Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 18 ianuarie 2008  privind organizarea concursului pentru ocuparea postului de director general al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si a posturilor de presedinti-directori generali ai caselor de asigurari de sanatate, in vederea indeplinirii indicatorilor de performanta, incheierea contractelor de management si evaluarea activitatii acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 18 ianuarie 2008 privind organizarea concursului pentru ocuparea postului de director general al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si a posturilor de presedinti-directori generali ai caselor de asigurari de sanatate, in vederea indeplinirii indicatorilor de performanta, incheierea contractelor de management si evaluarea activitatii acestora

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 62 din 28 ianuarie 2008

ART. 1
(1) Angajarea directorului general al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, denumitã în continuare CNAS, şi a preşedinţilor-directori generali ai caselor de asigurãri de sãnãtate judeţene, Casei de Asigurãri de Sãnãtate a Municipiului Bucureşti, Casei Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, Casei Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor (denumite în continuare case de asigurãri) se face prin concurs, cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare, respectiv <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii - titlul VIII "Asigurãrile sociale de sãnãtate", cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi Statutul CNAS, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Concursul se organizeazã de CNAS conform actelor normative prevãzute la alin. (1).
(3) Concursul constã într-o probã scrisã şi interviu. Proba scrisã se susţine din bibliografia anunţatã. Interviul constã în susţinerea unui plan de management pentru atingerea obiectivelor prin execuţia indicatorilor de performanţã cuprinşi în contractul de management, utilizând resursele disponibile; planul de management va fi elaborat pentru un an bugetar şi va fi adaptat sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate. Planul de management, în formã scrisã, va fi depus odatã cu dosarul de înscriere la concurs.
ART. 2
(1) Între CNAS, reprezentatã de preşedintele acesteia, şi directorul general al CNAS, respectiv preşedintele-director general al casei de asigurãri, manager al sistemului la nivel local, se încheie un contract de management pentru un mandat de 4 ani.
(2) Contractul cuprinde drepturile, obligaţiile, rãspunderea pãrţilor, obiectivele şi indicatorii de performanţã ca cerinţe specifice ale postului de director general al CNAS, respectiv preşedinte-director general al casei de asigurãri, cuprinse în planul de management pentru asigurarea funcţionãrii sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate.
(3) Contractul are naturã civilã şi se supune regulilor generale referitoare la mandat, prevãzute de Codul civil.
(4) Modelul contractelor încheiate între CNAS, reprezentatã de preşedintele acesteia, şi directorul general al CNAS, respectiv preşedintele-director general al casei de asigurãri, sunt prevãzute în anexa nr. 1 şi, respectiv, în anexa nr. 2.
ART. 3
(1) Directorul general al CNAS, respectiv preşedinţii-directori generali ai caselor de asigurãri, în calitate de manageri ai sistemului la nivel local, au obligaţia realizãrii planului de management, urmãrind atingerea obiectivelor prin execuţia indicatorilor de performanţã cuprinşi în contractele de management.
(2) Obiectivele şi indicatorii de performanţã pentru funcţia de director general al CNAS sunt prevãzute în anexa nr. 3 şi, respectiv, în anexa nr. 4.
(3) Obiectivele şi indicatorii de performanţã generali şi specifici pentru funcţia de preşedinte-director general al casei de asigurãri sunt prevãzute în anexa nr. 5 şi, respectiv, în anexa nr. 6.
ART. 4
(1) Condiţiile generale de participare, pe care candidaţii la concursul de ocupare a postului de director general al CNAS, respectiv de preşedinte-director general al casei de asigurãri, trebuie sã le îndeplineascã, sunt urmãtoarele:
a) sã aibã capacitate de exerciţiu deplinã (doveditã prin declaraţie notarialã);
b) sã fie apţi din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei; starea de sãnãtate va fi doveditã prin examen medical de specialitate;
c) sã nu fi suferit condamnãri penale definitive pentru fapte care i-ar face incompatibili cu funcţia (dovada fãcându-se prin cazier judiciar şi declaraţie notarialã cã nu a suferit condamnãri penale, indiferent dacã acestea au fost amnistiate sau graţiate);
d) sã nu fi fost sancţionaţi pentru încãlcarea dispoziţiilor legale în domeniul fiscal - dovada prin cazier fiscal;
e) sã prezinte acte de identitate valabile, din care sã reiasã cã sunt cetãţeni români, cu domiciliul stabil în România, emise de autoritatea competentã;
f) sã aibã calitatea de asiguraţi în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate (adeverinţã).
(2) Condiţiile specifice de participare la concursul pentru ocuparea postului de director general al CNAS sunt urmãtoarele:
a) pregãtirea profesionalã şi experienţa necesarã executãrii operaţiunilor specifice postului:
(i) pregãtire de bazã : studii superioare de lungã duratã în specialitate: medicalã sau economicã, doveditã cu diploma de licenţã (copie legalizatã);
(ii) pregãtire complementarã/managerialã în domeniul de activitate al candidatului sau în sistemul de sãnãtate: cursuri de perfecţionare/specializãri/ competenţe/master/doctorat (dovedite prin acte copii legalizate);
(iii) vechime în specialitate - minimum 10 ani (carnet de muncã - copie legalizatã sau orice alt înscris doveditor în acest sens);
b) candidaţii vor prezenta o recomandare de la ultimul loc de muncã;
c) candidaţii vor prezenta curriculum vitae din care sã rezulte activitatea desfãşuratã;
d) candidaţii vor prezenta planul de management din care sã rezulte abilitãţile lor manageriale, adaptate obiectivelor şi indicatorilor de performanţã pentru postul de director general al CNAS.
(3) Condiţiile specifice de participare la concursul pentru ocuparea postului de preşedinte-director general al casei de asigurãri sunt urmãtoarele:
a) pregãtirea profesionalã şi experienţa necesarã executãrii operaţiunilor specifice postului:
(i) pregãtire de bazã: studii superioare de lungã duratã în specialitate medicalã/economicã/juridicã, doveditã cu diploma de licenţã (copie legalizatã);
(ii) pregãtire complementarã/managerialã în domeniul de activitate al candidatului sau în sistemul de sãnãtate: cursuri de perfecţionare/specializãri/ competenţe/master/doctorat (dovedite prin acte - copii legalizate);
(iii) vechime în specialitate - minimum 5 ani (carnet de muncã - copie legalizatã sau orice alt înscris doveditor în acest sens);
b) candidaţii vor prezenta o recomandare de la ultimul loc de muncã;
c) candidaţii vor prezenta curriculum vitae din care sã rezulte activitatea desfãşuratã;
d) candidaţii vor prezenta planul de management din care sã rezulte abilitãţile lor manageriale, adaptate obiectivelor şi indicatorilor de performanţã pentru postul de preşedinte-director general în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate.
ART. 5
Nu pot ocupa postul de director general al CNAS, respectiv preşedinte-director general al casei de asigurãri, persoanele care:
a) au suferit condamnãri penale definitive care le fac incompatibile cu funcţia;
b) au fost sancţionate pentru încãlcarea dispoziţiilor legale în domeniul fiscal;
c) sunt asociaţi/acţionari ai furnizorilor de servicii medicale, precum şi titulari ai contractelor de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurãri.
ART. 6
Persoanele care vor promova concursul pentru ocuparea funcţiei de director general al CNAS, respectiv de preşedinte-director general în cadrul caselor de asigurãri, vor îndeplini obligatoriu urmãtoarele condiţii:
a) se suspendã de drept din funcţiile deţinute anterior, cu excepţia funcţiilor didactice din învãţãmântul superior;
b) nu pot deţine funcţii de conducere în cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice, autoritãţilor de sãnãtate publicã, furnizorilor de servicii medicale din sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate ale cãror servicii se deconteazã din fond, unitãţilor sanitare, cabinetelor medicale, funcţii alese sau numite în cadrul Colegiului Medicilor din România, colegiilor judeţene ale medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, în cadrul Colegiului Medicilor Dentişti din România, colegiilor judeţene ale medicilor dentişti, respectiv al municipiului Bucureşti, în cadrul Colegiului Farmaciştilor din România, colegiilor judeţene ale farmaciştilor, respectiv al municipiului Bucureşti, organizaţiilor centrale şi locale ale Ordinului Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România, organizaţiilor centrale şi locale ale Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor sau funcţii în cadrul societãţilor comerciale cu profil de asigurãri, farmaceutic sau de aparaturã medicalã.
ART. 7
Dupã promovarea concursului, persoanele declarate admise vor depune, la angajare, o declaraţie notarialã din care sã reiasã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 5 şi 6.
ART. 8
(1) Rezultatele concursului se afişeazã la sediul CNAS în termen de douã zile de la data ultimei probe de concurs şi se comunicã personal candidaţilor reuşiţi, respectiv caselor de asigurãri pentru care au candidat.
(2) La nivelul CNAS, prin ordin al preşedintelui CNAS, se constituie o comisie de examinare care verificã îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs şi competenţa profesionalã a candidaţilor, precum şi o comisie de soluţionare a contestaţiilor.
(3) Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie sã obţinã atât la proba scrisã, cât şi la interviu nota minimã 7 (şapte) = punctaj 3 (trei), iar punctajul final obţinut sã fie cel puţin egal cu punctajul minim al postului, respectiv 3 (trei). Interviul va putea fi susţinut numai de cãtre candidaţii care au obţinut note peste 7 (şapte) la proba scrisã. Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul obţinut la proba scrisã, respectiv de rezultatul final al concursului, pot formula contestaţii în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor probei scrise, respectiv rezultatelor finale ale concursului.
(4) În termen de 15 zile calendaristice de la data luãrii la cunoştinţã a rezultatelor finale ale concursului şi afişãrii acestora, preşedintele CNAS emite ordinul de numire în funcţie a candidaţilor declaraţi admişi.
(5) Candidaţii declaraţi admişi sunt obligaţi sã se prezinte la post la data numirii prin ordin.
(6) În cazul neprezentãrii la post la data stabilitã prin ordin, postul este declarat vacant, urmând sã se comunice urmãtoarei persoane care a obţinut punctajul minim al postului, dacã existã, posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv.
ART. 9
Dispoziţiile <>art. 8 se completeazã cu cele ale Hotãrârii Guvernului nr. 281/1993 cu privire la salarizarea personalului din unitãţile bugetare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, anexa nr. 12 "Condiţii privind angajarea şi avansarea personalului în funcţii", în mãsura în care nu contravin prezentei metodologii.
ART. 10
(1) Salariul de bazã al directorului general al CNAS se stabileşte la nivelul corespunzãtor prevãzut de lege pentru funcţia de secretar general din minister.
(2) Modul de calcul al salariilor de bazã ale preşedinţilordirectori generali ai caselor de asigurãri manageri ai sistemului la nivel local se stabileşte conform normelor legale în vigoare, respectiv <>Hotãrârea Guvernului nr. 749/1998 privind aprobarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de bazã între limite, cu modificãrile ulterioare.
(3) Stabilirea salariilor de bazã individuale între limite pentru preşedinţii-directori generali se face pe baza rezultatelor evaluãrii performanţelor profesionale, în raport cu obiectivele şi cerinţele postului stabilite în contractul de management.
ART. 11
Persoanele declarate admise pentru postul de director general al CNAS, respectiv preşedinte-director general al casei de asigurãri, vor încheia cu CNAS un contract de management, pentru un mandat de 4 ani începând cu data numirii prin ordin al preşedintelui CNAS, în condiţiile prevãzute în prezenta metodologie.
ART. 12
(1) Evaluarea directorului general al CNAS se face la încadrare, la expirarea perioadei de probã, semestrial şi anual.
(2) Modelul fişei de evaluare este prevãzut în anexa nr. 7.
(3) Principalele etape în activitatea de evaluare sunt:
1. întocmirea de cãtre directorul general al CNAS a Raportului de activitate aferent perioadei pentru care se realizeazã evaluarea. Raportul conţine în mod obligatoriu urmãtoarele capitole:
Capitolul I - Datele necesare evaluãrii indicatorilor de performanţã (din anexa la contractul de management);
Capitolul II - Rezultatele obţinute din analiza indicatorilor de performanţã, pentru perioada evaluatã;
Capitolul III - Alte date considerate relevante de cãtre preşedintele CNAS, pentru perioada evaluatã;
Capitolul IV - Prezentarea problemelor întâmpinate în perioada evaluatã, propuneri, plan de mãsuri;
Capitolul V - Graficul GANT pentru realizarea obiectivelor (se întocmeşte numai pentru evaluarea anualã);
2. întocmirea fişei de evaluare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 7;
3. comunicarea cãtre directorul general al CNAS, în termen de 5 zile de la finalizarea procedurii de evaluare, a rezultatelor finale şi a punctajului total. În situaţia în care în urma procedurii de evaluare punctajul obţinut conduce la calificativul "nesatisfãcãtor", acest calificativ se comunicã prin ordin al preşedintelui CNAS, iar contractul de management înceteazã începând cu data luãrii la cunoştinţã de cãtre directorul general. În situaţia în care acesta este nemulţumit de rezultatul evaluãrii, se poate adresa, în termen de 30 de zile de la data luãrii la cunoştinţã, instanţelor competente de contencios administrativ;
4. urmãrirea şi controlul rezultatelor evaluãrii, pentru determinarea evoluţiei în timp a performanţelor profesionale individuale ale directorului general al CNAS.
ART. 13
(1) Evaluarea preşedinţilor-directori generali ai caselor de asigurãri, în vederea stabilirii salariilor de bazã individuale, se face la încadrare, la expirarea perioadei de probã, semestrial şi anual.
(2) Modelul fişei de evaluare este prevãzut în anexa nr. 8.
(3) Principalele etape în activitatea de evaluare sunt:
1. transmiterea de cãtre preşedinţii-directori generali la CNAS - cabinetul preşedintelui, în format electronic şi pe suport hârtie, a Raportului de activitate aferent perioadei pentru care se realizeazã evaluarea. Raportul conţine în mod obligatoriu urmãtoarele capitole:
Capitolul I - Datele necesare evaluãrii indicatorilor de performanţã (din anexa la contractul de management), conform machetei transmise de CNAS;
Capitolul II - Rezultatele obţinute din analiza indicatorilor de performanţã, pentru perioada evaluatã, conform machetei transmise de CNAS;
Capitolul III - Situaţia indicatorilor economico-financiari în perioada evaluatã, conform machetei transmise de CNAS;
Capitolul IV - Prezentarea problemelor întâmpinate în perioada evaluatã, propuneri, plan de mãsuri;
Capitolul V - Graficul GANT pentru realizarea obiectivelor (se întocmeşte numai pentru evaluarea anualã, conform machetei transmise de CNAS);
2. colectarea datelor corespunzãtoare indicatorilor de performanţã ai preşedinţilor-directori generali de la direcţiile de specialitate ale CNAS, conform machetei;
3. întocmirea fişei de evaluare pentru fiecare preşedinte-director general, conform modelului prevãzut în anexa nr. 8;
4. comunicarea cãtre preşedinţii-directori generali, în termen de 5 zile de la finalizarea procedurii de evaluare, a rezultatelor finale, a punctajului total obţinut şi a salariului de bazã calculat conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 749/1998 . Comunicarea se poate realiza prin fax la sediul instituţiei sau cu scrisoare recomandatã. În situaţia în care în urma procedurii de evaluare punctajul obţinut conduce la calificativul "nesatisfãcãtor", acest calificativ se comunicã prin ordin al preşedintelui CNAS, iar contractul de management înceteazã începând cu data luãrii la cunoştinţã.
Preşedinţii-directori generali nemulţumiţi de rezultatul evaluãrii se pot adresa, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, instanţelor competente de contencios administrativ;
5. urmãrirea şi controlul rezultatelor evaluãrii, pentru determinarea evoluţiei în timp a performanţelor profesionale individuale ale preşedinţilor-directori generali (semestrial/anual).
(4) CNAS, prin direcţiile de specialitate, va transmite caselor de asigurãri de sãnãtate instrucţiuni pentru întocmirea raportului de activitate, întocmirea şi utilizarea machetelor conform prezentei metodologii.
ART. 14
Anexele nr. 1-8 fac parte integrantã din prezenta metodologie.


ANEXA 1


────────
la metodologie
───────────────

CONTRACT DE MANAGEMENT

ART. 1
Pãrţile contractante

1. Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Cãlãraşi nr. 248, bl. S19, sectorul 3, cod fiscal 11697800, reprezentatã legal prin preşedinte, ......., în calitate de Mandant,
şi
2. Doamna/Domnul ........, domiciliatã/domiciliat în ......, judeţul ....., str. ....... nr. ..., posesoare/posesor a/al CI nr. ... seria ....., eliberatã de ...... la data de ....., în calitate de director general al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate - Mandatar,
au încheiat prezentul contract de management, cu respectarea urmãtoarelor clauze:
ART. 2
Obiectul contractului
2.1. Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS) încredinţeazã managerului un mandat, în baza art. 1532 şi urmãtoarele din Codul civil, având drept scop conducerea executivã a CNAS, în baza planului de management şi a contractului de management încheiat în condiţiile legii.
2.2. În vederea realizãrii mandatului, directorul general va acţiona pe baza obiectivelor şi a indicatorilor de performanţã generali şi specifici, care fac obiectul anexei la prezentul contract.
ART. 3
Durata contractului
Prezentul contract se încheie pe o perioadã de 4 ani, pentru exercitarea mandatului de director general al CNAS.
ART. 4
Drepturile şi obligaţiile managerului
A. Directorul general are urmãtoarele drepturi:
1. sã fie salarizat în conformitate cu reglementãrile legale stabilite pentru funcţia de secretar general din ministere, adicã cu suma de ........ lei, compusã din salariul de bazã de ..... lei, indemnizaţia de conducere de 55% din salariul de bazã, reprezentând ..... lei, salariul de merit de 15% din salariul de bazã, reprezentând ...... lei, spor pentru titlul ştiinţific de doctor de 15% din salariul de bazã, reprezentând ...... lei, spor de vechime în procent de ...... din salariul de bazã, reprezentând ..... lei, alte sporuri prevãzute de lege;
2. sã beneficieze de premii şi stimulente conform normelor legale în vigoare;
3. sã beneficieze de concediu de odihnã potrivit reglementãrilor legale aplicabile instituţiilor bugetare;
4. dreptul la repaus zilnic şi sãptãmânal;
5. dreptul la egalitate de şanse şi de tratament;
6. dreptul la securitate şi sãnãtate în muncã;
7. dreptul la formare profesionalã;
8. sã deconteze, cu documente justificative, cheltuielile de cazare, diurnã, transport şi alte cheltuieli efectuate cu prilejul deplasãrilor în interes de serviciu, în ţarã şi în strãinãtate, în conformitate cu normativele stabilite prin reglementãrile legale în vigoare;
9. sã beneficieze de drepturile de asigurãri sociale de sãnãtate, precum şi de cele privind asigurãrile sociale de stat;
10. sã beneficieze de drept de informare asupra activitãţii instituţiei, potrivit normelor legale în vigoare.
B. Directorul general are urmãtoarele obligaţii:
1. sã realizeze planul de management şi sã urmãreascã execuţia obiectivelor şi indicatorilor de performanţã prevãzuţi în anexa la prezentul contract de management;
2. sã elaboreze şi sã aplice strategii specifice în mãsurã sã asigure desfãşurarea în condiţii performante a activitãţii curente şi de perspectivã a CNAS în concordanţã cu strategia acesteia;
3. sã stabileascã şi sã urmãreascã realizarea atribuţiilor de serviciu, pe compartimente, ale personalului angajat, conform regulamentului de organizare şi funcţionare al CNAS, precum şi obligaţiile profesionale individuale de muncã ale personalului de specialitate din subordine;
4. sã acţioneze pentru îndeplinirea prevederilor bugetului anual de venituri şi cheltuieli al CNAS, iniţiind programe şi mãsuri eficace pentru o bunã gestiune a bugetului CNAS, în condiţiile reglementãrilor legale în vigoare;
5. sã nu transmitã altei persoane drepturile şi obligaţiile care rezultã din contractul de management, fãrã aprobarea prealabilã a preşedintelui CNAS;
6. sã reprezinte CNAS în raporturile cu terţii, pe baza mandatului dat de preşedintele CNAS;
7. sã respecte prevederile legale în vigoare referitoare la pãstrarea confidenţialitãţii asupra datelor, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea CNAS;
8. sã încheie acte juridice în numele şi pe seama CNAS, în limita mandatatului dat de preşedintele CNAS;
9. sã stabileascã şi sã ia mãsuri privind protecţia muncii, pentru cunoaşterea de cãtre salariaţi a normelor de securitate a muncii şi pentru asigurarea pazei instituţiei;
10. sã dea dispoziţii cu caracter administrativ-obligatoriu pentru personalul CNAS, sub rezerva legalitãţii lor;
11. sã exercite controlul asupra modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu şi obiectivelor de cãtre personalul angajat al CNAS;
12. sã îndeplineascã toate demersurile în limita sa de competenţã pentru respectarea drepturilor asiguraţilor;
13. participã la promovarea imaginii CNAS;
14. participã la elaborarea politicilor şi strategiilor CNAS;
15. asigurã aplicarea Regulamentului intern al CNAS;
16. participã la elaborarea şi prezentarea raportului anual de activitate;
17. alte atribuţii date în competenţa sa de actele normative în vigoare şi de prezentul contract de management.
ART. 5
Drepturile şi obligaţiile pãrţilor
A. CNAS are urmãtoarele drepturi:
1. sã pretindã directorului general îndeplinirea obiectivelor, indicatorilor şi a celorlalte obligaţii asumate prin semnarea prezentului contract de management;
2. sã solicite directorului general prezentarea de rapoarte privind stadiul realizãrii planului de management şi a altor documente referitoare la activitatea acesteia;
3. sã modifice obiectivele şi indicatorii de performanţã;
4. sã analizeze periodic modul de îndeplinire a obligaţiilor pe care şi le-a asumat directorul general prin contractul de management;
5. sã dispunã încetarea prezentului contract dacã nu sunt îndeplinite obiectivele şi indicatorii de performanţã, precum şi în celelalte cazuri prevãzute de lege sau de prezentul contract.
B. CNAS are obligaţia sã asigure condiţiile pentru ca directorul general sã primeascã toate drepturile stabilite de reglementãrile legale şi de prezentul contract.
ART. 6
Planul de management, obiectivele şi indicatorii
1. Atribuţiile şi obligaţiile directorului general sunt stabilite prin prezentul contract, avându-se în vedere un plan de management pentru asigurarea conducerii executive a activitãţii CNAS.
2. Directorul general este obligat sã elaboreze în termen de 15 zile calendaristice de la semnarea prezentului contract planul de management - defalcat pe luni, care va face parte integrantã din prezentul contract.
3. Directorul general realizeazã planul de management stabilit, urmãrind execuţia obiectivelor şi indicatorilor de performanţã cuprinşi în prezentul contract de management.
4. Pe parcursul executãrii contractului obiectivele şi indicatorii pot fi modificaţi la iniţiativa CNAS.
5. Realizarea planului de management, respectiv a obiectivelor şi indicatorilor stabiliţi anual se evalueazã pe baza criteriilor de performanţã de cãtre preşedintele CNAS şi se definitiveazã în condiţiile prevederilor prezentului contract. Evaluarea se face la expirarea perioadei de probã, semestrial şi anual.
ART. 7
Loialitate, confidenţialitate
1. Directorul general este obligat sã îşi foloseascã întreaga capacitate de muncã în interesul CNAS.
2. Directorului general îi sunt interzise orice activitãţi şi manifestãri de naturã sã prejudicieze interesul şi prestigiul instituţiei.
ART. 8
Rãspunderea pãrţilor
1. Pentru neîndeplinirea sau pentru îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor stabilite în prezentul contract, pãrţile rãspund potrivit reglementãrilor legale.
2. Rãspunderea directorului general este angajatã pentru nerespectarea prevederilor legale, ale prezentului contract, a ordinelor şi a altor dispoziţii emise de preşedintele CNAS.
3. Directorul general rãspunde pentru daunele produse CNAS prin orice act al sãu contrar intereselor acesteia, prin acte de gestiune imprudentã, în conformitate cu legislaţia muncii.
4. În cazul în care existã indicii privind sãvârşirea unei infracţiuni în legãturã cu funcţia pe care o deţine, CNAS are obligaţia de a sesiza de îndatã organele competente; pe perioada soluţionãrii sesizãrii contractul de management se suspendã.
ART. 9
Modificarea contractului
1. Prevederile prezentului contract pot fi modificate prin act adiţional, cu acordul ambelor pãrţi.
2. Pãrţile vor adapta contractul corespunzãtor reglementãrilor legale intervenite ulterior încheierii actului adiţional şi care îi sunt aplicabile.
ART. 10
Încetarea contractului
1. Prezentul contract înceteazã:
a) la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;
b) la iniţiativa preşedintelui CNAS prin revocarea mandatului în cazul evaluãrii directorului general ca necorespunzãtor;
c) prin revocarea de cãtre preşedintele CNAS ca urmare a modificãrii cu peste 50% a indicatorilor de performanţã care au stat la baza încheierii prezentului contract;
d) prin revocarea de cãtre preşedintele CNAS pentru neîndeplinirea obligaţiilor prevãzute de lege şi de prezentul contract;
e) prin renunţarea de cãtre directorul general la mandatul încredinţat;
f) prin acordul pãrţilor;
g) prin decesul sau punerea sub interdicţie judecãtoreascã a directorului general;
h) prin desfiinţarea sau reorganizarea casei de asigurãri de sãnãtate;
i) prin modificarea legislaţiei specifice sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în ceea ce priveşte statutul directorului general al CNAS.
2. Revocarea directorului general al CNAS se realizeazã prin ordin al preşedintelui CNAS şi produce efecte de la data luãrii la cunoştinţã.
ART. 11
Litigii
Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract sunt de competenţa curţilor de apel - secţiile de contencios administrativ şi fiscal.
ART. 12
Dispoziţii finale
Prezentul contract a fost întocmit în 2 (douã) exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.





Casa Naţionalã de Asigurãri
de Sãnãtate (Mandatar)
(Mandant) Director general,
Preşedinte, ..............
............................



ANEXA 2


───────
la metodologie
──────────────

CONTRACT DE MANAGEMENT

ART. 1
Pãrţile contractante
1. Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Cãlãraşi nr. 248, bl. S19, sectorul 3, cod fiscal 11697800, reprezentatã legal prin preşedinte, ....., în calitate de Mandant,
şi
2. Doamna/Domnul ......., domiciliatã/domiciliat în ......, judeţul ....., str. ...... nr. ...., posesoare/posesor a/al CI nr. .... seria ...., eliberatã de .... la data de ...., în calitate de manager al Casei de Asigurãri de Sãnãtate ...... (Mandatar),
au încheiat prezentul contract de management, cu respectarea urmãtoarelor clauze:
ART. 2
Obiectul contractului
2.1. Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS) încredinţeazã managerului un mandat, în baza art. 1532 şi urmãtoarele din Codul civil, având drept scop organizarea, conducerea şi administrarea la nivel local a Casei de Asigurãri de Sãnãtate ........., precum şi gestionarea patrimoniului şi a mijloacelor materiale şi bãneşti ale acesteia, în condiţiile realizãrii unui management eficace şi de calitate.
2.2. În vederea realizãrii mandatului, managerul va acţiona pe baza obiectivelor şi a indicatorilor de performanţã generali şi specifici, care fac obiectul anexei la prezentul contract.
ART. 3
Durata contractului
Prezentul contract se încheie pe o perioadã de 4 ani, pentru exercitarea mandatului de preşedinte-director general al Casei de Asigurãri de Sãnãtate ....... - manager al sistemului la nivel local.
ART. 4
Drepturile şi obligaţiile managerului
A. Managerul are urmãtoarele drepturi:
1. sã fie salarizat în conformitate cu reglementãrile legale stabilite pentru instituţiile bugetare, adicã cu suma de ......... lei, compusã din salariul de bazã de .... lei, indemnizaţia de conducere de 55% din salariul de bazã, reprezentând .... lei, salariul de merit de 15% din salariul de bazã, reprezentând .... lei, spor pentru titlul ştiinţific de doctor de 15% din salariul de bazã, reprezentând .... lei, spor de vechime în procent de .... din salariul de bazã reprezentând .... lei;
2. sã beneficieze de premii şi stimulente conform normelor legale în vigoare, în concordanţã cu gradul de îndeplinire a indicatorilor de performanţã şi de realizare a obiectivelor stabilite;
3. sã beneficieze de concediu de odihnã potrivit reglementãrilor legale aplicabile instituţiilor bugetare;
4. dreptul la repaus zilnic şi sãptãmânal;
5. dreptul la egalitate de şanse şi de tratament;
6. dreptul la securitate şi sãnãtate în muncã;
7. dreptul la formare profesionalã;
8. sã deconteze, cu documente justificative, cheltuielile de cazare, diurnã, transport şi alte cheltuieli efectuate cu prilejul deplasãrilor în interes de serviciu, în ţarã şi în strãinãtate, în conformitate cu normativele stabilite prin reglementãrile legale în vigoare; deplasãrile în strãinãtate pot fi efectuate cu aprobarea preşedintelui CNAS;
9. sã beneficieze de drepturile de asigurãri sociale de sãnãtate, precum şi de cele privind asigurãrile sociale de stat;
10. sã beneficieze de drept de informare nelimitatã asupra activitãţii casei de asigurãri de sãnãtate pe care o conduce, având acces la toate documentele privind activitatea medicalã, economico-financiarã etc. a acesteia, potrivit normelor legale în vigoare.
B. Managerul are urmãtoarele obligaţii:
1. sã asigure gestionarea şi administrarea, în condiţiile legii, a integritãţii patrimoniului casei de asigurãri de sãnãtate;
2. sã realizeze planul de management şi sã urmãreascã execuţia obiectivelor şi indicatorilor de performanţã prevãzuţi în anexa la prezentul contract de management;
3. sã elaboreze şi sã aplice politici şi strategii specifice în mãsurã sã asigure desfãşurarea în condiţii performante a activitãţii curente şi de perspectivã a casei de asigurãri de sãnãtate, în concordanţã cu strategia CNAS;
4. sã selecteze, sã angajeze, sã promoveze, sã sancţioneze şi sã concedieze personalul casei de asigurãri de sãnãtate, cu respectarea dispoziţiilor legale;
5. sã stabileascã şi sã urmãreascã realizarea atribuţiilor de serviciu, pe compartimente, ale personalului angajat, conform regulamentului de organizare şi funcţionare al casei de asigurãri de sãnãtate, precum şi obligaţiile profesionale individuale de muncã ale personalului de specialitate;
6. sã acţioneze pentru îndeplinirea prevederilor bugetului anual de venituri şi cheltuieli al casei de asigurãri de sãnãtate, iniţiind programe şi mãsuri eficace pentru o bunã gestiune a Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate la nivel local, în condiţiile reglementãrilor legale în vigoare;
7. sã nu transmitã altei persoane drepturile şi obligaţiile care rezultã din contractul de management decât cu aprobarea prealabilã a preşedintelui CNAS;
8. sã respecte atribuţiile prevãzute de legislaţia finanţelor publice pentru ordonatorii de credite;
9. sã angajeze şi sã utilizeze fondurile în limita creditelor bugetare aprobate, pe baza bunei gestiuni financiare;
10. sã reprezinte casa de asigurãri de sãnãtate în raporturile cu terţii;
11. sã elaboreze planul de acţiune pentru situaţii speciale, cu aprobarea CNAS;
12. sã respecte prevederile legale în vigoare referitoare la pãstrarea confidenţialitãţii asupra datelor, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea casei de asigurãri de sãnãtate;
13. sã încheie acte juridice în numele şi pe seama casei de asigurãri de sãnãtate, conform competenţelor sale;
14. sã prezinte lunar preşedintelui CNAS situaţia economico-financiarã a casei de asigurãri de sãnãtate, modul de realizare a obiectivelor şi indicatorilor, a proiectelor şi programelor asumate, inclusiv mãsurile pentru creşterea performanţei;
15. sã stabileascã şi sã ia mãsuri privind protecţia muncii, pentru cunoaşterea de cãtre salariaţi a normelor de securitate a muncii şi pentru asigurarea pazei instituţiei;
16. sã dea dispoziţii cu caracter obligatoriu pentru personalul casei de asigurãri de sãnãtate, sub rezerva legalitãţii lor;
17. sã aplice normele de gestiune, regulamentele de organizare şi de funcţionare şi procedurile administrative unitare;
18. sã exercite controlul asupra modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu şi obiectivelor de cãtre personalul angajat;
19. sã asigure elaborarea statutului propriu, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, ale statutului CNAS şi ale statutului-cadru aprobat de CNAS;
20. sã convoace consiliul de administraţie şi sã conducã şedinţele acestuia;
21. sã desemneze prin decizie un înlocuitor pentru perioadele în care nu este prezent în casa de asigurãri de sãnãtate;
22. sã îndeplineascã toate demersurile, în limita sa de competenţã, pentru respectarea drepturilor asiguraţilor;
23. alte atribuţii date în competenţa sa de actele normative în vigoare şi de prezentul contract de management.
ART. 5
Drepturile şi obligaţiile pãrţilor
A. CNAS are urmãtoarele drepturi:
1. sã pretindã managerului îndeplinirea obiectivelor, programelor, indicatorilor şi a celorlalte obligaţii asumate prin semnarea prezentului contract de management;
2. sã solicite managerului prezentarea de rapoarte privind stadiul realizãrii planului de management, a proiectelor şi programelor instituţiei, a situaţiei economico-financiare şi a altor documente referitoare la activitatea acesteia;
3. sã aprobe modificarea indicatorilor economico-financiari prevãzuţi în bugetele anuale, precum şi a indicatorilor din planul de management şi programele minimale, în cazuri temeinic justificate, potrivit legii;
4. sã analizeze periodic modul de îndeplinire a obligaţiilor pe care şi le-a asumat managerul prin contract şi sã adopte mãsuri de recompensare, sancţionare şi dezvoltare conform legii.
B. CNAS are urmãtoarele obligaţii:
1. sã asigure casei de asigurãri de sãnãtate, în limitele aprobate prin legea anualã a bugetului de stat, fondurile necesare;
2. sã asigure condiţiile pentru ca managerul sã primeascã toate drepturile stabilite de reglementãrile legale pentru instituţiile bugetare;
3. sã asigure casei de asigurãri de sãnãtate asistenţã de specialitate şi îndrumare metodologicã.
ART. 6
Planul de management, programul minimal, obiectivele şi indicatorii
1. Atribuţiile şi obligaţiile managerului sunt stabilite prin statutul casei de asigurãri de sãnãtate şi prin prezentul contract, avându-se în vedere un plan de management pentru asigurarea funcţionãrii sistemului de asigurãri de sãnãtate la nivel local.
2. Managerul este obligat sã elaboreze în termen de 15 zile calendaristice de la semnarea prezentului contract planul de management, care va face parte integrantã din prezentul contract. Acest plan va fi elaborat pe baza planului de management prezentat la concursul de ocupare a postului de preşedinte-director general şi va fi adaptat condiţiilor specifice ale casei de asigurãri de sãnãtate.
3. Managerul realizeazã planul de management stabilit, urmãrind execuţia obiectivelor şi a indicatorilor de performanţã cuprinşi în prezentul contract de management.
4. Programul minimal, obiectivele şi indicatorii la a cãror realizare se obligã managerul sunt precizate în anexa la prezentul contract.
5. Realizarea planului de management, respectiv a obiectivelor şi indicatorilor se evalueazã pe baza criteriilor de performanţã de cãtre preşedintele CNAS şi se definitiveazã în condiţiile prevederilor prezentului contract. Evaluarea se face la încadrare, la expirarea perioadei de probã, semestrial şi anual.
ART. 7
Loialitate, confidenţialitate
1. Managerul este obligat sã îşi foloseascã întreaga capacitate de muncã în interesul casei de asigurãri de sãnãtate.
2. Managerului îi sunt interzise orice activitãţi şi manifestãri de naturã sã prejudicieze interesul şi prestigiul instituţiei.
ART. 8
Rãspunderea pãrţilor
1. Pentru neîndeplinirea sau pentru îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor stabilite în prezentul contract pãrţile rãspund potrivit reglementãrilor legale.
2. Rãspunderea managerului este angajatã pentru nerespectarea prevederilor legale, ale prezentului contract, a ordinelor şi a altor dispoziţii emise de preşedintele CNAS.
3. Managerul rãspunde pentru daunele produse casei de asigurãri de sãnãtate prin orice act al sãu contrar intereselor casei de asigurãri de sãnãtate, prin acte de gestiune imprudentã, prin utilizarea abuzivã sau neglijentã a fondurilor casei de asigurãri de sãnãtate, în conformitate cu legislaţia muncii.
4. În cazul în care existã indicii privind sãvârşirea unei infracţiuni în legãturã cu funcţia pe care o deţine, CNAS are obligaţia de a sesiza de îndatã organele competente; pe perioada soluţionãrii sesizãrii contractul de management se suspendã.
ART. 9
Modificarea contractului
1. Prevederile prezentului contract pot fi modificate prin act adiţional, cu acordul ambelor pãrţi.
2. Pãrţile vor adapta contractul corespunzãtor reglementãrilor legale intervenite ulterior încheierii actului adiţional care îi sunt aplicabile.
ART. 10
Încetarea contractului
1. Prezentul contract înceteazã:
a) la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;
b) la iniţiativa preşedintelui CNAS, prin revocarea mandatului în cazul evaluãrii managerului ca necorespunzãtor;
c) prin revocarea de cãtre preşedintele CNAS ca urmare a modificãrii cu peste 50% a indicatorilor de performanţã care au stat la baza încheierii prezentului contract;
d) prin revocarea de cãtre preşedintele CNAS pentru neîndeplinirea obligaţiilor prevãzute de lege şi de prezentul contract, ca urmare a unor acţiuni de control;
e) prin renunţarea de cãtre manager la mandatul încredinţat;
f) prin acordul pãrţilor;
g) prin decesul sau punerea sub interdicţie judecãtoreascã a managerului;
h) prin desfiinţarea sau reorganizarea casei de asigurãri de sãnãtate;
i) prin modificarea legislaţiei specifice sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în ceea ce priveşte statutul preşedintelui-director general - manager al sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate la nivel local.
2. Revocarea preşedintelui-director general al Casei de Asigurãri de Sãnãtate ......... se realizeazã prin ordin al preşedintelui CNAS, care produce efecte de la data luãrii la cunoştinţã.
ART. 11
Litigii
Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract sunt de competenţa curţilor de apel - secţiile de contencios administrativ şi fiscal.
ART. 12
Dispoziţii finale
Prezentul contract a fost întocmit în 2 (douã) exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.





Casa Naţionalã de Asigurãri
de Sãnãtate, (Mandatar)
(Mandant) Preşedinte-director general -
Preşedinte manager,
........................ .........................



ANEXA 3


────────
la metodologie
───────────────

OBIECTIVE
Director general al CNAS

1. Asigurarea, în condiţii de eficacitate, a conducerii executive a CNAS, în baza prevederilor planului de management şi a contractului de management încheiat cu CNAS
2. Utilizarea eficace a resurselor materiale, financiare, umane, de timp şi informaţionale ale CNAS, pentru atingerea obiectivelor strategice ale acesteia
3. Implementarea standardelor de management în activitatea CNAS şi urmãrirea realizãrii acestora, atât pentru CNAS, cât şi pentru CAS
4. Asigurarea elaborãrii proiectelor de reglementãri, de modificãri ale actelor normative, a normelor şi procedurilor pe care le înainteazã preşedintelui, pentru îmbunãtãţirea performanţelor sistemului
5. Respectarea termenelor stabilite pentru realizarea atribuţiilor specifice postului
6. Informarea permanentã a preşedintelui CNAS în vederea soluţionãrii problemelor şi propunerea planurilor de mãsuri de remediere
7. Urmãrirea şi analizarea rezultatelor implementãrii deciziilor luate la nivel strategico-tactic pentru sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, în vederea formulãrii propunerilor de corecţie/maximizare rezultate
8. Ducerea la îndeplinire, în condiţii de eficacitate, a ordinelor preşedintelui CNAS şi a oricãror alte dispoziţii cu caracter normativ/administrativ
9. Creşterea performanţelor profesionale individuale şi ale compartimentelor direct subordonate.


ANEXA 4
────────
la metodologie
──────────────

INDICATORI DE PERFORMANŢĂ
Director general CNAS





┌────┬────────────┬─────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│Nr. │ │ │ Indici │
│crt.│ Indicatori │ Unitãţi de mãsurã specifice operaţiunilor │de perfor-│
│ │ │ postului │ manţã - │
│ │ │ │ - puncte │
│ │ │ │ acor- │
│ │ │ │ date*) -│
├────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 1. │Managementul│● Execuţia bugetarã a CNAS şi CAS, grad de │ │
│ │volumului de│ realizare în raport cu obiectivele stabilite │ │
│ │activitate, │● Gradul de satisfacţie a asiguraţilor, stabilit │ │
│ │pentru │ prin chestionarul de evaluare administrat de │ │
│ │activitatea │ CAS, conform ordinului preşedintelui CNAS, │ │
│ │executivã a │ propuneri de îmbunãtãţire │ │
│ │CNAS şi │● Gradul de obţinere a celor mai bune rezultate │ │
│ │susţinerea │ utilizând resursele disponibile (financiare, │ │
│ │activitãţii │ materiale, umane, de timp, informatice etc.) │ │
│ │CAS │● Gradul de implicare în activitatea de │ │
│ │ │ reglementare a sistemului prin acte normative, │ │
│ │ │ norme şi proceduri pentru îmbunãtãţirea │ │
│ │ │ performanţelor sistemului │ │
│ │ │● Gradul de implicare în susţinerea eforturilor │ │
│ │ │ CAS pentru realizarea obiectivelor, conform │ │
│ │ │ strategiei sistemului │ │
│ │ │● Gradul de implicare în susţinerea activitãţii │ │
│ │ │ preşedinţilor-directori generali ai CAS pentru │ │
│ │ │ realizarea indicatorilor de performanţã │ │
│ │ │ cuprinşi în contractele de management │ │
│ │ │● Gradul de implicare în implementarea şi │ │
│ │ │ operarea SIUI şi ERP, urmãrirea raportãrilor │ │
│ │ │ CAS în domeniul IT │ │
│ │ │● Nivelul de urmãrire a indicatorilor specifici │ │
│ │ │ programelor de sãnãtate raportaţi de CAS │ │
│ │ │● Gradul de implicare în asigurarea modalitãţii │ │
│ │ │ de contractare a serviciilor medicale de │ │
│ │ │ cãtre CAS, conform Contractului-cadru şi │ │
│ │ │ normelor metodologice de aplicare a acestuia │ │
│ │ │● Manager vizibil (îşi face simţitã prezenţa) │ │
│ │ │ atât în conducerea executivã a CNAS, cât şi │ │
│ │ │ în susţinerea performanţelor CAS │ │
├────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 2.│Responsabi- │● Urmãrirea respectãrii disciplinei financiare şi│ │
│ │litate │ contractuale │ │
│ │ │● Implicare efectivã pentru realizarea planului │ │
│ │ │ de management │ │
│ │ │● Comportament managerial: lucru individual/lucru│ │
│ │ │ în echipã/asumarea riscului decizional │ │
│ │ │● Rapiditate şi asumarea rãspunderii pentru │ │
│ │ │ deciziile adoptate │ │
├────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 3. │Analizã şi │● Evaluarea efectelor şi consecinţelor, cu │ │
│ │sintezã │ construirea de alternative şi opţiuni; │ │
│ │ │ integrarea opţiunilor │ │
│ │ │● Identificarea problemelor, a influenţelor de │ │
│ │ │ mediu intern şi extern │ │
│ │ │● Proiectarea instrumentelor de monitorizare │ │
│ │ │● Stabilirea modelelor/fluxurilor informaţionale/│ │
│ │ │ metodelor şi tehnicilor adecvate proceselor │ │
│ │ │ analizate │ │
├────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 4. │Modul de │● Elaborarea planurilor de acţiune eficace, │ │
│ │realizare │ stabilind termene şi persoane responsabile şi │ │
│ │ │ urmãrind realizarea obiectivelor │ │
│ │ │● Exercitarea controlului pentru realizarea │ │
│ │ │ obiectivelor │ │
│ │ │● Evaluarea efectelor deciziilor luate şi │ │
│ │ │ propunerea unui sistem de corecţie a │ │
│ │ │ deciziilor, rapid şi eficace, în funcţie de │ │
│ │ │ rezultate, cãtre preşedintele CNAS │ │
│ │ │● Iniţiativã şi creativitate pentru soluţii noi │ │
│ │ │ în activitatea executivã a CNAS │ │
│ │ │● Capacitatea de implementare a soluţiilor, │ │
│ │ │ cu informarea permanentã a preşedintelui │ │
│ │ │ CNAS │ │
├────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 5. │Aptitudini │● Capacitatea de planificare │ │
│ │manageriale │● Capacitatea de a comunica eficace cu personalul│ │
│ │ │ din subordine şi de a-l motiva în muncã │ │
│ │ │● Capacitatea de a coordona, conduce şi controla,│ │
│ │ │ delegând competenţe şi responsabilitãţi, în │ │
│ │ │ condiţiile legii, cu aprobarea preşedintelui │ │
│ │ │ CNAS │ │
│ │ │● Recunoaşterea meritelor şi cultivarea │ │
│ │ │ performanţelor personalului din subordine │ │
│ │ │● Capacitatea de a aloca echilibrat şi echitabil │ │
│ │ │ atribuţiile personalului în funcţie de nivelul │ │
│ │ │ şi capacitatea acestuia │ │
│ │ │● Capacitatea de a-şi adapta stilul de conducere │ │
│ │ │ situaţiilor concrete apãrute în activitatea │ │
│ │ │ executivã a CNAS, precum şi de a acţiona │ │
│ │ │ pentru gestionarea şi rezolvarea conflictelor │ │
│ │ │● Gestionarea eficace şi legalã a relaţiilor │ │
│ │ │ ierarhice, de colaborare şi funcţionale │ │
│ │ │● Capacitatea de a identifica problemele, de a │ │
│ │ │ gãsi soluţii şi de a mobiliza resurse pentru │ │
│ │ │ rezolvarea lor, creând o viziune realistã │ │
│ │ │ asupra acestora │ │
├────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 6. │Probitate şi│● Aplicã legea, ordinele preşedintelui CNAS, │ │
│ │eticã │ dispoziţiile prevãzute în contractul de │ │
│ │ │ management, normele de gestiune, regulamentele │ │
│ │ │ de organizare şi de funcţionare şi procedurile │ │
│ │ │ administrative unitare │ │
│ │ │● Susţinerea CNAS, a CAS şi a obiectivelor │ │
│ │ │ acestora prin promovarea politicilor, │ │
│ │ │ strategiilor şi a unei imagini pozitive │ │
│ │ │● Utilizarea întregii capacitãţi de muncã în │ │
│ │ │ interesul CNAS │ │
│ │ │● Respectarea normelor de disciplinã şi a │ │
│ │ │ normelor etice în îndeplinirea atribuţiilor │ │
│ │ │ şi în realizarea obiectivelor │ │
│ │ │● Demonstreazã loialitate faţã de CNAS, faţã │ │
│ │ │ de superiori şi faţã de cei aflaţi în subordine│ │
└────┴────────────┴─────────────────────────────────────────────────┴──────────┘



_________
*) Evaluarea efectuatã pe baza indicatorilor de performanţã asumaţi prin contractul de management, prevãzuţi în prezenta anexã, se face prin acordarea de cãtre evaluator a unui punctaj de la 0 la 5 puncte pentru fiecare indicator de performanţã menţionat.


ANEXA 5


────────
la metodologie
───────────────

OBIECTIVE
Preşedinţi-directori generali ai CAS

1. Asigurarea funcţionãrii sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate la nivel local, în condiţii de eficacitate, la nivelul indicatorilor de performanţã, conform planului de management
2. Utilizarea raţionalã şi cu respectarea strictã a dispoziţiilor legale a Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate la nivel local
3. Asigurarea accesului asiguraţilor la servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale acordate de furnizorii cu care CAS a încheiat contracte, pe raza administrativ-teritorialã a CAS
4. Încheierea contractelor cu furnizorii, astfel încât sã fie asigurat accesul la servicii medicale, medicamente şi dispozitive pentru toţi asiguraţii, pe toatã perioada de valabilitate a contractelor
5. Întãrirea disciplinei financiare şi contractuale la nivelul CAS
6. Creşterea gradului de satisfacţie a asiguraţilor
7. Creşterea gradului de informare a asiguraţilor
8. Respectarea termenelor stabilite pentru realizarea atribuţiilor ce revin preşedintelui-director general
9. Monitorizarea şi controlul tuturor activitãţilor ce se desfãşoarã la nivelul CAS, pentru respectarea legalitãţii
10. Implementarea standardelor de management în activitatea CAS şi urmãrirea realizãrii acestora.


ANEXA 6
───────
la metodologie
───────────────

A. INDICATORI GENERALI DE MANAGEMENT

Preşedinţi-directori generali ai CAS





┌────┬────────────┬─────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│Nr. │ │ │ Indici │
│crt.│ Indicatori │ Unitãţi de mãsurã specifice operaţiunilor │de perfor-│
│ │ │ postului │ manţã - │
│ │ │ │ - puncte │
│ │ │ │ acor- │
│ │ │ │ date*) -│
├────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 1. │Managementul│● Execuţia bugetarã faţã de bugetul aprobat │ │
│ │volumului de│● Utilizarea eficace a resurselor financiare │ │
│ │activitate │ pentru contractarea serviciilor medicale │ │
│ │ │● Utilizarea raţionalã a resurselor financiare │ │
│ │ │ alocate pentru cheltuieli de administrare şi │ │
│ │ │ funcţionare │ │
│ │ │● Obţinerea celor mai bune rezultate utilizând │ │
│ │ │ resursele disponibile (financiare, materiale, │ │
│ │ │ umane, de timp, informatice etc.) │ │
│ │ │● Stabilirea unei viziuni clare şi a unei misiuni│ │
│ │ │ corespunzãtoare pentru CAS, susţinute printr-o │ │
│ │ │ planificare strategicã adecvatã │ │
│ │ │● Manager vizibil (îşi face simţitã prezenţa) │ │
├────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 2. │Responsabi- │● Respectarea disciplinei financiare şi │ │
│ │litate │ contractuale │ │
│ │ │● Implicare efectivã pentru realizarea planului │ │
│ │ │ de management │ │
│ │ │● Angajare şi utilizare a fondurilor în limita │ │
│ │ │ creditelor bugetare aprobate, pe baza bunei │ │
│ │ │ gestiuni │ │
│ │ │● Aplicarea normelor de gestiune, regulamentelor │ │
│ │ │ de organizare şi de funcţionare şi procedurilor│ │
│ │ │ administrative unitare, adaptându-le │ │
│ │ │ specificului CAS │ │
│ │ │● Comportament managerial: lucru individual/lucru│ │
│ │ │ în echipã/asumarea riscului decizional │ │
│ │ │● Rapiditate şi asumarea rãspunderii pentru │ │
│ │ │ deciziile adoptate │ │
├────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 3. │Analizã şi │● Evaluarea efectelor şi consecinţelor, cu │ │
│ │sintezã │ construirea de alternative şi opţiuni; │ │
│ │ │ integrarea opţiunilor │ │
│ │ │● Identificarea problemelor, a influenţelor de │ │
│ │ │ mediu intern şi extern │ │
│ │ │● Proiectarea instrumentelor de monitorizare │ │
│ │ │● Stabilirea modelelor/fluxurilor informaţionale/│ │
│ │ │ metodelor şi tehnicilor adecvate proceselor │ │
│ │ │ analizate │ │
├────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 4. │Modul de │● Elaborarea planurilor de acţiune eficace, │ │
│ │realizare │ stabilind termene şi persoane responsabile şi │ │
│ │ │ urmãrind realizarea obiectivelor │ │
│ │ │● Exercitarea controlului pentru realizarea │ │
│ │ │ obiectivelor │ │
│ │ │● Evaluarea efectelor deciziilor luate şi │ │
│ │ │ stabilirea unui sistem de corecţie a │ │
│ │ │ deciziilor, rapid şi eficace, în funcţie de │ │
│ │ │ rezultate │ │
│ │ │● Iniţiativã şi creativitate pentru soluţii noi │ │
│ │ │ în gestionarea activitãţii CAS │ │
│ │ │● Evaluarea în echipã a consecinţelor deciziilor │ │
│ │ │ şi a schimbãrilor previzionate │ │
│ │ │● Capacitatea de implementare a soluţiilor │ │
├────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 5. │Aptitudini │● Capacitatea de planificare şi de acţiune │ │
│ │manageriale │ strategicã │ │
│ │ │● Capacitatea de a comunica eficace cu personalul│ │
│ │ │ din subordine şi de a-l motiva în muncã │ │
│ │ │● Capacitatea de a coordona, conduce şi controla,│ │
│ │ │ delegând competenţe şi responsabilitãţi, în │ │
│ │ │ condiţiile legii │ │
│ │ │● Recunoaşterea meritelor şi cultivarea │ │
│ │ │ performanţelor personalului CAS │ │
│ │ │● Capacitatea de a aloca echilibrat şi echitabil │ │
│ │ │ atribuţiile personalului în funcţie de nivelul │ │
│ │ │ şi capacitatea acestuia │ │
│ │ │● Capacitatea de a a-şi adapta stilul de conducer│ │
│ │ │ situaţiilor concrete apãrute în activitatea │ │
│ │ │ CAS, precum şi de a acţiona pentru gestionarea │ │
│ │ │ şi rezolvarea conflictelor │ │
│ │ │● Gestionarea eficace şi legalã a relaţiilor │ │
│ │ │ ierarhice, de colaborare şi funcţionale, atât │ │
│ │ │ în interiorul CAS, cât şi faţã de CNAS, │ │
│ │ │ parteneri de contract şi terţi │ │
│ │ │● Capacitatea de a identifica problemele, de a │ │
│ │ │ gãsi soluţii şi de a mobiliza resurse pentru │ │
│ │ │ rezolvarea lor, creând o viziune realistã │ │
│ │ │ asupra acestora │ │
│ │ │● Abilitãţi de mediere şi negociere │ │
├────┼────────────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 6. │Probitate şi│● Aplicã legea, dispoziţiile CNAS şi cele │ │
│ │eticã │ prevãzute în contractul de management, normele │ │
│ │ │ de gestiune, regulamentele de organizare şi de │ │
│ │ │ funcţionare şi procedurile administrative │ │
│ │ │ unitare │ │
│ │ │● Susţinerea CAS şi a obiectivelor ei prin │ │
│ │ │ promovarea politicilor, strategiilor şi a │ │
│ │ │ unei imagini pozitive │ │
│ │ │● Utilizarea întregii capacitãţi de muncã în │ │
│ │ │ interesul CAS │ │
│ │ │● Respectarea normelor de disciplinã şi a │ │
│ │ │ normelor etice în îndeplinirea atribuţiilor şi │ │
│ │ │ în realizarea obiectivelor, în relaţiile cu │ │
│ │ │ partenerii, asiguraţii, personalul din │ │
│ │ │ subordine şi terţii │ │
│ │ │● Demonstreazã loialitate faţã de instituţia │ │
│ │ │ angajatoare, faţã de superiori şi faţã de cei │ │
│ │ │ aflaţi în subordine │ │
└────┴────────────┴─────────────────────────────────────────────────┴──────────┘


_________
*) Evaluarea efectuatã pe baza indicatorilor de performanţã asumaţi prin contractul de management, prevãzuţi în prezenta anexã, se face prin acordarea de cãtre evaluator a unui punctaj de la 0 la 5 puncte pentru fiecare indicator de performanţã menţionat.


B. INDICATORI DE PERFORMANŢĂ SPECIFICI

Preşedinţi-directori generali ai CAS

1. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plãţilor (cumulate) faţã de prevederile aprobate a fondurilor prevãzute în bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, astfel:
CHELTUIELI TOTALE:
a) gradul de realizare trimestrial şi anual a plãţilor (cumulate) faţã de prevederile aprobate pe total cheltuieli:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
b) gradul de realizare trimestrial şi anual a plãţilor (cumulate) faţã de creditele bugetare deschise aprobate pe total cheltuieli:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
c) gradul de realizare trimestrial şi anual a plãţilor (cumulate) faţã de prevederile aprobate pe total capitol SĂNĂTATE:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
d) gradul de realizare trimestrial şi anual a plãţilor (cumulate) faţã de creditele bugetare deschise pe total capitol SĂNĂTATE:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
ASISTENŢĂ SOCIALĂ:
e) gradul de realizare trimestrial şi anual a plãţilor (cumulate) faţã de prevederile aprobate pe total titlu VIII - ASISTENŢĂ SOCIALĂ, inclusiv cheltuielile deduse de angajatori:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
f) gradul de realizare trimestrial şi anual a plãţilor (cumulate) faţã de creditele bugetare deschise pe total titlu VIII - ASISTENŢĂ SOCIALĂ:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
2. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plãţilor (cumulate) faţã de prevederile aprobate la cheltuielile cu serviciile medicale:
a) total servicii medicale şi medicamente:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
b) medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
c) medicamente pentru boli cronice cu risc crescut, utilizate în programele naţionale cu scop curativ:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
d) materiale sanitare specifice utilizate în programele naţionale cu scop curativ:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
e) servicii medicale de hemodializã şi dializã peritonealã:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
f) dispozitive şi echipamente medicale:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
g) asistenţã medicalã primarã:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
h) asistenţã medicalã pentru specialitãţi clinice:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
i) asistenţã medicalã stomatologicã:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
j) asistenţã medicalã pentru specialitãţi paraclinice:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
k) asistenţã medicalã în centre medicale multifuncţionale (servicii medicale de recuperare):
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
l) servicii de urgenţã prespitaliceşti şi transport sanitar:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
m) servicii medicale în unitãţi sanitare cu paturi:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
n) îngrijiri medicale la domiciliu:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
3. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plãţilor (cumulate) cu serviciile medicale faţã de creditele bugetare deschise în cadrul prevederilor aprobate:
a) total servicii medicale şi medicamente:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
b) medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
c) medicamente pentru boli cronice cu risc crescut, utilizate în programele naţionale cu scop curativ:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
d) materiale sanitare specifice utilizate în programele naţionale cu scop curativ:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
e) servicii medicale de hemodializã şi dializã peritonealã:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
f) dispozitive şi echipamente medicale:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
g) asistenţã medicalã primarã:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
h) asistenţã medicalã pentru specialitãţi clinice:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
i) asistenţã medicalã stomatologicã:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
j) asistenţã medicalã pentru specialitãţi paraclinice:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
k) asistenţã medicalã în centre medicale multifuncţionale (servicii medicale de recuperare):
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
l) servicii de urgenţã prespitaliceşti şi transport sanitar:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
m) servicii medicale în unitãţi sanitare cu paturi:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte;
n) îngrijiri medicale la domiciliu:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
4. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plãţilor (cumulate) faţã de prevederile aprobate la cheltuielile de personal prevãzute pentru activitatea proprie a caselor de asigurãri de sãnãtate:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
5. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plãţilor (cumulate) faţã de creditele bugetare deschise la cheltuielile de personal prevãzute pentru activitatea proprie a caselor de asigurãri de sãnãtate:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
6. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plãţilor (cumulate) faţã de prevederile aprobate la cheltuielile materiale prevãzute pentru activitatea proprie a caselor de asigurãri de sãnãtate:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
7. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plãţilor (cumulate) faţã de creditele bugetare deschise la cheltuielile materiale prevãzute pentru activitatea proprie a caselor de asigurãri de sãnãtate:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
8. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plãţilor (cumulate) faţã de prevederile aprobate la cheltuielile de capital:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
9. Gradul de realizare trimestrial şi anual a plãţilor (cumulate) faţã de creditele bugetare deschise la cheltuielile de capital:
- sub 90% - 0 puncte;
- 91-94% - 1 punct;
- 95-96% - 2 puncte;
- 97-98% - 3 puncte;
- 99-99,5% - 4 puncte;
- 99,6-100% - 5 puncte.
10. Gradul de colectare a creanţelor de la persoanele fizice pentru anul fiscal în curs faţã de suma estimatã în proiectul de buget a fi colectatã:
- sub 50% - 0 puncte;
- 51-60% - 1 punct;
- 61-70% - 2 puncte;
- 71-80% - 3 puncte;
- 81-90% - 4 puncte;
- 91-100% - 5 puncte.
11. Gradul de recuperare în anul în curs a creanţelor restante (contribuţii plus majorãri de întârziere) datorate de persoanele fizice faţã de debitul înregistrat la finele anului fiscal închis:
- sub 50% - 0 puncte;
- 51-60% - 1 punct;
- 61-70% - 2 puncte;
- 71-80% - 3 puncte;
- 81-90% - 4 puncte;
- 91-00% - 5 puncte.
12. Ponderea numãrului de proceduri de executare silitã (persoane fizice) demarate faţã de numãrul total de proceduri de executare silitã înregistrate la finele anului fiscal închis:
- sub 50% - 0 puncte;
- 51-60% - 1 punct;
- 61-70% - 2 puncte;
- 71-80% - 3 puncte;
- 81-90% - 4 puncte;
- 91-100% - 5 puncte.
13. Gradul de realizare a plãţilor privind sumele reprezentând indemnizaţii de concedii medicale achitate angajatorilor faţã de sumele solicitate prin cererile de restituire, potrivit <>art. 38 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 399/2006 , cu modificãrile ulterioare:
- sub 50% - 0 puncte;
- 51-60% - 1 punct;
- 61-70% - 2 puncte;
- 71-80% - 3 puncte;
- 81-90% - 4 puncte;
- 91-100% - 5 puncte.
14. Gradul de realizare a plãţilor privind sumele reprezentând indemnizaţii de concedii medicale achitate persoanelor fizice faţã de sumele solicitate prin certificatele medicale depuse la casele de asigurãri de sãnãtate:
- sub 50% - 0 puncte;
- 51-60% - 1 punct;
- 61-70% - 2 puncte;
- 71-80% - 3 puncte;
- 81-90% - 4 puncte;
- 91-100% - 5 puncte.
15. Politica coerentã şi eficace în administrarea resurselor umane:
a) gradul de ocupare a posturilor aprobate, în condiţii de eficacitate a activitãţii:


Numãr personal existent
la sfârşitul perioadei de raportare
Npers = ───────────────────────────────────── x 100
Numãr posturi aprobate

┌─────────┬─────────┐
│sub 85 % │0 puncte │
├─────────┼─────────┤
│85-95 % │3 puncte │
├─────────┼─────────┤
│96-100 % │5 puncte │
└─────────┴─────────┘



b) rata stabilitãţii:



Numãr personal existent la
sfârşitul perioadei de raportare
Rsg = ────────────────────────────────── x 100
Numãr personal existent la
începutul perioadei de raportare

┌────────────┬─────────┐
│sub 85 % │0 puncte │
├────────────┼─────────┤
│86-90 % │2 puncte │
├────────────┼─────────┤
│91-95 % │4 puncte │
├────────────┼─────────┤
│peste 95 % │5 puncte │
└────────────┴─────────┘



c) dinamica mişcãrilor de personal:



Intrãri de personal*) + Ieşiri de personal*)
Dmp = ─────────────────────────────────────────────── x 100
Numãr personal existent la
sfârşitul perioadei de raportare



__________
*) Se iau în considerare "Intrãrile" şi "Ieşirile" de personal numai din intervalul perioadei de raportare.



┌────────────┬─────────┐
│sub 10 % │5 puncte │
├────────────┼─────────┤
│10-15 % │4 puncte │
├────────────┼─────────┤
│16-20 % │2 puncte │
├────────────┼─────────┤
│peste 20 % │0 puncte │
└────────────┴─────────┘



16. Gradul de satisfacţie a asiguraţilor pe baza chestionarului de evaluare, aprobat prin ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate (1 chestionar/ semestru). Punctajul se calculeazã pentru fiecare întrebare a chestionarului, stabilindu-se raportul procentual dintre numãrul de persoane intervievate care au rãspuns la fiecare întrebare a chestionarului şi totalul persoanelor care alcãtuiesc eşantionul reprezentativ evaluat:


┌────────────┬─────────┐
│0-10% │0 puncte │
├────────────┼─────────┤
│11-20% │1 punct │
├────────────┼─────────┤
│21-30% │2 puncte │
├────────────┼─────────┤
│31-40% │3 puncte │
├────────────┼─────────┤
│41-50% │4 puncte │
├────────────┼─────────┤
│51-100% │5 puncte │
└────────────┴─────────┘



17. Modalitatea de contractare de servicii medicale respectã prevederile Contractului-cadru şi a normelor de aplicare a acestuia:



┌────────────┬─────────┐
│ Da │5 puncte │
├────────────┼─────────┤
│ Nu │0 puncte │
└────────────┴─────────┘



18. Gradul de acces al asiguraţilor la medicamente în tratamentul ambulatoriu (trimestrial/semestrial/anual):



Numãr de zile în care s-au eliberat
medicamente cu şi fãrã contribuţie
personalã în tratamentul ambulatoriu,
corespunzãtor tuturor farmaciilor în
contract cu CAS
───────────────────────────────────────── x 100
Numãr de zile pentru care
farmaciile trebuie sã elibereze
medicamente conform contractelor
încheiate cu CAS
┌────────────┬─────────┐
│80-100% │5 puncte │
├────────────┼─────────┤
│71-79% │3 puncte │
├────────────┼─────────┤
│60-70% │2 puncte │
├────────────┼─────────┤
│sub 60% │0 puncte │
└────────────┴─────────┘


19. Management proactiv în domeniul relaţiilor publice:
a) analizã imagine


┌────────────┬─────────┐
│pozitivã │5 puncte │
├────────────┼─────────┤
│neutrã │2 puncte │
├────────────┼─────────┤
│negativã │0 puncte │
└────────────┴─────────┘


b) numãr apariţii în media


┌───────────────────┬─────────┐
│mai puţin de 3/lunã│0 puncte │
├───────────────────┼─────────┤
│între 3-5/lunã │3 puncte │
├───────────────────┼─────────┤
│peste 5/lunã │5 puncte │
└───────────────────┴─────────┘



20. Gradul de realizare a planului de audit:



┌───────────────────┬─────────┐
│sub 100% │0 puncte │
├───────────────────┼─────────┤
│100% │5 puncte │
└───────────────────┴─────────┘



21. Întocmirea şi transmiterea cãtre CNAS a raportãrilor în domeniul tehnologiei informaţiei (conţinut şi termene):



┌───────────────────┬─────────┐
│sub 50% │1 punct │
├───────────────────┼─────────┤
│50-74% │3 puncte │
├───────────────────┼─────────┤
│75-100% │5 puncte │
└───────────────────┴─────────┘



22. Gradul de implicare în implementarea şi operarea SIUI şi ERP



┌───────────────────┬──────────┐
│sub 50% │0 punct │
├───────────────────┼──────────┤
│50-74% │2,5 puncte│
├───────────────────┼──────────┤
│75-100% │5 puncte │
└───────────────────┴──────────┘



23. Gradul de implicare privind politicile de securitate a datelor:



┌────────────────┬──────────┐
│sub 50% │ 0 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│50-74% │ 3 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│75-100% │ 5 puncte │
└────────────────┴──────────┘



24. Gradul de implicare privind aplicarea politicilor UE (utilizarea aplicaţiei pentru muncitorii migranţi şi aplicaţia privind eliberarea cardului european de asigurãri de sãnãtate):



┌────────────────┬──────────┐
│sub 50% │1 punct │
├────────────────┼──────────┤
│50-74% │3 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│75-100% │ 5 puncte │
└────────────────┴──────────┘



25. Numãr de litigii pierdute cu furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, prin comisia de arbitraj sau prin alte instanţe de judecatã*):



┌────────────────┬──────────┐
│ 0 │5 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│ 1 │4 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│ 3 │3 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│peste 3 │0 puncte │
└────────────────┴──────────┘



26. Numãr de litigii pierdute cu asiguraţii la instanţele de judecatã**):



┌────────────────┬──────────┐
│0 │5 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│1 │4 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│2 │3 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│peste 2 │0 puncte │
└────────────────┴──────────┘



27. Numãr de litigii pierdute în instanţele de contencios administrativ***):



┌────────────────┬──────────┐
│ 0 │ 5 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│ 1 │ 4 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│ 2 │ 3 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│peste 2 │ 0 puncte │
└────────────────┴──────────┘



28. Numãr de contestaţii admise de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi rãmase definitive şi irevocabile, ca urmare a procedurilor de achiziţie****) derulate de casa de asigurãri de sãnãtate:



┌────────────────┬──────────┐
│ 0 │ 5 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│ 1 │ 4 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│ 2 │ 3 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│peste 2 │ 0 puncte │
└────────────────┴──────────┘



29. Respectarea termenului de raportare a indicatorilor specifici programelor de sãnãtate:



┌─────────────────────────────────┬──────────┐
│Respectarea termenului stabilit │ │
│prin ordin al preşedintelui CNAS │ 5 puncte │
├─────────────────────────────────┼──────────┤
│Întârzieri peste termenul │ │
│prevãzut │0 puncte │
└─────────────────────────────────┴──────────┘



30. Corectitudinea indicatorilor raportaţi, specifici programelor de sãnãtate:



┌─────────────────────────────────┬──────────┐
│Indicatori corecţi (100%) │ 5 puncte │
├─────────────────────────────────┼──────────┤
│Indicatori eronaţi │ 0 puncte │
└─────────────────────────────────┴──────────┘


___________
*) Litigii în care CAS a avut calitatea de pârâtã, începute şi finalizate în perioada mandatului preşedintelui-director general şi în care au fost pronunţate hotãrâri definitive şi irevocabile.
**) Litigii în care CAS a avut calitatea de pârâtã, începute şi finalizate în perioada mandatului preşedintelui-director general şi în care au fost pronunţate hotãrâri definitive şi irevocabile.
***) Litigii, altele decât cele de la pct. 1şi 2, în care CAS a avut calitatea de pârâtã, începute şi finalizate în perioada mandatului preşedintelui-director general şi în care au fost pronunţate hotãrâri definitive şi irevocabile.
****) Proceduri derulate de CAS în perioada mandatului preşedintelui-director general.

31. Raportul dintre numãrul de controale neplanificate faţã de cele planificate:


┌────────────────┬──────────┐
│0-20% │5 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│20-50% │4 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│50-75% │3 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│75-100% │2 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│peste 100% │1 punct │
└────────────────┴──────────┘



32. Raportul dintre numãrul total de controale faţã de numãrul de controale planificat:



┌────────────────┬──────────┐
│100-120% │5 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│120-130% │4 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│130-140% │3 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│140-150% │2 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│peste 150% │1 punct │
└────────────────┴──────────┘



33. Gradul de recuperare a sumelor imputate în urma controalelor:



┌────────────────┬──────────┐
│0-20% │1 punct │
├────────────────┼──────────┤
│20-40% │2 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│40-60% │3 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│60-80% │4 puncte │
├────────────────┼──────────┤
│80-100% │5 puncte │
└────────────────┴──────────┘



34. Respectarea termenelor şi procedurilor specifice pentru evaluarea furnizorilor de servicii medicale în vederea contractãrii:



┌────────────────────┬──────────┐
│în proporţie de 100%│ 5 puncte │
├────────────────────┼──────────┤
│în proporţie de 95% │ 3 puncte │
├────────────────────┼──────────┤
│mai puţin de 95 % │ 0 punct │
└────────────────────┴──────────┘



35. Eliberarea corectã a formularelor emise în aplicarea regulamentelor CEE nr. 14.084/71 şi nr. 574/72:



┌────────────────────┬──────────┐
│în proporţie de 100%│ 5 puncte │
├────────────────────┼──────────┤
│în proporţie de 95% │3 puncte │
├────────────────────┼──────────┤
│mai puţin de 95 % │0 punct │
└────────────────────┴──────────┘



ANEXA 7


────────
la metodologie
───────────────

FIŞA DE EVALUARE
a directorului general al CNAS





┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬────────┬────┐
│Nr. │ Criteriul de apreciere │Ponderea│Nota│
│crt.│ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────┤
│ 1. │Gradul de îndeplinire a standardelor de performanţã pentru │ │ │
│ │realizarea planului de management, a obiectivelor şi │ │ │
│ │indicatorilor de performanţã │ 40% │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────┤
│ 2. │Adecvarea la complexitatea postului │ 20% │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────┤
│ 3. │Asumarea responsabilitãţii │ 15% │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────┤
│ 4. │Capacitatea de a gestiona eficace resursele materiale, │ │ │
│ │financiare şi umane ale CNAS │ 20% │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────┤
│ 5. │Probitate şi eticã │ 5% │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────┤
│ │ Punctaj final │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────┴────────┴────┘



Nota acordatã pentru fiecare criteriu de apreciere este cuprinsã între 1 şi 5.
Punctajul final reprezintã media ponderatã a notelor acordate pentru fiecare criteriu de apreciere, având urmãtoarea semnificaţie:
- pânã la 3 - calificativ "nesatisfãcãtor" (necorespunzãtor cerinţelor postului);
- 3-4 - calificativ "bine" (la nivelul standardului de performanţã stabilit);
- 4-5 - calificativ "foarte bine".

Rezultatul evaluãrii:
Evaluarea performanţelor profesionale pentru perioada ........., cu punctaj final .........., care corespunde calificativului ......................... .



Evaluator,
Preşedinte CNAS,

Luat la cunoştinţã.
Director general CNAS ........................
Data ..........................




ANEXA 8


───────
la metodologie
──────────────

FIŞA DE EVALUARE
a preşedintelui-director general al CAS
În vederea ...............................................
a doamnei/domnului ......................................,
preşedinte-director general-manager al sistemului la nivel
local - CAS ..............................................





┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬────────┬────┐
│Nr. │ Criteriul de apreciere │Ponderea│Nota│
│crt.│ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────┤
│ 1. │Gradul de îndeplinire a standardelor de performanţã pentru │ │ │
│ │realizarea planului de management, a obiectivelor şi │ │ │
│ │indicatorilor de performanţã generali şi specifici │ 40% │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────┤
│ 2. │Adecvarea la complexitatea postului │ 20% │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────┤
│ 3. │Asumarea responsabilitãţii │ 15% │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────┤
│ 4. │Capacitatea de a gestiona eficace resursele materiale, │ │ │
│ │financiare şi umane ale CAS │ 20% │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────┤
│ 5. │Probitate şi eticã │ 5% │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────┤
│ │ Punctaj final │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────┴────────┴────┘



Nota acordatã pentru fiecare criteriu de apreciere este cuprinsã între 1 şi 5.
Punctajul final reprezintã media ponderatã a notelor acordate pentru fiecare criteriu de apreciere, având urmãtoarea semnificaţie:
- pânã la 3 - calificativ "nesatisfãcãtor" (necorespunzãtor cerinţelor postului);
- 3-4 - calificativ "bine" (la nivelul standardului de performanţã stabilit);
- 4-5 - calificativ "foarte bine".
Rezultatul evaluãrii:
Evaluarea performanţelor profesionale pentru perioada ........., cu punctaj final .........., care corespunde calificativului ......................... .



Evaluator,
Preşedinte CNAS,

Luat la cunoştinţã.
Preşedinte-director general al CAS ...............
Data ............................


_____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016