Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 18 septembrie 2006  privind organizarea si desfasurarea activitatii de avizare a normelor si reglementarilor tehnice de aparare impotriva incendiilor, emise de ministere si celelalte organe ale administratiei publice centrale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 18 septembrie 2006 privind organizarea si desfasurarea activitatii de avizare a normelor si reglementarilor tehnice de aparare impotriva incendiilor, emise de ministere si celelalte organe ale administratiei publice centrale

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 814 din 3 octombrie 2006

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Activitatea de avizare a normelor şi reglementãrilor tehnice de apãrare împotriva incendiilor, precum şi a regulilor şi mãsurilor de apãrare împotriva incendiilor, cuprinse în norme, normative, regulamente şi alte reglementãri tehnice, denumite în continuare reglementãri, emise de ministere şi celelalte organe ale administraţiei publice centrale de specialitate, reprezintã totalitatea operaţiunilor procedurale care trebuie îndeplinite în vederea emiterii avizului cãtre solicitanţi.
ART. 2
Activitatea de avizare a reglementãrilor se desfãşoarã de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã prin Inspecţia de Prevenire şi constã în:
a) evaluarea, la cererea elaboratorilor, a regulilor şi mãsurilor de apãrare împotriva incendiilor, cuprinse în conţinutul noilor reglementãri, pe parcursul tuturor etapelor de elaborare a acestora, anterioare redactãrilor finale;
b) evaluarea, la cererea elaboratorilor, a modificãrilor şi completãrilor propuse pentru reglementãrile existente;
c) analizarea, în cadrul Comisiei de avizare constituite la nivelul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, a conţinutului redactãrilor finale ale reglementãrilor şi a modificãrilor şi completãrilor propuse pentru reglementãrile existente, înaintate de elaboratori în vederea emiterii avizului.

CAP. II
Desfãşurarea activitãţii de avizare

SECŢIUNEA 1
Primirea reglementãrilor în diverse faze de redactare

ART. 3
Studierea şi analizarea conţinutului reglementãrilor se fac pe baza urmãtoarelor documente depuse de solicitant la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã - Inspecţia de Prevenire:
a) adresã a elaboratorului, înaintatã inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, în care sunt precizate denumirea reglementãrii şi faza de redactare pentru care se solicitã avizul;
b) un exemplar al reglementãrii - pentru fazele anterioare redactãrii finale (anteproiect, redactarea I etc.) şi, respectiv, douã exemplare - pentru redactarea finalã;
c) notã, dupã caz, cuprinzând modul de soluţionare a propunerilor şi observaţiilor formulate de specialiştii Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã sau de alte instituţii, organe şi autoritãţi consultate, pentru diversele faze de redactare (sinteza observaţiilor), cu precizarea concretã a rezultatului analizei fiecãrei propuneri şi observaţii, respectiv însuşirea acestora sau motivaţiile pentru care nu au fost acceptate;
d) procesele-verbale de avizare ale comitetelor tehnice de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului sau ale organismelor similare constituite la nivelul altor organe ale administraţiei publice centrale de specialitate, dupã caz, pentru redactãrile finale ale reglementãrilor (un exemplar - copie);
e) dupã caz, avizele favorabile ale autoritãţilor publice cu activitãţi conexe în domeniu, altele decât Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã, interesate de elaborarea reglementãrii respective, obţinute anterior prin grija elaboratorului (un exemplar - copie).
ART. 4
Înregistrarea adreselor referitoare la solicitãrile de avizare, precum şi a avizelor eliberate se face într-un registru unic, care se pãstreazã la Inspecţia de Prevenire.

SECŢIUNEA a 2-a
Evaluarea reglementãrilor în faze anterioare fazei de redactare finalã

ART. 5
Procedura de evaluare a regulilor şi mãsurilor de apãrare împotriva incendiilor prevãzutã la art. 2 lit. a) se stabileşte prin ordin al inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, denumit în continuare inspector general.
ART. 6
Punctele de vedere asupra conţinutului proiectelor de reglementãri, pentru faze anterioare redactãrii finale, se semneazã de cãtre inspectorul general şi se transmit elaboratorilor în cel mult 30 de zile de la primirea şi înregistrarea lucrãrilor respective la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã.

SECŢIUNEA a 3-a
Evaluarea reglementãrilor în faza de redactare finalã

ART. 7
(1) Evaluarea regulilor şi mãsurilor de apãrare împotriva incendiilor, cuprinse în reglementãri în faza de redactare finalã, şi a modificãrilor şi completãrilor propuse pentru reglementãrile existente, în vederea emiterii avizului Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, se face de Comisia de avizare.
(2) Comisia de avizare propune inspectorului general, dupã caz, emiterea necondiţionatã a avizului, emiterea avizului cu condiţia operãrii unor modificãri în textul reglementãrii sau neemiterea avizului, cu prezentarea observaţiilor constatate, care se transmit solicitantului.
ART. 8
(1) Componenţa Comisiei de avizare se aprobã prin ordin al inspectorului general.
(2) Modul de lucru al Comisiei de avizare, atribuţiile şi obligaţiile membrilor componenţi se stabilesc prin ordin al inspectorului general.
ART. 9
(1) Avizul asupra normelor şi reglementãrilor tehnice de apãrare împotriva incendiilor, precum şi asupra regulilor şi mãsurilor de apãrare împotriva incendiilor, cuprinse în norme, normative, regulamente şi alte reglementãri tehnice, al cãrui model este prevãzut în anexã, ori, dupã caz, adresa de rãspuns, în cazul neeliberãrii avizului, se emit în cel mult 30 de zile de la data înregistrãrii cererii de avizare.
(2) Adresa de rãspuns, în cazul neeliberãrii avizului, va fi motivatã şi va cuprinde propuneri concrete pentru îmbunãtãţirea conţinutului reglementãrii.
ART. 10
Avizul se semneazã de cãtre inspectorul general şi se contrasemneazã de cãtre adjunctul acestuia.
ART. 11
Avizul se individualizeazã printr-un numãr de identificare în ordinea înscrierii în registrul prevãzut la art. 4.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 12
(1) Documentele care au stat la baza eliberãrii avizelor, precum şi un exemplar al avizului şi al redactãrii finale a reglementãrii, cu eventualele modificãri operate pe textul acesteia, se pãstreazã la Inspecţia de Prevenire.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) se pãstreazã atât timp cât sunt în vigoare reglementãrile avizate, dupã care se arhiveazã potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 13
Avizele eliberate sunt valabile atât timp cât nu au intervenit modificãri sau completãri cu privire la conţinutul reglementãrilor avizate ori pânã când reglementãrile îşi înceteazã aplicabilitatea.
ART. 14
Anexa face parte integrantã din prezenta metodologie.

ANEXĂ
la metodologie

MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

AVIZ
nr. 0 din 00.00.0000
- model -

La cererea ................. înregistratã cu nr. .......... din ............., potrivit atribuţiilor ce îi revin conform prevederilor <>art. 11 lit. d) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.490/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare şi a organigramei Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, modificatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.514/2005 , şi ale <>art. 18 lit. b) din Legea nr. 307/2006 privind apãrarea împotriva incendiilor, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã avizeazã "..................................".
Elaborator ......................................................................
Avizul se emite în baza:
- redactãrii finale/modificãrilor şi completãrilor a/la ............., elaborate de ..........;
- proiectului/contractului nr. ......................................;
- avizului CTS/CTE al ...................... cu nr. din ......................... ;
- procesului-verbal nr. ................ din ..................... al şedinţei Comisiei de avizare a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã.

Inspector general,
..........................
..........................
Adjunct al inspectorului general,
..........................
..........................

Se anexeazã lucrarea conţinând ...... pagini ştampilate spre neschimbare.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016