Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 20 decembrie 2024  de acordare a subvenţiilor pentru cămine-cantine destinate studenţilor, precum şi a subvenţiei pentru cazare acordate studenţilor care aleg altă formă de cazare decât căminele instituţiilor de învăţământ superior de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 20 decembrie 2024 de acordare a subvenţiilor pentru cămine-cantine destinate studenţilor, precum şi a subvenţiei pentru cazare acordate studenţilor care aleg altă formă de cazare decât căminele instituţiilor de învăţământ superior de stat

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1325 din 30 decembrie 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 7.844 din 20 decembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1325 din 30 decembrie 2024.
──────────
    ART. 1
    (1) Instituţiile de învăţământ superior de stat pot asigura cazarea, la cererea studenţilor, în căminele proprii, în limita capacităţii normate de cazare a acestora.
    (2) Instituţiile de învăţământ superior de stat pot asigura pentru studenţi condiţiile pentru luarea mesei în cantinele proprii.
    (3) Cheltuielile de întreţinere a căminelor şi cantinelor destinate studenţilor se asigură din veniturile proprii ale instituţiilor de învăţământ superior de stat şi din subvenţii de la bugetul de stat.
    (4) Taxele percepute de la studenţi nu pot depăşi diferenţa dintre costurile de funcţionare şi subvenţia de la bugetul de stat acordată cu această destinaţie.

    ART. 2
    Pot fi acordate subvenţii pentru cazare şi studenţilor finanţaţi de la bugetul de stat care aleg altă formă de cazare decât căminele instituţiilor de învăţământ superior, în condiţiile în care instituţia de învăţământ superior a depăşit capacitatea de cazare.

    ART. 3
    Pot beneficia de subvenţia de cazare şi masă, acordată de la bugetul de stat, studenţii care au fost admişi pe locuri cuprinse în cifra de şcolarizare aprobată anual prin hotărâre a Guvernului, conform prevederilor art. 9 alin. (1) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 4
    Studenţii admişi pe locurile cu taxă pot beneficia de facilităţile de cazare şi masă contra cost şi de subvenţii acordate exclusiv din veniturile proprii ale instituţiilor de învăţământ superior sau din fonduri alocate cu această destinaţie de operatori economici, organizaţii nonguvernamentale sau autorităţile publice locale.

    ART. 5
    Repartizarea subvenţiilor pentru cămine-cantine se face pentru instituţiile de învăţământ superior de stat în funcţie de numărul de studenţi echivalenţi pentru cazare (NSEC), calculat conform tabelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie şi în limita fondurilor bugetare cu această destinaţie.

    ART. 6
    (1) În vederea stabilirii numărului de studenţi echivalenţi pentru cazare (NSEC), instituţiile de învăţământ superior raportează la 1 octombrie şi 1 ianuarie ale fiecărui an, în Platforma naţională de colectare a datelor statistice pentru învăţământul superior (platforma ANS), secţiunea „Politici - Servicii cazare“, numărul de studenţi cazaţi în cămine pe categorii de cost.
    (2) Categoriile de cost pentru calcularea subvenţiei pentru cazare-masă, pe locuri finanţate de la bugetul de stat, sunt următoarele:
    a) studenţi români, din Uniunea Europeană şi Spaţiul Economic European (UE şi SEE), forma de învăţământ cu frecvenţă, pe locuri finanţate de la bugetul de stat, ciclurile de scurtă durată, licenţă, master şi doctorat;
    b) studenţi români, forma de învăţământ cu frecvenţă, copiii personalului aflat în activitate în sistemul de învăţământ sau ai personalului care s-a pensionat din sistemul de învăţământ, pe locuri finanţate de la bugetul de stat, ciclurile de scurtă durată, licenţă, master şi doctorat;
    c) studenţi români, forma de învăţământ cu frecvenţă, copiii cu unul sau ambii părinţi decedaţi, precum şi copiii din familii monoparentale, pe locuri finanţate de la bugetul de stat, ciclurile de scurtă durată, licenţă, master şi doctorat;
    d) studenţi români, forma de învăţământ cu frecvenţă, copiii care provin din centrele de plasament, pe locuri finanţate de la bugetul de stat, ciclurile de scurtă durată, licenţă, master şi doctorat;
    e) studenţi străini, forma de învăţământ cu frecvenţă, bursieri ai statului român, fără plata taxelor de şcolarizare, dar cu bursă (B), şi fără plata taxelor de şcolarizare, dar fără bursă (CPNV), pe locuri finanţate de la bugetul de stat, ciclurile de scurtă durată, licenţă, master şi doctorat;
    f) studenţi cu dizabilităţi/cu însoţitor.

    (3) Numărul total al studenţilor fizici raportaţi pe categorii de cost poate fi mai mic sau egal cu capacitatea normată de cazare.

    ART. 7
    (1) Numărul total de studenţi echivalenţi pentru cazare (NSEC) se stabileşte prin înmulţirea numărului fizic de studenţi căminizaţi pe fiecare categorie de cost înmulţit cu coeficientul de cost aferent fiecărei categorii.
    (2) Ministerul Educaţiei alocă fonduri din subvenţia pentru cămine-cantine pentru anumite tipuri de cheltuieli destinate căminelor şi cantinelor.

    ART. 8
    Subvenţia pentru cămine-cantine se poate utiliza pentru acoperirea următoarelor tipuri de cheltuieli:
    a) plata utilităţilor la cămine-cantine;
    b) plata materialelor consumabile şi de curăţenie a spaţiilor din cămine-cantine;
    c) plata materialelor de cazare şi masă;
    d) plata reparaţiilor curente, de întreţinere şi de igienizare;
    e) plata salariilor personalului angajat la cămine şi cantine;
    f) alte tipuri de cheltuieli dedicate căminelor şi cantinelor.


    ART. 9
    (1) Subvenţia pentru cămine-cantine este cuprinsă în finanţarea complementară şi se alocă instituţiilor de învăţământ superior de stat prin contractul complementar.
    (2) Fondurile necheltuite la sfârşitul anului privind subvenţia pentru cămine-cantine se reportează în anul următor cu aceeaşi destinaţie.

    ART. 10
    (1) Studenţii care au fost admişi pe locuri cuprinse în cifra de şcolarizare aprobată anual prin hotărâre a Guvernului, care aleg altă formă de cazare decât căminele instituţiilor de învăţământ superior, primesc subvenţia pentru cazare corespunzătoare categoriei de cost în care se încadrează.
    (2) Pentru a putea beneficia de subvenţia pentru cazare, studentul depune la începutul anului universitar la instituţia de învăţământ superior la care este înmatriculat o notificare scrisă la care ataşează o copie a contractului de închiriere cu dovada de înregistrare de la direcţia de taxe şi impozite locale.
    (3) Instituţia de învăţământ superior de stat raportează la 1 octombrie şi 1 ianuarie ale fiecărui an universitar, în platforma ANS, secţiunea „Macheta Politici - Servicii cazare privaţi“, numărul de studenţi ce aleg altă formă de cazare, iar Ministerul Educaţiei alocă în finanţarea complementară subvenţia aferentă, prin contractul complementar de finanţare.

    ANEXA 1

    la metodologie
    Calculul numărului de studenţi echivalenţi pentru cazare (NSEC)

┌────┬──────────────┬──────────┬──────┬───────────┐
│ │ │ │Indice│Numărul de │
│ │ │Numărul │de │studenţi │
│Nr. │Categorie de │fizic de │cost │echivalenţi│
│crt.│cost │studenţi │pentru│pentru │
│ │ │căminizaţi│cazare│cazare │
│ │ │ │ │(NSEC) │
├────┼──────────────┼──────────┼──────┼───────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 = 2 * 3 │
├────┼──────────────┼──────────┼──────┼───────────┤
│ │Studenţi │ │ │ │
│ │români, UE şi │ │ │ │
│ │SEE, forma de │ │ │ │
│ │învăţământ cu │ │ │ │
│ │frecvenţă, pe │ │ │ │
│ │locuri │ │ │ │
│1. │finanţate de │ │1 │ │
│ │la bugetul de │ │ │ │
│ │stat, │ │ │ │
│ │ciclurile │ │ │ │
│ │licenţă, │ │ │ │
│ │master şi │ │ │ │
│ │doctorat │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼──────┼───────────┤
│ │Studenţi │ │ │ │
│ │români, forma │ │ │ │
│ │de învăţământ │ │ │ │
│ │cu frecvenţă, │ │ │ │
│ │copiii │ │ │ │
│ │personalului │ │ │ │
│ │aflat în │ │ │ │
│ │activitate în │ │ │ │
│ │sistemul de │ │ │ │
│ │învăţământ sau│ │ │ │
│ │copiii celor │ │ │ │
│2. │care s-au │ │1,5 │ │
│ │pensionat din │ │ │ │
│ │sistemul de │ │ │ │
│ │învăţământ, pe│ │ │ │
│ │locuri │ │ │ │
│ │finanţate de │ │ │ │
│ │la bugetul de │ │ │ │
│ │stat, │ │ │ │
│ │ciclurile │ │ │ │
│ │licenţă, │ │ │ │
│ │master şi │ │ │ │
│ │doctorat │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼──────┼───────────┤
│ │Studenţi │ │ │ │
│ │români, forma │ │ │ │
│ │de învăţământ │ │ │ │
│ │cu frecvenţă, │ │ │ │
│ │copiii cu unul│ │ │ │
│ │sau ambii │ │ │ │
│ │părinţi │ │ │ │
│ │decedaţi, │ │ │ │
│ │precum şi │ │ │ │
│3. │copiii din │ │1,5 │ │
│ │familii │ │ │ │
│ │monoparentale,│ │ │ │
│ │pe locuri │ │ │ │
│ │finanţate de │ │ │ │
│ │la bugetul de │ │ │ │
│ │stat, │ │ │ │
│ │ciclurile │ │ │ │
│ │licenţă, │ │ │ │
│ │master şi │ │ │ │
│ │doctorat │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼──────┼───────────┤
│ │Studenţi │ │ │ │
│ │români, forma │ │ │ │
│ │de învăţământ │ │ │ │
│ │cu frecvenţă, │ │ │ │
│ │copiii care │ │ │ │
│ │provin din │ │ │ │
│ │centrele de │ │ │ │
│4. │plasament, pe │ │1,5 │ │
│ │locuri │ │ │ │
│ │finanţate de │ │ │ │
│ │la bugetul de │ │ │ │
│ │stat, │ │ │ │
│ │ciclurile │ │ │ │
│ │licenţă, │ │ │ │
│ │master şi │ │ │ │
│ │doctorat │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼──────┼───────────┤
│ │Studenţi │ │ │ │
│ │străini, forma│ │ │ │
│ │de învăţământ │ │ │ │
│ │cu frecvenţă, │ │ │ │
│ │bursieri ai │ │ │ │
│ │statului │ │ │ │
│ │român, fără │ │ │ │
│ │plata taxelor │ │ │ │
│ │de │ │ │ │
│ │şcolarizare, │ │ │ │
│ │dar cu bursă │ │ │ │
│ │(B), şi fără │ │ │ │
│5. │plata taxelor │ │1,5 │ │
│ │de │ │ │ │
│ │şcolarizare, │ │ │ │
│ │dar fără bursă│ │ │ │
│ │(CPNV), pe │ │ │ │
│ │locuri │ │ │ │
│ │finanţate de │ │ │ │
│ │la bugetul de │ │ │ │
│ │stat, │ │ │ │
│ │ciclurile │ │ │ │
│ │licenţă, │ │ │ │
│ │master şi │ │ │ │
│ │doctorat │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼──────┼───────────┤
│ │Studenţi cu │ │2,0/ │ │
│6. │dizabilităţi/ │ │4,0 │ │
│ │cu însoţitor │ │ │ │
├────┴──────────────┼──────────┼──────┼───────────┤
│Total NSEC: │ │ │ │
└───────────────────┴──────────┴──────┴───────────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016