Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 23 august 2010  de incadrare a personalului didactic si didactic auxiliar in casele corpului didactic    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 23 august 2010 de incadrare a personalului didactic si didactic auxiliar in casele corpului didactic

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 630 din 8 septembrie 2010

I. Director
ART. 1
Se normeazã un post de director pentru fiecare casã a corpului didactic.
ART. 2
(1) Funcţia de director al casei corpului didactic se ocupã prin concurs, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului. Numirea şi revocarea directorului se fac prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
(2) În baza ordinului de numire în funcţie, directorul casei corpului didactic încheie un contract de management educaţional cu ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, pe o perioadã de 4 ani, care poate fi prelungit, cu acordul pãrţilor, în urma evaluãrii performanţelor manageriale.
ART. 3
Condiţiile de încadrare ca director al casei corpului didactic sunt precizate în Metodologia de organizare şi desfãşurare a concursului pentru funcţiile de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratul şcolar şi de director al casei corpului didactic, aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
ART. 4
Norma de activitate a directorului casei corpului didactic este de 40 ore sãptãmânal, fãrã obligaţie de predare la catedrã; directorul beneficiazã de indemnizaţie de conducere, în condiţiile legii, şi de rezervare a catedrei.

II. Profesori-metodişti
ART. 5
Normarea posturilor de profesori-metodişti la nivelul casei corpului didactic se realizeazã prin raportare la numãrul de personal didactic şi didactic auxiliar existent la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Astfel, se normeazã un post de profesor-metodist la un numãr de circa 1.500 personal didactic, dar nu mai puţin de douã posturi pentru fiecare casã a corpului didactic.
ART. 6
Condiţii de încadrare pentru profesorul-metodist:
- studii universitare cu diplomã de licenţã, corespunzãtoare funcţiei didactice din învãţãmântul preuniversitar (conform prevederilor <>art. 7 alin. 3 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare);
- titular în învãţãmântul preuniversitar;
- cel puţin gradul didactic II în învãţãmânt;
- vechime în învãţãmânt de minimum 6 ani, cu competenţe dobândite în managementul educaţional, managementul de proiect, precum şi competenţe dobândite în activitatea cu adulţii în domeniul formãrii continue.
ART. 7
Angajarea ca profesor-metodist se face prin concurs specific, pe baza metodologiei elaborate de Direcţia generalã management, resurse umane şi reţea şcolarã din Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ART. 8
Norma de activitate a profesorului metodist este de 40 de ore sãptãmânal, cu obligaţie de predare la catedrã, de douã ore sãptãmânal, în specialitatea înscrisã pe diploma de studii.
ART. 9
Cadrul didactic titular în învãţãmântul preuniversitar şi angajat prin concurs la casa corpului didactic beneficiazã de rezervare a postului didactic sau a catedrei.
ART. 10
Personalul didactic încadrat prin concurs la casa corpului didactic pe funcţia de profesor-metodist va fi evaluat anual de cãtre o comisie propusã de directorul instituţiei şi avizatã de inspectorul şcolar general.
ART. 11
(1) Casa corpului didactic poate angaja profesori-formatori, profesori-asociaţi, mentori de dezvoltare profesionalã care realizeazã efectiv activitate de formare în specialitatea lor şi/sau aria curricularã respectivã.
(2) Profesorul-formator îşi poate desfãşura activitatea la catedrã, cu normã întreagã şi plata cu ora la casa corpului didactic.
ART. 12
Domeniile de competenţã pentru profesorul-metodist:
- testarea, prin investigaţii proprii de teren, în colaborare cu inspectorii şcolari de specialitate, inspectorul responsabil cu dezvoltarea profesionalã, directorii unitãţilor de învãţãmânt, responsabilii cu formarea continuã din şcoli, a nevoii reale de formare continuã la nivel individual şi al unitãţilor de învãţãmânt;
- identificarea şi valorificarea resurselor umane (formatori);
- întocmirea de proiecte de programe de formare continuã: obiective, suport de curs propus de formatori, buget estimativ pe categorii de cheltuieli;
- prezentarea proiectului de program de formare consiliului de administraţie al casei corpului didactic, care avizeazã folosirea programului în cadrul ofertei de formare a instituţiei;
- monitorizarea/evaluarea derulãrii programului;
- centralizarea şi promovarea ofertei de formare educaţionalã provenite de la instituţii specializate şi de la inovatorii din reţea privind formarea continuã a personalului didactic, dezvoltarea parteneriatului social şi comunitar etc.;
- participarea la expertizarea proiectelor de programe prezentate casei corpului didactic pentru înscrierea la programele naţionale şi internaţionale în domeniul educaţiei şi descoperirea de surse alternative de finanţare a acestora la nivel zonal;
- asigurarea consilierii metodologice a acţiunilor de formare continuã în afara casei corpului didactic (unitãţi şcolare, zone defavorizate) organizate de alţi furnizori de formare continuã acreditaţi (societãţi profesionale, asociaţii, fundaţii, organizaţii nonguvernamentale etc.).

III. Bibliotecar/Documentarist
ART. 13
Se normeazã un post de bibliotecar sau de documentarist pentru fiecare bibliotecã a casei corpului didactic.
ART. 14
Pentru ocuparea funcţiilor didactice auxiliare de bibliotecar şi documentarist trebuie îndeplinite urmãtoarele condiţii de studii: absolvirea cu examen de diplomã a unei instituţii de învãţãmânt, secţia de biblioteconomie, sau a altor instituţii de învãţãmânt ai cãror absolvenţi au studiat în timpul şcolarizãrii disciplinele de profil din domeniul biblioteconomiei; pot ocupa funcţia de bibliotecar/documentarist şi alţi absolvenţi ai învãţãmântului superior, postliceal sau liceal cu diplomã, pe perioadã determinatã, dacã au urmat un curs de iniţiere în domeniu. Funcţiile didactice auxiliare de bibliotecar şi documentarist pot fi ocupate şi de persoanele care au absolvit cu diplomã ciclul I de studii universitare de licenţã sau ciclul II de studii universitare de masterat în profilul postului (conform prevederilor <>art. 8 lit. a) şi i) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare).
ART. 15
(1) Domeniile de competenţã pentru bibliotecar/documentarist:
- facilitarea accesului la informaţie;
- facilitarea folosirii unor surse documentare, cu ajutorul tehnicilor de informare şi comunicare educative;
- practicarea unei politici documentare prospective (elaborarea de dosare de documentare, de bibliografii care sã susţinã orientãrile politicilor educative şi ale programelor şcolare etc.);
- asigurarea completãrii judicioase a fondului documentar (achiziţii, abonamente, donaţii, schimb, transfer), în conformitate cu programele şcolare şi în funcţie de nevoile de lecturã ale utilizatorilor;
- contribuţii la crearea şi gestionarea unui fond documentar pluridisciplinar şi multimedia;
- contribuţii la dezvoltarea capacitãţii de cercetare documentarã;
- îndrumare bibliograficã directã a beneficiarilor;
- realizarea operaţiilor de evidenţã - popularizare, depozitare, catalogare, clasificare, împrumut interbibliotecar, achiziţii, casare (aprobate);
- organizarea acţiunilor de popularizare a colecţiilor bibliotecii/mediatecii;
- organizarea de standuri educaţionale, expoziţii permanente de carte şi/sau manuale, prezentãri şi lansãri de carte/lucrãri de specialitate, mese rotunde, întâlniri tematice cu scriitori etc.;
- difuzare de mijloace de învãţãmânt, carte, auxiliare educaţionale;
- organizarea, coordonarea activitãţii de formare continuã pentru bibliotecarii din unitãţile de învãţãmânt;
- acordarea asistenţei metodologice de specialitate pentru bibliotecarii instituţiilor de învãţãmânt preuniversitar din judeţ;
- stabilirea relaţiilor cu instituţiile editoare;
- promovarea/favorizarea relaţiei cu presa.
(2) Atribuţiile angajaţilor pe posturile de bibliotecar, respectiv documentarist sunt diferenţiate şi sunt prevãzute în fişa postului.

IV. Informatician
ART. 16
Se normeazã un post de informatician pentru fiecare casã a corpului didactic care dispune de o reţea de calculatoare.
ART. 17
Condiţii de încadrare pentru informatician: absolvirea cu diplomã a unei instituţii de învãţãmânt superior sau a unei unitãţi de învãţãmânt preuniversitar de profil. Funcţia didacticã auxiliarã de informatician se poate ocupa şi de persoanele care au absolvit cu diplomã ciclul I de studii universitare de licenţã sau ciclul II de studii universitare de masterat în profilul postului.
ART. 18
(1) Domeniul de competenţã pentru informatician:
- tehnoredactarea cataloagelor cu oferte de programe de formare continuã;
- software educaţional;
- coordonarea operaţiilor implicate de redactarea, editarea, multiplicarea oricãror publicaţii ale casei corpului didactic;
- organizarea de cursuri de iniţiere în utilizarea computerului;
- realizarea bazelor de date utile desfãşurãrii optime a activitãţii în casa corpului didactic;
- realizarea de demonstraţii multimedia;
- organizarea, coordonarea activitãţii de formare continuã pentru informaticienii din sistemul de învãţãmânt.
(2) Atribuţiile angajaţilor pe posturile de informatician sunt prevãzute în fişa postului.
ART. 19
(1) Angajarea personalului didactic auxiliar (bibliotecar, documentarist, informatician ) se face prin concurs, organizat conform legii, la nivelul casei corpului didactic.
(2) Persoanele angajate pe post de informatician la casa corpului didactic beneficiazã de rezervarea catedrei dacã sunt titulare pe o catedrã de specialitate în învãţãmânt.
(3) Norma de activitate pentru personalul didactic auxiliar angajat la casa corpului didactic este de 40 de ore sãptãmânal.

V. Administrator financiar
ART. 20
Se normeazã jumãtate de post de administrator financiar, cu studii superioare sau medii, dacã instituţia este ordonator terţiar de credite.
ART. 21
La nivelul casei corpului didactic posturile se utilizeazã în funcţie de necesar şi sunt avizate anual prin statele de funcţii de cãtre inspectorul şcolar general şi aprobate de Direcţia generalã management, resurse umane şi reţea şcolarã din Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ART. 22
Modificarea numãrului de posturi se face cu aprobarea Direcţiei generale management, resurse umane şi reţea şcolarã din Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, la propunerea consiliului de administraţie al casei corpului didactic, propunere avizatã de inspectorul şcolar general.
ART. 23
Posturile se normeazã în limitele creditelor bugetare aprobate, conform legii.

-----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016