Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 25 iulie 2024  pentru obţinerea avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor din cadrul Programului naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 25 iulie 2024 pentru obţinerea avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor din cadrul Programului naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 741 din 30 iulie 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 3.991 din 25 iulie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 741 din 30 iulie 2024.
──────────
    I. Elemente de context
    Luând în considerare amplele nevoi din sectorul medical, acordarea sprijinului financiar pentru investiţii în acest domeniu se situează în vârful priorităţilor statului român şi de aceea investiţiile în infrastructura publică a spitalelor orăşeneşti şi municipale şi investiţiile în infrastructura publică a spitalelor judeţene, spitalelor judeţene de urgenţă, spitalelor monospecialitate, iniţial prevăzute a fi finanţate prin Programul Sănătate, vor fi finanţate prin Programul naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti.
    Având în vedere că sectorul spitalicesc rămâne principala componentă a sistemului de sănătate care necesită investiţii suplimentare cu scopul de a asigura atât modernizarea infrastructurii de sănătate şi asistenţă medicală la nivel regional, cât şi creşterea accesului persoanelor, inclusiv al celor vulnerabile, la servicii medicale de calitate, intervenţia legislativă de urgenţă a Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene propune măsuri concrete care asigură astfel premisele demarării şi implementării proiectelor de infrastructură de sănătate publică de interes public şi implementarea acestora prin implicarea autorităţilor publice locale, conducând astfel la un plus de eficienţă şi la obţinerea de rezultate în domeniul sănătăţii.
    Începând cu data de 28 martie 2024, domeniul la care face referire proiectul de act normativ este reglementat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 29/2024 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti şi pentru abrogarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 55/2023 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în cadrul
    Programului Sănătate şi din împrumuturi contractate cu instituţiile financiare internaţionale.
    Adoptarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2024 a făcut parte din măsurile rapide şi coerente de intervenţie, având în vedere faptul că prin Programul naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti urmează să fie iniţiate şi finalizate obiective de investiţii în domeniul infrastructurii publice a spitalelor orăşeneşti, municipale/municipale de urgenţă, şi judeţene/judeţene de urgenţă, spitale de specialitate, spitale clinice, spitale clinice de urgenţă, în vederea asigurării de servicii medicale de calitate pentru toată populaţia României, pentru a putea recupera discrepanţele din sistemul de sănătate publică şi a asigura creşterea calităţii serviciilor medicale publice la care să aibă acces cetăţenii.
    Investiţiile realizate în infrastructura de sănătate contribuie la: creşterea calităţii serviciilor medicale, accesul rapid la asistenţă medicală preventivă şi curativă de bună calitate. Astfel, se vor reduce inegalităţile în ceea ce priveşte starea de sănătate a populaţiei, prin diagnosticarea precoce şi tratarea cu succes a unor afecţiuni grave, ducând la scăderea ponderii persoanelor cu nevoi medicale neacoperite. Prin investiţiile care vor fi finanţate se va acorda o atenţie specială adaptării infrastructurii nou-construite pentru persoanele cu dizabilităţi.
    Investiţiile realizate vor conduce la îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei asistenţei spitaliceşti, iar obiectivele specifice urmăresc crearea unei reţele spitaliceşti integrate funcţional, cu roluri şi funcţii specifice fiecărui nivel de complexitate şi competenţă al asistenţei medicale, îmbunătăţirea eficienţei şi sustenabilităţii serviciilor medicale, creşterea eficacităţii clinice în special la nivelul spitalelor, acces sporit al populaţiei din regiune la servicii medicale, inclusiv al grupurilor vulnerabile, reducerea mortalităţii evitabile în regiune, creşterea calităţii vieţii în regiune. O infrastructură nouă de sănătate va aduce beneficii semnificative pentru grupurile vulnerabile, aşa cum sunt definite de art. 6 lit. p) din Legea asistentei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, asigurându-le acces îmbunătăţit la serviciile medicale esenţiale, reducând disparităţile în îngrijirea sănătăţii şi contribuind la crearea unui mediu incluziv care să răspundă mai eficient nevoilor acestor categorii defavorizate. România, în calitate de stat membru al Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU) şi al Uniunii Europene (UE), şi-a exprimat adeziunea la cele 17 Obiective de dezvoltare durabilă (ODD) ale Agendei 2030, adoptată prin Rezoluţia Adunării Generale a ONU A/RES/70/1 în cadrul Summitului ONU pentru dezvoltare durabilă din septembrie 2015; astfel, din perspectiva dezvoltării durabile, investiţiile propuse vor contribui la obiectivul nr. 3 - Sănătate şi bunăstare, precum şi la obiectivul nr. 10 - Inegalităţi reduse, prin îmbunătăţirea accesului la servicii de asistenţă medicală de calitate, esenţială pentru funcţionarea adecvată a unei societăţi durabile, şi permiterea accesului la resurse al tuturor cetăţenilor.

    II. Cadrul legislativ general aplicabil:
    - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 29/2024 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti şi pentru abrogarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 55/2023 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate şi din împrumuturi contractate cu instituţiile financiare internaţionale;
    – Hotărârea Guvernului nr. 768/2024 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2024 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti şi pentru abrogarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 55/2023 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate şi din împrumuturi contractate cu instituţiile financiare internaţionale;
    – Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.408/2010 privind aprobarea criteriilor de clasificare a spitalelor în funcţie de competenţă;
    – Ordinul ministrului sănătăţii nr. 323/2011 privind aprobarea metodologiei şi a criteriilor minime obligatorii pentru clasificarea spitalelor în funcţie de competenţă, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

    III. Modalitatea de evaluare a solicitărilor în vederea obţinerii avizului de oportunitate
    ART. 1
    (1) Avizul de oportunitate este necesar în vederea implementării proiectelor de investiţii în spitale orăşeneşti, municipale/municipale de urgenţă, spitale judeţene/judeţene de urgenţă, spitale de specialitate, spitale clinice şi clinice de urgenţă, cu finanţare din Programul naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti.
    (2) Investiţiile care se pot finanţa în cadrul proiectelor pot fi:
    a) realizarea de construcţii noi/extinderea şi dotarea acestora;
    b) lucrări de modernizare/reabilitare la construcţii existente şi dotarea acestora;
    c) extindere la construcţiile existente, inclusiv lucrări de conectare la clădiri existente şi dotare;
    d) lucrări şi dotări pentru digitalizare şi tranziţie verde.

    (3) Pentru obţinerea avizului de oportunitate al Ministerului Sănătăţii în vederea implementării proiectelor din cadrul Programului naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti, solicitanţii transmit obligatoriu în format electronic, la adresa de e-mail, aviz.pn.investitii@ms.ro, următoarele documente:
    a) solicitare pentru obţinerea avizului de oportunitate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta metodologie;
    b) declaraţie privind evitarea conflictelor de interese, a fraudei, corupţiei şi dublei finanţări, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta metodologie;
    c) declaraţie de consimţământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie;
    d) declaraţie de angajament, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie;
    e) studiul de fezabilitate/PT/DALI, după caz;
    f) acordul de parteneriat, dacă este cazul.


    ART. 2
    (1) La nivelul Ministerului Sănătăţii, prin ordin al ministrului sănătăţii, se constituie o comisie de evaluare care analizează documentele depuse de solicitanţi în vederea obţinerii avizului de oportunitate.
    (2) În componenţa comisiei de evaluare sunt nominalizaţi reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii şi/sau reprezentanţi ai altor instituţii din sistemul sanitar.
    (3) Membrii comisiei de evaluare semnează declaraţii referitoare la evitarea conflictului de interese şi imparţialitate.
    (4) Comisia de evaluare analizează documentele transmise de către solicitant şi întocmeşte procesul-verbal al evaluării în termen de maximum 5 zile de la înregistrarea tuturor documentelor necesare.
    (5) În situaţia în care documentele transmise de solicitant sunt incomplete sau nu conţin informaţii suficiente în vederea evaluării obiective a acestora, comisia de evaluare poate solicita documente suplimentare.

    ART. 3
    (1) Comisia de evaluare, în urma analizei tuturor documentelor, întocmeşte procesul-verbal de evaluare, conform anexei nr. 5 la prezenta metodologie.
    (2) Procesul-verbal de evaluare asumat se înaintează ministrului sănătăţii în vederea aprobării.

    ART. 4
    (1) La nivelul Ministerului Sănătăţii, prin ordin al ministrului sănătăţii, se constituie o comisie de soluţionare a contestaţiilor, care analizează toate contestaţiile depuse de solicitanţi.
    (2) În componenţa comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt nominalizaţi reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii şi reprezentanţi ai altor instituţii din sistemul sanitar, alţii decât cei din componenţa comisiei de evaluare.
    (3) Membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor semnează declaraţii referitoare la evitarea conflictului de interese şi imparţialitate.
    (4) În termen de 48 de ore de la primirea rezultatului, solicitanţii pot formula contestaţii pentru care comisia de soluţionare a contestaţiilor va formula răspuns în maximum 2 zile lucrătoare.
    (5) Comisia de soluţionare a contestaţiilor analizează documentele transmise de către solicitant şi întocmeşte procesul-verbal, conform anexei nr. 6 la prezenta metodologie.
    (6) Procesul-verbal de soluţionare a contestaţiilor asumat se înaintează ministrului sănătăţii în vederea aprobării.
    (7) Rezultatul stabilit după soluţionarea contestaţiei rămâne definitiv.

    ART. 5
    Ministerul Sănătăţii, în baza procesului-verbal de evaluare, respectiv în baza procesului-verbal de soluţionare a contestaţiilor, eliberează avizul de oportunitate, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 7 la prezenta metodologie.


    IV. Dispoziţii finale
    ART. 6
    Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta metodologie.


    ANEXA 1

    la metodologie




    SOLICITARE
    pentru obţinerea avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor
    din cadrul Programului naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti

┌─────────────────────────┬──────────────────────┐
│Denumirea solicitantului:│ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Ordonatorul principal de │ │
│credite: │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Denumirea obiectivului de│ │
│investiţii conform │ │
│documentaţiei tehnice a │ │
│obiectivului de │ │
│investiţii │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │[ ] spital orăşenesc │
│ │[ ] spital municipal/ │
│ │municipal de urgenţă │
│Tipologia unităţii │[ ] spital judeţean/ │
│sanitare: │judeţean de urgenţă │
│ │[ ] spital de │
│ │specialitate │
│ │[ ] spital clinic/ │
│ │clinic de urgenţă │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Adresă │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Cod fiscal │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Contact │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│E-mail │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Telefon │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Reprezentant legal │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Funcţie │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Cererea de finanţare va │[ ] Da │
│fi depusă în parteneriat,├──────────────────────┤
│după caz. │[ ] Nu │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Existenţa acordului de │[ ] Da │
│parteneriat, după caz ├──────────────────────┤
│ │[ ] Nu │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Bugetul total al │ │
│obiectivului de │ │
│investiţii propus (lei │ │
│fără TVA) │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Contribuţie proprie (lei │ │
│fără TVA) │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Durata de implementare │ │
│(nr. luni estimate) │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Propunerea de investiţii │[ ] Da │
│face parte din categoria │ │
│unităţilor sanitare ├──────────────────────┤
│publice cu paturi. │[ ] Nu │
│ │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Terenurile aferente │ │
│investiţiilor, precum şi/│ │
│sau construcţiile │[ ] Da │
│prevăzute a fi realizate │ │
│prin proiectele din │ │
│cadrul programului se │ │
│află în proprietatea ├──────────────────────┤
│publică a statului sau a │ │
│unităţilor │ │
│administrativ-teritoriale│[ ] Nu │
│şi/sau în administrarea │ │
│beneficiarului. │ │
│ │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Beneficiarul proiectului │ │
│are drept legal de │[ ] Da │
│administrare temporară │ │
│asupra imobilelor, │ │
│constituit pe baza unui ├──────────────────────┤
│protocol de delegare │ │
│încheiat cu │[ ] Nu │
│administratorul de drept.│ │
│ │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Studiu de fezabilitate │ │
│(SF)/documentaţie de │[ ] Da │
│avizare a lucrărilor de │ │
│intervenţie (DALI)/ │ │
│proiectului tehnic (PT), ├──────────────────────┤
│după caz, proces-verbal │ │
│de recepţie a SF/DALI/Pt │[ ] Nu │
│pentru propunerile de │ │
│investiţii │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │[ ] construcţii noi │
│ │[ ] extindere │
│ │[ ] modernizare │
│ │[ ] reabilitare │
│ │[ ] extindere la │
│ │construcţiile │
│ │existente, inclusiv │
│Tipologie acţiuni │lucrări de conectare │
│ │la clădiri existente │
│ │[ ] lucrări pentru │
│ │digitalizare şi │
│ │tranziţie verde │
│ │[ ] dotări pentru │
│ │digitalizare şi │
│ │tranziţie verde │
│ │[ ] dotare │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │[ ] cardiologie │
│Încadrarea propunerii de │[ ] chirurgie │
│investiţii în cadrul de │cardiovasculară │
│dezvoltare al Strategiei │[ ] oncologie │
│naţionale de sănătate a │[ ] │
│României 2023-2030 şi al │obstetrică-ginecologie│
│altor documente │[ ] pediatrie │
│programatice (de exemplu,│[ ] neonatologie │
│master-planuri regionale │[ ] boli infecţioase │
│etc.) │şi pneumologie │
│Specialităţile care vor │[ ] psihiatrie │
│deservi unitatea sanitară│[ ] transplant │
│(Vă rugăm selectaţi din │[ ] politraumatologie │
│cele enumerate.) │[ ] neurochirurgie şi │
│ │boli cerebrovasculare │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Numărul propus de paturi │ │
│de spitalizare continuă │ │
│din cadrul investiţiei │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Numărul propus de paturi │ │
│de spitalizare de zi din │ │
│cadrul investiţiei │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Numărul propus de paturi │ │
│ATI │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Numărul propus de săli de│ │
│operaţie │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┤
│Digitalizare (Vă rugăm │ │
│descrieţi soluţiile de │ │
│digitalizare a unităţii │ │
│sanitare, dacă este │ │
│cazul.) │ │
└─────────────────────────┴──────────────────────┘


    1. Obiectivul proiectului
    Se va indica obiectivul pe care proiectul îşi propune să îl atingă.

    2. Justificarea proiectului
    În vederea justificării proiectului, se vor prezenta elemente precum cele de mai jos (lista nu este limitativă):
    - nevoile şi problemele identificate şi cum îşi propune proiectul să contribuie la satisfacerea nevoilor şi soluţionarea problemelor identificate;
    – competenţa solicitantului, inclusiv a partenerului, dacă este cazul, de a implementa proiectul propus în sensul satisfacerii nevoilor şi soluţionării problemelor identificate;
    – descrierea desfăşurării activităţii în prezent;
    – măsuri de asigurare a resursei umane specializate pentru funcţionarea unităţii sanitare şi după finalizarea proiectului;
    – etc.


    3. Principii orizontale
    3.1. Finanţări acordate/solicitate anterior cu scop similar
    Se vor menţiona proiectele care au fost derulate anterior de solicitant sau pentru care a fost solicitată finanţare cu scop similar. Se vor menţiona măsuri pentru evitarea dublei finanţări.

    3.2. Măsuri referitoare la respectarea principiului egalitate de şanse şi egalitate de gen
    3.3. Respectarea dezvoltării durabile şi a principiul DNSH „do no significant harm“

    Solicitant:
    Semnătura ..............
    Data ........................

    ANEXA 2

    la metodologie




    DECLARAŢIE
    privind evitarea conflictelor de interese, a fraudei, corupţiei şi dublei finanţări
    Subsemnatul/Subsemnata, ...............(prenumele şi numele).................., în calitate de reprezentant legal/împuternicit al ..............(denumirea solicitantului/partenerului).................., în cadrul proiectului .........(titlul proiectului)......., pentru a putea participa în proiectul sus-menţionat, pentru care se solicită finanţare din Programul naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti, declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, că:
    - voi lua toate măsurile necesare pentru prevenirea neregulilor grave (conflict de interese, fraudă, corupţie), atât în faza de selecţie, evaluare şi contractare a proiectului propus spre finanţare din Programul naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti, cât şi în cea de implementare a acestuia, în conformitate cu prevederile legale incidente;
    – proiectul propus spre finanţare (în întregime sau parţial) nu face obiectul unei alte solicitări de sprijin financiar care să acopere aceleaşi costuri;
    – proiectul propus spre finanţare (în întregime sau parţial) nu a mai beneficiat, în ultimii 5 ani, de sprijin financiar care să fi acoperit aceleaşi costuri.

    Am luat cunoştinţă că declaraţia în fals atrage după sine încetarea acordului de finanţare, precum şi obligarea organizaţiei pe care o reprezint la rambursarea banilor care fac obiectul dublei finanţări şi la plata de despăgubiri pentru perioada scursă de la încasarea finanţării nerambursabile până la data descoperirii falsului.
    Numele şi prenumele ............................
    Data ............................
    Semnătura ............................

    ANEXA 3

    la metodologie




    DECLARAŢIE
    de consimţământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal
    Subsemnatul/Subsemnata, ..............................., CNP ........................, posesor/posesoare al/a CI seria ....... nr. ......, domiciliat(ă) în ................................................., e-mail ..................., telefon ..........................., în calitate de reprezentant legal al ..............(Se vor completa denumirea, CUI/CIF şi adresa sediului social al solicitantului.)...........
    Declar prin prezenta că sunt de acord ca Ministerul Sănătăţii să fie autorizat, prin compartimentele de specialitate responsabile cu emiterea avizului de oportunitate pentru cererea de finanţare cu titlul ........................................., să proceseze datele mele personale/ale instituţiei pe care o reprezint în baza Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi să prelucreze, să stocheze/arhiveze datele conform normelor legale incidente.
    De asemenea, prin prezenta sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul mai sus menţionat, cu furnizarea datelor personale, precum şi cu accesarea şi prelucrarea acestora în bazele de date publice cu scopul realizării verificărilor presupuse de ghidul specific aplicabil, acordând inclusiv dreptul Ministerului Sănătăţii, Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene/Curţii Constituţionale a României/Direcţiei Naţionale Anticorupţie/Departamentului pentru Lupta Antifraudă şi altor instituţii implicate în sistemul de control şi/sau audit al fondurilor aferente Programului naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti de a utiliza datele disponibile în baze de date externe în scopul identificării şi calculării indicatorilor de risc în procesul de verificare şi contractare a cererii de finanţare cu titlul ........ (denumire proiect)........... .
    Declar că am luat cunoştinţă de drepturile mele conferite de Regulamentul (UE) 2016/679, inclusiv despre drepturile pe care subiecţii datelor cu caracter personal le deţin, dreptul la acces la date, dreptul la ştergerea datelor („dreptul de a fi uitat“), dreptul la restricţionare, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziţie, dreptul la rectificare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    Modalitatea prin care solicit să fiu contactat în scopul furnizării de informaţii este telefon .......................... şi/sau adresa de email .............................şi/sau fax ..................................
    Declar că am înţeles această declaraţie de consimţământ, că sunt de acord cu procesarea datelor mele personale prin canalele de mai sus în scopurile descrise în această declaraţie de consimţământ.
    Numele şi prenumele .....................
    Data .....................
    Semnătura ...........................

    ANEXA 4

    la metodologie




    DECLARAŢIE DE ANGAJAMENT^1
    (Se completează de solicitant.)
    Subsemnatul ................. (numele şi prenumele reprezentantului legal/împuternicit al instituţiei solicitante)........, posesor al CI seria ...... nr. ..............., eliberată de ............., CNP ............................./paşaport nr. ......................, eliberat de ..............., în calitate de ............... (funcţia reprezentantului legal/împuternicit al instituţiei solicitante), ..............., cunoscând că falsul în declaraţii este pedepsit de legea penală, mă angajez ca eu şi instituţia pe care o reprezint:
    1. să asigurăm condiţiile de desfăşurare optimă a activităţilor proiectului;
    2. să nu încercăm să obţinem informaţii confidenţiale legate de stadiul evaluării proiectului sau să influenţăm personalul Ministerului Sănătăţii/comisia de evaluare/experţii evaluatori în timpul procesului de evaluare şi selecţie;
    3. să asigurăm folosinţa echipamentelor şi aplicaţiilor pentru scopul declarat în proiect;
    4. să asigurăm capacitatea operaţională şi administrativă necesare implementării proiectului (resurse umane suficiente şi resurse materiale necesare);
    5. să asigurăm obligatoriu garanţia şi mentenanţa rezultatului proiectului prin contractul/contractele încheiat/încheiate pe perioada implementării cu diverşi furnizori sau prin surse proprii;
    6. să nu furnizăm informaţii false sau incomplete.

    Reprezentant legal/împuternicit
    (denumirea oficială a solicitantului)
    (funcţia reprezentantului legal/împuternicitului)
    (numele, prenumele reprezentantului legal/împuternicitului*)
    (semnătura reprezentantului legal/împuternicitului)
    Data: (zz/ll/aa)
    ^1 Se completează de către reprezentantul legal al solicitantului sau de către împuternicit.
    *) Se va completa cu majuscule şi fără abrevieri.

    ANEXA 5

    la metodologie




    PROCES-VERBAL
    de evaluare a proiectelor depuse în vederea obţinerii avizului de oportunitate

┌─────────────────────────────────────┬┐
│Titlul proiectului ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Codul proiectului ││
└─────────────────────────────────────┴┘


    Comisia de evaluare, constituită în baza .......... (act administrativ)............ nr. ........... din .....(data)..., formată din:
    - preşedinte:
    – membru:
    – membru:
    – secretar:

    s-a întrunit astăzi, ......(data)......., ora ........., în vederea evaluării documentelor justificative depuse de către ...........(denumirea solicitantului).......... în vederea obţinerii avizului de oportunitate pentru proiectul ..................(denumirea proiectului).............
    Procedura de evaluare s-a desfăşurat cu respectarea condiţiilor din cadrul Metodologiei pentru obţinerea avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor din cadrul Programului naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti, aprobată prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 3.991/2024.
    În vederea obţinerii avizului de oportunitate .........(denumirea solicitantului)............ a depus următoarele documente:
    - ...................... nr. ............ din data de ............;
    – ...................... nr. ............ din data de ............;
    (....).

    În urma analizării documentelor depuse de către .........(denumirea solicitantului)..........., comisia de evaluare a solicitat clarificări prin Adresa nr. ....... din data de ........... cu privire la ........... (Se completează doar dacă este cazul.)............ .
    În urma clarificărilor transmise de către .........(denumirea solicitantului)........... comisia de evaluare a constatat următoarele:

┌──────────────────────────────────┬───┐
│ │[ ]│
│ │Da │
│Anexa nr. 1 la metodologie ├───┤
│ │[ ]│
│ │Nu │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│Anexa nr. 1 a fost întocmită │Da │
│corect, complet şi semnată ├───┤
│ │[ ]│
│ │Nu │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│ │Da │
│Anexa nr. 2 la metodologie ├───┤
│ │[ ]│
│ │Nu │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│Anexa nr. 2 a fost întocmită │Da │
│corect, complet şi semnată ├───┤
│ │[ ]│
│ │Nu │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│ │Da │
│Anexei nr. 3 la metodologie ├───┤
│ │[ ]│
│ │Nu │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│Anexa nr. 3 a fost întocmită │Da │
│corect, complet şi semnată ├───┤
│ │[ ]│
│ │Nu │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│ │Da │
│Anexa nr. 4 la metodologie ├───┤
│ │[ ]│
│ │Nu │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│Anexa nr. 4 la metodologie a fost │Da │
│întocmită corect, complet şi ├───┤
│semnată │[ ]│
│ │Nu │
└──────────────────────────────────┴───┘


    Astfel, având în vedere solicitarea ............(denumirea solicitantului)............ nr. ............ din data de .............., ca urmare a evaluării documentelor justificative depuse în vederea avizului de oportunitate, comisia de evaluare propune emiterea avizului de oportunitate pentru proiectul .......................................... .
    Comisia de evaluare:
    - preşedinte:
    – membru:
    – membru:
    – secretar:


    ANEXA 6

    la metodologie




    PROCES-VERBAL
    de soluţionare a contestaţiilor pentru proiectele depuse în vederea obţinerii avizului de oportunitate

┌─────────────────────────────────────┬┐
│Titlul proiectului ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Codul proiectului ││
└─────────────────────────────────────┴┘


    Comisia de soluţionare a contestaţiilor, constituită în baza ...........(act administrativ)............ nr. ........... din ...(data)..., formată din:
    - preşedinte:
    – membru:
    – membru:
    – secretar:

    s-a întrunit astăzi, .......(data)......, ora ....., în vederea analizării contestaţiei depuse de către .............(denumirea solicitantului).............. pentru Avizul de oportunitate emis de către Ministerul Sănătăţii nr. ....... din data de ........... pentru proiectul ........(denumirea proiectului)........... .
    Procedura de soluţionare a contestaţiilor s-a desfăşurat cu respectarea condiţiilor din cadrul Metodologiei pentru obţinerea avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor din cadrul Programului naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti, aprobată prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 3.991/2024.
    Documentele depuse în vederea obţinerii avizului de către ...........(denumirea solicitantului).......... şi analizate de către comisia de evaluare au fost după cum urmează:
    - ...................... nr. ............ din data de ............;
    – ...................... nr. ............ din data de ............;
    (....).

    În etapa de evaluare comisia de evaluare a solicitat clarificări prin Adresa nr. ........ din data de ................ cu privire la ........ (Se completează doar dacă este cazul.)............. .
    În urma clarificărilor transmise de către ..........(denumirea solicitantului)......, comisia de evaluare a constatat următoarele: .......................

┌─────────────────────────────────┬────┐
│ │[ ] │
│ │Da │
│Anexa nr. 1 la metodologie ├────┤
│ │[ ] │
│ │Nu │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│Anexa nr. 1 a fost întocmită │Da │
│corect, complet şi semnată ├────┤
│ │[ ] │
│ │Nu │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│ │Da │
│Anexa nr. 2 la metodologie ├────┤
│ │[ ] │
│ │Nu │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│Anexa nr. 2 a fost întocmită │Da │
│corect, complet şi semnată ├────┤
│ │[ ] │
│ │Nu │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│ │Da │
│Anexa nr. 3 la metodologie ├────┤
│ │[ ] │
│ │Nu │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│Anexa nr. 3 a fost întocmită │Da │
│corect, complet şi semnată ├────┤
│ │[ ] │
│ │Nu │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│ │Da │
│Anexa nr. 4 la metodologie ├────┤
│ │[ ] │
│ │Nu │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│Anexa nr. 4 a fost întocmită │Da │
│corect, complet şi semnată ├────┤
│ │[ ] │
│ │Nu │
└─────────────────────────────────┴────┘


    Astfel, având în vedere Contestaţia depusă de către ............. (denumirea solicitantului)......... ............... nr. .......... din data de .............., ca urmare a evaluării documentelor justificative ce au stat la baza emiterii Avizului de oportunitate nr. .... din data de .........., comisia de soluţionare a contestaţiilor menţine decizia comisiei de evaluare/propune emiterea avizului pozitiv pentru proiectul ..........................................
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor:
    - preşedinte:
    – membru:
    – membru:
    – secretar:


    ANEXA 7

    la metodologie




    MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
    AVIZ
    de oportunitate a obiectivului de investiţii propus
    Către
    (....)
    În urma analizei solicitării privind acordarea Avizului de oportunitate nr. ........... cu privire la proiectul .......(denumirea proiectului)........., depus de către solicitantul ..........(denumirea solicitantului)............., vă comunicăm rezultatul analizei Ministerului Sănătăţii cu privire la:
    a) propuneri de investiţii care fac parte din categoria unităţilor sanitare publice cu paturi, înfiinţate conform legislaţiei în vigoare;
    ......... Da ......... Nu

    b) existenţa dreptului de proprietate sau a altui drept asupra terenului, care permite realizarea lucrărilor de construcţii, confirmat prin înscrierea în cartea funciară;
    ......... Da ......... Nu

    c) existenţa acordului proprietarului în vederea realizării lucrărilor de construcţii;
    ......... Da ......... Nu

    d) existenţa studiului de fezabilitate (SF) sau a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie (DALI) sau a proiectului tehnic (PT), după caz, pentru propunerile de investiţii, finalizat la momentul depunerii solicitării;
    ......... Da ......... Nu

    e) încadrarea propunerii de investiţii în valoarea maximă eligibilă prevăzută la art. 4 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 29/2024, aferentă finanţării din Programul naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti:
    a) 2.000.000 mii lei pentru spitale judeţene/judeţene de urgenţă, spitale de specialitate şi spitale clinice şi clinice de urgenţă;
    b) 350.500 mii lei pentru spitale municipale/municipale de urgenţă;
    c) 250.000 mii lei pentru spitale orăşeneşti;
    ......... Da ......... Nu


    f) obiectivul de investiţii propus respectă reglementările Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2024    ......... Da ......... Nu


    Alte observaţii ......................................................................
    Faţă de cele mai sus menţionate vă comunicăm:
    Ministerul Sănătăţii avizează favorabil obiectivul de investiţii .......(denumirea obiectivului)........., depus de către ..........(denumirea solicitantului)......, motivat de:
    (..............................)


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016