4.│explorează obiecte folosind│ │ │
│ │simţul olfactiv │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │explorează gustul │ │ │
│4.5.│alimentelor folosind simţul│ │ │
│ │gustativ │ │ │
└────┴───────────────────────────┴──┴──┘
Alte informaţii relevante, după caz .....................................................................
┌─────┬──────────────────────────┬──┬──┐
│Nr. │Beneficiarul şi-a însuşit │ │ │
│crt. │elemente din învăţarea de │Da│Nu│
│ │bază: │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │imită sau mimează imediat │ │ │
│4.6. │o acţiune sau un │ │ │
│ │comportament │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │pune întrebări/doreşte să │ │ │
│4.7. │afle informaţii despre │ │ │
│ │persoane, lucruri şi │ │ │
│ │evenimente │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│4.8. │are dobândit limbajul │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │are capacitatea de a │ │ │
│4.9. │repeta după cineva (de │ │ │
│ │exemplu, pentru a învăţa │ │ │
│ │un text) │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │înţelege şi utilizează │ │ │
│ │concepte legate de │ │ │
│ │caracteristicile │ │ │
│4.10.│(dimensiune, formă, │ │ │
│ │cantitate, lungime etc.) │ │ │
│ │lucrurilor, persoanelor │ │ │
│ │sau evenimentelor │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │are deprinderea de a │ │ │
│4.11.│folosi instrumente de │ │ │
│ │scris │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │are deprinderea de a │ │ │
│4.12.│cunoaşte şi utiliza cifre │ │ │
│ │şi de a lucra cu numere │ │ │
└─────┴──────────────────────────┴──┴──┘
Alte informaţii relevante, după caz ..........................................................
┌─────┬──────────────────────────┬──┬──┐
│Nr. │Beneficiarul are │Da│Nu│
│crt. │deprinderea de a citi: │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│4.13.│recunoaşte scrisul │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│4.14.│îşi recunoaşte numele │ │ │
│ │scris pe o hârtie │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│4.15.│poate citi mesaje scrise, │ │ │
│ │la TV │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │poate interpreta │ │ │
│4.16.│simboluri, de exemplu: │ │ │
│ │pericol, ieşire în caz de │ │ │
│ │urgenţă etc. │ │ │
└─────┴──────────────────────────┴──┴──┘
Alte informaţii relevante, după caz ..............................................................
┌─────┬──────────────────────────┬──┬──┐
│Nr. │Beneficiarul are │Da│Nu│
│crt. │deprinderea de a scrie: │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│4.17.│scrie numele şi adresa │ │ │
│ │fără ajutor │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │scrie notiţe scurte (de │ │ │
│4.18.│exemplu, o listă de │ │ │
│ │cumpărături) │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│4.19.│scrie prin copiere │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│4.20.│desenează │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│4.21.│scrie utilizând tehnologie│ │ │
│ │asistivă │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│4.22.│scrie folosind instrumente│ │ │
│ │de scris │ │ │
└─────┴──────────────────────────┴──┴──┘
Alte informaţii relevante, după caz ........................................................................
┌─────┬──────────────────────────┬──┬──┐
│Nr. │Beneficiarul: │Da│Nu│
│crt. │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │se poate concentra asupra │ │ │
│4.23.│aceleiaşi sarcini pentru │ │ │
│ │aproximativ 5 minute │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │se poate concentra asupra │ │ │
│ │aceleiaşi sarcini/ │ │ │
│4.24.│activităţi pentru o │ │ │
│ │perioadă mare de timp (o │ │ │
│ │oră cel puţin) │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │trebuie să ia periodic (de│ │ │
│ │exemplu, la fiecare 15-20 │ │ │
│4.25.│minute) pauze scurte de la│ │ │
│ │sarcina asupra căreia se │ │ │
│ │concentrează │ │ │
└─────┴──────────────────────────┴──┴──┘
Alte informaţii relevante, după caz ...................................................................
┌─────┬──────────────────────────┬──┬──┐
│Nr. │Beneficiarul are nevoie de│ │ │
│crt. │sprijin pentru a lua │Da│Nu│
│ │decizii în timp util: │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │identifică existenţa unei │ │ │
│4.26.│probleme şi poate formula │ │ │
│ │soluţii la aceasta │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │poate lua decizia de a │ │ │
│4.27.│îndeplini o sarcină dintre│ │ │
│ │mai multe şi de a o pune │ │ │
│ │în practică │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│4.28.│poate lua decizii numai cu│ │ │
│ │sprijin şi îndrumare │ │ │
└─────┴──────────────────────────┴──┴──┘
Alte informaţii relevante, după caz .................................................................... Beneficiarul are nevoie de sprijin [] continuu [] regulat [] secvenţial [] minim [] deloc (nu are nevoie de sprijin) Modulul 5: Menţinerea/Dezvoltarea deprinderilor zilnice
┌────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│ │Beneficiarul are nevoie│ │ │ │ │ │
│Nr. │de sprijin în vederea │C│R│S│M│D│
│crt.│realizării programului │ │ │ │ │ │
│ │zilnic pentru: │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a exprima timpul în ore│ │ │ │ │ │
│5.1.│şi minute cu ajutorul │ │ │ │ │ │
│ │ceasului │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a anticipa anumite │ │ │ │ │ │
│ │acţiuni din timpul │ │ │ │ │ │
│5.2.│zilei (şedinţa de │ │ │ │ │ │
│ │consiliere, începutul │ │ │ │ │ │
│ │unei emisiuni etc.) │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│5.3.│a lua decizii în │ │ │ │ │ │
│ │situaţii de rutină │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a lua decizii atunci │ │ │ │ │ │
│5.4.│când se confruntă cu │ │ │ │ │ │
│ │sarcini sau situaţii │ │ │ │ │ │
│ │noi │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│5.5.│a planifica activităţi │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│5.6.│a îndeplini (a │ │ │ │ │ │
│ │finaliza) o sarcină │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz ...............................................................
┌────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│ │Beneficiarul are nevoie│ │ │ │ │ │
│Nr. │de sprijin şi îndrumare│ │ │ │ │ │
│crt.│pentru a face faţă │C│R│S│M│D│
│ │responsabilităţilor, │ │ │ │ │ │
│ │stresului sau urgenţei:│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│5.7.│în acţiuni simple │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│5.8.│în acţiuni complexe │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz ..................................................................
┌─────┬──────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│ │Beneficiarul are │ │ │ │ │ │
│ │nevoie de sprijin şi │ │ │ │ │ │
│Nr. │îndrumare pentru │ │ │ │ │ │
│crt. │autocontrolul │C│R│S│M│D│
│ │comportamentului şi │ │ │ │ │ │
│ │exprimarea de emoţii │ │ │ │ │ │
│ │adecvate: │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│5.9. │în situaţii sau │ │ │ │ │ │
│ │experienţe noi │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│5.10.│în relaţia cu o │ │ │ │ │ │
│ │persoană │ │ │ │ │ │
└─────┴──────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz ................................................................. Beneficiarul are nevoie de sprijin [] continuu [] regulat [] secvenţial [] minim [] deloc (nu are nevoie de sprijin) Modulul 6: Menţinerea/Dezvoltarea deprinderilor de comunicare
┌────┬───────────────────────────┬──┬──┐
│Nr. │Beneficiarul are │ │ │
│crt.│capacitatea generală de │Da│Nu│
│ │comunicare: │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │vorbeşte bine şi │ │ │
│6.1.│inteligibil, utilizând un │ │ │
│ │limbaj care poate fi │ │ │
│ │înţeles │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │are anumite dificultăţi de │ │ │
│ │vorbire: lipsă de claritate│ │ │
│6.2.│şi fluenţă (are tendinţa să│ │ │
│ │se bâlbâie), însă │ │ │
│ │utilizează un limbaj care │ │ │
│ │poate fi înţeles │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │este înţeles doar de │ │ │
│6.3.│persoanele care îl cunosc │ │ │
│ │foarte bine │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │se foloseşte de limbaj │ │ │
│6.4.│nonverbal atunci când │ │ │
│ │doreşte să comunice │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │cunoaşte limbajul │ │ │
│6.5.│mimico-gestual şi comunică │ │ │
│ │astfel │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │comunică fără glas, prin │ │ │
│6.6.│utilizarea scrisului sau a │ │ │
│ │tehnologiilor asistive │ │ │
└────┴───────────────────────────┴──┴──┘
Alte informaţii relevante, după caz ...................................................
┌────┬───────────────────────────┬──┬──┐
│ │Beneficiarul are abilitatea│ │ │
│Nr. │de a comunica prin │Da│Nu│
│crt.│producerea de mesaje │ │ │
│ │nonverbale: │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │utilizează limbajul │ │ │
│ │trupului pentru a transmite│ │ │
│6.7.│mesaje (zâmbet, încruntare,│ │ │
│ │dă din cap pentru a-şi │ │ │
│ │exprima acordul/dezacordul)│ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │utilizează semne şi │ │ │
│ │simboluri pentru a │ │ │
│6.8.│transmite idei şi mesaje │ │ │
│ │(iconuri, panou Bliss, alte│ │ │
│ │simboluri) │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │transmite mesaje prin │ │ │
│6.9.│desen, pictură, schiţe, │ │ │
│ │diagrame, fotografii etc. │ │ │
└────┴───────────────────────────┴──┴──┘
Alte informaţii relevante, după caz ........................................................
┌─────┬──────────────────────────┬──┬──┐
│Nr. │Beneficiarul are │ │ │
│crt. │abilitatea de a purta o │Da│Nu│
│ │conversaţie: │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │iniţiază, menţine şi │ │ │
│ │finalizează un schimb de │ │ │
│6.10.│idei, cu ajutorul │ │ │
│ │limbajului vorbit, scris, │ │ │
│ │al semnelor şi cu sprijin │ │ │
│ │redus │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │are unele dificultăţi în a│ │ │
│6.11.│iniţia o conversaţie, dar │ │ │
│ │o poate susţine dacă este │ │ │
│ │încurajat │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │se angajează în │ │ │
│ │conversaţii unilaterale │ │ │
│6.12.│care nu au legătură cu │ │ │
│ │subiectul atins de │ │ │
│ │cealaltă persoană │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │nu se angajează niciodată │ │ │
│ │în conversaţii cu alte │ │ │
│6.13.│persoane, cu excepţia │ │ │
│ │situaţiilor când este │ │ │
│ │solicitat expres de un │ │ │
│ │membru al personalului │ │ │
└─────┴──────────────────────────┴──┴──┘
Alte informaţii relevante, după caz ............................................................
┌─────┬──────────────────────────┬──┬──┐
│ │Beneficiarul are │ │ │
│Nr. │abilitatea de a-şi exprima│Da│Nu│
│crt. │punctul de vedere în mod │ │ │
│ │adecvat: │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │îşi exprimă punctul de │ │ │
│6.14.│vedere sau preferinţele │ │ │
│ │într-o manieră potrivită │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │are tendinţa de a cădea │ │ │
│6.15.│repede de acord cu orice │ │ │
│ │se propune │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │este fie foarte pasiv, fie│ │ │
│ │foarte agresiv în │ │ │
│6.16.│exprimarea preferinţelor │ │ │
│ │şi are nevoie de îndrumare│ │ │
│ │pentru a găsi tonul │ │ │
│ │adecvat │ │ │
└─────┴──────────────────────────┴──┴──┘
Alte informaţii relevante, după caz ................................................................. Beneficiarul are nevoie de sprijin [] continuu [] regulat [] secvenţial [] minim [] deloc (nu are nevoie de sprijin) Modulul 7: Menţinerea/Dezvoltarea deprinderilor de mobilitate
┌────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│Nr. │Beneficiarul are nevoie│C│R│S│M│D│
│crt.│de sprijin pentru: │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a-şi schimba poziţia │ │ │ │ │ │
│ │corpului din poziţia │ │ │ │ │ │
│ │culcat, pe vine sau în │ │ │ │ │ │
│7.1.│genunchi în poziţia │ │ │ │ │ │
│ │stând jos sau în │ │ │ │ │ │
│ │picioare, cu schimbarea│ │ │ │ │ │
│ │centrului de greutate a│ │ │ │ │ │
│ │corpului │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a-şi menţine poziţia │ │ │ │ │ │
│ │corpului (culcat, │ │ │ │ │ │
│7.2.│ghemuit, în genunchi, │ │ │ │ │ │
│ │aşezat, în picioare), │ │ │ │ │ │
│ │atât cât este necesar │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a trece de pe o │ │ │ │ │ │
│7.3.│suprafaţă pe alta, prin│ │ │ │ │ │
│ │„alunecare“ (trecerea │ │ │ │ │ │
│ │de pe scaun pe pat) │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ducerea şi manipularea │ │ │ │ │ │
│7.4.│obiectelor, folosind │ │ │ │ │ │
│ │mâna, braţul, alte │ │ │ │ │ │
│ │părţi ale corpului │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz .....................................................................................................
┌────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│Nr. │Beneficiarul are nevoie│C│R│S│M│D│
│crt.│de sprijin pentru: │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│7.5.│a realiza mişcările │ │ │ │ │ │
│ │mâinii şi degetelor │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│7.6.│a ridica sau a lua │ │ │ │ │ │
│ │obiecte mici │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │activităţi zilnice: │ │ │ │ │ │
│ │descheie/încheie │ │ │ │ │ │
│ │nasturi, taie cu │ │ │ │ │ │
│7.7.│foarfeca, bagă aţa în │ │ │ │ │ │
│ │ac, leagă şireturi, │ │ │ │ │ │
│ │colorează, foloseşte │ │ │ │ │ │
│ │tacâmuri etc. │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a realiza acţiuni │ │ │ │ │ │
│ │coordonate de manevrare│ │ │ │ │ │
│7.8.│a obiectelor folosind │ │ │ │ │ │
│ │laba şi degetele │ │ │ │ │ │
│ │piciorului │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz ..............................................................
┌─────┬──────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│Nr. │Beneficiarul are │ │ │ │ │ │
│crt. │nevoie de sprijin │C│R│S│M│D│
│ │pentru: │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│7.9. │a merge │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a parcurge, pas cu │ │ │ │ │ │
│7.10.│pas, distanţe scurte │ │ │ │ │ │
│ │sau lungi, pe diverse │ │ │ │ │ │
│ │suprafeţe │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a se deplasa utilizând│ │ │ │ │ │
│7.11.│echipamente (scaun │ │ │ │ │ │
│ │rulant, cârje, cadru │ │ │ │ │ │
│ │etc.) │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│7.12.│a urca şi coborî scări│ │ │ │ │ │
└─────┴──────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz ...................................................................
┌─────┬──────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│Nr. │Beneficiarul are │ │ │ │ │ │
│crt. │nevoie de sprijin │C│R│S│M│D│
│ │pentru: │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│7.13.│pentru a învăţa o rută│ │ │ │ │ │
│ │de transport │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a face legături ca să │ │ │ │ │ │
│7.14.│ajungă la destinaţia │ │ │ │ │ │
│ │dorită │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│7.15.│a călători cu un │ │ │ │ │ │
│ │mijloc de transport │ │ │ │ │ │
└─────┴──────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz ........................................................ 7.16. Beneficiarul are nevoie să folosească transportul adaptat: [] continuu [] regulat [] secvenţial [] minim [] deloc Alte informaţii relevante, după caz ................................................................ Beneficiarul are nevoie de sprijin [] continuu [] regulat [] secvenţial [] minim [] deloc (nu are nevoie de sprijin) Modulul 8: Menţinerea/Dezvoltarea deprinderilor de autoîngrijire
┌─────┬────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│Nr. │Beneficiarul are nevoie │C│R│S│M│D│
│crt. │de sprijin pentru: │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│8.1. │a se spăla pe întregul │ │ │ │ │ │
│ │corpului │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│8.2. │a se şterge │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│8.3. │toaleta intimă │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│8.4. │a se îmbrăca │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│8.5. │a-şi alege haine │ │ │ │ │ │
│ │potrivite │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│8.6. │a se dezbrăca │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│8.7. │a se încălţa │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│8.8. │a-şi alege încălţămintea│ │ │ │ │ │
│ │potrivită │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│8.9. │a se descălţa │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│8.10.│a-şi aduce aminte ce are│ │ │ │ │ │
│ │de făcut │ │ │ │ │ │
└─────┴────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz .....................................................
┌─────┬──────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│Nr. │Beneficiarul are │ │ │ │ │ │
│crt. │nevoie de sprijin │C│R│S│M│D│
│ │pentru: │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a mânca (a duce la │ │ │ │ │ │
│8.11.│gură hrana, a mesteca │ │ │ │ │ │
│ │etc.) │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│8.12.│a folosi ustensile │ │ │ │ │ │
│ │adecvate (tacâmuri) │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│8.13.│a deschide sticle sau │ │ │ │ │ │
│ │conserve │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│8.14.│a bea (a duce la gură │ │ │ │ │ │
│ │paharul) │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│8.15.│a turna lichide pentru│ │ │ │ │ │
│ │a bea │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│8.16.│a folosi ustensile │ │ │ │ │ │
│ │adecvate (pai) │ │ │ │ │ │
└─────┴──────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz ........................................................... Beneficiarul are nevoie de sprijin: [] continuu [] regulat [] secvenţial [] minim [] deloc (nu are nevoie de sprijin) Modulul 9: Menţinerea/Dezvoltarea deprinderilor de îngrijire a propriei sănătăţi 9.1. Beneficiarul are tendinţa de a pleca fără să informeze: [] continuu [] regulat [] secvenţial [] minim [] deloc Alte informaţii relevante, după caz ..................................................................................................... 9.2. Beneficiarul manifestă comportamente de autorănire: [] nu este cazul [] zilnic [] o dată pe săptămână [] de 2 sau mai multe ori pe săptămână [] o dată pe lună [] de 2 sau mai multe ori pe lună [] cel puţin o dată pe an 9.3. Beneficiarul manifestă comportamente ofensive sau violente faţă de alte persoane: [] nu este cazul [] zilnic [] o dată pe săptămână [] de 2 sau mai multe ori pe săptămână [] o dată pe lună [] de 2 sau mai multe ori pe lună [] cel puţin o dată pe an
┌─────┬──────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│Nr. │Beneficiarul are │ │ │ │ │ │
│crt. │nevoie de sprijin şi │C│R│S│M│D│
│ │îndrumare pentru: │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a diferenţia │ │ │ │ │ │
│9.4. │temperatura (cald/ │ │ │ │ │ │
│ │frig) │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│9.5. │a diferenţia lumină/ │ │ │ │ │ │
│ │întuneric │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│9.6. │a diferenţia starea de│ │ │ │ │ │
│ │foame/saţietate │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │pentru a evita │ │ │ │ │ │
│9.7. │situaţii periculoase │ │ │ │ │ │
│ │(foc, maşină mergând │ │ │ │ │ │
│ │etc.) │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a NU face abuz de │ │ │ │ │ │
│9.8. │tutun, alcool sau alte│ │ │ │ │ │
│ │substanţe │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│9.9. │a-şi lua medicamentele│ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a urma serviciile/ │ │ │ │ │ │
│9.10.│activităţile │ │ │ │ │ │
│ │recomandate │ │ │ │ │ │
└─────┴──────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz ........................................................ Beneficiarul are nevoie de sprijin: [] continuu [] regulat [] secvenţial [] minim [] deloc (nu are nevoie de sprijin) Modulul 10: Menţinerea/Dezvoltarea deprinderilor de autogospodărire
┌─────┬──────────────────────────┬──┬──┐
│Nr. │Beneficiarul are abilităţi│Da│Nu│
│crt. │de autogospodărire: │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │selectează şi │ │ │
│10.1.│achiziţionează singur │ │ │
│ │bunuri, pe baza unei liste│ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │realizează sarcini simple │ │ │
│10.2.│şi reiterative (face patul│ │ │
│ │etc.) │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │îşi întreţine │ │ │
│10.3.│dispozitivele asistive │ │ │
│ │(curăţă ochelarii, │ │ │
│ │fotoliul rulant etc.) │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│10.4.│foloseşte aparate de uz │ │ │
│ │casnic │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │mătură, face ordine, │ │ │
│ │şterge pe jos, colectează │ │ │
│10.5.│şi aruncă gunoiul, face │ │ │
│ │alte operaţiuni legate de │ │ │
│ │treburile casnice etc. │ │ │
└─────┴──────────────────────────┴──┴──┘
Alte informaţii relevante, după caz .....................................................................................................
┌──────┬─────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│Nr. │Beneficiarul are │ │ │ │ │ │
│crt. │nevoie de sprijin şi │C│R│S│M│D│
│ │îndrumare pentru: │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│10.6. │a face cumpărături de│ │ │ │ │ │
│ │produse alimentare │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a selecta produse │ │ │ │ │ │
│10.7. │necesare pentru a │ │ │ │ │ │
│ │pregăti un fel de │ │ │ │ │ │
│ │mâncare │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a pregăti feluri │ │ │ │ │ │
│10.8. │simple de mâncare │ │ │ │ │ │
│ │fără utilizarea │ │ │ │ │ │
│ │aragazului (gustări) │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a pregăti feluri │ │ │ │ │ │
│10.9. │simple de mâncare │ │ │ │ │ │
│ │care necesită │ │ │ │ │ │
│ │utilizarea aragazului│ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a executa operaţiuni │ │ │ │ │ │
│ │de cojire, feliere, │ │ │ │ │ │
│10.10.│frământare, │ │ │ │ │ │
│ │combinare, prezentare│ │ │ │ │ │
│ │alimente │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│10.11.│a aranja masa │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a lucra cu alte │ │ │ │ │ │
│ │persoane la │ │ │ │ │ │
│10.12.│planificarea, │ │ │ │ │ │
│ │organizarea, │ │ │ │ │ │
│ │prepararea şi │ │ │ │ │ │
│ │servirea de mâncăruri│ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a desfăşura │ │ │ │ │ │
│10.13.│activităţi în │ │ │ │ │ │
│ │bucătărie sau │ │ │ │ │ │
│ │gospodăria anexă │ │ │ │ │ │
└──────┴─────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz .....................................................................................................
┌──────┬─────────────────────────┬──┬──┐
│Nr. │Beneficiarul ajută alte │Da│Nu│
│crt. │persoane: │ │ │
├──────┼─────────────────────────┼──┼──┤
│10.14.│să se îngrijească │ │ │
├──────┼─────────────────────────┼──┼──┤
│10.15.│să se deplaseze │ │ │
├──────┼─────────────────────────┼──┼──┤
│10.16.│să comunice │ │ │
├──────┼─────────────────────────┼──┼──┤
│10.17.│să-şi păstreze starea de │ │ │
│ │sănătate │ │ │
├──────┼─────────────────────────┼──┼──┤
│10.18.│cu hrănirea/alimentaţia │ │ │
└──────┴─────────────────────────┴──┴──┘
Alte informaţii relevante, după caz ..................................................................................................... Beneficiarul are nevoie de sprijin: [] continuu [] regulat [] secvenţial [] minim [] deloc (nu are nevoie de sprijin) Modulul 11: Menţinerea/Dezvoltarea deprinderilor de interacţiune/de relaţionare interpersonală
┌─────┬──────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│Nr. │Beneficiarul are │ │ │ │ │ │
│crt. │nevoie de sprijin şi │C│R│S│M│D│
│ │îndrumare pentru: │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│11.1.│a se implica la nivel │ │ │ │ │ │
│ │personal cu alţii │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a acţiona în │ │ │ │ │ │
│11.2.│conformitate cu │ │ │ │ │ │
│ │regulile şi │ │ │ │ │ │
│ │convenţiile sociale │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│11.3.│a nu răspunde agresiv │ │ │ │ │ │
│ │la critici │ │ │ │ │ │
└─────┴──────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz .....................................................................................................
┌─────┬──────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│Nr. │Beneficiarul are │ │ │ │ │ │
│crt. │nevoie de sprijin şi │C│R│S│M│D│
│ │îndrumare pentru: │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a se angaja în │ │ │ │ │ │
│11.4.│legături cu persoane │ │ │ │ │ │
│ │necunoscute, într-un │ │ │ │ │ │
│ │anumit scop │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a crea şi menţine │ │ │ │ │ │
│11.5.│relaţii specifice în │ │ │ │ │ │
│ │spaţii formale (loc de│ │ │ │ │ │
│ │muncă) │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a stabili relaţii │ │ │ │ │ │
│11.6.│obişnuite cu persoane │ │ │ │ │ │
│ │care locuiesc în │ │ │ │ │ │
│ │aceeaşi reşedinţă │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a menţine relaţiile de│ │ │ │ │ │
│ │rudenie cu membrii │ │ │ │ │ │
│11.7.│familiei de bază, cu │ │ │ │ │ │
│ │membrii familiei │ │ │ │ │ │
│ │extinse etc. │ │ │ │ │ │
└─────┴──────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz ..................................................................................................... 11.8. Beneficiarul are relaţii intime cu altă persoană din centrul rezidenţial: [] DA [] NU Alte informaţii relevante, după caz ................................................................. 11.9. Beneficiarul este izolat şi i se pare foarte dificil să gestioneze situaţiile sociale: [] DA [] NU Alte informaţii relevante, după caz ..................................................................................................... Beneficiarul are nevoie de sprijin: [] continuu [] regulat [] secvenţial [] minim [] deloc (nu are nevoie de sprijin) Modulul 12: Menţinerea/Dezvoltarea deprinderilor de a realiza tranzacţii economice
┌─────┬──────────────────────────┬──┬──┐
│Nr. │Beneficiarul are abilităţi│ │ │
│crt. │de a realiza tranzacţii │Da│Nu│
│ │economice: │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│12.1.│cunoaşte banii │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│12.2.│utilizează banii în mod │ │ │
│ │responsabil │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│12.3.│poate da o sumă exactă şi │ │ │
│ │poate verifica restul │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │sortează banii în funcţie │ │ │
│12.4.│de valoare, dar nu îi │ │ │
│ │foloseşte în tranzacţii │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│12.5.│utilizează cardul bancar │ │ │
└─────┴──────────────────────────┴──┴──┘
Alte informaţii relevante, după caz .....................................................................................................
┌─────┬──────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┐
│Nr. │Beneficiarul are │ │ │ │ │ │
│crt. │nevoie de sprijin şi │C│R│S│M│D│
│ │îndrumare pentru: │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │a se implica în orice │ │ │ │ │ │
│12.6.│formă de tranzacţie │ │ │ │ │ │
│ │economică simplă │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │estimarea lucrurilor │ │ │ │ │ │
│12.7.│pe care le poate │ │ │ │ │ │
│ │cumpăra cu o anumită │ │ │ │ │ │
│ │sumă de bani │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┤
│12.8.│a utiliza instrumente │ │ │ │ │ │
│ │de plată │ │ │ │ │ │
└─────┴──────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte informaţii relevante, după caz ..................................................................................................... Beneficiarul are nevoie de sprijin: [] continuu [] regulat [] secvenţial [] minim [] deloc (nu are nevoie de sprijin) Modulul 13: Menţinerea/Dezvoltarea abilităţilor sociale
┌─────┬──────────────────────────┬──┬──┐
│Nr. │Beneficiarul se implică/ │Da│Nu│
│crt. │participă în/la: │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│13.1.│grupuri profesionale │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│13.2.│activităţile comunităţii │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│13.3.│jocuri, programe de │ │ │
│ │relaxare etc. │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │jocuri competitive, │ │ │
│13.4.│evenimente sportive, │ │ │
│ │individual sau de grup │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│13.5.│vizite la teatru, cinema, │ │ │
│ │muzee │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │meşteşuguri (olărit, │ │ │
│13.6.│tricotat, confecţionare de│ │ │
│ │jucării, obiecte din lemn)│ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│ │întâlniri informale sau │ │ │
│ │ocazionale cu ceilalţi │ │ │
│13.7.│(întâlniri cu rude, │ │ │
│ │prieteni, în locuri │ │ │
│ │publice etc.) │ │ │
├─────┼──────────────────────────┼──┼──┤
│13.8.│călătorii de plăcere │ │ │
└─────┴──────────────────────────┴──┴──┘
Alte informaţii relevante, după caz ..........................................................
┌──────┬─────────────────────────┬──┬──┐
│Nr. │Beneficiarul │Da│Nu│
│crt. │ │ │ │
├──────┼─────────────────────────┼──┼──┤
│13.9. │realizează lucrări de │ │ │
│ │artă │ │ │
├──────┼─────────────────────────┼──┼──┤
│13.10.│citeşte de plăcere │ │ │
├──────┼─────────────────────────┼──┼──┤
│13.11.│cântă la un instrument │ │ │
│ │muzical │ │ │
├──────┼─────────────────────────┼──┼──┤
│13.12.│dansează │ │ │
├──────┼─────────────────────────┼──┼──┤
│13.13.│scrie beletristică sau │ │ │
│ │alte tipuri de materiale │ │ │
├──────┼─────────────────────────┼──┼──┤
│13.14.│participă la slujbe, │ │ │
│ │practici religioase │ │ │
├──────┼─────────────────────────┼──┼──┤
│13.15.│colecţionează monede, │ │ │
│ │timbre etc. │ │ │
├──────┼─────────────────────────┼──┼──┤
│ │joacă şah, cărţi, table │ │ │
│13.16.│sau alt tip de joc cu │ │ │
│ │reguli │ │ │
├──────┼─────────────────────────┼──┼──┤
│ │face parte/frecventează o│ │ │
│13.17.│organizaţie │ │ │
│ │neguvernamentală │ │ │
├──────┼─────────────────────────┼──┼──┤
│13.18.│îşi exercită dreptul la │ │ │
│ │vot │ │ │
└──────┴─────────────────────────┴──┴──┘
Alte informaţii relevante, după caz ..................................................................................................... Beneficiarul are nevoie de sprijin: [] continuu [] regulat [] secvenţial [] minim [] deloc (nu are nevoie de sprijin) Modulul 14: Interesul pentru activităţi lucrative
┌──────┬───────────────────┬─────────┬─────────┬─────────┬──┐
│ │Beneficiarul │ │ │ │ │
│ │demonstrează │ │Cu │Cu │ │
│Nr. │interes/atitudine │Fără │asistenţă│asistenţă│Nu│
│crt. │pozitivă pentru │asistenţă│minimă │intensivă│ │
│ │activităţi │ │ │ │ │
│ │lucrative: │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──┤
│ │este conştient de │ │ │ │ │
│14.1. │ceea ce presupune │ │ │ │ │
│ │activitatea de a │ │ │ │ │
│ │munci │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──┤
│ │are interese/ │ │ │ │ │
│ │hobbyuri │ │ │ │ │
│ │(preferinţa faţă de│ │ │ │ │
│14.2. │anumite activităţi │ │ │ │ │
│ │şi domenii ale │ │ │ │ │
│ │cunoaşterii - ce îi│ │ │ │ │
│ │place să facă) │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──┤
│ │îşi exprimă │ │ │ │ │
│14.3. │alegerile şi │ │ │ │ │
│ │refuzurile într-o │ │ │ │ │
│ │manieră potrivită │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──┤
│ │are o atitudine │ │ │ │ │
│14.4. │pozitivă faţă de │ │ │ │ │
│ │muncă │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──┤
│ │deprinde uşor noi │ │ │ │ │
│14.5. │modele │ │ │ │ │
│ │comportamentale │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──┤
│ │este conştient de │ │ │ │ │
│14.6. │conceptul de │ │ │ │ │
│ │calitate │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──┤
│ │poate copia │ │ │ │ │
│14.7. │acţiunile altei │ │ │ │ │
│ │persoane │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──┤
│ │este independent în│ │ │ │ │
│14.8. │iniţierea de │ │ │ │ │
│ │acţiuni │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──┤
│ │poate dobândi │ │ │ │ │
│ │rapiditate şi │ │ │ │ │
│14.9. │acurateţe în │ │ │ │ │
│ │îndeplinirea │ │ │ │ │
│ │sarcinilor │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──┤
│ │poate face faţă │ │ │ │ │
│14.10.│responsabilităţilor│ │ │ │ │
│ │primite │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──┤
│ │este conştient de │ │ │ │ │
│14.11.│propriile abilităţi│ │ │ │ │
│ │/nevoi │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──┤
│14.12.│este conştient de │ │ │ │ │
│ │riscuri şi pericole│ │ │ │ │
├──────┼───────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──┤
│ │îşi foloseşte │ │ │ │ │
│14.13.│timpul liber în mod│ │ │ │ │
│ │constructiv │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──┤
│ │este motivat să ia │ │ │ │ │
│14.14.│parte la învăţarea │ │ │ │ │
│ │de lucruri noi │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──┤
│ │poate tolera/ │ │ │ │ │
│14.15.│acceptă schimbarea │ │ │ │ │
│ │rutinelor │ │ │ │ │
└──────┴───────────────────┴─────────┴─────────┴─────────┴──┘
Alte informaţii relevante, după caz ..................................................................................................... Beneficiarul are nevoie de sprijin: [] continuu [] regulat [] secvenţial [] minim [] deloc (nu are nevoie de sprijin) Echipa de evaluare ......................................................... Coordonator al echipei de evaluare ................................ Data completării ……………………………………………. ANEXA 2 la metodologie
FIŞA CENTRULUI REZIDENŢIAL ....... (nume complet)............... Informaţii despre evaluare
┌───────────────────────┬──────────────┐
│Judeţ: │ │
├───────────────────────┤ │
│Localitatea: │ │
├───────────────────────┤ │
│Distanţe: │ │
│a) centru rezidenţial -│ │
│centrul comunităţii │ │
│b) centru rezidenţial -│ │
│oraşul cel mai apropiat│ │
├───────────────────────┤Data │
│Numele membrilor │completării: │
│echipei de evaluare │(zz/ll/aaaa) /│
│(nume + ocupaţie) │/ │
│Coordonator (nume + │ │
│ocupaţie + date de │ │
│contact): │ │
│Atribuţii coordonator: │ │
│- asigură asistenţă │ │
│pentru membrii echipei │ │
│de evaluare │ │
│- se asigură că sunt │ │
│completate toate │ │
│rubricile │ │
└───────────────────────┴──────────────┘
Date cu caracter informativ
┌─────────────────────────────────────┬┐
│Denumirea actuală a serviciului ││
│social rezidenţial (centrului ││
│rezidenţial) ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Codul conform Nomenclatorului ││
│serviciilor sociale, aprobat prin ││
│Hotărârea Guvernului nr. 867/2015, cu││
│modificările şi completările ││
│ulterioare ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Situaţie juridică: ││
│a) în subordinea ……………. ││
│b) în coordonarea ………….. ││
│c) alta ……………………………. ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Anul construcţiei ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Anii în care s-au efectuat ││
│modernizări, reabilitări ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Tip organizare: ││
│a) clădire tip monobloc ││
│b) clădire tip pavilionar ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Număr personal: ││
│a) total ││
│b) pe specialităţi ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Adresa serviciului social ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Telefon ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│E-mail ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Şef centru ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Telefon ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Alte informaţii relevante, după caz ││
└─────────────────────────────────────┴┘
Date cu privire la beneficiarii serviciului social
┌───────────────────────────────────┬──┐
│Capacitatea serviciului social: │ │
│a) aprobată │a)│
│b) efectivă, la data completării │b)│
│chestionarului │ │
├───────────────────────────────────┼──┤
│Numărul total de beneficiari la │ │
│data completării chestionarului │ │
└───────────────────────────────────┴──┘
┌──────────────────────────────┬───────┐
│Numărul total de beneficiari │a) │
│la data completării │femei │
│chestionarului, pe grupe de │b) │
│vârstă şi sex │bărbaţi│
└──────────────────────────────┴───────┘
┌──────────────────────────────────────┐
│Numărul total de beneficiari, pe │
│judeţe de domiciliu │
└──────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────┬┐
│Numărul de locuri disponibile la data││
│completării chestionarului ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Numărul de persoane aflate pe lista ││
│de aşteptare, defalcat pe perioade de││
│aşteptare, astfel: ││
│- 1-3 luni ││
│- 4-6 luni ││
│- peste 6 luni ││
└─────────────────────────────────────┴┘
┌─────────────┬─────┬─────────────┬─────┐
│Grupa de │Număr│Grupa de │Număr│
│vârstă │ │vârstă │ │
├─────────────┼─────┼─────────────┼─────┤
│18-19 │ │55-59 │ │
├─────────────┼─────┼─────────────┼─────┤
│20-24 │ │60-64 │ │
├─────────────┼─────┼─────────────┼─────┤
│25-29 │ │65-69 │ │
├─────────────┼─────┼─────────────┼─────┤
│30-34 │ │70-74 │ │
├─────────────┼─────┼─────────────┼─────┤
│35-39 │ │75-79 │ │
├─────────────┼─────┼─────────────┼─────┤
│40-44 │ │80-84 │ │
├─────────────┼─────┼─────────────┼─────┤
│45-49 │ │85 ani şi │ │
│ │ │peste │ │
├─────────────┼─────┼─────────────┼─────┤
│50-54 │ │ │ │
└─────────────┴─────┴─────────────┴─────┘
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Din judeţul în care se află │Din alte │
│centrul rezidenţial │judeţe │
├────────────────────────────┼─────────┤
└────────────────────────────┴─────────┘
Conducătorul/coordonatorul centrului rezidenţial, ………………………………………… Data completării ................................ ------