Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 28 decembrie 2023  de alocare şi utilizare a fondului pentru dezvoltarea instituţională a instituţiilor de învăţământ superior de stat, pentru anul 2024    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 28 decembrie 2023 de alocare şi utilizare a fondului pentru dezvoltarea instituţională a instituţiilor de învăţământ superior de stat, pentru anul 2024

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 60 din 23 ianuarie 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 6.900 din 28 decembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 60 din 23 ianuarie 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) În conformitate cu art. 11 alin. (3), art. 111 alin. (2), art. 115, 119, art. 120 alin. (2) lit. c), art. 149 alin. (3) lit. c) şi alin. (12), (13), (14), (17) şi art. 155 lit. b) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, se formează un fond distinct pentru dezvoltarea instituţională (FDI) din bugetul alocat Ministerului Educaţiei (ME).
    (2) Fondurile alocate pentru dezvoltarea instituţională a instituţiilor de învăţământ superior de stat, finanţate din bugetul ME, sunt considerate venituri proprii ale acestora şi sunt utilizate în condiţiile autonomiei universitare şi în conformitate cu prevederile contractelor de finanţare instituţională în vederea realizării obiectivelor ce le revin în cadrul politicii statului din domeniul învăţământului şi cercetării ştiinţifice universitare.
    (3) Fondurile alocate de la bugetul de stat pentru dezvoltarea instituţională a instituţiilor de învăţământ superior sunt supuse controlului periodic, din perspectiva implementării şi eficienţei, efectuat de ME şi Comisia Naţională a Finanţării Învăţământului Superior (CNFIS).

    ART. 2
    (1) Instituţiile de învăţământ superior de stat beneficiază de un fond distinct pentru dezvoltarea instituţională, din bugetul alocat ME pentru învăţământul superior.
    (2) Fondul de dezvoltare instituţională se alocă după criterii competitive bazate pe standardele elaborate de CNFIS.
    (3) În vederea obţinerii de fonduri de dezvoltare instituţională, instituţiile de învăţământ superior elaborează proiecte de dezvoltare instituţională, pe care le transmit CNFIS.
    (4) Fondul de dezvoltare instituţională cuprinde sume pentru finanţarea unor proiecte specifice de dezvoltare instituţională pentru promovarea unor programe noi de studii, creşterea capacităţii instituţionale, îmbunătăţirea calităţii activităţii didactice, consolidarea legăturilor cu comunitatea locală şi/sau regională, incluziunea socială, dezvoltarea programelor de studii şi/sau internaţionalizarea activităţii de învăţământ superior, pe categoriile de cheltuieli prevăzute la art. 3.

    ART. 3
    Categoriile de cheltuieli eligibile privind sumele alocate pentru dezvoltarea instituţională a instituţiilor de învăţământ superior de stat, finanţate din bugetul ME, sunt:
    a) cheltuieli de personal (CP): salarii pentru personalul didactic, auxiliar didactic, de cercetare implicat în desfăşurarea programelor de studii, sporuri, contribuţie de asigurări sociale, alte contribuţii legale în conformitate cu legislaţia privind salarizarea;
    b) cheltuieli cu deplasări interne şi internaţionale;
    c) cheltuieli materiale (CM): cheltuieli de întreţinere şi gospodărie, cheltuieli pentru materiale şi prestări de servicii cu caracter funcţional, cheltuieli cu cercetarea aferente programelor de studii, obiecte de inventar, reparaţii, cărţi şi publicaţii, perfecţionarea personalului, protocol, protecţia muncii etc.;
    d) cheltuieli pentru susţinerea proiectelor educaţionale (inclusiv a celor propuse de asociaţiile studenţeşti şi aprobate de universitate) şi de dezvoltare a resursei umane;
    e) cheltuieli cu regia instituţiilor de învăţământ superior.


    CAP. II
    Procedura de alocare a fondului pentru dezvoltare instituţională
    ART. 4
    (1) Criteriile pentru alocarea fondului pentru dezvoltare instituţională sunt conforme cu standardele specifice aplicate la nivel internaţional şi vizează:
    a) conformitatea proiectului de dezvoltare instituţională cu politicile naţionale de dezvoltare a învăţământului superior privind:
    (i) armonizarea politicilor educaţionale de la nivel instituţional cu prevederile Legii învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale legislaţiei subsecvente;
    (ii) dezvoltarea politicilor instituţionale de internaţionalizare a învăţământului;
    (iii) dezvoltarea politicilor de mobilitate a studenţilor şi a cadrelor didactice şi de cercetare în spaţiul european al educaţiei şi cercetării ştiinţifice;
    (iv) dezvoltarea de parteneriate cu operatorii economici şi cu comunitatea locală şi/sau regională la nivel naţional şi regional;
    (v) dezvoltarea programelor de învăţare inovativă în concordanţă cu nivelul progresului ştiinţific actual;
    (vi) accesul neîngrădit la baze de cercetare;

    b) conformitatea proiectului de dezvoltare instituţională cu planul strategic al instituţiei de învăţământ superior aplicante;
    c) calitatea proiectului (definirea obiectivelor, adecvarea mijloacelor pentru atingerea obiectivelor, fundamentarea bugetului, măsurile de asigurare a calităţii etc.);
    d) corelarea bugetului propus cu dimensiunea aplicării obiectivelor instituţiei de învăţământ superior şi a activităţilor proiectului;
    e) impactul anticipat al implementării proiectului şi sustenabilitatea efectelor acestuia;
    f) capacitatea instituţiei de învăţământ superior de implementare a proiectului.

    (2) La propunerea CNFIS, ME poate stabili anual defalcarea pe tipuri de proiecte a fondului pentru dezvoltare instituţională, precum şi ponderea diferitelor criterii pentru alocarea acestuia.

    ART. 5
    (1) Toate instituţiile de învăţământ superior de stat finanţate din bugetul ME sunt eligibile pentru a depune proiecte specifice de dezvoltare instituţională, care pot viza unul sau mai multe dintre următoarele domenii:
    a) creşterea echităţii sociale, în vederea incluziunii sociale şi sporirii accesului la învăţământul superior;
    b) susţinerea participării şi accesului studenţilor cu dizabilităţi la procesul educaţional;
    c) corelarea ofertelor educaţionale cu cererea pieţei muncii (inclusiv proiecte privitoare la consilierea şi orientarea în carieră);
    d) creşterea gradului de internaţionalizare a învăţământului superior din România;
    e) asigurarea transparenţei în gestiunea studenţilor;
    f) asigurarea funcţionării în bune condiţii a grădinilor botanice universitare, a staţiunilor didactice, a bazelor de practică şi a altor infrastructuri de susţinere a activităţilor didactice, similare bazelor de practică, din cadrul instituţiilor de învăţământ superior, folosite pentru instruirea studenţilor;
    g) susţinerea activităţilor societăţilor antreprenoriale studenţeşti (SAS) din cadrul instituţiilor de învăţământ superior;
    h) creşterea capacităţii instituţionale;
    i) îmbunătăţirea calităţii activităţii didactice, inclusiv a respectării deontologiei şi eticii academice;
    j) promovarea unor programe noi de studii;
    k) cultivarea legăturilor cu comunitatea locală şi/sau regională;
    l) dezvoltarea programelor de studii;
    m) dezvoltarea capacităţii instituţionale pentru cercetare din instituţiile de învăţământ superior.

    (2) CNFIS evaluează conform criteriilor menţionate la art. 4 proiectele specifice de dezvoltare instituţională depuse şi stabileşte lista ordonată a proiectelor selectate pentru finanţare, pe care o înaintează ME. Pentru activitatea de evaluare, CNFIS poate apela la experţi în domeniile specifice, menţionate la alin. (1), inclusiv la reprezentanţi ai federaţiilor studenţeşti naţionale.
    (3) Numărul maxim de proiecte aprobate pentru fiecare dintre domeniile prevăzute la art. 8 alin. (1) este 30.

    ART. 6
    În cazul în care fondul pentru dezvoltarea instituţională nu a fost alocat în întregime la prima rundă de aplicaţii, ME poate decide, la propunerea CNFIS, organizarea în decursul aceluiaşi an a unei a doua competiţii de proiecte de dezvoltare instituţională.

    ART. 7
    (1) Instituţiile de învăţământ superior de stat cărora li se repartizează fonduri pentru dezvoltare instituţională vor transmite către CNFIS, la finalizarea fiecărui proiect, un raport final şi vor publica pe site-urile proprii rapoarte de implementare a proiectelor finanţate.
    (2) Prin excepţie de la prevederile art. 5 alin. (1), nu sunt eligibile instituţiile de învăţământ superior care la data închiderii apelului de proiecte sunt în următoarele situaţii:
    a) nu au transmis un raport final sau nu au publicat rapoartele de implementare a proiectelor finanţate în ultimii 2 ani;
    b) nu au încărcat, conform prevederilor art. 112 şi 124 din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, datele în platformele ANS, respectiv RMUR, conform calendarului stabilit de ME;
    c) nu au actualizată oferta educaţională pentru studenţii internaţionali, în cadrul platformei studyinromania.gov.ro.

    (3) CNFIS publică pe pagina web proprie toate rapoartele de implementare prevăzute la alin. (1).

    CAP. III
    Dispoziţii finale
    ART. 8
    (1) Pentru anul 2024, domeniile pentru care se pot depune proiecte de dezvoltare instituţională sunt:
    a) creşterea echităţii sociale, în vederea incluziunii sociale şi sporirii accesului la învăţământul superior;
    b) susţinerea participării şi accesului studenţilor cu dizabilităţi la procesul educaţional;
    c) creşterea gradului de internaţionalizare a învăţământului superior din România;
    d) asigurarea funcţionării în bune condiţii a grădinilor botanice universitare, a staţiunilor didactice, a bazelor de practică şi a altor infrastructuri de susţinere a activităţilor didactice, similare bazelor de practică, din cadrul instituţiilor de învăţământ superior, folosite pentru instruirea studenţilor;
    e) susţinerea activităţilor SAS din cadrul instituţiilor de învăţământ superior;
    f) îmbunătăţirea calităţii activităţii didactice, inclusiv a respectării deontologiei şi eticii academice;
    g) dezvoltarea capacităţii instituţionale pentru cercetare din instituţiile de învăţământ superior;
    h) corelarea ofertei educaţionale cu cererea pieţei muncii (inclusiv proiecte privitoare la consilierea şi orientarea în carieră).

    (2) Instituţiile de învăţământ superior de stat pot depune maximum un proiect pe un domeniu de dezvoltare instituţională.
    (3) Pentru anul 2024, fondul pentru dezvoltarea instituţională se alocă în baza unei singure competiţii de proiecte de dezvoltare instituţională.
    (4) Calendarul de desfăşurare a competiţiei FDI 2024 va fi inclus în pachetul de informaţii aprobat de ME şi va fi publicat la data lansării competiţiei.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016