Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
1. Consideraţii preliminare În contextul principiilor generale de bunã practicã, controlului i se asociazã o accepţiune mai largã, acesta fiind privit ca o funcţie a unui proces managerial, alãturi de programare, organizare, direcţionare şi coordonare. Prin funcţia de control, managementul constatã abaterile rezultatelor de la obiective, analizeazã cauzele care le-au determinat şi dispune mãsurile corective sau profilactice ce se impun. Tipologia controlului poate fi diferenţiatã în funcţie de criterii ce ţin de timp, tematicã sau metodã. Din punct de vedere al momentului în care se exercitã, controlul este operativ, inopinat sau tematic (programat). Controlul operativ constã în verificarea activitãţii entitãţii controlate, în vederea stabilirii existenţei sau inexistenţei unor încãlcãri ale reglementãrilor legale în domeniul de referinţã. Controlul inopinat constã în verificarea punctualã şi neanunţatã a situaţiei determinate de presupusa încãlcare, din partea persoanei fizice sau juridice controlate, a reglementãrilor legale în domeniu. Controlul inopinat se efectueazã ca urmare a unei reclamaţii, a unei sesizãri provenite de la instituţia sau persoana fizicã ori juridicã lezatã sau ca urmare a autosesizãrii. Controlul tematic este controlul programat, cu obiective expres stabilite şi cu o duratã predeterminatã, menit sã asigure verificarea conformitãţii activitãţii instituţiei controlate cu normele legale aplicabile în domeniul controlat. Controlul poate fi mixt atunci când se desfãşoarã de cãtre echipe de control mixte, pluridisciplinare sau încrucişat, atunci când vizeazã fapte sau acte conexe ori similare, îndeplinite de entitãţi diferite în legãturã cu activitatea controlatã. Inspecţia este acea activitate de verificare a existenţei unor facilitãţi sau a conformitãţii unor servicii sociale, organizate în favoarea persoanelor cu handicap, cu standardele consacrate în domeniul protecţiei speciale a acestora. Monitorizarea (sau controlul permanent) este acel tip de control desfãşurat concomitent cu derularea activitãţii controlate şi care are drept obiectiv principal înlãturarea preventivã a disfuncţiilor şi diminuarea riscurilor de producere a acestora. Activitatea de monitorizare presupune culegerea de date, analiza lor şi raportarea la indicatorii prestabiliţi, în sensul urmãririi conformitãţii activitãţilor derulate cu aceştia. A. Scopul şi obiectivele activitãţii de control A.1. Scop: ● evidenţierea disfuncţiilor; ● determinarea cauzelor; ● cunoaşterea problemelor şi identificarea soluţiilor; ● dispunerea mãsurilor de remediere; ● conştientizarea şi sensibilizarea, inclusiv ca metodã preventivã de lucru. A.2. Obiective: ● stabilirea modului de îndeplinire a atribuţiilor; ● stabilirea conformitãţii operaţiunilor şi activitãţilor derulate; ● identificarea situaţiilor şi a stãrilor create; ● evaluarea rezultatelor verificãrii; ● monitorizarea remedierii deficienţelor constatate. B. Obiect şi domeniu de aplicare B.1. Prezenta metodologie are ca obiect stabilirea elementelor principale de lucru în cazul desfãşurãrii acţiunilor de control, inspecţie sau monitorizare iniţiate şi conduse de structurile abilitate din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap. Prezenta metodologie se aplicã atât în verificãri privind activitatea internã a Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, cât şi în privinţa activitãţii desfãşurate de entitãţi care, operând în domeniul acesteia, sunt obligate sã respecte normele legale în materie. B.2. Documente normative de referinţã: ● <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în muncã a persoanelor cu handicap, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 519/2002 , modificatã prin <>Legea nr. 10/2003 ; ● <>Legea nr. 343/2004 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în muncã a persoanelor cu handicap; ● <>Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile ulterioare; ● <>Legea nr. 144/2004 privind aprobarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2004 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap; ● <>Legea nr. 467/2004 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap; ● <>Ordonanţa Guvernului nr. 51/2005 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap; ● <>Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; ● <>Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului; ● <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.434/2004 privind atribuţiile şi Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare ale Direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului; ● <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.215/2002 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind protecţia specialã a persoanelor cu handicap din România; ● <>Hotãrârea Guvernului nr. 539/2005 pentru aprobarea Nomenclatorului instituţiilor de asistenţã socialã şi a structurii orientative de personal, a Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a instituţiilor de asistenţã socialã, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale; ● Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap nr. 121/2005. B.3. Terminologie: Agent constatator - personal din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, abilitat sã constate contravenţiile la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în muncã a persoanelor cu handicap Contravenţie - fapta calificatã ca atare de norma sus-amintitã Conformitate - satisfacere a unei condiţii specificate prin regulamente ori standarde; concordanţa actelor/faptelor controlate cu regulile amintite Personal de control - persoanele având atribuţii de control stabilite prin fişa postului ori împuternicite sã participe la acţiuni de control/inspecţie Structurile de specialitate - Direcţia generalã de inspecţie şi control (DGIC) sau echipele mixte desemnate în acest sens ANPH/Autoritatea - Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap Inspector judeţean - personalul angajat în cadrul DGIC, care îşi desfãşoarã activitatea la nivelul judeţului/ sectorului municipiului Bucureşti, având aceastã calitate. 2. Controlul în domeniul de activitate al ANPH Activitatea de control în domeniu este atributul delegat structurilor specializate din cadrul ANPH, respectiv DGIC, sau colectivelor temporare (echipelor mixte) constituite în acest scop, prin care se verificã exactitatea, conformitatea şi corectitudinea activitãţilor desfãşurate de responsabili în beneficiul persoanei cu handicap care necesitã protecţie specialã. 2.1. Specificitatea actului de control Prezenta metodologie stabileşte regulile minimale de care trebuie sã ţinã cont la momentul desfãşurãrii acţiunilor de control/inspecţie structurile de specialitate ale ANPH, respectiv entitãţile menţionate mai sus. 2.2. Etapele de desfãşurare A. Stabilirea obiectivelor de control şi documentarea asupra activitãţii controlate - condiţie de formã a activitãţii de control - reprezintã prima etapã a activitãţii generale de pregãtire a controlului şi trebuie sã evidenţieze direcţiile principale ale acţiunii de control, pornind de la informaţiile deţinute ca urmare a sesizãrii, şi sã se raporteze la norma legalã care impune o anumitã conduitã/atitudine sau care statueazã drepturi de la care nu se poate face derogare ale persoanelor cu handicap. Obiectivele trebuie sã aibã precizie, neutralitate, sã se situeze între limitele domeniului de activitate şi sã fie îndreptate spre un rezultat ce poate fi atins. Ele vor viza confirmarea sau infirmarea sursei de informare şi pot sã se dezvolte la momentul acţiunii de control, în funcţie de evaluarea la faţa locului a utilitãţii acestui fapt, din partea celor care conduc acţiunea de control. Obiectivele de control prestabilite fac parte din mandatul de control (împuternicire), fiind aprobate de persoana care are responsabilitãţi manageriale în acest sens, respectiv conducãtorul instituţiei sau persoana delegatã în acest sens, care, dupã caz, a dispus efectuarea controlului. B. Controlul propriu-zis B.1. Pregãtirea şi desfãşurarea controlului Fie cã este tematic sau operativ, inopinat ori programat şi anunţat, controlul trebuie sã fie direcţionat în sensul desfãşurãrii sale, conform etapelor de mai jos: ● verificãri privind respectarea conformitãţii (existã sau nu/respectã ori nu condiţiile) şi constatãri asupra stãrii de fapt - condiţii prealabile continuãrii acţiunii, în limitele obiectivelor prestabilite sau ale obiectivelor extinse; ● consultarea cu persoana de reprezentare a structurii controlate; ● încadrarea juridicã a faptelor şi actelor constatate; ● formularea de propuneri şi recomandãri verbale la momentul constatãrii, cu privire la abaterile constatate, spre ducerea lor la îndeplinire. Pentru aprecierea justã asupra realizãrii obiectivelor, controlul trebuie sã ţinã seama de asigurarea unui echilibru între sarcini, competenţã (inclusiv când autoritatea decizionalã este conferitã prin delegare) şi responsabilitãţi. B.2. Finalizarea activitãţii de control: - analiza constatãrilor, a concluziilor şi a mãsurilor preconizate; - refacerea, dacã este cazul, a constatãrilor, a concluziilor şi a mãsurilor preconizate; - întocmirea unui raport scris ori a unei note de control, respectiv întocmirea procesului-verbal de constatare a contravenţiei, dupã caz; - prezentarea, spre însuşire, persoanei de conducere competente a actului de control; - comunicarea raportului scris persoanei/persoanelor interesate, respectiv comunicarea procesului-verbal pentru luare la cunoştinţã. C. Evaluarea urmãrilor acţiunii de control: - însuşirea actului de control/contestarea; - ducerea la îndeplinire a concluziilor; - raportarea/monitorizarea îndeplinirii mãsurilor dispuse; - sancţiuni, dupã caz. 3. Documente de control De obicei, orice acţiune de control/inspecţie se finalizeazã cu întocmirea unor documente care conţin, in extenso sau pe scurt, faptele ori actele ce sunt în legãturã cu aceastã acţiune. Principalele documente având aceastã destinaţie sunt: - raportul de control - documentul ce conţine datele relevante care evidenţiazã toate etapele prezentate la pct. 2, începând cu menţionarea sesizãrii şi a împuternicirii de control şi finalizând cu recomandãrile, concluziile sau propunerile de mãsuri. Raportul de control este întotdeauna supus aprobãrii persoanei care a dispus controlul - şeful instituţiei (preşedintele ANPH) - sau persoanei delegate cu atribuţii în acest sens. Forma-cadru a raportului de control este prezentatã în anexa nr. 5; - nota de constatare - documentul care face referire scurtã la o situaţie de fapt constatatã, de obicei la controlul inopinat, fãrã sã prezinte recomandãri sau propuneri de mãsuri, şi care nu necesitã încadrãri juridice ale celor constatate. Aceasta se supune avizãrii de cãtre conducãtorul structurii din care face parte persoana care o întocmeşte; - procesul-verbal - documentul încheiat cu participarea ambelor pãrţi şi care menţioneazã fie ridicarea unor documente, fie constatarea în prezenţa unor martori a existenţei/inexistenţei unor stãri de fapt sau chiar menţionarea aplicãrii de amenzi, în cazurile expres prevãzute de lege. Toate aceste documente vor menţiona în clar numele şi calitatea persoanei/persoanelor care le completeazã sau participã la întocmirea lor, data şi locul întocmirii, locul desfãşurãrii controlului şi numele persoanei care reprezintã instituţia controlatã, situaţia de fapt constatatã, opiniile persoanelor controlate, numele şi semnãtura martorilor, precum şi semnãtura de primire a lor din partea persoanei competente sã reprezinte entitatea controlatã. Ele vor fi completate într-un numãr suficient de exemplare care sã asigure un exemplar pentru fiecare dintre persoanele parte şi vor fi înaintate persoanelor/instituţiilor care prezintã interes în caz. Vor face excepţie de la obligativitatea comunicãrii acele documente care, datoritã caracterului lor de confidenţialitate sau nivelului de secretizare, conform legii, nu pot fi aduse decât la cunoştinţa persoanelor care au acces la acest tip de informaţii. Asupra conţinutului acestor documente persoanele vizate pot face observaţii sau pot prezenta propriile opinii, ataşând, dacã este necesar, dovezi care sã le susţinã poziţia. În cazul procesului-verbal de aplicare a sancţiunii amenzii contravenţionale, împotriva acestuia se poate face contestaţie, în condiţiile legii. În afara documentelor menţionate mai sus pot fi întocmite sinteze, informãri sau note care sã cuprindã informaţiile culese în timpul acţiunilor de control/inspecţie sau monitorizare. Documentele astfel întocmite se vor arhiva prin grija structurii din care face parte persoana care a efectuat/condus controlul, dupã ce acestea vor fi aprobate sau avizate, dupã caz, de conducãtorul instituţiei/persoana care a dispus controlul. 4. Conduita personalului şi limitele de competenţã pe durata acţiunii de control 4.1. Fãrã a se confunda cu controlul financiar intern sau cu auditul asupra unor activitãţi din cadrul instituţiei, controlul presupune doar stabilirea circumstanţelor, evidenţierea situaţiei de fapt şi atragerea atenţiei asupra neregulilor în legãturã cu activitatea controlatã şi se desfãşoarã cu respectarea întocmai a etapelor de control prezentate la pct. 2. Controlul în acest caz nu este un audit de management care trebuie sã depisteze şi eventuale riscuri sau activitãţi expuse riscului şi în acelaşi timp nu poate suplini un control financiar intern ce are profunde caracteristici economico-financiare. În desfãşurarea controlului, personalul împuternicit în acest scop are dreptul: - la acces în spaţiul de desfãşurare a activitãţii controlate; - sã solicite documente şi materiale în legãturã cu obiectul controlului, inclusiv copii ale acestora; - sã asculte şi sã consemneze sau sã primeascã în scris explicaţiile persoanelor care au legãturã cu activitatea controlatã; - sã solicite puncte de vedere ale altor persoane, neutre faţã de acţiunea de control în sine. În timpul activitãţii specifice controlului, personalul de control are obligaţii privind: - cunoaşterea legislaţiei specifice activitãţii autoritãţii din care face parte, a reglementãrilor specifice, a drepturilor şi îndatoririlor persoanelor controlate; - prezentarea împuternicirii de control; - documentarea asupra activitãţii controlate; - pãstrarea confidenţialitãţii asupra conţinutului informaţiilor de care ia cunoştinţã în timpul acţiunii de control; - pãstrarea imparţialitãţii şi abţinerea de la orice acte de control, în cazul în care anterior a avut legãturi cu activitatea controlatã, în aşa fel încât sã fie influenţat în luarea deciziilor. 4.2. Inspectorul judeţean/echipa de control poate solicita sprijinul autoritãţilor publice pentru a desfãşura activitatea de control. Pe durata acţiunii de control aceştia pot fi însoţiţi de reprezentanţi ai autoritãţilor publice locale interesate, în condiţiile legii. 5. Tipurile de control din domeniul ANPH I. Inspecţia activitãţilor şi serviciilor prestate în favoarea persoanelor cu handicap I.1. Conform definiţiei date la pct. 1, activitatea de inspecţie urmãreşte conformitatea structurãrii şi derulãrii activitãţilor şi serviciilor prestate în favoarea persoanelor cu handicap cu standardele şi normativele din domeniu. I.2. Sunt supuse inspecţiei derulate de personalul abilitat din cadrul ANPH atât instituţiile de asistenţã socialã administrate de autoritãţi publice, cât şi cele aparţinând organizaţiilor private sau unor parteneriate ale celor douã tipuri de administratori. Conducerea acestor instituţii asigurã accesul personalului de control, în condiţiile legii, atât în cazul acţiunilor inopinate, cât şi al celor anunţate. I.3. Acţiunile de inspecţie se vor derula în baza unui plan de inspecţie ce poate face parte din planul general de control, întocmit anual. Aceste douã documente pot fi revizuite periodic în funcţie de evoluţia din sistem, urmãrindu-se permanent coroborarea lor cu strategiile locale din domeniu, şi vor fi supuse avizãrii directorului general al DGIC. I.4. Conţinutul minim al unui plan general de inspecţie, prevãzut în anexa nr. 3, trebuie sã facã referire la acţiuni programate, precum şi neanunţate, stabilindu-se un calendar al acestora, obiectivele generale şi entitãţile vizate a fi verificate. I.5. Raportul întocmit la sfârşitul acţiunii de inspecţie trebuie sã releve explicit, prin raportare la fiecare standard, gradul de respectare sau de încãlcare a standardelor, propuneri privind desfãşurarea unei acţiuni de control tematic, nevoia de promovare sau de modificare a lor, conform necesitãţii adaptãrii serviciului verificat etc. Raportul de inspecţie conţine elementele din documentul-cadru prezentate în anexele nr. 5 şi 6. I.6. Toate acţiunile de control vor fi evidenţiate şi în raportul lunar de activitate pe care inspectorii judeţeni îl vor prezenta directorului general al DGIC, al cãrui model este prezentat în anexa nr. 7. II. Controlul privind realizarea accesibilitãţilor prevãzute la <>art. 13-16 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 102/1999 A. Accesul în clãdiri sau în alte spaţii publice A.1. Pentru verificarea la faţa locului a existenţei posibilitãţilor de acces la nivelul instituţiilor de interes public, inspectorii judeţeni din cadrul DGIC sunt împuterniciţi sã urmãreascã permanent şi sã semnaleze, ori de câte ori se impune, nerespectarea prevederilor legale în materie sau neîndeplinirea la termen a mãsurilor stabilite prin actele de control anterioare. În activitatea de control a existenţei amenajãrilor necesare accesului neîngrãdit al persoanelor cu handicap în instituţiile de interes public, inspectorii judeţeni vor colabora cu structurile teritoriale ale Inspectoratului de Stat în Construcţii. În planul general de control se poate stabili o etapã prealabilã verificãrii la faţa locului a existenţei accesibilitãţilor, prin care instituţiile de interes public sunt avertizate de cãtre inspectorii judeţeni cã urmeazã sã fie supuse controlului cu aceastã tematicã. A.2. Prin accesibilitãţi, în înţelesul prezentei metodologii, se înţelege totalitatea amenajãrilor clãdirilor de interes public, a cãilor de acces public, a mobilierului urban aferent acestora, a spaţiilor pentru petrecerea timpului liber etc. (amenajãri de genul: scãri, rampe, platforme, parapete, borduri, balustrade, mâini curente, spaţii de manevrare, bãnci ori scaune, ascensoare ori alte asemenea echipamente necesare asigurãrii unui acces facil persoanelor cu handicap în incinta instituţiilor şi la serviciile prestate de acestea (DOOM) vezi şi <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 649/2001 pentru aprobarea Normativului pentru adaptarea clãdirilor civile şi spaţiului urban aferent la exigenţele persoanelor cu handicap, indicativ NP 051/2000). A.3. În cazul constatãrii faptului cã locaţia în care îşi desfãşoarã activitatea instituţia publicã sau privatã, dupã caz, nu asigurã accesul neîngrãdit al persoanelor cu handicap, personalul de control aduce acest fapt la cunoştinţã DGIC din cadrul ANPH sau, dupã caz, personalului împuternicit în acest sens, care va trece la întocmirea procesului-verbal prevãzut în anexa nr. 1. (Se recomandã ca în cazul primei constatãri a contravenţiei privind nerespectarea dispoziţiilor legale referitoare la realizarea accesibilitãţilor pentru persoanele cu handicap sã se aplice sancţiunea avertismentului sub condiţia stabilirii unui termen necesar ducerii la îndeplinire a mãsurilor propuse.) Odatã cu întocmirea procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de stabilire a sancţiunii amenzii se va întocmi şi înştiinţarea de platã, ambele documente fiind înaintate contravenientului prin grija celui care a constatat contravenţia şi a aplicat sancţiunea. Conţinutul şi forma înştiinţãrii de platã sunt prevãzute în anexa nr. 2. Sub sancţiunea anulãrii lor, la întocmirea, prezentarea şi comunicarea celor douã documente menţionate mai sus se va ţine seama întocmai de prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. La momentul constatãrii, dupã caz, personalul de control/agentul constatator poate proceda la fotografierea clãdirii/construcţiei neadaptate. A.3.1. Procesele-verbale de constatare a contravenţiei sunt formulare tipizate procurate prin grija Serviciului contabilitate/administrativ al DGIC din cadrul ANPH şi sunt distribuite inspectorilor judeţeni/personalului agent constatator într-un numãr suficient. Ele sunt tipãrite sub formã de carnete cu un numãr de file multiplu de 3, sunt înseriate şi numerotate. A.3.2. Carnetele de procese-verbale se gestioneazã de cãtre persoanele îndreptãţite sã aplice sancţiunile contravenţionale. A.3.3. Procesele-verbale se întocmesc în 3 exemplare, prin suprapunerea tipizatelor şi utilizarea colilor tip "indigo". A.3.4. Prin grija inspectorului judeţean se va identifica la nivelul fiecãrui judeţ contul în care vor fi viraţi la Trezoreria Statului banii proveniţi din amenzi (în relaţia cu trezoreria se va indica cont de amenzi-venituri la bugetul de stat). A.4. În mod similar celui prezentat la pct. A.3 se va proceda şi în cazul verificãrilor privind existenţa aşa-numitului mobilier urban, care sã prezinte adaptabilitãţile specifice nevoilor speciale ale persoanelor cu handicap, precum: ghidaje, cutii poştale, telefoane publice, indicatoare, afişaje, semafoare, semne de avertizare ori altele asemenea, parcãri, porticuri, chioşcuri, grupuri sanitare publice etc. A.5. Atunci când existã suspiciuni întemeiate cã accesabilitãţile, prin dispunere sau prin construcţie, au fost realizate fãrã respectarea normelor tehnice în vigoare, personalul de control/inspectorii judeţeni va/vor sesiza structura competentã din partea Inspectoratului de Stat în Construcţii pentru verificãri conforme şi dispunere de mãsuri. B. Asigurarea interpreţilor de limbaj mimico-gestual Pentru asigurarea interpreţilor autorizaţi ai limbajului mimico-gestual sau ai limbajului specific al persoanei cu surdo-cecitate, instituţiile publice trebuie sã întreprindã demersurile privind identificarea şi contactarea unei astfel de persoane, care, la nevoie, sã asigure transferul de informaţie. La momentul controlului, aceste instituţii trebuie sã facã dovada întreprinderii acestor demersuri, în caz contrar fiind pasibile de sancţiunea contravenţionalã a amenzii, prevãzutã de lege. Constatarea contravenţiei şi aplicarea sancţiunii, dupã caz, se fac în mod similar condiţiilor prevãzute la pct. A.3. III. Monitorizarea proiectelor finanţate din surse proprii ale ANPH III.1. Prezentul capitol face referire la modul de desfãşurare a activitãţii de monitorizare a proiectelor derulate prin finanţare din partea ANPH. Ea poate fi adaptatã la diferite tipuri de programe sau în funcţie de perioada la care se raporteazã activitãţile urmãrite. Activitatea de monitorizare a proiectelor este principala responsabilitate a echipei de monitorizare stabilite la nivelul instituţiei prin dispoziţie a preşedintelui ANPH, precum şi responsabilitatea inspectorului judeţean în a cãrei razã de competenţã teritorialã se implementeazã acestea. III.2. Pentru verificarea conformitãţii operaţiilor raportate de cãtre beneficiarii finanţãrilor din partea ANPH, în activitatea de monitorizare inspectorii judeţeni urmãresc derularea proiectelor cu respectarea condiţiilor de contractare, raporteazã acest fapt ori semnaleazã, la nevoie, deficienţele constatate. III.3. În vederea urmãririi procedurilor de derulare a proiectelor, se vor pune la dispoziţie inspectorilor judeţeni atât formularistica prevãzutã în anexa nr. 4, cât şi documentele relevante în acest sens, precum contractul de finanţare, dupã caz, lista beneficiarilor proiectului ori alte înscrisuri de interes în legãturã cu derularea acestuia, solicitate pe parcursul activitãţii de monitorizare. III.4. În cazul sesizãrii unor nereguli în derularea proiectului, persoana responsabilã cu monitorizarea acestuia poate propune efectuarea unui control, concomitent sau nu, cu suspendarea plãţilor pânã la clarificarea situaţiei respective. III.5. Dupã finalizarea implementãrii proiectului, acţiunea de monitorizare poate continua pentru o perioadã cuprinsã între 1 şi 3 ani sau în conformitate cu prevederile în acest sens ale contractului de finanţare. 6. Dispoziţii finale 6.1. Pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor prevãzute la cap. III lit. A, preşedintele ANPH va desemna, prin ordin, persoanele competente sã aplice sancţiunile contravenţionale prevãzute de lege. 6.2. Aplicarea prezentei metodologii este responsabilitatea tuturor structurilor din cadrul ANPH, care desfãşoarã activitãţi de control, inspecţie şi monitorizare. 6.3. Monitorizarea modului de aplicare a prezentei metodologii este sarcina DGIC din cadrul ANPH. 6.4. Dovada prezenţei personalului de control/inspecţie la locul şi la data derulãrii acţiunii se face prin însemnãri în ordinul de serviciu, împuternicirea de control sau în registrul pus la dispoziţie de instituţia controlatã. 6.5. Documentele întocmite conform modelelor prevãzute în anexele nr. 5, 6 şi 7 pot fi înaintate DGIC şi sub formã electronicã. 6.6. Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezenta metodologie. ANEXA 1 la metodologie AUTORITATEA NAŢIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP Direcţia Generalã de Inspecţie şi Control Inspector-judeţ ........................ Tel/fax................................. Str. ................... nr...... judeţ/sector. ........................................ seria......... Proces-verbal de constatare a contravenţiei privind nerespectarea dispoziţiilor legale referitoare la realizarea accesibilitãţilor pentru persoanele cu handicap nr......... din............ încheiat în............................................
1. Subsemnatul/a........................ având funcţia de..................
în cadrul......................... legitimaţia nr............. constat astãzi
data de mai sus, ora..... cã
2.(instituţia)............................ cu sediul în .................,
str........................ nr....., bloc......, sc...., apt..., judeţ/sector
.................... înmatriculatã la Oficiul Registrului Comerţului sub
nr........................ având cod fiscal...................... cont
............................. la ......................... reprezentatã legal
prin dl./dna............................ în calitate de ......................
domiciliat/ã în ......................... având BI/CI seria...., nr..........
eliberat de .................... la data de................, CNP..............,
a contravenit dispoziţiilor. ............................, prin
nerespectarea obligaţiilor legale privind adaptarea clãdirilor publice şi
private, mijloacelor de transport în comun, telefoanelor publice, parcãrilor
şi a cãilor publice de acces la exigenţele persoanelor cu handicap.
(Se vor bara cu o linie continuã situaţiile care nu corespund cazului)
agent constatator, martor contravenient
3. Descrierea faptelor constatate
a).......................................................................
.............................................................................
b).......................................................................
.............................................................................
fapte prevãzute şi sancţionate de art. 54 alin. (1) lit. a) din OUG nr.
102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în muncã a persoanelor cu
handicap, aprobatã prin <>Legea nr. 519/2002 , cu modificãrile şi completãrile
ulterioare.
4. Sancţiunea aplicatã şi mãsurile dispuse:
...........................................................................
...............................................................................
...............................................................................
.....................................................
5. Amenda se va achita în contul........................ deschis la
Trezorerie iar documentul doveditor al plãţii va fi prezentat/înaintat
Inspectorului judeţean............. la adresa.................................
........................................, ori Direcţiei Generale de Inspecţie şi
Control a ANPH, la adresa......................................................
în termen de 15 zile de la data comunicãrii înştiinţãrii de platã.
Conform dispoziţiilor legale, contravenientul poate achita amenda plãtind
în termen de 48 de ore jumãtate din minimul amenzii stabilite.............. lei,
adicã suma de ..................... lei.
6. Împotriva prezentului proces-verbal se poate face plângere în termen de
15 zile de la înmânare/comunicare, la Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele
cu Handicap................ cu sediul în Bucureşti................ str.
.................. nr. ..., cod poştal...............
7. Contravenientul nu se aflã de faţã, refuzã sau nu poate sã semneze
prezentul proces-verbal.
(se bareazã cu linie continuã situaţiile care nu corespund)
agent constatator, martor contravenient
8. La încheierea prezentului proces-verbal a fost de faţã domnul/doamna
.......................... în calitate de martor, domiciliat/ã în ............
str. ....................... nr. ..., bloc...., sc...., apt.... Judeţ/sector
............. având BI/CI seria........ nr............... eliberat de
.................... la data de .............. CNP........................
9. Alte menţiuni
.........................................................................
.............................................................................
..............................................
(se poate menţiona poziţia contravenientului)
Prezentul proces-verbal conţine ..... pagini şi a fost întocmit în ....
exemplare, din care un exemplar pentru fiecare parte.
agent constatator martor contravenient
Am primit un exemplar
al procesului verbal şi
al înştiinţãrii de platã.
ANEXA 2 la metodologie AUTORITATEA NAŢIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP Direcţia Generalã de Inspecţie şi Control Inspector-judeţ ...................... Tel/fax........... /................... Str.................... nr...... judeţ/sector. ....................................... seria......... Înştiinţare de platã nr........ din.................
1. Subsemnatul/a............................. având funcţia de..............
în cadrul.........................., vãzând cele consemnate în Procesul-verbal
nr..........din....................... punem în vedere
2. (instituţia)...................................., cu sediul în str.
......................... nr. ..... bloc ..... sc. .... apt. ..., judeţ/sector
.................... înmatriculatã la Oficiul Registrului Comerţului sub nr.
........................, având cod fiscal....................., cont
......................... la ........................, reprezentatã legal
prin dl./dna........................., în calitate de ......................,
domiciliat/ã în ............................, având BI/CI seria..., nr.
.............., eliberat de ......................, la data de..............
CNP.....................,
ca, în termenul prevãzut în procesul-verbal amintit, sã achite
contravaloarea amenzii stabilite, respectiv suma de................... lei.
3. Amenda se va achita în contul....................................,
deschis la Trezorerie iar documentul doveditor al plãţii va fi prezentat/
înaintat Inspectorului judeţean............, la adresa ...................
..........................................................................
...................., ori Direcţiei Generale de Inspecţie şi Control a ANPH,
la adresa.................................................................
în termen de 15 zile de la data comunicãrii prezentei înştiinţãri de platã.
Conform dispoziţiilor legale veţi putea achita amenda plãtind în termen de
48 de ore jumãtate din minimul amenzii stabilite................... lei,
adicã suma de......................... lei.
4. Contravenientul nu se aflã de faţã, refuzã sau nu poate sã semneze
prezenta înştiinţare de platã.
5. Prezenta înştiinţare de platã face parte din procesul-verbal nr. .......
din data de.....................
6. Alte menţiuni
...........................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
agent constatator contravenient
Am primit un exemplar
ANEXA 3 la metodologie aprobat, Plan general de control(inspecţie) privind desfãşurarea activitãţilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap A Inspector judeîean 1. activitãţi obligatorii: ● lunar/inspecţia cel puţin a unei instituţii rezidenţiale publice sau private /participare Ia una din şedinţele comisiei de evaluare /control al unui serviciu nerezidenţial /o întâlnire cu reprezentanţii Direcţiei judeţene de asistenţã socialã şi protecţia copilului /verificãri privind accesibilitãţile ● o datã la douã luni/control privind modalitatea de acordare a tuturor drepturilor persoanelor cu handicap din judeţ de cãtre serviciile publice judeţene şi locale ● trimestrial/1 zi/verificare privind evoluţia de la controlul anterior 2. durata acţiunilor de control/inspecţie: cel mult douã zile(succesive sau nu) 3. obiective de control/inspecţie: prestabilite sau rezultate din sesizare*) 4. alte activitãţi prevãzute în Anexa nr. 7 5. activitãţi nepreconizate se adaugã, dupã caz, elementele specifice acţiunilor de inspecţie *) Obiective de gen: - verificarea respectãrii standardelor din domeniu - verificarea existenţei conformitãţii serviciilor sociale prestate cu nevoile beneficiarilor/dupã tipul de serviciu - identificarea nevoii de noi servicii sociale - identificare de dificultãţi în aplicarea legislaţiei, goluri legislative, mãsuri de remediere etc. - Activitãţi ce urmeazã a fi desfãşurate - Echipa/persoana care va întreprinde acţiunea: inspectorul judeţean - numãrul de inspecţii anunţate-1/bilunar şi inopinate-1/semestru/fiecare tip de serviciu pentru care sunt elaborate standarde de calitate. B. Echipe mixte de control/DGIC 1. acţiuni de control a activitãţii proprii inspectorilor judeţeni-la nevoie 2. acţiuni de inspecţie şi control a serviciilor/lunar/cel puţin o instituţie 3. acţiuni de control tematic-la sesizare 4. acţiuni precum cele de la pct A Notã: activitãţile se vor doza în aşa fel încât la fiecare douã luni toate serviciile publice sau private, rezidenţiale sau nerezidenţiale sã fie vizitate/controlate de inspectorul judeţean. În cazul acţiunilor de control/inspecţie realizate de alte echipe de control decât inspectorul judeţean, acesta din urmã va asigura şi verificarea privind evoluţia ulterioarã controlului, fiind încunoşiiinţat în acest sens. ANEXA 4 la metodologie METODOLOGIE DE MONITORIZARE PROIECTE FINANŢATE DE ANPH Monitorizarea va fi efectuata de o echipa de monitorizare compusa din 3 persoane din cadrul ANPH si de cãtre Inspectorul judeţean, astfel: 1. fiecare Inspector primeşte lista cu proiectele aprobate a se derula în aria sa de competentã. Fiecare Inspector primeşte modelul Raportului de activitate si al Raportului financiar care vor fi completate de beneficiarul finanţãrii şi vizate de Inspectorul judeţean. Totodatã Inspectorul judeţean primeşte modelul Raportului de monitorizare care va fi doar pentru uzul sãu (pe care îl va completa). 2. fiecare beneficiar de finanţare primeşte modelul Raportului de activitate şi al Raportului financiar pe care trebuie sã le completeze şi pe care trebuie sa obţinã viza Inspectorului Judeţean. 3. beneficiarul finanţãrii şi Inspectorul judeţean stabilesc programul în vederea derulãrii primei tranşe din proiect şi a rapoartelor care le revin în competenţã spre întocmire. Pânã la întocmirea Rapoartelor, Inspecţia Regionalã va efectua atâtea vizite câte considerã ca e necesar. La sfârşitul vizitei se va întocmi şi semna o Notã de vizitã cu observaţii, recomandãri, îndrumãri în 2 exemplare, câte unul pentru fiecare parte (dupã modelul prevãzut în Raportul de monitorizare al Inspectorului judeţean). Copiile dupã toate Notele de vizitã vor fi anexate la Raportul de activitate, Raportul financiar şi respectiv, Raportul de monitorizare al Inspectorului judeţean. Se recomandã participarea, în calitate de observator, a Inspectorului judeţean la organizarea achiziţiilor şi la alte evenimente importante în legãturã cu proiectul. 4. dupã derularea primei tranşe beneficiarul întocmeşte Raportul de activitate şi Raportul financiar, pe care trebuie sã obţinã viza Inspectorului Judeţean, iar acesta din urmã întocmeşte propriul Raport de monitorizare, dupã modelul si îndrumãrile metodologice transmise, cu una din urmãtoarele recomandãri: ● continuarea proiectului şi eliberarea tranşei urmãtoare ● continuarea proiectului şi eliberarea tranşei urmãtoare, condiţionat de eliminarea deficientelor constatate ● rezilierea contractului pentru restul sumei ● rezilierea contractului şi returnarea sumelor achitate 5. dupã întocmire şi semnare cele 3 rapoarte se trimit în acelaşi colet la ANPH, în atenţia Echipei de monitorizare. 6. dupã primirea coletului, şeful echipei de monitorizare analizeazã Rapoartele şi întocmeşte lista de întrebãri şi verificãri pe care le va efectua echipa de monitorizare din cadrul ANPH. (se începe cu lista de probleme consemnatã în Raportul de monitorizare al Inspectorului judeţean). Echipa de monitorizare din cadrul ANPH stabileşte, împreunã cu beneficiarul şi Inspectorul judeţean, data vizitei sale de monitorizare. 7. echipa de monitorizare din cadrul ANPH întocmeşte propriul Raport de monitorizare cu una din recomandãrile de mai sus, precum şi o Notã de vizitã (dupã modelul prezentat în Raportul de monitorizare), în 3 exemplare câte unul pentru fiecare parte. Copia dupã Nota de vizitã va fi anexatã la Raportul de monitorizare al echipei. 8. ordonatorul de credite decide continuarea sau întreruperea proiectului pe baza rapoartelor de monitorizare. 9. toate cele 4 rapoarte se ataşeazã la dosarul proiectului. 10. dupã eliberarea tranşei 2, odatã cu depunerea rapoartelor finale se efectueazã al doilea raport de monitorizare, care urmeazã paşii realizaţi la tranşa 1. 11. ordonatorul de credite decide, pe baza celui de al doilea raport de monitorizare, eliberarea sau nu a tranşei 3, în funcţie de recomandãrile din acesta. 12. la a treia vizitã se face evaluarea rezultatelor proiectelor şi se întocmeşte raportul de evaluare. 13. Serviciul Programe şi Proiecte analizeazã Rapoartele de evaluare şi introduce rezultatele în baza de date. 14. Inspectorul judeţean urmãreşte şi raporteazã trimestrial dacã beneficiarii finanţãrii asigurã continuarea proiectelor la parametrii consemnaţi în Rapoartele de evaluare şi în baza de date pentru o perioadã de 3 ani de la terminarea proiectului. RAPORT DE MONITORIZASE PENTRU PERIOADA.........................
┌────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│ │ 1. │
│Echipa de monitorizare ANPH │ 2. │
│ │ 3. │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Nr. şi data vizitei de monitorizare │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Nr. de înregistrare în Registrul │ │
│Comisiei de Evaluare │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Titlul proiectului │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Solicitant │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Adresa │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Telefon │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Fax │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│E-mail │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Responsabil instituţie/organizaţie │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Coordonator proiect │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Echipa de management al proiectului │ │
│(nume, funcţie în organizaţie, │ │
│funcţie în echipã) │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Localizarea proiectului │ │
│(localitate, adresã) │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Contract de finanţare │ │
│(nr. /datã) │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Acte Adiţionale la Acordul de │ dacã este cazul │
│Finanţare (nr./data) │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Durata proiectului │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Data efectivã a începerii proiectului │ │
└────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘
Descrierea vizitei: (se indicã doar nr. şi data Notei de vizitã şi se anexeazã Nota de vizitã, cu urmãtorul conţinut) 1. Persoane contactate 2. Vizite efectuate la: (locaţia proiectului, alte instituţii) 3. Verificarea Raportului de activitate şi financiar privind gradul de realizare şi situaţia financiarã, începând cu lista de probleme consemnatã în Raportul de monitorizare al Inspectorului judeţean, în urma verificãrii, Echipa de monitorizare din cadrul ANPH face observaţiile cuvenite şi atenţioneazã pe beneficiarul de finanţare cu privire la gradul de realizare, situaţia financiarã şi recomandãrile ce vor fi consemnate în Raportul sãu de monitorizare. CONCLUZII a. Realizãri
┌─────────────────────────────┬───────┬───────────────────────────┐
│ Grad de realizare pentru: │ % │ Observaţii │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Activitãţi │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Obiective specifice │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Grup ţintã │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Rezultate │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Indicatori │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Impact │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Parteneriat │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Viabilitate │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Voluntariat │ │ │
└─────────────────────────────┴───────┴───────────────────────────┘
b. Situaţie financiarã:
mii lei
┌───────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬───────────────────────┐
│Buget/Plãţi │ ANPH │ Beneficiar │ Alţii │ Sume nedecontate │
│ ├─────┬──────┼─────┬──────┼─────┬──────┼─────┬──────────┬──────┤
│ │Buget│Decont│Buget│Decont│Buget│Decont│ANPH │Beneficiar│ Alţii│
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────┤
│Total din care:│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────┤
│Tranşa 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────┤
│Tranşa 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────┤
│Tranşa 3 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────────┴─────┴──────┴─────┴──────┴─────┴──────┴─────┴──────────┴──────┘
c. Recomandãri În mod obligatoriu acest punct trebuie sã conţinã una din urmãtoarele recomandãri: ● continuarea proiectului şi eliberarea tranşei urmãtoare ● continuarea proiectului şi eliberarea tranşei urmãtoare condiţionat de eliminarea deficienţelor constatate ● rezilierea contractului pentru restul sumei ● rezilierea contractului şi returnarea sumelor achitate În temeiul Art. 10 - Întreruperea contractului, din contractul de finanţare care prevede cã "ANPH poate întrerupe contractul de finanţare în urmãtoarele condiţii: - beneficiarul sau unul din parteneri nu a îndeplinit una din obligaţiile ce decurg din prezentul contract: - beneficiarii sau unul din parteneri a fãcut declaraţii false sau incomplete pentru a obţine finanţare din partea ANPH: - beneficiarul nu a dovedit existenţa cofinanţãrii corespunzãtoare, din celelalte surse de finanţare, aşa cum au fost ele prevãzute în proiectul aprobat pentru finanţare" Echipa de monitorizare ANPH: 1. 2. 3. RAPORT DE MONITORIZARE PENTRU PERIOADA..........................
┌────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│Monitor: Inspector Judeţean │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│ │1. │
│ │2. │
│Nr. şi data vizitei de monitorizare │3. │
│ │ │
│ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Nr. de înregistrare în Registrul │ │
│Comisiei de Evaluare │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Titlul proiectului │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Solicitant │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Adresa │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Telefon │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Fax │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│E-mail │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Responsabil instituţie/organizaţie │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Coordonator proiect │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Echipa de management al proiectului │ │
│(nume, funcţie în organizaţie, │ │
│funcţie în echipã) │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Localizarea proiectului │ │
│(localitate, adresã) │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Contract de finanţare │ │
│(nr. /datã) │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Acte Adiţionale la Acordul de │ dacã este cazul │
│Finanţare (nr./data) │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Durata proiectului │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Data efectivã a începerii proiectului │ │
└────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘
Descrierea vizitelor: (se indicã doar nr. şi data Notei de vizitã şi se anexeazã Nota de vizitã) a. vizite efectuate pânã la întocmirea şi semnarea rapoartelor, consemnate în Nota de vizitã cu urmãtorul conţinut: 1. Persoane contactate 2. Vizite efectuate la: (locaţia proiectului, alte instituţii, etc.) 3. Constatãri, recomandãri, probleme de rezolvat pânã la urmãtoarea vizitã b. vizita efectuatã cu ocazia solicitãrii de obţinere a vizei pe Raportul de activitate şi financiar, consemnatã în Nota de vizitã cu urmãtorul conţinut: 1. Persoane contactate 2. Vizite efectuate la: (locaţia proiectului, alte instituţii, etc.) 3. Verificarea Raportului de activitate şi financiar privind gradul de realizare şi situaţia financiarã. În urma verificãrii, Inspectorul judeţean face observaţiile cuvenite şi atenţioneazã pe beneficiarul de finanţare cu privire la gradul de realizare, situaţia financiarã şi recomandãrile ce vor fi consemnate în Raportul sãu de monitorizare. CONCLUZII a. Realizãri
┌─────────────────────────────┬───────┬───────────────────────────┐
│ Grad de realizare pentru: │ % │ Observaţii │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Activitãţi │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Obiective specifice │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Grup ţintã │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Rezultate │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Indicatori │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Impact │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Parteneriat │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Viabilitate │ │ │
├─────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Voluntariat │ │ │
└─────────────────────────────┴───────┴───────────────────────────┘
b. Situaţie financiarã:
mii lei
┌───────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬───────────────────────┐
│Buget/Plãţi │ ANPH │ Beneficiar │ Alţii │ Sume nedecontate │
│ ├─────┬──────┼─────┬──────┼─────┬──────┼─────┬──────────┬──────┤
│ │Buget│Decont│Buget│Decont│Buget│Decont│ANPH │Beneficiar│ Alţii│
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────┤
│Total din care:│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────┤
│Tranşa 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────┤
│Tranşa 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────────┼──────┤
│Tranşa 3 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────────┴─────┴──────┴─────┴──────┴─────┴──────┴─────┴──────────┴──────┘
c. Recomandãri În mod obligatoriu acest punct trebuie sã conţinã una din urmãtoarele recomandãri: ● continuarea proiectului şi eliberarea tranşei urmãtoare ● continuarea proiectului şi eliberarea tranşei urmãtoare condiţionat de eliminarea deficienţelor constatate ● rezilierea contractului pentru restul sumei ● rezilierea contractului şi returnarea sumelor achitate d. Lista de probleme pe care trebuie sã le aibã în vedere echipa de monitorizare din partea ANPH. Inspector Judeţean........................
Data: .........
RAPORT DE ACTIVITATE PENTRU PERIOADA ......
Date de identificare a proiectului
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Nr. de înregistrare în │ │
│Registrul Comisiei de │ │
│Evaluare │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Titlul proiectului │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Solicitant │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Adresa │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Telefon │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Fax │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│E-mail │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Responsabil │ │
│instituţie/organizaţie │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Coordonator │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Echipa de management a Proiectului │ │
│(nume, funcţie în organizaţie, │ │
│funcţie în echipã) │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Localizarea proiectului │ │
│(localitate, adresa) │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Contract de Finanţare │ │
│(nr./datã) │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Acte Adiţionale la Acordul │(dacã este cazul) │
│de Finanţare nr./datã │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Durata proiectului │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Data efectivã a începerii proiectului │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Mediatizarea proiectului │(daca s-a realizat in perioada │
│(mijloace/metode) │de raportare) │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
Obiective specifice
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ │Realizat (exprimat procentual) │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ 1. │ % │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ 2. │ % │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ 3. │ % │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
Activitãţi
┌─────────┬───────────┬──────────┬─────┬───────────────┬──────────┬──────────┐
│Luna │Activitati │Activitati│ % │Abaterile de la│Evaluare │Observatii│
│ │planificate│realizate │ │activitatile │interna │ (****) │
│ │ (*) │ (**) │ │planificate; │ (***) │ │
│ │ │ │ │ Justificari │ │ │
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────┼───────────┼──────────┼─────┼───────────────┼──────────┼──────────┤
└─────────┴───────────┴──────────┴─────┴───────────────┴──────────┴──────────┘
Grupul ţintã
┌──────────────┬───────────────┬──────────────┬─────┬──────────────┐
│ Luna │ Planificat │ Realizat │ % │Justificari │
│ │ │ │ │abateri │
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
└──────────────┴───────────────┴──────────────┴─────┴──────────────┘
Rezultate scontate
┌──────────────┬───────────────┬──────────────┬─────┬──────────────┐
│ Luna │ Planificat │ Realizat │ % │Justificari │
│ │ │ │ │abateri │
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
└──────────────┴───────────────┴──────────────┴─────┴──────────────┘
Indicatori de performanţã
┌──────────────┬───────────────┬──────────────┬─────┬──────────────┐
│ Luna │ Planificat │ Realizat │ % │Justificari │
│ │ │ │ │abateri │
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
└──────────────┴───────────────┴──────────────┴─────┴──────────────┘
Impact
┌──────────────┬───────────────┬──────────────┬─────┬──────────────┐
│ Luna │ Planificat │ Realizat │ % │Justificari │
│ │ │ │ │abateri │
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
└──────────────┴───────────────┴──────────────┴─────┴──────────────┘
Parteneriat
┌──────────────┬───────────────┬──────────────┬─────┬──────────────┐
│ Partener │Angajament asu-│Angajament re-│ % │Justificarea │
│ │mat in proiect │alizat efectiv│ │diferentelor │
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
└──────────────┴───────────────┴──────────────┴─────┴──────────────┘
Viabilitatea/Sustenabilitatea proiectului
(Cum veţi continua activitãţile dupã încetarea finanţãrii?)
┌─────────────────────┬─────────────────┬────────────────┬─────────┬─────┐
│ Surse de finanţare, │Acţiuni realizate│Rezultat scontat│Rezultat │ % │
│ parteneri sau │ pentru │ al acţiunilor │obţinut │ │
│donatori identificaţi│sensibilizarea │(pânã la data) │efectiv │ │
│care vã vor susţine │ donatorilor │ │(la data)│ │
│ în viitor │ (şi data) │ │ │ │
│ activitãţile │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼─────────┼─────┤
├─────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼─────────┼─────┤
├─────────────────────┼─────────────────┼────────────────┼─────────┼─────┤
└─────────────────────┴─────────────────┴────────────────┴─────────┴─────┘
Voluntariat
┌──────────────┬───────────────┬──────────────┬─────┬──────────────┐
│ Luna │ Planificat │ Realizat │ % │Justificari │
│ │ │ │ │abateri │
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼─────┼──────────────┤
└──────────────┴───────────────┴──────────────┴─────┴──────────────┘
Anexaţi:
- lista beneficiarilor (nume, loc de muncã - dacã e cazul - şi numãr de
telefon) şi cum au fost selectaţi; (la prima raportare)
- agende şi liste de participanţi pentru seminarii, mese rotunde,
chestionare de evaluare;
- materiale redactate în cadrul proiectului;
- articole din presã referitoare la activitãţi din cadrul proiectului;
- orice alt material relevant pentru modul de desfãşurare al proiectului.
(*) Activitãţi planificate
- precizaţi activitãţile planificate aşa cum au fost acestea formulate în
cererea de finanţare.
(**) Activitãţi realizate
- precizaţi numãrul de participanţi, locul de desfãşurare şi durata pentru
fiecare activitate realizatã.
(***) Evaluare internã
- evaluaţi rezultatele activitãţilor desfãşurate.
(****) Observaţii
- dacã în urma evaluãrii remarcaţi modificãri/îmbunãtãţiri care trebuie
aduse proiectului, menţionaţi-le.
Semnãtura şi
ştampila beneficiar
VIZA
Inspector Judeţean: .......
RAPORT FINANCIAR AFERENT
RAPORTULUI DE ACTIVITATE PENTRU PERIOADA ........
1. Situaţie financiarã: mii lei
┌───────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬─────────────────────┐
│Buget/Plati │ ANPH │ Beneficiar │ Altii │Sume nedecontate │
│ ├─────┬──────┼─────┬──────┼─────┬──────┼────┬──────────┬─────┤
│ │Buget│Decont│Buget│Decont│Buget│Decont│ANPH│Beneficiar│Altii│
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼────┼──────────┼─────┤
│Total din care:│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼────┼──────────┼─────┤
│Tranşa 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼────┼──────────┼─────┤
│Tranşa 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼────┼──────────┼─────┤
│Tranşa 3 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────────┴─────┴──────┴─────┴──────┴─────┴──────┴────┴──────────┴─────┘
2. Detaliere decont:
Detalierea se va face dupã modelul anexat. Se vor face 2 rapoarte
financiare: primul dupã consumarea tranşei 1, în vederea eliberãrii
tranşei 2, şi încã unul care va cuprinde valorile aferente tranşelor 2 si 3.
Observaţii:
● Structura bugetului nu poate fi modificatã (nu se pot adãuga alte linii
bugetare)
● Pentru fiecare poziţie bugetarã se va face o anexã în care se însumeazã
toate cheltuielile aferente acelei poziţii bugetare. În anexã se precizeazã
emitentul, tipul (factura, chitanţa, ordin de platã, stat de platã, etc.),
nr. şi data documentului, valoarea acestuia şi se anexeazã fotocopiile
tuturor documentelor de decontare (factura, chitanţa, ordin de platã,
stat de platã, liste de participanţi cu semnãturile de confirmare unde este
cazul, precum şi orice alt document pe baza cãruia se deconteazã o sumã).
Semnãtura şi ştampila beneficiar
VIZA
Inspector judeţean .........
┌────┬──────────────────────┬───────────────────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ │ TRANSA 1/2+3/Total │ │
│crt.│BUGET/CHELTUIELI ├────────┬────────┬────────┬────────┤Sume nedecon- │
│ │ │ ANPH │ Benef. │ Altii │ TOTAL │ tate │
│ │ ├───┬────┼───┬────┼───┬────┼───┬────┼────┬─────┼───┤
│ │ │Bu-│De- │Bu-│De- │Bu-│De- │Bu-│De- │ANPH│Benef│Al-│
│ │ │get│cont│get│cont│get│cont│get│cont│ │ │tii│
├────┼──────────────────────┼───┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼────┼────┼─────┼───┤
│I. │Cheltuieli referitoare│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │la proiect │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.1 │Reparaţii si amenajãri│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.2 │Dotãri tehnice şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │chelt. de instalare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.3 │Chelt. de întreţinere │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │şi service echip. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.4 │Software │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.5 │Mat. si serv. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.6 │Închirieri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.7 │Consumabile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.8 │Transport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.9 │Cazare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.10│Masa │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│I.11│Mediatizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│II. │Chelt. referit. la │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │implem. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│II.1│Chelt. Administr. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│II.2│Plata colab. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│II.3│Voluntariat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│II.4│Alte chelt. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────────┼───┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼────┼────┼─────┼───┤
│ │TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────────────┴───┴────┴───┴────┴───┴────┴───┴────┴────┴─────┴───┘
Ştampila şi semnat.
beneficiar
Viza
Inspector Judeţean ..........
ANEXA 5 -------la metodologie--------------- -antet- nr. .../..... aprob,* ......... avizat,** ........... Raport de control privind activitatea desfãşuratã ...... 1. numele şi calitatea/funcţia persoanelor care au efectuat controlul - se menţioneazã numele şi prenumele persoanelor, documentul de împuternicire privind acţiunea de control, data/perioada de derulare, locul desfãşurãrii. Se poate face referire la actul de sesizare, sau nu, ori dacã acţiunea a fost tematicã, programatã sau inopinatã. 2. obiectivele de control - se vor trece atât obiectivele prestabilite, ce pot fi conţinute inclusiv de documentul de împuternicire, cât şi obiectivele la care s-a extins controlul, menţionându-se acest fapt. 3. expunerea în fapt a acţiunii de control, prezentându-se punct cu punct, pe baza obiectivelor, constatãrile la faţa locului. Vor fi menţionate documentele vizionate, cele "ridicate", în copie sau original, precum şi cele ataşate documentului de control. 4. concluzii ale controlului, Se pot trage concluzii generale sau concluzii asupra fiecãrei probleme evidenţiate. Constatãrile şi concluziile preliminare, ce pot fi aduse imediat la cunoştinţa persoanelor controlate vor fi menţionate în cuprinsul documentului. Se vor menţiona inclusiv remedierile ce au fost aduse la îndeplinire pe timpul acţiunii de control. 5. recomandãri şi propuneri. Vor fi menţionate acele propuneri de soluţii care sã conducã la remedierea celor constatate drept nereguli pe timpul controlului şi persoanele/structurile care ar trebui sã le ducã la îndeplinire. 6. semnãtura persoanelor care au întocmit documentul, numele şi funcţia. 7. data întocmirii documentului.---------- * se menţioneazã numele şi funcţia persoanei care aprobã documentul de control (Ex: Preşedintele ANPH, în cazul unei acţiuni derulate de cãtre personalul DGIC). ** vor/i menţionate numele şi calitatea persoanei care va aviza conţinutul documentului dupã întocmirea acestuia dar înainte de a fi supus aprobãrii (directorul general DGIC). ANEXA 6 --------la metodologie--------------
Fişã de inspecţie*1)
cu privire la respectarea şi implementarea
standardelor minime de calitate
pentru serviciile sociale specializate,
furnizate persoanelor adulte cu handicap
Centrul(serviciul) supus inspecţiei .............
Instituţia/organizaţia care îl administreazã ............
┌──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬──────────────────┐
│Nr. standard │ Item │ Realizare │ Observatii │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ 1* │ 1.1.** │ DA/Nu │ *** │
│ │ 1.2. │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴──────────────────┘
* Se vor menţiona standardele verificate, corelându-se, dupã caz, cu
conţinutul planului de inspecţie.
** Se va completa cu itemii corespunzãtori standardului pentru care se
face verificarea.
*** Se pot menţiona observaţii asupra fiecãrui item evidenţiat, inclusiv
asupra gradului de realizare.
Numele şi funcţia persoanei caxe a efectuat inspecţia/semnãtura
Data
....................................
Numele şi funcţia reprezentantului serviciului inspectat/semnãtura
..................................................................
Alte menţiuni
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
*1) Prezenta fişã poate fi completatã distinct sau incorporatã
într-un document de control - notã de control, raport de control,
raport de inspecţie etc.
ANEXA 7 --------la metodologie--------------
INSPECTOR JUDEŢEAN ............
RAPORT DE ACTIVITATE*)
LUNA ............. / ANUL .........
┌───────────────────────────────┬────────────────────┬─────────────────┬─────┐
│Domeniu de raportare │Indicatori │ Detalii │Obser│
│ │ │ │vatii│
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│1. reprezentarea Autoritãţii │1.1. nr. participãri│1.1.1. │ │
│Naţionale pentru Persoanele cu │întâlniri de lucru │organizatori/temã│ │
│Handicap în relaţia cu organele│1.2. nr. intalniri │1.2.1. │ │
│de specialitate ale adminis- │de lucru cu organis-│interlocutori/ │ │
│traţiei publice locale, cu alte│mele nominalizate │tematica │ │
│instituţii publice/private │ │ │ │
│precum şi cu persoane juridice │ │ │ │
│şi fizice române şi strãine │ │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│2. activitãţi curente │2.1. acţiuni de │2.1.1. │ │
│ │control/inspecţie │data/participanţi│ │
│ │(dupã caz, nr. de │/tema/locul │ │
│ │deplasãri efectuate │ │ │
│ │de inspectori jude- │ │ │
│ │ţeni în afara │ │ │
│ │judeţului) │ │ │
│ │2.2. nr. întâlniri │2.2.1. │ │
│ │de lucru │locaţii/motivaţie│ │
│ │2.3. participãri la │2.3.1. tematica │ │
│ │cursuri de perfec- │curs/participanti│ │
│ │ţionare profesionala│ │ │
│ │ale personalului │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│3. inspecţii ale serviciilor │3.1. nr. de actiuni │3.1.1. tip │ │
│prestate persoanelor cu handi- │efectuate │rapoarte │ │
│cap in cadrul institutiilor de │3.2. nr. rapoarte de│3.2.1. tip rapoar│ │
│asistenta sociala pentru per- │inspectie efectuate │te/descriere │ │
│soanele cu handicap │ │sumara continut │ │
│ │3.3. nr. rapoarte │3.3.1. tip │ │
│ │transmise lunar si │rapoarte │ │
│ │la solicitarea ANPH │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│4. nr. proiecte monitorizate │4.1. nr. rapoartelor│4.1.1. tip │ │
│privind proiectele derulate de │intocmite │proiect/obiecti- │ │
│ONG-uri prin finantare din │ │vul general │ │
│partea ANPH │4.2. nr. vizite de │4.2.1. proiectul │ │
│ │monitorizare │derulat de ......│ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│5. activitati de monitorizare a│5.1. nr. rapoarte │5.2.2. │ │
│accesibilitatilor │intocmite │solicitanti │ │
│ │5.2. nr. consultatii│ │ │
│ │solicitate in acest │ │ │
│ │sens │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│6. constatarea si sanctionarea │6.1. nr. constatari │6.1.1. tip │ │
│contraventiilor la normele │ │constatare │ │
│privind protectia speciala a │6.2. nr. sanctiuni │6.1.2. valoare │ │
│persoanelor cu handicap din │ │sanctiune/ │ │
│judet (inclusiv accesibilitati)│ │contravenient │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│7. intocmirea de studii, sinte-│7.1. nr. materiale │7.1.1. tip │ │
│ze, informari cu privire la │ │material │ │
│protectia speciala a persoane- │ │7.1.2.solicitanti│ │
│lor cu handicap din judet (la │ │ │ │
│cerere) │ │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│8. solutionarea petitiilor │8.1. nr. petitii │8.1.1. tip │ │
│(cererile, reclamatiile, │ │petitii │ │
│sesizarile) │ │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│9. validarea datelor statistice│9.1. nr. rapoarte │9.1.1. tip date │ │
│colectate de inspectorii de │statistice │ │ │
│judet/sector │ │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│10. urmarirea aducerii la │10.1. nr. masuri │10.1.1. tip │ │
│indeplinire a neregulilor │dispuse │masuri │ │
│constatate cu ocazia actiunilor│10.2. nr. informari │ │ │
│de inspectie sau control │transmise ANPH │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│11. legatura cu comisia jude- │11.1.1. nr. partici-│ │ │
│teana de evaluare a persoanei │pari/vizite la │ │ │
│cu handicap │sediul comisiei │ │ │
├───────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┼─────┤
│12. participare la alte │12.1. nr. actiuni │12.1.1. descriere│ │
│activitati/actiuni │ │ │ │
│ │ │ │ │
└───────────────────────────────┴────────────────────┴─────────────────┴─────┘
Semnãtura,
* Se înainteazã Direcţiei generale de inspecţie şi control pânã în
data de 5 ale lunii pentru luna anterioarã.
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.