────────── Aprobată prin ORDINUL nr. 131 din 20 martie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 254 din 24 martie 2025.────────── 1. Scopul şi cadrul general aplicabil (1) Prezenta metodologie a fost elaborată pentru asigurarea ducerii la îndeplinire a prevederilor art. II alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 112/2024 privind modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementează modul de realizare de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a selectării colaboratorilor în vederea implementării activităţilor din cadrul proiectului finanţat din Fondul social european Plus prin Programul Educaţie şi ocupare 2021-2027 (PEO), în aplicarea art. 95 din Regulamentul (UE) 2021/1.060, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Selectarea în cadrul proiectului care se va depune spre finanţare nu generează obligaţii în sarcina Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă sau a colaboratorului/colaboratorilor selectat/selectaţi decât în situaţia în care proiectul a fost contractat şi doar pentru elemente prevăzute în acordul de colaborare. 2. Documentele de referinţă - Programul Educaţie şi ocupare 2021-2027 (PEO), aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 9.362/2022, cu modificările şi completările ulterioare; – Regulamentul (UE) 2021/1.060 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 iunie 2021 de stabilire a dispoziţiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziţie justă şi Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum şi Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, Fondului pentru securitate internă şi Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize; – Legea nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; – Legea nr. 367/2022 privind dialogul social, cu modificările şi completările ulterioare; – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare; – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările şi completările ulterioare; – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare şi digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027, aprobată prin Legea nr. 45/2024, cu modificările şi completările ulterioare; – Hotărârea Guvernului nr. 1.610/2006 privind aprobarea Statutului Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, cu modificările şi completările ulterioare; – Hotărârea Guvernului nr. 829/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă; – Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 2.041/2023 pentru aprobarea modelului contractului de finanţare prevăzut la art. 14 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare şi digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027; – Ghidul solicitantului PEO - Condiţii generale, cu corrigendum-urile ulterioare; – Ghidul solicitantului PEO - Condiţii specifice, cu corrigendum-urile ulterioare. 3. Definiţii ale termenilor
┌────┬──────────────────┬─────────────────┐
│ │ │Definiţia şi │
│Nr. │Termenul │actul normativ │
│crt.│ │prin care este │
│ │ │definit termenul │
├────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ │ │Actul juridic │
│ │ │încheiat între │
│ │ │Agenţia Naţională│
│ │ │pentru Ocuparea │
│ │ │Forţei de Muncă │
│ │ │şi colaborator în│
│ │ │vederea │
│ │ │implementării │
│ │ │activităţilor din│
│ │ │cadrul │
│ │ │proiectului │
│ │ │finanţat din │
│ │ │Fondul social │
│ │ │european Plus │
│ │ │prin Programul │
│ │ │Educaţie şi │
│ │ │ocupare, în │
│ │ │aplicarea art. 95│
│ │ │din Regulamentul │
│1. │Acord de │(UE) 2021/1.060, │
│ │colaborare │cu modificările │
│ │ │şi completările │
│ │ │ulterioare, prin │
│ │ │care se stabilesc│
│ │ │drepturile şi │
│ │ │obligaţiile │
│ │ │corelative ale │
│ │ │părţilor [art. 2 │
│ │ │alin. (4) lit. ş)│
│ │ │din Ordonanţa de │
│ │ │urgenţă a │
│ │ │Guvernului nr. │
│ │ │133/2021, │
│ │ │aprobată cu │
│ │ │modificări prin │
│ │ │Legea nr. 231/ │
│ │ │2023, cu │
│ │ │modificările şi │
│ │ │completările │
│ │ │ulterioare] │
├────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ │ │Invitaţie publică│
│ │ │adresată de către│
│ │ │autoritatea de │
│ │ │management/ │
│ │ │organismul │
│ │ │intermediar, după│
│ │ │caz, categoriilor│
│ │ │de solicitanţi │
│ │ │eligibili │
│ │ │stabiliţi prin │
│ │ │Ghidul │
│ │ │solicitantului, │
│ │ │în vederea │
│ │ │transmiterii │
│ │ │cererilor de │
│2. │Apel de proiecte │finanţare, în │
│ │ │cadrul uneia sau │
│ │ │mai multor │
│ │ │priorităţi din │
│ │ │cadrul │
│ │ │programului [art.│
│ │ │2 alin. (3) lit. │
│ │ │b) din Ordonanţa │
│ │ │de urgenţă a │
│ │ │Guvernului nr. 23│
│ │ │/2023, aprobată │
│ │ │prin Legea nr. 45│
│ │ │/2024, cu │
│ │ │modificările şi │
│ │ │completările │
│ │ │ulterioare] │
├────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ │ │Autorităţile de │
│ │ │management în │
│ │ │cadrul │
│ │ │programelor │
│ │ │finanţate din │
│ │ │fondurile │
│ │ │aferente │
│ │ │politicii de │
│ │ │coeziune, │
│ │ │politicii comune │
│ │ │în domeniul │
│ │ │pescuitului, │
│ │ │fondurile │
│ │ │aferente │
│ │ │politicii de │
│ │ │extindere şi │
│ │ │politicii de │
│ │ │vecinătate, │
│ │ │fondurile │
│ │ │aferente │
│ │ │instrumentului de│
│ │ │asistenţă pentru │
│ │ │preaderare, │
│ │ │autorităţile de │
│ │ │management/ │
│ │ │autorităţile │
│ │ │responsabile de │
│ │ │gestionarea │
│ │ │programelor │
│ │ │finanţate din │
│ │ │fondurile │
│ │ │aferente │
│ │ │domeniului │
│ │ │afacerilor │
│ │ │interne, │
│ │ │agenţiile de │
│ │ │plăţi şi │
│ │ │departamentele │
│ │ │speciale în │
│ │ │cadrul │
│ │ │programelor │
│ │ │finanţate din │
│ │ │fondurile │
│ │ │aferente │
│ │ │politicii │
│ │ │agricole comune, │
│ │ │agenţiile de │
│ │ │implementare - │
│ │ │inclusiv │
│ │ │Ministerul │
│ │ │Investiţiilor şi │
│ │Autorităţi cu │Proiectelor │
│ │competenţe în │Europene - în │
│3. │gestionarea │cadrul │
│ │fondurilor │programelor │
│ │europene │PHARE, ISPA, │
│ │ │Facilitatea de │
│ │ │tranziţie, cu │
│ │ │excepţia │
│ │ │proiectelor │
│ │ │delegate, │
│ │ │operatorii de │
│ │ │program în cadrul│
│ │ │Mecanismului │
│ │ │financiar SEE, al│
│ │ │Mecanismului │
│ │ │financiar │
│ │ │norvegian, al │
│ │ │Programului de │
│ │ │cooperare │
│ │ │elveţiano-român, │
│ │ │autorităţile │
│ │ │naţionale │
│ │ │responsabile de │
│ │ │participarea │
│ │ │României la alte │
│ │ │programe │
│ │ │finanţate din │
│ │ │fonduri europene,│
│ │ │structurile de │
│ │ │control/control │
│ │ │de prim nivel │
│ │ │pentru programele│
│ │ │de cooperare │
│ │ │teritorială │
│ │ │europeană şi │
│ │ │autorităţile care│
│ │ │asigură │
│ │ │gestionarea │
│ │ │Fondului de │
│ │ │solidaritate al │
│ │ │Uniunii Europene │
│ │ │şi Rezervei de │
│ │ │ajustare la │
│ │ │Brexit [art. 2 │
│ │ │alin. (1) lit. e)│
│ │ │din Ordonanţa de │
│ │ │urgenţă a │
│ │ │Guvernului nr. 66│
│ │ │/2011, aprobată │
│ │ │cu modificări şi │
│ │ │completări prin │
│ │ │Legea nr. 142/ │
│ │ │2012, cu │
│ │ │modificările şi │
│ │ │completările │
│ │ │ulterioare] │
├────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ │ │a) un organism │
│ │ │public sau │
│ │ │privat, o │
│ │ │entitate cu sau │
│ │ │fără │
│ │ │personalitate │
│ │ │juridică sau o │
│ │ │persoană fizică, │
│ │ │responsabilă cu │
│ │ │iniţierea sau │
│ │ │deopotrivă cu │
│ │ │iniţierea şi │
│ │ │implementarea │
│ │ │operaţiunilor; │
│ │ │b) în contextul │
│ │ │parteneriatelor │
│ │ │public-privat │
│ │ │(„PPP“), │
│ │ │organismul public│
│ │ │care iniţiază o │
│ │ │operaţiune PPP │
│ │ │sau partenerul │
│ │ │privat selectat │
│ │ │pentru │
│ │ │implementarea │
│ │ │acesteia; │
│ │ │c) în contextul │
│ │ │schemelor de │
│ │ │ajutor de stat, │
│ │ │întreprinderea │
│ │ │care primeşte │
│ │ │ajutorul; │
│ │ │d) în contextul │
│ │ │ajutoarelor de │
│ │ │minimis acordate │
│ │ │în conformitate │
│ │ │cu regulamentele │
│ │ │(UE) nr. 1.407/ │
│ │ │2013 sau (UE) nr.│
│ │ │717/2014 ale │
│4. │Beneficiar │Comisiei, statul │
│ │ │membru poate │
│ │ │decide că │
│ │ │beneficiarul în │
│ │ │sensul │
│ │ │prezentului │
│ │ │regulament este │
│ │ │organismul care │
│ │ │acordă ajutorul, │
│ │ │în cazul în care │
│ │ │acesta este │
│ │ │responsabil cu │
│ │ │iniţierea sau │
│ │ │atât cu │
│ │ │iniţierea, cât şi│
│ │ │cu implementarea │
│ │ │operaţiunii; │
│ │ │e) în contextul │
│ │ │instrumentelor │
│ │ │financiare, │
│ │ │organismul care │
│ │ │execută fondul de│
│ │ │participare sau, │
│ │ │atunci când nu │
│ │ │există o │
│ │ │structură de │
│ │ │tipul fondului de│
│ │ │participare, │
│ │ │organismul care │
│ │ │execută fondul │
│ │ │specific sau, │
│ │ │atunci când │
│ │ │autoritatea de │
│ │ │management │
│ │ │gestionează │
│ │ │instrumentul │
│ │ │financiar, │
│ │ │autoritatea de │
│ │ │management. [art.│
│ │ │2 din │
│ │ │Regulamentul (UE)│
│ │ │2021/1.060] │
├────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ │ │Document │
│ │ │standardizat, │
│ │ │disponibil în │
│ │ │sistemul │
│ │ │informatic │
│ │ │MySMIS2021/ │
│ │ │SMIS2021+, prin │
│ │ │care este │
│ │ │solicitat sprijin│
│ │ │financiar în │
│ │ │cadrul oricăruia │
│ │ │dintre programele│
│ │ │cofinanţate din │
│ │ │Fondul european │
│ │ │de dezvoltare │
│ │ │regională, Fondul│
│ │ │de coeziune, │
│ │ │Fondul social │
│ │ │european Plus şi │
│ │ │Fondul pentru o │
│ │ │tranziţie justă │
│ │ │în perioada de │
│ │ │programare │
│ │ │2021-2027, în │
│ │ │condiţiile │
│ │ │aplicabile │
│ │ │apelului de │
│ │ │proiecte în care │
│ │ │se solicită │
│ │ │finanţare, pentru│
│ │ │acoperirea totală│
│ │ │sau parţială a │
│ │ │costurilor de │
│ │ │realizare ale │
│ │ │unui proiect şi │
│ │ │este însoţit de │
│ │ │anexe şi │
│ │ │documentele │
│ │ │specificate în │
│ │ │Ghidul │
│ │ │solicitantului │
│5. │Cerere de │aplicabil │
│ │finanţare │fiecărui apel de │
│ │ │proiecte; în │
│ │ │cadrul cererii de│
│ │ │finanţare este │
│ │ │prezentat │
│ │ │detaliat │
│ │ │proiectul, este │
│ │ │argumentată │
│ │ │necesitatea lui, │
│ │ │sunt prezentate │
│ │ │avantajele sale, │
│ │ │planul de │
│ │ │activităţi, │
│ │ │planul de │
│ │ │achiziţii, │
│ │ │bugetul │
│ │ │proiectului, │
│ │ │indicatorii de │
│ │ │realizare şi de │
│ │ │rezultat, precum │
│ │ │şi orice alte │
│ │ │elemente │
│ │ │necesare, │
│ │ │prevăzute în │
│ │ │Ghidul │
│ │ │solicitantului şi│
│ │ │care sunt │
│ │ │cuprinse în │
│ │ │sistemul │
│ │ │informatic │
│ │ │MySMIS2021/ │
│ │ │SMIS2021+. [art. │
│ │ │2 alin. (3) lit. │
│ │ │d) din Ordonanţa │
│ │ │de urgenţă a │
│ │ │Guvernului nr. 23│
│ │ │/2023, aprobată │
│ │ │prin Legea nr. 45│
│ │ │/2024, cu │
│ │ │modificările şi │
│ │ │completările │
│ │ │ulterioare] │
├────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ │ │Actul juridic, cu│
│ │ │titlu oneros, de │
│ │ │adeziune, │
│ │ │încheiat între │
│ │ │autoritatea de │
│ │ │management/ │
│ │ │organismul │
│ │ │intermediar, după│
│ │ │caz, şi │
│ │ │beneficiar, │
│ │ │astfel cum este │
│ │ │definit la art. 2│
│ │ │pct. 9 din │
│ │ │Regulamentul (UE)│
│ │ │2021/1.060, prin │
│ │ │care se stabilesc│
│ │ │drepturile şi │
│6. │Contract de │obligaţiile │
│ │finanţare │corelative ale │
│ │ │părţilor în │
│ │ │vederea │
│ │ │implementării │
│ │ │operaţiunilor │
│ │ │[art. 2 alin. (4)│
│ │ │lit. g) din │
│ │ │Ordonanţa de │
│ │ │urgenţă a │
│ │ │Guvernului nr. │
│ │ │133/2021, │
│ │ │aprobată cu │
│ │ │modificări prin │
│ │ │Legea nr. 231/ │
│ │ │2023, cu │
│ │ │modificările şi │
│ │ │completările │
│ │ │ulterioare] │
├────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ │ │Entitate juridică│
│ │ │de natura │
│ │ │organizaţiilor │
│ │ │sindicale şi │
│ │ │patronale │
│ │ │reprezentative la│
│ │ │nivel de sector │
│ │ │de negociere │
│ │ │colectivă şi la │
│ │ │nivel naţional, │
│ │ │aşa cum sunt │
│ │ │definite în Legea│
│ │ │nr. 367/2022 │
│ │ │privind dialogul │
│ │ │social, cu │
│ │ │modificările şi │
│ │ │completările │
│ │ │ulterioare, │
│ │ │selectat de către│
│ │ │Agenţia Naţională│
│ │ │pentru Ocuparea │
│ │ │Forţei de Muncă, │
│ │ │conform │
│ │ │prevederilor art.│
│ │ │34, pentru │
│7. │Colaborator │implementarea │
│ │ │proiectului │
│ │ │finanţat din │
│ │ │Fondul social │
│ │ │european Plus │
│ │ │prin Programul │
│ │ │Educaţie şi │
│ │ │ocupare, în │
│ │ │aplicarea art. 95│
│ │ │din Regulamentul │
│ │ │(UE) 2021/1.060, │
│ │ │cu modificările │
│ │ │şi completările │
│ │ │ulterioare [art. │
│ │ │2 alin. (4) lit. │
│ │ │s) din Ordonanţa │
│ │ │de urgenţă a │
│ │ │Guvernului nr. │
│ │ │133/2021, │
│ │ │aprobată cu │
│ │ │modificări prin │
│ │ │Legea nr. 231/ │
│ │ │2023, cu │
│ │ │modificările şi │
│ │ │completările │
│ │ │ulterioare] │
├────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ │ │Asistenţa │
│ │ │financiară │
│ │ │nerambursabilă │
│ │ │primită de │
│ │ │România, în │
│ │ │calitate de stat │
│ │ │membru al Uniunii│
│ │ │Europene, prin │
│ │ │intermediul │
│ │ │Fondului european│
│ │ │de dezvoltare │
│ │ │regională, │
│ │ │Fondului de │
│ │ │coeziune, │
│ │ │Fondului social │
│8. │Fonduri europene │european Plus, │
│ │ │Fondului pentru o│
│ │ │tranziţie justă │
│ │ │[art. 2 alin. (4)│
│ │ │lit. a) din │
│ │ │Ordonanţa de │
│ │ │urgenţă a │
│ │ │Guvernului nr. │
│ │ │133/2021, │
│ │ │aprobată cu │
│ │ │modificări prin │
│ │ │Legea nr. 231/ │
│ │ │2023, cu │
│ │ │modificările şi │
│ │ │completările │
│ │ │ulterioare] │
├────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ │ │Organism public │
│ │ │sau privat care │
│ │ │iniţiază un │
│ │ │proiect, solicită│
│ │ │finanţare pentru │
│ │ │acesta în scopul │
│ │ │implementării în │
│ │ │asociere cu alte │
│ │ │entităţi şi │
│ │ │semnează │
│ │ │contractul de │
│9. │Lider de │finanţare [art. 2│
│ │parteneriat │alin. (4) lit. q)│
│ │ │din Ordonanţa de │
│ │ │urgenţă a │
│ │ │Guvernului nr. │
│ │ │133/2021, │
│ │ │aprobată cu │
│ │ │modificări prin │
│ │ │Legea nr. 231/ │
│ │ │2023, cu │
│ │ │modificările şi │
│ │ │completările │
│ │ │ulterioare] │
├────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ │ │O operaţiune care│
│ │ │aduce o │
│ │ │contribuţie │
│ │ │semnificativă la │
│ │ │realizarea │
│ │Operaţiune de │obiectivelor unui│
│10. │importanţă │program şi care │
│ │strategică │face obiectul │
│ │ │unei monitorizări│
│ │ │şi al unor măsuri│
│ │ │de comunicare │
│ │ │speciale [art. 2 │
│ │ │- Regulamentul │
│ │ │(UE) 2021/1.060] │
├────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ │ │Denumire generică│
│ │ │pentru sindicat, │
│ │ │federaţie │
│ │ │sindicală, │
│ │ │confederaţie │
│ │ │sindicală şi │
│11. │Organizaţie │uniune sindicală │
│ │sindicală │teritorială (art.│
│ │ │1 pct. 8 din │
│ │ │Legea nr. 367/ │
│ │ │2022, cu │
│ │ │modificările şi │
│ │ │completările │
│ │ │ulterioare) │
├────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ │ │Denumire generică│
│ │ │pentru patronat, │
│ │ │federaţie │
│ │ │patronală, │
│ │ │confederaţie │
│ │ │patronală sau │
│ │ │orice altă │
│ │ │structură │
│ │ │realizată prin │
│ │ │asocierea │
│ │ │patronilor şi/sau│
│ │ │a angajatorilor. │
│ │ │Se constituie pe │
│ │ │baza dreptului de│
│ │ │liberă asociere, │
│ │ │în scopul │
│ │ │apărării şi │
│ │ │promovării │
│12. │Organizaţie │drepturilor şi │
│ │patronală │intereselor │
│ │ │comune ale │
│ │ │membrilor săi, │
│ │ │prevăzute de │
│ │ │dispoziţiile │
│ │ │legale în │
│ │ │vigoare, pactele,│
│ │ │tratatele şi │
│ │ │convenţiile │
│ │ │internaţionale la│
│ │ │care România este│
│ │ │parte, precum şi │
│ │ │de statutele │
│ │ │proprii. (art. 1 │
│ │ │pct. 13 din Legea│
│ │ │nr. 367/2022, cu │
│ │ │modificările şi │
│ │ │completările │
│ │ │ulterioare) │
├────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ │ │Ansamblu de │
│ │ │activităţi şi │
│ │ │acţiuni care sunt│
│ │ │cuprinse într-o │
│ │ │cerere de │
│ │ │finanţare depusă │
│ │ │în cadrul unui │
│ │ │apel de proiecte │
│ │ │şi care este │
│ │ │supusă │
│ │ │procedurilor de │
│ │ │evaluare, │
│ │ │selecţie şi │
│ │ │contractare sau │
│ │ │pentru care se │
│13. │Proiect │încheie un │
│ │ │contract de │
│ │ │finanţare/se │
│ │ │emite decizie de │
│ │ │finanţare, după │
│ │ │caz [art. 2 alin.│
│ │ │(3) lit. l) din │
│ │ │Ordonanţa de │
│ │ │urgenţă a │
│ │ │Guvernului nr. 23│
│ │ │/2023, aprobată │
│ │ │prin Legea nr. 45│
│ │ │/2024, cu │
│ │ │modificările şi │
│ │ │completările │
│ │ │ulterioare] │
├────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ │ │Atribut al │
│ │ │organizaţiilor │
│ │ │sindicale sau al │
│ │ │organizaţiilor │
│ │ │patronale │
│ │ │dobândit potrivit│
│ │ │prevederilor │
│ │ │legale │
│ │ │aplicabile, care │
│ │ │conferă statutul │
│14. │Reprezentativitate│de partener │
│ │ │social abilitat │
│ │ │să îşi reprezinte│
│ │ │membrii în cadrul│
│ │ │dialogului social│
│ │ │instituţionalizat│
│ │ │(art. 1 pct. 14 │
│ │ │din Legea nr. 367│
│ │ │/2022, cu │
│ │ │modificările şi │
│ │ │completările │
│ │ │ulterioare) │
├────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ │ │Persoana juridică│
│ │ │de drept public │
│ │ │ori privat │
│ │ │responsabilă cu │
│ │ │iniţierea unui │
│ │ │proiect, │
│ │ │respectiv care a │
│ │ │depus o cerere de│
│ │ │finanţare în │
│ │ │sistemul │
│ │ │informatic │
│ │ │MySMIS2021/ │
│ │ │SMIS2021+ în │
│ │ │cadrul oricăruia │
│ │ │dintre programele│
│ │ │cofinanţate din │
│ │ │Fondul european │
│ │ │de dezvoltare │
│15. │Solicitant │regională, Fondul│
│ │ │de coeziune, │
│ │ │Fondul social │
│ │ │european Plus şi │
│ │ │Fondul pentru o │
│ │ │tranziţie justă │
│ │ │în perioada de │
│ │ │programare │
│ │ │2021-2027 [art. 2│
│ │ │alin. (3) lit. n)│
│ │ │din Ordonanţa de │
│ │ │urgenţă a │
│ │ │Guvernului nr. 23│
│ │ │/2023, aprobată │
│ │ │prin Legea nr. 45│
│ │ │/2024, cu │
│ │ │modificările şi │
│ │ │completările │
│ │ │ulterioare] │
└────┴──────────────────┴─────────────────┘
4. Descrierea activităţii de selecţie a colaboratorilor 4.1. Generalităţi Proiectele finanţate din fonduri europene pot avea ca beneficiari parteneriate compuse din una sau mai multe entităţi cu personalitate juridică, înregistrate în România. Pentru implementarea activităţilor din cadrul proiectului finanţat din Fondul social european Plus prin Programul Educaţie şi ocupare 2021-2027 (PEO) este necesară selectarea unui/unor colaborator/colaboratori prin aplicarea unei proceduri de selecţie, care respectă cel puţin principiile transparenţei, tratamentului legal, nediscriminării şi utilizării eficiente a fondurilor publice, conform prevederilor art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările şi completările ulterioare. Colaboratorii care vor fi selectaţi trebuie să desfăşoare activităţi relevante pentru domeniul proiectului şi să fie entităţi juridice de natura organizaţiilor sindicale şi patronale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă şi la nivel naţional, aşa cum sunt definite în Legea nr. 367/2022 privind dialogul social, cu modificările şi completările ulterioare. Nu vor fi selectaţi colaboratori în scopul realizării în cadrul proiectului a unor activităţi de tipul: dezvoltarea de aplicaţii şi sisteme informatice, supervizarea activităţilor subcontractate de beneficiar, servicii hoteliere, furnizare de bunuri. Astfel de activităţi vor face obiectul subcontractării, respectiv contractelor de furnizare/servicii. 4.2. Etapele de desfăşurare a selecţiei (1) Selecţia se realizează cu respectarea următoarelor etape: I. pregătirea selecţiei; II. derularea selecţiei; III. finalizarea selecţiei. (2) Selectarea colaboratorilor se realizează prin aplicarea metodologiei de selecţie, pe baza tuturor documentelor care se vor depune de către candidaţi. Etapa I - pregătirea selecţiei 1. Elaborarea anunţului cu privire la intenţia de selectare a unui colaborator/unor colaboratori, entitate/entităţi de natura organizaţiilor sindicale şi patronale, reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă şi la nivel naţional, denumit în continuare anunţ de selecţie, care va conţine cel puţin următoarele elemente: a) data-limită de depunere a dosarelor de candidatură şi modalitatea de depunere (adresă, formă, persoană de contact, telefon, e-mail, fax etc.); b) obiectivul specific al programului în care se va depune cererea de finanţare; c) obiectivul general şi scopul cererii de finanţare; d) principalele activităţi ce vor fi derulate în cadrul proiectului; e) activitatea/activităţile în care va fi implicat fiecare colaborator; f) bugetul total al proiectului şi bugetul alocat colaboratorului/ colaboratorilor; g) criteriile de selecţie a colaboratorului/colaboratorilor şi grila de evaluare (inclusiv punctajul stabilit pentru fiecare criteriu în parte); h) forma de prezentare a documentaţiei de către organizaţiile sindicale şi patronale interesate să participe la selecţie (documente, format etc.). 2. Publicarea anunţului de selecţie În vederea respectării principiului transparenţei, ANOFM va publica pe site-ul propriu anunţul de selecţie a colaboratorului/ colaboratorilor, entitate/entităţi de natura organizaţiilor sindicale şi patronale, reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă şi la nivel naţional. Anunţul de selecţie va fi publicat cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de termenul-limită de depunere a candidaturilor. Termenul de 10 zile începe în prima zi lucrătoare următoare zilei publicării anunţului de selecţie şi se împlineşte în cea de-a zecea zi lucrătoare, fie la ora finalizării programului de lucru al instituţiei, în cazul în care documentele sunt solicitate pe suport hârtie, fie la ora 24:00 dacă documentele pot fi transmise prin mijloace electronice de transmitere la distanţă. 3. Constituirea comisiei de selecţie Modalitatea de constituire a comisiei de selecţie, procedurile de lucru, termenele şi orice alte aspecte administrative sunt în sarcina exclusivă a ANOFM, conform legislaţiei incidente şi reglementărilor interne. ANOFM va urmări respectarea legalităţii şi asigurarea trasabilităţii tuturor documentelor emise în cadrul procedurii de selecţie precum şi respectarea regimului incompatibilităţilor şi conflictului de interese. Comisia de selecţie se constituie prin ordin al preşedintelui ANOFM şi are în componenţă un număr impar de membri, dintre care unul are calitatea de preşedinte, şi un secretar. Membrii comisiei sunt desemnaţi din cadrul tuturor structurilor funcţionale ale ANOFM, cu excepţia Direcţiei audit public intern şi a Serviciului control şi recuperare debite. Pentru fiecare dintre membri şi secretar, prin ordinul de constituire a comisiei de selecţie vor fi desemnaţi supleanţi. 4. Depunerea dosarelor de candidatură În urma publicării anunţului de selecţie, candidaţii vor depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă sau prin prezentare la sediul ANOFM dosarele de candidatură, care vor fi analizate de către comisia de selecţie. Dosarul de candidatură trebuie să conţină următoarele documente: I. în copie, certificată pentru conformitate cu originalul de către reprezentantul legal: a) hotărâre judecătorească pentru recunoaşterea reprezentativităţii la nivel naţional; b) extras din registrul special al federaţiilor sindicale, confederaţiilor sindicale şi al uniunilor teritoriale ale acestora/extras din registrul special al sindicatelor/extras din registrul special de evidenţă a organizaţiilor patronale; c) actele de înfiinţare şi de dobândire a personalităţii juridice; d) documentele statutare, actualizate cu ultimele modificări (de exemplu: act constitutiv, statut etc.); e) experienţa relevantă: se va/vor prezenta contractul/ contractele, alte documente considerate relevante pentru demonstrarea experienţei colaboratorului pentru domeniul proiectului; II. în original, cu semnătură olografă, în cazul documentelor depuse fizic, şi cu semnătură electronică, în cazul documentelor transmise prin mijloace electronice de transmitere la distanţă: a) scrisoare de intenţie, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 1; b) fişa colaboratorului întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 2. În scrisoarea de intenţie şi în fişa colaboratorului candidaţii vor furniza o scurtă descriere a acţiunilor propuse, cu prezentarea aspectelor considerate esenţiale pentru obţinerea rezultatelor aşteptate şi atingerea obiectivelor, plusvaloarea adusă proiectului; c) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, semnată, că nu se încadrează în niciuna dintre situaţiile de excludere prevăzute de Regulile generale privind eligibilitatea solicitanţilor reglementate prin documentele-cadru de implementare (de exemplu: Ghidul solicitantului orientări generale, Ghidul solicitantului condiţii specifice, după caz, în funcţie de programul accesat); d) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, semnată, care atestă faptul că organizaţia nu este subiect al unui conflict de interese; e) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, semnată, pentru asigurarea perioadei de sustenabilitate, ulterioară închiderii proiectului, conform documentelor-cadru de implementare (de exemplu: Ghidul solicitantului orientări generale, Ghidul solicitantului condiţii specifice, după caz, în funcţie de programul accesat); f) certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată a impozitelor şi taxelor locale; g) certificat fiscal privind îndeplinirea obligaţiilor de plată la bugetul de stat, eliberat de organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sediul persoanei juridice; h) notă justificativă care va conţine o prezentare a activităţilor/acţiunilor/iniţiativelor/evenimentelor desfăşurate de colaboratori şi care pot aduce o valoare adăugată în implementarea proiectului, însoţită de următoarele documente: (i) curriculum vitae în format EUROPASS pentru fiecare dintre experţii propuşi de colaborator, semnat şi datat pe fiecare pagină, în care se va specifica funcţia pentru care este propus expertul; (ii) lista resurselor materiale deţinute de colaborator şi propuse pentru utilizare în cadrul proiectului (de exemplu: materiale, echipamente, vehicule, spaţii disponibile pentru desfăşurarea activităţilor proiectului etc.); (iii) alte documente-suport; (iv) alte documente prevăzute prin ghidurile specifice (de exemplu: Ghidul solicitantului orientări generale, Ghidul solicitantului condiţii specifice, după caz, în funcţie de programul accesat). Toate documentele solicitate vor fi prezentate în limba română şi vor fi depuse în forma precizată şi în termenul stabilit prin anunţul de selecţie, asumate de reprezentantul legal prin semnătură. 5. Întocmirea şi transmiterea răspunsurilor la clarificări Orice candidat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia aferentă dosarului de candidatură. ANOFM are obligaţia de a răspunde, în mod clar, complet şi fără ambiguităţi, cât mai repede posibil, la orice clarificare solicitată, într-o perioadă care nu trebuie să depăşească 2 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări din partea candidatului interesat, dar numai acelor solicitări primite cu cel puţin 3 zile înainte de data-limită stabilită pentru depunerea dosarelor de candidatură. Comisia de selecţie are obligaţia de a stabili care sunt clarificările şi completările formale sau de confirmare, necesare pentru evaluarea fiecărei candidaturi, precum şi perioada de timp acordată pentru transmiterea acestora, termenul-limită neputând fi stabilit decât la nivel de zile lucrătoare. 6. Analiza îndeplinirii de către candidaţi a criteriilor de calificare A. Criterii de eligibilitate A.1. Colaboratorul este entitatea juridică de natura organizaţiilor sindicale şi patronale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă şi la nivel naţional, aşa cum sunt definite în Legea nr. 367/2022 privind dialogul social, cu modificările şi completările ulterioare. A.2. Colaboratorul este entitatea legal constituită în România, cu personalitate juridică, care a desfăşurat/desfăşoară activităţi relevante pentru proiect. A.3. Colaboratorul trebuie să fie implicat în toate activităţile prezentate în anunţul de selecţie, care contribuie în mod direct la obţinerea rezultatelor propuse/îndeplinirea condiţiilor. A.4. Colaboratorul nu se află în niciuna dintre situaţiile de excludere prevăzute în cadrul Regulilor generale privind eligibilitatea solicitanţilor reglementate în documentele-cadru de implementare valabile la data publicării anunţului de selecţie, conform Ghidului solicitantului (de exemplu: documentul Ghidul solicitatului - Condiţii generale aferente Programului Educaţie şi ocupare 2021-2027), astfel: (i) este în situaţia de criză financiară/redresare financiară/în stare de insolvenţă, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 46/2013 privind criza financiară şi insolvenţa unităţilor administrativ-teritoriale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 35/2016, cu modificările ulterioare, respectiv se află într-o procedură de insolvenţă conform Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, după caz; (ii) a suferit condamnări definitive datorate unor conduite profesionale îndreptate împotriva legii, decizie formulată de o autoritate de judecată ce are forţă de res judicata; (iii) se află în stare de faliment sau face obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciară, are încheiat concordat, şi-a suspendat/întrerupt activitatea în ultimii 2 ani dinaintea depunerii cererii de finanţare sau face obiectul unei proceduri în urma acestor situaţii sau se află în situaţii similare în urma unei proceduri de aceeaşi natură prevăzute de legislaţia sau de reglementările naţionale; (iv) reprezentanţii săi legali/structurile de conducere şi persoanele care asigură conducerea colaboratorului au comis în conduita profesională greşeli grave, demonstrate în instanţă, pe care autoritatea contractantă le poate justifica; (v) se încadrează, din punctul de vedere al obligaţiilor de plată restante la bugetele publice, în situaţia în care obligaţiile de plată nete depăşesc 1/12 din totalul obligaţiilor bugetare de plată datorate în ultimele 12 luni, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală; (vi) reprezentanţii săi legali/structurile de conducere şi persoanele care asigură conducerea colaboratorului au fost condamnaţi printr-o hotărâre definitivă pentru fraudă, corupţie, participare la o organizaţie criminală sau la orice alte activităţi ilegale în detrimentul intereselor financiare ale comunităţilor; (vii) colaboratorul şi/sau reprezentanţii săi legali/structurile de conducere ale acestuia şi persoanele care asigură conducerea colaboratorului se află în situaţia de conflict de interese sau incompatibilitate, aşa cum este definit în legislaţia naţională şi comunitară în vigoare; (viii) se face vinovat de declaraţii false în furnizarea informaţiilor solicitate de autoritatea de management/organismul intermediar responsabil sau a omis să furnizeze informaţii care ar putea avea ca efect încadrarea într-o situaţie de neeligibilitate. B. Capacitatea operaţională B.1. Fiecare colaborator are experienţă în implementarea a cel puţin un proiect cu finanţare nerambursabilă. B.2. Fiecare colaborator a derulat/derulează şi alte acţiuni şi iniţiative relevante pentru activităţile proiectului. Candidatul se poate considera calificat numai în cazul în care la toate criteriile de calificare a fost bifată rubrica „DA“ în Grila de evaluare - etapa de calificare a candidaţilor, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3. Etapa II - derularea selecţiei În etapa de selecţie a colaboratorilor vor fi admişi numai candidaţii care au îndeplinit criteriile de calificare, în urma evaluării de către Comisia de selecţie a dosarelor de candidatură depuse. În vederea selecţiei candidaţilor se va utiliza Grila de evaluare - etapa de selecţie a candidaţilor, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4. Dosarele de candidatură vor fi punctate de la 1 la 100 conform grilei. Va fi declarat admis candidatul care întruneşte punctajul cel mai mare, dar nu mai puţin de 60 de puncte. Rezultatul procedurii de selecţie se va materializa în Raportul procedurii de selecţie, datat şi semnat de către preşedinte şi ceilalţi membri ai comisiei de selecţie, care va conţine cel puţin următoarele elemente: a) numărul/data anunţului de selecţie şi data publicării acestuia; b) informaţii generale; c) legislaţia aplicabilă; d) calendarul procedurii de selecţie; e) modul de desfăşurare a procedurii de selecţie; f) solicitări/răspunsuri la clarificări până la termenul-limită de depunere; g) informaţii privind toţi candidaţii participanţi la procedură; h) date privind procesul de evaluare a candidaţilor; i) concluzii şi semnături. Raportul procedurii de selecţie se supune aprobării preşedintelui ANOFM. Etapa III - finalizarea selecţiei 1. Publicarea rezultatelor procedurii de selecţie ANOFM publică pe site-ul propriu anunţul cu privire la rezultatul procedurii de selecţie, care va conţine informaţiile cuprinse în anunţul de selecţie şi informaţii privind candidaţii participanţi la procedură admişi şi respinşi şi punctajul obţinut de către fiecare dintre aceştia. 2. Soluţionarea contestaţiilor Candidaţii care nu au fost selectaţi pot depune contestaţie în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data publicării rezultatului procedurii. Contestaţia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă sau prin prezentare la sediul ANOFM. Soluţionarea contestaţiilor se efectuează de către Comisia de soluţionare a contestaţiilor, care se constituie prin ordinul preşedintelui ANOFM de constituire a comisiei de selecţie. Comisia are în componenţă un număr impar de membri, dintre care unul are calitatea de preşedinte, şi un secretar. Pentru fiecare dintre membri şi secretar, prin ordinul de constituire vor fi desemnaţi supleanţi. Termenul de soluţionare a contestaţiilor este de o zi lucrătoare de la data înregistrării la registratura ANOFM. 3. Publicarea anunţului final privind rezultatele selecţiei După soluţionarea contestaţiilor, anunţul final cu privire la rezultatul procedurii de selecţie se va publica pe site-ul propriu al ANOFM şi vor fi contactaţi colaboratorii selectaţi, în vederea încheierii acordurilor de colaborare. 4.3. Anularea procedurii de selecţie Procedura de selecţie se anulează de către ANOFM în următoarele cazuri: a) dacă nu a fost depusă nicio candidatură sau dacă nu a fost depusă nicio candidatură admisibilă; b) dacă pe parcursul procedurii de selecţie se constată erori sau omisiuni, iar ANOFM se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca aceasta să conducă la încălcarea principiilor transparenţei, tratamentului legal, nediscriminării şi utilizării eficiente a fondurilor publice; c) dacă acordul de colaborare nu poate fi încheiat cu candidatul selectat din cauza faptului că respectivul candidat se află într-o situaţie de forţă majoră şi nu există o candidatură clasată pe locul 2 admisibilă; d) dacă ulterior selectării colaboratorului/colaboratorilor se modifică condiţiile de eligibilitate care au stat la baza procedurii de selecţie. Decizia de anulare a procedurii de selecţie se publică pe site-ul propriu al ANOFM însoţită de justificarea anulării procedurii de selecţie. De asemenea, ANOFM va comunica în scris tuturor candidaţilor participanţi la procedura de selecţie, în cel mult 3 zile lucrătoare de la data anulării, atât încetarea obligaţiilor pe care aceştia şi le-au creat prin depunerea candidaturilor, cât şi motivul concret care a determinat decizia de anulare a procedurii de selecţie. 5. Anexe Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta metodologie. ANEXA 1 la metodologie
SCRISOARE DE INTENŢIE pentru participarea în calitate de colaborator al ANOFM în cadrul proiectului finanţat din Fondul social european Plus prin Programul Educaţie şi ocupare 2021-2027 (PEO) În urma publicării anunţului ANOFM cu privire la intenţia de selectare a unui colaborator/unor colaboratori, entitate/entităţi de natura organizaţiilor sindicale şi patronale, reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă şi la nivel naţional, pentru încheierea unui Acord de colaborare în vederea depunerii de către ANOFM, în calitate de solicitant, a unei cereri de finanţare în cadrul Programului Educaţie şi ocupare 2021-2027 (PEO), .....(denumirea organizaţiei).... îşi exprimă intenţia de a participa în calitate de colaborator în cadrul proiectului: ......(titlul proiectului)....., la activităţile: .............................................................. .............................................................. Precizăm că organizaţia se încadrează în categoriile de colaboratori eligibili pentru ....(denumirea programului de finanţare nerambursabilă).... În cadrul acestor activităţi ne propunem să aducem următoarea contribuţie*): *) Cel puţin o activitate-cadru a proiectului pentru care organizaţia dispune de resursele materiale şi umane necesare. Totodată, se vor descrie acţiunile propuse în cadrul acestei activităţi, cu prezentarea aspectelor considerate esenţiale pentru obţinerea rezultatelor aşteptate şi atingerea obiectivelor. .............................................................. .............................................................. De asemenea, organizaţia a acumulat experienţă în domeniul la care se referă tema proiectului, dispune de personal specializat şi de resurse materiale pentru implementarea activităţilor unui proiect finanţat prin ......(denumirea programului de finanţare nerambursabilă)..... Având în vedere cele prezentate, vă rugăm să acceptaţi ca organizaţia noastră să devină colaborator în cadrul proiectului: ... (titlul proiectului)... şi activităţile menţionate. Numele şi prenumele reprezentantului legal: ..................... Data: .................. Semnătura: .................... ANEXA 2 la metodologie
┌──────────────────────────────────────┐
│FIŞA COLABORATORULUI │
├──────────────────┬───────────────────┤
│Denumirea │ │
│organizaţiei │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Acronim │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Codul de │ │
│înregistrare │ │
│fiscală │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Numărul de │ │
│înregistrare în │ │
│Registrul │ │
│comerţului/ │ │
│fundaţiilor │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Anul înfiinţării │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Date de contact │(adresă, tel., fax,│
│ │e-mail) │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Persoana de │(numele, poziţia în│
│contact │organizaţie) │
├──────────────────┼───────────────────┤
│ │Se va menţiona │
│ │nivelul de │
│ │reprezentativitate │
│Reprezentativitate│(la nivel de sector│
│ │de negociere │
│ │colectivă şi la │
│ │nivel naţional). │
├──────────────────┼───────────────────┤
│ │Se vor descrie │
│ │activităţile │
│ │desfăşurate de │
│ │organizaţie, de │
│Descrierea │natura celor care │
│activităţii │sunt necesare │
│organizaţiei, │implementării │
│relevantă pentru │proiectului, în │
│acest proiect │conformitate cu │
│ │tema şi │
│ │activităţile la │
│ │care organizaţia │
│ │doreşte să │
│ │participe. │
├──────────────────┼───────────────────┤
│ │Se va descrie │
│ │experienţa privind │
│ │implementarea unor │
│ │proiecte relevante │
│ │pentru prezentul │
│ │apel de proiecte. │
│Experienţă │Se vor descrie pe │
│relevantă a │scurt proiectele, │
│colaboratorului │cu menţionarea │
│pentru domeniul │bugetului, a anului│
│proiectului │de obţinere a │
│ │finanţării şi/sau a│
│ │experienţei în │
│ │domeniul │
│ │activităţii/ │
│ │activităţilor │
│ │prezentului │
│ │proiect. │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Activitatea/ │Se va detalia │
│Activităţile din │modalitatea de │
│cadrul proiectului│implicare a │
│în care doriţi să │organizaţiei în │
│vă implicaţi │activităţile │
│ │proiectului. │
├──────────────────┼───────────────────┤
│ │Se va menţiona │
│ │numărul total de │
│ │angajaţi, din care │
│ │personalul relevant│
│ │pentru │
│Resurse umane │implementarea │
│ │activităţilor în │
│ │care organizaţia │
│ │doreşte să se │
│ │implice şi pe care │
│ │le-a menţionat mai │
│ │sus. │
├──────────────────┴───────────────────┤
│Finanţări anterioare (informaţii şi │
│detalii privind asistenţa financiară │
│nerambursabilă primită în ultimii 3 │
│ani, raportată la data depunerii │
│cererii de finanţare din fonduri │
│publice sau alte surse financiare de │
│către colaborator) │
│Pentru fiecare proiect relevant se va │
│menţiona: │
├──────────────────┬───────────────────┤
│ │(conform │
│Titlul proiectului│contractului de │
│ │finanţare) │
├──────────────────┼───────────────────┤
│ │(acordat de │
│ID-ul proiectului │instituţia │
│ │finanţatoare) │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Calitatea deţinută│(solicitant sau │
│în cadrul │partener) │
│proiectului │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Obiectivul │ │
│proiectului │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Stadiul │finalizat/în curs │
│implementării │de implementare │
│proiectului │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Rezultatele │ │
│parţiale sau │ │
│finale ale │ │
│proiectului │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Valoarea totală a │ │
│proiectului │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│ │(bugetul de stat, │
│ │local, surse │
│Sursa de finanţare│externe │
│ │nerambursabile, │
│ │surse externe │
│ │rambursabile) │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Numele instituţiei│ │
│finanţatoare │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Valoarea angajată │(cheltuită) │
│în proiect │ │
└──────────────────┴───────────────────┘
Informaţiile furnizate se consideră a fi conforme cu realitatea şi asumate, prin semnătură, de către reprezentantul legal. Numele şi prenumele reprezentantului legal: .............................. Data: ............................. Semnătura: ...................... NOTĂ: Rubricile vor fi integral completate. ANEXA 3 la metodologie
GRILĂ DE EVALUARE - ETAPA DE CALIFICARE A CANDIDAŢILOR
┌────────────────────────────────┬──┬──┐
│Criteriu de calificare │DA│NU│
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│I. Conformitatea documentelor │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│Au fost depuse de către candidat│ │ │
│toate documentele solicitate*). │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│Documentele solicitate respectă │ │ │
│modelul publicat pe site-ul web │ │ │
│al ANOFM. │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│Scrisoarea de intenţie şi fişa │ │ │
│colaboratorului sunt integral şi│ │ │
│corect completate. │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│II. Eligibilitate şi capacitate │ │ │
│operaţională │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│Este entitate juridică │ │ │
│reprezentativă la nivel de │ │ │
│sector de negociere colectivă şi│ │ │
│la nivel naţional. │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│În statut se regăsesc şi │ │ │
│activităţi asemănătoare celor │ │ │
│necesare implementării │ │ │
│proiectului, în conformitate cu │ │ │
│tema şi activităţile la care │ │ │
│doreşte să fie colaborator. │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│A implementat/implementează, în │ │ │
│calitate de partener sau │ │ │
│beneficiar, cel puţin un proiect│ │ │
│cu finanţare nerambursabilă. │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│A derulat acţiuni, proiecte, │ │ │
│programe, iniţiative relevante │ │ │
│pentru activităţile proiectului.│ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│III. Conduita candidatului │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│Declaraţie pe propria răspundere│ │ │
│a reprezentantului legal, │ │ │
│semnată, că nu se încadrează în │ │ │
│niciuna dintre situaţiile de │ │ │
│excludere prevăzute de Regulile │ │ │
│generale privind eligibilitatea │ │ │
│solicitanţilor reglementate prin│ │ │
│documentele-cadru de │ │ │
│implementare (de exemplu: Ghidul│ │ │
│solicitantului orientări │ │ │
│generale, Ghidul solicitantului │ │ │
│condiţii specifice, după caz, în│ │ │
│funcţie de programul accesat) │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│Declaraţie pe propria răspundere│ │ │
│a reprezentantului legal │ │ │
│(semnată) care atestă faptul că │ │ │
│organizaţia nu este subiect al │ │ │
│unui conflict de interese │ │ │
└────────────────────────────────┴──┴──┘
*) Conform etapei I - pregătirea selecţiei, pct. 4 - Depunerea dosarelor de candidatură din metodologie. NOTĂ: Candidatul se consideră calificat numai în cazul în care toate rubricile aferente criteriilor de calificare sunt marcate cu „DA“. ANEXA 4 la metodologie
GRILĂ DE EVALUARE - ETAPA DE SELECŢIE A CANDIDAŢILOR Denumirea organizaţiei ........................................................
┌────┬───────────────┬───────┬───────────┐
│Nr. │Criterii de │Punctaj│Punctaj │
│crt.│evaluare │maxim │participant│
├────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │Evaluarea │ │ │
│ │calitativă a │ │ │
│ │experienţei din│ │ │
│ │CV^1 a resursei│ │ │
│ │umane propuse: │ │ │
│ │• nivel scăzut │ │ │
│ │(experienţă de │ │ │
│ │până la un an) │ │ │
│1 │- 5 puncte │25 │ │
│ │• nivel mediu │ │ │
│ │(experienţă │ │ │
│ │cuprinsă între │ │ │
│ │1 an şi 3 ani) │ │ │
│ │- 15 puncte │ │ │
│ │• nivel înalt │ │ │
│ │(experienţă mai│ │ │
│ │mare de 3 ani) │ │ │
│ │- 25 de puncte │ │ │
├────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │Experienţa în │ │ │
│ │implementarea │ │ │
│ │unor proiecte │ │ │
│ │cu finanţare │ │ │
│ │nerambursabilă,│ │ │
│ │derulate în │ │ │
│ │ultimii 3 ani, │ │ │
│ │relevante │ │ │
│ │pentru │ │ │
│2 │activităţile │25 │ │
│ │proiectului: │ │ │
│ │• 1 proiect - 5│ │ │
│ │puncte │ │ │
│ │• între 2 şi 5 │ │ │
│ │proiecte - 15 │ │ │
│ │puncte │ │ │
│ │• mai mult de 5│ │ │
│ │proiecte - 25 │ │ │
│ │de puncte │ │ │
├────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │Experienţa în │ │ │
│ │gestionarea │ │ │
│ │grupului-ţintă │ │ │
│ │în cadrul unui │ │ │
│ │proiect derulat│ │ │
│ │în ultimii 3 │ │ │
│ │ani: │ │ │
│ │• între 100 şi │ │ │
│3 │300 de persoane│25 │ │
│ │- 5 puncte │ │ │
│ │• între 300 şi │ │ │
│ │1.000 de │ │ │
│ │persoane - 15 │ │ │
│ │puncte │ │ │
│ │• peste 1.000 │ │ │
│ │de persoane - │ │ │
│ │25 de puncte │ │ │
├────┼───────────────┼───────┼───────────┤
│ │Alte acţiuni şi│ │ │
│ │iniţiative │ │ │
│ │derulate în │ │ │
│ │ultimii 3 ani, │ │ │
│ │care sunt │ │ │
│ │relevante │ │ │
│ │pentru │ │ │
│ │activităţile │ │ │
│ │proiectului^2: │ │ │
│ │• mai puţin de │ │ │
│ │10 acţiuni, │ │ │
│4 │iniţiative │25 │ │
│ │derulate - 5 │ │ │
│ │puncte │ │ │
│ │• între 10 şi │ │ │
│ │15 acţiuni, │ │ │
│ │iniţiative │ │ │
│ │derulate - 15 │ │ │
│ │puncte │ │ │
│ │• mai mult de │ │ │
│ │15 acţiuni, │ │ │
│ │iniţiative │ │ │
│ │derulate - 25 │ │ │
│ │de puncte │ │ │
├────┴───────────────┼───────┼───────────┤
│TOTAL │100 │ │
└────────────────────┴───────┴───────────┘
^1 Nivelul de experienţă aferent unei candidaturi îl reprezintă media punctelor acordate pentru fiecare dintre experţii propuşi, corespunzător experienţei deţinute de fiecare dintre aceştia. ^2 Tipuri de acţiuni şi iniţiative: evenimente (conferinţe, workshopuri, seminare, simpozioane, forumuri etc.), analize, studii, prognoze. Comisia de evaluare: (semnături) ------