Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 22 august 2024  de organizare şi desfăşurare a concursurilor/testărilor de ocupare a posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 22 august 2024 de organizare şi desfăşurare a concursurilor/testărilor de ocupare a posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 858 din 27 august 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 6.170 din 22 august 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 858 din 27 august 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Coordonarea metodologică a concursurilor/testărilor pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat este asigurată de Ministerul Educaţiei.
    (2) Conform art. 116 alin. (5) lit. t) şi ţ) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, inspectoratele şcolare judeţene/ municipiului Bucureşti asigură:
    a) consiliere şi asistenţă unităţilor de învăţământ în gestionarea resurselor umane, a posturilor didactice, legalitatea organizării şi desfăşurării concursurilor de ocupare a posturilor didactice;
    b) gestionarea, reactualizarea şi publicarea bazei de date privind cadrele didactice calificate rămase nerepartizate şi posturile didactice/catedrele din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat care se vacantează pe parcursul anului şcolar, prin afişare la sediile proprii şi pe site-urile acestora;
    c) monitorizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din unităţile din învăţământul preuniversitar.

    (3) La nivelul fiecărui inspectorat şcolar se constituie, în baza deciziei inspectorului şcolar general, comisia judeţeană/ a municipiului Bucureşti de monitorizare a concursurilor de ocupare a posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar, în următoarea componenţă: preşedinte - un inspector şcolar general adjunct; 6-12 membri - inspectori şcolari/inspectori şcolari de specialitate; 1-6 secretari - inspectori şcolari pentru managementul resurselor umane; informatician/analist programator/ajutor analist programator; consilierul juridic al inspectoratului şcolar.

    ART. 2
    (1) Pe posturile didactice/catedrele complete sau incomplete care se vacantează în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat pe parcursul anului şcolar se repartizează personalul didactic calificat care îndeplineşte condiţiile de ocupare a acestor posturi didactice/catedre, conform metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în vigoare pentru anul şcolar respectiv, denumită în continuare metodologie-cadru.
    (2) În lipsa personalului didactic prevăzut la alin. (1), posturile didactice/catedrele complete sau incomplete care se vacantează în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat pe termen scurt, de cel mult 60 de zile, se atribuie, în regim de plată cu ora, la nivelul unităţilor de învăţământ care au posturi didactice neocupate, personalului didactic calificat, prin decizie a directorilor, în baza hotărârii consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ. În mod excepţional, posturile didactice/catedrele vacante/rezervate rămase neocupate, în lipsa personalului didactic calificat, se atribuie, în regim de plată cu ora, la nivelul unităţilor de învăţământ care au posturi didactice neocupate, prin decizie a directorilor, pe termen scurt, de cel mult 30 de zile, personalului didactic fără studii corespunzătoare postului, urmând ca în această perioadă să se organizeze concursuri/testări pentru ocuparea acestor posturi.

    ART. 3
    În cazul în care posturile didactice/catedrele vacantate pe parcursul anului şcolar nu pot fi ocupate conform art. 2, consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat în care se vacantează posturi didactice/catedre pe o durată mai mare de 60 de zile, în condiţiile art. 2 alin. (1), respectiv 30 de zile, în condiţiile art. 2 alin. (2), sunt abilitate să organizeze şi să desfăşoare individual, în consorţii şcolare sau în asocieri temporare la nivel local, concursuri cu probe scrise şi practice/orale în profilul postului sau inspecţii speciale la clasă pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor, pe perioadă determinată, cu personal didactic calificat, respectiv testări pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor cu personal fără studii corespunzătoare postului, conform prezentei metodologii.

    ART. 4
    (1) Concursurile pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat constau în probă practică/orală sau inspecţie specială la clasă şi probă scrisă din didactica specialităţii în profilul postului didactic/catedrei susţinute potrivit programelor specifice pentru concurs în vigoare, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, conform prevederilor art. 181 alin. (4) şi ale art. 248 alin. (6) şi în temeiul art. 183 alin. (10) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Inspecţia specială la clasă în profilul postului didactic/catedrei şi probele practice/orale de profil pentru posturile care sunt condiţionate pentru ocupare de probă practică/orală se organizează, se desfăşoară şi se evaluează conform metodologiei-cadru. La aceste probe nu se admit contestaţii. Candidaţii care nu obţin la inspecţia specială la clasă sau la proba practică/orală minimum nota 5 (cinci) nu au dreptul de a participa la proba scrisă.
    (3) Probele scrise se susţin pe baza subiectelor elaborate de comisia de elaborare a subiectelor, baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise, constituită la nivelul unităţii de învăţământ/consorţiului şcolar/grupului de unităţi de învăţământ care s-au asociat temporar, în concordanţă cu programele specifice pentru concurs în specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, şi se evaluează prin note de la 10 la 1. Comisiile de elaborare a subiectelor, baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise asigură, la cererea candidaţilor, şi traducerea acestora în limbile minorităţilor naţionale. Durata de redactare a lucrării scrise este de 4 (patru) ore. Nota obţinută la proba scrisă are o pondere de 75% în media de repartizare. Pentru proba scrisă se stabilesc de către comisia de elaborare a subiectelor şi a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise minimum 3 (trei) variante de subiecte şi baremele de evaluare aferente.
    (4) Candidaţii trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială, iar media de repartizare se calculează astfel: [(nota obţinută la proba scrisă) * 3 + (nota obţinută la proba practică/inspecţia specială la clasă)] / 4.
    (5) În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs, departajarea candidaţilor se face în ordinea prevăzută de metodologia-cadru.

    ART. 5
    (1) Testarea personalului fără studii corespunzătoare postului constă în interviu şi lucrare scrisă.
    (2) Lucrarea scrisă se susţine înaintea interviului. Durata de redactare a lucrării scrise este de 3 (trei) ore. Lucrarea scrisă şi interviul se evaluează cu note de la 10 la 1. Lucrarea scrisă are o pondere de două treimi din nota finală, restul, respectiv o treime, reprezentând rezultatul evaluării în urma desfăşurării interviului.
    (3) Nota minimă de promovare, atât a lucrării scrise, cât şi a interviului, este 5 (cinci).
    (4) În cazul în care există egalitate de medie între candidaţii fără studii corespunzătoare postului care au susţinut testarea, departajarea acestora pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante se realizează în ordinea corespunzătoare departajării candidaţilor de la testarea personalului fără studii corespunzătoare postului organizată de inspectoratele şcolare la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti, stabilită de metodologia-cadru.

    ART. 6
    (1) Consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat care organizează individual, în consorţii sau în asocieri temporare concursurile/testările numesc comisiile de organizare şi desfăşurare a concursului/testării şi de examinare a candidaţilor şi hotărăsc angajarea pe perioadă determinată a candidaţilor admişi în urma acestor concursuri pe posturile didactice/catedrele vacante/rezervate publicate, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.
    (2) Perioadele de organizare şi desfăşurare a concursului/ testării şi datele de desfăşurare a probelor în cadrul concursului/ testării se fac publice prin afişare la inspectoratele şcolare şi la unităţile de învăţământ care organizează concursul/testarea.

    ART. 7
    La concurs/testarea organizat(ă) pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat în care s-au vacantat posturi didactice/catedre pe parcursul anului şcolar pot participa persoane care au capacitatea de exercitare deplină a drepturilor şi o conduită morală conformă deontologiei profesionale şi nu au dreptul să participe persoanele care se află în una dintre următoarele situaţii:
    a) nu prezintă un document medical emis de un medic specializat de medicina muncii sau de un cabinet de medicina muncii, care atestă că sunt apte pentru prestarea activităţii didactice;
    b) au fost condamnate penal definitiv pentru săvârşirea cu intenţie a unei infracţiuni contra vieţii, integrităţii corporale sau sănătăţii, contra libertăţii persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hărţuire, trafic de minori, proxenetism, infracţiuni contra libertăţii şi integrităţii sexuale, luare şi dare de mită, trafic de influenţă, fals şi uz de fals, furt calificat, pentru care nu a intervenit reabilitarea;
    c) au fost sancţionate, pe parcursul anului şcolar curent sau în ultimii 6 (şase) ani şcolari încheiaţi, cu desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă;
    d) au fost eliminate pentru fraudă sau tentativă de fraudă în cadrul concursului naţional/judeţean de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar pentru anul şcolar curent.


    CAP. II
    Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacantate pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat cu personal didactic calificat
    ART. 8
    (1) Cererile de înscriere la concursurile pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat în care s-au vacantat posturi didactice/catedre pe parcursul anului şcolar, potrivit anexei nr. 1, însoţite de copii de pe documentele solicitate, se înregistrează la secretariatul unităţii de învăţământ sau la centrul care organizează concursul.
    (2) La concursul pentru ocuparea posturilor didactice/ catedrelor în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat în care se vacantează posturi didactice/catedre pe parcursul anului şcolar au dreptul să participe persoanele care îndeplinesc condiţiile de studii şi pregătirea psihopedagogică prevăzute în metodologia-cadru. Candidaţii trebuie să posede atestatele/ avizele necesare, conform metodologiei-cadru, pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor publicate pentru concurs care necesită atestate/avize suplimentare.
    (3) Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat în care se vacantează posturi didactice/catedre pe parcursul anului şcolar se pot înscrie la concurs absolvenţi cu diplomă ai învăţământului superior, postliceal sau mediu care au înscrise pe diplomă/ diplome specializarea/specializările corespunzătoare posturilor didactice/catedrelor respective, conform centralizatorului privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, denumit în continuare centralizator. Pentru ocuparea acestor posturi didactice/ catedre, proba scrisă se susţine în specializarea/specializările postului/catedrei, conform centralizatorului, după programele valabile, specifice pentru concurs.

    ART. 9
    (1) Pentru organizarea şi desfăşurarea concursurilor la nivelul unei unităţi de învăţământ, consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ stabileşte comisia de concurs. Comisia de organizare şi desfăşurare a concursului, numită prin decizie a directorului unităţii de învăţământ, are următoarea componenţă:
    a) preşedinte - directorul adjunct sau un cadru didactic, membru al consiliului de administraţie;
    b) membri - profesori, de regulă titulari, care au dobândit definitivarea în învăţământ;
    c) un reprezentant al inspectoratului şcolar;
    d) secretar - un cadru didactic.

    (2) În situaţia în care unităţile de învăţământ sunt organizate în consorţii şcolare/asocieri temporare la nivel local, comisia de organizare şi desfăşurare a concursului se constituie la nivel de consorţiu şcolar/asociere temporară, fiind validată de fiecare consiliu de administraţie al unităţilor de învăţământ. Comisia de organizare şi desfăşurare a concursului, numită prin decizie a directorului unităţii de învăţământ care coordonează activitatea consorţiului şcolar/decizie a directorului unităţii de învăţământ care a fost stabilită centru de concurs, are următoarea componenţă:
    a) preşedinte - un director sau un director adjunct al uneia dintre unităţile de învăţământ din cadrul consorţiului şcolar/asocierii temporare;
    b) membri - directori, directori adjuncţi, profesori ai unităţilor de învăţământ din cadrul consorţiului şcolar/asocierii temporare care au dobândit definitivarea în învăţământ;
    c) un reprezentant al inspectoratului şcolar;
    d) secretar - un cadru didactic.

    (3) În cazul în care în unităţile de învăţământ preuniversitar care organizează concurs nu există suficienţi membri, conducerea unităţii de învăţământ apelează la metodiştii de specialitate ai inspectoratului şcolar sau la directori din alte unităţi de învăţământ. Aceste situaţii sunt soluţionate de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, cu sprijinul inspectoratului şcolar.
    (4) În situaţia în care concursul se desfăşoară la nivelul unei unităţi de învăţământ, proba practică/orală în profilul postului sau inspecţia specială la clasă se susţine în faţa unei comisii, aprobată de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, numită prin decizie a preşedintelui comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului, alcătuită din:
    a) preşedinte - directorul unităţii de învăţământ sau un cadru didactic, membru al consiliului de administraţie;
    b) membri - câte 2 profesori de specialitate care au dobândit definitivarea în învăţământ, cu specializarea în profilul postului;
    c) secretar - un cadru didactic.

    (5) În situaţia în care concursul se desfăşoară la nivelul consorţiilor şcolare/centrelor de concurs, proba practică/orală în profilul postului sau inspecţia specială la clasă se susţine în faţa unei comisii, validată de fiecare consiliu de administraţie al unităţilor de învăţământ, numită prin decizie a preşedintelui comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului, alcătuită din:
    a) preşedinte - directorul unei unităţi de învăţământ;
    b) membri - câte 2 profesori de specialitate care au dobândit definitivarea în învăţământ, cu specializarea în profilul postului/responsabili ai comisiilor metodice cu specializarea în profilul postului/metodişti ai inspectoratului şcolar;
    c) secretar - un cadru didactic.


    ART. 10
    Atribuţiile membrilor din comisiile de organizare şi desfăşurare a concursului şi pentru organizarea inspecţiilor la clasă/probelor practice/orale sunt stabilite de comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de monitorizare a concursului.

    ART. 11
    (1) În situaţia în care concursul se organizează de către o unitate de învăţământ, comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise se aprobă de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, la propunerea directorului, prin decizie a preşedintelui comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului, şi are următoarea componenţă:
    a) preşedinte - directorul adjunct sau un cadru didactic titular, membru al consiliului de administraţie;
    b) membri - pentru fiecare disciplină de concurs, câte 2 profesori titulari de specialitate din învăţământul preuniversitar care au dobândit definitivarea în învăţământ;
    c) secretar - un cadru didactic cu competenţe în tehnoredactare.

    (2) În situaţia în care concursul se organizează la nivel de consorţiu/asociere temporară, comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise este propusă şi validată de consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ care au posturi didactice publicate pentru concurs din cadrul consorţiului şcolar/asocierii temporare de unităţi şi este numită prin decizie a preşedintelui comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului în următoarea componenţă:
    a) preşedinte - un director sau un director adjunct al unei unităţi de învăţământ din cadrul consorţiului şcolar/asocierii temporare de unităţi de învăţământ;
    b) membri - pentru fiecare disciplină de concurs, câte 2 profesori de specialitate din învăţământul preuniversitar care au dobândit definitivarea în învăţământ;
    c) 1-3 secretari - cadre didactice cu competenţe în tehnoredactare.


    ART. 12
    În mod excepţional, pentru disciplinele la care nu se identifică suficienţi profesori evaluatori, comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de monitorizare a concursului are obligaţia de a asigura profesori evaluatori, la solicitarea preşedintelui comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului.

    ART. 13
    (1) Membrii comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise declară în scris că păstrează secretul asupra subiectelor. În cazul divulgării subiectelor, suportă consecinţele legii.
    (2) Subiectele şi baremele de evaluare pentru proba scrisă sunt alcătuite de membrii comisiei în incinta unităţii la care se desfăşoară concursul, în ziua desfăşurării probei, într-un spaţiu special rezervat.

    ART. 14
    (1) Fiecare lucrare scrisă este verificată independent de cei 2 membri ai comisiei şi apreciată separat, cu note de la 10 la 1, incluzând şi punctul din oficiu, conform baremului de evaluare. Fiecare profesor evaluator trece punctele acordate pentru fiecare subiect, precum şi nota finală în borderoul de notare, după terminarea evaluării. La evaluare nu se fac însemnări pe lucrare.
    (2) Preşedintele comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise verifică borderourile şi semnalează diferenţele mai mari de 1 punct dintre notele acordate de cei 2 profesori evaluatori. În această situaţie, cei doi profesori evaluatori reverifică împreună lucrarea şi acordă o nouă notă care se înregistrează într-un alt borderou. Această notă trebuie să fie cuprinsă între notele iniţiale.
    (3) În caz de divergenţe între cei doi profesori evaluatori, lucrarea este recorectată de un al treilea profesor evaluator, numit la propunerea preşedintelui comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise. Nota acestuia este definitivă şi va fi semnată de cei trei profesori evaluatori.
    (4) Când nu s-au semnalat diferenţe mai mari de 1 punct, fiecare profesor evaluator îşi înscrie propria notă pe lucrare, semnează în dreptul notei, iar preşedintele comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise calculează nota finală ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, o trece pe lucrare şi semnează. După stabilirea mediei, preşedintele comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise deschide lucrările scrise, în prezenţa profesorilor evaluatori, şi consemnează notele finale într-un proces-verbal-tip ce cuprinde numele candidaţilor, numărul lucrării şi nota finală obţinută.
    (5) Evaluarea lucrărilor de concurs şi afişarea rezultatelor se realizează în termen de maximum 48 de ore de la finalizarea probei scrise.

    ART. 15
    Lucrările scrise pentru care se depun contestaţii în termen de maximum 24 de ore de la afişarea rezultatelor se resigilează, în vederea reevaluării, secretizându-se şi nota/notele acordată/acordate la prima evaluare.

    ART. 16
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor este formată, în întregime, din alte persoane decât cele din comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise. Comisia de soluţionare a contestaţiilor este numită prin decizie a preşedintelui comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului, în componenţa prevăzută la art. 11 alin. (1) şi (2).

    ART. 17
    Recorectarea lucrărilor se face conform procedurii prevăzute la art. 14, în termen de cel mult 48 de ore de la finalizarea etapei de înregistrare a contestaţiilor.

    ART. 18
    Dacă diferenţa dintre nota finală stabilită de comisia de evaluare a lucrărilor scrise şi nota finală stabilită de comisia de soluţionare a contestaţiilor este mai mare de 1,5 puncte, diferenţă care poate fi în plus sau în minus, lucrarea scrisă este recorectată de alţi doi profesori evaluatori, după caz, alţii decât cei care au evaluat iniţial/reevaluat lucrarea scrisă, conform prevederilor art. 14. Rezultatul acestei ultime recorectări este definitiv.

    ART. 19
    Rezultatele stabilite de comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive şi se pot ataca numai prin procedura contenciosului administrativ, contestaţia reprezentând plângerea din cadrul procedurii prealabile reglementate de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 20
    (1) După validarea dosarelor de concurs şi afişarea listei candidaţilor admişi pentru susţinerea probelor de concurs, comisia de organizare şi desfăşurare a concursului afişează graficul de desfăşurare a probelor practice/orale şi a inspecţiilor speciale la clasă.
    (2) Probele practice/orale şi inspecţiile speciale la clasă în profilul postului se desfăşoară în perioada stabilită de comisia de organizare şi desfăşurare a concursului, conform prezentei metodologii.
    (3) După desfăşurarea şi evaluarea probelor practice/orale şi a inspecţiei speciale la clasă se alcătuieşte lista candidaţilor admişi pentru susţinerea lucrării scrise.

    ART. 21
    Proba scrisă se desfăşoară în aceleaşi condiţii ca şi proba scrisă din cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar, conform metodologiei-cadru.

    ART. 22
    (1) După soluţionarea tuturor contestaţiilor, comisia de organizare şi desfăşurare a concursului alcătuieşte listele finale, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pentru fiecare disciplină de concurs.
    (2) Listele finale sunt prezentate consiliului/consiliilor de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ care au organizat concurs, în vederea validării.
    (3) După validare, comisia de organizare şi desfăşurare a concursului repartizează pe posturile didactice/catedrele vacantate/rezervate candidaţii care au obţinut cel puţin media 5 (cinci), conform art. 4 alin. (4), în ordinea descrescătoare a mediilor. Departajarea candidaţilor cu medii egale se realizează conform art. 4 alin. (5).

    ART. 23
    Directorul unităţii de învăţământ emite decizia de numire pentru candidaţii repartizaţi şi încheie cu aceştia contracte individuale de muncă pe perioadă determinată până la finalizarea anului şcolar în curs ori până la revenirea titularului pe post/catedră, dar nu mai târziu de finalizarea anului şcolar în curs, pentru candidaţii repartizaţi pe posturi didactice/catedre rezervate.

    CAP. III
    Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacantate pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat cu personal didactic fără studii corespunzătoare postului
    ART. 24
    În mod excepţional, în situaţia în care posturile didactice/catedrele care se vacantează în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat pe parcursul anului şcolar nu pot fi ocupate cu personal didactic calificat, acestea pot fi ocupate pe perioadă determinată cu personal didactic fără studii corespunzătoare postului, testat prin interviu şi lucrare scrisă în profilul postului didactic solicitat.

    ART. 25
    La testarea organizată pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor care se vacantează în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat se pot prezenta persoane care au absolvit cel puţin liceul, cu diplomă de bacalaureat.

    ART. 26
    (1) Comisia de organizare şi desfăşurare a testării personalului fără studii corespunzătoare postului se stabileşte conform art. 9 alin. (4) şi (5).
    (2) Comisia pentru testarea personalului fără studii corespunzătoare postului are următoarele atribuţii:
    a) elaborează subiectele atât pentru lucrarea scrisă, cât şi pentru interviu, pe baza programei specifice elaborate de către Ministerul Educaţiei;
    b) decide, în cazuri deosebite, folosirea subiectelor de rezervă;
    c) numeşte supraveghetorii, îi instruieşte şi controlează modul în care se desfăşoară testarea;
    d) numeşte profesorii pentru rezolvarea contestaţiilor, alţi 2 profesori de specialitate decât cei care au evaluat iniţial lucrările scrise.


    ART. 27
    (1) Candidaţii pot contesta rezultatul evaluării lucrării scrise în termen de maximum 24 de ore de la afişarea rezultatelor iniţiale. Contestaţiile se soluţionează prin recorectarea lucrărilor scrise de alţi profesori de specialitate decât cei care au evaluat iniţial lucrările scrise, numiţi de preşedintele comisiei pentru testarea personalului fără studii corespunzătoare postului în termen de cel mult 48 de ore de la finalizarea etapei de înregistrare a contestaţiilor.
    (2) Evaluarea iniţială a lucrărilor scrise din cadrul testării personalului fără studii corespunzătoare postului şi recorectarea acestora de către profesorii evaluatori din comisiile de soluţionare a contestaţiilor se realizează conform prevederilor art. 14, 17 şi 18.
    (3) Rezultatele stabilite de comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive şi pot fi atacate numai prin procedura contenciosului administrativ, contestaţia reprezentând plângerea din cadrul procedurii prealabile reglementate de art. 7 din Legea nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) În vederea susţinerii interviului, comisia pentru organizarea şi desfăşurarea testării personalului fără studii corespunzătoare postului elaborează bilete cu întrebări, pe baza tematicii specifice elaborate de Ministerul Educaţiei. Candidatul extrage un bilet şi răspunde la întrebările conţinute de acesta.
    (5) Contestaţiile privind organizarea şi desfăşurarea interviului se soluţionează de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ care a fost stabilită centru de testare. Hotărârile consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ care a fost stabilită centru de testare sunt definitive şi se pot ataca numai prin procedura contenciosului administrativ, contestaţia reprezentând plângerea din cadrul procedurii prealabile reglementate de art. 7 din Legea nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 28
    (1) După soluţionarea contestaţiilor, comisia pentru testarea personalului fără studii corespunzătoare postului repartizează pe posturi didactice/catedre candidaţii care au obţinut la testare minimum media 5 (cinci), conform art. 5 alin. (2) şi (3), în ordinea descrescătoare a mediilor. În situaţia mediilor egale, departajarea candidaţilor fără studii corespunzătoare postului se realizează conform art. 5 alin. (4).
    (2) Directorii unităţilor de învăţământ încheie contracte individuale de muncă pe perioadă determinată pentru candidaţii repartizaţi în baza testării, astfel:
    a) până la data de 31 august a fiecărui an şcolar pentru absolvenţii învăţământului superior cu alte specializări decât ale postului didactic/catedrei sau până la venirea unui cadru didactic calificat ori până la venirea titularului pe post/catedră pentru candidaţii repartizaţi pe posturi didactice/catedre rezervate;
    b) până la finalizarea cursurilor, în conformitate cu structura anului şcolar, pentru absolvenţii învăţământului mediu/postliceal cu alte specializări decât ale postului didactic/catedrei sau până la venirea unui cadru didactic calificat ori până la venirea titularului pe post/catedră pentru candidaţii repartizaţi pe posturi didactice/catedre rezervate.


    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 29
    Din comisiile implicate în organizarea şi desfăşurarea concursului/testării nu pot face parte persoanele care concurează sau care au în rândul candidaţilor rude ori afini până la gradul IV inclusiv. Membrii comisiilor semnează în acest sens o declaraţie pe propria răspundere, care se predă preşedintelui comisiei de monitorizare a concursului şi se păstrează la inspectoratul şcolar.

    ART. 30
    Lucrările de la concurs/testare şi borderourile de corectare se păstrează în arhiva unităţilor organizatoare timp de un an, iar celelalte documente, conform normativelor în vigoare.

    ART. 31
    Unităţile de învăţământ care organizează concurs înaintează inspectoratelor şcolare tabele nominale cuprinzând candidaţii prezenţi la concurs, cu rezultatele concursului, conform anexei nr. 2, în termen de 3 (trei) zile lucrătoare de la finalizarea acestuia. Pentru fiecare candidat care în urma concursului ocupă un post didactic/o catedră, conducerea unităţii de învăţământ menţionează situaţia angajării candidatului.

    ART. 32
    (1) Înscrierea la concursul/testarea organizat(ă) pentru ocuparea posturilor ce se vacantează pe parcursul anului şcolar, precum şi preluarea contestaţiilor se pot realiza şi electronic în sistem online, conform unei proceduri specifice elaborate de unităţile de învăţământ.
    (2) Informaţiile privind modalitatea de înscriere şi depunerea contestaţiilor în format electronic, în sistem online, conform alin. (1), se postează pe site-ul instituţiei de învăţământ şi la avizierul acesteia odată cu publicarea posturilor didactice/catedrelor ce s-au vacantat.

    ART. 33
    Preşedinţii comisiilor implicate în organizarea şi desfăşurarea concursului poartă răspunderea principală pentru corectitudinea desfăşurării concursului, conform atribuţiilor specifice.

    ART. 34
    Nerespectarea prevederilor legale de către persoanele implicate în organizarea şi desfăşurarea concursurilor/testărilor pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat atrage răspunderea administrativ-disciplinară, civilă sau penală, după caz.

    ART. 35
    După finalizarea procesului de reorganizare administrativă, inspectoratele şcolare judeţene/municipiului Bucureşti se vor numi direcţii judeţene de învăţământ preuniversitar (DJIP)/Direcţia Municipiului Bucureşti de Învăţământ Preuniversitar (DMBIP).

    ART. 36
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

    ANEXA 1

    la metodologie
    Nr. ................./..............
    Se certifică exactitatea datelor.
    Preşedintele comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului/testării,
    ........... (numele şi prenumele)...............
    Cerere de înscriere la concursul/testarea de ocupare
    a posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar
    Domnule preşedinte,
    Subsemnatul(a) (cu iniţiala tatălui), ...................................., numele anterior ........................., fiul/fiica lui .................................. şi ............................, născut(ă) la data de (ziua, luna, anul) ....../......../............, legitimat(ă) cu B.I./carte de identitate seria ...... nr. ................., eliberat(ă) la data de ................. de Poliţia ..................................., cu domiciliul în localitatea ....................................., strada ................................. nr. ......., bl. ......, ap. ......., judeţul (sectorul).................., telefon .................
    Cod numeric personal:

┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘


    1) Studii finalizate cu examen de absolvire/licenţă/bacalaureat:
    a) universitatea, institutul, academia, I.P. 3 ani, colegiul, şcoala postliceală, şcoala de maiştri, liceul pedagogic etc. ................................................, Facultatea ......................................................, nivelul studiilor (medii, postliceale, universitare de scurtă durată, ciclul I de studii universitare de licenţă, ciclul II de studii universitare de masterat, universitare de lungă durată) ..............................................., cu durata studiilor de .................... ani (zi sau i.f., seral, f.f., f.r., i.d.), promoţia....................................., cu specializarea/specializările ........................................., cu media la examenul de stat (licenţă)/absolvire ......................................, media de departajare .................................;
    b) universitatea, institutul, academia, I.P. 3 ani, colegiul, şcoala postliceală, şcoala de maiştri, liceul pedagogic etc. ........................................, Facultatea ..................................................................., nivelul studiilor (medii, postliceale, universitare de scurtă durată, ciclul I de studii universitare de licenţă, ciclul II de studii universitare de masterat, universitare de lungă durată) .........................................................., cu durata studiilor de .............. ani (zi sau i.f., seral, f.f., f.r., i.d.), promoţia ............................., cu specializarea/specializările .................................................................., cu media la examenul de stat (licenţă)/absolvire ..........................................., media de departajare ................................................;
    c) universitatea, institutul, academia, I.P. 3 ani, colegiul, şcoala postliceală, şcoala de maiştri, liceul pedagogic etc. .........................................................., Facultatea ..........................................................................................................., nivelul studiilor (medii, postliceale, universitare de scurtă durată, ciclul I de studii universitare de licenţă, ciclul II de studii universitare de masterat, universitare de lungă durată) ...................................................., cu durata studiilor de .............. ani (zi sau i.f., seral, f.f., f.r., i.d.), promoţia ................, cu specializarea/specializările ..........................................................................., cu media la examenul de stat (licenţă)/absolvire ......................................, media de departajare ..........................................................

    2) După absolvirea cu diplomă a studiilor universitare de lungă durată/de masterat am absolvit cursuri postuniversitare (studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat, un alt masterat în cadrul ciclului II de studii universitare) sau programe de conversie profesională, după cum urmează:
    a) instituţia (universitatea, instituţia, academia) ..............................................., cu specializarea ...................................................., cu durata studiilor de .......... ani, promoţia .............., media de absolvire .............., media de departajare ................................;
    b) instituţia (universitatea, institutul, academia) ..................................................................., cu specializarea ................................................................., cu durata studiilor de .......... ani, promoţia .............., media de absolvire .............., media de departajare .....................................;
    c) instituţia (universitatea, institutul, academia) .........................................................................., cu specializarea .................................................................., cu durata studiilor de .......... ani, promoţia .............., media de absolvire .............., media de departajare .....................

    3) După absolvirea cu diplomă de licenţă a ciclului I de studii universitare de licenţă am absolvit studii postuniversitare de specializare sau programe de conversie profesională, după cum urmează:
    a) instituţia (universitatea, institutul, academia) ..................................., cu specializarea ............................................, cu durata studiilor de .......... ani, promoţia .............., media de absolvire .............., media de departajare .....................;
    b) instituţia (universitatea, institutul, academia) .........................................................................................., cu specializarea .............................................................................., cu durata studiilor de .......... ani, promoţia .............., media de absolvire .............., media de departajare .....................;
    c) instituţia (universitatea, institutul, academia) ............................................................................., cu specializarea ............................................................., cu durata studiilor de .......... ani, promoţia .............., media de absolvire .............., media de departajare ...................... .

    4) Specialitatea/Modulul (instrument, modul de instrument, muzica vocală, canto/canto clasic, folclor/canto popular, muzică vocală tradiţională românească, pregătire sportivă de specialitate, pregătire-instruire practică) ......................................................................
    5) La data depunerii dosarului am avut o vechime efectivă la catedră de .............. ani, ..............luni.
    6) La data depunerii dosarului am definitivatul în învăţământ cu media ............., obţinut în anul ............., gradul didactic II cu media ....................., obţinut în anul ...................., gradul didactic I (doctorat echivalat cu gradul didactic I) cu media ....................., obţinut în anul .....................
    7) În anul şcolar precedent am avut următorul statut în învăţământ:
    a) Titular(ă) pe/la postul/catedra .................................................................., de la unitatea/unităţile de învăţământ ........................................................., localitatea ................................., judeţul (sectorul) ......................... .
    b) Angajat(ă) pe perioada viabilităţii postului pe/la postul/catedra ............................................................, de la unitatea/unităţile .............................................................., localitatea .........................................., judeţul (sectorul) .................................
    c) Angajat(ă) pe perioadă determinată/încadrat(ă) pe/la postul/catedra ............................................................., de la unitatea/unităţile de învăţământ ............................................, localitatea ..........................................., judeţul (sectorul) .............................................
    d) Salariat(ă) la ................................................................, localitatea ..................................., judeţul (sectorul) ......................................., cu care am contract de muncă pe durată nedeterminată/determinată ................................., având funcţia de ............................................................. .

    Vă rog să îmi aprobaţi înscrierea la concurs/testare în vederea ocupării unui post/unei catedre de ..............................................................., pe perioadă determinată, publicat(ă) vacant(ă)/rezervat(ă), urmând a susţine următoarele probe:
    proba practică .........................................................................................................................................................................;
    proba intensiv/bilingv ................................................................................................................................................................;
    proba orală la limba de predare ...............................................................................................................................................;
    inspecţia specială la clasă .........................................................................................................................................................;
    lucrarea scrisă la disciplina ................................................................................................................................................. .

    Vă rog să asiguraţi traducerea subiectului pentru proba scrisă în limba maternă: ....................................................................
    8) Menţionez că am întrerupt activitatea în învăţământ (sau în alt domeniu de activitate) pentru motivul .............................................................., prin Decizia nr. ....................................................., conform art. ..................... din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    9) Prezint avizul/adeverinţa medical(ă) nr. .............../..........................., emis(ă) de un medic sau cabinet de medicină a muncii ............................................................................................., prin care rezultă că sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ conform art. 168 alin. (1) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, şi declar pe propria răspundere că nu desfăşor activităţi incompatibile cu demnitatea funcţiei didactice, că am capacitatea de exercitare deplină a drepturilor şi o conduită morală conformă deontologiei profesionale, că nu am fost îndepărtat din învăţământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală pentru infracţiuni contra vieţii, integrităţii corporale sau sănătăţii, contra libertăţii persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hărţuire, trafic de minori, proxenetism, infracţiuni contra libertăţii şi integrităţii sexuale, luare şi dare de mită, trafic de influenţă, fals şi uz de fals, furt calificat.
    Declar pe propria răspundere că datele prezentate mai sus sunt corecte şi conforme cu realitatea. Răspund de exactitatea datelor înscrise în prezenta cerere şi declar că voi suporta consecinţele în cazul unor date eronate.

┌───────────────┬──────────────────────┐
│Data …………….. │Semnătura ………………… │
└───────────────┴──────────────────────┘

    Anexez, în următoarea ordine, actele în original, respectiv în copie*:
    * Membrii comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului/testării au obligaţia de a verifica legalitatea documentelor anexate la cererea de înscriere la concurs/testare. Documentele anexate, în copie, la cererea de înscriere sunt certificate pentru „conformitate cu originalul“ de către un membru al comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului/testării.
    În situaţia în care documentele se transmit în format electronic, prin poştă electronică, acestea vor fi scanate color, după documentele originale, lizibil, la minimum 150 dpi.


    1) copie de pe fila din buletinul de identitate sau cartea de identitate cu numele, prenumele şi domiciliul;
    2) copii de pe certificatele de naştere şi căsătorie (pentru solicitanţii care şi-au schimbat numele) sau de pe alte acte doveditoare privind schimbarea numelui (dacă este cazul);
    3) copii de pe actele de studii, foile matricole şi certificatele de calificare (ultimele pentru absolvenţii liceului pedagogic/învăţământului postliceal), certificatele/adeverinţele de absolvire a modulului psihopedagogic (dacă absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricolă);
    4) absolvenţii promoţiei din anul şcolar curent vor prezenta copia adeverinţei de la instituţia de învăţământ superior/postliceal/mediu din care să rezulte că au susţinut examenul de licenţă/absolvire/bacalaureat, media de absolvire a facultăţii/şcolii postliceale/liceului pedagogic, specializarea dobândită, media anilor de studii şi faptul că pe parcursul efectuării studiilor s-a frecventat şi promovat modulul psihopedagogic;
    5) copii de pe certificatele de obţinere a gradelor didactice;
    6) copie a acordului ME, a deciziei inspectoratului şcolar sau a întreprinderii de întrerupere a activităţii (dacă este cazul);
    7) adeverinţa din care să rezulte vechimea efectivă la catedră (dacă este cazul);
    8) copia filei corespunzătoare din registrul general de evidenţă a salariaţilor sau copie de pe carnetul de muncă dacă a mai fost angajat(ă) anterior anului 2011 şi ulterior nu a mai avut calitatea de angajat(ă) (dacă este cazul);
    9) copii ale avizelor şi atestatelor necesare ocupării postului didactic/catedrei (dacă este cazul);
    10) avizul/adeverinţa medical(ă), emis(ă) de un medic sau cabinet de medicină a muncii, din care să rezulte că sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ;
    11) declaraţie pe propria răspundere că nu desfăşor activităţi incompatibile cu demnitatea funcţiei didactice, că nu am fost îndepărtat din învăţământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală pentru infracţiuni contra vieţii, integrităţii corporale sau sănătăţii, contra libertăţii persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hărţuire, trafic de minori, proxenetism, infracţiuni contra libertăţii şi integrităţii sexuale, luare şi dare de mită, trafic de influenţă, fals şi uz de fals, furt calificat;
    12) adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ privind sancţiunile disciplinare din ultimii 6 ani şcolari încheiaţi şi de pe parcursul anului şcolar în curs, pentru persoanele care au desfăşurat activitate didactică în anii precedenţi şi/sau desfăşoară activitate didactică şi în anul şcolar în curs;
    13) cazier judiciar, din care reiese faptul că nu am antecedente penale pentru infracţiuni contra vieţii, integrităţii corporale sau sănătăţii, contra libertăţii persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hărţuire, trafic de minori, proxenetism, infracţiuni contra libertăţii şi integrităţii sexuale, luare şi dare de mită, trafic de influenţă, fals şi uz de fals, furt calificat;
    14) certificatul/adeverinţa de integritate comportamentală, în original**.
    ** În cazuri excepţionale, dacă un candidat nu prezintă certificatul de integritate comportamentală la dosar în perioada de înscriere, acesta se depune obligatoriu la unitatea de învăţământ, la data prezentării pentru încheierea noului contract individual de muncă.

    Semnătura candidatului ...............................................
    SE COMPLETEAZĂ DUPĂ REPARTIZAREA PE POSTURI.
    Subsemnatul(a), ...................................................., obţinând nota ........... la concurs/testare, accept repartizarea începând cu data de ........................ pe postul/catedra obţinut(ă): ...............................................
    Unitatea de învăţământ: ................................... Localitatea (Sectorul) .............................
    Postul/Catedra: ................................................. Nr. ore/săptămână ................................

┌───────────┬──────────────────────────┐
│Data │Semnătura candidatului │
│…………….. │………………… │
└───────────┴──────────────────────────┘

    Verificat,
    Preşedintele comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului/testării,
    .............................................

    ANEXA 2

    la metodologie
    Tabele nominale cuprinzând candidaţii prezenţi la concurs/testare, cu rezultatele concursului/testării
    Unitatea de învăţământ/Centrul ..............................

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Lista personalului didactic calificat repartizat │
├────┬────────────┬────────┬──────────┬────────┬───────────┬──────────┬───────────┬───────┬──────────┤
│ │ │Nota │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │obţinută│Rezultatul│ │ │ │ │ │ │
│ │Numele şi │la proba│obţinut la│Nota │ │Unitatea │ │ │ │
│Nr. │prenumele │practică│proba │obţinută│Media de │de │Localitatea│Postul/│Observaţii│
│crt.│candidatului│/orală │orală la │la proba│repartizare│învăţământ│ │Catedra│ │
│ │repartizat │în │limba de │scrisă │ │ │ │ │ │
│ │ │profilul│predare │ │ │ │ │ │ │
│ │ │postului│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────┼──────────┼────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴────────┴──────────┴────────┴───────────┴──────────┴───────────┴───────┴──────────┘



┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Lista personalului didactic fără studii corespunzătoare postului repartizat │
├────┬────────────┬────────┬────────┬───────────┬──────────┬───────────┬───────┬──────────┤
│ │Numele şi │Nota │Nota │ │Unitatea │ │ │ │
│Nr. │prenumele │obţinută│obţinută│Media de │de │Localitatea│Postul/│Observaţii│
│crt.│candidatului│la proba│la │repartizare│învăţământ│ │Catedra│ │
│ │repartizat │scrisă │interviu│ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────┼────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴────────┴────────┴───────────┴──────────┴───────────┴───────┴──────────┘


    Preşedintele comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului,
    ..............................................................................................
    (numele şi prenumele)
    L.S.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016