Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 27 noiembrie 2024  privind avizarea înfiinţării, desfiinţării, structurii organizatorice, reorganizării, schimbării sediului şi a denumirilor spitalelor private care au în componenţă structuri care acordă servicii medicale în regim de spitalizare continuă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 27 noiembrie 2024 privind avizarea înfiinţării, desfiinţării, structurii organizatorice, reorganizării, schimbării sediului şi a denumirilor spitalelor private care au în componenţă structuri care acordă servicii medicale în regim de spitalizare continuă

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1237 din 10 decembrie 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 5.741 din 27 noiembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1237 din 10 decembrie 2024.
──────────
    ART. 1
    În vederea avizării înfiinţării spitalelor private care au în componenţa lor structuri care acordă servicii medicale în regim de spitalizare continuă, denumite în continuare spitale, solicitantul are obligaţia să transmită Ministerului Sănătăţii următoarele:
    a) solicitarea reprezentantului legal, care va cuprinde obligatoriu: numărul de înregistrare la nivelul emitentului, elementele de identificare ale solicitantului şi datele de contact ale reprezentantului legal;
    b) actul de înfiinţare sau constituire ori de dobândire a personalităţii juridice, după caz, respectiv societate cu răspundere limitată (S.R.L.), societate pe acţiuni (S.A.), asociaţii, fundaţii, regii autonome, culte recunoscute, conform legislaţiei în vigoare;
    c) documentul potrivit căruia domeniul de activitate a solicitantului este asistenţa medicală spitalicească (cod CAEN 8610);
    d) documentele care dovedesc proprietatea, posesia sau dreptul de folosinţă în mod legal a spaţiului sau imobilului în care se înfiinţează şi funcţionează spitalul privat sau, după caz, a terenului pe care urmează să se construiască spitalul;
    e) documentul emis de instituţii publice abilitate din care să rezulte destinaţia imobilului în vederea desfăşurării activităţii spitaliceşti;
    f) hotărârea organelor de conducere ale solicitantului privind înfiinţarea spitalului;
    g) notificarea de asistenţă de specialitate de sănătate publică a conformităţii, emisă de direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, ca urmare a evaluării proiectului respectiv, cu cel mult 6 luni anterior solicitării;
    h) studiul de impact asupra stării de sănătate a populaţiei şi/sau studiul de impact asupra mediului, dacă a fost solicitat de direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti.


    ART. 2
    Pentru avizarea structurii organizatorice sau a reorganizării acesteia, solicitantul are obligaţia să transmită Ministerului Sănătăţii următoarele:
    a) solicitarea reprezentantului legal, care va cuprinde obligatoriu: numărul de înregistrare la nivelul emitentului, elementele de identificare ale solicitantului şi datele de contact ale reprezentantului legal;
    b) avizul Ministerului Sănătăţii privind înfiinţarea spitalului, în cazul solicitării avizului de structură, sau structura organizatorică aprobată, în cazul solicitării modificării structurii, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) memoriul tehnic, care va cuprinde următoarele date referitoare la:
    (i) respectarea prevederilor legale în vigoare privind organizarea funcţională a spitalului;
    (ii) modalitatea de asigurare a continuităţii asistenţei medicale;
    (iii) existenţa dotărilor necesare funcţionării spitalului, prevăzute de legislaţia incidentă în vigoare;
    (iv) respectarea prevederilor legale în vigoare privind asigurarea utilităţilor, a hranei, a serviciilor medicale, a serviciilor gospodăreşti, a condiţiilor de igienă şi curăţenie, necesare funcţionării corespunzătoare;

    d) actele care dovedesc proprietatea, posesia sau dreptul de folosinţă în mod legal a imobilului în care funcţionează spitalul privat, după caz;
    e) notificarea de certificare de sănătate publică a conformităţii, document emis de direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, ca urmare a evaluării proiectului respectiv, cu cel mult 6 luni anterior solicitării.


    ART. 3
    În vederea emiterii avizului pentru schimbarea sediului sau a denumirii spitalului, reprezentantul legal depune o solicitare în acest sens, însoţită de notificarea de certificare de sănătate publică a conformităţii emisă de direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti.

    ART. 4
    În vederea emiterii avizului pentru desfiinţarea spitalului, reprezentantul legal depune o solicitare în acest sens.

    ART. 5
    Documentaţia prevăzută la art. 1-4 se depune la registratura Ministerului Sănătăţii, prin e-mail sau poştă.

    ART. 6
    Structura de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii verifică şi analizează documentele depuse, iar în situaţia în care:
    a) documentaţia este completă şi sunt respectate prevederile legale incidente în vigoare, în termen de 60 de zile lucrătoare de la primirea acesteia se emite avizul pentru înfiinţarea, structura organizatorică, reorganizarea, schimbarea sediului şi a denumirilor pentru spitalele private, după caz, în vederea comunicării;
    b) documentaţia nu respectă prevederile legale incidente în vigoare, solicitarea se respinge şi se comunică solicitantului un înscris în acest sens, în termen de 60 de zile lucrătoare de la primirea cererii, cu indicarea prevederilor legale incidente care nu sunt respectate;
    c) documentaţia este incompletă şi/sau prezintă neclarităţi, se solicită completări şi/sau clarificări în termen de 60 de zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării la Ministerul Sănătăţii. În cazul netransmiterii unui răspuns în termen de 30 de zile lucrătoare, documentaţia depusă se consideră neconformă şi propunerea pentru avizarea înfiinţării spitalului privat, pentru structura organizatorică, pentru reorganizarea spitalului privat, după caz, se respinge şi se comunică solicitantului un înscris în acest sens, cu precizarea neconformităţilor constatate.


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016