Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 30 august 2024  privind aprobarea modului de avizare a închirierii bunurilor imobile, temporar disponibile, aflate în proprietatea privată a statului şi în administrarea instituţiilor de învăţământ superior de stat care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 30 august 2024 privind aprobarea modului de avizare a închirierii bunurilor imobile, temporar disponibile, aflate în proprietatea privată a statului şi în administrarea instituţiilor de învăţământ superior de stat care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1129 din 12 noiembrie 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 6.570 din 30 august 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1129 din 12 noiembrie 2024.
──────────
    CAP. I
    Domeniul de aplicare
    ART. 1
    Prezenta metodologie reglementează modul de avizare a închirierii bunurilor imobile, temporar disponibile, aflate în proprietatea privată a statului şi în administrarea instituţiilor de învăţământ superior de stat care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei.

    ART. 2
    Bunurile imobile, temporar disponibile, aflate în proprietatea privată a statului şi în administrarea instituţiilor de învăţământ superior de stat care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei, pot fi închiriate cu prioritate pentru realizarea de activităţi de învăţământ.

    ART. 3
    Aprobarea închirierii bunurilor imobile, temporar disponibile, aflate în proprietatea privată a statului şi în administrarea instituţiilor de învăţământ superior de stat care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei, se face prin hotărâre a Guvernului.

    CAP. II
    Definiţii
    ART. 4
    În sensul prezentei metodologii, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) bunuri imobile - terenuri şi/sau construcţii sau orice alte bunuri imobile care fac parte din baza materială aflată în proprietatea privată a statului şi în administrarea instituţiilor de învăţământ superior de stat care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei;
    b) spaţii temporar disponibile - clădiri/terenuri sau părţi ale acestora, care în anumite perioade din timpul unui an, unei luni, unei săptămâni, unei zile sau al unei fracţiuni de timp nu sunt folosite în procesul instructiv-educativ etc.;
    c) alte activităţi - activităţi comerciale, de producţie, depozitare şi prestări servicii, cu excepţia celor care implică producţia, comercializarea, depozitarea şi servirea produselor pe bază de alcool şi tutun şi care nu contravin obiectivelor procesului instructiv-educativ şi bunelor moravuri;
    d) iniţierea procedurii de închiriere - prima etapă în cadrul metodologiei de închiriere în care instituţiile de învăţământ superior de stat care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei elaborează referatul de oportunitate şi documentaţia care stă la baza aprobării închirierii;
    e) avizarea documentaţiei de închiriere - etapa din cadrul metodologiei de închiriere în care se avizează de către o comisie, numită de către conducătorul instituţiei, referatul de oportunitate şi documentaţia de închiriere, documente care stau la baza aprobării închirierii;
    f) aprobarea închirierii - etapa din cadrul procedurii de închiriere în care se aprobă închirierea prin hotărâre a Guvernului;
    g) contract de închiriere - contractul prin care o persoană, denumită locator, se obligă să asigure unei alte persoane fizice/juridice, denumită locatar, folosinţa temporară, totală sau parţială a unui bun imobil, în schimbul unei sume de bani, denumită chirie.


    CAP. III
    Etapele metodologiei
    SECŢIUNEA 1
    Iniţierea procedurii de avizare a închirierii
    ART. 5
    Instituţiile de învăţământ superior de stat care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei iniţiază procedura de închiriere prin întocmirea referatului de oportunitate şi a documentaţiei de închiriere.

    ART. 6
    Referatul de oportunitate cuprinde în mod obligatoriu următoarele date:
    a) descrierea bunului imobil/spaţiului care urmează a fi închiriat, datele de identificare şi valoarea de inventar ale acestora (caracteristici tehnice), inclusiv situaţia juridică a acestuia (sarcini, privilegii, nr. MF etc.);
    b) motivele, bine argumentate, de ordin economic şi social, după caz, care justifică închirierea bunului respectiv;
    c) analiza gradului de ocupare a spaţiilor aflate în administrare şi menţionarea că închirierea nu va afecta activitatea specifică;
    d) precizarea expresă a activităţii pentru care se solicită încheierea contractului de închiriere (activitate care trebuie să nu fie de aceeaşi natură cu activitatea instituţiei care face propunerea de închiriere) şi nevoia studenţilor/elevilor/copiilor şi/sau a cadrelor didactice pentru tipul de activitate propus;
    e) durata închirierii, care este de maximum 4 ani, cu posibilitate de prelungire;
    f) alte consideraţii care fundamentează oportunitatea încheierii contractului de închiriere;
    g) preţul minim al închirierii.


    ART. 7
    Documentaţia care stă la baza avizării închirierii conţine în mod obligatoriu următoarele:
    a) adresă de înaintare semnată de conducerea instituţiei de învăţământ, compartimentul/departamentul economic, compartimentul/departamentul tehnico-administrativ;
    b) acordul consiliului de administraţie al instituţiei care propune închirierea;
    c) referatul de oportunitate însoţit de planul de situaţie din care să reiasă amplasamentul, căile de acces şi alte elemente necesare pentru identificarea spaţiului propus pentru închiriere;
    d) date de identificare a imobilului/spaţiului care urmează a fi închiriat, conform anexei care face parte integrantă din prezenta metodologie;
    e) alte documente care să susţină propunerea de închiriere.


    SECŢIUNEA a 2-a
    Avizarea documentaţiei de închiriere
    ART. 8
    (1) Referatul de oportunitate şi documentaţia care stă la baza avizării închirierii se verifică şi se analizează de către comisia constituită în acest scop prin decizie a conducătorului instituţiei.
    (2) Propunerile comisiei se înaintează ordonatorului de credite, în vederea avizării documentaţiei de închiriere. În situaţia în care documentaţia este avizată, compartimentul de specialitate din cadrul instituţiei va face demersurile în vederea iniţierii procedurii de închiriere.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 9
    (1) Fiecare instituţie de învăţământ superior de stat care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei îşi va aproba o procedură de închiriere în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    (2) Contractul de închiriere se poate încheia, după caz, cu orice persoană fizică sau juridică, română ori străină, pe o perioadă de 4 ani, cu revizuire anuală, în condiţiile legii.
    (3) Spaţiile şi mijloacele temporar disponibile pot fi închiriate unor persoane fizice sau juridice numai pentru activităţile care îndeplinesc următoarele condiţii:
    a) oferă servicii care răspund nemijlocit intereselor studenţilor/cadrelor didactice;
    b) sunt aducătoare de venituri suplimentare pentru instituţiile de învăţământ;
    c) prin conţinutul lor nu împiedică şi nu contravin obiectivelor procesului instructiv-educativ şi bunelor moravuri, nu promovează idei retrograde, iredentiste sau naţionalist şovine;
    d) nu dăunează sănătăţi şi securităţii vieţii studenţilor;
    e) nu servesc unor interese politice de partid.

    (4) Este interzisă subînchirierea sau cedarea de către chiriaşi a spaţiilor sau mijloacelor închiriate.

    ART. 10
    (1) Persoanele juridice sau persoanele fizice pot realiza lucrări de modernizare, extindere şi construcţii strict necesare pentru desfăşurarea activităţii, pe terenurile şi/sau construcţiile aflate în proprietatea privată a statului, a instituţiilor de învăţământ superior de stat care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei, numai cu aprobarea acestora şi cu respectarea prevederilor legale privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi a reglementărilor privind documentaţiile urbanistice aprobate, cu acordul prealabil scris al Ministerului Educaţiei.
    (2) Orice investiţie, modernizare sau construcţie efectuată de către locatar asupra bunului imobil închiriat, cu acordul locatorului, se va realiza cu resursele financiare şi materiale ale locatarului, iar la expirarea contractului investiţia va trece, în condiţiile legii, în proprietatea privată a instituţiei, fără nicio pretenţie din partea locatarului.
    (3) Durata maximă pentru realizarea investiţiei se va încadra în perioada de valabilitate a contractului de închiriere.
    (4) În situaţia în care contractul se reziliază din vina locatarului sau din alte cauze neimputabile locatorului nu i se pot cere acestuia din urmă despăgubiri pentru investiţia realizată şi nici nu se poate aduce atingere integrităţii bunurilor realizate.

    ANEXA 1

    la metodologie
    DATE DE IDENTIFICARE
    a imobilelor/spaţiilor, temporar disponibile, aflate în proprietatea statului,
    a instituţiei/unităţii din coordonarea Ministerului Educaţiei

┌────┬──────┬─────────────────────────────────────┬───────────┐
│ │ │Caracteristicile spaţiului │ │
│ │ ├──────────────┬───────────┬──────────┤ │
│ │ │Caracteristici│ │ │ │
│ │ │tehnice (regim│ │ │ │
│Nr. │Adresa│de înălţime, │Destinaţia │Destinaţia│Perioada │
│crt.│ │suprafaţă │actuală a │pentru │închirierii│
│ │ │construită/ │spaţiului*)│care se │ │
│ │ │desfăşurată, │ │închiriază│ │
│ │ │suprafaţă │ │ │ │
│ │ │teren) │ │ │ │
├────┼──────┼──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│1 │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴──────────────┴───────────┴──────────┴───────────┘


    *)
    1. săli de clasă, laboratoare, amfiteatre;
    2. spaţii de cazare;
    3. săli şi terenuri de sport;
    4. ateliere;
    5. spaţii de servire a mesei;
    6. holuri şi subsoluri;
    7. garaje şi alte construcţii uşoare;
    8. suprafeţe de teren;
    9. alte clădiri/spaţii.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016