Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 27 mai 2010  Proiectului Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului privind predarea cursului de Limba, cultura si civilizatie romaneasca in unitati de invatamant din state membre ale Uniunii Europene si instrumentele de lucru    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 27 mai 2010 Proiectului Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului privind predarea cursului de Limba, cultura si civilizatie romaneasca in unitati de invatamant din state membre ale Uniunii Europene si instrumentele de lucru

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 401 din 16 iunie 2010
I. Descrierea Proiectului
Respectând politica Uniunii Europene în domeniul plurilingvismului, Institutul Limbii Române a iniţiat programe pentru elevii din ţãrile în care existã comunitãţi româneşti, pentru o bunã şi realã cunoaştere a valorilor lingvistice şi culturale româneşti ca valori europene generale.
Începând cu anul şcolar 2007-2008, Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului şi Institutul Limbii Române au lansat Proiectul privind predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã în unitãţi de învãţãmânt din state membre ale Uniunii Europene (Proiectul).
Proiectul, desfãşurat în prezent în Belgia, Italia şi Spania, pune accent pe valorificarea şi pãstrarea limbii române în comunitãţile româneşti din afara graniţelor României şi vizeazã atât elevii descendenţi ai vorbitorilor nativi, cât şi elevi de alte naţionalitãţi care doresc sã înveţe limba românã. Prin cultivarea limbii române în forma ei standard, vorbitorii de vârstã şcolarã îşi pãstreazã legãtura cu spiritualitatea româneascã şi sunt, la rândul lor, ambasadori ai limbii şi culturii româneşti în mediile în care trãiesc şi în care vor lucra.
Obiectivele
1. Predarea cursului extracurricular de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã (curs LCCR) în unitãţi de învãţãmânt din state membre ale Uniunii Europene, în care prezenţa româneascã este relevantã
2. Valorificarea identitãţii culturale româneşti, pe care o promoveazã în contextul unei Europe multiculturale şi plurilingvistice
3. Prezervarea identitãţii culturale la copiii români care trãiesc în afara graniţelor ţãrii, pe teritoriul Uniunii Europene
4. Facilitarea reintegrãrii elevilor în sistemul de învãţãmânt românesc, în cazul revenirii în ţarã
5. Promovarea limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în state membre ale Uniunii Europene
Conţinutul
a) Cursul este structurat pentru toate nivelurile de învãţãmânt preuniversitar, în format de douã ore pe sãptãmânã.
b) Este un curs extracurricular, opţional, care se desfãşoarã în unitãţi de învãţãmânt din ţãrile partenere.
c) Cursul poate fi urmat de orice elev, indiferent de naţionalitate.
d) Programa cursului este aprobatã prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului privind aprobarea programei de curs opţional, Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã, pentru elevii români care studiazã în şcoli din afara graniţelor României.
e) Suporturile de curs şi alte materiale didactice sunt asigurate de Institutul Limbii Române.
f) Cursul este predat de personal calificat.
g) Selecţia personalului care predã cursul se realizeazã prin concurs.
h) Concursul de selecţie este organizat de Comisia de selecţie, aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
i) Personalul care predã cursul este numit prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
j) Personalul care predã cursul încheie contract de colaborare cu Institutul Limbii Române.
k) Personalul care predã cursul este remunerat de Institutul Limbii Române, în regim de plata cu ora, tariful fiind de 30,5 euro pe orã, brut.
l) Pentru predarea cursului se organizeazã grupe care conţin, în medie, 20 de elevi, dar nu mai puţin de 15 şi nu mai mult de 25.
m) Numãrul maxim de ore ce pot fi efectuate lunar de un profesor LCCR este de 72.
n) Grupele se alcãtuiesc în funcţie de clasã/vârstã/competenţe, în urmãtoarele condiţii:


┌───────────────────────┬──────────────┐
│Numãr de copii înscrişi│Numãr de grupe│
├───────────────────────┼──────────────┤
│Între 15 şi 25 │ 1│
├───────────────────────┼──────────────┤
│Între 26 şi 50 │ 2│
├───────────────────────┼──────────────┤
│Între 51 şi 75 │ 3│
├───────────────────────┼──────────────┤
│Între 76 şi 100 │ 4│
├───────────────────────┼──────────────┤
│Între 101 şi 125 │ 5│
├───────────────────────┼──────────────┤
│Între 126 şi 150 │ 6│
├───────────────────────┼──────────────┤
│Între 151 şi 175 │ 7│
├───────────────────────┼──────────────┤
│Între 176 şi 200 │ 8│
├───────────────────────┼──────────────┤
│Între 201 şi 225 │ 9│
└───────────────────────┴──────────────┘



o) Fiecare etapã de implementare a proiectului se realizeazã în cooperare cu misiunile diplomatice ale României şi cu autoritãţile competente în domeniul educaţiei din ţãrile partenere.

II. Activitãţile Proiectului în anul şcolar 2010-2011
Principalele activitãţi ale Proiectului sunt:
A. Pregãtirea anului şcolar
B. Derularea şi monitorizarea Proiectului
C. Evaluarea Proiectului
A. Pregãtirea anului şcolar:
a) numirea, prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, a Comisiei de implementare şi coordonare a Proiectului;
b) elaborarea calendarului de activitãţi ale Proiectului;
c) elaborarea şi aprobarea documentelor necesare punerii în aplicare a activitãţilor;
d) selectarea şi repartizarea personalului;
e) întâlniri, reuniuni cu autoritãţile responsabile din ţãrile partenere.
B. Derularea şi monitorizarea Proiectului:
a) formarea personalului care predã cursul LCCR;
b) asigurarea suportului de curs, a ghidului de limba românã şi a altor materiale didactice;
c) monitorizarea activitãţii didactice prin:
- raportãri lunare transmise de personalul care predã cursul;
- asistenţã la ore;
d) consultãri cu autoritãţile educative partenere;
e) audienţe, reuniuni şi întâlniri metodice cu personalul implicat în predarea cursului.
C. Evaluarea Proiectului:
a) evaluarea personalului implicat în predarea cursului;
b) evaluarea anualã a Proiectului.

III. Selecţia şi repartizarea personalului implicat în predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã în anul şcolar 2010-2011
A. Selecţia
Selecţia şi repartizarea personalului care predã cursul LCCR în anul şcolar 2010-2011 se face în conformitate cu calendarul, care se afişeazã pe pagina web a Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
Selecţia personalului se face prin concurs, de cãtre Comisia de selecţie, numitã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
Concursul este organizat de cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului şi Institutul Limbii Române şi se desfãşoarã la sediile ambasadelor României din ţãrile partenere, conform calendarului.
Selecţia personalului implicat în predarea cursului în anul şcolar 2010-2011 cuprinde douã etape:
1. selecţia persoanelor care au predat cursul în anul şcolar precedent şi care solicitã continuarea activitãţii în anul şcolar 2010-2011.
Personalul care a predat cursul în anul şcolar precedent şi care doreşte sã îşi continue activitatea este selectat în urmãtoarele condiţii:
a) are calificativul "foarte bine" la evaluarea pentru anul şcolar 2009-2010;
b) depune, în perioada stabilitã prin calendar, un dosar cuprinzând:
- curriculum vitae actualizat;
- certificat medical cu menţiunea "apt de muncã";
- cazier judiciar;
- cererea-tip de continuare a activitãţii, prevãzutã în anexa nr. 6, care face parte integrantã din prezenta metodologie, în original;
- cartea de rezidenţã sau permisul de şedere în ţara pentru care aplicã, având valabilitate pânã la sfârşitul anului şcolar 2010-2011, în copie.
Toate documentele sunt obligatorii.
Cartea de rezidenţã sau permisul de şedere se va prezenta în original la şedinţa de repartizare a orelor.
Candidaţii care îndeplinesc cumulativ aceste condiţii sunt declaraţi admişi;
2. selecţia, prin concurs, a altor persoane în vederea ocupãrii orelor rãmase vacante.
Înscrierea la concurs se face prin depunerea, în termenele stabilite prin calendar, a unui dosar care conţine urmãtoarele documente:
a) lista semnatã a documentelor cuprinse în dosar;
b) formularul de înscriere completat, prevãzut în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezenta metodologie;
c) curriculum vitae în format european;
d) copii legalizate dupã cartea de rezidenţã sau permisul de şedere în ţara pentru care aplicã candidatul, din care sã rezulte valabilitatea rezidenţei/şederii pânã cel puţin la 31 august 2011;
e) copii legalizate dupã urmãtoarele acte de studii: diploma de bacalaureat, diploma de absolvire, diploma de licenţã, foaia matricolã pentru studiile universitare;
f) copie legalizatã dupã modulul psihopedagogic, dacã este cazul;
g) copie dupã cartea/carnetul de muncã sau alt act doveditor privind vechimea în învãţãmânt (dacã este cazul);
h) copie dupã atestatul de grad didactic (dacã este cazul);
i) certificat medical cu menţiunea "apt de muncã".
Cazierul judiciar se depune doar în cazul în care candidatul este declarat admis, în termen de 30 de zile de la data şedinţei publice de repartizare.
Toate documentele enumerate sunt obligatorii.
Sunt evaluate doar dosarele complete şi care sunt depuse în termenele stabilite prin calendar.
Dosarele se depun personal sau prin poştã la sediile ambasadelor României din ţãrile partenere, conform calendarului. Data poştei nu poate depãşi data-limitã de depunere prevãzutã în calendar.
La evaluarea dosarului nu se puncteazã alte documente decât cele enumerate mai sus.
Fiecare dosar primeşte, la depunere, un numãr de înregistrare.
Concursul constã în:
a) evaluarea dosarului;
b) interviul.
Toate etapele concursului sunt obligatorii.
Punctajul maxim la concurs este de 100 de puncte.
a) Evaluarea dosarului
Evaluarea dosarului constã în acordarea unui punctaj, care se constituie parte a punctajului final.
Punctajul maxim pentru dosar este de 25 de puncte, distribuite astfel:
Acte de studii - maximum 10 puncte:
- diplomã de licenţã în domeniul ştiinţelor umaniste - 10 puncte;
- diplomã de licenţã în alt domeniu decât cel al ştiinţelor umaniste - 4 puncte;
- diplomã de absolvire a colegiului de institutori şi învãţãtori - 9 puncte;
- diplomã de liceu pedagogic, cu specializarea învãţãtor - 8 puncte.
Se puncteazã numai diploma cu punctajul cel mai mare.
Grad didactic - maximum 5 puncte:
- gradul didactic I - 5 puncte;
- gradul didactic II - 3 puncte;
- gradul didactic definitiv - 2 puncte.
Se puncteazã numai gradul cel mai mare.
Vechime în învãţãmânt - maximum 5 puncte
Se acordã câte 0,5 puncte pentru fiecare an de vechime în învãţãmânt, dar nu mai mult de 5 puncte.
Modul psihopedagogic - 5 puncte
- dovada de absolvire a modulului psihopedagogic sau a disciplinelor corespunzãtoare acestuia - foaie matricolã sau atestat
Punctajul minim necesar la evaluarea dosarului, în vederea susţinerii interviului, este de 14 puncte.
b) Interviul
Punctajul maxim pentru interviu este de 75 de puncte, parte a punctajului final.
Probele cuprinse în interviu sunt:
- cunoaşterea Proiectului, a programei cursului LCCR - maximum 20 de puncte;
- competenţe de comunicare în limba ţãrii pentru care aplicã candidatul - maximum 15 puncte;
- prezentarea unui proiect didactic pe o temã aleasã din programa cursului - maximum 20 de puncte;
- prezentarea unui proiect cu tema "Promovarea limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţãrile Uniunii Europene" sau a unui proiect de deschidere interculturalã pentru unitãţi şcolare din ţara pentru care candideazã, pe cel mult douã pagini - maximum 20 de puncte.
Susţinerea fiecãrei probe este obligatorie.
Nesusţinerea uneia sau a mai multor probe atrage dupã sine eliminarea candidatului din concurs.
Punctajul minim necesar la interviu este de 50 de puncte.
Câte un exemplar din proiecte se predã comisiei la susţinerea probei.
Sunt declaraţi admişi candidaţii care cumuleazã, prin adunarea punctajelor de la dosar şi de la interviu, minimum 64 de puncte.
Rezultatele evaluãrii dosarului, ale interviului, precum şi rezultatele finale ale concursului se afişeazã pe pagina web a Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, conform calendarului.
B. Repartizarea orelor
Repartizarea orelor de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã, în conformitate cu oferta educaţionalã a partenerilor strãini, se face în şedinţã publicã. Şedinţa publicã cuprinde douã etape, astfel:
a) etapa I - repartizarea candidaţilor care beneficiazã de continuitate, admişi în prima etapã de selecţie
Repartizarea se face astfel:
(i) în unitãţile şcolare în care au funcţionat în anul şcolar 2009-2010;
(ii) în alte unitãţi şcolare care figureazã în oferta educaţionalã, în ordinea descrescãtoare a punctajelor obţinute la evaluarea pentru anul şcolar 2009-2010.
În cazul punctajelor egale, departajarea se face luând în considerare, în ordine, urmãtoarele criterii:
- apropierea de domiciliu;
- punctajul acordat pentru diploma de studii;
- gradul didactic;
b) etapa a II-a - repartizarea orelor rãmase vacante persoanelor declarate admise în urma concursului.
Repartizarea orelor cuprinse în oferta partenerilor, rãmase disponibile dupã prima etapã, se face în ordinea descrescãtoare a punctajului obţinut la concurs.
În cazul punctajelor egale, departajarea se face luând în considerare, în ordine, urmãtoarele criterii:
- punctajul obţinut la interviu;
- punctajul obţinut la evaluarea dosarului.
Persoanele declarate admise şi care au optat pentru un numãr de ore de predare a cursului LCCR sunt numite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.

IV. Drepturile şi obligaţiile personalului implicat în predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã
1. Personalul implicat în predarea cursului are urmãtoarele drepturi:
a) dreptul la plata orelor predate, conform prevederilor legale în vigoare;
b) dreptul la suportul de curs şi alte materiale didactice pe care Institutul Limbii Române le pune la dispoziţie;
c) dreptul la informare şi consultare;
d) dreptul la egalitatea de şanse şi tratament;
e) dreptul de a i se asigura confidenţialitatea datelor cu caracter personal.
2. Personalul implicat în predarea cursului are urmãtoarele obligaţii:
a) sã comunice în scris Institutului Limbii Române datele contului bancar pentru efectuarea plãţilor;
b) sã transmitã Institutului Limbii Române, în termen de 5 zile, orice modificare privind datele de contact, preschimbarea actului de identitate sau schimbarea contului bancar în care se vireazã drepturile bãneşti;
c) sã transmitã, prin fax sau e-mail, Institutului Limbii Române, pânã la data de 10 a fiecãrei luni, raportul de activitate aferent lunii precedente;
d) sã predea, în original, rapoartele lunare, în termenele stabilite de Institutul Limbii Române;
e) sã respecte prevederile, atribuţiile şi normele cuprinse în regulamentul intern al unitãţii şcolare în care îşi desfãşoarã activitatea;
f) sã respecte şi sã ducã la îndeplinire atribuţiile ce îi revin din fişa postului;
g) sã aibã, în toate împrejurãrile, o conduitã profesionalã şi moralã ireproşabilã şi sã dea dovadã de demnitate şi responsabilitate în îndeplinirea atribuţiilor;
h) sã participe la sesiunile de formare organizate de cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului şi Institutul Limbii Române, precum şi la alte activitãţi organizate de cãtre acestea;
i) sã respecte toate termenele de lucru impuse de cãtre Institutul Limbii Române.

V. Evaluarea anualã a personalului implicat în Proiect
Personalul care predã cursul LCCR este evaluat anual de cãtre Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului, utilizând instrumentele de lucru cuprinse în anexele nr. 2-5, care fac parte integrantã din prezenta metodologie.
Fişa de post cuprinde principalele atribuţii ale personalului care predã cursul LCCR, în concordanţã cu specificul Proiectului (anexa nr. 2).
Raportul lunar al activitãţii didactice se întocmeşte de cãtre personalul care predã cursul, pentru pontarea orelor efectuate (anexa nr. 3).
Fişa de (auto)evaluare a personalului didactic este structuratã pe unitãţi de competenţã, asociate cu indicatori de performanţã, având la bazã fişa de post (anexa nr. 4).
Portofoliul profesorului reprezintã cartea de vizitã a activitãţii didactice, care permite pãstrarea materialelor şi organizarea acestora astfel încât ele sã devinã operaţionale în activitatea didacticã şi de evaluare (anexa nr. 5).
Raportul anual de activitate se întocmeşte urmãrind itemii din Fişa postului şi din Fişa de (auto)evaluare.
Toate instrumentele de lucru se arhiveazã la Institutul Limbii Române.
Rezultatele evaluãrii se comunicã personalului implicat în proiect, la finele anului şcolar.
Eventualele contestaţii privind evaluarea anualã se adreseazã în scris Institutului Limbii Române şi se soluţioneazã de cãtre comisia numitã prin decizia directorului acestuia. Contestaţiile se transmit prin scrisoare cu confirmare de primire la sediul Institutului Limbii Române, în termen de 5 zile de la data comunicãrii calificativului. Hotãrârile Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor sunt definitive şi se pot ataca numai prin procedura contenciosului administrativ, contestaţia reprezentând plângerea din cadrul procedurii prealabile reglementate de <>art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


ANEXA 1
la metodologie


DOAMNĂ/DOMNULE PREŞEDINTE,

Subsemnatul/Subsemnata ........./(numele şi prenumele, cu iniţiala tatãlui)/....................., nãscut(ã) la data de (ziua, luna, anul) .........../......../19....., domiciliat(ã)/rezident(ã) în ........................, legitimat(ã) cu ........./(paşaport/carte de rezidenţã)/............... seria ...... nr. ..........., eliberat(ã) la data de ..... de cãtre ......., cu domiciliul/rezidenţa în localitatea ............., str. ............ nr. ......, ap. ....., regiunea ..........., ţara ............., telefon ............., absolvent(ã) al (a) ............................., Facultatea/Colegiul/Liceul ............................, cu durata studiilor de ...... ani, cu specialitatea principalã ................, secundarã .............., cu/fãrã examen de licenţã (stat)/absolvire ..........................
La 1 septembrie 2010 am o vechime efectivã în învãţãmânt de ....... ani.
Grad didactic: definitiv; gradul II; gradul I .....................................
Am avut urmãtorul statut în învãţãmânt: titular/suplinitor calificat/suplinitor necalificat ................ .
Ocupaţia actualã: .........................................
Vã rog sã îmi aprobaţi înscrierea la concursul din .............. 2010, în vederea predãrii cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã la unitãţi şcolare din Italia/Spania/Belgia.



Semnãtura solicitantului
............................

Data ........................

Localitatea .................



ANEXA 2
la metodologie


FIŞA DE POST

Numele şi prenumele .....................................
An şcolar 2010-2011
Obiectiv general: promovarea limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti
I. Atribuţii generale
1. Respectã legislaţia în vigoare.
2. Studiazã şi aplicã prevederile curriculei cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului (MECTS) şi materialele bibliografice recomandate.
3. Rãspunde în faţa conducerii şcolii şi a reprezentanţilor MECTS de calitatea activitãţii desfãşurate.
4. Transpune în activitatea proprie obiectivele stabilite prin politica de dezvoltare a şcolii şi prin politica educaţionalã a MECTS.
5. Respectã şi aplicã normele referitoare la deontologia profesionalã.
6. Întocmeşte raportãri, statistici, sinteze privind situaţia şcolarã, precum şi orice alte materiale solicitate de cãtre Comisia pentru implementarea şi coordonarea Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului privind predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã în unitãţi de învãţãmânt din state membre ale Uniunii Europene.
7. Se preocupã în permanenţã de ridicarea nivelului de pregãtire profesionalã.

II. Atribuţii specifice
A. Proiectarea didacticã
1. Analizeazã programa şi materialele bibliografice recomandate.
2. Selecteazã materialele şi mijloacele didactice adecvate.
3. Întocmeşte planificãrile calendaristice.
4. Elaboreazã proiectele didactice:
● stabileşte obiectivele operaţionale ale lecţiei;
● stabileşte conţinutul activitãţii de învãţare;
● alege strategiile didactice de tip activ, participativ, formativ;
● construieşte situaţii de învãţare care solicitã participarea creativã a fiecãrui elev;
● adapteazã informaţia la posibilitãţile de învãţare, în funcţie de particularitãţile grupului instruit;
● repartizeazã timpul pentru fiecare secvenţã a lecţiei.
B. Procesul de învãţare
1. Creeazã condiţii optime în vederea organizãrii procesului de receptare a cunoştinţelor:
● selecteazã situaţii de învãţare adecvate tipului de deprinderi şi abilitãţi care trebuie formate;
● selecteazã procedee, tehnici şi metode de predare (în funcţie de obiectivele propuse, de particularitãţile de vârstã şi individuale ale elevilor şi de eterogenitatea grupelor).
2. Organizeazã activitãţile practice şi aplicative în procesul de învãţare:
● coreleazã gradul de dificultate şi complexitate a activitãţilor practice şi aplicative cu particularitãţile grupei de elevi.
3. Utilizeazã eficient materialul didactic şi mijloacele audiovizuale:
● identificã situaţiile care necesitã folosirea materialului didactic şi a mijloacelor audiovizuale;
● coreleazã toate aceste materiale şi mijloace cu conţinuturile de învãţare, în vederea asigurãrii unei instruiri eficiente.
4. Elaboreazã instrumentele de evaluare a elevilor:
● selecteazã conţinuturile ce urmeazã a fi evaluate, în funcţie de obiectivele evaluãrii;
● coreleazã tipurile de itemi cu natura obiectivelor şi conţinuturilor;
● decide asupra formelor şi metodelor de evaluare obiective;
● apreciazã şi valorificã rezultatele evaluãrii în scopul diagnozei şi prognozei;
● stabileşte strategii didactice adecvate, în scopul remedierii deficienţelor procesului educaţional, în funcţie de rezultatele înregistrate la evaluare.
C. Acţiuni extracurs
Proiecteazã şi realizeazã activitãţi extracurs în concordanţã cu obiectivele educaţionale stabilite: expoziţii, cenacluri, simpozioane, sesiuni de comunicãri ale elevilor, manifestãri cultural-artistice, sportive şi de recreere.
D. Dezvoltarea profesionalã
1. Identificã nevoile proprii de perfecţionare şi formare profesionalã.
2. Participã la activitãţi de perfecţionare şi formare profesionalã organizate de cãtre instituţii la nivel local/regional/naţional.


Am luat la cunoştinţã.
......................


ANEXA 3
la metodologie




Nume: ......................................................
Prenume: ...................................................
Unitatea şcolarã: ..........................................
Regiunea/Localitatea: ......................................
Ţara: ......................................................


RAPORT LUNAR
privind activitatea didacticã
luna ....... anul .........


CURSUL DE LIMBĂ, CULTURĂ ŞI CIVILIZAŢIE ROMÂNEASCĂ

I. Indicatori*1)

┌────┬────────────────────┬────────────┬───────────┬───────┬────────────────┐
│Nr. │ │ │ │Numãrul│Numãrul de elevi│
│crt.│Unitatea de învãţare│Tema lecţiei│Clasa/Grupa│de ore │prezenţi │
├────┼────────────────────┼────────────┼───────────┼───────┼────────────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼───────────┼───────┼────────────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼───────────┼───────┼────────────────┤
│ 3.│ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼───────────┼───────┼────────────────┤
│....│ │ │ │ │ │
└────┴────────────────────┴────────────┴───────────┴───────┴────────────────┘

II. Descrierea activitãţilor, conform unitãţilor de învãţare*2)
...................................................................

III. Observaţii*3)
..................................................................

Semnãtura conducerii unitãţii şcolare
......................................

Semnãtura personalã
......................



----------
*1) Completarea tuturor câmpurilor este obligatorie.
*2) Se descrie pe scurt în maximum 10 rânduri fiecare lecţie predatã.
*3) Se menţioneazã problemele intervenite în activitatea de predare a cursului.



ANEXA 4
la metodologie






FIŞA
de (auto)evaluare a personalului didactic


Numele şi prenumele .............
Anul şcolar 2010-2011

┌───────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────┐
│UNITĂŢI DE │INDICATORI DE PERFORMANŢĂ │ PUNCTAJ │
│COMPETENŢĂ │ ├─────┬─────┬─────┤
│ │ │MAXI-│AUTO-│EVA- │
│ │ │MUM │EVA- │LUARE│
│ │ │ │LUARE│ │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│A. Proiectarea │1. Cunoaşterea programei şi a materialelor bibliografice│ 5 │ │ │
│ didacticã │recomandate │ │ │ │
│ 20 p │2. Selecţia materialelor şi mijloacelor didactice │ 5 │ │ │
│ │3. Elaborarea planificãrilor calendaristice │ 5 │ │ │
│ │● alegerea unor strategii optime pentru parcurgerea │ │ │ │
│ │programei şi atingerea obiectivelor generale şi │ │ │ │
│ │specifice │ │ │ │
│ │4. Elaborarea proiectelor didactice │ 5 │ │ │
│ │● stabilirea obiectivelor lecţiilor │ │ │ │
│ │● fixarea conţinutului unitãţilor de învãţare │ │ │ │
│ │● corelarea strategiilor didactice cu prevederile │ │ │ │
│ │programei, obiectivele şi conţinuturile │ │ │ │
│ │activitãţilor şi numãrul orelor alocate │ │ │ │
│ │● gestionarea timpului pentru fiecare secvenţã │ │ │ │
│ │de învãţare │ │ │ │
│ │● transmiterea accesibilã a informaţiei conform │ │ │ │
│ │nivelului de pregãtire a elevilor │ │ │ │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│B. Procesul de │1. Selectarea situaţiilor de învãţare care duc la │ 5 │ │ │
│ învãţare │crearea şi dezvoltarea deprinderilor şi abilitãţilor │ │ │ │
│ 20 p │2. Selecţia procedeelor, tehnicilor şi metodelor de │ 5 │ │ │
│ │predare (în funcţie de obiectivele propuse, de │ │ │ │
│ │particularitãţile de vârstã ale elevilor şi de │ │ │ │
│ │eterogenitatea grupelor) │ │ │ │
│ │3. Organizarea activitãţilor practice şi aplicative │ 5 │ │ │
│ │în procesul de învãţare │ │ │ │
│ │4. Evaluarea elevilor │ 5 │ │ │
│ │● alegerea şi utilizarea instrumentelor de evaluare │ │ │ │
│ │● aprecierea şi valorificarea rezultatelor evaluãrii │ │ │ │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│C. Raportãri │1. Punctualitatea transmiterii │ 10│ │ │
│ tehnico- │2. Rigurozitatea întocmirii respectând normele de │ 10│ │ │
│ narative │redactare şi completare │ │ │ │
│ 20 p │ │ │ │ │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│D. Acţiuni │Participarea sau organizarea de expoziţii, cenacluri, │ 10│ │ │
│ extracurs │simpozioane, sesiuni de comunicãri ale elevilor, │ │ │ │
│ 10 p │manifestãri cultural-artistice, sportive şi de │ │ │ │
│ │recreere; elaborarea sau colaborarea la reviste şcolare │ │ │ │
│ │sau alte publicaţii │ │ │ │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│E. Dezvoltarea │1. Participarea la activitãţi de perfecţionare şi │ 5 │ │ │
│ profesionalã │formare profesionalã organizate la nivelul şcolii │ │ │ │
│ 10 p │2. Participarea la activitãţi de perfecţionare şi │ 5 │ │ │
│ │formare profesionalã organizate de cãtre instituţii la │ │ │ │
│ │nivel regional/naţional │ │ │ │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│F. Evaluarea │1. Implicarea în promovarea cursului LCCR în unitatea │ 1 │ │ │
│ realizatã de │şcolarã │ │ │ │
│ directorii │2. Activitatea didacticã desfãşuratã în anul şcolar │ 1 │ │ │
│ şcolilor │2009-2010 │ │ │ │
│ 10 p │3. Respectarea regulamentului de organizare şi │ 1 │ │ │
│ │funcţionare a unitãţii de învãţãmânt │ │ │ │
│ │4. Colaborarea cu colectivul de cadre didactice │ 1 │ │ │
│ │şi conducãtorul unitãţii de învãţãmânt │ │ │ │
│ │5. Participarea şi implicarea în activitãţile unitãţii │ 1 │ │ │
│ │şcolare │ │ │ │
│ │6. Organizarea şi desfãşurarea activitãţilor extracurs │ 1 │ │ │
│ │7. Colaborarea cu familiile copiilor │ 1 │ │ │
│ │8. Sprijinul acordat elevilor de origine românã în │ 1 │ │ │
│ │procesul de integrare în ţara de adopţie │ │ │ │
│ │9. Contribuţia la promovarea interculturalitãţii şi │ 1 │ │ │
│ │a multilingvismului │ │ │ │
│ │10. Impactul realizat prin predarea cursului │ 1 │ │ │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│G. Raportul │(maximum 3 pagini în limba românã) │ 10 │ │ │
│ anual de │ │ │ │ │
│ activitate │ │ │ │ │
│ 10 p │ │ │ │ │
├───────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│PUNCTAJ TOTAL: │ │ 100 │ │ │
└───────────────┴────────────────────────────────────────────────────────┴─────┴─────┴─────┘
┌───────────────┬──────────────┐
│PUNCTAJ TOTAL │CALIFICATIVUL │
├───────────────┼──────────────┤
│81 p-100 p │Foarte bine │
├───────────────┼──────────────┤
│71 p-80 p │Bine │
├───────────────┼──────────────┤
│61 p-70 p │Satisfãcãtor │
├───────────────┼──────────────┤
│Sub 60 p │Nesatisfãcãtor│
└───────────────┴──────────────┘


Calificativul acordat ........

Evaluatori: ................... Semnãtura cadrului didactic evaluat
......................... ...................................


Data ......................




ANEXA 5
la metodologie


PORTOFOLIUL PROFESORULUI

Portofoliul profesorului reprezintã cartea de vizitã a activitãţii didactice a profesorului, permite pãstrarea materialelor şi organizarea acestora astfel încât sã fie operaţionale, obligã profesorul la o muncã de calitate, la responsabilitate şi rigoare profesionalã, întrucât toate "documentele" sunt la "vedere".

STRUCTURĂ
I. Date personale
a) Curriculum vitae (model european)
b) Structura anului şcolar
c) Încadrarea (clase, numãr de ore)
d) Orarul sãptãmânii
e) Calendarul activitãţilor extracurs
f) Fişã de autoevaluare/evaluare

II. Activitatea didacticã
a) Programa cursului opţional, în limba ţãrii de adopţie
b) Planificarea materiei (planificarea anualã şi pe unitãţi de învãţare), personalizatã
c) Proiecte didactice
d) Teste iniţiale şi finale de evaluarea a cunoştinţelor elevilor
e) Forme de evaluare alternativã/proiecte, referate, eseuri, fişe individuale şi colective de lucru, portofolii etc.
f) Catalogul profesorului
g) Lista materialului didactic utilizat

III. Activitatea extracurs
Calendarul activitãţilor extracurs (documente justificative)

IV. Alte activitãţi şi proiecte
a) Activitãţi de voluntariat (documente justificative)
b) Activitãţi desfãşurate împreunã cu cadrele didactice din unitatea de învãţãmânt

V. Activitatea de perfecţionare
a) Evidenţa activitãţilor de perfecţionare organizate la nivelul şcolii (diplome, certificate obţinute, dacã este cazul)
b) Participarea la cursurile de formare iniţiate de cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului
c) Parcurgerea unor forme de învãţãmânt postuniversitar organizate de ţara de adopţie.


ANEXA 6
la metodologie



CERERE - TIP
de continuare a activitãţii în cadrul Proiectului
Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului
privind predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie
româneascã în anul şcolar 2010-2011

Subsemnatul/a ................................................, domiciliat(ã) în ..................................., posesor/posesoare al/a actului de identitate ........... seria ....... nr. .................., eliberat de .........................., solicit continuarea activitãţii în cadrul Proiectului privind predarea cursului de Limbã, culturã şi civilizaţie româneascã în anul şcolar 2010-2011.
Menţionez cã în anul şcolar 2009-2010 am predat cursul ........................... în ................................, localitatea ............................................., şi am obţinut calificativul ............................................. la evaluarea anualã.


Data ................ Semnãtura
.............


-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016