Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 3 mai 2017  de calcul, evidenţiere şi acordare de la bugetul de stat a compensaţiei de serviciu public în transportul feroviar public de călători    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 3 mai 2017 de calcul, evidenţiere şi acordare de la bugetul de stat a compensaţiei de serviciu public în transportul feroviar public de călători

EMITENT: Ministerul Transporturilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 330 din 8 mai 2017

──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 484 din 3 mai 2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 330 din 8 mai 2017
──────────

    ART. 1
     Pentru stabilirea, până la data de 1 octombrie a fiecărui an, a nivelului compensaţiei aferente pachetului minim social denumit obligaţie de serviciu public prin Regulamentul (CE) nr. 1.370/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1.191/69 şi nr. 1.107/70 ale Consiliului, care urmează să fie asigurat în anul următor, Ministerul Transporturilor va analiza informaţiile privind:
    a) execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli ale operatorilor de transport feroviar de călători pentru exerciţiul financiar încheiat;
    b) prevederile bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat pentru anul în curs şi execuţia preliminată a acestuia pentru fiecare operator de transport feroviar de călători;
    c) bugetul de venituri şi cheltuieli propus de operatorii de transport feroviar de călători pentru anul următor;
    d) alte date statistice privind activitatea operatorilor de transport feroviar de călători, pe perioadele la care se prezintă bugetele de venituri şi cheltuieli, transmise de aceştia în formatul şi la termenele solicitate de Ministerul Transporturilor;
    e) nivelul realizat/estimat al costului mediu pe un tren-km din pachetul de servicii la nivelul fiecărui operator de transport feroviar de călători, pe perioadele la care se prezintă bugetele de venituri şi cheltuieli;
    f) numărul de călători-km realizaţi/estimaţi la nivelul fiecărui operator de transport feroviar de călători, pe perioadele la care se prezintă bugetele de venituri şi cheltuieli;
    g) nivelul venitului mediu la nivelul fiecărui operator de transport feroviar de călători pe un tren-km aferent fiecărei categorii de trenuri din pachetul de servicii, exclusiv valoarea compensaţiei pentru pachetul social primit pentru perioadele analizate;
    h) numărul de călători-km estimaţi pe fiecare categorie de tren.


    ART. 2
     Diferenţa dintre costurile de operare şi veniturile înregistrate de operatorii de transport feroviar de călători, la care se adaugă cota de profit conform prevederilor art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, devine baza de evaluare a compensaţiei propuse pentru anul calendaristic următor, aferentă pachetului de servicii. Compensaţia propusă va fi repartizată pentru indicatorul tren-km şi călători-km, pe ranguri de tren.

    ART. 3
     Sumele necesare asigurării compensaţiilor pentru serviciile cuprinse în pachetul de servicii se vor aloca din bugetul Ministerului Transporturilor, cu încadrarea în bugetul aprobat anual pentru transportul feroviar de călători, în condiţiile legii.

    ART. 4
    (1) După aprobarea bugetului de stat, repartizarea compensaţiei pe fiecare operator de transport feroviar se realizează de Ministerul Transporturilor proporţional cu volumele de tren-km şi călători-km, pe ranguri de tren, prevăzute a fi realizate în cadrul pachetului de servicii contractat de aceştia. Repartizarea compensaţiei se face conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta metodologie.
    (2) Compensaţia repartizată fiecărui operator de transport feroviar, defalcată pentru indicatorii călători-km şi tren-km, pe ranguri de tren, va fi cuprinsă în contractele/actele adiţionale încheiate cu aceştia, cu respectarea prevederilor art. 5, art. 38 şi ale art. 39 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a pct. 2 din anexa la Regulamentul (CE) nr. 1.370/2007.

    ART. 5
    (1) Pentru acordarea compensaţiei de la bugetul de stat pentru serviciile publice de transport din cadrul pachetului de servicii, operatorii de transport feroviar de călători transmit Ministerului Transporturilor următoarele documente:
    a) până la data de 7 ale lunii curente:
    (i) Cererea de acordare a compensaţiei preliminate pe luna curentă (N), însoţită de declaraţia pe propria răspundere, conform anexei nr. 2 la prezenta metodologie, care cuprinde o coloana cu indicatorii preliminaţi pe luna curentă (N), o coloană cu indicatorii preliminaţi pe luna anterioară (N-1) şi o coloană cu indicatorii realizaţi pe luna (N-2);
    (ii) Situaţia indicatorilor realizaţi pe luna (N-2), conform anexei nr. 3 la prezenta metodologie, care cuprinde volumul de tren-km, pe rang de tren şi rute de circulaţie, volumul de călători-km, pe rang de tren şi regularizările aferente volumului de tren-km şi călători-km, pe rang de tren;
    (iii) Pentru luna (N-2), documentele prevăzute în Ordinul ministrului finanţelor publice şi ministrului transporturilor nr. 65/1.712/2016 pentru aprobarea Normelor privind fundamentarea, acordarea şi justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activităţi desfăşurate de unii operatori economici, prin bugetul Ministerului Transporturilor;

    b) până la data de 31 ianuarie a anului următor:
    (i) Decontul final privind utilizarea compensaţiilor acordate de la bugetul de stat, cu încadrarea în prevederile contractelor/actelor adiţionale încheiate în ceea ce priveşte respectarea ponderii compensaţiei pentru tren-km şi a celei pentru călători-km în totalul veniturilor realizate;
    (ii) Dovada, confirmată de Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. (C.F.R. - S.A.) privind efectuarea transportului feroviar public de călători aferent obligaţiei de serviciu public şi declaraţia pe propria răspundere privind volumul de călători-km realizat.


    (2) Compensaţia ce se va acorda în luna curentă (N) va fi afectată de sumele de regularizat din luna (N-2).
    (3) Pentru luna decembrie, compensaţia se va acorda ca diferenţă dintre compensaţia prevăzută în contractul/actul adiţional la acesta şi compensaţia acordată până la luna decembrie.
    (4) Compensaţia necuvenită ca urmare a nerealizării indicatorilor tren-km şi călători-km, precum şi neîncadrarea în ponderile compensaţiei pe tren-km şi călători-km în total venituri vor fi regularizate cu bugetul de stat până la data de 31 ianuarie a anului următor.
    (5) La data depunerii situaţiilor financiare încheiate pentru anul de referinţă, operatorii de transport feroviar de călători vor transmite Ministerului Transporturilor dovada încadrării în cota de profit prevăzută la art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, iar sumele aferente depăşirii acestui prag de rentabilitate vor fi restituite bugetului de stat până la aceeaşi dată, aceasta constituind termenul legal de regularizare cu bugetul statului.

    ART. 6
     C.F.R. - S.A. va urmări, va certifica şi va transmite spre avizare lunar Ministerului Transporturilor situaţia volumului de tren-km realizat de operatorii de transport feroviar de călători, pe rute de transport.

    ART. 7
     Modul de calcul al numărului de călători-km care utilizează abonamente de călătorie, cărţi de circulaţie şi autorizaţii de călătorie este prevăzut în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezenta metodologie.

    ART. 8
     Prin excepţie de la prevederile art. 5 alin. (1), în scopul asigurării continuităţii serviciului public de transport feroviar de călători, acordarea compensaţiei se va face după cum urmează:
    a) în cazul în care Legea bugetului nu a fost aprobată până la finele anului anterior, în lunile până la aprobarea bugetului de stat, sumele acordate de la bugetul de stat vor fi în limita a 1/12 din sumele alocate prin contractele/actele adiţionale aprobate pentru anul anterior;
    b) în cazul în care Legea bugetului de stat a fost aprobată, dar contractele se aprobă ulterior începerii anului bugetar, dar nu mai târziu de 30 iunie, serviciile prestate până la data la care contractele se aprobă, se decontează după aprobarea contractelor, conform prevederilor contractuale, în limitele bugetare anuale aprobate prin legea bugetului de stat, cu respectarea prevederilor legale în domeniul ajutorului de stat;
    c) după aprobarea Legii bugetului de stat, a contractelor/actelor adiţionale, după caz, regularizarea sumelor acordate se face potrivit prevederilor contractelor/actelor adiţionale încheiate şi a prezentei metodologii.


    ART. 9
     Responsabilitatea pentru datele şi informaţiile transmise Ministerului Transporturilor de operatorii de transport feroviar de călători revine acestora, în baza certificării fiecărui document prin semnăturile autorizate.

    ART. 10
    (1) Responsabilitatea în monitorizarea contractelor/ actelor adiţionale la acestea, încheiate cu operatorii de transport feroviar de călători, precum şi stabilirea nivelului indicatorilor preliminaţi/realizaţi pentru serviciul public de transport feroviar de călători revine Ministerului Transporturilor, prin direcţia de specialitate în transportul feroviar.
    (2) Responsabilitatea pentru acordarea lunară a compensaţiei calculate pe baza indicatorilor stabiliţi de direcţia de specialitate în transportul feroviar, atât în ceea ce priveşte compensaţia potrivit indicatorilor preliminaţi, cât şi sumele de regularizat potrivit indicatorilor realizaţi, precum şi corelarea cu sumele justificate şi avizate potrivit Ordinului ministrului finanţelor publice şi ministrului transporturilor nr. 65/1.712/2016, revine Ministerului Transporturilor, prin direcţia de specialitate economică.
    (3) Deconturile finale transmise de operatorii de transport feroviar de călători până la data de 31 ianuarie a anului următor, avizate de direcţia de specialitate în transportul feroviar din punctul de vedere al indicatorilor realizaţi în cadrul pachetului de servicii contractat, precum şi de direcţia de specialitate economică din punctul de vedere al compensaţiilor acordate pentru serviciile prestate, vor constitui documentele potrivit cărora se vor înregistra în evidenţa contabilă a Ministerului Transporturilor cheltuielile cu compensaţiile utilizate de operatorii de transport feroviar de călători, în limita prevăzută în contractele/actele adiţionale încheiate.

    ART. 11
    (1) Modificarea în cursul anului a pachetului de servicii aprobat conform prezentei metodologii se poate face, fără depăşirea volumului anual aprobat de tren-km şi călătorikm, cu condiţia ca acestea să fie aprobate conform modelului din anexa nr. 5, după cum urmează:
    a) în funcţie de cerinţele pieţei de transport, astfel:
    (i) pentru trenurile programate să circule pe secţiile de circulaţie interoperabile sau pe secţiile de circulaţie neinteroperabile administrate de C.F.R. - S.A., la propunerea operatorului de transport feroviar de călători interesat, cu avizul C.F.R. - S.A. privind capacităţile disponibile şi cu aprobarea ministrului transporturilor;
    (ii) pentru trenurile programate să circule pe secţiile de circulaţie neinteroperabile închiriate, la propunerea operatorului de transport feroviar care are contract de servicii publice încheiat pe acele secţii de circulaţie, cu avizul gestionarului de infrastructură privind capacităţile disponibile şi cu aprobarea ministrului transporturilor;
    (iii) pentru trenurile nou-introduse şi/sau a căror trasă se modifică odată cu schimbarea mersului de tren;


    b) în funcţie de lucrările la infrastructura feroviară sau de necesitatea adaptării la situaţii independente de voinţa operatorului de transport - inundaţii, fenomene meteorologice deosebite, defectarea materialului rulant în parcurs (locomotive, automotoare, rame electrice, vagoane), defectări ale elementelor infrastructurii feroviare, accidente sau evenimente feroviare, astfel:
    (i) pentru trenurile programate să circule pe secţiile de circulaţie interoperabile sau pe secţiile de circulaţie neinteroperabile administrate de C.F.R. - S.A., la propunerea operatorului de transport feroviar de călători interesat, cu avizul C.F.R. - S.A. privind capacităţile disponibile, modificări care se transmit lunar, centralizat, însoţite de Nota de aprobare elaborată conform modelului din anexa nr. 5, cel mai târziu până la data de 15 a lunii următoare, care vor fi analizate de către Ministerul Transporturilor în termen de 10 zile de la data primirii, în vederea aprobării;
    (ii) pentru trenurile programate să circule pe secţiile de circulaţie neinteroperabile închiriate, la propunerea operatorului de transport feroviar care are contract de servicii publice încheiat pe acele secţii de circulaţie, cu avizul C.F.R. - S.A./gestionarului de infrastructură, modificări care se transmit lunar, centralizat, însoţite de Nota de aprobare elaborată conform modelului din anexa nr. 5, cel mai târziu până la data de 15 a lunii următoare, care vor fi analizate de către Ministerul Transporturilor în termen de 10 zile de la data primirii, în vederea aprobării.

    (2) Operarea modificărilor pachetului de servicii, în condiţiile şi cu respectarea prevederilor de la alin. (1), se face prin includerea în situaţia realizărilor aferente lunii respective a modificărilor intervenite.

    ART. 12
     Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta metodologie.


    ANEXA nr. 1
la metodologie

     REPARTIZAREA
     compensaţiei asigurate de la bugetul de stat pentru
     transportul feroviar de călători

     Repartizarea compensaţiei ce va fi cuprinsă în contractele de servicii publice/actele adiţionale la acestea pentru a fi acordată de la bugetul de stat pentru susţinerea transportului feroviar public de călători se face după cum urmează:
    1. Valoarea totală a compensaţiei de la bugetul de stat se repartizează în funcţie de cei doi indicatori luaţi în calcul, tren-km şi, respectiv, călători-km, a căror pondere în total compensaţie poate diferi de la un an la altul, dar a căror valoare procentuală însumată este 100%:
     (procentul din valoarea totală a compensaţiei, acordat pentru indicatorul tren-km) + (procentul din valoarea totală a compensaţiei, acordat pentru indicatorul călători-km) = 100%
     Pentru anul 2017, ponderile celor doi indicatori luaţi în calcul sunt de 65% pentru indicatorul tren-km şi 35% pentru indicatorul călători-km.
     Stabilirea compensaţiei în funcţie de indicatorii tren-km şi călători-km se face astfel:
     Valoarea compensaţiei pentru volumul total de tren-km = (procentul din valoarea totală a compensaţiei, acordat pentru indicatorul tren-km) x (Valoarea totală a compensaţiei de la bugetul de stat)
     Valoarea compensaţiei pentru volumul total de călători-km = (procentul din valoarea totală a compensaţiei, acordat pentru indicatorul călători-km) x (Valoarea totală a compensaţiei de la bugetul de stat)

    2. Stabilirea compensaţiei aferente indicatorului călători-km în funcţie de rangul trenului
     Întrucât se consideră că operarea trenurilor de rang inferior, respectiv trenuri Regio, are nevoie de o compensare diferenţiată faţă de trenurile de rang superior, respectiv InterRegio, valoarea compensaţiei pentru volumul total de călători-km - se distribuie diferenţiat pe ranguri de trenuri, Regio şi InterRegio, în funcţie de cei doi indicatori luaţi în calcul, călători-km - tren Regio şi călătorikm-tren InterRegio, cu o pondere în valoarea compensaţiei aferentă indicatorului călători-km, care poate diferi de la un an la altul, dar a căror valoare procentuală însumată este 100%.
     (procentul din valoarea compensaţiei aferentă indicatorului călători-km, acordat pentru indicatorul călători-km-tren Regio) + (procentul din valoarea compensaţiei aferentă indicatorului călători-km, acordat pentru indicatorul călători-km-tren InterRegio) = 100%
     Pentru anul 2017 ponderile celor doi indicatori luaţi în calcul sunt de 80% pentru indicatorul călători-km-tren Regio şi 20% pentru indicatorul călători-km-tren InterRegio.
    a) Pentru trenurile Regio, valoarea compensaţiei aferente indicatorului călători-km-tren Regio se calculează astfel:
     valoarea compensaţiei aferentă indicatorului călători-km-tren Regio = (procentul din valoarea compensaţiei aferente indicatorului călători-km, acordat pentru indicatorul călătorikm-tren Regio) * (compensaţia pentru volumul total de călători-km)

    b) Pentru trenurile InterRegio, valoarea compensaţiei aferente indicatorului călători-km-tren InterRegio se calculează astfel:
     valoarea compensaţiei aferentă indicatorului călători-km-tren InterRegio = (procentul din valoarea compensaţiei aferentă indicatorului călători-km, acordat pentru indicatorul călători-km-tren InterRegio) * (compensaţia pentru volumul total călători-km).



    3. Calculul valorii unitare a compensaţiei pentru indicatorul tren-km. Această valoare este aceeaşi indiferent de rangul trenului şi se calculează astfel:
     valoarea unitară a compensaţiei pentru tren-km = valoarea compensaţiei pentru volumul total de tren-km/numărul total de tren-km

    4. Calculul valorii unitare a compensaţiei pentru indicatorul călători-km în funcţie de rangul trenului
    a) valoarea unitară a compensaţiei pentru indicatorul călători-km pentru trenurile Regio se calculează astfel:
     valoarea unitară a compensaţiei pentru indicatorul călători-km-tren Regio = valoarea compensaţiei aferente indicatorului călători-km-tren Regio/numărul total de călători-km tren Regio

    b) valoarea unitară a compensaţiei pentru indicatorul călători-km pentru trenurile InterRegio se calculează astfel:
     valoarea unitară a compensaţiei pentru indicatorul călători-km-tren InterRegio = valoarea compensaţiei aferente indicatorului călători-km-tren InterRegio/număr total călători-km tren InterRegio.



     Pentru anul 2017, la stabilirea pachetului de servicii, s-a avut în vedere şi un pachet de servicii de rezervă, totalizând un număr de 183.960 tren-km (s-a luat în calcul un număr de 2 trenuri/zi pentru fiecare secţie pe care nu se realizează transport public de călători, pentru o perioadă de 180 de zile în considerarea faptului că licitaţiile nu au fost demarate), pentru care s-a constituit compensaţie conform celor de mai sus, în cuantum de 3.110.876,2 lei. În limita pachetului de rezervă constituit conform celor de mai sus, C.F.R. - S.A. are dreptul să scoată la licitaţie linii neinteroperabile neînchiriate cu un pachet de servicii de 4 trenuri/zi pentru fiecare secţie, cu încadrarea în pachetul de servicii alocat, la angajarea pachetului de servicii de rezervă la încheierea contractului de închiriere.

    ANEXA nr. 2
la metodologie

     Societatea: ......................... - S.A./S.R.L.

     DECLARAŢIE
     cu indicatorii preliminaţi pentru luna curentă (N)

     Societatea ..........., reprezentată prin ....................., declar:

    ┌────────────────────────────────────────┬────────────┬───────────────┬────────┐
    │Luna: ......... Anul ............ │ Preliminat │ Preliminat │Realizat│
    │ │luna curentă│luna anterioară│ luna │
    │ │ (N) │ (N-1) │ (N-2) │
    ├────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼────────┤
    │(Km) Număr total de tren-km preliminaţi │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼────────┤
    │din care: Regio │ │ │ │
    │ Interregio │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼────────┤
    │(Călători) Număr total de călători-km │ │ │ │
    │preliminaţi │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼────────┤
    │din care: Regio │ │ │ │
    │ Interregio │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼────────┤
    │(Lei) valoarea unitară per mia de │ │ │ │
    │tren-km - conform contract │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼────────┤
    │(Lei) valoarea unitară per mia de │ │ │ │
    │călător-km - conform contract Tren R │ │ │ │
    │ Tren IR │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼────────┤
    │(CE) Costuri estimate - Total │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼────────┤
    │(V) Total venituri lunare estimate/luna │ │ │ │
    │pentru servicii de transport public, │ │ │ │
    │din care: │ │ │ │
    │- Venituri din transportul de călători │ │ │ │
    │- Alte venituri │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼────────┤
    │(Pr) Profit rezonabil estimat │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼────────┤
    │(C) Total compensaţie preliminată │ │ │ │
    │solicitată, din care: │ │ │ │
    │ Tren-km R│ │ │ │
    │ Tren-km IR│ │ │ │
    │ Călători-km R │ │ │ │
    │ Călători-km IR│ │ │ │
    └────────────────────────────────────────┴────────────┴───────────────┴────────┘

        Certificăm pe propria răspundere pentru legalitatea, necesitatea,
        oportunitatea, realitatea şi exactitatea datelor înscrise.

                 Director general, Director economic,
             ..................... ........................



     NOTĂ:
     Numărul total de tren-km şi, respectiv, călători-km preliminaţi, solicitat de către operatorul de transport feroviar (OTF) pentru plata preliminată nu va depăşi 1/12 din volumul total anual de tren-km şi, respectiv, călători-km angajat prin actele adiţionale/contractele încheiate.


    ANEXA nr. 3
la metodologie

     Societatea: ................. - S.A./S.R.L.

     DECLARAŢIE
     cu indicatorii realizaţi pentru luna N-2

     Societatea ........., reprezentată prin ..............., declar:

    ┌────────────────────────────────────────────┬─────────┬─────────────┬─────────┐
    │Luna: ..... Anul ......... │ Valoare │ Valoare │Diferenţe│
    │ │realizată│preliminată*)│ +/- │
    ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
    │(Km) Număr total de tren-km │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
    │din care: Regio │ │ │ │
    │ Interregio │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
    │(Călători) Număr total de călători-km │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
    │din care: Regio │ │ │ │
    │ Interregio │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
    │(Lei) valoarea unitară per mia de tren-km │ │ │ │
    │- conform contractului │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
    │(Lei) valoarea unitară per mia de călător-km│ │ │ │
    │- conform contractului tren R tren IR │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
    │(CE) Costuri realizate - Total │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
    │(V) Total venituri lunare realizate/lună │ │ │ │
    │pentru servicii de transport public, │ │ │ │
    │din care: │ │ │ │
    │- Venituri din transportul de călători │ │ │ │
    │- Alte venituri │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
    │(Pr) Profit rezonabil │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
    │(C) Total compensaţie preliminată solicitată│ │ │ │
    │din care: │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
    │Tren-km R │ │ │ │
    │Tren-km IR │ │ │ │
    │Călători-km R │ │ │ │
    │Călători-km IR │ │ │ │
    └────────────────────────────────────────────┴─────────┴─────────────┴─────────┘



──────────
    *) Valoarea înscrisă în coloana "Valoare preliminată" este identică cu valoarea înscrisă în Declaraţia cu indicatorii preliminaţi, completată şi depusă la Ministerul Transporturilor până la data de 7 a lunii curente pentru care se acordă compensaţia.
──────────

     Certificăm pe propria răspundere pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea şi exactitatea datelor înscrise.


                 Director general, Director economic,
              ..................... .......................



    ANEXA nr. 4
la metodologie

     METODOLOGIA
     de calcul al indicatorului călător-km în transportul feroviar de călători
     pe tipuri de legitimaţii de călătorie

    
    ┌────┬───────────────────┬─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┐
    │Nr. │ │ │ │
    │crt.│ Tip legitimaţie │ Călători expediaţi │ Călători-km │
    ├────┼───────────────────┼─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
    │ 1 │Abonament lunar │2 călătorii/zi * 22 de zile │Călători expediaţi * distanţa (km) parcursă│
    ├────┼───────────────────┼─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
    │ 2 │Abonament 15 zile │2 călătorii/zi * 15 zile │Călători expediaţi * distanţa (km) parcursă│
    ├────┼───────────────────┼─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
    │ 3 │Abonament 10 zile │2 călătorii/zi * 10 zile │Călători expediaţi * distanţa (km) parcursă│
    ├────┼───────────────────┼─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
    │ 4 │Abonament 5 zile/ │ │ │
    │ │săptămânal │2 călătorii/zi * 5 zile │Călători expediaţi * distanţa (km) parcursă│
    ├────┼───────────────────┼─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
    │ 5 │Abonament reducere │ │ │
    │ │elevi/studenţi │2 călătorii/zi * 22 de zile │Călători expediaţi * distanţa (km) parcursă│
    ├────┼───────────────────┼─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
    │ 6 │Abonament anual │44 de călătorii/lună * 12 luni │Călători expediaţi * distanţa (km) parcursă│
    ├────┼───────────────────┼─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
    │ 7 │Cărţi circulaţie │ │ │
    │ │pentru deplasarea │ │ │
    │ │la/de la serviciu │ │ │
    │ │de la/la domiciliu │nr. zile lucrate * 2 călătorii │Călători expediaţi * distanţa (km) parcursă│
    ├────┼───────────────────┼─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
    │ 8 │Abonament PARTENER │ │Călători expediaţi * distanţa (32 km) │
    │ │- 32 km │2 călătorii/zi * 22 de zile │parcursă │
    ├────┼───────────────────┼─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
    │ 9 │Abonament PARTENER │ │Călători expediaţi * distanţa (93 km) │
    │ │- 93 km │2 călătorii/zi * 22 de zile │parcursă │
    ├────┼───────────────────┼─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
    │ 10 │Autorizaţii de │ │Călători expediaţi * distanţa medie (70,6 │
    │ │călătorie │2 călătorii/zi * 22 de zile │km-IR/50,8 km-R) parcursă │
    └────┴───────────────────┴─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┘



     Se aplică pentru legitimaţiile emise după data intrării în vigoare a metodologiei, cu excepţia legitimaţiilor emise cu valabilitate anuală, pentru care se vor aplica începând cu luna următoare intrării în vigoare a prezentei metodologii.

    ANEXA nr. 5
la metodologie

    ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
    │ Antet operator de transport feroviar de călători │
    └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
        Nr. ........../zz/ll/aa Aprobat
                                                        ─────────
                                                        Ministru,
                                                  ..........................
                                                         (nume)

                                                        De acord
                                                       ──────────
                                                    Secretar de stat,
                                                  ..........................
                                                         (nume)

           Direcţia Transport Feroviar
                     Director,
          ...............................
                      (nume)



     NOTĂ
     privind modificarea pachetului minim social, respectiv obligaţia
     de serviciu pe anul în curs

     Scopul solicitării şi indicarea suportului normativ
     Se va prezenta scopul solicitării (propunerii) OTF - modificarea în cursul anului a pachetului minim social în funcţie de cerinţele pieţei de transport.
     Se va indica actul normativ (inclusiv articolul) în baza căruia se face solicitarea.

     Expunerea de motive şi justificarea solicitării
     Se va prezenta necesitatea/motivaţia solicitării de modificare a pachetului minim social în vederea adaptării serviciului de transport feroviar public de călători la cerinţele pieţei de transport.
     Se vor prezenta şi justificarea solicitării, inclusiv rutele şi perioadele aferente acesteia, precum şi alte elemente necesare, dacă este cazul, cu referiri la documentaţia anexată.

     Prezentarea solicitării
     Se vor prezenta sub formă tabelară rutele propuse pentru modificare, conform structurii pachetului minim social din contractul de servicii publice al operatorilor de transport feroviar, cu indicarea numărului poziţiei din pachetul minim social, sub forma:
    - poziţia iniţială;
    – poziţia modificată;
    – poziţia nouă (dacă este cazul);
    – diferenţele +/- ale volumului de tren-km anual an faţă de poziţia iniţială pentru fiecare poziţie, categorie de trenuri (R, IR) şi cumulat, dacă este cazul.

     Se va menţiona declaraţia pe propria răspundere a operatorului de transport feroviar că prin modificarea propusă nu va depăşi volumul anual de tren-km aprobat în contractul de servicii publice.
     Se va face sumarul solicitării cu indicarea volumului de tren-km (total şi pe categorii de trenuri) solicitat pentru modificare.
     Se va menţiona avizul C.F.R. - S.A. sau al gestionarului de infrastructură (după caz) privind capacităţile disponibile, pentru modificările solicitate.
     Se va face raportarea situaţiei Pachet Minim Social (PMS) propus a fi modificat faţă de PMS aprobat prin contractul de servicii publice.
     Pe total notă se va menţiona totalul modificărilor pe rang de tren faţă de totalul asumat din contractul de servicii publice/act adiţional la contractul de servicii publice, ţinând cont de toate aprobările primite până la acea dată pe total PMS asumat.


    ┌────┬─────────────────────┬────────────────────┬────────────────┬─────────┐
    │Nr. │Volum PMS asumat prin│Volum PMS rezultat │Volum PMS propus│Volum PMS│
    │crt.│ contract servicii │ în urma tuturor │prin prezenta │rezultat │
    │ │publice/act adiţional│aprobărilor obţinute│ notă │(2)+(3) │
    ├────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────┼─────────┤
    │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
    ├────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────┼─────────┤
    ├────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────┼─────────┤
    ├────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────┼─────────┤
    ├────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────┼─────────┤
    └────┴─────────────────────┴────────────────────┴────────────────┴─────────┘



     Documentaţia referită (Anexele)
     Exemple de documente-anexă:
    - anexa nr. 1 - Documentaţia OTF de susţinere a necesităţii/motivării solicitări;
    – anexa nr. 2 - Documentaţia aferentă primită/solicitată de la CFR sau de la gestionarul de infrastructură, după caz, inclusiv avizul privind capacităţile disponibile;
    – anexa nr. 3 - Alte documente considerate relevante.



     Director general,
     .......................
     (nume)
     ştampilă

     ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016