Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 2 septembrie 2004  privind modul de evaluare si aprobare a proiectelor depuse in vederea obtinerii finantarii din fondurile cuprinse in Programul Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 2 septembrie 2004 privind modul de evaluare si aprobare a proiectelor depuse in vederea obtinerii finantarii din fondurile cuprinse in Programul "Activitati de implementare si monitorizare a strategiei privind imbunatatirea situatiei romilor - 2004"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 914 din 7 octombrie 2004

I. Cadrul legal de implementare şi monitorizare a strategiei de îmbunãtãţire a situaţiei romilor - <>Hotãrârea Guvernului nr. 430/2001 - îmbunãtãţirea situaţiei romilor

1.1. Istoric
Îmbunãtãţirea situaţiei romilor continuã sã fie un obiectiv fundamental pentru politica Guvernului României. Programul de guvernare cuprinde un capitol special destinat îmbunãtãţirii situaţiei romilor, dezvoltat mai amplu în <>Hotãrârea Guvernului nr. 430/2001 privind aprobarea Strategiei Guvernului României de îmbunãtãţire a situaţiei romilor. Documentul a fost rezultatul unei colaborãri fructuoase între Guvern şi organizaţiile neguvernamentale ale romilor, continuatã şi în etapele de implementare a acesteia, şi are la bazã principiile consensualitãţii, utilitãţii sociale, diviziunii sectoriale, descentralizãrii în execuţie, egalitãţii şi diferenţierii identitare.
Strategia Guvernului României de îmbunãtãţire a situaţiei romilor are o duratã de 10 ani, cu un plan de mãsuri pe termen mediu de 4 ani, şi cuprinde 10 mari domenii sectoriale: 1. Administraţie publicã şi dezvoltare comunitarã;
2. Locuinţe; 3. Securitate socialã; 4. Sãnãtate; 5. Economie;
6. Justiţie şi ordine publicã; 7. Protecţia copilului; 8. Educaţie;
9. Culturã şi culte; 10. Comunicare şi participare civicã.
Conform principiului diviziunii sectoriale şi al descentralizãrii în execuţie, Strategia Guvernului României de îmbunãtãţire a situaţiei romilor prevede o structurã de organizare, coordonare şi control al acestui act normativ, precum şi responsabilitãţi specifice instituţiilor, autoritãţilor publice şi organizaţiilor neguvernamentale în implementarea planului general de mãsuri.
În perioada 2000-2002, un fond de 900.000 euro a fost alocat proiectelor dezvoltate în parteneriat de cãtre autoritãţile publice locale şi organizaţiile neguvernamentale care se ocupã de problemele romilor, ca parte a programului PHARE RO9803.01. Dintr-un numãr de 334 de propuneri de proiecte, 41 au fost declarate câştigãtoare - 11 din partea organizaţiilor neguvernamentale ale romilor, 12 din partea altor organizaţii neguvernamentale, 13 din partea primãriilor şi 5 din partea altor instituţii publice.
În februarie 2002 a fost lansat cel de-al doilea fond program PHARE, RO 0004.02.02, "Dezvoltarea societãţii civile 2000", cu o componentã de granturi destinatã "Îmbunãtãţirii situaţiei romilor", în valoare de 1.000.000 euro, la care s-au depus 300 de cereri de finanţare. În iulie 2002 a fost datã publicitãţii lista proiectelor selectate spre finanţare în cadrul programului lansat. Cele 29 de proiecte propuse spre finanţare au fost implementate în 10 luni, în perioada 20022003, vizând domeniile: administraţie publicã şi dezvoltare comunitarã; educaţie; sãnãtate; securitate socialã; comunicare şi participare civicã.
Facilitarea exerciţiilor de programe PHARE, organizate de Ministerul Integrãrii Europene, a permis elaborarea de cãtre MIP, cu asistenţa experţilor din U.E., a unui nou mecanism de finanţare PHARE care permite dezvoltarea în perioada 2003-2005 a 4 domenii prioritare ale Strategiei Guvernului României de îmbunãtãţire a situaţiei romilor, care sã asigure pregãtirea profesionalã şi angajarea romilor, precum şi facilitarea accesului romilor la infrastructurã şi serviciile de asistenţã medicalã.
Pentru a pregãti realizarea acestor obiective, Guvernul a introdus în anul 2003, prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cofinanţarea în moneda naţionalã la Programul PHARE, în valoare de 1,6 milioane euro, destinatã susţinerii activitãţilor programului denumit "Sprijin acordat strategiei naţionale de îmbunãtãţire a situaţiei romilor". Prin acest program au fost finanţate 27 de proiecte şi implementate 26, în domeniile incluse în Planul de mãsuri prevãzut de <>Hotãrârea Guvernului nr. 430/2001 .

1.2. Obiectivele programului şi prioritãţile pentru anul 2004

Obiectivul general al Programului "Activitãţi de implementare şi monitorizare a strategiei privind îmbunãtãţirea situaţiei romilor - 2004" este de a sprijini dezvoltarea de parteneriate durabile între organizaţiile neguvernamentale şi administraţia publicã, în vederea includerii membrilor comunitãţilor de romi în ansamblul politicilor publice.
Programul va sprijini Guvernul României în consolidarea criteriilor politice de aderare la Uniunea Europeanã prin oferirea de sprijin financiar la nivel local pentru proiecte care respectã prioritãţile programului de aderare a României la Uniunea Europeanã şi care se concentreazã pe facilitarea participãrii active a membrilor comunitãţilor de romi la viaţa economicã, socialã, culturalã şi politicã româneascã.
Obiective specifice:
a) punerea în practicã a Planului de mãsuri al strategiei prin sprijinirea iniţiativelor dezvoltate de cãtre autoritãţile locale şi instituţii publice locale, împreunã cu reprezentanţii romilor;
b) stimularea participãrii active a romilor la viaţa economicã, socialã, educaţionalã, culturalã şi politicã a societãţii româneşti;
c) identificarea şi sprijinirea proiectelor de intervenţie comunitarã în relaţia partenerialã dintre reprezentanţii autoritãţilor publice locale şi romi.

1.3. Suma disponibilã pentru finanţare oferitã de ordonatorul de credite

Suma globalã indicativã disponibilã pentru oferta de proiecte de finanţare este de 64.000.000.000 lei. Programul va fi administrat şi monitorizat de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (P.N.U.D.) în România.
Mãrimea finanţãrii
Orice sumã acordatã în cadrul acestor programe trebuie sã se încadreze între urmãtoarele sume minime şi maxime:
● suma minimã: 500.000.000 lei;
● suma maximã: 4.000.000.000 lei.
Finanţarea din partea Secretariatului General al Guvernului nu poate depãşi 90% din costurile eligibile totale ale proiectului. Diferenţa de 10% din valoarea totalã a proiectului trebuie sã fie acoperitã din resursele proprii ale solicitantului sau ale partenerilor acestuia ori din alte surse decât suma solicitatã Secretariatului General al Guvernului. Contribuţia solicitantului poate fi financiarã şi/sau în naturã.
Contribuţia în naturã poate fi reprezentatã de bunuri (terenuri, clãdiri şi/sau echipamente) ale aplicantului sau ale partenerilor acestuia, muncã voluntarã şi/sau bunuri/servicii, aşa cum este prevãzut în capitolele de buget (vezi anexa B Bugetul proiectului).

II. Reguli referitoare la cererea de ofertã de proiecte pentru finanţare

2.1. Criterii de eligibilitate

Existã 3 seturi de criterii de eligibilitate. Acestea se referã la:
● organizaţiile care pot solicita o finanţare nerambursabilã;
● proiectele pentru care se poate acorda finanţare;
● tipurile de costuri care pot fi luate în considerare pentru finanţare.

2.1.1. Eligibilitatea solicitanţilor: cine poate depune o cerere de finanţare

● Solicitanţii trebuie sã fie instituţii din administraţia localã. Asocierea instituţiilor publice cu organizaţiile neguvernamentale şi grupuri de iniţiativã constituite la nivel local este obligatorie. Grupurile de iniţiativã trebuie sã fie organizate, funcţionale şi sã acţioneze în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare.
● Solicitanţii trebuie sã fie direct responsabili de elaborarea şi managementul proiectului.
● Solicitanţii trebuie sã aibã surse stabile şi suficiente de finanţare pentru a asigura funcţionarea organizaţiei lor de-a lungul derulãrii proiectului şi sã participe în finanţarea proiectului.
● Solicitanţii trebuie sã aibã experienţã şi sã poatã demonstra capacitatea de a conduce activitãţi de amploarea proiectului pentru care se solicitã finanţarea.
● Solicitanţii trebuie sã recruteze forţa de muncã necesarã derulãrii proiectelor din rândul membrilor comunitãţilor de romi minimum 30% din forţa de muncã trebuie sã fie din rândul comunitãţii de romi.
Potenţialii solicitanţi nu au dreptul sã participe la cererea de ofertã de proiecte sau sã primeascã o finanţare nerambursabilã dacã:
● au încercat sã obţinã informaţii confidenţiale sau sã influenţeze Oficiul pentru Problemele Romilor din cadrul Departamentului pentru Relaţii Interetnice - Guvernul României, în timpul procesului de evaluare a licitaţiilor prezente sau anterioare;
● sunt subiect al unui conflict de interese.

2.1.2. Eligibilitatea proiectelor: proiecte pentru care se poate face o cerere de finanţare

Dimensiunea financiarã a proiectelor
Orice sumã acordatã în cadrul acestui program trebuie sã se încadreze între valoarea minimã şi maximã stabilite la pct. 1.3.
Durata proiectelor
Durata proiectelor este perioada dintre data şi luna semnãrii contractului şi ultima lunã în care obligatoriu se vor face raportãrile narative şi financiare finale, inclusiv auditul financiar, respectiv data de 15 decembrie 2004, ora 16,00.
Sectoare sau domenii de activitate
Programul oferã finanţare nerambursabilã pentru proiecte de dezvoltare localã menite sã îmbunãtãţeascã situaţia membrilor comunitãţilor de romi, activitãţi care sã sprijine facilitarea participãrii active a romilor la viaţa economicã, socialã, culturalã şi politicã din România în urmãtoarele domenii:
- activitãţi generatoare de venit;
- micã infrastructurã;
- reabilitarea şi/sau construcţia de locuinţe sociale;
- achiziţia terenurilor agricole şi cultivarea acestora (în conformitate cu prevederile legale în vigoare).
Tipuri de activitãţi
Facilitarea participãrii active a romilor la viaţa economicã, socialã, culturalã şi politicã din România:
1. Activitãţi generatoare de venit (AGV)
Aceste activitãţi aducãtoare de venit pot include - fãrã a se limita la - urmãtoarele:
- achiziţii de terenuri agricole şi cultivarea acestora;
- meserii tradiţionale (cãrãmidãrie, prelucrarea lemnului, a metalului etc.) şi produse artizanale;
- ateliere profesionale (croitorie, fierãrie etc.);
- ateliere de producţie (lãptãrie, mãcelãrie etc.);
- producţii agricole (cultivarea legumelor, a cerealelor etc.);
- microferme (pui, vaci, porci etc.);
- construcţii necesare tipurilor de activitãţi menţionate mai sus;
- unelte şi echipamente specifice tipurilor de activitãţi menţionate mai sus;
- mica infrastructurã, specificã tipului de activitãţi aducãtoare de venituri.
2. Activitãţile de micã infrastructurã pot include, dar nu sunt limitate la:
- introducerea reţelelor şi/sau conectarea la reţelele existente de apã, gaze, electricitate, sisteme de canalizare;
- repararea şi/sau construirea de drumuri şi poduri mici;
- renovarea de şcoli, dispensare, policlinici aflate în zone cu o densitate mare de populaţie de etnie romã.
3. Construirea de locuinţe sociale şi/sau renovarea de locuinţe, inclusiv micã infrastructurã:
- pregãtire în domeniile legate de construcţii (de pildã, puncte de lucru - cãrãmidãrie) urmate de construirea de case şi/sau reabilitarea acestora;
- construcţii de locuinţe sociale şi/sau reabilitarea acestora etc.
4. Achiziţia terenurilor agricole şi cultivarea acestora:
- organizarea membrilor comunitãţilor de romi în asociaţii agricole;
- achiziţia de unelte şi echipamente specifice tipurilor de activitãţi agricole.
Beneficiarii acestor activitãţi vor trebui:
- sã fie implicaţi direct în desfãşurarea activitãţilor agricole;
- sã primeascã în folosinţã îndelungatã (5 ani) terenurile agricole, uneltele şi echipamentele.
Unul dintre criteriile de împroprietãrire a romilor, dupã trecerea perioadei de folosinţã de 5 ani, îl constituie utilizarea cu bunã credinţã a terenurilor date în folosinţã, precum şi prevederile legale din <>Legea nr. 36/1991 privind societãţile agricole şi alte forme de asociere. Alte criterii în vederea dobândirii dreptului de proprietate pot fi stabilite de cãtre autoritãţile locale, cu obligaţia de a fi stipulate în proiect, precum şi în hotãrârile consiliilor locale/orãşeneşti/ judeţene.
Membrii comunitãţilor de romi, beneficiari direcţi ai acestor programe, trebuie sã participe nemijlocit la tipurile de activitãţi menţionate mai sus, constituind forţa de muncã în proiect.
Se recomandã ca beneficiarii direcţi sã fie membri ai unor familii numeroase şi cu venituri reduse.
Hotãrârile consiliilor locale/orãşeneşti/judeţene în care se vor stipula momentul, modalitãţile şi condiţiile transferului dreptului de proprietate cãtre beneficiarii direcţi asupra bunurilor rezultate prin aplicarea proiectului, respectiv a împroprietãririi acestora, vor constitui baza încheierii contractelor de finanţare dintre P.N.U.D. şi solicitantul principal.
Urmãtoarele tipuri de activitãţi nu sunt eligibile:
● sponsorizãri individuale pentru participare la ateliere, seminarii, conferinţe, congrese;
● burse de studiu individuale, cursuri de specializare;
● evenimente singulare, conferinţe, activitãţi de cercetare sau studii de fezabilitate, cu excepţia cazului în care acestea reprezintã o componentã a unui proiect mai amplu;
● activitãţi de refinanţare nerambursabilã, credite sau împrumuturi;
● activitãţi curente (cererea de finanţare trebuie sã fie elaboratã pentru un proiect propriu-zis, ca set de activitãţi bine definite şi corelate, care sã conducã la atingerea obiectivelor şi la rezultate concrete, raportate la un interval de timp bine definit).
Numãrul de cereri pe care le poate înainta un solicitant
Un solicitant poate depune una sau mai multe cereri de finanţare.
Dacã proiectul propune o AGV, solicitantul are obligaţia sã anexeze la cererea de finanţare un plan de afaceri.
Dacã proiectul este de micã infrastructurã, solicitantul are obligaţia sã anexeze o listã de lucrãri necesare/deviz estimativ.

2.1.3. Eligibilitatea costurilor: costuri care pot fi luate în considerare pentru finanţare

Doar "costurile eligibile" pot fi luate în considerare pentru a fi finanţate. Aceste costuri sunt detaliate mai jos. Bugetul reprezintã o estimare a costurilor eligibile. Solicitantul trebuie sã acorde o mare atenţie faptului cã aceste costuri eligibile trebuie sã se bazeze pe costuri reale şi nu pot lua forma unor sume globale.
Vor fi finanţate acele propuneri care, în procesul de verificare care precedã semnarea unui contract, nu relevã probleme care necesitã schimbãri ale bugetului. În urma acestei verificãri se pot cere clarificãri şi, unde este cazul, responsabilul de contract din cadrul echipei proiectului din partea P.N.U.D. va propune reducerea bugetului.
Este în interesul solicitantului sã prezinte un buget realist şi eficient din punct de vedere al costurilor.
În cadrul proiectului, contribuţia solicitantului trebuie sã fie de minimum 10% din valoarea totalã a proiectului, financiarã şi/sau în naturã.
Costuri directe eligibile
Pentru a fi considerate eligibile în contextul proiectului, costurile trebuie:
● sã fie necesare pentru derularea proiectului şi sã fie în concordanţã cu principiile unui management financiar sãnãtos, cu un raport optim cost/eficienţã;
● sã fie efectuate în perioada de execuţie a proiectului şi dupã semnarea contractului;
● sã fie înregistrate în contabilitatea Beneficiarului, sã fie identificabile şi verificabile şi sã fie dovedite cu documente originale.
Urmãtoarele costuri directe sunt eligibile:
● costul pentru personalul angajat pentru proiect, care sã corespundã nivelului salariilor actuale pe categorii de personal (de conducere, administrativ etc.) plus taxele pentru asigurãri sociale şi alte costuri aferente remunerãrii; salariile şi costurile nu trebuie sã le depãşeascã pe cele practicate în mod obişnuit de cãtre Beneficiar, iar cotele nu trebuie sã le depãşeascã pe cele acceptate în general în România;
● costuri pentru achiziţionarea de terenuri;
● costuri pentru achiziţionarea uneltelor, echipamentelor (noi sau folosite) şi pentru servicii (transport, chirie etc.), dacã acestea corespund preţurilor pieţei;
● costuri pentru consumabile şi bunuri, dacã sunt necesare pentru realizarea activitãţilor propuse;
● costuri derivând direct din clauzele contractului (diseminarea informaţiilor, evaluarea specificã a proiectului, auditul, traduceri, copiere/tipãrire, asigurare, instruire specializatã pentru cei implicaţi în proiect etc.).
Costuri neeligibile
Urmãtoarele costuri sunt neeligibile:
● rezerve pentru posibile pierderi sau datorii viitoare;
● dobânzi datorate;
● pierderi datorate ratei de schimb valutar;
● costuri pentru studii pregãtitoare sau alte activitãţi pregãtitoare.

2.2. Cum trebuie completatã cererea de finanţare şi procedurile care trebuie urmate

2.2.1. Cererea de finanţare şi documentele care o însoţesc
Cererea de finanţare trebuie înaintatã conform formularului cererii de finanţare anexat la prezenta metodologie (anexa A), cerere de finanţare care poate fi gãsitã şi pe urmãtoarea paginã de Internet: www.rroma.ro, www.undp.ro. Se vor respecta cu exactitate formatul cererii de finanţare şi ordinea paginilor.
Cererea de finanţare se completeazã cu atenţie şi cât mai clar posibil pentru a facilita evaluarea sa. Se vor da suficiente detalii pentru a asigura claritatea, în special privind modul în care scopurile proiectului vor fi atinse, avantajele ce vor decurge din acest proiect şi felul în care proiectul propus este relevant pentru obiectivele programului.
Cererile de finanţare scrise de mânã nu vor fi acceptate.
Documentele care însoţesc cererile de finanţare
Cererile de finanţare trebuie însoţite de urmãtoarele documente:
1. copie de pe documentele statutare (înregistrarea legalã) ale organizaţiei solicitante şi ale fiecãrui partener;
2. CV-uri ale coordonatorului de proiect şi ale personalului-cheie implicat în proiect, menţionând poziţia ocupatã de fiecare în implementarea proiectului;
3. detalierea finanţãrii pentru fiecare capitol de buget;
4. declaraţie partenerialã, semnatã de toţi partenerii - în original;
5. documentele de proprietate sau contractele de închiriere pentru acele proiecte care prevãd lucrãri de reparaţii şi/sau renovãri (dacã este cazul) - copie;
6. documente care sã demonstreze angajamentul solicitantului în programele de îmbunãtãţire a situaţiei romilor;
7. plan de afaceri, în cazul în care propunerea de proiect se referã la activitãţi generatoare de venit;
8. proiect tehnic şi copii de pe avizele de construcţie în cazul propunerilor referitoare la reabilitare de micã infrastructurã.
Copii de pe urmãtoarele documente care pot demonstra angajamentul solicitantului în programe de îmbunãtãţire a situaţiei romilor (exemple):
● copii de pe procese-verbale care indicã faptul cã situaţia romilor a fost luatã în considerare în şedinţele oficiale ale consiliilor locale/orãşeneşti/judeţene;
● articole din presa localã care fac referire la iniţiativele autoritãţii locale în soluţionarea problemelor cu care se confruntã comunitãţile de romi;
● rapoarte, studii, analize sau propuneri cu privire la soluţionarea problemelor cu care se confruntã romii din comunitãţile locale.

2.2.2. Unde şi cum se trimit cererile de finanţare

Cererile de finanţare trebuie trimise într-un plic sigilat prin poştã recomandatã, mesagerie expresã sau livrate personal (o confirmare de primire semnatã şi datatã va fi înmânatã la livrare) la adresa indicatã mai jos:
Adresa poştalã: Oficiul pentru Problemele Romilor, Str. Viitorului nr. 14, sectorul 2, Bucureşti.
Cererile de finanţare trimise prin alte mijloace (de exemplu, prin fax sau prin e-mail) ori livrate la alte adrese decât cea menţionatã şi neînregistrate la Oficiul pentru Problemele Romilor nu vor fi luate în considerare.
Cererile de finanţare (formularul de cerere de finanţare şi anexele) trebuie înaintate în original şi în 3 copii.
Pe plic trebuie scris:
- numãrul de referinţã: pentru Programul "Activitãţi de implementare şi monitorizare a strategiei privind îmbunãtãţirea situaţiei romilor - 2004";
- numele complet al solicitantului, adresa organizaţiei/instituţiei.
Solicitanţii trebuie sã verifice ca cererea de finanţare sã fie completã pe baza listei de verificare din cererea de finanţare.

2.2.3. Data limitã de depunere şi de încheiere a proiectelor

Cererile de finanţare se vor depune în termen de o lunã de la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului pentru aprobarea Memorandumului de înţelegere referitor la cofinanţarea şi administrarea Programului "Activitãţi de implementare şi monitorizare a strategiei pentru îmbunãtãţirea situaţiei romilor - 2004" dintre Secretariatul General al Guvernului (S.G.G.) - Departamentul pentru Relaţii Interetnice (D.R.I.) şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (P.N.U.D.). Aceastã datã va fi comunicatã ulterior de cãtre P.N.U.D. şi D.R.I. prin mass-media, precum şi pe cãile oficiale de comunicare ale Guvernului României. Data limitã de încheiere a activitãţilor proiectelor şi de depunere a rapoartelor de activitãţi (narative şi financiare) este 26 noiembrie 2004, ora 16,00.

2.2.4. Informaţii suplimentare

Solicitanţii pot adresa întrebãri prin e-mail, telefon sau prin fax la adresele de mai jos.
- D.R.I.-O.P.R.:
E-mail: plebis.florea@dri.gov.ro; mariana. rovensa@dri. gov.ro; dan.oprescu@dri.gov.ro;
Telefon: 021.211.30.37; 211.51.94; 211.31.33;
Fax: 021.211.51.94
- P.N.U.D.:
E-mail: diana.catana@undp.ro; mirela.iancu@undp.ro
Telefon: 021.201.78.21; 021.201.78.27
Fax: 021.201.78.28
2.2.5. Confirmare de primire

Dupã sesiunea de deschidere a cererilor de finanţare, O.P.R.-D.R.I. va trimite o confirmare de primire cãtre toţi solicitanţii, informându-i asupra numãrului de referinţã al cererii de finanţare primite şi înregistrate, iar ulterior, asupra deciziei Comisiei de evaluare.

2.3. Evaluarea şi selecţia cererilor de finanţare

Cererile de finanţare vor fi examinate şi evaluate de cãtre comisia numitã prin ordin al ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.
Numai cererile care îndeplinesc criteriile de eligibilitate vor fi supuse procesului de evaluare.
Toate proiectele solicitanţilor vor fi evaluate conform urmãtoarelor criterii:
1. conformitatea administrativã;
2. calitatea tehnicã;
3. calitatea financiarã;
4. rezultatele aşteptate;
5. continuitatea/sustenabilitatea proiectului;
6. capacitatea şi expertiza managerialã.
O evaluare a calitãţii propunerilor, inclusiv a bugetului propus, va fi efectuatã în conformitate cu criteriile de evaluare din grila de evaluare prevãzutã în continuare în prezenta metodologie.
Informaţii importante:
Notã asupra secţiunii 1 "Relevanţã"
Dacã punctajul total obţinut la secţiunea 1 este mai mic de 28 de puncte (bun), propunerea nu va fi evaluatã mai departe.
Notã privind acordarea punctajului
Criteriile de evaluare sunt împãrţite în secţiuni şi subsecţiuni. Fiecãrei subsecţiuni i se va acorda un punctaj între 1 şi 5, în conformitate cu urmãtoarele reguli: 1 = foarte slab; 2 = slab; 3 = satisfãcãtor; 4 = bun; 5 = foarte bun. Vor fi selectate proiectele care au obţinut cele mai mari punctaje.



───────────────────────────────────────────────────────┬─────────┬─────────────┐
Secţiunea │ Punctaj │ Cerere de │
│ maxim │ finanţare │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
1. Relevanta │ 30 │ │
──────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
1.1 Cât de reievantã este propunerea pentru nevoile │ │ │
şi constrângerile specifice │ 5 │I.1.6(a) │
localitãţii/regiunii vizarte? │ │ │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
1.2 Cât de clar sunt definite şi strategic alese │ │ │
grupurile ţintã? │ 5 │I.1.6(c) │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
1.3 Cât de relevanta este propunerea pentru nevoile │ │ │
grupului ţintã propus? │ 5 │I.1.6(b)(d) │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
1.4 Cât de relevantã este propunerea pentru │ │ │
obiectivele şi pentru una sau mai multe dintre │ 5 │I.1.6(e)(f) │
prioritãţile programului? Notã: un punctaj de 5 │ │ │
(foarte bun) va fi alocat numai în cazul în care │ │ │
propunerea acoperã cel puţin o prioritate │ │ │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
1.5 Cât de coerente, adecvate şi practice sunt │ │ │
activitãţile propuse? │ 5 │I.1.7 │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
1.6 În ce mãsura propunerea conţine elemente specifice│ │ │
care mãresc valoarea, cum ar fi abordãri │ 5 │general │
inovate, modele de buna practicã ? │ │ │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
2. Metodologie │ 25 │ │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
2.1 Cât de coerent este planul general al proiectului?│ 2x5 │I.1.8 │
(Inclusiv pregãtirea pentru evaluare.) │ │ │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
2.2 Cât de satisfãcãtor este nivelul de implicarã şi │ │ │
activitatea beneficiarilor? │ 5 │I.1.8(e) │
Sunt necesare informaţii relevante despre acest │ │ │
aspect. │ │ │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
2.3 Cât de clar şi fezabil este plãnui de acţiune? │ 5 │I.1.9 │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
2.4 În ce mãsurã propunerea conţine indicatori │ │ │
verificabili în mod obiectiv pentru │ 5 │ │
rezultatele proiectuiui? │ │ │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
3. Asigurarea continuitatii proiectului │ 20 │ │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
3.1 In ce mãsurã proiectul va avea un impact │ │ │
tangibil asupra grupurilor ţintã? │ 5 │I.2.1 │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
3.2 In ce mãsurã propunerea conţine posibile efecte │ │ │
multiplicatoare? │ 5 │I.2.2.&I.2.3 │
(Inclusiv posibilitatea replicãrii şi extinderii │ │ │
rezultatelor proiectului, diseminarea │ │ │
informaţiilor) │ │ │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
3.3 În ca mãsurã rezultatele proiectului propus sunt │ │ │
durabile; │ 10 │I.2.4 │
- financiar (cum vor fi finanţate activitãţile │ │ │
dupã încheierea finanţãrii SGG?) │ │ │
- instituţional (Structurile care permit │ │ │
desfãşurarea activitãţilor vor continua │ │ │
sã existe la sfârşitul acestui proiect) │ │ │
- la nivelul politicilor (unde este cazul) (care │ │ │
va fi impactul structural al proiectului - │ │ │
de ex, va conduce la îmbunãtãţirea legislaţiei, │ │ │
a codurilor de conduita, a metodelor ete.?) │ │ │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
4. Bugetul si Eficienta costurilor │10 │ │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
4.1 În ce mãsurã bugetul este clar şi deteliat? │5 │I.3 │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
4.2 În ce mãsurã cheltuielile propuse sunt necesare │ │ │
pentru implementarea proiectului? │5 │I.3 │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
5 Capacitatea si Expertiza Manageriala │15 │ │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
5.1 Cât de satisfãcãtoare este experienţa anterioarã a│5 │II.4.1 │
solicitantului în domeniul managementului de │ │ │
proiect? │ │ │
Notã; dacã solicitantul nu a avut experienţe │ │ │
anterioara de management de proiect │ │ │
punctajul va fi 1. │ │ │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
5.2 Cât de satisfãcãtoare este expertiza tehnicã a │5 │II.4.1 │
solicitantului? │ │ │
(ex. Cunoaşterea problemelor care vor fi abordate)│ │ │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┤
5.3 Cât de satisfãcãtoare este capacitatea actualã de│5 │II.4.2 - In │
management a solicitantului (inclusiv personalul │ │Cerere nu │
echipamentul si abilitatea de a administra │ │exista pct. │
bugetul proiectului)? │ │II.4.2 │
───────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┘
Punctajul total maxim │100 │
───────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘



2.4. Informaţii referitoare la decizia autoritãţii contractante de a acorda finanţãri nerambursabile

Solicitanţii vor fi informaţi în scris de cãtre O.P.R.-D.R.I. asupra deciziei referitoare la cererea de finanţare. Decizia de a respinge o cerere de finanţare sau de a nu acorda finanţare se va baza pe urmãtoarele motive:
● cererea de finanţare este incompletã sau neconformã cu condiţiile administrative prestabilite;
● solicitantul nu este eligibil în conformitate cu secţiunea 2.1.1;
● proiectul nu este eligibil (propunerea depãşeşte durata maximã permisã, contribuţia solicitatã este mai micã decât suma minimã permisã, în conformitate cu secţiunea 2.1.3, eligibilitatea costurilor);
● relevanţa şi calitatea tehnicã a propunerii sunt considerate mai slabe decât cele ale propunerilor selectate;
● calitatea financiarã a propunerii este consideratã supradimensionatã sau insuficientã;
● activitãţile propuse nu corespund prioritãţilor identificate pentru derularea fondului.
Decizia Comisiei de evaluare de a respinge o cerere de finanţare sau de a nu acorda finanţare este finalã.

2.5. Condiţii aplicabile în faza de implementare a proiectului ulterior deciziei autoritãţii contractante de acordare a finanţãrii

Dupã decizia de selectare în vederea finanţãrii, se va efectua o vizitã de precontractare de cãtre o echipã formatã din reprezentanţi ai D.R.I. şi P.N.U.D., în care se vor evalua capacitãţile manageriale şi tehnice de implementare a proiectelor respective de cãtre autoritãţile locale aplicante. În funcţie de rezultatul acestei analize, beneficiarului i se va propune semnarea unui contract de finanţare cu P.N.U.D., care va fi realizat în concordanţã cu procedurile de contractare ale S.G.G.-D.R.I., precum şi cu regulile şi procedurile P.N.U.D. În cadrul acestui contract având la bazã, dupã caz (vezi secţiunea 2.1.2, eligibilitatea proiectelor, pct. 3), hotãrârile consiliilor locale/orãşeneşti/ judeţene se vor stipula explicit perioada, modalitãţile şi condiţiile administrativ-financiare de derulare a proiectului.
Acest contract va prevedea, în mod special, urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
Suma finalã finanţatã
Suma maximã a finanţãrii va fi stipulatã în contract şi va avea la bazã bugetul propus în cadrul cererii de finanţare, dar care va reprezenta doar o estimare a bugetului final. În consecinţã, aceastã sumã devine finalã numai dupã terminarea proiectului şi prezentarea rapoartelor financiare finale şi a auditului financiar, dar neputând depãşi cu mai mult de 5% bugetul iniţial.
Eşecul în realizarea obiectivelor
Dacã beneficiarul nu reuşeşte sã implementeze proiectul în condiţiile asumate şi stipulate în contract, P.N.U.D. îşi rezervã dreptul de a întrerupe plãţile şi/sau de a rezilia contractul.
Contribuţia Secretariatului General al Guvernului prin P.N.U.D. pentru un proiect poate fi redusã, iar în acest caz P.N.U.D. poate solicita returnarea sumelor deja plãtite dacã beneficiarul nu respectã termenii contractuali.
Amendamente la contractul de finanţare şi modificãri în cadrul bugetului
Orice modificare adusã contractului trebuie consemnatã în scris, printr-un amendament, sub formã de act adiţional la contractul original.
Modificãri în cadrul bugetului
Capitolele de buget pot fi modificate faţã de cifrele prevãzute în bugetul iniţial numai dacã sunt îndeplinite urmãtoarele condiţii:
1. modificãrile nu afecteazã scopul iniţial al proiectului;
2. impactul financiar este limitat la un transfer în cadrul unui singur capitol de buget sau la un transfer între capitole de buget care implicã o modificare mai micã de 10% a sumei iniţiale a capitolului bugetar. În acest caz, beneficiarul nu poate aplica modificarea fãrã sã informeze P.N.U.D. În toate cazurile, pentru a solicita un amendament la contract, trebuie fãcutã o solicitare în scris cãtre administratorul proiectului, P.N.U.D.
Raportarea
La o lunã dupã primirea primei tranşe de finanţare (avans 30%), beneficiarul va întocmi un raport narativ şi financiar, care trebuie înaintat împreunã cu documentele de platã cãtre P.N.U.D. Un plan de acţiune şi un buget pentru urmãtoarea perioadã de implementare a proiectului trebuie sã însoţeascã rapoartele prezentate pentru plãţile efectuate, condiţie obligatorie pentru efectuarea decontãrilor ulterioare.
La sfârşitul proiectului beneficiarul va trimite un raport final narativ şi financiar cãtre P.N.U.D., însoţit de auditul financiar.
Plãţi
Pentru administrarea financiarã a proiectului, solicitantul are obligativitatea deschiderii unui cont separat pentru proiectul propus.
Plãţile se vor efectua dupã urmãtoarea metodologie:
1. Dupã semnarea contractului, beneficiarul va transmite P.N.U.D. o solicitare de platã în baza cãreia va primi un avans de 30% din finanţare, conform prevederilor art. 4, 5, 6, 9 şi pct. 14 din anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 264/2003 privind stabilirea acţiunilor şi categoriilor de cheltuieli, criteriilor, procedurilor şi limitelor pentru efectuarea de plãţi în avans din fonduri publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2. Dupã justificarea avansului primit, beneficiarul va angaja cheltuieli în limita bugetului proiectului, cheltuieli pe care le va deconta numai dupã prezentarea documentelor justificative conform primului alineat din paragraful "Raportarea".
3. În situaţia în care beneficiarul a efectuat cheltuieli ce depãşesc avansul primit, diferenţa dintre avansul primit şi suma cheltuitã va fi viratã în contul beneficiarului în termen de 10 zile de la efectuarea decontului.
Înregistrãri şi conturi ale operaţiei
Beneficiarul trebuie sã ţinã înregistrãri exacte, periodice, înregistrãri contabile separate şi transparente ale implementãrii proiectului. Beneficiarul trebuie sã pãstreze înregistrãrile timp de 5 ani dupã data de terminare a proiectului.
Auditul
La sfârşitul proiectului beneficiarul va realiza obligatoriu au audit financiar autorizat, care va fi înaintat P.N.U.D. şi D.R.I.
În contract se va stipula posibilitatea efectuãrii unor inspecţii asupra documentelor şi asupra locului de derulare a proiectului de cãtre S.G.G.-D.R.I. şi Curtea de Conturi.
Publicitatea
Proiectul va asigura o vizibilitate corespunzãtoare finanţãrii S.G.G.-D.R.I. în cadrul tuturor rapoartelor şi publicaţiilor realizate atât pe perioada de implementare, cât şi dupã încheierea programului, precum şi în toate evenimentele publice asociate proiectului.

III. Lista anexelor

Anexa A: Cerere de finanţare (format Word)
Anexa B: Buget (de preferat format Excel)

ANEXA A

CERERE DE FINANŢARE

Titlul proiectului


┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
└──────────────────────────────────────────────────────────┘

Iniţiatori (denumirile organizaţiilor/instituţiilor, adresã, telefon/fax, e-mail)
┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
└──────────────────────────────────────────────────────────┘

Anexaţi o listã cu cele mai importante proiecte derulate de organizaţia/instituţia dumneavoastrã.
Durata proiectului (trebuie sã se încadreze în intervalul de timp stabilit)
┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
└──────────────────────────────────────────────────────────┘

Locul de desfãşurare (localitatea, judeţul, cu menţionarea spaţiului selectat)
┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
└──────────────────────────────────────────────────────────┘

Numãr de participanţi (anexaţi lista participanţilor autentificatã prin semnãturã şi ştampilã)
┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
└──────────────────────────────────────────────────────────┘

Coordonatorul proiectului (numele, prenumele, funcţia în cadrul organizaţiei/instituţiei, coordonate de contact: adresã, telefon/fax, e-mail)
┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Semnatura: │
└──────────────────────────────────────────────────────────┘

Anexaţi curriculum vitae.
Persoana împuternicitã statutar sã reprezinte organizaţia/instituţia (numele, prenumele, funcţia în cadrul organizaţiei/instituţiei, coordonate de contact: adresã, telefon/fax, e-mail)
┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Semnatura: │
└──────────────────────────────────────────────────────────┘
L.S.

Observaţie: În cazul în care spaţiul rezervat unei rubrici nu este suficient, continuarea se va face pe o copie a paginii respective, cu numerotarea aferentã.
Grupul-ţintã/beneficiari ai proiectului
┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
└──────────────────────────────────────────────────────────┘

Descrierea proiectului (maximum douã pagini)
┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
└──────────────────────────────────────────────────────────┘

Obiectivele proiectului (obiective generale şi specifice)
┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
└──────────────────────────────────────────────────────────┘

Grupele principale de activitãţi specifice din cadrul proiectului
┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
└──────────────────────────────────────────────────────────┘

Rezultatele aşteptate (inclusiv gradul de mediatizare şi metodele de evaluare)
┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
└──────────────────────────────────────────────────────────┘

Organizaţii/instituţii partenere (în cazul în care acestea existã, se va prezenta aportul lor în conceperea şi desfãşurarea proiectului, aportul financiar urmând a fi prezentat în rubrica de buget)
┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
└──────────────────────────────────────────────────────────┘

ANEXA B

BUGETUL PROIECTULUI
(Pentru achiziţiile de bunuri şi servicii se vor respecta
obligatoriu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 .)





────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Activitatea Tipul Suma Contributia Contributia Contributia Obs
cheltu- totala organizatiei/ altor S.G.G/
ielilor institutiei finantatori P.N.U.D.
beneficiare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────



De preferinţã bugetul se va realiza în format Excel.

_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016