Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 27 aprilie 2005  de elaborare, avizare si aprobare a standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului pentru invatamantul postliceal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 27 aprilie 2005 de elaborare, avizare si aprobare a standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului pentru invatamantul postliceal

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 481 din 7 iunie 2005
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta metodologie reglementeazã procesul de elaborare, avizare şi aprobare a standardelor de pregãtire profesionalã şi a curriculumului pentru calificãrile care se pot obţine prin învãţãmântul postliceal, pânã la înfiinţarea comitetelor sectoriale ale Autoritãţii Naţionale pentru Calificãri.
(2) Conform <>Legii nr. 132/1999 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, republicatã, modificatã prin <>Legea nr. 559/2004 , comitetele sectoriale au ca rol principal "dezvoltarea, actualizarea şi validarea calificãrilor, prin participarea partenerilor sociali, la nivelul sectoarelor de activitate".
ART. 2
(1) Învãţãmântul postliceal asigurã formarea de tehnicieni specialişti şi maiştri care sã lucreze într-un domeniu (nivel 3 de calificare). Nivelul de calificare este definit prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Absolventul învãţãmântului postliceal va dovedi urmãtoarele achiziţii exprimate prin:
a) competenţe în domeniul de specializare, operabile în desfãşurarea unui proces tehnologic sau a unei activitãţi economico-sociale;
b) competenţe antreprenoriale care sã îi permitã înfiinţarea unei întreprinderi mici/mijlocii sau conducerea unui proces tehnologic, economic, social ori administrativ;
c) competenţe de operare PC care sã îi faciliteze administrarea şi/sau gestionarea firmei proprii sau conducerea unui proces tehnologic, economic, social sau administrativ la nivelul calificãrii dobândite;
d) competenţe de comunicare în una-douã limbi strãine, aplicate domeniilor de activitate respective.

CAP. II
Elaborarea, avizarea şi aprobarea standardelor de pregãtire profesionalã şi a curriculumului pentru învãţãmântul postliceal

ART. 3
Elaborarea, avizarea şi aprobarea standardelor de pregãtire profesionalã şi a curriculumului pentru învãţãmântul postliceal, la calificãrile incluse în Nomenclatorul calificãrilor pentru şcoalã postlicealã şi şcoalã de maiştri, urmãresc etapele:
1. Unitatea de învãţãmânt interesatã de şcolarizarea prin învãţãmânt postliceal într-o calificare (pe baza solicitãrilor ferme ale angajatorilor şi a avizului Comitetului Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social pentru Formarea Profesionalã - C.L.D.P.S.F.P.) comunicã, în scris, intenţia de a elabora curriculumul pentru calificarea respectivã, precum şi grupul de lucru (cadre didactice de specialitate din unitatea de învãţãmânt respectivã, specialişti şi parteneri locali) Centrului Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic, pânã la data de 1 noiembrie a anului şcolar anterior şcolarizãrii.
2. Centrul Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic, prin personalul de specialitate, acordã consultanţã grupului de lucru pentru elaborarea urmãtoarelor documente:
a) standardul de pregãtire profesionalã, pe baza consultãrii standardelor ocupaţionale elaborate de Consiliul pentru Standarde Ocupaţionale şi Atestare (C.O.S.A.) sau, în lipsa acestora, pe baza setului de competenţe necesare practicãrii calificãrii, identificat împreunã cu reprezentanţi ai agenţilor economici, asociaţiilor profesionale, patronatelor din domeniul respectiv;
b) planul de învãţãmânt şi programele şcolare aferente (curriculum scris), pe baza standardului de pregãtire profesionalã.
3. Documentele cuprinse la lit. a) şi b) se denumesc în continuare documentaţie.
4. Documentaţia elaboratã se aprobã în consiliul de administraţie al şcolii şi se avizeazã de 1-2 parteneri sociali din domeniu.
5. Documentaţia se avizeazã de Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social pentru Formarea Profesionalã, constituit în cadrul Consiliului consultativ al inspectoratului şcolar, şi se înainteazã inspectoratului şcolar spre analizã şi avizare de cãtre inspectorul şcolar de specialitate.
6. Documentaţia însoţitã de avizele prezentate la pct. 4 şi 5 se înainteazã, de regulã, pânã la data de 1 martie a anului şcolar anterior şcolarizãrii, spre analizã şi avizare metodologicã, Centrului Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic, instituţie subordonatã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
7. Dupã avizare, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic înainteazã:
a) standardul de pregãtire profesionalã Comisiei de validare pentru domeniul respectiv, comisie constituitã conform ghidului de validare elaborat prin programul PHARE TVET 2001 şi aprobat prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii. În cazul în care funcţioneazã comitete sectoriale ale autoritãţii naţionale a calificãrilor, standardele de pregãtire profesionalã se înainteazã acestora pentru validare. Procesul de validare se desfãşoarã, de regulã, în perioada 1-30 aprilie a anului în curs, pentru anul şcolar urmãtor. Prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, standardul de pregãtire profesionalã validat de Comisia de validare/Comitetul sectorial este confirmat ca document naţional pe baza cãruia s-a elaborat curriculumul scris;
b) curriculumul scris Direcţiei generale învãţãmânt preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, care convoacã comisia naţionalã de specialitate în perioada 1-31 mai a anului în curs pentru anul şcolar urmãtor.
8. Comisia naţionalã de specialitate analizeazã curriculumul în şedinţã de lucru şi propune aprobarea sau revizuirea acestuia. Aprobarea curriculumului se va face pânã la data de 15 iunie a anului în curs, pentru anul şcolar urmãtor.
9. Prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, curriculumul scris este aprobat. Acest document devine parte a curriculumului naţional.
ART. 4
(1) În elaborarea standardelor de pregãtire profesionalã şi a curriculumului scris se utilizeazã Reperele metodologice pentru proiectarea standardelor de pregãtire profesionalã şi a curriculumului pentru învãţãmântul postliceal, cuprinse în anexa nr. 2, şi Manualul de scriere a unitãţilor de competenţã, elaborat în cadrul proiectului PHARE TVET 2001 de modernizare a învãţãmântului profesional şi tehnic, aprobat prin ordin de cãtre ministrul educaţiei şi cercetãrii.
(2) În derularea etapelor, transmiterea documentaţiei se face pe suport informatic şi pe suport hârtie.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016