Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 3 august 2023  pentru organizarea de proiecte de tineret proprii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 3 august 2023 pentru organizarea de proiecte de tineret proprii

EMITENT: Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 738 bis din 11 august 2023
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 20.646 din 3 august 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 738 din 11 august 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Prezenta metodologie reglementează organizarea de proiecte de tineret proprii prin compartimentele cu atribuţii în domeniul tineretului din cadrul aparatului central al Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, denumit în continuare MFTES.
    (2) Cadrul legislativ aplicabil:
    a) Legea Tinerilor nr. 350/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) Hotărârea Guvernului nr. 22/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) Hotărârea Guvernului nr. 259/2006 privind aprobarea Normelor de cheltuieli pentru realizarea programelor Ministerului Tineretului şi Sportului în domeniul activităţii de tineret, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) Hotărârea Guvernului nr. 264/2003 privind stabilirea acţiunilor şi categoriilor de cheltuieli, criteriilor, procedurilor şi limitelor pentru efectuarea de plăţi în avans din fonduri publice, modificată de Hotărârea Guvernului nr. 621/2018;
    f) Hotărârea Guvernului nr. 125/2020 pentru aprobarea modului de repartizare şi de utilizare a sumelor prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/02a la Legea bugetului de stat pe anul 2020 nr. 5/2020;
    g) Hotărârea Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în interesul serviciului.
    h) Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).


    ART. 2
        Fondurile publice pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii se alocă din bugetul Programului de politici şi activităţi de tineret şi studenţi din cadrul Capitolului 67.01"Cultură, recreere şi religie" , titlul 59 "alte cheltuieli, art. 59.08 ''Programe pentru tineret".

    ART. 3
    Definiţii
        În înţelesul prezentei metodologii, termenii şi expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie:

    (1) Beneficiarii proiectului sunt acele persoane care provin din grupul ţintă al proiectului a căror situaţie sau nevoie se va ameliora, îmbunătăţi sau rezolva în urma implementării proiectului.
        Categoria beneficiarilor poate fi clasificată, în funcţie de modul în care beneficiază de rezultatele proiectului, în beneficiari direcţi şi beneficiari indirecţi:
    a) Beneficiari direcţi reprezintă acele persoane care beneficiază nemijlocit de rezultatele proiectului.
    b) Beneficiari indirecţi reprezintă acele persoane care beneficiază mijlocit de rezultatele proiectului sau ca urmare a efectului multiplicativ.



    (2) Cheltuieli eligibile - cheltuieli aşa cum sunt prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 259/2006 privind aprobarea Normelor de cheltuieli pentru realizarea programelor Ministerului Tineretului şi Sportului în domeniul activităţii de tineret, cu modificările ulterioare.

    (3) Grupul ţintă al proiectului este alcătuit din persoane cărora li se adresează proiectul şi care au în comun aceeaşi nevoie sau problemă.

    (4) Proiect propriu de tineret - proiect organizat de către MFTES în vederea realizării obiectivelor din domeniul politicilor de tineret.

    (5) Parteneriat - relaţie de colaborare cu persoane juridice, statuată printr-un Protocol de colaborare care precizează responsabilităţile fiecărui partener în realizarea proiectului. În cazul parteneriatelor, MFTES nu are obligaţii financiare faţă de partener.

    (6) Referat - document elaborat de compartimentul cu atribuţii în domeniul tineretului care precizează elementele şi bugetul proiectului.

    (7) Responsabil proiect - funcţionar public sau personal contractual desemnat din cadrul compartimentului cu atribuţii în domeniul tineretului care asigură implementarea proiectului.


    CAP. II
    Organizarea proiectelor
    ART. 4
    (1) Proiectele de tineret proprii sunt proiecte organizate de către MFTES prin compartimentele cu atribuţii în domeniul tineretului.
    (2) Priorităţile şi măsurile sunt stabilite anual de către Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, în concordanţă cu prevederile Programul de Guvernare şi cu alte documente de politici publice în domeniul tineretului şi sunt publicate pe site-ul MFTES - www.mfamilie.gov.ro.
    (3) În cadrul proiectelor de tineret proprii se pot organiza:
    a) Activităţi de tipul: curs, seminar, atelier/ întâlnire de lucru, dezbatere, conferinţă, simpozion, tabără, şcoală de vară, consiliere, concurs, campanie de informare/ promovare/ conştientizare/ ecologizare, caravană, schimb de experienţă, eveniment de tineret, eveniment sportiv, expoziţie, târg, festival, spectacol, concert, mentorat, participare/ monitorizare/ evaluare la evenimente de tineret, alte activităţi asemănătoare sau conexe, care se încadrează în următoarele domenii de activitate: educaţie nonformală, cultural - artistic, incluziune socială, social - civic, ocupare şi antreprenoriat, voluntariat, sport, formare şi inserţie profesională, dezvoltare durabilă, digitalizare, timp liber şi stil de viaţă sănătos.
    b) Studii, cercetări, analize, focus grupuri şi prognoze privind tineretul, în cazul lucrărilor de cercetare realizate de MFTES.

    (4) Proiectele de tineret proprii se pot desfăşura în format fizic, format online sau format mixt.
    (5) Grupul ţintă este format majoritar din tineri cu vârsta cuprinsă între 14 - 35 ani, studenţi, lucrători de tineret sau copii şi însoţitori ai acestora, după caz;
    (6) Proiectele de tineret proprii pot fi organizate şi în colaborare cu autorităţi, instituţii, agenţii naţionale, organizaţii, organisme naţionale şi internaţionale, entităţi private, denumite în continuare parteneri, astfel:
    a) În cazul proiectelor de tineret proprii organizate în colaborare cu partenerii mai sus menţionaţi, cu excepţia organizaţiilor neguvernamentale, parteneriatul se formalizează în baza unei scrisori de intenţie/ invitaţii din partea MFTES şi a unui protocol de colaborare, conform Formularului nr. 1, în care se stipulează obligaţiile şi drepturile părţilor.
    b) În cazul structurilor neguvernamentale de şi pentru tineret, alegerea partenerului se face prin procedură de selecţie publică şi se realizează în baza unui protocol de colaborare, conform Formularului nr. 1.


    ART. 5
    (1) În vederea finanţării proiectelor de tineret proprii, desfăşurate pe teritoriul României, fără componentă internaţională, sunt necesare:
    a) Notă de fundamentare privind aprobarea calendarului, întocmită la nivelul MFTES.
    b) Calendarul de proiecte de tineret al compartimentelor cu atribuţii în domeniul tineretului din cadrul MFTES, aprobat de ordonatorul de credite.
    c) Scrisoarea de intenţie/ invitaţia MFTES pentru partenerii menţionaţi la Art. 4, alin. (6), lit. a) sau procedură de selecţie publică pentru organizaţiile neguvernamentale menţionate la Art. 4, alin. (6), lit. b), în cazul proiectelor desfăşurate în parteneriat.
    d) Protocolul de colaborare, dacă este cazul.
    e) Referat, întocmit pe baza modelului din Formularul nr. 2; pentru proiectele menţionate la Art. 4, alin (3), lit. b), referatul se întocmeşte fără a se respecta Formularul nr. 2.
    f) Contract sau notă de comandă, dacă este cazul.
    g) Documente de achiziţie publică, dacă este cazul.
    h) Propunere de angajare şi angajament bugetar.
    i) Decont de cheltuieli.
    j) Ordonanţare de plată.

    (2) În vederea finanţării proiectelor de tineret proprii, cu componentă internaţională, sunt necesare:
    a) Documentele menţionate la alin. (1).
    b) Invitaţie din partea organizatorilor redactată într-o limbă de circulaţie internaţională, însoţită de traducerea neoficială în limba română, realizată de către compartimentul de relaţii internaţionale din cadrul MFTES; invitaţia trebuie să includă condiţiile financiare în care urmează a se derula proiectul, pentru proiectele desfăşurate în alte ţări.
    c) Lista de participanţi, cu menţionarea vârstei şi a apartenenţei la organizaţia neguvernamentală/ instituţia, pentru proiectele desfăşurate în România.

    (3) Compartimentele cu atribuţii în domeniul tineretului din cadrul MFTES întocmesc un calendar de proiecte în baza unei note de fundamentare, care se aprobă de către ordonatorul de credite.
    (4) Modificarea calendarului de proiecte se poate efectua la iniţiativa compartimentelor menţionate la alin. (3) în baza unei note de fundamentare, cu încadrarea în limitele de credite bugetare aprobate. Calendarele de proiecte modificate se aprobă de către ordonatorul de credite.

    ART. 6
    (1) Criteriile minimale obligatorii pentru iniţierea unor propuneri de colaborare de către MFTES sunt:
    a) Tipul de proiect este prevăzut în atribuţiile/scopul/obiectivele/activităţile structurii căreia MFTES îi propune colaborarea;
    b) Partenerul are capacitatea de implementare a proiectului propus pentru colaborare (resurse, experienţă în domeniu).
    c) Partenerul cu care MFTES colaborează a respectat obligaţiile prevăzute în convenţii/protocoale/contracte de finanţare încheiate cu MFTES în ultimul an, dacă este cazul.

    (2) Iniţiativa colaborării aparţine MFTES şi se formalizează printr-o scrisoare de intenţie/invitaţie şi un protocol de colaborare.
    (3) Criteriile minimale de selecţie se aplică doar partenerilor organizaţii neguvernamentale şi sunt precizate în anunţul public.

    CAP. III
    Decontarea cheltuielilor
    ART. 7
    (1) Pentru justificarea cheltuielilor în cadrul proiectelor, organizatorul trebuie să prezinte următoarele:
    a) Decontul de cheltuieli întocmit conform Formularului nr. 3.
    b) Documente justificative: facturi fiscale, bonuri fiscale, bonuri de consum, NIR, raport de implementare, alte documente, în original.
    c) Documente privind achiziţii publice, inclusiv contractul de achiziţie/comanda.
    d) Lista de participanţi, conform Formularului nr. 4, în original. Lista de participanţi cuprinde persoanele pentru care se fac cheltuieli şi se întocmeşte pentru participanţii la proiectele menţionate la Art. 4, alin (3), pct. a), cu excepţia celor menţionate la Art. 4, alin (3), pct. b). Lista de participanţi este însoţită de tabelul centralizator cu participanţii la proiect prevăzut în Formularul nr. 4.1, întocmit pe baza declaraţiilor din Formularul nr. 4.2 şi Formularul nr. 4.2.1. Lista de participanţi şi tabelul, prevăzute în Formularul nr. 4.1, se întocmesc după ce fiecare participant a completat declaraţia cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.
    e) Raportul de implementare, semnat de către responsabilul de proiect din cadrul MFTES şi avizat de către conducătorul direcţiei, se întocmeşte conform Formularului nr. 5 - se întocmeşte doar pentru proiectele menţionate la Art. 4, alin (3), pct. a).
    f) Pentru proiectele menţionate la Art. 4, alin (3), pct. b) se întocmeşte proces verbal de recepţie.

    (2) În cazul proiectelor interne şi internaţionale, a celor cuprinse în programele de cooperare bilaterală şi regională, negociate şi semnate de către MFTES, atunci când participă şi persoane la nivel înalt, miniştri, secretari de stat, şefi de departamente, directori generali, reprezentanţi ai ţărilor oaspete în organismele internaţionale, continentale şi regionale, membri ai reprezentanţelor diplomatice străine acreditate la Bucureşti şi membri ai corpului diplomatic român, lista de participanţi şi pontajul de masă nu se semnează nominal de către cei menţionaţi anterior, ci doar de către responsabilul de proiect.
    (3) În cazul în care proiectul se desfăşoară online, lista nu se semnează de către participanţi dar este asumată de către responsabilul de proiect şi de către prestatorul de servicii, după caz. Lista de participanţi se însoţeşte de livrabile care atestă desfăşurarea proiectului, respectiv: înregistrarea integrală audio, video a activităţilor principale din cadrul proiectului, de unde trebuie să reiasă, vizibil, participarea tuturor beneficiarilor şi a facilitatorilor. În acest caz, participanţii semnează o declaraţie pe propria răspundere privind participarea la proiect, conform modelului din Formularul nr. 4.3. Declaraţiile se colectează de către organizator, care are obligaţia să le gestioneze, pe propria răspundere, în condiţiile legii".
    (4) În cazul proiectelor organizate în parteneriat, iar partenerul are ca responsabilitate selecţia participanţilor, datele cu caracter personal şi tabelul centralizator menţionate la alin. (1), lit. d) sunt colectate şi păstrate de către aceştia.
    (5) Toate cheltuielile se decontează pe bază de documente justificative în condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare şi în limita creditelor bugetare aprobate în acest sens.

    ART. 8
    (1) Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind alocaţia de masa, masă servită sau alimente, sunt:
    a) Factura fiscală detaliată, conform contractului/ notei de comandă, pentru masă servită.
    b) Facturi sau bonuri fiscale până la valoarea stabilită de lege, pentru alimente.
    c) Pontajul de masă, în original, întocmit conform Formularului nr. 6. În cazul achiziţionării de alimente nu se va trece unitatea prestatoare de servicii, iar pontajul va fi semnat doar de responsabilul de proiect.
    d) Proces verbal de recepţie a serviciilor pentru masă servită.

    (2) Cuantumul concret al alocaţiei de masă se stabileşte de către ordonatorul de credite, în limita creditelor bugetare aprobate, cu respectarea prevederilor legale în vigoare în limita creditelor bugetare aprobate în acest sens.

    ART. 9
    (1) Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind cazarea participanţilor sunt:
    a) Factura fiscală detaliată, conform contractului/ notei de comandă.
    b) Diagrama de cazare, în original, conform modelului prezentat în Formularului nr. 7.
    c) Proces verbal de recepţie a serviciilor.

    (2) La stabilirea cheltuielilor de cazare care se decontează se iau în considerare taxa de parcare hotelieră, taxa de staţiune şi alte taxe prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare.

    ART. 10
    (1) Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind transportul sunt:
    a) Bilete de tren pentru transportul pe calea ferată, în condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale, fără a putea depăşi drepturile de această natură care se pot acorda salariaţilor instituţiilor publice şi un tabel cu participanţii, în original, care au beneficiat de contravaloarea biletelor de transport, întocmit conform Formularului nr. 8.
    b) Bilete pentru transportul cu mijloace de transport auto în comun, la tarifele stabilite pentru aceste mijloace şi un tabel cu participanţii, în original, care au beneficiat de contravaloarea biletelor de transport, întocmit conform Formularului nr. 8.
    c) Bilete şi tichete de îmbarcare pentru transportul cu avionul şi bilete pentru transportul pe căile de navigaţie fluvială, transport efectuat cu aprobarea prealabilă a ordonatorului de credite, potrivit dispoziţiilor legale şi un tabel cu participanţii, în original, care au beneficiat de contravaloarea biletelor de transport, întocmit conform Formularului nr. 8.
    d) Factura fiscală detaliată şi foaia de parcurs/scrisoarea de transport în copie, cu menţiunea "copie conform cu originalul", pentru transportul cu mijloace de transport auto închiriate, potrivit dispoziţiilor legale.

    (2) Se decontează drept cheltuieli de transport şi:
    a) Taxele pentru trecerea podurilor.
    b) Taxele de traversare cu bacul.
    c) Alte taxe privind circulaţia pe drumurile publice, prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare.

    (3) Toate documentele menţionate la alin. (1) lit. a) - c) şi la alin. (2) al prezentului articol, precum şi documentele menţionate la art. 10 vor fi centralizate în cadrul aceluiaşi tabel, întocmit conform modelului prevăzut în Formularul nr. 8.
    (4) În cazul efectuării deplasărilor internaţionale cu avionul, participanţii vor face deplasarea dus-întors, de la localitatea de domiciliu până la destinaţia menţionată în invitaţie, sau în localitatea cea mai apropiată de locul de desfăşurare al proiectului. Perioada deplasării trebuie să corespundă cu perioada de desfăşurare a proiectului, cu o marjă de timp rezonabilă în funcţie de orarul de zbor sau distanţa de la aeroport la locul de desfăşurare al proiectului.

    ART. 11
        Cheltuielile de transport se decontează pe bază de documente justificative, cu excepţia cazului în care deplasarea în şi din localitatea unde se desfăşoară activitatea se face cu autoturismul proprietate personală. În cazul în care deplasarea se efectuează cu autoturismul proprietate personală, se decontează pentru fiecare autoturism contravaloarea a 7,5 litri carburant la 100 km parcurşi pe distanţa cea mai scurtă, iar calculul şi valoarea decontată se completează în tabel conform Formularului nr. 8. Participantul va prezenta un bon fiscal, din perioada desfăşurării activităţii la care participă sau cu o zi în avans, cu privire la costul carburantului.

    ART. 12
        Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind închirierea de bunuri sunt:
    a) Contract de închiriere de bunuri şi servicii.
    b) Factură fiscală.
    c) Proces verbal de predare-primire a bunurilor închiriate.


    ART. 13
        Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru achiziţii bunuri şi servicii, altele decât serviciile de cazare, masă, transport şi serviciile menţionate în prezentul ordin, sunt:
    a) Contract sau notă de comandă.
    b) Factură fiscală sau bon fiscal, până la valoarea stabilită de lege;
    c) Proces verbal de recepţie a bunurilor sau serviciilor, după caz.


    ART. 14
        Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru realizarea de tipărituri, multiplicări, inscripţionări şi altele asemenea sunt:
    a) Contract sau notă de comandă.
    b) Factură fiscală sau bon fiscal, până la valoarea stabilită de lege.
    c) Proces verbal de recepţie a produselor pentru tipărituri, inscripţionări.
    d) Un exemplar din materialul multiplicat/imprimat, dacă este posibil. În caz contrar se vor ataşa imagini cu acesta.


    ART. 15
        Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru activităţi social - culturale sunt: factura fiscală sau alte formulare sau documente cu regim special, aprobate potrivit legii.

    ART. 16
        Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind studii, documentare, cercetare ştiinţifică, sondaje, realizarea materialelor audio-video, licenţe soft, traduceri oficiale, sunt:
    a) Contract prestări servicii sau contract de cesiune de drepturi de autor.
    b) Factură fiscală sau stat de plată, în cazul contractului de cesiune de drepturi de autor.
    c) Proces verbal de recepţie a rezultatului produsului contractat, după caz.
    d) Copie pe suport electronic USB a rezultatului produsului contractat.


    ART. 17
    (1) Documentele justificative privind decontarea cheltuielilor pentru trataţii - cafea, ceai, apă plată şi minerală, băuturi răcoritoare, nuci, produse de patiserie, biscuiţi, alte produse, sunt: factură fiscală sau bon fiscal, până la valoarea stabilită de lege.
    (2) Suma alocată pentru fiecare participant este în cuantum de maximum 6,5 lei/zi.

    ART. 18
     Documentele justificative pentru decontarea premiilor acordate de MFTES, conform Art. 14 din Normele de cheltuieli pentru realizarea programelor Ministerului Tineretului şi Sportului aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 259/ 2006, cu modificările ulterioare, sunt:
    (1) Pentru decontarea premiilor în obiecte:
    a) Contract sau notă de comandă.
    b) Factură fiscală sau bon fiscal, până la valoarea stabilită de lege.
    c) Proces verbal de recepţie a bunurilor achiziţionate.
    d) Proces verbal de acordare a premiilor conform Formularului nr. 9.


    (2) Pentru decontarea premiilor în bani:
    a) Proces verbal de acordare a premiilor, conform Formularului nr. 9.
    b) Dovada plăţii către beneficiari.



    ART. 19
     Decontarea altor cheltuieli prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 259/ 2006 cu modificările ulterioare, altele decât cele menţionate anterior, se va face prin documente justificative potrivit prevederilor legale în vigoare.

    ART. 20
    (1) Achiziţiile publice se efectuează în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    (2) În vederea realizării achiziţiei publice, organizatorul proiectului va transmite structurii cu atribuţii în achiziţiile publice referatul de necesitate aprobat, în copie, însoţit de caracteristicile specifice pentru fiecare categorie de achiziţie.
    (3) În situaţia în care bunurile şi serviciile sunt puse la dispoziţie de către unităţile subordonate, procedura de achiziţie publică se realizează de către organizatorul proiectului.
    (4) În situaţia în care, în urma realizării unor proiecte, au rămas sume de bani necheltuite pentru anumite categorii de cheltuieli incluse în planul anual de achiziţii publice, realizarea de noi proiecte care presupun aceleaşi categorii de cheltuieli, prin introducerea ulterioară în calendarul de proiecte cu respectarea art. 4 alin. (3), se va face fără a fi necesară modificarea planului anual de achiziţie publică, în limita sumelor programate. În referat se va menţiona explicit acest aspect.

    ART. 21
    (1) Documentele necesare decontării cheltuielilor pentru proiectele MFTES se întocmesc de către responsabilul de proiect şi se transmit către compartimentul de specialitate care realizează plăţile aferente.
    (2) Decontarea proiectelor se poate realiza şi parţial, în tranşe, în baza documentelor justificative legal întocmite.

    ART. 22
        Se acceptă spre decontare cheltuielile efectuate în perioada de derulare a proiectului, prevăzută în referat.

    ART. 23
        Participarea salariaţilor MFTES cu atribuţii în domeniul tineretului, la proiecte, se face în următoarele condiţii:
    a) În baza dispoziţiei conducătorului instituţiei şi a ordinului de deplasare pentru proiectele desfăşurate în altă localitate.
    b) Cu respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 259/2006, cu modificările ulterioare, şi Hotărârii Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în interesul serviciului.


    ART. 24
        În cazul proiectelor care presupun cheltuieli în valută se consideră cheltuieli eligibile comisioanele bancare precum şi diferenţele nefavorabile de curs valutar.

    ART. 25
    Formularele nr. 1- 9 fac parte integrantă din prezenta metodologie.


    Formular nr. 1
        PROTOCOL DE COLABORARE
        NR. ........ din ...............
    ART. 1
    BAZA LEGALĂ
        Având în vedere:
     ● Hotărârea Guvernului nr. 22/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Familiei Tineretului şi Egalităţii de Şanse cu modificările şi completările ulterioare;
     ● Hotărârea Guvernului nr. 259/2006 privind aprobarea normelor de cheltuieli pentru realizarea programelor Ministerului Tineretului şi Sportului în domeniul activităţii de tineret, cu modificările ulterioare;
        ● Calendarul de proiecte de tineret proprii aprobat la nivelul MFTES, nr. ....../.............;
        ● Ordinul ministrului familiei tineretului şi egalităţii de şanse nr. ....../........... privind aprobarea Metodologiei pentru organizarea de proiecte de tineret proprii; o Actul care certifică personalitatea juridică a partenerului


    ART. 2
    PĂRŢILE
        Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse - MFTES, cu sediul operaţional în Bucureşti, Piaţa Montreal, nr 10, sectorul 1, tel: 0721.024.804, email: relaţii publice@mfamilie.gov.ro, cod fiscal nr. 45340622, cont nr. ........, deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, reprezentat prin ............... în calitate de Ministru
        şi
        Partenerul ............. cu sediul în .................. E-mail ......................... telefon .................., reprezentat prin ...................., în calitate de ..............
        Au convenit cele de mai jos:

    ART. 3
    OBIECTUL PROTOCOLULUI DE COLABORARE
        Realizarea în colaborare de către MFTES şi .............., a proiectului ..........................., din calendarul de proiecte de tineret proprii al MFTES, aşa cum este descris acesta în referat, anexă la prezentul protocol de colaborare.

    ART. 4
    DURATA PROTOCOLULUI DE COLABORARE
        Prezentul protocol de colaborare se încheie pentru perioada

    ART. 5
    OBLIGAŢIILE ŞI DREPTURILE PĂRŢILOR
    (1) OBLIGAŢIILE ŞI DREPTURILE MFTES:
    a) în implementarea proiectului, MFTES nu suportă decât cheltuielile generate de activitatea proprie.
    b) ...
    c) ...

    (2) OBLIGAŢIILE ŞI DREPTURILE PARTENERULUI
    a) în implementarea proiectului, partenerul suportă toate cheltuielile generate de activitatea proprie din surse proprii sau din surse atrase în bani şi/sau în natură.
    b) ...
    c) ...


    ART. 6
    MODIFICAREA ŞI ÎNCETAREA PROTOCOLULUI DE COLABORARE
    (1) Prezentul protocol de colaborare poate fi modificat doar prin Act adiţional semnat şi ştampilat de ambele părţi.
    (2) Prezentul protocol de colaborare poate înceta în următoarele cazuri:
    a) prin ajungerea la termen;
    b) prin acordul părţilor- cu menţionarea în scris a datei încetării prezentului protocol de colaborare;
    c) în cazul în care una dintre părţi nu respectă obligaţiile asumate prin protocolul de colaborare, cealaltă parte, printr-o notificare scrisă, poate rezilia protocolul de colaborare, rezilierea producând efecte de plin drept.


    ART. 7
    LITIGII
    (1) Litigiile ce pot apărea ca urmare a aplicării şi interpretării prevederilor prezentului protocol de colaborare se vor soluţiona pe cale amiabilă.
    (2) În cazul în care nu este posibilă rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti competente.

    ART. 8
    DISPOZIŢII FINALE
    (1) Curtea de Conturi exercită controlul financiar asupra derulării activităţii finanţate din fondurile publice.
    (2) Prezentul protocol de colaborare reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă înţelegere verbală între acestea, anterioară încheierii sale.
    (3) Prezentul protocol de colaborare a fost încheiată în 2 (două) exemplare, în original, câte unul pentru fiecare parte.


┌───────────────────┬──────────────────┐
│MFTES │PARTENER │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Nume, prenume │Nume, prenume │
│reprezentant legal │reprezentant legal│
├───────────────────┼──────────────────┤
│Semnătura │Semnătura │
│…………………………………… │………………………………….. │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Data │Data │
│……………………………………………..│…………………………………………….│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Formular nr. 2

┌─────────────┬────────────────────────┐
│Antet MFTES │Aprob, │
├─────────────┼────────────────────────┤
│ │ORDONATOR DE CREDITE │
└─────────────┴────────────────────────┘

        Referat
    1. Denumire proiect
    2. Tip activitate
    3. Domeniul de activitate
    4. Prioritate
    5. Loc şi perioadă de desfăşurare
    6. Participanţi/ Beneficiari
    7. Partener, dacă este cazul
    8. Scop
    9. Obiective
    10. Indicatori, pe obiective

┌───────────────┬───────────┬──────────┐
│Indicatori pe │Denumire │Standard │
│obiective │indicator │propus │
├───────────────┼───────────┼──────────┤
│Indicatori │ │ │
│cantitativi │ │ │
├───────────────┼───────────┼──────────┤
│Indicatori │ │ │
│calitativi │ │ │
├───────────────┼───────────┼──────────┤
│Indicatori │ │ │
│financiari │ │ │
└───────────────┴───────────┴──────────┘


    11. Rezultate, pe obiective
    12. Descriere activităţi
    13. Promovare proiect
    14. Buget detaliat pe categorii de cheltuieli
    15. Dispoziţii finale
        Compartiment cu atribuţii în domeniul economic-finaciar
        Şef compartiment
        Compartiment cu atribuţii în domeniul tineretului
        Şef compartiment Întocmit: Responsabil proiect

    Formular nr. 3
        Antet MFTES
        DECONT DE CHELTUIELI
        Nr. .......... din ...............................
        Denumire proiect .................................
        Numele partenerului, dacă este cazul: ............
        Locul de desfăşurare: ............................
        Perioada de desfăşurare: .........................
        Documente justificative de cheltuieli anexate:

┌────┬────────────┬───────┬──────────┬───────┐
│Nr. │Felul, nr. /│ │Denumire │ │
│crt.│data │Emitent│cheltuieli│Valoare│
│ │documentului│ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼──────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴───────┴──────────┴───────┘


        Decontul mai cuprinde:
        Se vor preciza toate documentele care sunt anexate la decont, de exemplu, raport de implementare, notă de intrate recepţie, lista participanţi, USB imagini, alte documente


┌─────────────┬──────────┬─────┬──────────┐
│ │Disponibil│Suma │Disponibil│
│Subdiviziunea│înaintea │de │după │
│clasificaţiei│efectuării│plată│efectuarea│
│bugetare │plăţii │-lei-│plăţii │
│ │-lei- │ │-lei- │
├─────────────┼──────────┼─────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├─────────────┼──────────┼─────┼──────────┤
│Buget angajat│ │ │ │
│pe proiect: │ │ │ │
└─────────────┴──────────┴─────┴──────────┘

        Notă: Decontul înaintat spre aprobare respectă prevederile Ordinului ministrului familiei tineretului şi egalităţii de şanse nr. ............ pentru aprobarea metodologiei privind organizarea de proiecte de tineret proprii
        Vizat/Aprobat
        Nume: .....................
        Funcţie: ..................
        Data ......................
        Semnătura .................
        Verificat
        Nume: .....................
        Funcţie: ..................
        Data ......................
        Semnătura .................
        Notă: va fi însoţit de ordonanţare de plată

    Formular nr. 4
    – Antet MFTES
        LISTA DE PARTICIPANŢI
    Denumire proiect: ..............................
        Loc de desfăşurare: ...........................
    Perioadă: .........................................

┌────────┬─────────────────┬───────────┐
│Nr crt. │Nume şi prenume │Semnătură │
├────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │
├────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │
└────────┴─────────────────┴───────────┘

        Semnătura responsabilului de proiect al MFTES

    Formular nr. 4.1
    – Antet MFTES
        TABEL CENTRALIZATOR CU PARTICIPANŢII LA PROIECT
    Denumire proiect ...........................
    Loc de desfăşurare ........................
        Perioada ......................................

┌────┬─────────┬──────────┬────────┬─────────┬────────────┬────────┐
│ │ │ │ │Cod │ │Date de │
│ │ │ │ │numeric │Serie şi │contact:│
│Nr. │Numele şi│Asociaţia │Data │personal │număr Carnet│adresa │
│crt.│prenumele│fundaţia/ │naşterii│sau serie│de student/ │de email│
│ │ │instituţia│ │şi nr │nr │şi număr│
│ │ │ │ │paşaport*│adeverinţă**│de │
│ │ │ │ │ │ │telefon │
├────┼─────────┼──────────┼────────┼─────────┼────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────────┼────────┼─────────┼────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴──────────┴────────┴─────────┴────────────┴────────┘

        * Paşaport pentru proiectele cu componenţă internaţională
        ** Pentru proiectele studenţeşti
     Declar sub răspundere penală că datele centralizate sunt conforme cu declaraţiile participanţilor la proiect, completate, de fiecare participant în parte, conform modelului din Formularul nr. 4.2.
        Semnătura responsabilului de proiect al MFTES

    Formular nr. 4.2
        DECLARAŢIE DE CONSIMŢĂMÂNT PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
    În baza Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE
        (Regulamentul general privind protecţia datelor)
        Subsemnatul/Subsemnata ........................ domiciliat/ă în ........................, născut/ă la data de identificat/ă prin CNP ......................., e-mail .................. telefon ..................., Serie şi număr carnet de student/nr. adeverinţă, pentru proiectele studenţeşti) ..................., declar prin prezenta:
    1. Că sunt de acord ca datele mele personale să fie prelucrate şi utilizate de către MFTES pentru participarea mea la proiectul ......................... şi decontarea cheltuielilor aferente.
    2. Că sunt de acord să fiu contactat prin email sau telefon de către organizatorii proiectului, doar în situaţii strict legate de proiectul ......................... .
    3. Că sunt de acord să fiu fotografiat în timpul proiectului şi ca aceste materiale să fie utilizate pentru decontarea proiectului, fără a afecta însă imaginea mea personală sau instituţională, cu excepţia cazurilor justificate în care voi solicita expres să nu apar în aceste materiale.
    4. Că am fost informat despre drepturile pe care le am în calitate de persoană vizată de prelucrarea datelor cu caracter personal pe care le deţin - dreptul la informare, dreptul de acces la date, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziţie, dreptul la rectificare, dreptul la ştergere a datelor, dreptul la restricţionare a prelucrării, dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automată, dreptul de a retrage consimţământul.

        Mi s-a adus la cunoştinţă faptul că refuzul meu de a furniza datele cu caracter personal necesare şi solicitate de către dl/dna ....................... pentru decontarea proiectului ............................. la MFTES, determină imposibilitatea stabilirii raporturilor juridice specifice.
        Dacă datele cu caracter personal furnizate sunt incorecte sau vor suferi modificări, schimbare de domiciliu, statut civil, altele, mă oblig să informez în scris, în timp util.
        Consimţământul în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal, precum şi furnizarea datelor menţionate mai jos sunt voluntare.
        Acest consimţământ poate fi revocat în orice moment, cu efect ulterior printr-o notificare gratuită către MFTES. Notificarea de revocare a consimţământului poate fi realizată prin e-mail, la adresa: ..........................
        Datele personale colectate direct în vedere desfăşurării proiectului vor fi păstrate pentru verificări atât timp cât prevede legislaţia în vigoare cu privire la decontarea proiectelor MFTES.
        Vă rugăm să aveţi în vedere faptul că revocarea consimţământului nu afectează legalitatea utilizării datelor înainte de retragerea consimţământului, notificarea nu are impact retroactiv. În cazul în care consimţământul nu este acordat sau a fost revocat, datele personale nu vor fi utilizate în scopurile de mai sus.

┌───────┬──────────────────────────────┐
│Data: │Semnătura participant │
└───────┴──────────────────────────────┘


    Formular nr. 4.2.1
        DECLARAŢIE DE CONSIMŢĂMÂNT PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
    În baza Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE
        (Regulamentul general privind protecţia datelor)
        (se va complete de către părinte/tutore pentru participanţii care nu au împlinit vârsta de 16 ani)
        Subsemnatul/Subsemnata ................... identificat/ă cu CI ................, e-mail ......................, telefon ....................., în calitate de părinte/tutore al minorului - nume, prenume ...................., identificat cu CNP .................., e-mail ....................., telefon ....................., declar prin prezenta:
    1. Că sunt de acord ca minorul - nume, prenume să participe la proiectul ...................., organizat de către MFTES;
    2. Că sunt de acord cu utilizarea şi prelucrarea datelor cu caracter personal ale minorului ..................... de către MFTES pentru participarea la proiectul .......... şi decontarea cheltuielilor aferente;
    3. Să fie fotografiat în timpul proiectului, materialele obţinute să poată fi utilizate atât pentru evaluare, decontare a cheltuielilor şi mediatizare, fără a afecta însă imaginea personală sau instituţională, cu excepţia cazurilor justificate în care voi solicita expres să nu apară în aceste materiale.
    4. Că sunt de acord să fiu contactat/contactată prin email/telefon de către organizatorii proiectului respectiv MFTES, doar în situaţii strict legate de proiect.
    5. Că am fost informat/informată despre drepturile pe care le avem în calitate de persoane vizate de prelucrarea datelor cu caracter personal: dreptul la informare, dreptul de acces la date, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziţie, dreptul la rectificare, dreptul la ştergere a datelor, dreptul la restricţionare a prelucrării, dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automată, dreptul de a retrage consimţământul.

        Mi s-a adus la cunoştinţă faptul că refuzul meu de a furniza datele cu caracter personal necesare şi solicitate de către MFTES pentru decontarea proiectului ................... la MFTES determină imposibilitatea stabilirii raporturilor juridice specifice.
        Dacă datele cu caracter personal furnizate sunt incorecte sau vor suferi modificări, schimbare de domiciliu, statut civil, altele, mă oblig să informez în scris, în timp util.
        Consimţământul în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal, precum şi furnizarea datelor menţionate mai jos sunt voluntare.
        Acest consimţământ poate fi revocat în orice moment, cu efect ulterior printr-o notificare gratuită către MFTES. Notificarea de revocare a consimţământului poate fi realizată prin e-mail, la adresa: .......................
        Datele personale colectate direct în vedere desfăşurării proiectului vor fi păstrate pentru verificări atât timp cât prevede legislaţia în vigoare cu privire la decontarea proiectelor MFTES.
        Vă rugăm să aveţi în vedere faptul că revocarea consimţământului nu afectează legalitatea utilizării datelor înainte de retragerea consimţământului, notificarea nu are impact retroactiv. În cazul în care consimţământul nu este acordat sau a fost revocat, datele personale nu vor fi utilizate în scopurile de mai sus.
        În cazul în care diferă numele de familie al părinţilor/tutorilor de cel al participantului la proiect, copia unui document care să ateste calitatea acestora de aparţinători legali.
        Semnătura reprezentant legal al tânărului sub 16 ani (părinte, tutore legal desemnat): .......................
        Data: .....................

    Formular nr. 4.3
    DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
    privind participarea la proiect*, pentru proiectele desfăşurate online
        *) Nu este obligatoriu ca declaraţia pe propria răspundere privind participarea la proiect să fie completată în format tipărit.
     Subsemnatul/ Subsemnata, ..........................., CNP .........................., domiciliat/domiciliată în ..............., str. ...................... nr. ..., ap. ..., tel. fix ......................, tel. mobil ....................., e-mail ...................., cunoscând dispoziţiile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că în perioada ..................... am participat la proiectul .................... desfăşurat în mediul online, organizat de către MFTES.
        Data şi semnătura.

    Formular nr. 5
        RAPORT DE IMPLEMENTARE

┌───────────────────────┬─────────────────────────┐
│Denumire proiect │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┤
│Loc şi perioadă de │ │
│desfăşurare │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┤
│Organizator │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┤
│Partener, dacă este │ │
│cazul │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┤
│Participanţi/ │ │
│Beneficiari │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┤
│Total cheltuieli │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┤
│Suma decontată din │ │
│bugetul MFTES │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┤
│Suma reprezentând │ │
│contribuţie partener, │ │
│dacă este cazul │ │
├───────────┬───────────┼─────────┬──────┬────────┤
│ │Indicatori │Denumire │ │ │
│ │pe │indicator│Propus│Realizat│
│ │obiective │ │ │ │
│ ├───────────┼─────────┼──────┼────────┤
│ │Indicatori │ │ │ │
│Indicatorii│cantitativi│ │ │ │
│proiectului├───────────┼─────────┼──────┼────────┤
│ │Indicatori │ │ │ │
│ │calitativi │ │ │ │
│ ├───────────┼─────────┼──────┼────────┤
│ │Indicatori │ │ │ │
│ │financiari │ │ │ │
├───────────┴───────────┼─────────┴──────┴────────┤
│Descriere activităţi │ │
├───────────────────────┼─────────┬───────────────┤
│Rezultate, pe obiective│Aşteptate│Atinse │
├───────────────────────┼─────────┼───────────────┤
│ │ │ │
├───────────────────────┼─────────┴───────────────┤
│ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┤
│ │se vor ataşa în mod │
│ │obligatoriu copii de pe │
│ │articole în presa scrisă │
│ │şi/sau on-line, │
│ │comunicate de presă, │
│ │tipărituri, materiale │
│ │promoţionale; în situaţia│
│Promovarea proiectului │în care promovarea s-a │
│ │realizat în cadrul unor │
│ │emisiuni radio sau │
│ │televizate, se vor │
│ │preciza postul, data şi │
│ │emisiunea iar pentru │
│ │afişe se va preciza locul│
│ │afişării. │
├───────────────────────┼─────────────────────────┤
│Probleme/obstacole în │ │
│desfăşurarea │ │
│proiectului, sugestii │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┤
│Concluzii, menţiuni │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┤
│ │se va ataşa în mod │
│ │obligatoriu USB cu │
│ │fotografii concludente │
│Listă documente, │din timpul derulării │
│materiale ataşate │proiectului: locaţie, │
│ │activităţi, mijloace şi │
│ │materiale folosite, │
│ │participanţi │
├───────────────────────┼─────────────────────────┤
│Responsabil proiect din│Numele şi prenumele: │
│cadrul MFTES │Semnătura: │
│ │Ştampila: │
└───────────────────────┴─────────────────────────┘


    Formular nr. 6
    – Antet MFTES
        PONTAJ DE MASĂ
        Denumire proiect ...............................
        Perioadă .......................................
        Loc de desfăşurare .............................
        Unitatea prestatoare de servicii*, în situaţia mesei servite .........................
        * În cazul achiziţionării de alimente nu se va trece unitatea prestatoare de servicii, iar pontajul va fi semnat doar de responsabilul de proiect


┌──────┬───────┬────┬────┬────┬───────────┐
│Nr.crt│Nume │Ziua│Ziua│Ziua│Semnătură │
│ │Prenume│1 │2 │ │participant│
├──────┼───────┼────┼────┼────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────┼────┼────┼────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────┼────┼────┼────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└──────┴───────┴────┴────┴────┴───────────┘

        Semnătura responsabilului de proiect al MFTES
        Unitatea prestatoare de servicii*
        Semnătură

    Formular nr. 7
    – Antet MFTES
        Diagrama de cazare
    Denumire proiect ..............................
    Perioadă .........................................
    Loc de desfăşurare ...........................
        Unitatea prestatoare de servicii ...........

┌────┬───────┬───────────────┬─────┬────┬────────┐
│Nr. │Nr. │Numele şi │Tarif│Nr │Valoare │
│Crt.│camerei│prenumele │/ zi │Zile│serviciu│
│ │ │participantului│ │ │ │
├────┼───────┼───────────────┼─────┼────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼───────────────┼─────┼────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴───────┴───────────────┴─────┴────┴────────┘

        Semnătura responsabilului de proiect al MFTES
    Unitatea prestatoare de servicii
    Semnătură

    Formular nr. 8
    – Antet MFTES
        TABEL
        cu participanţii care au beneficiat de contravaloarea transportului
        Denumire proiect ..................................
    Perioadă .............................................
    Loc de desfăşurare ...............................

┌────┬───────┬────┬─────┬────┬─────────┐
│Nr. │Nume/ │ │Serie│ │ │
│crt.│prenume│Rută│bilet│Suma│Semnătură│
│ │ │ │/ bon│ │ │
├────┼───────┼────┼─────┼────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼────┼─────┼────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴───────┴────┴─────┴────┴─────────┘

        Semnătura responsabilului de proiect al MFTES

    Formular nr. 9
        Proces Verbal*
        de acordarea premiilor
        * Procesul verbal se va adapta în funcţie de proiect
        Încheiat astăzi ................... cu ocazia premierii .................. la concursul ...................... organizat în cadrul proiectului ........................ .
        JURIUL FORMAT DIN:

┌───────────────────────┬──────────────┐
│Numele/prenumele │Instituţia │
├───────────────────────┼──────────────┤
│ │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│ │ │
└───────────────────────┴──────────────┘

        A DESEMNAT:
        Următorii câştigători:

┌─────────┬──────────────────┬─────────┐
│Premiul │Numele/prenumele │Semnătură│
│obţinut │câştigătorului │ │
├─────────┼──────────────────┼─────────┤
│ │ │ │
├─────────┼──────────────────┼─────────┤
│ │ │ │
└─────────┴──────────────────┴─────────┘


        Semnătura responsabilului de proiect al MFTES

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016