Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 17 mai 2018  de selectare şi finanţare a proiectelor din cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 17 mai 2018 de selectare şi finanţare a proiectelor din cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi "Înfiinţarea de servicii sociale de tip centre de zi, centre respiro/centre de criză şi locuinţe protejate în vederea dezinstituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi aflate în instituţii de tip vechi şi pentru prevenirea instituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi din comunitate" şi "Înfiinţarea de servicii sociale în vederea asigurării tranziţiei tinerilor cu dizabilităţi de la sistemul de protecţie specială a copilului către sistemul de protecţie a persoanelor adulte cu dizabilităţi"

EMITENT: Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 583 din 10 iulie 2018
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 1.680 din 17 mai 2018, publicat în Monitorul oficial, Partea I, nr. 583 din 10 iulie 2018.
──────────
    ART. 1
    (1) Programul de interes naţional în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi „Înfiinţarea de servicii sociale de tip centre de zi, centre respiro/centre de criză şi locuinţe protejate în vederea dezinstituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi aflate în instituţii de tip vechi şi pentru prevenirea instituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi din comunitate“, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 798/2016, cu modificările ulterioare, finanţat de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, de către Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi, denumită în continuare Autoritatea finanţatoare, are ca scop dezvoltarea de servicii sociale care să conducă la participarea deplină a persoanelor cu dizabilităţi în societate.
    (2) Programul de interes naţional în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi „Înfiinţarea de servicii sociale în vederea asigurării tranziţiei tinerilor cu dizabilităţi de la sistemul de protecţie specială a copilului către sistemul de protecţie a persoanelor adulte cu dizabilităţi“, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 193/2018, finanţat de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, de către Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi, denumită în continuare Autoritatea finanţatoare, are ca scop dezvoltarea de servicii sociale care să conducă la participarea deplină a persoanelor cu dizabilităţi în societate.

    ART. 2
    (1) Direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti pot primi fonduri necesare finanţării proiectelor din cadrul programelor de interes naţional prevăzute la art. 1, denumite în continuare proiecte.
    (2) Proiectele pot fi realizate în nume propriu, în parteneriat cu alţi furnizori de servicii sociale, publici sau privaţi, acreditaţi în condiţiile legii, precum şi/sau cu unităţi administrativ-teritoriale.

    ART. 3
    Sunt finanţate proiectele ce corespund obiectivelor generale şi specifice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 798/2016, cu modificările ulterioare, precum şi prin Hotărârea Guvernului nr. 193/2018.

    ART. 4
    Serviciile sociale care urmează să fie dezvoltate prin proiecte, denumite în continuare obiective de investiţii, se realizează pe terenuri şi/sau construcţii, după caz, aflate în proprietatea publică sau privată a solicitanţilor sau în administrarea acestora, respectiv în proprietatea unităţii administrativ-teritoriale, în situaţia în care aceasta are calitatea de partener, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

    ART. 5
    (1) Obiectivele de investiţii care pot fi finanţate prin proiecte se încadrează, după caz, în una dintre următoarele categorii:
    a) construcţia/achiziţia/modernizarea/reabilitarea, dotarea, accesibilizarea de spaţii, pentru înfiinţarea de locuinţe protejate;
    b) modernizarea/reabilitarea, dotarea, accesibilizarea de spaţii, pentru înfiinţarea de centre de zi;
    c) construcţia/achiziţia/modernizarea/reabilitarea, dotarea, accesibilizarea de spaţii, pentru înfiinţarea de centre respiro sau centre de criză.

    (2) Proiectele care vizează înfiinţarea de servicii sociale de tip locuinţă protejată, conform alin. (1) lit. a), respectă raportul de la două la patru locuinţe protejate la un centru de zi.
    (3) Pot fi depuse proiecte care vizează:
    a) înfiinţarea de servicii sociale de tip centru de zi, conform alin. (1) lit. b), sau înfiinţarea de servicii sociale de tip centru respiro/centru de criză, conform alin. (1) lit. c), în cazul prevăzut la art. 1 alin. (1);
    b) înfiinţarea de servicii sociale de tip centru de zi, conform alin. (1) lit. b), în cazul prevăzut la art. 1 alin. (2).

    (4) Categoriile de lucrări pentru obiectivele de investiţii din domeniile specifice prevăzute la alin. (1) care se finanţează sunt: lucrări de construire, reparaţii capitale, transformări, consolidări, modificări, extinderi, reabilitări, modernizări şi reabilitare termică a construcţiilor aferente obiectivelor de investiţii propuse, precum şi dotarea şi accesibilizarea acestora, după caz.

    ART. 6
    (1) Finanţarea nerambursabilă a proiectelor se face exclusiv pe baza selecţiei publice de proiecte, organizată de către Autoritatea finanţatoare.
    (2) Etapele procedurii de selecţie sunt:
    a) publicarea anunţului de participare;
    b) publicarea pe site-ul propriu de către Autoritatea finanţatoare a Ghidului solicitantului programului de interes naţional;
    c) depunerea proiectelor la registratura Autorităţii finanţatoare;
    d) evaluarea proiectelor în funcţie de criteriile stabilite în Ghidul solicitantului programului de interes naţional;
    e) comunicarea rezultatelor;
    f) încheierea convenţiilor de finanţare nerambursabilă;
    g) publicarea anunţului de atribuire a convenţiei sau convenţiilor.


    ART. 7
    (1) Autoritatea finanţatoare publică anunţul de participare la selecţia publică de proiecte în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, într-un cotidian central şi pe site-ul propriu www.anpd.gov.ro. În anunţul de participare este menţionată data-limită pentru depunerea proiectelor.
    (2) Data-limită pentru depunerea proiectelor este de cel mult 90 de zile calendaristice de la data publicării anunţului de participare, conform prevederilor anunţului.
    (3) Data-limită pentru depunerea proiectelor prevăzută la alin. (2) poate fi modificată de către Autoritatea finanţatoare, dar nu cu mai puţin de 15 zile calendaristice înaintea datei publicării anunţului de participare, cu obligaţia includerii motivelor în anunţul de participare.
    (4) Autoritatea finanţatoare are dreptul de a lansa în orice moment o nouă procedură de selecţie de proiecte, în limita bugetului rămas neutilizat.

    ART. 8
    Numărul de solicitanţi la sesiunea de selecţie publică de proiecte nu este limitat.

    ART. 9
    Ghidul solicitantului pentru fiecare program de interes naţional, denumit în continuare Ghidul solicitantului, este aprobat prin decizie a conducătorului Autorităţii finanţatoare şi cuprinde în principal următoarele informaţii:
    a) informaţii generale privind Autoritatea finanţatoare;
    b) cerinţele minime de calificare solicitate de Autoritatea finanţatoare şi documentele care urmează să fie prezentate de solicitant pentru îndeplinirea cerinţelor respective;
    c) termenii de referinţă;
    d) instrucţiuni privind datele-limită care trebuie respectate şi formalităţile care trebuie îndeplinite;
    e) instrucţiuni privind modul de elaborare şi de prezentare a propunerii tehnice şi financiare;
    f) informaţii privind criteriile aplicate pentru atribuirea convenţiei de finanţare nerambursabilă;
    g) modelul convenţiei de finanţare nerambursabilă.


    ART. 10
    Autoritatea finanţatoare are dreptul, prin corrigendum, să completeze Ghidul solicitantului şi este obligată să comunice prin postarea pe site-ul propriu orice astfel de completare, aceasta din urmă fiind postată cu cel mult 8 zile calendaristice înainte de data-limită pentru depunerea proiectelor.

    ART. 11
    Proiectele se depun la Autoritatea finanţatoare, situată în Bucureşti, Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1, până la data-limită prevăzută în anunţul de participare, cu respectarea cerinţelor din Ghidul solicitantului.

    ART. 12
    (1) Componenţa nominală a comisiei de evaluare a proiectelor, denumită în continuare comisie, se stabileşte prin decizie a conducătorului Autorităţii finanţatoare.
    (2) Proiectele se deschid de către comisie în termen de 5 zile calendaristice de la data depunerii acestora la Autoritatea finanţatoare, fără a depăşi data-limită stabilită la art. 7 alin. (2).
    (3) Proiectele depuse sunt evaluate de comisie în termen de 20 de zile calendaristice de la data deschiderii acestora.
    (4) În cazuri temeinic motivate, Autoritatea finanţatoare poate prelungi perioada de evaluare cu cel mult 20 de zile calendaristice.
    (5) În cadrul procesului de evaluare, comisia poate solicita clarificări de la solicitanţi.
    (6) Departajarea proiectelor se realizează în baza punctajului obţinut conform criteriilor aplicate pentru atribuirea convenţiei de finanţare nerambursabilă, cuprinse în Ghidul solicitantului.
    (7) Comisia întocmeşte şi înaintează conducătorului Autorităţii finanţatoare, spre aprobare, raportul, în vederea atribuirii convenţiilor de finanţare nerambursabilă, precum şi cuantumul finanţării ce urmează a fi acordat pentru fiecare proiect, în limita fondurilor publice alocate în acest sens.
    (8) Rezultatul selecţiei se comunică în scris solicitanţilor, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data aprobării raportului comisiei şi publicării acestuia pe site-ul propriu, cu precizarea motivelor respingerii.
    (9) Depunerea contestaţiilor privind rezultatele selecţiei se poate face în cel mult 7 zile calendaristice de la data publicării raportului, urmând ca Autoritatea finanţatoare să le soluţioneze în cel mult 5 zile lucrătoare de la data-limită de depunere a contestaţiilor.
    (10) Soluţionarea contestaţiilor se realizează de o comisie de contestaţii a cărei componenţă nominală este aprobată prin decizie a conducătorului Autorităţii finanţatoare.
    (11) Rezultatul în urma soluţionării contestaţiilor se comunică în scris solicitanţilor, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data publicării raportului comisiei de contestaţii pe site-ul propriu.
    (12) Pentru fondurile necontractate, Autoritatea finanţatoare poate iniţia o nouă selecţie publică de proiecte.

    ART. 13
    (1) Autoritatea finanţatoare centralizează propunerile de proiecte declarate admise în cadrul selecţiei publice de proiecte şi în limita bugetară aprobată pentru această destinaţie şi întocmeşte lista de proiecte propuse spre finanţare. Lista proiectelor propuse spre finanţare se aprobă prin decizie a conducătorului Autorităţii finanţatoare.
    (2) După aprobare, lista cu obiectivele de investiţii care se finanţează se publică pe site-ul www.anpd.gov.ro
    (3) În baza deciziei prevăzute la alin. (1) teza a doua, Autoritatea finanţatoare, în calitate de finanţator, încheie convenţia de finanţare nerambursabilă cu solicitantul, în calitate de beneficiar.
    (4) Modelul-cadru al convenţiei de finanţare nerambursabilă se constituie anexă la Ghidul solicitantului.
    (5) Contribuţia beneficiarului la realizarea proiectului se exprimă în bani şi este de cel puţin 10% din valoarea finanţării nerambursabile solicitate de la Autoritatea finanţatoare.
    (6) În situaţia în care există surse de finanţare, altele decât cele ale Autorităţii finanţatoare şi ale solicitantului, solicitantul are obligaţia menţionării explicite a acestora, a destinaţiei fondurilor, precum şi a cuantumului resurselor atrase.

    ART. 14
    (1) Activităţile şi cheltuielile eligibile care urmează a fi finanţate prin convenţia de finanţare nerambursabilă sunt detaliate în Ghidul solicitantului. Acestea includ şi elaborarea documentaţiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investiţii din cadrul proiectului, întocmite în baza legislaţiei în vigoare.
    (2) Documentaţiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investiţii din cadrul proiectului prevăzut la alin. (1) sunt analizate de către Comisia tehnico-economică, constituită din reprezentanţi de specialitate tehnică şi/sau economică din instituţii publice cu competenţe în domeniu, care emite un aviz cu privire la soluţia tehnică şi economică şi formulează propuneri, după caz.
    (3) Comisia tehnico-economică funcţionează la sediul Autorităţii finanţatoare. Componenţa nominală şi regulamentul de funcţionare ale acesteia se aprobă prin decizie a conducătorului Autorităţii finanţatoare.

    ART. 15
    (1) Avizul emis de către Comisia tehnico-economică şi transmis beneficiarului de către Autoritatea finanţatoare stă la baza aprobării indicatorilor tehnico-economici prin hotărâre a consiliului local/judeţean.
    (2) În baza hotărârii consiliului local/judeţean prevăzute la alin. (1), respectiv aprobarea bugetului, în care se evidenţiază distinct cofinanţarea proiectului, se modifică în mod corespunzător decizia conducătorului Autorităţii finanţatoare privind lista de proiecte propuse spre finanţare şi convenţia de finanţare nerambursabilă.

    ART. 16
    (1) În derularea convenţiei de finanţare nerambursabilă, beneficiarul are obligaţia de a respecta prevederile legale în vigoare, în special cele cu privire la:
    a) etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice;
    b) achiziţionarea din fonduri publice de imobile, produse, lucrări sau servicii, procedura de achiziţie fiind cea prevăzută de legislaţia în vigoare privind achiziţiile publice;
    c) calitatea în construcţii.

    (2) Beneficiarul răspunde de organizarea procedurilor de achiziţie publică şi de derulare a contractelor aferente activităţilor din proiect, precum şi de modul de utilizare a sumelor potrivit destinaţiei pentru care au fost alocate.

    ART. 17
    (1) În baza convenţiei de finanţare nerambursabilă, beneficiarul transmite Autorităţii finanţatoare solicitarea privind transferul sumelor necesare pentru decontarea bunurilor şi/sau imobilelor achiziţionate, serviciilor prestate, lucrărilor executate, corespunzător cu graficele de execuţie ale livrării de bunuri, achiziţiei imobilelor, prestării serviciilor, execuţiei lucrărilor, după caz, întocmită conform Ghidului solicitantului.
    (2) Autoritatea finanţatoare analizează solicitarea beneficiarului şi verifică concordanţa cu prevederile convenţiei de finanţare nerambursabilă, procedând la transferul sumelor, în limita creditului bugetar anual al Autorităţii finanţatoare aprobat cu această destinaţie.
    (3) Dacă în urma verificării efectuate potrivit alin. (2) sunt necesare clarificări/completări, acestea se solicită în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării.

    ART. 18
    (1) În situaţiile în care Autoritatea finanţatoare, din lipsa creditelor bugetare, este în imposibilitate de a onora obligaţiile de plată prevăzute în convenţia de finanţare nerambursabilă, aceasta notifică corespunzător beneficiarul.
    (2) După primirea notificării prevăzute la alin. (1), beneficiarul dispune măsurile necesare evitării înregistrării de arierate, respectiv sistarea livrării de bunuri, prestării de servicii, execuţiei de lucrări sau continuarea acestora din surse proprii sau alte surse legal constituite.
    (3) În situaţia suplimentării creditelor bugetare, Autoritatea finanţatoare notifică beneficiarul cu privire la reluarea transferurilor de sume.
    (4) În cazul prevăzut la alin. (2) în care beneficiarul a decontat din surse proprii sau alte surse legal constituite sumele aferente contribuţiei de la bugetul de stat, acesta poate solicita în scris recuperarea sumelor de la Autoritatea finanţatoare, în limita convenţiei de finanţare nerambursabilă încheiate.
    (5) Solicitarea prevăzută la alin. (4) se întocmeşte conform modelului prevăzut în Ghidul solicitantului şi va fi însoţită de ordinul de plată, certificat pentru conformitate cu originalul, prin care se va face dovada efectuării plăţii de la bugetul local sau alte surse legal constituite.
    (6) Autoritatea finanţatoare transferă sumele solicitate în limita creditelor bugetare aprobate ulterior în buget cu această destinaţie.

    ART. 19
    (1) Pentru finanţarea cheltuielilor aferente convenţiei de finanţare nerambursabilă, beneficiarul deschide cont la Trezoreria Statului, cont în care vor fi transferate, prin ordin de plată, sumele aferente alocate de la bugetul de stat prin bugetul Autorităţii finanţatoare.
    (2) Beneficiarul asigură evidenţa alocării şi utilizării sumelor transferate în contul deschis la Trezoreria Statului şi răspunde, în condiţiile legii, de utilizarea acestora.

    ART. 20
    (1) Beneficiarul este responsabil pentru derularea eficientă a procesului de implementare a proiectului.
    (2) Beneficiarul are obligaţia să pună la dispoziţia Autorităţii finanţatoare, la solicitarea acesteia, toate documentele justificative privind derularea proiectului, răspunzând de realitatea, exactitatea şi legalitatea acestora, precum şi de sumele cheltuite în scopul pentru care au fost alocate.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016