Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 23 martie 2018  de selecţie a personalului din România pentru posturi didactice din cadrul sistemului şcolilor europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 23 martie 2018 de selecţie a personalului din România pentru posturi didactice din cadrul sistemului şcolilor europene

EMITENT: Ministerul Educaţiei Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 339 din 18 aprilie 2018
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 3.475 din 23 martie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 339 din 18 aprilie 2018.
──────────

    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Metodologia de selecţie a personalului din România pentru posturi didactice din cadrul sistemului şcolilor europene, numită în continuare metodologie, este elaborată în baza Legii nr. 356/2007 pentru aderarea României la Convenţia privind definirea statutului şcolilor europene, adoptată la Luxemburg la 21 iunie 1994, în calitate de stat membru al Uniunii Europene.
    (2) Şcolile europene sunt structuri publice europene, instituţii de învăţământ cofinanţate de Uniunea Europeană, care compun un sistem sui generis, ca şi formă de cooperare între statele membre în domeniul educaţiei preuniversitare.
    (3) Rolul şcolilor europene, declarat prin Convenţia privind definirea statutului şcolilor europene, adoptată în 1994, este acela de a asigura educaţia în limba maternă a copiilor personalului angajat în instituţiile comunitare, respectând, totodată, dreptul acestora de păstrare a identităţii culturale, într-un mediu educaţional bazat pe multiculturalitate şi plurilingvism.

    ART. 2
    (1) Selecţia personalului pentru posturi didactice din cadrul sistemului şcolilor europene, la diverse discipline/secţii lingvistice, se realizează de către ministerele educaţiei din ţările membre ale Uniunii Europene, prin proceduri specifice, în baza unui centralizator de posturi aprobat de către Consiliul Superior al Şcolilor Europene şi în conformitate cu Statutul personalului detaşat din şcolile europene, denumit în continuare statut.
    (2) În sensul stabilit de statut, calitatea de profesor detaşat este calitatea dobândită de o persoană care întruneşte cumulativ condiţiile pentru a preda în sistemul şcolilor europene, care susţine şi promovează un concurs de selecţie organizat în ţara de provenienţă, şi pe care autoritatea publică naţională care a organizat selecţia o detaşează, pe o perioadă determinată, de maximum 9 ani, în temeiul unui act oficial, pe un anumit post, în cadrul unei şcoli europene.

    ART. 3
    (1) În România, selecţia personalului pentru posturi din cadrul sistemului şcolilor europene se realizează prin concurs, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii. Concursul este organizat de Ministerul Educaţiei Naţionale, prin comisia de organizare şi desfăşurare a procedurii de selecţie, denumită în continuare comisie de selecţie.
    (2) Calendarul de organizare şi desfăşurare a concursului, denumit în continuare calendar, precum şi componenţa nominală a comisiei de selecţie se stabileşte prin notă aprobată de secretarul de stat cu atribuţii în domeniul învăţământului preuniversitar.

    ART. 4
    (1) Comisia de selecţie se constituie prin ordin de serviciu, în următoarea componenţă:
    a) preşedinte: secretar de stat;
    b) 2 vicepreşedinţi: inspectorul pentru ciclurile preşcolar şi primar şi inspectorul pentru ciclul secundar, cu atribuţii de reprezentare a Ministerul Educaţiei Naţionale în cadrul Consiliului de inspecţie din sistemul şcolilor europene;
    c) membri: inspectori/consilieri/experţi din Ministerul Educaţiei Naţionale;
    d) secretariatul comisiei: 2-4 inspectori/consilieri din Ministerul Educaţiei Naţionale;
    e) subcomisia pentru evaluarea probei scrise în specialitate: câte 2 evaluatori pentru fiecare disciplină de concurs, având specialitatea candidatului - directori/inspectori/experţi din Ministerul Educaţiei Naţionale, profesori din învăţământul universitar sau preuniversitar, având gradul didactic I/titlul ştiinţific de doctor sau calitatea de membru în comisiile naţionale de specialitate;
    f) 7 membri supleanţi care îndeplinesc condiţiile de evaluator pentru subcomisia prevăzută la lit. e).

    (2) Din comisie nu pot face parte persoane care au în rândul candidaţilor soţul/soţia, rude sau afini până la gradul IV inclusiv, membrii comisiei semnând în acest sens o declaraţie pe propria răspundere.
    (3) La selecţie pot participa reprezentanţi ai structurilor asociative ale părinţilor din şcoala/şcolile la care sunt alocate posturile scoase la concurs, precum şi directorul/directorul adjunct responsabil din şcoala/şcolile la care sunt alocate posturile scoase la concurs, cu rol consultativ.

    ART. 5
    (1) Comisia de selecţie asigură organizarea şi desfăşurarea în condiţii optime a probelor de concurs.
    (2) Preşedintele comisiei aprobă cadrul metodologic de organizare şi desfăşurare a concursului, postarea pe site-ul Ministerului Educaţiei Naţionale a documentelor prevăzute în prezenta metodologie, avizează afişarea rezultatelor după fiecare probă de concurs.
    (3) Secretariatul comisiei asigură:
    a) publicarea pe site-ul Ministerului Educaţiei Naţionale a următoarelor documente: metodologia, calendarul, lista posturilor/catedrelor/disciplinelor pentru care se organizează selecţia în perioada prevăzută de calendar, bibliografia de concurs transmisă de vicepreşedinţii comisiei de selecţie;
    b) verificarea administrativă a dosarelor de înscriere, conform grilei din anexa nr. 2 la prezenta metodologie;
    c) supravegherea candidaţilor în timpul desfăşurării probei scrise;
    d) afişarea rezultatelor, la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale, după fiecare etapă a procedurii de selecţie şi după soluţionarea contestaţiilor;
    e) elaborarea şi comunicarea ordinului de ministru privind numirea pe posturi a persoanelor care au promovat concursul;
    f) arhivarea documentelor de concurs.

    (4) Persoanele desemnate la art. 4 alin. (1) lit. b) şi c) au următoarele atribuţii:
    a) evaluează activitatea profesională a candidaţilor, conform grilei de evaluare din anexa nr. 3 la prezenta metodologie;
    b) stabilesc ghidul de interviu, realizează interviul şi evaluează candidaţii, conform grilei de evaluare din anexa nr. 4 la prezenta metodologie.

    (5) Subcomisia pentru evaluarea probei scrise în specialitate are următoarele atribuţii:
    a) elaborează subiectele şi baremele de evaluare, asigurând confidenţialitatea acestora;
    b) evaluează lucrările scrise, conform baremului de evaluare;
    c) transmite secretariatului comisiei de selecţie rezultatele evaluării candidaţilor la proba scrisă de specialitate.

    (6) În vederea reevaluării lucrărilor contestate se constituie, prin ordin de serviciu, în structura prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. e), o nouă subcomisie pentru evaluarea probei scrise în specialitatea, denumită subcomisie de contestaţii. Subcomisia de contestaţii este alcătuită în întregime din evaluatori care nu au evaluat lucrarea scrisă în concurs. Subcomisia de contestaţii îşi desfăşoară activitatea în subordinea preşedintelui comisiei de selecţie.

    CAP. II
    Înscrierea candidaţilor
    ART. 6
    (1) Înscrierea la concurs se face în perioada prevăzută în calendar prin depunerea la registratura Ministerului Educaţiei Naţionale a dosarului de înscriere care conţine următoarele documente:
    a) opisul dosarului, semnat de către candidat;
    b) fişa de înscriere - prevăzută în anexa nr. 1 la prezenta metodologie, completată, datată şi semnată de către candidat;
    c) curriculum vitae în format Europass, datat şi semnat de candidat pe fiecare pagină, însoţit de documente care susţin afirmaţiile din CV;
    d) copii, certificate „conform cu originalul“, de către conducerea unităţii/instituţiei unde candidatul îşi desfăşoară activitatea sau de către emitent sau copii legalizate (în cazul în care niciuna din primele două situaţii nu este posibilă), pentru următoarele documente:
    1) buletin/carte de identitate, certificat de naştere, certificat de căsătorie/orice document care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul);
    2) actele de studii (diplomă/diplome de absolvire/licenţă/ master) în baza cărora se face înscrierea la concurs, însoţite de foaia matricolă/suplimentul la diplomă;
    3) certificat recunoscut internaţional, valabil la data susţinerii concursului, care atestă cunoaşterea aprofundată a uneia dintre limbile engleză/franceză/germană, având nivelul de competenţă lingvistică specificat de profilul postului pentru care candidează;
    4) certificat/diplomă care atestă competenţe de utilizare şi operare calculator;

    e) adeverinţă din care să rezulte vechimea de predare efectivă la catedră de minimum 3 ani la data înscrierii, în ţară sau în sistemul şcolilor europene, în calitate de cadru didactic calificat, corespunzător profilului postului pentru care candidează;
    f) recomandarea conducerii unităţii/instituţiei în care îşi desfăşoară activitatea;
    g) certificat medical cu menţiunea apt de muncă, în original;
    h) certificat de cazier judiciar;
    i) documente care dovedesc activitatea didactică desfăşurată în medii multiculturale şi plurilingvistice/participarea la proiecte care vizează educaţia incluzivă/multiculturală/interculturală;
    j) documente care atestă: ultimul grad didactic obţinut/titlul ştiinţific/nivelul de competenţă didactică/recunoaşterea ştiinţifică sau profesională/calitatea de cercetător/doctorand în domeniul ştiinţelor educaţiei sau în specialitatea postului pe care candidează/calitatea de masterand sau de absolvent al unui program de studii care contribuie la creşterea nivelului de competenţă didactică;

    (2) Documentele menţionate la alin. (1) lit. a)-h) sunt obligatorii pentru validarea dosarului de înscriere, în etapa de verificare administrativă, conform grilei din anexa nr. 2 la prezenta metodologie.
    (3) În baza documentelor menţionate la alin. (1) lit. i) şi j) este evaluată activitatea profesională, conform grilei din anexa nr. 3 la prezenta metodologie.
    (4) Dosarele se depun la registratura Ministerului Educaţiei Naţionale. În cazul în care dosarul este transmis prin poştă, data poştei nu poate depăşi data-limită de depunere prevăzută în calendar.
    (5) Dosarele de înscriere depuse/transmise după termenul limită prevăzut în calendar nu se evaluează.

    CAP. III
    Organizarea şi desfăşurarea procedurii de selecţie
    ART. 7
    (1) Procedura de selecţie se desfăşoară în patru etape succesive, după cum urmează:
    a) verificarea administrativă a dosarului de înscriere, conform grilei din anexa nr. 2 la prezenta metodologie - probă eliminatorie;
    b) evaluarea activităţii profesionale conform grilei din anexa nr. 3 la prezenta metodologie;
    c) interviul;
    d) proba scrisă în specialitatea postului.


    ART. 8
    (1) Verificarea administrativă a dosarelor de înscriere se realizează de către secretariatul comisiei de selecţie, pe baza grilei de evaluare, prevăzută în anexa nr. 2 la prezenta metodologie. Candidaţii ale căror dosare de înscriere nu îndeplinesc prevederile alin. a)-h) din art. 6 sunt declaraţi respinşi.
    (2) Nu sunt admise contestaţii.

    ART. 9
    (1) Nu este permisă completarea dosarelor de înscriere după termenul-limită de depunere a dosarelor de înscriere, prevăzut în calendar.
    (2) Candidaţii respinşi în etapa verificării administrative nu participă la celelalte etape prevăzute de procedura de selecţie.

    ART. 10
    (1) Evaluarea activităţii profesionale a candidaţilor declaraţi admişi după etapa de verificare administrativă a dosarului de înscriere se realizează în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (4) lit. b) în prezenţa preşedintelui/ vicepreşedintelui comisiei de selecţie.
    (2) Punctajul acordat candidatului se calculează ca medie aritmetică a punctajelor acordate de către evaluatori. Fiecare evaluator acordă un punctaj cuprins între 1 şi 15 puncte, conform grilei de evaluare prevăzute în anexa nr. 3 la prezenta metodologie. Media aritmetică se calculează cu două zecimale exacte, fără rotunjire.
    (3) Sunt declaraţi admişi pentru a participa la etapa următoare candidaţii care obţin minimum 8 puncte.
    (4) Rezultatele obţinute de candidaţi la evaluarea activităţii profesionale se afişează de către secretariatul comisiei la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale, conform calendarului, cu menţiunea „admis“ pentru candidaţii care au obţinut minimum 8 puncte, respectiv „respins“ pentru candidaţii au obţinut un punctaj egal cu sau mai mic de 7,99 puncte.
    (5) Candidaţii respinşi nu participă la celelalte etape prevăzute de procedura de selecţie.
    (6) Rezultatele obţinute la etapa de evaluare a activităţii profesionale nu pot fi contestate.

    ART. 11
    (1) Candidaţii declaraţi admişi ca urmare a evaluării activităţii profesionale susţin interviul în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (4) lit. b) în prezenţa preşedintelui comisiei.
    (2) Interviul evaluează gradul de cunoaştere a sistemului şcolilor europene - cadrul normativ şi documentele curriculare specifice, nivelul de motivare şi de competenţă didactică, precum şi abilităţile de predare în mediul educaţional multicultural şi plurilingvistic specific, demonstrate de candidaţi.
    (3) Programarea candidaţilor la interviu este afişată în preziua susţinerii acestuia, conform calendarului, la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale.
    (4) Competenţele demonstrate de candidaţi în cadrul interviului sunt evaluate conform grilei de evaluare prevăzută în anexa nr. 4 la prezenta metodologie.
    (5) Punctajul acordat candidatului se calculează ca medie aritmetică a punctajelor acordate de evaluatori. Fiecare evaluator acordă un punctaj cuprins între 1 şi 25 de puncte. Media aritmetică se calculează cu 2 zecimale exacte, fără rotunjire.
    (6) Sunt declaraţi admişi pentru a participa la etapa următoare candidaţii care obţin minimum 20 de puncte.
    (7) Rezultatele obţinute de candidaţi la interviu se afişează de către secretariatul comisiei la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale, conform calendarului, cu menţiunea „admis“ pentru candidaţii care au obţinut minimum 20 de puncte, respectiv „respins“ pentru candidaţii care au obţinut un punctaj egal cu sau mai mic de 19,99 puncte.
    (8) Candidaţii respinşi nu participă la celelalte etape prevăzute de procedura de selecţie.
    (9) Rezultatele obţinute la interviu nu pot fi contestate.

    ART. 12
    (1) Candidaţii declaraţi admişi după proba de interviu susţin proba scrisă la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale, la data prevăzută în calendar. Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări prin care se testează competenţa didactică şi cunoaşterea domeniului de specialitate, necesare ocupării postului/posturilor pentru care se organizează selecţia.
    (2) Proba scrisă se desfăşoară începând cu ora 10,00, durata de redactare a lucrării fiind de 3 ore.
    (3) Accesul candidaţilor în sală la proba scrisă se face în intervalul orar 9,00-9,30, pe baza actului de identitate valabil.
    (4) Candidaţii şi secretarii comisiei nu pot avea asupra lor în sala de concurs obiecte sau materiale din următoarele categorii: genţi, poşete, ziare, reviste, cărţi, dicţionare, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte mijloace care intermediază comunicarea la distanţă, alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea probei scrise în condiţii de legalitate, echitate şi obiectivitate.
    (5) Materialele şi obiectele nepermise vor fi depuse înainte de intrarea în sala de concurs, într-un spaţiu prestabilit de comisia de selecţie.
    (6) Secretarii comisiei de selecţie asigură supravegherea candidaţilor pe parcursul desfăşurării probei scrise şi răspund de corectitudinea desfăşurării probei în sala respectivă.
    (7) Candidaţii care în timpul desfăşurării probei scrise sunt surprinşi copiind, primind sau transmiţând soluţii cu privire la subiecte sunt eliminaţi din concurs, încheindu-se un proces-verbal în acest sens de către secretarii comisiei, în prezenţa preşedintelui/vicepreşedintelui comisiei de selecţie.
    (8) Candidaţii sunt informaţi cu privire la regulile pe care trebuie să le respecte pe durata desfăşurării probei scrise, prevederile referitoare la contestaţii, precum şi cu privire la situaţiile care pot conduce la anularea lucrării scrise. La încheierea instructajului, candidaţii semnează un proces-verbal, prevăzut în anexa nr. 5 la prezenta metodologie.

    ART. 13
    (1) Subiectele şi baremele de evaluare pentru proba scrisă sunt elaborate de către membrii evaluatori din subcomisia pentru evaluarea probei scrise în specialitate, în conformitate cu bibliografia publicată pentru sesiunea de selecţie respectivă, pentru fiecare post/disciplină de concurs. Subiectele sunt multiplicate pe discipline/posturi, fiecare candidat primind subiectul corespunzător disciplinei/postului pentru care candidează, conform specializării.
    (2) Responsabilitatea privind elaborarea, multiplicarea în numărul necesar de exemplare, secretizarea şi asigurarea confidenţialităţii subiectelor revine membrilor subcomisiei pentru evaluarea probei scrise în specialitate, care semnează în acest sens un angajament de confidenţialitate, prevăzut în anexa nr. 6 la prezenta metodologie.

    ART. 14
    (1) Foile şi ciornele utilizate de candidaţi pentru redactarea lucrării se stampilează de către secretarii comisiei de selecţie şi se semnează de către preşedinte/vicepreşedinte. Pentru redactarea lucrărilor se foloseşte cerneală sau pix de culoare albastră; desenele şi graficele se execută cu creion negru.
    (2) În cazul în care, pentru aceeaşi disciplină/post, susţin proba scrisă mai mulţi candidaţi, lucrările acestora se secretizează cu etichete albe.
    (3) Candidatul care se retrage din propria iniţiativă poate solicita anularea lucrării în baza unei declaraţii, predă lucrarea şi foaia cu subiecte şi părăseşte sala. În cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de unul dintre secretarii supraveghetori până la înapoierea în sala de examen, fără a beneficia de prelungirea timpului alocat rezolvării subiectelor.
    (4) La finalizarea lucrării, candidaţii predau supraveghetorilor lucrările, ciornele, subiectele şi semnează în borderoul de predare, menţionând numărul de pagini scrise.
    (5) Baremele de corectare se afişează la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale, în ziua desfăşurării probei scrise, la ora 13,00.

    ART. 15
    (1) Fiecare lucrare scrisă este evaluată independent de cei 2 evaluatori, conform baremului validat la nivelul subcomisiei pentru evaluarea probei scrise în specialitate. Fiecare evaluator acordă un punctaj lucrării scrise, cuprins între 1 şi 60 de puncte.
    (2) Pentru validarea evaluărilor, diferenţa dintre punctajele acordate de cei 2 evaluatori nu trebuie să fie mai mare de 5 puncte. În caz contrar, preşedintele/vicepreşedintele comisiei de selecţie dispune reverificarea lucrării respective, în prezenţa sa, de către cei 2 membri evaluatori. În funcţie de rezultatele reverificării se decide, prin consens, nota lucrării.
    (3) Punctajul obţinut de candidat la proba scrisă se calculează cu două zecimale, fără rotunjire, ca medie aritmetică a punctajelor acordate de către evaluatori.
    (4) Punctajul maxim acordat pentru proba scrisă este de 60 de puncte. Candidaţii care nu întrunesc minimum 30 de puncte sunt declaraţi respinşi la proba scrisă.

    ART. 16
    (1) Rezultatele obţinute de candidaţi la proba scrisă se afişează de către secretarii comisiei la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale, conform calendarului.
    (2) Rezultatele obţinute de candidaţi la proba scrisă pot fi contestate. Se pot contesta numai rezultatele obţinute la evaluarea propriei lucrări.

    ART. 17
    (1) Eventualele contestaţii se depun la registratura Ministerului Educaţiei Naţionale, într-un interval de timp de maximum 24 de ore de la afişarea rezultatelor.
    (2) Nu se admite transmiterea contestaţiei prin e-mail, fax sau cu ajutorul altor mijloace de comunicare virtuală.

    ART. 18
    (1) Pentru a decide cu privire la formularea şi depunerea contestaţiei, candidatul poate beneficia de dreptul de a vizualiza lucrarea şi borderourile de notare. Pe parcursul vizualizării, numele evaluatorilor vor fi secretizate. Candidatul poate aprecia cu privire la integralitatea lucrării, prin raportare la formatul predat de acesta şi asumat prin semnătură în procesul-verbal.
    (2) În cazul menţinerii şi înregistrării contestaţiei, lucrarea va fi reevaluată de către subcomisia de contestaţii, în termenul prevăzut de calendar.
    (3) Nu se eliberează candidaţilor copii ale lucrărilor scrise.

    ART. 19
    Subcomisiile de contestaţii sunt alcătuite în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (6) pe specialităţi, pentru acele specialităţi/posturi pentru care s-au depus contestaţii.

    ART. 20
    (1) Recorectarea lucrărilor scrise pentru care s-a depus contestaţie se realizează conform prevederilor art. 15, după secretizarea notei obţinute de candidat la evaluarea lucrării.
    (2) Punctajul acordat de comisia de contestaţii este definitiv şi reprezintă punctajul obţinut de candidat la proba scrisă.

    ART. 21
    Comunicarea rezultatelor la contestaţii se face prin afişare la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale, în perioada prevăzută de calendar.

    ART. 22
    (1) Punctajul final obţinut de fiecare dintre candidaţii declaraţi promovaţi la toate etapele procedurii de selecţie se calculează ca sumă a punctajelor obţinute la următoarele probe de concurs: evaluarea activităţii profesionale, interviul şi proba scrisă în specialitate.
    (2) Lista cuprinzând rezultatele finale ale concursului de selecţie se afişează la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale, în ordinea descrescătoare a punctajelor pentru fiecare disciplină/post scos la concurs, la data prevăzută în calendar.
    (3) Selecţia se face pe disciplină/post. Este declarat admis candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru acelaşi post.

    ART. 23
    Punctajele obţinute de candidaţii la concurs sunt înscrise într-un tabel centralizator, care se arhivează de către secretariatul comisiei de selecţie.

    CAP. IV
    Dispoziţii tranzitorii şi finale
    ART. 24
    Lista cuprinzând disciplinele/posturile, precum şi şcolile europene pentru care se organizează selecţia persoanelor detaşate din România, bibliografia şi calendarul concursului se publică cu minimum 4 săptămâni înainte de data organizării concursului, pe site-ul oficial al Ministerului Educaţiei Naţionale, la secţiunea Şcoli europene.

    ART. 25
    Lista cuprinzând disciplinele/posturile scoase la concurs nu poate fi modificată după începerea procedurii de selecţie.

    ART. 26
    Prin ordin al ministrului educaţiei naţionale, persoanele declarate admise la concursul de selecţie organizat în baza prezentei metodologii dobândesc calitatea de profesor detaşat şi sunt încadrate pe postul pentru care au concurat, cu scopul de a desfăşura în cadrul sistemului şcolilor europene exclusiv activităţile descrise în profilul postului.

    ART. 27
    Fiecărui profesor detaşat i se încheie contract de muncă pe durată determinată de maximum 9 ani, în temeiul art. 29 lit. a) pct. i) şi ii) din statut, pentru postul din sistemul şcolilor europene pentru care a concurat.

    ART. 28
    Persoanele care au dobândit statutul de profesor detaşat în sistemul şcolilor europene în urma promovării concursului beneficiază de rezervarea postului în instituţia/ unitatea de învăţământ din România în care au contract de muncă încheiat pe perioadă nedeterminată.

    ART. 29
    (1) Pentru persoanele având statutul de profesor detaşat în sistemul şcolilor europene, autorităţile naţionale competente virează retribuţia din sistemul naţional de salarizare, aferentă nivelului postului, în conformitate cu prevederile statutului.
    (2) Pe perioada în care o persoană ocupă un post în sistemul şcolilor europene cu statut de profesor detaşat, după efectuarea plăţilor, angajatorul transmite lunar la şcoala europeană în care acesta îşi desfăşoară activitatea didactică situaţia sumelor achitate, semnată de conducătorul instituţiei şi de conducătorul compartimentului financiar-contabilitate.
    (3) Diferenţa salarială dintre salariul aferent postului din şcoala europeană şi salariul aferent postului din sistemul naţional este suportată de Comisia Europeană, în conformitate cu legislaţia specifică de reglementare a funcţionării şcolilor europene.

    ART. 30
    Competenţele dobândite şi certificările/atestările obţinute în perioada în care o persoană are statut de profesor detaşat în sistemul şcolilor europene se recunosc/se echivalează, la cerere, în conformitate cu legislaţia în vigoare în sistemul de învăţământ din România.

    ART. 31
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

    ANEXA 1

    la metodologie
    FIŞĂ DE ÎNSCRIERE
    Numele şi prenumele .......................................................................
    Disciplina/disciplinele/domeniul de concurs: ..............................
    Instituţia/Instituţiile de învăţământ absolvită/absolvite: .......................,
    .........................................................................................
    .........................................................................................
    .........................................................................................
    ......................................................................... cu durata de ...... ani.
    Specializarea/Specializările obţinută/obţinute prin studii ..............................
    …………………………………………………………………………..........…………………………………
    …………………………………………………………………………..........…………………………………
    …………………………………………………………………………..........…………………………………
    …………………………………………………………………………..........…………………………………
    …………………………………………………………………………..........…………………………………
    …………………………………………………………………………..........…………………………………
    Vechimea efectivă în activitatea didactică de predare la data înscrierii: .......... ani ........ luni ........ zile*)
    Date de contact: telefon ................................, e-mail ...............................
    Data ......................
    Semnătura ...........
    *) Se certifică prin adeverinţă eliberată de unităţile/instituţiile de învăţământ în care şi-a desfăşurat/îşi desfăşoară activitatea la catedră candidatul. Se ia în calcul numai vechimea de predare în calitate de cadru didactic calificat.

    ANEXA 2

    la metodologie
    GRILA
    de verificare administrativă a dosarului de înscriere
    Numele şi prenumele candidatului ………………………………………………………………..

┌───────────────────────┬──────────────┐
│Candidat │Evaluare │
│Existenţă document │administrativă│
│ │(da/nu) │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Opisul dosarului, │ │
│semnat de candidat │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Fişa de înscriere la │ │
│concurs, prevăzută în │ │
│anexa nr. 1 la │ │
│metodologie, │ │
│completată, datată şi │ │
│semnată de candidat │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Curriculum vitae în │ │
│format Europass, datat │ │
│şi semnat de candidat │ │
│pe fiecare pagină, │ │
│însoţit de documente │ │
│care susţin afirmaţiile│ │
│din CV │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Buletin/Carte de │ │
│identitate - în copie*,│ │
│certificat de naştere, │ │
│certificat de căsătorie│ │
│/orice document care │ │
│atestă schimbarea │ │
│numelui (dacă este │ │
│cazul) - în copie* │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Actele de studii │ │
│(diplomă/diplome de │ │
│absolvire/licenţă/ │ │
│master) în baza cărora │ │
│se face înscrierea la │ │
│concurs, însoţite de │ │
│foaia matricolă/ │ │
│suplimentul la diplomă │ │
│- în copie* │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Certificat recunoscut │ │
│internaţional, valabil │ │
│la data susţinerii │ │
│concursului, care │ │
│atestă cunoaşterea │ │
│aprofundată a uneia │ │
│dintre limbile engleză/│ │
│franceză/ germană, │ │
│având nivelul de │ │
│competenţă lingvistică │ │
│specificat de profilul │ │
│postului pentru care │ │
│candidează - în copie* │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Certificat/Diplomă care│ │
│atestă competenţe de │ │
│utilizare şi operare │ │
│calculator - în copie* │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Adeverinţă din care să │ │
│rezulte vechimea de │ │
│predare efectivă la │ │
│catedră de minimum 3 │ │
│ani, la data │ │
│înscrierii, în ţară sau│ │
│în sistemul şcolilor │ │
│europene, în calitate │ │
│de cadru didactic │ │
│calificat corespunzător│ │
│postului pentru care │ │
│candidează │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Recomandarea conducerii│ │
│unităţii/instituţiei în│ │
│care îşi desfăşoară │ │
│activitatea │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Certificat medical cu │ │
│menţiunea „apt de │ │
│muncă“, în original │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Certificat de cazier │ │
│judiciar │ │
└───────────────────────┴──────────────┘


    * Copiile documentelor pot fi: certificate „conform cu originalul“ de către conducerea unităţii/instituţiei de învăţământ unde candidatul îşi desfăşoară activitatea sau de către emitent sau copii legalizate.
    REZULTAT VERIFICARE ADMINISTRATIVĂ DOSAR (admis/respins): ………………
    Data ………………………….
    Preşedintele Comisiei de selecţie
    ..............................
    Secretariatul Comisiei de selecţie
    ..............................

    ANEXA 3

    la metodologie
    GRILA
    de evaluare a activităţii profesionale
    Numele şi prenumele candidatului .................................

┌──────────────────────────────┬─────────┐
│ │Punctaj │
│Criteriu │evaluare │
│ │(maximum │
│ │15 p) │
├────────────────┬─────────────┼────┬────┤
│ │grad didactic│ │ │
│ │I/doctorat (5│ │ │
│ │p.) │ │ │
│ ├─────────────┤…/5 │ │
│ │grad didactic│p. │ │
│ │II (3 p.) │ │ │
│ ├─────────────┤ │ │
│ │definitivat │ │ │
│ │(1 p.) │ │ │
│ ├─────────────┼────┤ │
│ │membru în │ │ │
│ │grupuri de │ │ │
│ │lucru/comisii│ │ │
│ │în domeniul │ │ │
│ │ştiinţific de│ │ │
│ │experienţă, │ │ │
│ │curriculum/ │ │ │
│ │evaluare/ │ │ │
│ │reformă │ │ │
│ │educaţională,│ │ │
│ │la nivelul │ │ │
│ │sistemului │ │ │
│ │naţional/ │ │ │
│ │sistemului │ │ │
│ │şcolilor │ │ │
│ │europene 1 p.│ │ │
│ │/grup de │ │ │
│Grad didactic*/ │lucru/comisie│ │ │
│nivel competenţă│(maximum 3 │ │ │
│didactică/ │p.) │ │ │
│recunoaştere ├─────────────┤ │ │
│ştiinţifică sau │membru în │…/3 │ │
│profesională/ │grupuri de │p. │ │
│calitatea de │lucru/comisii│ │ │
│cercetător/ │în domeniul │ │ │
│doctorand în │ştiinţific de│ │ │
│domeniul │experienţă - │ │ │
│ştiinţelor │curriculum/ │ │ │
│educaţiei sau în│evaluare/ │ │ │
│specialitatea │reformă │ │…/11│
│postului pe care│educaţională,│ │p │
│candidează/ │la nivel │ │ │
│calitatea de │local/ │ │ │
│masterand sau de│judeţean, în │ │ │
│absolvent al │sistemul │ │ │
│unui program de │naţional de │ │ │
│studii care │învăţământ/la│ │ │
│contribuie la │nivelul unei │ │ │
│creşterea │şcoli │ │ │
│nivelului de │europene │ │ │
│competenţă │0,5 p./grup │ │ │
│didactică │de lucru/ │ │ │
│ │comisie │ │ │
│ │(maximum 1 │ │ │
│ │p.) │ │ │
│ ├─────────────┼────┤ │
│ │calitatea de │ │ │
│ │cercetător/ │ │ │
│ │doctorand în │ │ │
│ │domeniul │ │ │
│ │ştiinţelor │ │ │
│ │educaţiei sau│ │ │
│ │în │ │ │
│ │specialitatea│ │ │
│ │postului pe │ │ │
│ │care │ │ │
│ │candidează/ │ │ │
│ │calitatea de │…/3 │ │
│ │masterand sau│p. │ │
│ │de absolvent │ │ │
│ │al unui │ │ │
│ │program de │ │ │
│ │studii care │ │ │
│ │contribuie la│ │ │
│ │creşterea │ │ │
│ │nivelului de │ │ │
│ │competenţă │ │ │
│ │didactică │ │ │
│ │(maximum 3 │ │ │
│ │p.) │ │ │
├────────────────┼─────────────┼────┴────┤
│Activitate │ │ │
│didactică în │1 p./an │ │
│medii │şcolar │…/3 p. │
│multiculturale │(maximum 3 │ │
│şi │p.) │ │
│plurilingvistice│ │ │
├────────────────┼─────────────┼─────────┤
│Participare la │ │ │
│proiecte care │0,5 p./ │ │
│vizează educaţia│proiect │…/1 p. │
│incluzivă/ │(maximum 1 │ │
│multiculturală/ │p.) │ │
│interculturală │ │ │
└────────────────┴─────────────┴─────────┘


    * Se acordă maximum 11 puncte pentru întreaga secţiune şi se punctează nivelul maxim al gradului didactic sau titlului ştiinţific obţinut. Sunt declaraţi admişi în etapa următoare candidaţii care obţin minimum 8 puncte.
    TOTAL PUNCTAJ EVALUARE ACTIVITATE PROFESIONALĂ: ...................
    Data ………………………….
    Membrii Comisiei de selecţie
    ...............................................
    ...............................................
    Preşedintele/Vicepreşedinţii Comisiei de selecţie
    ...............................................
    ...............................................

    ANEXA 4

    la metodologie
    GRILA
    de evaluare a interviului
    Numele şi prenumele candidatului …………………………

┌────────────┬─────────┬──────────┬────────────┬────────────────┬─────────────┬────────────┬────────┐
│ │ │ │ │ │Studiu de │ │ │
│ │ │ │ │ │caz. │ │ │
│ │ │ │ │Abilităţi de │Identificarea│ │ │
│ │ │Gradul de │Competenţă │predare │soluţiilor │ │ │
│ │ │cunoaştere│didactică │diferenţiată în │adecvate │Iniţiativă │ │
│ │Motivaţie│al │adecvată │mediu │pentru │şi │Total │
│Numele │- │sistemului│specificului│educaţional │situaţii │creativitate│punctaj*│
│candidatului│ │şcolilor │postului: │multicultural şi│pedagogice │- │ │
│ │ │europene │ │plurilingvistic:│concrete │ │ │
│ │ │ │ │ │propuse de │ │ │
│ │ │ │ │ │comisia de │ │ │
│ │ │ │ │ │selecţie: │ │ │
│ ├─────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼─────────────┼────────────┼────────┤
│ │2 puncte │2 puncte │3 puncte │5 puncte │10 puncte │3 puncte │25 │
│ │ │ │ │ │ │ │puncte │
├────────────┼─────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼─────────────┼────────────┼────────┤
├────────────┼─────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼─────────────┼────────────┼────────┤
├────────────┼─────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼─────────────┼────────────┼────────┤
├────────────┼─────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼─────────────┼────────────┼────────┤
├────────────┼─────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼─────────────┼────────────┼────────┤
└────────────┴─────────┴──────────┴────────────┴────────────────┴─────────────┴────────────┴────────┘


    *Punctajul acordat fiecărui candidat este de maximum 25 p. Sunt declaraţi admişi pentru participarea la etapa următoare candidaţii care obţin minimum 20 puncte.
    Data ………………………….
    Preşedintele Comisiei de selecţie
    ………………………………….
    ………………………………….
    Membrii Comisiei de selecţie
    ………………………………….
    ………………………………….
    ………………………………….
    ………………………………….
    Vicepreşedinţii Comisiei de selecţie
    ....................................
    ....................................

    ANEXA 5

    la metodologie
    PROCES-VERBAL
    de instruire a candidaţilor în vederea susţinerii probei scrise
    Încheiat astăzi, …………….., cu ocazia instruirii candidaţilor referitor la susţinerea probei scrise din cadrul selecţiei cadrelor didactice pentru Şcoala Europeană ………………………….
    Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări de specialitate prin care se testează competenţa didactică şi cunoştinţele teoretice necesare ocupării postului/posturilor pentru care se organizează selecţia.
    Proba scrisă se desfăşoară începând cu ora 10,00, durata de redactare a lucrării fiind de 3 ore.
    Candidaţii nu pot avea asupra lor în sala de concurs obiecte sau materiale din următoarele categorii: genţi, poşete, ziare, reviste, cărţi, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte mijloace care intermediază comunicarea la distanţă, alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea probei scrise în condiţii de legalitate, echitate şi obiectivitate. Materialele şi obiectele nepermise vor fi depuse înainte de intrarea în sala de concurs, într-un spaţiu prestabilit de comisia de selecţie.
    Candidaţii care în timpul desfăşurării probei scrise sunt surprinşi copiind, primind sau transmiţând soluţii cu privire la subiecte sunt eliminaţi din concurs, încheindu-se un proces-verbal în acest sens de către supraveghetori, în prezenţa preşedintelui/vicepreşedintelui comisiei de selecţie. Tentativa de fraudă conduce de asemenea la eliminarea din concurs.
    Punctajul maxim acordat la proba scrisă este de 60 de puncte.
    Pentru redactarea lucrării scrise nu pot fi folosite alte foi în afara celor ştampilate de către secretarul comisiei de selecţie. Foile pe care se redactează lucrarea se semnează de către preşedintele comisiei sau unul din vicepreşedinţii acesteia. Pentru redactarea lucrărilor se foloseşte cerneală sau pix de culoare albastră; desenele şi graficele se execută cu creion negru.
    În cazul în care, pentru aceeaşi disciplină, susţin proba scrisă mai mulţi candidaţi, lucrările acestora se secretizează cu etichete albe.
    Din momentul distribuirii subiectelor, niciun candidat nu mai poate intra în sală şi nici nu o poate părăsi, decât dacă predă lucrarea scrisă şi semnează pentru predarea acesteia.
    Candidatul care se retrage din proprie iniţiativă poate solicita anularea lucrării în baza unei declaraţii, predă lucrarea şi foaia cu subiecte şi părăseşte sala. În cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de unul dintre supraveghetori până la înapoierea în sala de examen, fără a beneficia de prelungirea timpului alocat rezolvării subiectelor.
    La finalizarea lucrării sau la expirarea timpului alocat probei scrise, candidaţii predau supraveghetorilor lucrările, ciornele, subiectele şi semnează în borderoul de predare, menţionând numărul de pagini scrise.
    Baremele de corectare pentru fiecare disciplină se afişează la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale, în ziua desfăşurării probei, la ora 13,00.
    Rezultatele obţinute de către fiecare candidat la proba scrisă se afişează, conform calendarului, la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale. Rezultatele obţinute de candidaţi la proba scrisă pot fi contestate. În urma contestaţiei, candidaţii pot obţine şi punctaje inferioare, nu numai punctaje egale sau superioare celui iniţial.
    Candidatul care decide să conteste punctajul obţinut la proba scrisă completează şi depune personal la registratura Ministerului Educaţiei Naţionale o cerere de reevaluare a lucrării scrise. Depunerea cererii de reevaluare a lucrării scrise se face într-un interval de timp de maximum 24 de ore de la afişarea rezultatelor.
    Nu se admite transmiterea contestaţiei prin e-mail, fax sau alte mijloace de comunicare virtuală.
    Comunicarea rezultatelor la contestaţii se face prin afişare la sediul Ministerului Educaţiei Naţionale, în perioada prevăzută de calendar. Rezultatele obţinute după contestaţii sunt definitive.
    Candidaţii prezenţi în sala de concurs semnează pentru luarea la cunoştinţă.
    Drept care s-a încheiat prezentul proces-verbal.
    Data ………………………….
    Secretarul Comisiei de selecţie
    ……………………………………………
    Am luat la cunoştinţă.
    ………………………………….
    ………………………………….
          (numele candidatului şi semnătura)

    ANEXA 6

    la metodologie
    ANGAJAMENT DE CONFIDENŢIALITATE
    Subsemnatul/Subsemnata, ………………………………………………, în calitate de ……………….., în cadrul comisiei de selecţie, declar pe propria răspundere următoarele:
    1. Nu am rude sau afini până la gradul IV inclusiv în rândul candidaţilor.
    2. În calitate de membru al comisiei de selecţie a cadrelor didactice în vederea detaşării la şcolile europene voi asigura secretizarea şi păstrarea confidenţialităţii subiectelor.

    Data ………………………….
    Semnătura
    ……………………………………………
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016