Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
METODOLOGIE din 22 decembrie 2022 privind managementul modulului Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educaţie (MATE) din Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România (SIIIR) pentru activităţile din învăţământul preuniversitar
EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 30 din 11 ianuarie 2023
──────────
Aprobată prin ORDINUL nr. 6.457 din 22 decembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 30 din 11 ianuarie 2023.
──────────
ART. 1
Prezenta metodologie reglementează managementul modulului Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educaţie (MATE) din Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România (SIIIR), denumită în continuare Metodologie.
ART. 2
În vederea asigurării managementului modulului MATE, la nivelul Ministerului Educaţiei, inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi al unităţilor de învăţământ preuniversitar se constituie comisii pentru coordonarea şi gestionarea activităţilor derulate prin SIIIR.
ART. 3
(1) Comisia naţională pentru managementul modulului MATE se constituie la nivelul Ministerului Educaţiei, prin ordin de ministru.
(2) Comisia naţională pentru managementul modulului MATE este formată din persoane cu funcţii de execuţie sau de conducere din cadrul: Direcţiei generale informatizare, Direcţiei generale management resurse umane şi reţea şcolară, Direcţiei generale învăţământ preuniversitar, Direcţiei generale pentru implementarea proiectului „România educată“ şi este coordonată de un secretar de stat cu atribuţii pentru învăţământul preuniversitar.
(3) Comisia naţională pentru managementul modulului MATE are următoarele atribuţii:
a) elaborează proceduri şi instrucţiuni specifice;
b) colaborează cu comisiile de la nivelul inspectoratelor judeţene/al municipiului Bucureşti;
c) solicită anual sau ori de câte ori este nevoie, inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, rapoarte privind activităţile derulate prin SIIIR şi le transmite direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei în vederea fundamentării politicilor publice bazate pe dovezi;
d) administrează nomenclatoarele;
e) gestionează informaţiile privind resursele umane;
f) operează şi generează rapoarte statistice la nivel naţional.
ART. 4
(1) La nivelul inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti se constituie comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de management şi monitorizare a activităţilor derulate prin SIIIR.
(2) Comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de management şi monitorizare a activităţilor derulate prin SIIIR are următoarele atribuţii:
a) transmite procedurile şi instrucţiunile specifice la nivelul unităţii de învăţământ;
b) instruieşte persoanele desemnate din cadrul comisiei de gestionare a activităţilor derulate prin SIIIR din unităţile de învăţământ;
c) colectează rapoartele de la nivelul unităţii de învăţământ;
d) verifică gradul de încărcare a datelor;
e) colaborează cu reprezentanţii administraţiei publice locale;
f) se asigură că sunt respectate procedurile, instrucţiunile şi calendarele specifice;
g) administrează conturile de utilizator la nivelul inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;
h) administrează nomenclatoarele;
i) gestionează informaţiile referitoare la elevii înscrişi în unităţile de învăţământ;
j) operează şi generează rapoarte statistice la nivel de inspectorat şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;
k) gestionează informaţiile privind resursele umane.
ART. 5
(1) La nivelul unităţilor de învăţământ se constituie comisia de gestionare a activităţilor derulate prin SIIIR.
(2) Comisia de gestionare a activităţilor derulate prin SIIIR din unităţile de învăţământ are următoarele atribuţii:
a) colectează, actualizează şi gestionează datele pentru identificarea copiilor/elevilor în risc de abandon şi părăsire timpurie a şcolii;
b) transmite rapoarte către inspectoratul şcolar la termenele solicitate;
c) colaborează cu reprezentanţii administraţiei publice locale şi cu părinţii/tutorii legali;
d) administrează conturile de utilizator la nivelul unităţilor de învăţământ;
e) administrează nomenclatoarele;
f) gestionează informaţiile referitoare la elevii înscrişi în unităţile de învăţământ;
g) operează şi generează rapoarte statistice la nivel de unitate de învăţământ;
h) gestionează informaţiile privind resursele umane.
ART. 6
(1) Responsabilitatea privind crearea şi administrarea conturilor de utilizator se atribuie după cum urmează:
a) persoanelor desemnate din partea Direcţiei generale informatizare, pentru utilizatorii autorizaţi din cadrul Ministerului Educaţiei, responsabili cu implementarea MATE la nivelul Ministerului Educaţiei;
b) administratorului judeţean SIIIR, pentru utilizatorii autorizaţi din cadrul inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, responsabili cu implementarea MATE la nivelul inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, şi pentru utilizatorii autorizaţi din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale, reprezentanţi ai unităţilor administrativ-teritoriale cu atribuţii SIIIR;
c) persoanei desemnate de conducerea unităţii de învăţământ, cu atribuţii de informatician, pentru utilizatorii autorizaţi din cadrul unităţilor de învăţământ, responsabili cu implementarea MATE la nivelul unităţii de învăţământ, şi pentru utilizatorii autorizaţi din cadrul unităţilor de învăţământ, responsabili de caz, precum şi pentru învăţătorii şi diriginţii din unitatea de învăţământ.
(2) Definirea şi managementul rolurilor şi şabloanelor de permisiuni intră în responsabilitatea persoanelor cu rol de administrator naţional SIIIR desemnate din partea Direcţiei generale informatizare.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: