Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
METODOLOGIE din 27 noiembrie 2024 privind avizarea structurii organizatorice, reorganizării, schimbării sediului şi a denumirilor pentru spitalele publice din reţeaua proprie a altor ministere şi instituţii publice cu reţea sanitară proprie, altele decât cele ale Ministerului Sănătăţii, care au în componenţă structuri care acordă servicii medicale în regim de spitalizare continuă
EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1237 din 10 decembrie 2024
──────────
Aprobată prin ORDINUL nr. 5.741 din 27 noiembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1237 din 10 decembrie 2024.
──────────
ART. 1
În vederea avizării structurii organizatorice a unui spital public din reţeaua proprie a altor ministere şi instituţii publice cu reţea sanitară proprie, altele decât cele ale Ministerului Sănătăţii, se transmit următoarele:
a) solicitarea managerului spitalului, care va cuprinde obligatoriu: numărul de înregistrare la nivelul emitentului, elementele de identificare ale solicitantului, datele de contact ale reprezentantului legal şi dovada înştiinţării ordonatorului principal de credite cu privire la propunerea sa;
b) notificarea de certificare de sănătate publică a conformităţii, emisă de direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti/structura de specialitate a ministerului sau instituţiei publice cu reţea sanitară proprie, ca urmare a evaluării proiectului respectiv, cu cel mult 6 luni anterior solicitării:
c) memoriul tehnic, care va cuprinde următoarele:
(i) descrierea detaliată a spaţiului/a structurii care urmează să fie organizat(ă), precum şi a circuitelor funcţionale respective, cu respectarea reglementărilor în vigoare;
(ii) tipul de structură propus;
(iii) informaţii privind dotările spitalului public, astfel cum prevede legislaţia incidentă în vigoare, în funcţie de structurile solicitate şi specificul activităţilor desfăşurate;
(iv) informaţii privind categoriile de personal, precum şi pregătirea profesională a acestuia, în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind structura organizatorică propusă, normativele de personal, precum şi specificul activităţilor desfăşurate;
(v) orice alte date sau informaţii pe care spitalul le consideră utile;
d) certificatul de urbanism şi autorizaţia de construire pentru clădiri noi şi structuri modulare, în situaţia în care spitalul deţine astfel de construcţii.
ART. 2
În vederea avizării reorganizării structurii organizatorice a unui spital public din reţeaua proprie a altor ministere şi instituţii publice cu reţea sanitară proprie, altele decât cele ale Ministerului Sănătăţii, se transmit următoarele documente:
a) solicitarea managerului spitalului public, care va cuprinde obligatoriu: numărul de înregistrare la nivelul emitentului, elementele de identificare ale solicitantului, datele de contact ale reprezentantului legal şi dovada înştiinţării ordonatorului principal de credite cu privire la propunerea sa;
b) notificarea de certificare de sănătate publică a conformităţii, emisă de direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti/structura de specialitate a ministerului sau instituţiei publice cu reţea sanitară proprie, ca urmare a evaluării proiectului respectiv, cu cel mult 6 luni anterior solicitării;
c) avizul sau avizele anterioare, după caz, emise de Ministerul Sănătăţii pentru structura organizatorică sau modificarea acesteia;
d) ordinul ministrului, respectiv actul administrativ al conducătorului instituţiei privind structura organizatorică în vigoare, aprobat, cu modificările şi completările ulterioare, după caz;
e) memoriul tehnic, care va cuprinde următoarele:
(i) prezentarea clară şi concisă a argumentelor ce stau la baza modificării de structură propuse;
(ii) descrierea detaliată a spaţiului sau a structurii care urmează să fie reorganizată, precum şi a circuitelor funcţionale respective, cu respectarea reglementărilor în vigoare;
(iii) tipul de structură propus;
(iv) informaţii privind dotările suplimentare, astfel cum prevede legislaţia incidentă în vigoare, în funcţie de structurile solicitate şi specificul activităţilor desfăşurate;
(v) informaţii privind categoriile de personal suplimentare, precum şi pregătirea profesională a acestuia, în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind structura organizatorică propusă, normativele de personal, precum şi specificul activităţilor desfăşurate;
(vi) indicatori statistici, după caz;
(vii) orice alte date sau informaţii pe care spitalul le consideră utile;
f) certificatul de urbanism şi autorizaţia de construire pentru clădiri noi şi structuri modulare, în situaţia în care spitalul deţine astfel de construcţii.
ART. 3
În vederea emiterii avizului pentru schimbarea sediului şi a denumirii spitalelor, managerul depune o solicitare în acest sens, însoţită de notificarea de certificare de sănătate publică a conformităţii, emisă de direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti sau de către structura de specialitate a ministerului sau instituţiei publice cu reţea sanitară proprie.
ART. 4
Documentaţia prevăzută la art. 1-3 se depune la registratura Ministerului Sănătăţii, prin e-mail sau poştă.
ART. 5
Structura de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii verifică şi analizează documentele prevăzute la art. 1 şi 2, iar în situaţia în care:
a) documentaţia este completă şi sunt respectate prevederile legale incidente în vigoare, în termen de 60 de zile lucrătoare de la primirea acesteia se emite avizul pentru structura organizatorică sau reorganizarea, după caz, în vederea comunicării;
b) documentaţia nu respectă prevederile legale incidente în vigoare, solicitarea se respinge şi se comunică solicitantului un înscris în acest sens, în termen de 60 de zile lucrătoare de la primirea cererii, cu indicarea prevederilor legale incidente care nu sunt respectate;
c) documentaţia este incompletă şi/sau prezintă neclarităţi, se solicită completări şi/sau clarificări în termen de 60 de zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării la Ministerul Sănătăţii. În cazul netransmiterii unui răspuns în termen de 30 de zile lucrătoare, documentaţia depusă se consideră neconformă şi propunerea pentru structura organizatorică/reorganizare se respinge şi se comunică solicitantului un înscris în acest sens, cu precizarea neconformităţilor constatate.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: