Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 24 august 2009  de executare a procedurilor de control al calitatii in domeniul securitatii aviatiei civile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 24 august 2009 de executare a procedurilor de control al calitatii in domeniul securitatii aviatiei civile

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 593 din 27 august 2009

CAP. 1
Proceduri de control al calitãţii în domeniul securitãţii aviaţiei civile

1.1. Responsabilitatea executãrii procedurilor
1.1.1. Autoritatea prevãzutã de <>art. 2 alin. (1) din Legea nr. 94/2009 privind auditul de securitate în domeniul aviaţiei civile, denumitã în continuare autoritate competentã, este responsabilã de executarea procedurilor de control al calitãţii în domeniul securitãţii aviaţiei civile.
1.2. Proceduri de control al calitãţii
1.2.1. Autoritatea competentã executã urmãtoarele proceduri de control al calitãţii în domeniul securitãţii aviaţiei civile:
a) audit de securitate, denumit în continuare audit;
b) inspecţie de securitate, denumitã în continuare inspecţie;
c) expertizã de securitate, denumitã în continuare expertizã;
d) test de securitate, denumit în continuare test.
1.2.2. Auditul şi expertiza sunt proceduri anunţate.
1.2.3. Inspecţiile pot fi anunţate şi neanunţate, ponderea mai mare, de cel puţin douã treimi din totalul inspecţiilor executate de autoritatea competentã, fiind alocatã inspecţiilor neanunţate.
1.2.4. Expertiza se executã:
a) la cererea aeroporturilor, transportatorilor aerieni sau entitãţilor de aviaţie civilã, caz în care autoritatea competentã decide asupra oportunitãţii executãrii activitãţii;
b) în cazul aeroporturilor şi terminalelor nou-construite;
c) în cazul modificãrilor constructive majore ale aeroporturilor şi terminalelor existente, de naturã sã influenţeze aplicarea mãsurilor şi procedurilor de securitate.
1.2.5. Testul este procedurã neanunţatã.
1.2.6. Procedurile de control al calitãţii includ metode comune tuturor categoriilor şi metode specifice fiecãrei categorii.
1.3. Executarea procedurilor
1.3.1. Autoritatea competentã este responsabilã de parcurgerea etapelor potrivite pentru a se asigura cã procedurile de control al calitãţii, planificate şi neplanificate, se executã în mod regulat şi continuu.
1.3.2. La planificarea executãrii procedurilor de control al calitãţii, autoritatea competentã are în vedere cel puţin urmãtoarele:
a) lista completã a aeroporturilor, transportatorilor aerieni şi entitãţilor de aviaţie civilã care urmeazã sã facã obiectul procedurilor de control al calitãţii; şi
b) durata procedurii, data începerii, tipul procedurii.
1.3.3. Planificarea executãrii procedurilor de control al calitãţii este independentã de activitãţile de control intern al calitãţii pe care aeroporturile, transportatorii aerieni şi entitãţile de aviaţie civilã le-au executat sau urmeazã sã le execute.
1.3.4. Planificarea anualã a executãrii auditului se aprobã de ministrul transporturilor şi infrastructurii, la propunerea directorului general al Direcţiei generale infrastructurã şi transport aerian, denumitã în continuare DGITA.
1.3.5. Planificarea anualã a executãrii inspecţiilor anunţate se aprobã de directorul general al DGITA, la propunerea directorului Direcţiei securitate aeronauticã şi facilitãţi, denumitã în continuare DSAF. Frecvenţa minimã de executare a inspecţiilor, anunţate şi neanunţate, la aeroporturile cu volumul traficului mai mare de 500.000 de pasageri/an este de 2 inspecţii/an şi la aeroporturile cu volumul traficului mai mic de 500.000 de pasageri/an este de 1 inspecţie/an.
1.3.6. Inspecţiile neanunţate şi expertizele nu se planificã.
1.3.7. Testele nu se planificã, dar se ţine cont cã frecvenţa minimã de executare la aeroporturile cu volumul traficului mai mare de 500.000 de pasageri/an este de 2 teste/an şi la aeroporturile cu volumul traficului mai mic de 500.000 de pasageri/an este de 1 test/an.
1.3.8. În scopul utilizãrii optime a resurselor umane şi a timpului disponibil, la întocmirea planificãrii executãrii procedurilor de control al calitãţii se are în vedere o abordare corectã a prioritãţilor, ţinându-se cont de urmãtoarele criterii:
a) rezultatele activitãţilor anterioare de audit/inspecţie/etc. executate de autoritatea competentã;
b) operaţiile aeroportuare;
c) traficul de pasageri/numãrul de mişcãri de aeronave;
d) volumul operaţiilor de cargo şi poştã;
e) evaluarea ameninţãrii (existenţa unei ameninţãri specifice care are ca ţintã un aeroport, un transportator aerian, o categorie specificã de zboruri); şi
f) rezultatele misiunilor anterioare de audit/inspecţie/etc. executate de Comisia Europeanã, Conferinţa Europeanã a Aviaţiei Civile, Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale sau alte autoritãţi şi organisme internaţionale.
1.4. Prevederi privind realizarea procedurilor de control al calitãţii
1.4.1. Toate procedurile de control al calitãţii se executã cu referire la aplicarea unuia sau mai multor standarde ale regulamentelor Uniunii Europene şi Programului naţional de securitate aeronauticã, denumit în continuare PNSA.
1.4.2. Auditul de securitate acoperã:
a) toate mãsurile de securitate aplicate de un aeroport; sau
b) toate mãsurile de securitate aplicate de un terminal al unui aeroport, administrat separat; sau
c) toate mãsurile de securitate aplicate de un transportator aerian; sau
d) prevederile PNSA aplicate de un aeroport, un terminal administrat separat sau un transportator aerian.
1.4.3. Realizarea auditului conţine urmãtoarele:
a) anunţul transmis aeroportului sau transportatorului aerian, cu cel puţin 30 de zile înainte de începerea activitãţii, la sediul structurii supuse auditului, şi transmiterea spre completare, în cazul în care se considerã necesar, a unui chestionar prealabil de audit;
b) faza pregãtitoare care include analizarea chestionarului prealabil de audit completat şi examinarea documentelor relevante;
c) şedinţa de deschidere (briefing), care se poate realiza în urmãtoarele forme:
(i) cu participarea conducerii structurii supuse auditului, care are scopul de a prezenta şi de a explica metodologia de control al calitãţii, de a definitiva agenda de lucru, de a clarifica aspecte divergente sau neînţelese etc.;
(ii) opţional, dacã se considerã necesar, se poate organiza suplimentar o şedinţã lãrgitã cu participarea reprezentanţilor transportatorilor aerieni, autoritãţilor şi instituţiilor statului prezente pe aeroport, companiilor de securitate şi pazã, companiilor de catering, agenţilor de handling etc.;
(iii) poate fi organizatã o singurã şedinţã cu participarea tuturor persoanelor prevãzute la paragrafele (i) şi (ii);
d) activitatea la sediul aeroportului sau transportatorului aerian supus auditului;
e) raportul interimar - pentru şedinţa de închidere, echipa care a executat auditul pregãteşte un raport interimar, care conţine descrierea procedurii executate, constatãrile echipei, deficienţele identificate, mãsurile de remediere a acestora, mãsurile compensatorii şi, dupã caz, date despre mãsurile cu caracter sancţionatoriu dispuse sau propuse;
f) şedinţa de închidere (debriefing) - se organizeazã cu scopul de a prezenta constatãrile, de a identifica mãsuri de remediere a deficienţelor şi mãsuri compensatorii pânã la remedierea deficienţelor şi, dupã caz, de a motiva mãsurile cu caracter sancţionatoriu dispuse, precum şi de a face persoanele participante şi, prin acestea, personalul structurii auditate sã înţeleagã nivelul de conformitate cu standardele regulamentelor Uniunii Europene şi PNSA;
g) raportul de audit;
h) procesul de corectare a deficienţelor şi monitorizarea acestuia.
1.4.4. În scopul determinãrii nivelului de conformitate cu standardele şi cerinţele stabilite de regulamentele comunitare şi PNSA, auditul se bazeazã pe culegerea sistematicã a informaţiilor prin una sau mai multe dintre urmãtoarele tehnici:
a) examinarea documentelor;
b) observaţii;
c) interviuri;
d) verificãri.
1.4.5. Realizarea inspecţiei conţine urmãtoarele:
a) anunţul transmis aeroportului, transportatorului aerian sau entitãţii de aviaţie civilã, cu cel puţin 10 zile înainte de începerea activitãţii, la sediul structurii supuse inspecţiei, în cazul inspecţiei anunţate;
b) faza pregãtitoare;
c) activitatea la sediul aeroportului, transportatorului aerian sau entitãţii de aviaţie civilã;
d) şedinţa de închidere (debriefing);
e) raportul de inspecţie;
f) procesul de corectare a deficienţelor şi monitorizarea acestuia.
1.4.6. În scopul determinãrii nivelului de conformitate cu standardele şi cerinţele stabilite de regulamentele comunitare şi PNSA, inspecţia se bazeazã pe culegerea sistematicã a informaţiilor prin una sau mai multe dintre urmãtoarele tehnici:
a) examinarea documentelor;
b) observaţii;
c) interviuri;
d) verificãri.
1.4.7. Testul se executã în scopul determinãrii eficienţei aplicãrii urmãtoarelor mãsuri de securitate a aviaţiei civile:
a) controlul accesului în zonele cu acces limitat securizate;
b) protecţia aeronavei;
c) controlul de securitate al pasagerilor şi bagajelor de cabinã;
d) controlul de securitate al personalului şi obiectelor transportate;
e) protecţia bagajelor de calã;
f) controlul de securitate al încãrcãturilor cargo şi poştale;
g) protecţia încãrcãturilor cargo şi poştale.
1.4.8. Realizarea testului conţine urmãtoarele:
a) faza pregãtitoare;
b) activitatea la sediul aeroportului, transportatorului aerian sau al entitãţii de aviaţie civilã;
c) şedinţa de închidere (debriefing);
d) raportul de test;
e) procesul de corectare a deficienţelor şi monitorizarea acestuia.
1.4.9. Expertiza se executã în situaţiile în care autoritatea competentã considerã necesarã reevaluarea operaţionalã în scopul de a identifica orice vulnerabilitate. În cazul identificãrii unei vulnerabilitãţi, autoritatea competentã solicitã aplicarea mãsurilor de securitate corespunzãtoare nivelului de ameninţare.
1.4.10. Raportul de audit, de inspecţie, de test şi de expertizã are urmãtorul conţinut:
a) tipul procedurii;
b) aeroportul, transportatorul aerian sau entitatea de aviaţie civilã la care s-a executat procedura de control al calitãţii;
c) datele şi orele începerii şi încheierii activitãţii la sediul structurii supuse procedurii de control al calitãţii;
d) componenţa echipei care executã procedura de control al calitãţii;
e) scopul executãrii procedurii;
f) constatãrile echipei raportate la standardele şi cerinţele corespunzãtoare stabilite de legislaţia comunitarã sau PNSA;
g) clasificarea conformitãţilor;
h) recomandãri de remediere a deficienţelor, unde este cazul;
i) termenele de remediere, unde este cazul.
1.5. Confidenţialitate
1.5.1. Auditorii de securitate a aviaţiei civile au obligaţia de a respecta cerinţele de confidenţialitate. Astfel, toate informaţiile culese pe durata executãrii procedurii de control al calitãţii vor fi utilizate numai pentru redactarea raportului interimar, unde este cazul, şi a raportului care încheie procedura de control al calitãţii şi pentru stabilirea mãsurilor de remediere a deficienţelor.
1.5.2. Raportul interimar al auditului se încheie în douã exemplare originale, un exemplar fiind înmânat conducerii structurii de aviaţie civilã auditate, la sfârşitul şedinţei de închidere (debriefing), este proprietatea autoritãţii competente şi nu poate fi multiplicat decât cu aprobarea emitentului.
1.5.3. Autoritatea competentã pãstreazã un exemplar al raportului interimar la dosarul auditului.
1.5.4. Raportul de audit, de inspecţie, de expertizã sau de test se încheie în douã exemplare originale, dintre care un exemplar se transmite aeroportului, transportatorului aerian sau entitãţii de aviaţie civilã în termen de 45 de zile de la data şedinţei de închidere în cazul auditului şi expertizei, în termen de 30 de zile de la data şedinţei de închidere în cazul inspecţiei şi în termen de 15 zile de la data şedinţei de închidere în cazul testului.
Raportul este proprietatea autoritãţii competente şi nu poate fi multiplicat decât cu acordul emitentului.
1.5.5. Autoritatea competentã pãstreazã la dosarul procedurii un exemplar al raportului prevãzut la pct. 1.5.4. În baza raportului de audit se întocmesc formele legale privind îndemnizaţia prevãzutã la <>art. 7 din Legea nr. 94/2009 .
1.5.6. Accesul la rapoartele prevãzute la pct. 1.5.2 şi 1.5.4 este permis numai aeroportului, transportatorului aerian sau entitãţii de aviaţie civilã care a fãcut obiectul activitãţii de control al calitãţii, personalului autoritãţii competente cu atribuţii şi responsabilitãţi în domeniul securitãţii aeronautice, precum şi structurilor comunitare faţã de care România are obligaţii specifice conform prevederilor regulamentelor comunitare.
1.5.7. Planul de acţiuni corective se încheie în douã exemplare originale, în termen de 30 de zile de la primirea raportului prevãzut la pct. 1.5.4, de structura de aviaţie civilã supusã procedurii de control al calitãţii, este supus aprobãrii autoritãţii competente, este proprietatea emitentului şi nu poate fi distribuit decât cu aprobarea autoritãţii competente.
1.5.8. Accesul la planul de acţiuni corective prevãzut la pct. 1.5.7 este permis numai structurii de aviaţie civilã care a fãcut obiectul procedurii de control al calitãţii, personalului autoritãţii competente cu atribuţii şi responsabilitãţi în domeniul securitãţii aeronautice, precum şi structurilor comunitare faţã de care România are obligaţii specifice conform prevederilor regulamentelor comunitare.
1.5.9. Autoritatea competentã pãstreazã la dosarul procedurii un exemplar al planului de acţiuni corective prevãzut la pct. 1.5.7.
1.5.10. Nerespectarea prevederilor referitoare la pãstrarea secretului profesional se sancţioneazã potrivit legii.
1.6. Componenţa echipelor de control al calitãţii
1.6.1. Componenţa echipelor de control al calitãţii este desemnatã de autoritatea competentã, prin unul dintre modurile de mai jos, în funcţie de tipul şi scopul activitãţii.
1.6.2. Componenţa echipelor de audit este desemnatã potrivit prevederilor <>art. 5 alin. (2) din Legea nr. 94/2009 .
1.6.3. Componenţa echipelor de inspecţie, expertizã şi test este desemnatã prin dispoziţie a directorului general al DGITA pentru fiecare misiune în parte.
1.6.4. Responsabilitatea managementului echipei de control al calitãţii revine şefului echipei, care, în cazul inspecţiei şi testului, poate fi şi o persoanã care nu deţine titlul de auditor de securitate a aviaţiei civile.
1.6.5. Echipele de test au în componenţa lor câte o persoanã care îndeplineşte atribuţiile de controlor al testului şi testatori care pot fi cooptaţi, cu respectarea prevederilor legale, dupã ce şi-au declarat consimţãmântul participãrii la test, din personalul autoritãţii competente sau din alte structuri. Testatorii sunt instruiţi de şeful echipei, prin grija cãruia li se înmâneazã autorizaţiile de executare a testului, emise de autoritatea competentã.
1.6.6. În echipele de control al calitãţii pot fi cooptate persoane din alte domenii, cum sunt specialişti în operaţii aeroportuare, specialişti în exploatarea şi întreţinerea echipamentelor de control de securitate, arhitecţi, constructori, specialişti în instalaţii de construcţii, geodezi etc., în calitate de consultanţi.
1.6.7. Persoana cooptatã în calitate de consultant prezintã şefului echipei de control al calitãţii un raport cu referinţã strictã la tematica şi atribuţiile specifice pe durata misiunii. Şeful echipei de control al calitãţii fixeazã termenul de predare a raportului întocmit de specialistul cooptat, ţinând cont de termenul de predare a raportului final al misiunii.
1.7. Durata activitãţii la faţa locului
1.7.1. Durata activitãţii desfãşurate la faţa locului este stabilitã odatã cu desemnarea echipei care executã activitatea de control al calitãţii şi poate fi:
- pentru audit, între 3 şi 7 zile;
- pentru expertizã, de 5 zile;
- pentru inspecţie, de minimum 4 ore şi de maximum 3 zile.
1.7.2. Durata testului este nenormatã.
1.8. Categorii de conformitãţi
1.8.1. Urmãtoarele categorii de conformitãţi se aplicã la executarea activitãţilor de monitorizare:


┌─────────────────────────────┬─────────┬───────────┬─────────┐
│ │ Audit │ Inspecţie │ Test │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│Conform în totalitate │ ● │ ● │ ● │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│Conform, dar sunt necesare │ ● │ ● │ ● │
│îmbunãtãţiri │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│Neconform │ ● │ ● │ ● │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│Neconform, cu deficienţe │ ● │ ● │ ● │
│grave │ │ │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│Nu se aplicã │ ● │ ● │ │
├─────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│Nu se confirmã │ ● │ │ │
└─────────────────────────────┴─────────┴───────────┴─────────┘



CAP. 2
Activitãţile de remediere a deficienţelor

2.1. Baza legalã
2.1.1. Autoritatea competentã este învestitã prin <>Legea nr. 94/2009 sã dispunã remedierea deficienţelor identificate şi sã stabileascã termenele de remediere.
2.1.2. Autoritatea competentã este învestitã sã aplice, dupã caz, mãsuri cu caracter sancţionatoriu, de naturã disciplinarã, administrativã şi contravenţionalã, în funcţie de gravitatea încãlcãrii normelor şi consecinţelor acesteia, în cazul în care aplicarea prevederilor regulamentelor Uniunii Europene şi PNSA este deficitarã.
2.1.3. În cazul identificãrii de neconformitãţi, aeroportul, transportatorul aerian sau entitatea în cauzã are obligaţia de a remedia imediat deficienţele sau de a aplica mãsuri compensatorii pânã la remedierea integralã a deficienţelor.
Totuşi, în multe cazuri, remedierea tuturor deficienţelor necesitã mult timp şi nu se poate realiza imediat. În aceastã situaţie, în termenul prevãzut la pct. 1.5.7, aeroportul, transportatorul aerian sau entitatea în cauzã are obligaţia de a înainta autoritãţii competente, în vederea aprobãrii, un plan de acţiuni corective referitor la deficienţele identificate.
2.1.4. În planul de acţiuni corective, aeroportul, transportatorul aerian sau entitatea în cauzã propune termenele de remediere a deficienţelor şi, suplimentar, în cazul deficienţelor grave, precizeazã mãsurile compensatorii prevãzute la pct. 2.1.3.
2.1.5. Dupã aprobarea planului de acţiuni corective, autoritatea competentã urmãreşte aplicarea acestuia şi poate solicita situaţii privind stadiul îndeplinirii planului de acţiuni corective. De asemenea, autoritatea competentã poate dispune executarea de inspecţii privind stadiul de îndeplinire a planului de acţiuni corective.
Pe parcursul aplicãrii planului de acţiuni corective, în funcţie de eficienţa şi corectitudinea corectãrii deficienţelor, autoritatea competentã poate dispune executarea şi a altor mãsuri corective.
2.2. Abordarea succesivã
2.2.1. Privitor la procesul de remediere a deficienţelor, se stabileşte urmãtoarea abordare succesivã şi proporţionalã cu gravitatea încãlcãrii normelor, în 4 paşi, prin aplicarea metodelor în ordinea de mai jos:
a) consiliere şi persuasiune;
b) avertisment oficial;
c) notificare imperativã;
d) mãsuri sancţionatorii.
2.2.2. Autoritatea competentã poate omite unul sau mai mulţi paşi, mai ales în cazul deficienţelor grave ori repetate.
2.3. Consiliere şi persuasiune
2.3.1. Obiectivul acestui prim pas este de a explica, într-o manierã cu caracter de consiliere şi de informare, modul în care structura de aviaţie în cauzã a încãlcat norma legalã şi de a dezbate cu reprezentanţii legali cãile de rectificare a deficienţelor într-un interval de timp acceptabil.
2.3.2. Aceastã metodã se aplicã deficienţelor minore şi numai ca primã abordare a rectificãrii acestora.
2.3.3. În înţelesul metodei, are loc o dezbatere cu reprezentanţii structurii de aviaţie în cauzã, încheindu-se un înscris în care se consemneazã fiecare recomandare şi acţiune corectivã stabilite pe durata discuţiei.
În cazul auditului de securitate, aceastã metodã se considerã ca fiind aplicatã, în cadrul şedinţei de închidere, prin prezentarea raportului interimar al activitãţii de control al calitãţii.
Înscrisul se pãstreazã la dosarul misiunii activitãţii de control al calitãţii, astfel încât, în cazul în care se impune aplicarea mãsurilor prevãzute la pct. 2.6, sã constituie evidenţa oficialã a acţiunilor corective stabilite.
2.4. Avertisment oficial
2.4.1. Obiectivul acestei metode este de a indica structurii de aviaţie în cauzã, de o manierã precisã, norma încãlcatã şi de a-i atrage atenţia asupra obligaţiilor privind remedierea deficienţelor la termenele aprobate.
2.4.2. Aceastã metodã se aplicã deficienţelor grave, ca prim pas, şi deficienţelor minore, în cazul în care consilierea şi persuasiunea nu au fost suficiente.
2.4.3. Avertismentul oficial este un document scris, redactat în termeni fermi, cu precizarea fiecãrei deficienţe şi a acţiunii corective potrivite, care este transmis în mod oficial structurii de aviaţie civilã, cerându-se acesteia sã raporteze despre finalizarea fiecãrei acţiuni corective în parte. Avertismentul se pãstreazã pânã la finalizarea tuturor acţiunilor corective consemnate, astfel încât, în cazul în care se impune aplicarea mãsurilor prevãzute la pct. 2.6, sã constituie evidenţa oficialã a acţiunilor corective stabilite.
2.5. Notificare imperativã
2.5.1. Obiectivul acestei metode este de a impune structurii de aviaţie în cauzã sã execute acţiunea corectivã corespunzãtoare, în intervalul de timp dispus de autoritatea competentã.
2.5.2. Aceastã metodã se aplicã în cazul deficienţelor grave dupã ce douã sau mai multe avertismente oficiale au fost insuficiente sau în cazul celor mai grave deficienţe, ca prim pas.
Notificarea imperativã este ultimul pas înainte de aplicarea mãsurilor sancţionatorii.
2.6. Mãsuri sancţionatorii
2.6.1. Mãsurile sancţionatorii se constatã şi se aplicã în conformitate cu actele normative în care sunt prevãzute.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016