Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 21 noiembrie 2017  privind stabilirea structurii comisiilor de evaluare în vederea acreditării unităţilor sanitare cu paturi, pentru al II-lea ciclu de acreditare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 21 noiembrie 2017 privind stabilirea structurii comisiilor de evaluare în vederea acreditării unităţilor sanitare cu paturi, pentru al II-lea ciclu de acreditare

EMITENT: Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 993 din 14 decembrie 2017
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 249 din 21 noiembrie 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 993 din 14 decembrie 2017.
──────────
    ART. 1
    (1) Prezenta metodologie privind stabilirea structurii comisiilor de evaluare în vederea acreditării unităţilor sanitare cu paturi, pentru al II-lea ciclu de acreditare, denumită în continuare metodologie, reglementează regulile pentru stabilirea structurii comisiilor de evaluare pe categorii profesionale, precum şi algoritmul în vederea determinării numărului de membri ai comisiilor necesari evaluării fiecărei unităţi sanitare cu paturi în vederea acreditării acesteia.
    (2) Metodologia are ca scop îndeplinirea necesităţii majore de creştere a nivelului profesional şi a calităţii prestaţiei tuturor evaluatorilor de servicii de sănătate specializaţi în evaluarea spitalelor, denumiţi în continuare evaluatori, în cadrul procesului de evaluare. Se urmăreşte asigurarea premisei primordiale pentru o evaluare comparativ corectă a unităţilor sanitare cu paturi în cadrul celui de al II-lea ciclu de acreditare, acordarea unor nivele de acreditare conforme cu realitatea, reducerea riscului de subiectivism şi de favorizare involuntară a unor unităţi sanitare, respectiv de discriminare a altora în raport cu indicatorii comuni din standardele de acreditare, consecinţe majore ale nivelului profesional şi experienţei practice diferite ale membrilor comisiilor de evaluare.
    (3) Metodologia se bazează pe schimbarea strategiei de formare, evaluare şi perfecţionare a evaluatorilor, prin luarea deciziei de constituire a unui corp profesional limitat numeric, la un nivel care să asigure, în caz de disponibilitate totală, două participări pe an la vizite de evaluare, la un rulaj complet al tuturor evaluatorilor activi, iar conţinutul prezentei metodologii conturează detaliile acestei direcţii strategice.

    ART. 2
    Următorii termeni se definesc după cum urmează:
    a) evaluator de servicii de sănătate - persoană fizică definită la art. 2 lit. l) din Legea nr. 185/2017 privind asigurarea calităţii în sistemul de sănătate, specializată în domeniul managementului calităţii serviciilor de sănătate, care a obţinut, în condiţiile legii, certificatul de absolvire a programului de formare şi perfecţionare pentru evaluatori de servicii de sănătate sau evaluatori de spitale, după caz;
    b) Registrul A.N.M.C.S. al evaluatorilor de servicii de sănătate specializaţi pentru evaluarea spitalelor (denumit în continuare REVES) - document cumulativ proprietate a Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate, denumită în continuare A.N.M.C.S., organizat în format electronic ca registru cu regim special ce include toate persoanele fizice certificate de către A.N.M.C.S. sau terţi, persoane juridice române, abilitate prin lege, ca evaluatori de servicii de sănătate specializaţi pentru evaluarea spitalelor în vederea acreditării;
    c) categorie profesională - organizarea distinctă a evaluatorilor activi înscrişi în REVES, în funcţie de fiecare din cele trei profesii declarate în scris sau reieşind din dosarul personal ca fiind de bază (medic, asistent medical, alte profesii decât medic sau asistent medical);
    d) fişă de identificare a spitalului (FIS) - document tipizat, elaborat de către structurile de specialitate din cadrul A.N.M.C.S., prin care se solicită spitalului informaţii despre datele de identificare şi structura organizatorică şi funcţională;
    e) fişa de calcul al duratei vizitei de evaluare (FCD) - document cumulativ specific fiecărui spital, al cărui model se aprobă prin ordin al preşedintelui A.N.M.C.S. şi reprezintă, în varianta electronică de calcul tabelar, instrumentul utilizat de către A.N.M.C.S. în vederea calculării duratei vizitei de evaluare şi a numărului de evaluatori necesari în vederea efectuării acesteia în condiţii optime.


    ART. 3
    Numărul evaluatorilor ce intră în componenţa fiecărei comisii de evaluare se stabileşte astfel încât timpul necesar desfăşurării vizitei de evaluare să nu depăşească 5 zile şi 8 ore pe zi, respectând drepturile salariaţilor din cadrul spitalului supus evaluării cu privire la durata normală a timpului de muncă.

    ART. 4
    (1) Stabilirea numărului de evaluatori ce sunt necesari pentru desfăşurarea vizitei de evaluare se realizează utilizând succesiv următorii paşi:
    a) se identifică, în baza FIS transmise de către unitatea sanitară cu paturi, numărul de ore necesar completării tuturor instrumentelor de lucru aplicabile în timpul vizitei de evaluare (durata vizitei efective în spital, exceptând timpul alocat previzitei şi postvizitei), fiind elaborată în acest sens FCD;
    b) numărul de ore rezultat se împarte la 2, acesta fiind numărul minim de evaluatori în componenţa unei comisii de evaluare;
    c) în situaţia în care se constată depăşirea a 5 zile şi 8 ore pe zi/evaluator, în condiţiile prevederilor art. 3, se reia pasul anterior, împărţirea fiind făcută la 3;
    d) paşii se repetă până la încadrarea în cele 5 zile şi 8 ore pe zi/evaluator, mărimea comisiei de evaluare fiind dată de numărul astfel identificat.

    (2) Comisia de evaluare este coordonată de către medicul cu cea mai mare experienţă (număr de evaluări) sau, pentru comisiile în a căror componenţă sunt doi sau mai mulţi medici, în caz de egalitate a numărului de evaluări, coordonatorul comisiei de evaluare va fi primul medic repartizat în componenţa comisiei.

    ART. 5
    (1) În structura comisiei de evaluare intră, în calitate de preşedinte, un angajat din cadrul A.N.M.C.S. desemnat prin ordin al preşedintelui A.N.M.C.S.
    (2) Atribuţiile preşedintelui comisiei de evaluare se stabilesc prin ordin al preşedintelui A.N.M.C.S.

    ART. 6
    La stabilirea componenţei pe categorii profesionale a comisiei de evaluare, pentru asigurarea credibilităţii evaluării au fost avute în vedere următoarele criterii:
    a) activităţile şi procesele desfăşurate la nivelul unităţilor sanitare cu paturi şi, implicit, specificul listelor de verificare utilizate în procesul de evaluare, respectiv aferente sectorului medical (managementul clinic) şi nemedical (managementul strategic şi organizaţional);
    b) numărul evaluatorilor înscrişi în REVES şi structura, pe categorii profesionale, a REVES;
    c) principiul evaluare de către egali (peer review) - conform căruia evaluarea activităţilor/proceselor desfăşurate se face de către unul sau mai mulţi evaluatori cu competenţă similară angajaţilor din unitatea sanitară cu paturi care desfăşoară activităţile/procesele respective.


    ART. 7
    Se stabileşte numărul total de evaluatori care intră în structura comisiilor de evaluare (număr şi categorie profesională) conform prevederilor art. 4, 5 şi 6, după cum urmează:

┌──────────┬──────────┬──────────┬────────────┐
│Număr │ │ │ │
│total de │Număr │Număr │Număr │
│evaluatori│evaluatori│evaluatori│evaluatori │
│în │medici │asistenţi │alte │
│comisie, │ │medicali │specializări│
│din care: │ │ │ │
├──────────┼──────────┼──────────┼────────────┤
│2 │1 │- │1 │
├──────────┼──────────┼──────────┼────────────┤
│3 │1 │1 │1 │
├──────────┼──────────┼──────────┼────────────┤
│4 │2 │1 │1 │
├──────────┼──────────┼──────────┼────────────┤
│5 │2 │2 │1 │
├──────────┼──────────┼──────────┼────────────┤
│6 │2 │2 │2 │
├──────────┼──────────┼──────────┼────────────┤
│7 │3 │2 │2 │
├──────────┼──────────┼──────────┼────────────┤
│8 │3 │3 │2 │
├──────────┼──────────┼──────────┼────────────┤
│9 │3 │3 │3 │
├──────────┼──────────┼──────────┼────────────┤
│10 │4 │3 │3 │
├──────────┼──────────┼──────────┼────────────┤
│11 │4 │4 │3 │
├──────────┼──────────┼──────────┼────────────┤
│12 │4 │4 │4 │
├──────────┼──────────┼──────────┼────────────┤
│13 │5 │4 │4 │
├──────────┼──────────┼──────────┼────────────┤
│14 │5 │5 │4 │
├──────────┼──────────┼──────────┼────────────┤
│15 │5 │5 │5 │
└──────────┴──────────┴──────────┴────────────┘




    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016