Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
CAP. 1 Listele electorale permanente A. Intocmirea listelor electorale permanente 1. Listele electorale permanente cuprind toti cetatenii romani cu drept de vot, care domiciliaza in localitatea pentru care se intocmesc listele. Cetatenii romani cu domiciliul in strainatate pot fi inscrisi, la cererea lor, in listele electorale permanente ale localitatii in care s-au nascut sau in care au avut ultimul domiciliu in tara. Cererea se poate depune fie la misiunea diplomatica a Romaniei in statul in care domiciliaza solicitantul, care o va trimite, de indata, consiliului local indicat in cerere, fie direct la consiliul local. Cetatenii prevazuti la alineatul precedent vor fi trecuti intr-o lista electorala permanenta separata, indiferent de domiciliu, la sfirsitul registrului, avind urmatoarea titulatura: "Lista cetatenilor romani cu drept de vot, domiciliati in strainatate". 2. Listele electorale permanente se intocmesc de primar si se semneaza de acesta si de secretarul consiliului local. In scopul intocmirii listelor electorale permanente, Ministerul de Interne, cu sprijinul Comisiei Nationale de Informatica, va pune la dispozitia primarilor datele privind cetatenii cu drept de vot. In masura in care listarea se poate realiza pe calculator, Ministerul de Interne impreuna cu Comisia Nationala de Informatica vor pune la dispozitia primarilor listele electorale permanente, potrivit modelului aprobat prin <>Hotarirea Guvernului nr. 729/1992 . 3. Listele electorale permanente se intocmesc pe localitati, in ordinea numarului imobilelor. La comune listele se intocmesc pe sate, iar la orase, municipii si subdiviziunile administrativ-teritoriale ale acestora, pe strazi. 4. Listele electorale se intocmesc potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1 la <>Hotarirea Guvernului nr. 729/1992 . La intocmirea listei, se vor completa numai primele 4 rubrici, si anume: "Numarul curent", "Numele si prenumele alegatorului" , "Domiciliu" , "Data si locul nasterii". Urmatoarele rubrici se vor completa prin grija primarului, cu ocazia eliberarii cartii de alegator, respectiv a duplicatului acesteia. Pe prima pagina a listei se va scrie, in partea din stinga sus, urmatoarele: Romania, judetul ...................., comuna, orasul sau municipiul, dupa caz ....................., strada ......................; (in cazul comunelor, satul .................), iar in partea din dreapta sus: Circumscriptia electorala nr. .................(dupa care se trece denumirea judetului. Spre exemplu, nr. 1 Alba). 5. Listele electorale permanente se intocmesc in doua exemplare oficiale, care se pastreaza in doua registre speciale, cu file detasabile, din care unul, de catre secretarul consiliului local si celalalt, de catre judecatoria in a carei raza teritoriala se afla localitatea pentru care au fost intocmite. Dupa trimiterea la judecatorie a exemplarului registrului continind listele permanente, primarul are obligatia sa comunice acesteia, de indata, orice modificare facuta in lista. Registrul in care se pastreaza listele permanente va fi pus la dispozitia primarului prin grija prefecturii. Registrul va fi confectionat din carton, suficient de gros si de rezistent, pentru a permite utilizarea lui frecventa, si va fi astfel dimensionat incit sa permita protejarea listelor. Registrul va fi dotat cu un mecanism care sa permita detasarea si inlocuirea cu usurinta a filelor, atunci cind aceasta operatiune se impune. Pe coperta registrului se va inscrie, in stinga sus: Romania, judetul ...................., comuna (orasul, municipiul, sectorul)...................., iar in dreapta sus: Circumscriptia electorala nr..............(si se adauga denumirea judetului), volumul nr............... 6. Inscrierea in lista electorala permanenta este obligatorie. Un alegator nu poate fi inscris decit intr-o singura lista electorala permanenta. B. Actualizarea listelor electorale permanente 7. Completarea listelor electorale permanente cu noi alegatori sau orice mentiuni, inclusiv cele referitoare la cartile de alegator, se va face numai cu cerneala sau pasta albastra sau neagra, cu litere cursive, scrise citet. Nu se va folosi creionul. 8. Listele electorale permanente intocmite potrivit listei "A" se actualizeaza, anual, de catre primar, in luna ianuarie, precum si in termen de cel mult 15 zile de la data stabilirii zilei votarii. Actualizarea consta in operatiunea de inscriere in lista a persoanelor care au implinit sau implinesc virsta de 18 ani pina in luna ianuarie sau pina in ziua alegerilor inclusiv. 9. Radierea din listele electorale permanente a unor persoane se face in urmatoarele situatii: a) in caz de deces, pe baza comunicarii serviciului public local unde s-a inregistrat decesul. Comunicarea se face in termen de 24 de ore; b) in cazul persoanelor care si-au pierdut cetatenia romana, pe baza comunicarii Ministerului Justitiei; c) in cazul persoanelor care au pierdut drepturile electorale, pe baza comunicarii facute din oficiu de catre instanta de judecata. Radierea consta in bararea pozitiei respective cu o linie orizontala si se efectueaza cu pasta sau cerneala albastra si nu conduce la schimbarea numarului curent. La rubrica "Mentiuni" se va trece motivul radierii si numarul actului constatator, astfel: "decedat, certificat nr............/1993". Reinscrierea in listele electorale a persoanelor prevazute la lit. c) se face la cerere, in temeiul actului prin care se dovedeste incetarea situatiei care a impus radierea. Reinscrierea se va face conform pct. 53 alin. 2. Persoanele care isi schimba domiciliul dintr-o localitate in alta sau, in cadrul aceleiasi localitati, dintr-un imobil in altul, precum si persoanele care isi stabilesc pentru prima data domiciliul in Romania vor fi inscrise in listele electorale permanente pe baza datelor comunicate de autoritatea competenta sa efectueze mentiunea de schimbare sau de stabilire a domiciliului. In cazul persoanelor care isi schimba domiciliul dintr-o localitate in alta, comunicarea prevazuta la alineatul precedent se face si primarului localitatii din care se schimba domiciliul, in vederea radierii din lista a persoanei in cauza. In cazul persoanelor care isi schimba domiciliul in cadrul aceleiasi localitati, atit radierea, cit si inscrierea in lista se va face in baza aceleiasi comunicari. Comunicarile prevazute la lit. a), b si c) vor contine elementele necesare identificarii persoanei respective in lista electorala permanenta: numele, prenumele, data si locul nasterii, ultimul domiciliu inainte de producerea evenimentului. Situatiile prevazute la alin. 4-6 vor fi comunicate pe formularul al carui model este prevazut in anexa nr. 1. 10. Primarii asigura tinerea la zi a listelor electorale permanente, stabilind un circuit logic si o evidenta stricta a tuturor comunicarilor privitoare la acestea. Evidenta comunicarilor si a oricaror corespondente privitoare la listele electorale permanente se tine intr-un registru special de intrare-iesire, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2, care se pastreaza de catre secretarul consiliului local. Primarii vor asigura pastrarea registrelor continind listele electorale permanente in fisete metalice sau dulapuri asigurate cu chei, protejindu-le impotriva distrugerilor sau deteriorarilor. 11. Primarii si secretarii consiliilor locale sint direct raspunzatori de integritatea registrelor si a listelor electorale permanente. 12. Comunicarile privitoare la persoanele cuprinse in listele electorale permanente se pastreaza de secretarul consiliului in dosare speciale, impreuna cu registrul continind listele electorale si cu celelalte registre de evidenta prevazute in prezenta metodologie. C. Verificarea inscrierilor in listele electorale 13. Alegatorii au dreptul sa verifice inscrierea in listele electorale. In acest scop, dupa intocmirea listelor electorale permanente, primarii vor lua masuri pentru incunostintarea populatiei cu privire la incheierea acestei actiuni, anuntind, totodata, locul si perioadele de timp in care acestea pot fi verificate. Omisiunile, inscrierile gresite, precum si orice erori din liste se solutioneaza potrivit prevederilor <>art. 12 din Legea nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputatilor si Senatului. 14. Daca intimpinarea a fost admisa, se va proceda la efectuarea modificarilor necesare sau se va proceda potrivit pct. 53 alin. 2, barindu-se pozitia initiala. Daca s-a eliberat deja cartea de alegator, se va proceda la intocmirea si eliberarea unei noi carti, potrivit prevederilor <>Legii nr. 68/1992 , <>Hotaririi Guvernului nr. 729/1992 si prezentei metodologii. Modificarile operate in liste se comunica de indata organului Ministerului de Interne, in cazul in care listele au fost puse la dispozitia primarului potrivit prevederilor pct. 2 alin. 2. Neconcordantele constatate de primar in listele electorale permanente, puse la dispozitia acestuia in conditiile pct. 2 alin. 2, se aduc la cunostinta organelor de politie pe formularul prevazut in anexa nr. 3 la prezenta metodologie. CAP. 2 Cartile de alegator A. Dispozitii generale 15. Cartile de alegator constituie documentul de baza caruia se exercita dreptul de vot. Ele se intocmesc si se elibereaza tuturor alegatorilor inscrisi in listele electorale permanente ale localitatii in care domiciliaza. 16. Cartile de alegator sint permanente. Ele sint valabile pentru toate consultarile electorale cu caracter national, potrivit numarului de scrutin prevazut in cuprinsul lor. Numarul fiecarui scrutin din cartea de alegator se stabileste si se aduce la cunostinta publica de catre Guvern, o data cu data alegerilor. Presedintele biroului electoral al sectiei de votare este obligat, potrivit <>art. 54 alin. (9) din Legea nr. 68/1992 , sa aplice stampila cu mentiunea "Votat" in locul corespunzator numarului de scrutin stabilit de Guvern. 17. Potrivit <>art. 14 din Legea nr. 68/1992 , exercitarea dreptului de vot se face pe baza cartii de alegator, cu exceptia cetatenilor romani aflati in strainatate, care pot vota si fara carte de alegator. 18. Un alegator nu poate primi decit o singura carte de alegator. Cartea de alegator se pastreaza si se foloseste numai de catre titular, fiind netransmisibila. B. Tiparirea si difuzarea cartilor de alegator 19. Tiparirea cartilor de alegator, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2 la <>Legea nr. 68/1992 , se face centralizat, prin grija Ministerului Culturii. Lansarea comenzii si efectuarea platilor revin compartimentului de specialitate al Secretariatului General al Guvernului. 20. Departamentul pentru Administratie Publica Locala va organiza actiunea de difuzare a cartilor de alegator la prefectura, pe baza unui grafic intocmit impreuna cu unitatea care executa lucrarile de tiparire. Pentru ridicarea formularelor cartilor de alegator, prefectii vor asigura mijloacele de transport adecvate, care se vor prezenta la data si locul stabilite prin grafic. Cartile de alegator vor fi ridicate de un delegat al prefectului, avind imputernicire speciala in acest scop. Numarul de exemplare pentru fiecare judet se va stabili de Departamentul pentru Administratie Publica Locala, cu consultarea prefectilor, avindu-se in vedere numarul total al alegatorilor inscrisi in listele electorale permanente din localitatile judetului. 21. Prefectii vor asigura depozitarea in conditii corespunzatoare a cartilor de alegator, pina la distribuirea acestora catre primari. Distribuirea cartilor de alegator catre primari, in vederea completarii si eliberarii lor, se asigura de prefectura, care va pune la dispozitie mijloacele de transport necesare. Predarea-primirea cartilor de alegator se face la sediul fiecarui consiliu local, pe baza unui grafic intocmit de prefect. Se vor preda atitea exemplare citi alegatori sint inscrisi in listele electorale permanente ale localitatii, cu un plus de 5-10%. 22. Predarea cartilor de alegator de la tipografie catre prefect sau delegatul acestuia se va face pe baza de proces-verbal, care se incheie in doua exemplare. La predarea cartilor de alegator catre primar se va incheia proces-verbal prevazut in anexa nr. 2 la <>Hotarirea Guvernului nr. 729/1992 . 23. Primarii vor asigura pastrarea in conditii de securitate a cartilor de alegator care le-au fost predate de catre prefect. 24. Cartile de alegator nerepartizate pe localitati se pastreaza de catre directorul general de prefectura si se elibereaza primarilor la cerere, in functie de necesitati. Cu ocazia fiecarei operatiuni de predare-primire a cartilor de alegator se va incheia proces-verbal prevazut in anexa nr. 2 la <>Hotarirea Guvernului nr. 729/1992 . Directorul general de prefectura raspunde de buna pastrare si gestionare a cartilor de alegator nerepartizate pe localitati, asigurind evidenta stricta a acestora. C. Intocmirea cartilor de alegator 25. Cartea de alegator se intocmeste de catre primarul localitatii unde alegatorul isi are domiciliul. La municipiul Bucuresti, cartile de alegator se intocmesc si se elibereaza de catre primarii sectoarelor. Pentru intocmirea cartii de alegator se va folosi cerneala sau pasta albastra sau neagra. Intocmirea cartii de alegator se face cu litere cursive, scrise citet. Nu se admit stersaturi, taieturi sau prescurtari. 26. Cartile de alegator completate gresit se anuleaza de catre primar, aceasta operatiune fiind consemnata intr-un proces-verbal. 27. In localitatile care au un numar mare de alegatori inscrisi in listele electorale permanente, primarul poate constitui comisii speciale pentru completarea cartilor de alegator. Comisiile speciale isi vor desfasura activitatea sub conducerea directa a primarului. 28. Cartile de alegator se semneaza de primar. 29. Fiecare carte de alegator va purta un numar care corespunde numarului de ordine din lista electorala permanenta. 30. Intocmirea cartii de alegator se face prin completarea rubricilor conti- nute, astfel: - la rubrica "Eliberata de ................" se va scrie "primarul comunei, orasului, municipiului ........................*)", dupa caz, si se va adauga judetul, iar la municipiul Bucuresti "primarul sectorului ..................*) Bucuresti; - la rubrica "Semnatura si locul stampilei" va semna primarul si se va aplica stampila; - la rubrica "Pentru" se va scrie numele si prenumele titularului; - la rubrica "Semnatura" va semna titularul cartii de alegator, la eliberarea acesteia conform <>art. 16 alin. (2) din Legea nr. 68/1992 ; - la rubrica "Domiciliul" se va scrie domiciliul complet al titularului. Domiciliul este cel consemnat in actul de identitate si in lista electorala permanenta. *) Se trece denumirea localitatii, respectiv numarul sectorului municipiului Bucuresti in care se intocmeste cartea de alegator si in care titularul isi are domiciliul. D. Eliberarea cartilor de alegator 31. Primarul raspunde de buna organizare a actiunii de eliberare a cartilor de alegator intocmite. Eliberarea cartii de alegator se poate face fie la sediul consiliului local, fie la domiciliul titularului. 32. Cartile de alegator se elibereaza numai pe baza actului de identitate. Eliberarea se face numai titularului cartii, sub semnatura acestuia. 33. La eliberarea cartii de alegator se va completa rubricile corespunzatoare din lista electorala permanenta : "Numarul si seria actului de identitate" si "Data eliberarii cartii de alegator". Titularul va semna la rubrica "Semnatura de primire". Completarea rubricilor mentionate la alin. 1, precum si semnatura se vor face numai cu cerneala sau pasta neagra sau albastra. 34. Eliberarea cartii de alegator se face, potrivit <>art. 16 alin. (2) din Legea nr. 68/1992 , de catre: a) primarul care a intocmit-o; b) primarul localitatii (sectorului municipiului Bucuresti) unde alegatorul isi are resedinta. In acest scop, solicitantul cartii de alegator, care poate fi numai titularul acesteia, va adresa primarului localitatii de resedinta o cerere, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4 la prezenta metodologie. Cererea se inregistreaza intr-un registru special avind continutul prevazut in anexa nr. 5. Primarul din localitatea de resedinta, caruia i-a fost adresata cererea, va solicita primarului localitatii unde alegatorul isi are domiciliul si, in consecinta, unde este trecut in lista electorala permanenta, trimiterea cartii de alegator. In adresa prin care se solicita trimiterea cartii de alegator, se vor mentiona toate datele din cererea adresata de titularul cartii sau, daca este posibil, se va expedia chiar o copie a cererii. O data cu trimiterea cartii de alegator, primarul localitatii de domiciliu va face mentiunile corespunzatoare in lista electorala permanenta. La eliberarea cartii de alegator, primarul localitatii de resedinta va asigura semnarea acesteia de catre titular. Titularul cartii de alegator va semna in registrul special; c) biroul electoral al sectiei de votare din localitatea in care domiciliaza alegatorul, pentru cartile de alegator neridicate. In acest scop, cartile de alegator neridicate, nepredate sau netrimise in alte localitati, potrivit prevederilor de la lit. b), se predau de catre primar, cu 3 zile inainte de ziua alegerilor, biroului electoral al sectiei de votare. Predarea-primirea cartilor de alegator prevazute la alineatul precedent se face pa baza de proces-verbal, semnat de primar si de presedintele biroului electoral al sectiei de votare, care va cuprinde numarul cartilor de alegator predate si lista titularilor acestora, continind numele si prenumele, domiciliul si numarul cartii. Cartile de alegator nepredate de presedintele biroului electoral al sectiei de votare se restituie, in termen de 5 zile de la data incheierii scrutinului, primarului, pe baza de proces-verbal, care va cuprinde elementele prevazute la alineatul precedent. 35. Domiciliul sau resedinta se dovedeste numai cu actul de identitate. 36. Dupa actualizarea listelor electorale permanente, potrivit <>art. 9 alin. (1) din Legea nr. 68/1992 si prezentei metodologii, intocmirea si eliberarea cartilor de alegator pentru cetatenii care au implinit virsta de 18 ani pina in luna ianuarie sau care vor implini aceasta virsta pina in ziua alegerilor inclusiv se fac potrivit prevederilor prezentei metodologii. E. Eliberarea duplicatelor 37. In cazul pierderii, distrugerii, deteriorarii sau furtului cartii de alegator, se elibereaza un duplicat. Duplicatul se intocmeste de catre primarul localitatii de domiciliu. Eliberarea duplicatului se face pe baza cererii titularului, care se intocmeste potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3 la <>Hotarirea Guvernului nr. 729/1992 si se adreseaza primarului localitatii de domiciliu sau de resedinta. Cererea va contine si declaratia titularului, data pe propria raspundere, cu privire la imprejurarile in care s-a produs fapta. Daca cererea a fost adresata primarului localitatii de resedinta, acesta o va inregistra in registrul special prevazut la pct. 34 alin. 1. lit. b) si o va trimite de indata primarului localitatii de domiciliu, in vederea intocmirii duplicatului. Dupa intocmire acesta se trimite primarului localitatii de resedinta. Prevederile pct. 34 alin. 1 lit. b) se aplica in mod corespunzator. 38. Eliberarea duplicatului se inscrie in lista electorala permanenta la numarul de ordine respectiv, iar titularul va semna de primirea acestuia. In cazul in care duplicatul se elibereaza de primarul localitatii de resedinta, acesta va comunica primarului localitatii de domiciliu data eliberarii duplicatului, in vederea efectuarii mentiunii in lista electorala permanenta. 39. Duplicatul cartii de alegator poarta acelasi numar cu originalul si mentiunea "Duplicat", scrisa cu cerneala, cu majuscule sau imprimata cu ajutorul unei stampile. 40. Cartea de alegator declarata pierduta, furata, distrusa sau deteriorata este nula de drept. Utilizarea unei astfel de carti de alegator se va pedepsi potrivit legii. 41. Primarii vor comunica prefectului, trimestrial sau cu cel putin 45 de zile inaintea unui scrutin, lista cartilor de alegator pierdute, furate, distruse sau deteriorate. 42. Cu cel putin 30 de zile inaintea fiecarui scrutin, prefectul va publica in Monitorul Oficial al Romaniei lista cartilor de alegator declarate nule de drept. F. Eliberarea unei noi carti de alegator 43. In caz de schimbare a numelui, prenumelui sau domiciliului alegatorului, acestuia i se intocmeste si i se elibereaza o noua carte de alegator, potrivit noii pozitii din lista electorala permanenta. In acest scop, alegatorul aflat intr-o astfel de situatie va solicita in scris primarului din localitatea de domiciliu sau, dupa caz, din localitatea de resedinta, eliberarea noii carti de alegator. Cererea adresata primarului localitatii de resedinta se inregistreaza in registrul special prevazut la pct. 34 alin. 1 lit. b) si se trimite de indata primarului localitatii de domiciliu, impreuna cu vechea carte de alegator. Eliberarea noii carti de alegator se va face pe baza actului de identitate si a vechii carti de alegator. Prevederile pct. 34 se aplica in mod corespunzator. Cartea de alegator eliberata anterior va fi anulata de primar, prin inscrierea pe aceasta, cu majuscule, a mentiunii "ANULAT", sub care se aplica semnatura si stampila primarului. 44. Primarul va face in lista electorala permanenta mentiunea cu privire la anularea cartii de alegator. Cartile de alegator anulate se distrug de catre primar, anual, incheindu-se in acest scop un proces-verbal. 45. Intocmirea si eliberarea unei noi carti de alegator se inregistreaza in lista electorala permanenta, ca operatiune noua, iar la vechea pozitie se va mentiona "Schimbat nume, prenume, domiciliu", dupa caz, "Vezi pozitia nr.....". G. Evidenta cartilor de alegator 46. Evidenta cartilor de alegator se asigura de secretarul consiliului local. 47. In conformitate cu prevederile <>art. 6 din Hotarirea Guvernului nr. 729/ 1992 , evidenta cartilor de alegator se tine prin listele electorale permanente ale fiecarei localitati. 48. In baza aceluiasi articol secretarul consiliului local este obligat sa ia masurile necesare pentru depozitarea, conservarea, securitatea si tinerea unei evidente stricte a cartilor de alegator necompletate, precum si a celor completate, dar neeliberate titularilor. 49. La cererea primarului, secretarul consiliului local va prezenta situatia gestionarii cartilor de alegator eliberate, precum si a celor necompletate sau a celor care, desi au fost intocmite, nu au fost eliberate titularului. H. Alte dispozitii 50. Intimpinarile si contestatiile privind intocmirea si eliberarea cartilor de alegator se fac si se solutioneaza potrivit prevederilor <>art. 12 din Legea nr. 68/1992 . 51. Primarul este obligat sa aduca la cunostinta alegatorilor, cu ocazia eliberarii cartilor de alegator, toate obligatiile ce le revin cu privire la pastrarea si folosinta acestora. 52. In cazul decesului titularului cartii de alegator, aceasta va fi depusa, o data cu actul de identitate, la compartimentul de specialitate al consiliului local al comunei sau al orasului la care se inregistreaza decesul. In situatia in care nu se poate depune cartea de alegator, indiferent de motiv, persoana care declara decesul si careia i se elibereaza actul de deces va da o declaratie privitoare la cartea de alegator. Cartea de alegator sau, dupa caz, declaratia se trimite, impreuna cu comunicarea referitoare la deces, primarului localitatii de domiciliu, in vederea declararii nulitatii cartii de alegator si instiintarii prefectului in vederea publicarii nulitatii, potrivit <>art. 9 alin. 6 din Hotarirea Guvernului nr. 729/1992 . 53. Cheltuielile privitoare la intocmirea listelor electorale permanente, actualizarea acestora, tiparirea, distribuirea la judete si de la judete la primari a cartilor de alegator, precum si la intocmirea si eliberarea acestora se vor suporta din fondurile puse la dispozitie din bugetul Secretariatului General al Guvernului, potrivit prevederilor <>art. 14 din Hotarirea Guvernului nr. 729/1992 . Persoanele care se inscriu in listele electorale permanente dupa intocmirea acestora, indiferent de motiv (dobindirea sau redobindirea drepturilor electorale, schimbarea domiciliului, schimbarea numelui sau prenumelui etc.) se trec la sfirsitul registrului, in continuarea numarului de ordine, spre a se permite atribuirea de numar pentru cartea de alegator, precum si in continuarea listei corespunzatoare strazii, respectiv satului de domiciliu. La inscrierea in lista strazii sau a satului se vor completa numai rubricile: "Numele si prenumele alegatorului", "Domiciliul" si "Data nasterii" si se va face mentiunea "Vezi nr. de ordine ......". ANEXA 1
Politia ...............................................
(municipiu/sector/oras/comuna)
Domnului primar,
COMUNICARE al ..............................
privind (municipiu/sector/oras/comuna)
SCHIMBAREA DOMICILIULUI
judetul .........................
In conformitate cu <>Legea nr. 68/1992 , va comunicam schimbarea domiciliului
pentru: ....................................nascut(a) la I I_I_I_I I_I_I I_I_I
(numele si prenumele) (anul) (luna) (ziua)
in.....................................judetul.................................
(municipiu/sector/oras/comuna)
1. A plecat din......................................................... (municipiu/sector/oras/comuna)
strada (satul) .....................................nr.........blocul..........
scara..........., etaj............, apartamentul......judetul.................
2. S-a stabilit in .........................................................
(municipiu/sector/oras/comuna)
strada (satul)......................................nr..........blocul.........
scara........., etaj............, apartamentul.........judetul.................
Transmiterea datelor se face pentru :
1. [ ]*) Radierea din lista electorala permanenta.
2. [ ]*) Inscrierea in lista electorala permanenta.
*) Se inscrie in caseta semnul "X", dupa caz. Inainte de completare, cititi cu atentie indicatiile de pe verso. Seful unitatii, L.S. Data ................ schimbarii domiciliului ............... (semnatura) MENTIUNI LA CONSILIUL LOCAL: LA JUDECATORIEEfectuat Transmis la judecatorie Efectuatradierea/inscrierea ........................ modificareaData................ ........................ in exemplarul nr. 2.................... Adresa nr............... Data................ (semnatura) din..................... .................... (semnatura) INDICATII: Dupa efectuarea mentiunii de schimbare a domiciliului in actul de identitate al persoanei, se completeaza "Comunicarea privind schimbarea domiciliului", pina la pct. 2 inclusiv, in doua exemplare, clar, citet si curat, fara prescurtari sau stersaturi, cu cerneala sau pasta de culoare albastra sau neagra. Primul formular se trimite primarului localitatii de unde a plecat persoana, pentru radierea din lista electorala permanenta. In acest caz, in chenarul formularului, dupa pct. 2 se va inscrie semnul "X" in caseta 1, iar caseta 2 ramine necompletata. Al doilea formular se trimite primarului localitatii noului domiciliu (unde s-a stabilit persoana), pentru inscrierea acesteia in lista electorala permanenta. In aceasta situatie se inscrie semnul "X" in caseta 2, iar caseta 1 ramine necompletata. Pentru persoana care isi schimba domiciliul in aceeasi localitate, se completeaza un singur formular, care se trimite primarului localitatii respective, pentru operarea modificarilor in lista electorala permanenta, dupa ce s-a inscris semnul "X" in ambele casete (1 si 2). Data nasterii - anul, luna, ziua - se completeaza cu cifre arabe. Pentru lunile si zilele de la 1 la 9 se adauga in fata cifrei care indica luna si ziua cifra zero (ex. 01, 02, .........09). ANEXA 2
JUDETUL .......................
Municipiul, orasul, comuna ....................
R E G I S T R U L
comunicarilor privitoare la listele electorale permanente
Nr. Data operarii Data
crt. Data Organul Numarul Obiectul in lista elec- comunicarii
inregistrarii emitent si data comunicarii torala per- la judeca-
manenta torie
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6
-------------------------------------------------------------------------------
1.
2.
3.
.
.
.
-------------------------------------------------------------------------------
ANEXA 3
- MODEL -
Primarul .........................................
(municipiu/sector/oras/comuna)
Catre
Politia ..............................
(municipiu/sector/oras/comuna)
Domnul(Doamna)................................., fiul(fica) lui..............
(numele si prenumele) (prenume)
si al(a) ................., nascut la ..................in..........., judetul
(prenume) (anul, luna, ziua)
...................................., posesor al B.I. seria .....nr.....,
(municipiu/sector/oras/comuna) domiciliat(a) in ..............................., strada(satul) ......nr...,
(municipiu/sector/oras/comuna)
blocul..., scara..., etajul..., ap..., judetul.....:
- are urmatoarele neconcordante fata de datele din lista transmisa de dvs.*).
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
- nu figureaza in lista transmisa de dvs.*).
Va rugam sa ne comunicati rezultatul pe verso.
Primar,
L.S.
....................... Data : ......................
(semnatura)
---------------
*) Se bareaza cu o linie, dupa caz, una dintre situatii.
ANEXA 4 Cerere-tip pentru eliberarea cartii de alegator de catre primarul localitatii de resedinta (art. 16 alin. (2) lit. b) din <>Legea nr. 68/1992 ) Domnule primar, Subsemnatul(a)..................., fiul(fiica) lui ................si al(a)................., nascut(a) la data de ............in (comuna, orasul) ........, judetul ............, avind domiciliul in localitatea .........., strada ...... nr.., blocul..., scara..., etajul..., apartamentul..., judetul (sectorul)........., si resedinta in (localitatea)............... strada ....... nr..., blocul...., scara..., etajul..., apartamentul....., judetul(sectorul) ..............., posesor al B.I.*) seria......nr......, eliberat de .........., la data de................., va rog ca, in conformitate cu prevederile <>art. 16 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 68/1992 , sa solicitati primarului din localitatea de domiciliu mentionata mai sus cartea mea de alegator. Dupa primirea cartii, va rog sa fiu anuntat(a) la resedinta indicata mai sus sau la telefonul nr..........., urmind a ma prezenta pentru eliberarea acesteia. Semnatura, Data ...................------------------- *) Daca poseda un alt act de identitate dintre cele mentionate la <>art. 89 din Legea nr. 68/1992 , se va mentiona acest act. ANEXA 5
JUDETUL .......................
Municipiul, orasul, comuna .....................
R E G I S T R U L
de evidenta a solicitantilor cartilor de alegator
Localita- Data Data Actul Semna-
Nr. Data Numele tea din soli- eli- de iden- tura
crt.inre- si prenu- Rese- Obiectul care se citarii bera- titate de de
gis- mele soli- dinta cererii *) solicita cartii rii -------- pri-
trarii citantului solici- cartea de de ale- cartii Seria, mire
tantului alegator gator de ale- nr.
gator
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
-------------------------------------------------------------------------------
1.
2.
3.
.
.
.
-------------------------------------------------------------------------------
*) Se va preciza, dupa caz: eliberare carte originala, eliberare duplicat,
eliberare carte noua.
-------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.