Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Prezenta metodologie este elaboratã în baza prevederilor <>art. 145 alin. (1), (2) şi (7) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 20-23 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. ART. 2 (1) La concursul pentru ocuparea funcţiei de director*1) sau director adjunct din învãţãmântul preuniversitar de stat pot candida persoanele care îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele condiţii:----------- *1) În centrul judeţean de asistenţã psihopedagogicã/centrul şcolar pentru educaţie incluzivã funcţia de director este îndeplinitã de coordonatorul acestuia, în conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.418/2005 . a) condiţiile de studii prevãzute la alin. (2); b) sunt titulare în învãţãmântul preuniversitar, au cel puţin gradul didactic II şi o vechime la catedrã de cel puţin 5 ani*2);---------- *2) Pentru candidaţii la funcţiile de director al centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã, coordonator al centrului şcolar pentru educaţie incluzivã/CJAPP, condiţia de vechime este de cel puţin 5 ani în activitatea de asistenţã şi consiliere psihopedagogicã (în conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.418/2005 ). c) dovedesc calitãţi profesionale, manageriale şi morale, reflectate prin calificativul "Bine" sau "Foarte bine" în ultimii 3 ani şi nu au fost sancţionate disciplinar în anul şcolar curent; d) nu au fost condamnate pentru sãvârşirea unei infracţiuni sau nu au fost lipsite de dreptul de a ocupa un post didactic prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã de condamnare penalã; e) sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei; f) la data susţinerii concursului au vârsta cu cel puţin 4 ani mai micã decât vârsta maximã de pensionare pentru munca depusã şi limitã de vârstã*3).----------- *3) Pentru candidaţii din judeţele-pilot se aplicã prevederile <>art. 2 alin. (3) din anexa la Hotãrârea Guvernului nr. 224/2005 privind aprobarea Metodologiei de numire şi salarizare a directorilor şi directorilor adjuncţi din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat. (2) Condiţiile de studii*4) necesar a fi îndeplinite de candidaţii care participã la concursul pentru ocuparea funcţiei de director sau director adjunct din învãţãmântul preuniversitar de stat sunt urmãtoarele:----------- *4) Pentru candidaţii la funcţiile de director al centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã, coordonator al centrului şcolar pentru educaţie incluzivã/CJAPP, condiţiile de studii sunt cele prevãzute în art. 17 alin. (3) din anexa nr. 1, art. 21 din anexa nr. 2, respectiv art. 8 alin. (2) din anexa nr. 3 la <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.418/2005 ). a) condiţiile prevãzute la <>art. 7 alin. (1) lit. a)-c) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru unitãţile de învãţãmânt cu personalitate juridicã, având în structurã grupe de învãţãmânt preşcolar şi clasele I-IV; b) condiţiile prevãzute la <>art. 7 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru unitãţile de învãţãmânt care au în structurã clasele I-VIII, V-VIII, V-X, I-X şi pentru şcolile de arte şi meserii; c) condiţiile prevãzute la <>art. 7 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru unitãţile de învãţãmânt care au în structurã clasele I-XII/XIII, V-XII/XIII, IX-XII/XIII sau clase de învãţãmânt postliceal; d) condiţiile prevãzute la <>art. 7 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru unitãţile de învãţãmânt special. (3) În unitãţile de învãţãmânt cu secţii de predare în limba unei minoritãţi naţionale se recomandã ca unul dintre directori sã fie cunoscãtor al limbii respective. (4) La unitãţile de învãţãmânt cu filierã tehnologicã se recomandã ca unul dintre directori sã fie de specialitate (inginer, economist, medic etc.), iar la filiera vocaţionalã şi la unitãţile de învãţãmânt special unul dintre directori sã aibã specialitatea corespunzãtoare profilului unitãţii de învãţãmânt. (5) La concursul pentru ocuparea celui de-al doilea post de director adjunct, la unitãţile de învãţãmânt în a cãror structurã sunt incluse şi clase ale învãţãmântului primar sau grupe de învãţãmânt preşcolar, pot participa institutori/institutoare, învãţãtori/învãţãtoare sau educatori/educatoare, dupã caz. (6) Participarea la concursul pentru funcţia de director sau de director adjunct din învãţãmântul preuniversitar militar şi din învãţãmântul teologic este condiţionatã de obţinerea avizului ministerului de resort sau a binecuvântãrii din partea cultului respectiv. ART. 3 Inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, denumit în continuare inspectorat şcolar, prin inspectorul şcolar pentru managementul resurselor umane, certificã, la înscriere, pentru fiecare candidat la funcţia de director/director adjunct, posibilitatea ca, în cazul reuşitei la concurs, acesta sã poatã efectua numãrul de ore de predare în unitatea de învãţãmânt pentru care se organizeazã concursul. ART. 4 (1) Dacã o persoanã doreşte sã candideze pentru funcţia de director sau director adjunct la mai multe unitãţi de învãţãmânt, aceasta trebuie sã depunã câte un dosar pentru fiecare post pentru care candideazã. (2) Candidaţii reuşiţi pe mai multe posturi vor înainta, în scris, comisiei de concurs opţiunea pentru o singurã unitate de învãţãmânt, în termen de douã zile lucrãtoare de la afişarea rezultatelor contestaţiilor la ultimul concurs susţinut. Dupã exprimarea opţiunii scrise, fiecare post rãmas vacant va fi ocupat de urmãtorul candidat admis. În termen de 24 de ore de la exprimarea opţiunii scrise, se afişeazã rezultatul final al concursului respectiv. ART. 5 Pentru postul neocupat prin concurs sau eliberat între perioadele de concurs inspectorul şcolar general numeşte, cu avizul consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, director prin detaşare în interesul învãţãmântului, pânã la organizarea unui nou concurs, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar respectiv. CAP. II Organizarea concursului pentru funcţiile de director şi director adjunct ART. 6 Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de directori/directori adjuncţi se organizeazã de cãtre inspectoratul şcolar. ART. 7 Concursul pentru ocuparea posturilor de director şi director adjunct se organizeazã, de regulã, în douã perioade ale anului şcolar: octombrie-noiembrie şi martie-aprilie. Graficul de desfãşurare se stabileşte de fiecare inspectorat şcolar şi se comunicã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii în vederea monitorizãrii concursului. ART. 8 (1) Inspectoratul şcolar are obligaţia de a anunţa în presa localã şi centralã organizarea concursului, cu cel puţin 30 de zile înainte, menţionând locul unde sunt afişate lista cuprinzând posturile de director/director adjunct vacante din unitãţile de învãţãmânt pentru care se va desfãşura concursul şi informaţiile referitoare la înscrierea şi participarea la concurs a candidaţilor. (2) Inspectoratul şcolar elaboreazã fişa postului, tematica, bibliografia de concurs, criteriile de evaluare a proiectului de dezvoltare instituţionalã, pe care le afişeazã la sediul propriu, împreunã cu perioada de înscriere, metodologia de concurs şi lista documentelor necesare înscrierii la concurs. (3) Înscrierea la concurs se încheie cu 10 zile înainte de prima zi a sesiunii de concurs. Nu sunt acceptaţi la înscriere decât candidaţii ale cãror dosare întrunesc integral condiţiile cuprinse în prezenta metodologie. (4) Inspectoratul şcolar afişeazã la sediul sãu, în cel mult 3 zile de la data încheierii înscrierilor la concurs, graficul desfãşurãrii concursului, cu specificarea programului zilnic, a locului de desfãşurare, precum şi lista cuprinzând candidaţii înscrişi. (5) Inspectoratul şcolar înainteazã graficul de desfãşurare a concursurilor la direcţia de resort din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cu cel puţin 6 zile înainte de data iniţialã a perioadei de organizare a concursurilor. (6) Orice modificare din motive obiective a programului de desfãşurare a concursului este adusã la cunoştinţã candidaţilor şi observatorilor, în scris, cu cel puţin 48 de ore înainte, de cãtre un membru al comisiei de concurs. Când termenul de 48 de ore nu poate fi respectat din motive excepţionale şi care ţin de componenţa comisiei de concurs - deces, îmbolnãvire gravã a preşedintelui sau a unor membri ai comisiei etc. - secretarul sau un membru al comisiei întocmeşte un proces-verbal prin care se constatã motivele din cauza cãrora concursul nu se poate desfãşura. Procesul-verbal se semneazã de membrii comisiei de concurs şi de observatorii prezenţi, iar concursul este reprogramat de cãtre inspectoratul şcolar, cu anunţarea celor implicaţi. (7) Comunicarea inspectoratului şcolar cãtre direcţia de resort din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii privind reprogramarea concursului respectiv este însoţitã de copia procesului-verbal menţionat anterior. ART. 9 Inspectorul şcolar general emite, potrivit legii şi prezentei metodologii, cu 3 zile înainte de prima probã a concursului, decizia de constituire a comisiei pentru elaborarea subiectelor de concurs, iar cu 48 de ore înainte de prima probã a concursului, decizia de constituire a comisiei şi subcomisiilor de concurs, precum şi decizia de constituire a comisiei de contestaţii. ART. 10 Dosarul de înscriere la concurs, verificat şi avizat în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs de cãtre consilierul juridic al inspectoratului şcolar, se depune la inspectorul şcolar pentru managementul resurselor umane şi trebuie sã conţinã: 1. cerere de înscriere, în care se menţioneazã şi limba modernã pentru care opteazã; 2. curriculum vitae (redactat dupã modelul comun european, în conformitate cu <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.021/2004 ) (anexa nr. 1); 3. copii, certificate "conform cu originalul" de cãtre conducerea unitãţii de învãţãmânt de la care provine candidatul, ale: a) certificatului de naştere şi, dacã este cazul, certificatului de cãsãtorie; b) actului de titularizare în unitatea de învãţãmânt în care funcţioneazã; c) adeverinţelor/certificatelor/diplomelor de acordare a gradelor didactice/a titlului ştiinţific de doctor; d) carnetului de muncã sau documentului echivalent eliberat de unitatea de învãţãmânt, în conformitate cu <>art. 34 alin. (5) din Codul muncii (Legea nr. 53/2003 ), completat la zi; e) hotãrârilor judecãtoreşti pentru persoanele care şi-au schimbat numele din diferite motive; f) altor documente doveditoare, avizate "conform cu originalul" de conducerea ultimei unitãţi de învãţãmânt în care a funcţionat, care sã susţinã declaraţiile din C.V.; 4. copii legalizate ale actelor de studii (diplomã de bacalaureat, diplomã de licenţã sau echivalentã, foi matricole etc.); legalizarea acestora se face la biroul notarului public; 5. adeverinţã de vechime la catedrã, în specialitate (în original); 6. adeverinţã cu punctajul şi calificativele pentru ultimii 3 ani (în original); 7. adeverinţã medicalã (în original) eliberatã de un cabinet de medicina muncii, în conformitate cu prevederile <>art. 4 din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare; 8. proiect de dezvoltare instituţionalã pentru unitatea de învãţãmânt pentru care candideazã, în plic sigilat; 9. cazier judiciar (în original); 10. declaraţie pe propria rãspundere sau adeverinţã în original, care sã ateste cã nu a desfãşurat activitãţi de poliţie politicã; 11. opisul dosarului, în douã exemplare; un exemplar se restituie cu semnãtura persoanei care a înregistrat înscrierea. Dosarul se numeroteazã pe fiecare filã, iar numãrul total de file se consemneazã în opis. ART. 11 Dosarul este înregistrat numai dacã sunt respectate în totalitate condiţiile prevãzute la art. 10. În caz contrar, dosarul se respinge. Dupã înregistrare nu se mai admite completarea cu documente a dosarului de concurs. ART. 12 Comisia pentru elaborarea subiectelor de concurs este formatã din: a) preşedinte: un inspector şcolar de specialitate; b) membri: 4-5 directori recunoscuţi prin autoritatea profesionalã şi moralã, provenind de la diferite tipuri de unitãţi de învãţãmânt, inspectori de specialitate pentru limbi strãine. ART. 13 (1) Subiectele cu întrebãri şi baremul de evaluare şi notare a acestora se realizeazã de cãtre preşedinte şi membrii comisiei pentru elaborarea subiectelor de concurs. Comisia are obligaţia de a elabora un numãr de subiecte stabilit în funcţie de numãrul candidaţilor, astfel: pentru 1-4 candidaţi se vor elabora 20 de subiecte. Pentru fiecare candidat în plus (faţã de 4) se adaugã câte 3 subiecte. (2) Subiectele vor fi elaborate pentru fiecare nivel de învãţãmânt. Preşedintele comisiei pentru elaborarea subiectelor de concurs secretizeazã subiectele în plenul comisiei şi le pãstreazã în deplinã securitate pânã la predarea lor cãtre preşedintele comisiei de concurs. (3) Conţinuturile subiectelor de concurs elaborate de comisie sunt secrete. Înainte de începerea concursului, preşedintele comisiei pentru elaborarea subiectelor de concurs predã plicurile cu subiecte, sigilate, preşedintelui comisiei de concurs. Plicurile vor conţine subiectele de concurs atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic. Preşedintele comisiei de concurs numeroteazã plicurile cu subiecte. ART. 14 (1) Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiei de director este constituitã dupã cum urmeazã: a) preşedinte - un inspector şcolar general adjunct, de regulã cel care are în subordine compartimentul management; b) 4 membri: - un inspector şcolar pentru management şcolar şi evaluare instituţionalã/un inspector şcolar de specialitate; - 3 directori*5) recunoscuţi prin autoritatea lor profesionalã şi moralã, provenind de la unitãţi de învãţãmânt din judeţ/municipiul Bucureşti, de cel puţin acelaşi nivel cu cel al unitãţii de învãţãmânt pentru care se organizeazã concursul;--------- *5) 2 directori recunoscuţi prin autoritatea lor profesionalã şi moralã, provenind de la unitãţi de învãţãmânt din judeţ/municipiul Bucureşti, de cel puţin acelaşi nivel cu cel al unitãţii de învãţãmânt pentru care se organizeazã concursul, şi un coordonator CJAPP din alt judeţ (pentru ocuparea funcţiei de coordonator CJAPP/un director de la palatul copiilor din alt judeţ (pentru ocuparea funcţiei de director la palatul copiilor)/un director al centrului de resurse şi de asistenţã educaţionalã din alt judeţ (pentru ocuparea funcţiei de director al centrului de resurse şi de asistenţã educaţionalã)/un coordonator al unui centru şcolar pentru educaţie incluzivã, altul decât cel pentru care se organizeazã concurs (pentru funcţia de coordonator al centrului şcolar pentru educaţie incluzivã). c) secretar - un inspector şcolar de specialitate de la inspectoratul şcolar/director/director adjunct de la o unitate de învãţãmânt. (2) Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiei de director adjunct este constituitã dupã cum urmeazã: a) preşedinte - un inspector şcolar general adjunct, de regulã cel care are în subordine compartimentul management; b) 4 membri: - un inspector şcolar pentru management şcolar/inspector şcolar pentru evaluare instituţionalã/inspector şcolar de specialitate; - directorul unitãţii de învãţãmânt pentru care se organizeazã concursul; - 2 directori recunoscuţi prin autoritatea lor profesionalã şi moralã, provenind de la unitãţi de învãţãmânt din judeţ/municipiul Bucureşti, de cel puţin acelaşi nivel cu cel al unitãţii de învãţãmânt pentru care se organizeazã concursul; c) secretar - un inspector şcolar de specialitate de la inspectoratul şcolar/director/director adjunct de la o unitate de învãţãmânt. (3) La desfãşurarea concursului pentru funcţiile de director şi de director adjunct sunt invitaţi sã participe în calitate de observator: - un pãrinte desemnat/delegat de consiliul reprezentativ al pãrinţilor din unitatea de învãţãmânt pentru care se organizeazã concursul; - câte un reprezentant desemnat de federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramurã învãţãmânt, care au organizaţii sindicale în unitatea de învãţãmânt; la unitãţile de învãţãmânt la care nu existã organizaţie sindicalã, un reprezentant al salariaţilor de la unitatea şcolarã pentru care se ţine concursul, ales în consiliul profesoral prin vot secret, cu majoritate simplã; - un reprezentant al consiliului local; - pentru liceu, un observator din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii. Inspectoratul şcolar invitã în scris observatorii sã asiste la desfãşurarea concursului, cu cel puţin 48 de ore înainte de data desfãşurãrii acestuia. Neprezentarea observatorilor nu afecteazã legalitatea desfãşurãrii concursului. (4) Secretarul şi observatorii participã la activitãţile comisiei, dar nu se implicã în examinarea şi evaluarea candidaţilor. Observatorii au dreptul de acces la toate documentele de concurs şi de a-şi consemna observaţiile în procesul-verbal. Dacã în derularea concursului observatorii sesizeazã preşedintelui comisiei vicii de procedurã sau de organizare, acesta are obligaţia de a remedia de îndatã neajunsurile sesizate. În cazul în care sunt semnalate erori sau abuzuri referitoare la evaluarea candidaţilor, consemnate în procesul-verbal, inspectorul şcolar general va analiza situaţia semnalatã şi va dispune mãsurile legale care se impun. (5) Observatorii nu au dreptul de a face sesizãri privind corectitudinea organizãrii şi desfãşurãrii concursului dupã încheierea acestuia, decât în situaţia în care nu s-a dat curs sesizãrii consemnate în procesul-verbal. (6) Pentru unitãţile de învãţãmânt militar, din comisia de concurs face parte, în calitate de membru, şi un delegat desemnat de ministerul de resort, iar pentru unitãţile de învãţãmânt teologic, din comisia de concurs face parte, în calitate de membru, inspectorul de specialitate pentru învãţãmânt teologic din Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii. (7) Inspectoratul şcolar solicitã în scris ministerului de resort delegatul pentru comisia de concurs de la unitatea de învãţãmânt militar şi Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii delegatul pentru comisia de concurs de la unitatea de învãţãmânt teologic. CAP. III Probele de concurs şi evaluarea candidaţilor ART. 15 (1) Concursul pentru funcţiile de conducere din unitãţile de învãţãmânt constã în urmãtoarele probe: a) curriculum vitae - analiza şi evaluarea acestuia se fac pe baza itemilor şi punctajului prezentate în anexa nr. 2. Punctajul maxim este de 40 de puncte (5 x 8 puncte/membru al comisiei). Proba nu este eliminatorie; b) interviu - prin interviu se evalueazã cunoştinţele de legislaţie şcolarã, de management educaţional şi se analizeazã calitatea proiectului de dezvoltare instituţionalã propus de candidat. Evaluarea se face pe baza rãspunsurilor date la un set de 5 întrebãri şi în urma prezentãrii proiectului de dezvoltare instituţionalã al unitãţii de învãţãmânt pentru care candideazã. Competenţele de comunicare în limba de circulaţie internaţionalã pentru care au optat candidaţii se evalueazã pe baza traducerii aceluiaşi text, pentru concurenţii care candideazã pentru acelaşi post. Lungimea textului trebuie sã fie de 10-15 rânduri, iar traducerea se face din limba strãinã respectivã în limba românã. Punctajul maxim al probei este: ● pentru cunoştinţe de legislaţie şcolarã şi management educaţional: 5 x 13 puncte/rãspuns complet la întrebare = 65 de puncte ● pentru competenţe de comunicare în limba strãinã aleasã: 5 x 1 punct/membru al comisiei = 5 puncte ● pentru proiectul de dezvoltare instituţionalã al unitãţii de învãţãmânt pentru care candideazã: 5 x 6 puncte/membru al comisiei = 30 de puncte Total = 100 de puncte. (2) Cele douã probe sunt obligatorii. Utilizarea calculatorului în prezentarea proiectului şi/sau redactarea rãspunsurilor la întrebãri se va puncta conform anexei nr. 2. (3) Punctajul total maxim este de 140 de puncte [40 de puncte la proba a) + 100 de puncte la proba b)], iar punctajul minim pentru promovarea concursului este de 90 de puncte. (4) Pentru unitãţile de învãţãmânt militar şi pentru unitãţile de învãţãmânt teologic punctajul total maxim este de 168 de puncte (6 x 8 = 48 de puncte pentru curriculum vitae + 6 x 20 = 120 de puncte pentru interviu), punctajul minim pentru promovarea concursului fiind de 100 de puncte. CAP. IV Desfãşurarea concursului ART. 16 (1) Evaluarea curriculumului vitae se face de cãtre preşedintele comisiei şi de cãtre membrii acesteia, în plenul ei, prin acordarea de puncte potrivit itemilor şi punctajului menţionate în anexa nr. 2, pe baza documentelor din dosarul de înscriere care dovedesc cele afirmate în curriculum vitae. Punctajul se aduce la cunoştinţã candidatului. În cazul în care se considerã depunctat, candidatul poate contesta pe loc evaluarea curriculumului vitae, asistând la reevaluarea acestuia sau, în scris, la comisia de contestaţii. (2) Pentru proba de interviu candidatul extrage un plic cu întrebãri, al cãrui numãr se înscrie în borderoul de notare şi pe care îl predã comisiei de concurs în vederea susţinerii primei pãrţi a interviului. Subiectele extrase nu se reintroduc în concurs. (3) Proba de interviu nu trebuie sã depãşeascã 45 de minute pentru fiecare candidat. (4) Punctajul realizat la interviu se comunicã, prin afişare, candidatului, dupã terminarea probei. Evaluarea proiectului de dezvoltare instituţionalã a unitãţii de învãţãmânt pentru care candideazã se face de cãtre comisia de concurs în lipsa candidatului, pe baza criteriilor afişate la înscrierea la concurs. (5) Cele douã probe de concurs se desfãşoarã în aceeaşi zi. (6) Punctajul acordat la fiecare probã pentru fiecare candidat este înscris în formularul-tip prevãzut în anexa nr. 3. ART. 17 (1) Sunt declaraţi promovaţi candidaţii care au realizat cel puţin punctajul minim. (2) Este declarat reuşit la concurs candidatul promovat care a obţinut cel mai mare punctaj total. (3) În cazul egalitãţii de punctaj, este declarat reuşit candidatul promovat cu cel mai mare punctaj total la proba de interviu. Dacã egalitatea se pãstreazã, departajarea se va face luându-se în considerare punctajele obţinute la criteriul 1 - punctul B pentru directori, respectiv punctul A pentru directori adjuncţi -, şi criteriul 2 punctul C din anexa nr. 2. (4) Pentru directorul adjunct, validarea rezultatului concursului se face pe baza hotãrârii consiliului de administraţie al unitãţii de învãţãmânt, care alege unul dintre candidaţii promovaţi, cu consultarea prealabilã a consiliului profesoral. Consiliul de administraţie comunicã în cel mult 3 zile, în scris, comisiei de concurs, numele candidatului ales dintre cei promovaţi. ART. 18 Secretarul comisiei de concurs întocmeşte procesul-verbal, în care consemneazã desfãşurarea şi rezultatele concursului, precum şi menţiunile persoanelor desemnate ca observatori. Procesul-verbal este semnat de preşedintele comisiei de concurs, de membrii acesteia şi de persoanele desemnate ca observatori. ART. 19 Punctajele obţinute la cele douã probe şi punctajul total se afişeazã la sediul inspectoratului şcolar dupã încheierea concursului, în aceeaşi zi. ART. 20 (1) Eventualele contestaţii se depun la registratura inspectoratului şcolar în termen de 3 zile lucrãtoare de la afişarea punctajelor, iar inspectoratul şcolar face publicã lista contestatorilor la sfârşitul celor 3 zile. (2) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre o comisie constituitã dupã cum urmeazã: a) preşedinte: inspectorul şcolar general; b) membri: - un inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar, altul decât cel din comisia de concurs; - 3 directori*6) recunoscuţi prin autoritatea lor profesionalã şi moralã, provenind de la unitãţi de învãţãmânt din judeţ/municipiul Bucureşti, de cel puţin acelaşi nivel ca cel al unitãţii de învãţãmânt pentru care se organizeazã concursul, alţii decât cei din comisia de concurs;----------- 6) 2 directori recunoscuţi prin autoritatea lor profesionalã şi moralã, provenind de la unitãţi de învãţãmânt din judeţ/municipiul Bucureşti, de cel puţin acelaşi nivel ca cel al unitãţii de învãţãmânt pentru care se organizeazã concursul, şi un coordonator CJAPP din alt judeţ (pentru ocuparea funcţiei de coordonator CJAPP)/un director de la palatul copiilor din alt judeţ (pentru ocuparea funcţiei de director la palatul copiilor)/un director al centrului de resurse şi de asistenţã educaţionalã din alt judeţ (petru ocuparea funcţiei de director al centrului de resurse şi de asistenţã educaţionalã)/un coordonator al unui centru şcolar pentru educaţie incluzivã, alţii decât cei din comisia de concurs. c) secretar - un inspector şcolar/de specialitate de la inspectoratul şcolar,/un director/director adjunct de la o unitate de învãţãmânt. La lucrãrile comisiei de contestaţii sunt invitaţi, în scris, sã participe în calitate de observator câte un reprezentant desemnat de federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramurã. La unitãţile de învãţãmânt la care nu existã organizaţie sindicalã este invitat, în scris, sã participe reprezentantul personalului didactic de la unitatea de învãţãmânt pentru care se ţine concursul, ales în consiliul profesoral prin vot secret, cu majoritate simplã. (3) Secretarul şi observatorii participã la activitãţile comisiei de contestaţii, dar nu se implicã în soluţionarea contestaţiilor. Secretarul comisiei de contestaţii întocmeşte procesul-verbal. (4) Hotãrârea comisiei de contestaţii se comunicã contestatorului în termen de 5 zile lucrãtoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, cu confirmare de primire. (5) Hotãrârea comisiei de contestaţii este definitivã şi poate fi atacatã numai prin procedura contenciosului administrativ. (6) În termen de 10 zile lucrãtoare de la încheierea perioadei de concurs se afişeazã la sediul inspectoratului şcolar rezultatele finale ale acestuia. CAP. V Dispoziţii finale ART. 21 (1) Ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct se face în urma câştigãrii concursului desfãşurat pe baza criteriilor de competenţã profesionalã şi managerialã, cu avizele consultative ale consiliului de administraţie şi ale consiliului local. (2) Numirea în funcţiile de director şi director adjunct la unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat, unitãţile conexe şi cele cu activitãţi extraşcolare se face în urma reuşitei candidaţilor care îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege la concursul pentru ocuparea posturilor de conducere vacante, organizat potrivit prezentei metodologii. (3) Directorii unitãţilor de învãţãmânt preşcolar, ai unitãţilor de învãţãmânt gimnazial şi ai unitãţilor de învãţãmânt cu clasele I-X sunt numiţi, în urma câştigãrii concursului, prin decizie, de cãtre inspectorul şcolar general, pentru o perioadã de 4 ani. (4) Directorii unitãţilor de învãţãmânt liceal, postliceal şi ai şcolilor de arte şi meserii sunt numiţi în funcţie, la propunerea inspectorului şcolar general, prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, pentru o perioadã de 4 ani. (5) Directorii unitãţilor destinate activitãţilor extraşcolare sunt numiţi, prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, la unitãţile direct subordonate Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi, prin decizie a inspectorului şcolar general, la unitãţile din subordinea inspectoratului şcolar. (6) Pentru candidatul declarat reuşit la concursul pentru ocuparea funcţiei de director, inspectoratul şcolar solicitã avizele consultative ale consiliului local şi consiliului de administraţie al unitãţii de învãţãmânt. (7) Propunerea de numire pentru candidaţii reuşiţi la concursul pentru funcţia de director la unitãţile de învãţãmânt liceal, postliceal şi şcoli de arte şi meserii se înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii însoţitã de anexa nr. 3, completatã, precum şi de avizele consultative ale consiliului local şi consiliului de administraţie al unitãţii de învãţãmânt. (8) Pentru exercitarea atribuţiilor care îi revin, potrivit legii, odatã cu emiterea deciziei, respectiv a ordinului de numire, directorul încheie un contract de management educaţional cu inspectorul şcolar general*7). Contractul de management educaţional se încheie pe o perioadã de 4 ani de la data numirii*8).------------- 7) Modelul de contract managerial este prevãzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie. 8) Pentru candidaţii din judeţele-pilot se aplicã prevederile Metodologiei de numire şi salarizare a directorilor şi directorilor adjuncţi din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 224/2005 . (9) Directorul adjunct este numit prin decizie a directorului unitãţii de învãţãmânt, cu avizul consultativ al consiliului local, pe baza hotãrârii consiliului de administraţie al unitãţii, cu consultarea consiliului profesoral, dintre candidaţii care au promovat concursul pentru ocuparea acestui post. (10) Hotãrârea consiliului de administraţie se ia dupã consultarea consiliului profesoral, prin vot nominal deschis. Este declarat reuşit candidatul care a obţinut cel mai mare numãr de voturi din partea membrilor consiliului de administraţie, fapt ce se consemneazã în registrul de procese-verbale al consiliului de administraţie. (11) În conformitate cu prevederile <>art. 31 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, numirea directorilor şi directorilor adjuncţi se face cu o perioadã de probã de 90 de zile calendaristice. Perioada de probã este inclusã în durata contractului de management educaţional. ART. 22 (1) Cu 15 zile înainte de expirarea perioadei de probã inspectorul şcolar general înainteazã direcţiei de resort din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, printr-o adresã, aprecierea potrivit cãreia persoana numitã în funcţia de director de unitate de învãţãmânt liceal, postliceal sau şcoalã de arte şi meserii corespunde/nu corespunde sub raport managerial. Aprecierea are la bazã punctajul şi calificativul acordate în urma evaluãrii continue realizate de inspectorul şcolar de management, evaluare şi dezvoltare instituţionalã şi consemnate în fişa de evaluare a persoanei numite în funcţia de director de unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat. Aprecierea este însoţitã de fişa de evaluare a directorului de unitate de învãţãmânt, completatã cu punctajul şi calificativul obţinute de acesta. (2) Pentru directorul unitãţii de învãţãmânt preşcolar, primar, gimnazial şi al unitãţii de învãţãmânt cu clasele I-X, aprecierea este formulatã de cãtre inspectorul şcolar general adjunct şi este înaintatã inspectorului şcolar general. Aprecierea are la bazã punctajul şi calificativul acordate în urma evaluãrii continue realizate de inspectorul şcolar de management, evaluare şi dezvoltare instituţionalã şi consemnate în fişa de evaluare a persoanei numite în funcţia de director de unitate de învãţãmânt preuniversitar de stat. Aprecierea este însoţitã de fişa de evaluare a directorului de unitate de învãţãmânt, completatã cu punctajul şi calificativul obţinute de acesta. ART. 23 (1) Directorul unitãţii de învãţãmânt înainteazã consiliului de administraţie, cu 15 zile înaintea expirãrii perioadei de probã, aprecierea sa privind corespunderea sub raport managerial a persoanei numite în funcţia de director adjunct. Aprecierea are la bazã punctajul acordat în urma evaluãrii continue realizate de inspectorul şcolar de management educaţional şi consemnat în fişa de evaluare a directorului adjunct al unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat. Consiliul de administraţie stabileşte, pe baza fişei de evaluare şi în prezenţa directorului adjunct, punctajul obţinut şi aprecierea potrivit cãreia acesta corespunde/nu corespunde postului ocupat. (2) Aprecierea, însoţitã de fişa de evaluare privind activitatea directorului adjunct şi calificativul acordat, este înaintatã inspectorului şcolar general, spre informare. ART. 24 Contractul de management educaţional al persoanelor numite în funcţia de director/director adjunct la unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat înceteazã: 1. la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat; 2. în cazul în care, la evaluarea efectuatã pentru perioada de probã, activitatea directorului nu corespunde din punct de vedere managerial; 3. dacã pe perioada mandatului directorul a obţinut în urma evaluãrii anuale sau în urma inspecţiei speciale efectuate de cãtre inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti ori de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii calificativul "nesatisfãcãtor"; 4. pentru nerespectarea cu vinovãţie a obligaţiilor contractuale, precum şi pentru sãvârşirea unei fapte de natura abaterilor disciplinare sau care angajeazã rãspunderea administrativã, civilã ori penalã, directorul/directorul adjunct putând fi sancţionat potrivit dispoziţiilor <>art. 116 lit. e) şi f) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare; 5. în cazul în care persoana îşi pierde calitatea de cadru didactic titular în învãţãmântul preuniversitar; 6. prin renunţarea directorului la contract, cu respectarea termenului de preaviz pentru funcţii de conducere; 7. prin acordul pãrţilor; 8. la îndeplinirea condiţiilor de pensionare; 9. prin decesul sau punerea sub interdicţie judecãtoreascã a directorului; 10. în cazul reorganizãrii administrativ-teritoriale. ART. 25 În toate situaţiile în care contractul de management educaţional înceteazã, inspectorul şcolar general emite decizie de eliberare din funcţie pentru directorii numiţi prin decizia sa, respectiv solicitã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii emiterea ordinului de eliberare din funcţie pentru directorii numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, cu excepţia situaţiei prevãzute la art. 24 pct. 4 din prezenta metodologie, în care, prin decizia inspectorului şcolar general (pentru directorii numiţi prin decizia sa), respectiv prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii (pentru directorii numiţi prin ordin al ministrului), se face comunicarea sancţiunii, conform <>art. 123 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. ART. 26 Informaţiile false cuprinse în curriculum vitae, falsul în declaraţii, falsul în înscrisuri oficiale şi sub semnãturã privatã, observate de comisia de concurs înaintea sau în timpul desfãşurãrii concursului, atrag eliminarea candidatului din concurs şi sesizarea organelor competente, iar cele dovedite dupã finalizarea concursului conduc, în plus, şi la invalidarea rezultatelor concursului şi reprogramarea acestuia, dacã sunt constatate cu privire la câştigãtorul concursului. ART. 27 (1) Sesizãrile care vizeazã nerespectarea condiţiilor de înscriere la concurs, potrivit prevederilor art. 2, sau cele referitoare la valabilitatea documentelor de la dosarul de înscriere la concurs, potrivit art. 10, dovedite înaintea sau în timpul concursului, atrag eliminarea candidatului din concurs, iar cele dovedite dupã finalizarea concursului conduc la invalidarea rezultatelor concursului şi reprogramarea acestuia, dacã sunt constatate cu privire la câştigãtorul concursului. (2) Candidatul şi persoanele responsabile, membre ale comisiei de înscriere, care au încãlcat prevederile prezentei metodologii, se sancţioneazã potrivit legii. ART. 28 Preşedinţii comisiilor, membrii acestora, precum şi persoanele desemnate ca observatori înainte de desfãşurarea concursului dau o declaraţie pe propria rãspundere cã nu au în rândul candidaţilor soţ, soţie, rude sau afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv sau relaţii conflictuale cu vreun candidat. ART. 29 Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta metodologie. ANEXA 1 -------la metodologie--------------
──────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────
Model de Curriculum Vitae │
European │ <numele aplicantului>
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│
│Curriculum vitae
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│
*Nota │
Inlocuiti rubrica (numele │
aplicantului cu propriul nume)│
**Nota │
Toate textele scrise cu aceste│
caractere au rol informativ si│
nu apar in CV │
***Nota │
Textul dintre () va fi inlo- │
cuit cu informatiile cerute │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│
INFORMATII PERSONALE │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Nume │(Nume, prenume)
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Adresa │(numarul, strada, cod postal, oras, tara)
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Telefon │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Fax │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
E-mail │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Nationalitate │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Data nasterii │(ziua, luna, anul)
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
EXPERIENTA │
PROFESIONALA │
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
* Perioada (de la - pana la) │(Mentionati pe rand fiecare experienta
│profesionala pertinenta, incepand cu cea mai
│recenta dintre acestea)
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│
*Numele si adresa angaja- │
torului │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
*Tipul activitatii sau sec- │
torul de activitate │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
*Functia sau postul ocupat │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
*Principalele activitati si │
responsabilitati │
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│
EDUCATIE SI FORMARE │
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
*Perioada (de la-pana la) │(Descrieti separat fiecare forma de invata-
│mant si program de formare profesionala
│urmate, incepand cu cea mai recenta)
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
*Numele si tipul institutiei │
de invatamant si al organiza- │
tiei profesionale prin care │
s-a realizat formarea profe- │
sionala │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
*Domeniul studiat/aptitudini │
ocupationale │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
*Tipul calificarii/diploma │
obtinuta │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
*Nivelul de clasificare a for-│
mei de instruire/invatamant │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
APTITUDINI SI COMPETENTE │
PERSONALE │
dobandite in cursul vietii si │
carierei dar care nu sunt re- │
cunoscute neaparat printr-un │
certificat sau o diploma │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Limba materna │
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Limbi straine cunoscute │(Enumerati limbile cunoscute si indicati
*abilitatea de a citi │nivelul: excelent, bine, satisfacator)
*abilitatea de a scrie │
*abilitatea de a vorbi │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Aptitudini si competente │(Descrieti aceste aptitudini si indicati
artistice │contextul in care le-ati dobandit)
Muzica, desen, pictura, │
literatura etc. │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Aptitudini si competente │(Descrieti aceste aptitudini si indicati
sociale │contextul in care le-ati dobandit)
Locuiti si munciti cu alte │
persoane, intr-un mediu multi-│
cultural, ocupati o pozitie in│
care comunicarea este impor- │
tanta sau desfasurati o acti- │
vitate in care munca de echipa│
este esentiala, (de exemplu │
cultura, sport, etc.) │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
│
Aptitudini si competente │(Descrieti aceste aptitudini si indicati in
organizatorice │ce context le-ati dobandit)
De exemplu coordonati sau │
conduceti activitatea altor │
persoane, proiecte si gestio- │
nati bugete; la locul de munca│
in actiuni voluntare(de exem- │
plu in domenii culturale sau │
sportive) sau la domiciliu. │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Aptitudini si competente │(Descrieti aceste aptitudini si indicati in
tehnice │ce context le-ati dobandit)
(utilizare calculator, anumite│
tipuri de echipamente, masini │
etc) │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Permis de conducere │
│
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Alte aptitudini si │(Descrieti aceste aptitudini si indicati in
competente │ce context le-ati dobandit)
Competente care nu au mai fost│
mentionate anterior │
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
INFORMATII SUPLIMENTARE │(Indicati alte informatii utile si care nu
│au fost mentionate, de exemplu persoane de
│contact, referinte, etc)
│
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
ANEXE │(Enumerati documentele atasate CV-ului, daca
│este cazul).
──────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────
ANEXA 2 -------la metodologie--------------- EVALUAREA CURRICULUM VITAE
┌──────┬─────────────────────────────────────────────────────┬───────┬────────┐
│Nr. │ │Punctaj│ Punctaj│
│crt. │ CRITERII │maxim │ maxim │
│ │ │direc- │dir.adj.│
│ │ │tor │ │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ 1. │ EDUCATIE SI FORMARE │ 3 │ 3 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │Studii*1) │ 0,5 │ 0,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Studii superioare de lunga durata │ 0,5 │ 0,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Studii superioare de scurta durata │ 0,25 │ 0,25 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │Perfectionare │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ A) in specialitate │ 1 │ 1,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Doctorat │ 0,5 │ 0,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Cursuri postuniversitare/Masterat/A doua facultate, │ │ │
│ │ studii postuniversitare de conversie profesionala │ │ │
│ │ in cadrul Proiectului pt. Invatamantul Rural │ 0,25 │ 0,75 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Gradul I │ 0,25 │ 0,25 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ B) in management educational si finantare │ 1,5 │ 1 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Doctorat/Cursuri postuniversitare/Masterat/cursuri │ │ │
│ │ de formare in managementul educational acreditate/ │ │ │
│ │ avizate de MEdC │ 1 │ 0,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Stagii de management in strainatate avizate MEdC │ 0,5 │ 0,5 │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ 2. │ EXPERIENTA PROFESIONALA │ 3,75 │ 3,75 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ A) activitati si apartenenta profesionala: │ 1,75 │ 1,75 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Membru in comisii de lucru ale inspectoratului │ │ │
│ │ scolar/MEdC/comisii de dialog social │ │ │
│ │ Metodist/responsabil cerc pedagogic/consilier │ 0,25 │ 0,25 │
│ │ educativ │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Evaluarea rezultatelor ultimelor 3 ani*2) │ 1,5 │ 1,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ B) aptitudini si competente tehnice │ 0,5 │ 0,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Cunostinte de operare pe calculator dovedite la │ │ │
│ │ sustinerea interviului │ 0,5 │ 0,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ C) aptitudini si competente organizatorice │ 1,5 │ 1,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Proiecte de integrare europeana/internationale │ 1 │ 1 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Inspector/director/director adjunct*3) │ │ │
│ │ Membru in consiliul de administratie/responsabil │ 0,5 │ 0,5 │
│ │ comisie metodica/lider sindical │ │ │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ 3. │ ALTE APTITUDINI SI COMPETENTE PERSONALE │ 1,25 │ 1,25 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Lucrari publicate*4) (carti/studii/articole) de │ │ │
│ │ pedagogie / de specialitate │ 0,25 │ 0,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Lucrari publicate*4) (carti/studii/articole) de │ │ │
│ │ management educational │ 0,5 │ 0,25 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Proiecte interinstitutionale/comunitare/alte │ │ │
│ │ proiecte (la nivel local/judetean) │ 0,5 │ 0,5 │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ TOTAL │ 8 │ 8 │
└──────┴─────────────────────────────────────────────────────┴───────┴────────┘
*1) Se puncteaza forma cea mai inalta de invatamant finalizata
*2) Punctajul se stabileste prin cumularea rezultatelor fiselor de
evaluare anuale, dupa cum urmeaza:
0,25 ..... pentru 86 - 94 puncte in fisa de evaluare
0,50 ..... pentru 95 - 100 puncte in fisa de evaluare
*3) In cazul in care contractul managerial a incetat inaintea expirarii
perioadei pentru care a fost incheiat, din motive imputabile persoanei,
experienta in activitatea de conducere, indrumare si control, nu se mai
puncteaza.
*4) Punctajul maxim se acorda numai pentru publicarea de carti.
ANEXA 3 -------la metodologie--------------
INSPECTORATUL SCOLAR AL _________________
NUMELE CANDIDATULUI _____________________
POSTUL PE CARE
CANDIDEAZA _____________________
BORDEROUL DE NOTARE
Nr. subiect ......
┌────────────┬──────────┬──────────────────────────────────────────────────────┐
│ PROBA │PUNCTAJ │ NOTARE │
│ │ Maxim ├─────────────────┬────────┬──────────┬────────────────┤
│ │ │Comisia │Nume si │ Punctaj │ Punctaj │
│ │ │ │prenume │individual│ proba │
├────────────┼──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┼────────────────┤
│CURRICULUM │ │Presedinte │ │ │ │
│ VITAE │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │
│ │ │Membru 1 │ │ │ ┌───────┐ │
│ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ │
│ │ 40 │Membru 2 │ │ │ │ │ │
│ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ │
│ │ │Membru 3 │ │ │ └───────┘ │
│ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │
│ │ │Membru 4 │ │ │ │
│ ├──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┤ │
│ │ │Reprezentant │ │ │ │
│ │ 48 │culte/M.Ap.N. │ │ │ │
├────────────┼──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┼────────────────┤
│ INTERVIU │ │Presedinte │ │ │ │
│ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │
│ │ │Membru 1 │ │ │ ┌───────┐ │
│ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ │
│ │ 100 │Membru 2 │ │ │ │ │ │
│ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ │
│ │ │Membru 3 │ │ │ └───────┘ │
│ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │
│ │ │Membru 4 │ │ │ │
│ ├──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┤ │
│ │ │Reprezentant │ │ │ │
│ │ 120 │culte/M.Ap.N. │ │ │ │
└────────────┴──────────┴─────────────────┴────────┴──────────┴────────────────┘
[] Promovat (≥ 90 puncte/respectiv 100 puncte)
Punctajul total →
[] Nepromovat
ANEXA 4 -------la metodologie-------------- CONTRACT DE MANAGEMENT EDUCAŢIONAL I. Pãrţile contractante 1. Domnul/Doamna ............................., în calitate de inspector şcolar general, numit în funcţie prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. .........../..............., reprezentând Inspectoratul Şcolar al Judeţului ......................../Municipiului Bucureşti, cu sediul în ..................................., str. ..................................... nr. ............................, şi 2. Domnul/Doamna ........................................, domiciliat/domiciliatã în ........................., str. ......... nr. ......, bl. ....., sc. ......, ap. ......, judeţul ................, cetãţean român, având actul de identitate ...... seria ..... nr. ............, CNP ................., eliberat de ..............., în calitate de director/director adjunct la ....................., cu sediul în ............................., str. ...................... nr. ..............., judeţul ...................., telefon ..............., numit în funcţie prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. ................... din ....................... . II. Obiectul contractului Inspectoratul Şcolar al Judeţului ......................./Municipiului Bucureşti, prin inspectorul şcolar general, încredinţeazã directorului/directorului adjunct conducerea, îndrumarea, controlul şi administrarea unitãţii de învãţãmânt, în concordanţã cu strategia şi direcţiile de dezvoltare ale învãţãmântului preuniversitar, stabilite prin obiectivele reformei educaţionale în plan naţional şi local. III. Durata contractului Prezentul contract se încheie pe o perioadã determinatã de 4 ani, începând cu data emiterii ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii de numire în funcţie. Pentru judeţele-pilot se aplicã prevederile <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 224/2005 pentru aprobarea Metodologiei de numire şi salarizare a directorilor şi directorilor adjuncţi din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat. IV. Atribuţiile, drepturile şi obligaţiile directorului/directorului adjunct A. Atribuţiile directorului/directorului adjunct al unitãţii de învãţãmânt sunt cele prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, aprobat prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii. B. Drepturile şi obligaţiile generale ale directorului/directorului adjunct decurg din: - <>Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; - <>Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; - actele normative elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii; - dispoziţiile emise de inspectorul şcolar general. C. Alte drepturi şi obligaţii contractuale ale directorului/directorului adjunct: 1. aplicã strategiile educaţionale promovate de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti la nivelul unitãţii de învãţãmânt, în concordanţã cu obiectivele politicii naţionale în domeniul educaţiei; 2. participã la programele de formare/perfecţionare în domeniul managementului educaţional; în cazul în care nu a parcurs un astfel de stagiu, este obligat sã participe la cursul de formare în primul an al mandatului; 3. are dreptul sã solicite şi sã primeascã asistenţã juridicã din partea inspectoratului şcolar judeţean în toate problemele de legislaţie, precum şi în cazul unor litigii în care este implicatã unitatea de învãţãmânt; 4. beneficiazã de o indemnizaţie de conducere, ce se revizuieşte anual, între limitele minime şi maxime prevãzute de lege, în funcţie de performanţele manageriale evidenţiate prin evaluare obiectivã; 5. asigurã calitatea educaţiei furnizate de unitatea de învãţãmânt; 6. încheie şi rãspunde de actele juridice semnate în numele şi pe seama unitãţii de învãţãmânt; 7. deconteazã cheltuielile de cazare, diurnã, transport şi alte cheltuieli stabilite de normele legale, cu documente justificative, pentru deplasãrile în interes de serviciu în ţarã şi în strãinãtate; 8. rãspunde de organizarea şi realizarea perfecţionãrii personalului din unitatea de învãţãmânt; 9. prezintã semestrial şi anual inspectorului şcolar general rapoarte privind starea şi calitatea învãţãmântului şi stadiul implementãrii politicilor educaţionale din unitatea de învãţãmânt; 10. rãspunde de aplicarea şi respectarea legislaţiei în organizarea, conducerea şi desfãşurarea procesului de învãţãmânt; 11. îşi declarã averea la începutul şi la sfârşitul contractului; 12. în perioada executãrii contractului beneficiazã de rezervarea catedrei pe care este titular. V. Drepturile şi obligaţiile inspectorului şcolar general: 1. sã asigure directorului/directorului adjunct deplina libertate în conducerea, organizarea şi coordonarea învãţãmântului preuniversitar la nivelul unitãţii de învãţãmânt, limitãrile fiind cele prevãzute de reglementãrile legale; 2. sã asigure directorului/directorului adjunct condiţiile legale pentru a-şi îndeplini obligaţiile cuprinse în prezentul contract; 3. sã evalueze activitatea directorului/directorului adjunct anual sau ori de câte ori este sesizat de existenţa unor disfuncţii în activitatea unitãţii de învãţãmânt. VI. Loialitate şi confidenţialitate Pe durata prezentului contract şi încã o perioadã de 2 ani de la încetarea acestuia directorul/directorul adjunct este obligat sã pãstreze cu rigurozitate confidenţialitatea asupra datelor şi informaţiilor care nu sunt destinate publicitãţii sau care sunt prezentate cu acest caracter de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii ori de autoritatea executivã a administraţiei publice locale. Directorului/directorului adjunct îi sunt interzise orice activitãţi contrare politicii Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii în domeniul educaţiei. VII. Rãspunderea pãrţilor 1. Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor prevãzute în prezentul contract pãrţile rãspund potrivit legii. 2. Directorul/directorul adjunct rãspunde disciplinar şi/sau patrimonial pentru daunele produse prin orice act al sãu contrar intereselor învãţãmântului sau prin acte de gestiune defectuoasã. 3. În cazul în care sunt indicii privind sãvârşirea unei infracţiuni în legãturã cu executarea contractului, sãvârşirea unor fapte de corupţie sau a unor fapte ce atenteazã la bunele moravuri, vor fi sesizate organele competente. VIII. Modificarea contractului Contractul de management educaţional se suspendã de drept în cazul în care împotriva directorului/directorului adjunct a fost formulatã plângere penalã sau dacã acesta a fost trimis în judecatã pentru fapte penale incompatibile cu funcţia deţinutã, pânã la rãmânerea definitivã a hotãrârii judecãtoreşti. În cazul reglementãrilor legale intervenite ulterior încheierii contractului şi care îi sunt aplicabile, pãrţile vor putea modifica contractul numai corespunzãtor acestora. IX. Încetarea contractului Prezentul contract înceteazã: 1. la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat; 2. în cazul în care, în urma evaluãrii efectuate la sfârşitul perioadei de probã, activitatea directorului/directorului adjunct nu corespunde din punct de vedere managerial; 3. pentru nerespectarea cu vinovãţie a obligaţiilor contractuale, precum şi pentru sãvârşirea unei fapte de natura abaterilor disciplinare, potrivit dispoziţiilor <>art. 116 lit. e) şi f) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau de natura celor care angajeazã rãspundere patrimonialã, civilã sau penalã; 4. dacã, pe perioada mandatului, directorul/directorul adjunct a obţinut în urma evaluãrii anuale sau în urma inspecţiei speciale efectuate de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti ori de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii calificativul "nesatisfãcãtor"; 5. în cazul în care persoana îşi pierde calitatea de cadru didactic titular în învãţãmântul preuniversitar; 6. prin renunţarea managerului la contract, cu respectarea termenului de preaviz pentru funcţii de conducere; 7. prin acordul pãrţilor; 8. la îndeplinirea condiţiilor de pensionare; 9. prin decesul sau punerea sub interdicţie judecãtoreascã a directorului/directorului adjunct; 10. în cazul reorganizãrii administrativ-teritoriale. X. Litigii Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea prezentului contract, nerezolvate pe cale amiabilã, sunt de competenţa instanţelor judecãtoreşti de contencios administrativ. XI. Dispoziţii finale 1. Prevederile prezentului contract se completeazã cu dispoziţiile <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale altor acte normative specifice. 2. Fişa postului şi fişa de evaluare, elaborate în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (2) şi art. 26 alin. (1) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, aprobat prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.925/2005 , constituie anexe la prezentul contract. Inspector şcolar general, Director/Director adjunct, ......................... .......................... -------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.