Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
METODOLOGIE din 27 noiembrie 2024 privind aprobarea structurii organizatorice, reorganizării, schimbării sediului şi a denumirii pentru spitalele publice din reţeaua proprie a Ministerului Sănătăţii
EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1237 din 10 decembrie 2024
──────────
Aprobată prin ORDINUL nr. 5.741 din 27 noiembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1237 din 10 decembrie 2024.
──────────
ART. 1
În vederea aprobării structurii organizatorice a unui spital public din reţeaua proprie a Ministerului Sănătăţii, se transmit următoarele:
a) solicitarea managerului spitalului, care va cuprinde obligatoriu: numărul de înregistrare la nivelul emitentului, elementele de identificare ale solicitantului şi datele de contact ale reprezentantului legal;
b) notificarea de certificare de sănătate publică a conformităţii, emisă de direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, ca urmare a evaluării proiectului respectiv, cu cel mult 6 luni anterior solicitării;
c) memoriul tehnic, care va cuprinde următoarele:
(i) descrierea detaliată a spaţiului/a structurii care urmează să fie organizat(ă), precum şi a circuitelor funcţionale respective, cu respectarea reglementărilor în vigoare;
(ii) tipul de structură propus;
(iii) informaţii privind dotările spitalului, astfel cum prevede legislaţia incidentă în vigoare, în funcţie de structurile solicitate şi specificul activităţilor desfăşurate;
(iv) informaţii privind categoriile de personal, precum şi pregătirea profesională a acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind structura organizatorică propusă, normativele de personal, precum şi specificul activităţilor desfăşurate;
(v) orice alte date sau informaţii pe care spitalul le consideră utile;
d) ordinul ministrului sănătăţii prin care s-a aprobat structura organizatorică, cu modificările şi completările ulterioare, după caz;
e) certificatul de urbanism şi autorizaţia de construire pentru clădiri noi şi structuri modulare, în situaţia în care spitalul deţine astfel de construcţii.
ART. 2
În vederea aprobării reorganizării structurii organizatorice se transmit următoarele:
a) solicitarea managerului, care va cuprinde obligatoriu: numărul de înregistrare la nivelul emitentului, elementele de identificare ale solicitantului şi datele de contact ale reprezentantului legal;
b) notificarea de certificare de sănătate publică a conformităţii, emisă de direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, ca urmare a evaluării proiectului respectiv, cu cel mult 6 luni anterior solicitării;
c) memoriul tehnic, care va cuprinde următoarele:
(i) prezentarea clară şi concisă a argumentelor ce stau la baza modificării de structură propuse;
(ii) descrierea detaliată a spaţiului sau a structurii care urmează să fie reorganizată, precum şi a circuitelor funcţionale respective, cu respectarea reglementărilor în vigoare;
(iii) tipul de structură propus;
(iv) informaţii privind dotările suplimentare, astfel cum prevede legislaţia incidentă în vigoare, în funcţie de structurile solicitate şi specificul activităţilor desfăşurate;
(v) informaţii privind categoriile de personal suplimentare, precum şi pregătirea profesională a acestuia, în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind structura organizatorică propusă, normativele de personal, precum şi specificul activităţilor desfăşurate;
(vi) indicatori statistici, după caz;
(vii) orice alte date sau informaţii pe care spitalul le consideră utile;
d) copia ordinului ministrului sănătăţii şi a anexei aferente prin care s-a aprobat structura organizatorică, cu modificările şi completările ulterioare, după caz;
e) certificatul de urbanism şi autorizaţia de construire pentru clădiri noi şi structuri modulare, în situaţia în care spitalul deţine astfel de construcţii.
ART. 3
Schimbarea sediului şi a denumirii se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.
ART. 4
Documentaţia prevăzută la art. 1 şi 2 se depune la registratura Ministerului Sănătăţii, prin e-mail sau poştă.
ART. 5
Structura de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii verifică şi analizează documentele primite cu privire la solicitarea de aprobare a structurii/a modificării acesteia. În situaţia în care:
a) documentaţia este completă, în termen de 60 de zile lucrătoare de la primirea acesteia se emite ordinul ministrului sănătăţii pentru aprobarea/modificarea sau completarea structurii spitalului, după caz, în vederea comunicării;
b) documentaţia este incompletă şi/sau prezintă neclarităţi, se solicită completări şi/sau clarificări în termen de 60 de zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării la Ministerul Sănătăţii. În cazul netransmiterii unui răspuns în termen de 30 de zile lucrătoare, documentaţia depusă se consideră neconformă şi propunerea pentru aprobarea structurii organizatorice, precum şi aprobarea modificării acesteia, după caz, se respinge şi se comunică solicitantului un înscris în acest sens, cu precizarea neconformităţilor constatate;
c) documentaţia pentru aprobarea structurii organizatorice/ modificării, după caz, nu respectă prevederile legale incidente în vigoare, se respinge şi se comunică solicitantului un înscris în acest sens în termen de 60 de zile lucrătoare de la primirea solicitării, cu indicarea prevederilor legale incidente care nu sunt respectate.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: