Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 30 ianuarie 2006  privind utilizarea repertoriului de opere cinematografice şi alte opere audiovizuale al U.P.F.A.R.-A.R.G.O.A. în scopul comunicării publice şi tabelele cuprinzând drepturile patrimoniale cuvenite producătorilor de opere cinematografice şi alte opere audiovizuale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 30 ianuarie 2006 privind utilizarea repertoriului de opere cinematografice şi alte opere audiovizuale al U.P.F.A.R.-A.R.G.O.A. în scopul comunicării publice şi tabelele cuprinzând drepturile patrimoniale cuvenite producătorilor de opere cinematografice şi alte opere audiovizuale

EMITENT: Oficiul Român pentru Drepturile de Autor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 158 din 20 februarie 2006
     Baza legală:
    - Legea nr. 8/1996privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare,
    – Decizia directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 230/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.042 din 23 noiembrie 2005,

    1. Prin utilizarea în scopul comunicării publice a operelor cinematografice şi a celorlalte opere audiovizuale se înţelege comunicarea acestora în spaţii accesibile publicului, indiferent de modalitatea realizării comunicării (întrebuinţarea de mijloace mecanice sau electroacustice precum instalaţii de amplificare, întrebuinţarea de aparatură de redare a înregistrărilor audiovizuale precum echipamente video, televizoare, echipament informatic etc.).
    2. Sunt utilizatori, în sensul prezentei metodologii, orice persoane fizice şi/sau juridice care folosesc cu orice titlu (de proprietate, de administrare, de închiriere, de subînchiriere, asociere, comodat etc.) spaţii în care sunt prezentate opere audiovizuale sau reproduceri ale acestora.
    3. Uniunea Producătorilor de Film şi Audiovizual din România - Asociaţia Română de Gestiune a Operelor din Audiovizual (U.P.F.A.R.-A.R.G.O.A.), în calitate de organism de gestiune colectivă (OGC) a drepturilor patrimoniale de autor şi conexe drepturilor de autor ale producătorilor de film şi audiovizual, poate colecta direct sau prin intermediar remuneraţiile cuvenite producătorilor de film şi audiovizual din comunicarea publică a operelor pentru care au calitatea de producător.
    4. Utilizatorii au obligaţia să obţină din partea U.P.F.A.R.-A.R.G.O.A., în schimbul unei remuneraţii în cuantumul prevăzut în tabelul din prezenta metodologie, autorizaţia-licenţă neexclusivă pentru utilizarea de opere audiovizuale, indiferent de durata efectivă a utilizării.
    5. Autorizaţia-licenţă neexclusivă se eliberează pe o perioadă de până la 12 luni, iar în cazul utilizatorilor sezonieri, autorizaţia-licenţă se eliberează exclusiv pe perioada utilizării sau pe perioada declarată pe propria răspundere de utilizator ca fiind perioadă de utilizare.
    6. Autorizaţia-licenţă neexclusivă poate fi prelungită, la cerere, pe o nouă perioadă determinată, fără a putea depăşi durata valabilităţii prezentei metodologii.
    7. Remuneraţia datorată de utilizatori se calculează prin înmulţirea remuneraţiei lunare cu numărul de luni pentru care se face autorizarea. Pentru perioadele autorizate reprezentând luni incomplete (calculate în săptămâni sau zile) se împarte remuneraţia lunară la numărul de săptămâni/zile aferente unei luni calendaristice, iar rezultatul se înmulţeşte cu numărul de săptămâni/zile pentru care se face autorizarea.
    8. Plata se face de către utilizatorul care deţine cu orice titlu spaţiul în care are loc comunicarea publică. În situaţia transmiterii parţiale cu orice titlu a folosinţei unui spaţiu, subdobânditorii vor plăti remuneraţii distincte dacă utilizează surse proprii de sunet şi/sau imagine.
    9. Plata remuneraţiilor se efectuează în cel mult 3 zile de la data autorizării pentru întreaga perioadă autorizată.
    10. Pentru întârzieri la plata remuneraţiei, utilizatorii datorează penalităţi echivalente nivelului dobânzii de referinţă stabilit de Banca Naţională a României, aferente sumelor neachitate la termen, calculate pe zi de întârziere de la data scadenţei.
    11. Autorizaţia-licenţă acordată potrivit prezentei metodologii încetează de drept în cazul întârzierilor la plată mai mari de 10 zile.
    12. U.P.F.A.R.-A.R.G.O.A. poate cere periodic utilizatorilor orice informaţii considerate utile repartizării remuneraţiilor încasate (datele calendaristice de utilizare, durata de utilizare, tipul spaţiului în care a avut loc comunicarea publică, perioada pentru care se face raportarea etc.).
    13. Organismul colector poate delega reprezentanţi ai săi care să monitorizeze utilizarea reglementată de prezenta metodologie. Accesul reprezentanţilor organismului colector se face pe baza legitimaţiilor emise de acesta, utilizatorii având obligaţia să le permită accesul în spaţiile în care se face comunicarea publică. Utilizatorii au, de asemenea, obligaţia de a prezenta reprezentanţilor organismului colector autorizaţia-licenţă neexclusivă valabilă, în baza căreia se face comunicarea publică în spaţiile respective.
    14. Modificarea remuneraţiilor se poate efectua prin renegociere, precum şi periodic, prin reactualizarea cu indicele inflaţiei, în conformitate cu dispoziţiileart. 131^3 şi 131^4 din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare. Remuneraţiile modificate se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Prezenta metodologie şi tabelul sunt valabile până la intrarea în vigoare a noii metodologii.
    TABEL
    cuprinzând drepturile patrimoniale cuvenite producătorilor de opere audiovizuale

┌───────────────────────────┬───────────┐
│ │Remuneraţie│
│Utilizatori │lunară │
│ │(RON) │
├──┬────────────────────────┼───────────┤
│ │Un ităţi de alimentaţie │ │
│ │(restaurante, cafenele, │ │
│ │braserii, baruri, │ │
│A.│fast-fooduri, co fetării│ │
│ │sau unităţi asimilate), │ │
│ │săli de jocuri sau │ │
│ │cazinouri*) │ │
├──┼──┬─────────────────────┼───────────┤
│ │1.│În oraşe sau staţiuni│ │
│ │ │turistice: │ │
├──┼──┼─────────┬───────────┼───────────┤
│ │ │ │cu │ │
│ │ │ │suprafaţa │ │
│ │ │a) │de până la │30 │
│ │ │ │100 mp sau │ │
│ │ │ │în spaţii │ │
│ │ │ │deschise │ │
├──┼──┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │cu │ │
│ │ │ │suprafaţa │ │
│ │ │b) │cuprinsă │40 │
│ │ │ │între │ │
│ │ │ │101-200 mp │ │
├──┼──┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │cu │ │
│ │ │ │suprafaţa │ │
│ │ │c) │cuprinsă │50 │
│ │ │ │între │ │
│ │ │ │201-500 mp │ │
├──┼──┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │cu │ │
│ │ │d) │suprafaţa │60 │
│ │ │ │de peste │ │
│ │ │ │500 mp │ │
├──┼──┼─────────┴───────────┼───────────┤
│ │2.│În mediul rural: │ │
├──┼──┼─────────┬───────────┼───────────┤
│ │ │ │cu │ │
│ │ │a) │suprafaţă │15 │
│ │ │ │de până la │ │
│ │ │ │50 mp │ │
├──┼──┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │cu │ │
│ │ │b) │suprafaţă │25 │
│ │ │ │de peste 50│ │
│ │ │ │mp │ │
├──┼──┼─────────┴───────────┼───────────┤
│ │3.│Cazinouri │200 │
├──┼──┴─────────────────────┼───────────┤
│ │Un ităţi hoteliere şi │ │
│B.│asimilate structurilor │ │
│ │de cazare**) │ │
├──┼──┬─────────────────────┼───────────┤
│ │ │Hoteluri până la │ │
│ │1.│categoria de 3 stele │ │
│ │ │inclusiv, din │ │
│ │ │staţiuni turistice: │ │
├──┼──┼─────────┬───────────┼───────────┤
│ │ │ │cu │ │
│ │ │ │capacitate │ │
│ │ │a) │mică de │20 │
│ │ │ │cazare │ │
│ │ │ │(până la 31│ │
│ │ │ │de camere) │ │
├──┼──┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │cu │ │
│ │ │ │capacitate │ │
│ │ │b) │medie de │25 │
│ │ │ │cazare │ │
│ │ │ │(31-100 de │ │
│ │ │ │camere) │ │
├──┼──┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │cu │ │
│ │ │ │capacitate │ │
│ │ │c) │mare de │30 │
│ │ │ │cazare │ │
│ │ │ │(peste 100 │ │
│ │ │ │de camere) │ │
├──┼──┼─────────┴───────────┼───────────┤
│ │ │Hoteluri până la │ │
│ │ │categoria de 3 stele │ │
│ │2.│inclusiv, din mediul │ │
│ │ │urban (exclusiv │ │
│ │ │staţiunile │ │
│ │ │turistice): │ │
├──┼──┼─────────┬───────────┼───────────┤
│ │ │ │cu │ │
│ │ │ │capacitate │ │
│ │ │a) │mică de │30 │
│ │ │ │cazare │ │
│ │ │ │(până la 31│ │
│ │ │ │de camere) │ │
├──┼──┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │cu │ │
│ │ │ │capacitate │ │
│ │ │b) │medie de │50 │
│ │ │ │cazare │ │
│ │ │ │(31-100 de │ │
│ │ │ │camere) │ │
├──┼──┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │cu │ │
│ │ │ │capacitate │ │
│ │ │c) │mare de │100 │
│ │ │ │cazare │ │
│ │ │ │(peste 100 │ │
│ │ │ │de camere) │ │
├──┼──┼─────────┴───────────┼───────────┤
│ │3.│Hoteluri de categoria│150 │
│ │ │4 şi 5 stele │ │
├──┼──┼─────────────────────┼───────────┤
│ │ │Moteluri, hoteluri, │ │
│ │4.│cabane, campinguri, │30 │
│ │ │sate de vacanţă │ │
├──┼──┼─────────────────────┼───────────┤
│ │ │Unităţi rurale de │ │
│ │5.│agroturism, popasuri │20 │
│ │ │turistice, pensiuni │ │
├──┴──┴───────────────┬─────┴───────────┤
│U.P.F.A.R.-A.R.G.O.A.│FIHR Mihai │
│Ioan Ionel, director │Râjniţă , │
│executiv │secretar general │
└─────────────────────┴─────────────────┘

    *) La calculul suprafeţelor vor fi luate în considerare numai suprafeţele utile. Dacă acelaşi spaţiu este utilizat pentru mai multe activităţi dintre cele enumerate în tabel, remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale ale producătorilor de opere audiovizuale se vor plăti pentru fiecare activitate. Cumulul remuneraţiilor plătite nu poate depăşi 7% din valoarea încasărilor brute ale utilizatorului.
    **) Remuneraţiile prevăzute pentru hoteluri şi unităţi de cazare se percep numai în cazul existenţei în camere a echipamentelor TV şi/sau a oricărui alt tip de echipament care permite comunicarea publică de opere audiovizuale

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016