Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 14 noiembrie 2002  privind miscarea personalului didactic din invatamantul preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 14 noiembrie 2002 privind miscarea personalului didactic din invatamantul preuniversitar

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 257 din 14 aprilie 2003
TITLUL I
Constituirea, încadrarea şi vacantarea posturilor/catedrelor din învãţãmântul preuniversitar, ca urmare a aplicãrii planului-cadru

ART. 1
(1) Constituirea posturilor/catedrelor din învãţãmântul preuniversitar se face pe baza planului-cadru de învãţãmânt, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 3.599/2002 privind aplicarea Curriculumului naţional în anul şcolar 2002-2003, Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.475/2002 , şi a planurilor de şcolarizare anuale propuse de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, cu respectarea prevederilor art. 7 şi ale <>art. 43-45 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic.
(2) Norma didactica de predare pentru personalul didactic din unitãţile de învãţãmânt cuprinde ore prevãzute în planul de învãţãmânt la disciplinele corespunzãtoare specializãrii sau specializãrilor înscrise pe diploma de licenta, de absolvire sau pe diploma/certificatul de absolvire a unor cursuri postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumãtate, aprobate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, în conformitate cu prevederile <>art. 1 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 103/1998 privind structura normei didactice în învãţãmântul preuniversitar, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 109/1999 , ale art. 7 şi ale <>art. 44 din Legea nr. 128/1997 .
(3) Norma personalului didactic din cluburile sportive şcolare se stabileşte în conformitate cu art. 43 lit. e) şi <>art. 45 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 . Norma didactica a profesorului/antrenorului este de 18 ore/saptamana (respectiv 16 ore pentru profesori cu gradul didactic I şi cu o vechime în învãţãmânt de peste 25 de ani). Aceasta norma se constituie conform Regulamentului de organizare şi funcţionare a cluburilor sportive şcolare, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.035/2001 .
(4) Norma didactica a personalului didactic din centre, cabinete şcolare şi interşcolare de asistenta psihopedagogicã se stabileşte potrivit prevederilor art. 43 lit. e) şi <>art. 45 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 şi conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 103/1998 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 109/1999 . Cadrele didactice încadrate la centre, cabinete şcolare şi interşcolare de asistenta psihopedagogicã desfãşoarã în şcoala obligaţia de norma în specialitate la catedra, conform prevederilor art. 19 din Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea centrului judeţean de asistenta psihopedagogicã şi a cabinetelor interşcolare de asistenta psihopedagogicã, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 4.683/1998 .
(5) În învãţãmântul primar limbile strãine şi religia sunt predate de invatatorul clasei, conform <>art. 44 alin. (4) din Legea nr. 128/1997 , dacã face dovada calificãrii prin diploma de studii/atestatul eliberat de colegiul/liceul pedagogic pentru limba moderna sau, respectiv, avizul cultelor pentru religie, validat de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
(6) În unitatea de învãţãmânt în care nu exista personal de specialitate consiliul de administraţie al şcolii decide care dintre invatatorii atestaţi pentru predarea unei limbi strãine sau a religiei pot preda şi la alte clase din ciclul primar, dupã consultarea şefului comisiei metodice/de catedra. Orele suplimentare se plãtesc în sistem de plata cu ora.
(7) Cultura civicã intra în norma personalului didactic cu una dintre specializãrile: filozofie-istorie, filozofie, istorie, drept, pedagogie, pedagogie/psihologie, sociologie, psihosociologie, psihosociopedagogie, comunicare şi relaţii publice, ştiinţe politice, administraţie publica.
(8) La clasele cu predare intensiva limbile strãine se predau cu clasa intreaga.
(9) Ora din trunchiul comun, de la aria curriculara "Consiliere şi orientare" la clasele V-VIII, la clasele IX-XII, filiera tehnologicã şi învãţãmântul profesional, reprezintã ora de dirigentie, care se înscrie obligatoriu în schema orara a claselor, dar nu se cuprinde în norma didactica de predare a cadrului didactic, în conformitate cu <>art. 45 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 .
(10) Dirigentia, la formele de învãţãmânt seral şi fãrã frecventa, nu intra în norma didactica de predare, în conformitate cu Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.269/2000 . Excepţie face dirigentia de la clasele de învãţãmânt seral cuprinse în programul "A doua sansa", aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.473/2001 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 4.231/1999 şi a Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.269/2000 .
(11) Personalul didactic de conducere, îndrumare şi control, conform Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 4.409/1998 , nu poate avea incluse în norma didactica de predare ore de consiliere şi orientare şi nici ore de dirigentie.
(12) Disciplina "Informatica" intra în norma personalului didactic cu una dintre specializãrile: informatica, matematica-informatica, automatica şi calculatoare, cibernetica, informatica aplicatã, inginerie electrica şi calculatoare. Disciplinele: tehnologia informatiei, informatica - tehnologia informatiei, informatica - tehnologii asistate de calculator din învãţãmântul liceal şi disciplinele: tehnologia prelucrãrii informatiei, elemente de informatica aplicatã şi informatica aplicatã din învãţãmântul profesional intra în norma personalului didactic cu una dintre specializãrile: informatica, matematica-informatica, automatica şi calculatoare, cibernetica, tehnologia informatiei, conducere cu calculatorul, informatica economicã, automatica şi informatica economicã, calculatoare, informatica aplicatã, cibernetica şi previziune economicã, cibernetica şi informatica economicã, roboti industriali, mecatronica, inginerie electrica şi calculatoare, informatizarea şi conducerea proceselor cu calculatorul. Disciplina "Informatica - tehnologii asistate de calculator" din cadrul profilului servicii intra în norma personalului didactic cu una dintre specializãrile: informatica economicã, informatica managerialã, contabilitate şi informatica de gestiune, automatica şi informatica economicã, cibernetica şi informatica economicã.
(13) Posturile didactice din învãţãmântul special pot fi ocupate de cadrele didactice care îndeplinesc prevederile <>art. 7 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 .
(14) Disciplina "Educaţie tehnologicã" la clasele V-VIII poate fi predatã de absolvenţi ai învãţãmântului superior tehnic, silvic, economic, agricol sau de absolvenţi ai programelor de conversie universitarã sau postuniversitarã cu durata de cel puţin un an şi jumãtate, aprobate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii în baza prevederilor <>art. 161 alin. (2) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã.
(15) a) Disciplinele tehnologice la clasele IX-XII/XIII de la filiera teoreticã şi vocationala pot fi predate de absolvenţi ai învãţãmântului superior tehnic, silvic, economic şi agricol.
b) Disciplinele tehnologice de la filiera tehnologicã din structura învãţãmântului liceal pot fi predate de absolvenţi ai învãţãmântului superior tehnic/economic de lungã durata, precum şi de absolvenţi cu studii academice postuniversitare în domeniul stiintelor tehnice, cu diploma de studii aprofundate de masterat, doctorat sau studii postuniversitare de specializare cu durata de cel puţin un an şi jumãtate, cu îndeplinirea condiţiilor prevãzute la <>art. 68 din Legea nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
c) Disciplinele tehnologice din învãţãmântul profesional pot fi predate de absolvenţii învãţãmântului superior prevãzuţi la lit. a) şi b), precum şi de absolvenţi ai învãţãmântului superior tehnic de scurta durata.
d) Disciplina "Educaţie tehnologicã" la clasele V-VIII se va preda cu clasa intreaga.
e) Cadrele didactice titularizate pana la data de 1 septembrie 2000 pe o catedra de "Educaţie tehnologicã", care nu îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. (14), sunt obligate ca în termen de 2 ani începând cu 1 septembrie 2002 sa urmeze cursuri de abilitare curriculara pentru "Educaţie tehnologicã", avizate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi organizate de universitãţi sau de casa corpului didactic, conform prevederilor <>art. 33 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. În toatã aceasta perioada aceste cadre didactice sunt considerate cadre didactice calificate.
f) Începând cu anul şcolar 2003-2004 cadrele didactice cu studii medii titularizate pe o catedra de "Educaţie tehnologicã" sau "Pregãtire practica" sunt obligate sa îşi completeze studiile într-o forma de pregãtire universitarã. În perioada completãrii studiilor cadrele didactice menţionate mai sus care se afla într-o forma de pregãtire universitarã sunt considerate calificate. Începând cu anul şcolar 2003-2004 cadrele didactice cu studii medii titularizate pe o catedra de "Educaţie tehnologicã" sau "Pregãtire practica", care nu se afla într-o forma de pregãtire universitarã, sunt considerate necalificate şi retribuite corespunzãtor.
(16) În învãţãmântul postliceal încadrarea pe discipline/module se face în conformitate cu dispoziţiile <>art. 7 alin. (1) lit. (e) din Legea nr. 128/1997 .
(17) Pregãtirea practica poate fi predatã de:
a) cadre didactice care îndeplinesc condiţia prevãzutã la <>art. 7 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 128/1997 ;
b) cadre didactice care îndeplinesc condiţia prevãzutã la <>art. 7 alin. (1) lit. d) şi e) din Legea nr. 128/1997 , în condiţiile efectuãrii unui stagiu de cel puţin 3 ani în domeniu (producţie, învãţãmânt). Cadrele didactice care se încadreazã în aceasta categorie sunt considerate personal didactic calificat, dacã profilul şi specialitatea la care sunt încadrate cu ore de pregãtire practica coincid cu specializarea/specializãrile de pe diploma de studii;
c) categoriile de cadre didactice prevãzute la lit. a) şi b) trebuie sa îndeplineascã condiţia prevãzutã la <>art. 68 din Legea nr. 84/1995 , republicatã.
(18) a) La disciplina "Pregãtire practica" încadrarea cadrelor didactice se face în funcţie de modul de organizare a acestei activitãţi pe niveluri de învãţãmânt. În învãţãmântul liceal - filiera tehnologicã, învãţãmântul profesional - şcoala profesionalã şi de ucenici, pregãtirea practica organizatã în sãptãmâni comasate şi pregãtirea practica desfasurata în laboratorul tehnologic se efectueazã cu clasa intreaga, cu asigurarea unui loc de munca echipat corespunzãtor pentru fiecare elev, cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 3.599/2002 . Pregãtirea practica curenta poate fi organizatã în formula comasata, cu clasa intreaga, în funcţie de condiţiile specifice fiecãrei unitãţi şcolare.
b) Pregãtirea practica organizatã în sãptãmâni comasate se efectueazã la agenţi economici sau în atelierele proprii, dacã acestea sunt dotate corespunzãtor.
c) Fac excepţie de la prevederile lit. a) şi b) cele 75 de unitãţi şcolare cuprinse în programul PHARE VET RO 9405, care organizeazã învãţãmânt profesional în cadrul cãruia pregãtirea practica se organizeazã pe grupe şi se desfãşoarã în aceeaşi unitate.
ART. 2
Nu se constituie norme didactice vacante din ore opţionale în vederea ocupãrii prin concursul naţional unic de titularizare.
ART. 3
Proiectul de încadrare se avizeazã de consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt respective şi se înainteazã spre verificare şi validare comisiei de mobilitate a personalului didactic de la Inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti (I.S.J./I.S.M.B.).
ART. 4
Constituirea posturilor/catedrelor, inclusiv plata cu ora şi cumul pentru titulari, se realizeazã avându-se în vedere asigurarea cu prioritate a continuitãţii activitãţii didactice de predare la aceleaşi grupe sau clase de elevi.
ART. 5
În învãţãmântul gimnazial din mediul rural norma didactica de predare a personalului didactic titular se poate constitui, în mod excepţional, şi din ore din planul de învãţãmânt, cu menţinerea drepturilor salariale şi cu acordul cadrului didactic.
ART. 6
Directorul unitãţii de învãţãmânt poate propune pentru personalul didactic titular la unitatea respectiva întregirea catedrei/postului constituite/constituit la alta/alte unitate/unitãţi de învãţãmânt, cu acordul cadrului didactic.
ART. 7
În cazul în care în unitatea de învãţãmânt exista cadre didactice titulare pentru care nu se pot constitui catedre potrivit art. 1, completarea normei didactice de predare se face prin decizie a inspectorului şcolar general pe un an şcolar, cu acordul cadrului didactic, dupã cum urmeazã:
1. cu ore la specializarea/specializãrile pe care cadrele didactice au dreptul sa le predea, potrivit <>art. 44 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 , conform metodologiei privind încadrarea personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar, ca urmare a aplicãrii planului-cadru de învãţãmânt;
2. cu ore de la alte discipline din aria curriculara/discipline consemnate în foaia matricola cu nota, disponibile la nivelul unitãţii de învãţãmânt, în cazul în care exista o jumãtate de norma în specialitate;
3. prin realizarea de catedre combinate la liceu şi gimnaziu, din ore la specializarea principala din diploma de studii, la liceu, şi din ore la specializarea principala sau secundarã, la gimnaziu şi şcoala profesionalã sau de ucenici, în limitele aceluiaşi regim de mediu, în unitãţi de învãţãmânt echivalente sau într-o treapta inferioarã de învãţãmânt;
4. din ore de specialitate de la doua sau trei unitãţi de învãţãmânt de acelaşi nivel, apropiate, din aceeaşi localitate (sector, municipiul Bucureşti).
ART. 8
În cazul existenţei a doua sau mai multe cadre didactice titulare la aceeaşi specialitate, pentru stabilirea personalului didactic cãruia i se completeazã norma didactica conform prevederilor art. 7 se aplica criteriile de punctaj de la restrangerile de activitate. Fac excepţie cadrele didactice care se încadreazã în prevederile <>art. 13 alin. (4) lit. c) din Legea nr. 128/1997 .
ART. 9
(1) Dupã încadrarea titularilor din fiecare unitate de învãţãmânt, inspectorul cu evidenta şi promovarea personalului didactic propune completarea normei didactice pentru titularii cãrora nu li s-a putut realiza norma didactica în unitatea de învãţãmânt în care funcţioneazã, potrivit prevederilor art. 7 pct. 1, 2, 3 şi 4.
(2) Completarea normei didactice se aproba de comisia de mobilitate a personalului didactic de la inspectoratul şcolar.
(3) Completarea normei didactice se face cu acordul cadrului didactic, pe durata unui an şcolar, la unitãţi de învãţãmânt de acelaşi nivel şi din aceeaşi localitate/ sector/sau localitãţi apropiate, prin decizie a inspectorului şcolar general.
ART. 10
(1) Declararea posturilor vacante se face dupã încadrarea titularilor pe posturile/catedrele de baza, soluţionarea restrangerilor de activitate şi încadrarea titularilor pe posturi/catedre în cumul sau plata cu ora.
(2) Titularii care în momentul constituirii posturilor/ catedrelor au solicitat ore în plata cu ora sau cumul nu pot renunţa la acestea decât în mod justificat prin acte doveditoare. Posturile/catedrele/orele care s-au eliberat în urma situaţiei de mai sus vor fi comunicate I.S.J./I.S.M.B.
(3) Posturile/catedrele vacante disponibile sunt scoase la concurs pentru titularizare sau suplinire.
ART. 11
(1) Listele cuprinzând posturile/catedrele declarate vacante se afişeazã la inspectoratele şcolare cu cel puţin 30 de zile înaintea declansarii acţiunilor prevãzute la <>art. 10 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 .
(2) Directorul fiecãrei unitãţi şcolare poarta intreaga responsabilitate pentru vacantarea posturilor proprii şi are obligaţia de a afişa toate posturile/catedrele vacante, dupã aprobarea de cãtre consiliul de administraţie al I.S.J./I.S.M.B.
(3) În cazul în care se vor constata nereguli în legatura cu vacantarea posturilor/catedrelor, persoanele vinovate vor rãspunde administrativ-disciplinar, civil sau penal, dupã caz.

TITLUL II
Organizarea şi desfãşurarea pretransferarii şi transferãrii personalului didactic titular, disponibilizat prin restrangere de activitate sau prin restructurarea reţelei şcolare

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 12
Pretransferarea şi transferarea pentru restrangere de activitate a personalului didactic titular se organizeazã în baza prevederilor art. 9, ale art. 10 alin. (1) lit. a) şi b), ale <>art. 13 şi 18 din Legea nr. 128/1997 , cu respectarea prevederilor <>art. 15 din Legea nr. 84/1995 , republicatã.
ART. 13
(1) La sesiunea de ocupare a posturilor didactice prin pretransferare şi transferare pentru restrangere de activitate sau prin restructurarea reţelei şcolare participa numai cadrele didactice titulare din unitãţile de învãţãmânt de stat.
(2) Cadrele didactice titulare care se încadreazã în prevederile <>art. 101 şi 106 din Legea nr. 128/1997 nu intra în restrangere de activitate.
ART. 14
Pretransferarea şi transferarea prin restrangere de activitate sau prin restructurarea reţelei şcolare se realizeazã în baza prevederilor <>art. 7 şi 44 din Legea nr. 128/1997 .

CAP. 2
Condiţii de realizare a pretransferarii şi transferãrii personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar, disponibilizat prin restrangere de activitate sau prin restructurarea reţelei şcolare

SECŢIUNEA 1
Condiţii generale

ART. 15
(1) Personalul didactic titular în unitãţi de învãţãmânt din mediul rural poate participa la sesiunea de pretransferare, la cerere sau pentru apropiere de domiciliu în aceeaşi localitate ori în localitatea de domiciliu. Personalul didactic titular în unitãţi de învãţãmânt din mediul urban poate participa la sesiunea de pretransferare, la cerere sau pentru apropiere de domiciliu, în cadrul aceleiaşi localitãţi sau în mediul rural.
(2) Pretransferarea personalului didactic se poate realiza şi prin schimb de posturi, pe baza consimţãmântului scris al solicitanţilor, care au domiciliul stabil în localitatea din mediul rural unde se transfera sau în aceeaşi localitate.
ART. 16
(1) În cazul restrângerii activitãţii unei unitãţi de învãţãmânt se respecta prevederile <>art. 13 alin. (4) din Legea nr. 128/1997 .
(2) În cazul restrângerii activitãţii unei unitãţi de învãţãmânt se renunţa, în ordine, la:
a) activitatea prestatã prin cumul, prin plata cu ora sau prin suplinire;
b) activitatea prestatã de personalul didactic care îndeplineşte condiţiile legale de pensionare;
c) activitatea prestatã de personalul didactic care solicita plecarea din unitate pe motivul restrângerii postului în specialitate.
ART. 17
(1) Pretransferarea şi transferarea personalului didactic pentru restrangere de activitate sau prin restructurarea reţelei şcolare se realizeazã în limitele aceluiaşi regim de mediu (respectiv în aceeaşi localitate urbana, sau rural-rural ori din mediul urban în mediul rural) în unitãţi de învãţãmânt echivalente sau într-o treapta inferioarã de învãţãmânt.
(2) Prin unitãţi de învãţãmânt echivalente, în sensul prezentei metodologii, se înţelege:
a) învãţãmânt preşcolar: grãdiniţe şi grãdiniţe speciale;
b) învãţãmânt primar: clasele I-IV, învãţãmânt special;
c) învãţãmânt gimnazial: clasele V-VIII, învãţãmânt special, şcoli speciale, Palatul Naţional al Copiilor, palate şi cluburi ale copiilor şi elevilor;
d) învãţãmânt profesional/ucenici şi profesional special;
e) învãţãmânt liceal: clasele IX-XII/XIII, cluburi sportive şcolare.

SECŢIUNEA a 2-a
Condiţii specifice

ART. 18
(1) Cadrele didactice din unitãţile de învãţãmânt gimnazial sau profesional/ucenici, care intra în restrangere de activitate în sesiunea de transfer prin restrangere de activitate, se pot transfera la o unitate de învãţãmânt liceal, inclusiv grup şcolar, unitate de învãţãmânt cu clasele I-XII/XIII sau V-XII/XIII, dacã exista o catedra vacanta publicatã, numai pe o catedra din învãţãmântul gimnazial - clasele V-VIII sau numai pe o catedra din învãţãmântul profesional/ucenici.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) decizia de transfer cuprinde în mod obligatoriu, în scris, menţiunea nivelului de învãţãmânt pentru care s-a fãcut transferul. Dacã pentru catedra opteazã un cadru didactic dintr-o unitate de învãţãmânt liceal, nu se menţioneazã în decizia de transfer nivelul de învãţãmânt.
(3) Maistrii instructori titulari în învãţãmântul gimnazial pe catedra de educaţie tehnologicã, care intra în restrangere de activitate, se pot transfera pe o catedra de pregãtire practica în învãţãmântul profesional (şcoala profesionalã şi şcoala de ucenici).

CAP. 3
Organizarea şi desfãşurarea acţiunii de pretransferare şi transferare pentru restrangere de activitate

ART. 19
(1) Pretransferarea şi transferarea pentru restrangere de activitate a personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar de stat se organizeazã la nivelul I.S.J./I.S.M.B. de cãtre comisia de mobilitate a personalului didactic, numita prin decizie a inspectorului şcolar general. Comisia de mobilitate a personalului didactic are urmãtoarea componenta:
a) preşedinte - inspector şcolar general adjunct;
b) vicepreşedinte - inspector cu selecţia, evidenta şi promovarea personalului didactic sau director al unui liceu;
c) secretar - inspector cu atribuţii referitoare la selecţia, evidenta şi promovarea personalului didactic/inspector şcolar de specialitate;
d) membri - inspectori şcolari de specialitate/inspectori şcolari, profesori metodişti, câte unul pentru fiecare specialitate;
e) un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii - cu statut de observator.
(2) Reprezentanţii sindicatelor judeţene/ale sectoarelor municipiului Bucureşti, desemnaţi de federaţiile sindicale din învãţãmânt semnatare ale Contractului colectiv de munca unic la nivel de ramura învãţãmânt, participa ca observatori la lucrãrile comisiei. În aceasta calitate au acces la documentele comisiei de mobilitate a personalului didactic, au dreptul de a semnala preşedintelui acesteia eventualele nerespectari ale prevederilor legale şi semneazã împreunã cu membrii comisiei documentele finale.
ART. 20
Listele cuprinzând posturile didactice vacante pentru etapa de pretransferare şi transferare prin restrangere de activitate se realizeazã de cãtre comisia de mobilitate a personalului didactic, se valideazã de cãtre consiliul de administraţie al I.S.J./I.S.M.B.; listele se aduc la cunostinta persoanelor interesate, cu 30 de zile înaintea declansarii procedurilor de transferare, prin afişarea la inspectoratele şcolare şi la unitãţile de învãţãmânt respective, precum şi pe Internet, conform prevederilor <>art. 10 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 ; listele cuprind menţiunile prevãzute în anexa nr. 1; în presa centrala şi localã se vor publica numãrul total de posturi şi locul de afişare a listei. Concomitent cu listele conţinând posturile/catedrele care intra în restrangere de activitate se afişeazã şi listele cuprinzând cadrele didactice care se transfera prin restrangere de activitate.
ART. 21
Posturile devenite vacante în timpul sesiunii de pretransferare se includ în lista posturilor vacante şi se pot ocupa de personalul participant la aceasta sesiune, cu excepţia posturilor de la unitãţile de învãţãmânt în care exista restrangeri de activitate la specialitatea respectiva, dovedite prin adrese emise de conducerea unitãţii de învãţãmânt.
ART. 22
Pentru posturile/catedrele didactice din învãţãmântul alternativ, cadrele didactice care participa la sesiunea de pretransferare şi transferare ca urmare a restrângerii de activitate sau prin restructurarea reţelei şcolare vor anexa la cererea de înscriere documentul care atesta parcurgerea modulului de pedagogie specifica, eliberat de federaţiile, asociaţiile, centrele care organizeazã alternative educaţionale în România (Waldorf, Step by Step, Montessori, Freinet, Planul Jena etc.).
ART. 23
Pentru pretransferare şi transferare ca urmare a restrângerii de activitate sau prin restructurarea reţelei şcolare, personalul didactic titular în învãţãmântul preuniversitar depune la I.S.J./I.S.M.B. o cerere-tip, elaborata de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, însoţitã de documentele menţionate în aceasta, şi o adeverinta eliberata de conducerea unitãţii de învãţãmânt unde este titular, în care sa se menţioneze cauzele pentru care postul/catedra a ajuns în aceasta situaţie.
ART. 24
Persoanele cu studii superioare care s-au titularizat în învãţãmânt pe posturi de educatori/învãţãtori conform <>Legii nr. 6/1969 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile ulterioare, şi care nu sunt absolvente de liceu pedagogic pot participa la sesiunea de transferãri pentru restrangere de activitate pentru ocuparea unui/unei post/catedre corespunzãtor/corespunzãtoare specializãrii dobândite prin studii numai în învãţãmântul gimnazial, profesional şi de ucenici.
ART. 25
Soluţionarea cererilor de transferare pentru restrangere de activitate se face în urmãtoarea ordine:
a) restrangere de activitate în cadrul unitãţii de învãţãmânt;
b) restrangere de activitate la nivelul aceleiaşi localitãţi;
c) restrangere de activitate la nivelul aceluiaşi judeţ/municipiului Bucureşti;
d) restrangere de activitate la unitãţi de învãţãmânt din alte judeţe.
ART. 26
(1) Restrangerea de activitate în cadrul unitãţii de învãţãmânt se soluţioneazã prin transferarea cadrelor didactice titulare pe o alta catedra în aceeaşi unitate de învãţãmânt, conform specializãrilor obţinute prin studii.
(2) În situaţia în care restrangerea de activitate nu poate fi soluţionatã în cadrul unitãţii de învãţãmânt, fiind vizate doua sau mai multe cadre didactice de aceeaşi specialitate, se vor aplica prevederile <>art. 13 alin. (5) din Legea nr. 128/1997 .
ART. 27
(1) Ierarhizarea cadrelor didactice care participa la sesiunile de pretransferare şi transferare prin restrangere de activitate sau prin restructurarea reţelei şcolare se face pe baza punctajului rezultat din evaluarea activitãţii conform <>art. 13 alin. (5) din Legea nr. 128/1997 , pe baza criteriilor menţionate în anexa nr. 2.
(2) Pentru soluţionare, comisia de mobilitate a personalului didactic analizeazã cererile de pretransferare şi transferare ale solicitanţilor şi hotãrãşte modalitatea de soluţionare, în prezenta acestora, în şedinţa publica organizatã la data prevãzutã în calendarul miscarii personalului didactic.
(3) Repartizarea pe posturi didactice se face în ordinea descrescãtoare a punctajului obţinut prin evaluarea activitãţii. Opţiunea se exprima în scris, conform cererii-tip, şi se consemneazã în procesul-verbal al comisiei de mobilitate a personalului didactic, cu certificare prin semnatura solicitantului sau a împuternicitului, acesta din urma prezentând procura notarialã.
(4) În cazul în care sunt doua sau mai multe cadre didactice care participa la sesiunea de pretransferare şi opteazã pentru acelaşi/aceeaşi post/catedra, postul/catedra va fi ocupat/ocupatã în urma participãrii solicitanţilor la concursul naţional unic.
(5) Cadrul didactic care nu participa la şedinţa publica de soluţionare a pretransferarilor şi transferarilor prin restrangere de activitate are dreptul sa desemneze, prin procura specialã, un împuternicit care sa îi reprezinte interesele. În cazul în care cadrul didactic nu este prezent personal sau printr-un împuternicit la şedinţa publica de soluţionare a pretransferarilor, cererea acestuia nu va fi soluţionatã. În cazul în care cadrul didactic nu este prezent personal sau printr-un împuternicit la şedinţa publica de transferare prin restrangere de activitate, comisia de mobilitate a personalului didactic îi atribuie din oficiu un post sau o catedra din lista afişatã. În cazul în care cadrul didactic refuza sa opteze pentru un post sau o catedra din lista publicatã, acesta îşi va pierde statutul de titular conform art. 130 alin. (1) lit. a) din Codul muncii.
ART. 28
Contestaţiile se depun la inspectoratul şcolar în termen de doua zile lucrãtoare de la comunicarea hotãrârii comisiei de mobilitate a personalului didactic şi se soluţioneazã de cãtre consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, în termen de 5 zile de la înregistrarea acestora, cu respectarea prevederilor art. 11 alin. (6) şi ale <>art. 13 alin. (5) din Legea nr. 128/1997 . Hotãrârea comisiei de contestaţii rãmâne definitiva.
ART. 29
Dupã soluţionarea contestaţiilor inspectorul şcolar general emite decizia de pretransferare sau transferare prin restrangere de activitate, cu precizarea postului/catedrei didactic/didactice şi a nivelului de învãţãmânt, cu excepţiile prevãzute de prezenta metodologie.
ART. 30
Pretransferarea şi transferarea prin restrangere de activitate a cadrelor didactice care solicita post în palatele şi cluburile copiilor se organizeazã şi se desfãşoarã conform prezentei metodologii şi cu susţinerea unei probe practice/orale eliminatorii, în profilul postului didactic (conform art. 20 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a palatelor şi cluburilor copiilor, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.425/1998 ); proba se susţine în aceleaşi condiţii ca la ocuparea posturilor/catedrelor vacante prin concursul naţional unic. Constituirea posturilor trebuie sa se facã ţinându-se cont de solicitarile elevilor şi, pe cat posibil, profilul acestora sa permitã ocuparea lor cu profesori calificaţi. Schimbarea profilului unui astfel de post se poate face numai cu acordul conducerii I.S.J./I.S.M.B.
ART. 31
Nerespectarea prevederilor <>Legii nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legii nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentei metodologii atrage sancţionarea administrativdisciplinara, civilã sau penalã, potrivit gravitatii faptei.

TITLUL III
Organizarea şi desfãşurarea concursului naţional unic pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante/rezervate în învãţãmântul preuniversitar

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 32
Prezentul titlu cuprinde norme de organizare a concursului naţional unic pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante/rezervate în învãţãmântul preuniversitar de stat, în conformitate cu dispoziţiile <>art. 154 alin. (1), (2), (3) şi (5) din Legea nr. 84/1995 , republicatã, şi ale <>art. 42 şi 45 din Legea nr. 128/1997 .
ART. 33
(1) Concursul naţional unic pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante/rezervate în învãţãmântul preuniversitar de stat consta în probe scrise tip "grila", potrivit prevederilor <>art. 9 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 128/1997 , elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii în conformitate cu programa pentru examenul de definitivare în învãţãmânt, în specialitatea postului didactic respectiv. Proba scrisã cuprinde ponderea de doua treimi subiecte din specialitate şi o treime subiecte din metodica predãrii specialitatii respective.
(2) Pentru proba scrisã se stabilesc de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii variante de subiecte din care se aleg, prin tragere la sorţi, numãrul subiectului probei scrise şi numãrul subiectelor de rezerva.
ART. 34
(1) La concursul naţional unic pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante/rezervate în învãţãmântul preuniversitar de stat au dreptul sa participe persoanele care îndeplinesc condiţiile de studii prevãzute la <>art. 7 din Legea nr. 128/1997 .
(2) Ocuparea posturilor/catedrelor vacante/rezervate din învãţãmântul preuniversitar se face numai prin concurs naţional unic cu probe scrise.
(3) Repartizarea candidaţilor care au obţinut minimum media 5 (cinci) la concursul naţional unic de ocupare a posturilor/catedrelor se face computerizat, în ordinea descrescãtoare a mediilor, corespunzãtor optiunilor candidaţilor.
(4) Candidaţii care au obţinut la concursul naţional unic minimum media 7 (şapte) se pot titulariza pe posturi/catedre vacante în limita numãrului de posturi/catedre din lista afişatã pentru concurs.
(5) Candidaţii care au obţinut minimum media 5 (cinci) la concursul naţional unic pot opta pentru încadrarea prin suplinire pe un post/catedra vacant/rezervat publicat în lista posturilor, încheind contract pe perioada determinata corespunzãtor perioadei de viabilitate a postului, respectiv pana la revenirea titularului, cu emiterea deciziei anual.
(6) Candidaţii care au obţinut note sub 5 (cinci) nu vor fi repartizaţi în învãţãmântul preuniversitar pe posturi/catedre vacante/rezervate. În cazul în care sunt cadre didactice titulare aflate în situaţia de mai sus, inspectoratul şcolar va efectua evaluarea acestora.
(7) În învãţãmântul gimnazial se pot constitui catedre compuse din ore în doua sau mai multe unitãţi de învãţãmânt cu un singur rând de clase sau din mediul rural, cu respectarea prevederilor <>art. 44 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 .
(8) Cadrul didactic titular prezentat la concursul naţional unic care nu ocupa post/catedra sau ocupa prin detaşare post/catedra îşi pãstreazã calitatea de titular în unitatea de învãţãmânt din care provine, cu excepţia cadrelor didactice prevãzute la art. 27 alin. (5).
ART. 35
În cazul mediilor egale obţinute la concursul naţional unic departajarea candidaţilor, absolvenţi cu studii superioare, se face pe baza mediei dintre media anilor de studii şi media examenului de licenta/examenului de stat. Pentru absolvenţii liceelor pedagogice/şcolilor echivalente şi ai şcolilor postliceale departajarea se face pe baza mediei anilor de studii şi a mediei examenului de bacalaureat. Dacã egalitatea se menţine, are prioritate candidatul cu domiciliul stabil în localitatea unde se afla postul vacant/rezervat.

CAP. 2
Înscrierea candidaţilor şi disciplinele de concurs

ART. 36
Cererea de înscriere la concursul naţional unic, însoţitã de copii de pe documentele solicitate, se înregistreazã la comisiile judeţene de concurs din cadrul inspectoratelor şcolare în a cãror raza teritorialã se afla posturile didactice vacante/rezervate, conform graficului prevãzut în anexa nr. 6. Actele de studii se depun în copie legalizatã, iar celelalte documente sunt certificate, pentru conformitate cu originalul, de cãtre un membru al comisiei judeţene de concurs. La cererea de înscriere candidaţii titulari anexeazã o adeverinta care justifica viabilitatea postului propriu.
ART. 37
Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate din învãţãmântul alternativ candidaţii anexeazã la cererea de înscriere la concurs avizul privind parcurgerea modulului de pedagogie specifica, eliberat de federaţiile, asociaţiile, centrele care organizeazã alternative educaţionale în România (Waldorf, Step by Step, Montessori, Freinet, Planul Jena etc.).
ART. 38
Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate la disciplina religie, disciplinele teologice, precum şi pentru posturile didactice de la seminariile/liceele teologice, candidaţii anexeazã la cererea de înscriere la concurs avizul cultului respectiv care a semnat Protocolul cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
ART. 39
(1) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate, constituite din activitãţi specifice "cercurilor în domeniul tehnico-ştiinţific şi cultural artistic" din palatele şi cluburile copiilor, se pot înscrie la concurs persoanele care îndeplinesc condiţiile de studii prevãzute la art. 7 alin. (3) şi la <>art. 44 alin. (5) din Legea nr. 128/1997 .
(2) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate din palatele şi cluburile copiilor se pot înscrie la concurs absolvenţi ai învãţãmântului superior de lungã/scurta durata şi învãţãtori/institutori, având specializarea în profilul posturilor/catedrelor constituite din cercuri în domeniul tehnico-ştiinţific. Proba scrisã se susţine din programa de definitivat pentru specializarea/specializãrile înscrise pe diploma de studii. Candidaţii care opteazã pentru un post de la palatele şi cluburile copiilor vor susţine în prealabil o proba de aptitudini eliminatorie, specifica profilului de activitate pe care urmeazã sa o realizeze în cercurile din palatele şi cluburile copiilor (conform art. 20 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a palatelor şi cluburilor copiilor, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.425/1998 ).
ART. 40
Pentru ocuparea posturilor de profesori consilieri de la centrul judeţean de asistenta psihopedagogicã sau de la cabinetele interşcolare se pot înscrie la concurs absolvenţi ai facultãţilor de psihologie, sociologie, pedagogie, precum şi absolvenţi ai facultãţilor de filozofie-istorie, promotiile 1978-1989, care fac dovada ca au fost în grupele pentru psihologie, pedagogie, sociologie. Proba scrisã se susţine din programa de definitivat pentru specializarea/specializãrile înscrisã/înscrise pe diploma de studii.
ART. 41
(1) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor vacante/rezervate se pot înscrise la concurs absolvenţi de învãţãmânt superior de lungã/scurta durata care au înscrise pe diploma specializãrile corespunzãtoare posturilor/catedrelor respective. Pentru aceste posturi/catedre proba se susţine în specialitatea postului/catedrei, dupã programa pentru examenul de definitivare în învãţãmânt.
(2) Pentru posturile didactice de educator/educatoare proba scrisã se susţine la limba şi literatura romana şi la metodica activitãţii instructiv-educative din învãţãmântul preşcolar, dupã programa pentru examenul de definitivare în învãţãmânt.
(3) Pentru posturile didactice de invatator/institutor proba scrisã se susţine la limba şi literatura romana şi la metodica predãrii acesteia, dupã programa pentru examenul de definitivare în învãţãmânt.
ART. 42
(1) Pentru disciplinele socioumane, deoarece nu se pot constitui catedre dintr-o singura disciplina, profilul acesteia se stabileşte în funcţie de numãrul dominant de ore.
(2) Proba scrisã cuprinde subiecte din programa de definitivat la specializarea înscrisã pe diploma de licenta/absolvire a învãţãmântului superior a candidatului.
ART. 43
Pentru catedrele de cultura civicã proba scrisã se susţine din programa de definitivat la una dintre specializãrile: filozofie, filozofie-istorie, istorie, drept, sociologie, ştiinţe politice şi administrative, psihosociologie, pedagogie/psihologie, pedagogie, psihosociopedagogie şi metodica predãrii acestora, în funcţie de specializarea înscrisã pe diploma de licenta/absolvire a învãţãmântului superior a candidatului.
ART. 44
Pentru ocuparea catedrelor, cu excepţia catedrelor de limba şi literatura romana, din unitãţi de învãţãmânt şi clase cu predare în limba minoritãţilor naţionale concursul se poate susţine în limba maternã. Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii va asigura traducerea subiectelor în limba minoritãţilor naţionale.

CAP. 3
Comisiile de concurs

ART. 45
(1) Coordonarea metodologicã a concursului conform prevederilor <>art. 9 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 este asigurata de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii prin Comisia nationala de concurs, numita prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii. Comisia nationala de concurs are în subordine subcomisii, câte una pentru fiecare disciplina la care se organizeazã concurs.
(2) Comisia nationala de concurs are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã subiectele şi baremele de evaluare pentru disciplinele de concurs;
b) instruieste preşedinţii comisiilor judeţene de concurs;
c) decide, în cazuri deosebite, folosirea subiectelor de rezerva;
d) controleazã modul în care îşi desfãşoarã activitatea comisiile judeţene de concurs;
e) analizeazã desfãşurarea şi rezultatele concursului naţional unic pe baza rapoartelor elaborate de comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti şi prezintã concluziile conducerii Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
f) în vederea aplicãrii prevederilor prezentei metodologii se emit recomandãri sau dispoziţii, din proprie initiativa ori la solicitarea preşedinţilor comisiilor judeţene de concurs.
ART. 46
(1) Organizarea şi desfãşurarea concursului se asigura de inspectoratele şcolare.
(2) La nivelul I.S.J./I.S.M.B. se constituie comisii judeţene de organizare şi desfãşurare a concursului, ai cãror membri sunt numiţi prin decizie a inspectorului şcolar general.
ART. 47
(1) Comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de concurs au urmãtoarele atribuţii:
a) afişeazã lista posturilor didactice vacante/rezervate prezentatã în anexa nr. 5, stabilitã de comisia de mobilitate a personalului didactic şi aprobatã în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar cu cel puţin 30 de zile înaintea concursului, conform <>art. 10 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 ;
b) înregistreazã şi verifica dosarele candidaţilor, cuprinzând cererile de înscriere la concurs şi documentele anexate, necesare înscrierii. Dosarele sunt avizate de consilierul juridic al inspectoratului şcolar;
c) stabilesc unitatea/unitãţile de învãţãmânt la care se desfãşoarã concursul;
d) repartizeazã candidaţii în sãlile de concurs în ordine alfabetica;
e) afişeazã pe usa fiecãrei sali tabelele nominale cu candidaţii repartizaţi în sala şi disciplina la care susţin concursul;
f) aproba lista cu supraveghetorii care vor participa la organizarea concursului naţional unic, având în vedere conduita morala şi pregãtirea profesionalã a acestora. Vor fi acceptate ca supraveghetori numai cadrele didactice titulare care au minimum gradul didactic II;
g) stabilesc, dintre supraveghetori, responsabilii de sali care primesc, sub semnatura, de la secretarul comisiei, tabelul nominal cu candidaţii repartizaţi în sala respectiva, precum şi colile tip de examen/grila şi ciornele necesare, în funcţie de numãrul concurenţilor, pe care le predau supraveghetorilor prin proces-verbal tip;
h) întocmesc listele cu personalul didactic care va asigura supravegherea candidaţilor, verificarea identitãţii acestora;
i) numesc, prin tragere la sorţi, pentru fiecare sala, 2-3 supraveghetori, care au alta specialitate decât candidaţii din sala de concurs şi care nu au soţ/sotie sau rude, pana la gradul al IV-lea inclusiv, printre candidaţi. În acest sens supraveghetorii depun o declaraţie scrisã;
j) asigura instruirea supraveghetorilor privind desfãşurarea concursului naţional unic;
k) asigura multiplicarea subiectelor pentru toate sãlile de concurs;
l) distribuie la sãlile de concurs plicurile cu subiectele tip grila, astfel încât la ora de începere a concursului acestea sa poatã fi desigilate în prezenta candidaţilor;
m) verifica prin intermediul unui membru al comisiei de concurs dacã subiectele corespund disciplinei la care susţin concurs candidaţii din sala respectiva;
n) preiau de la responsabilii de sala lucrãrile şi borderourile de notare, pe baza de proces-verbal tip;
o) întocmesc şi afişeazã, pe specialitãţi, tabelul nominal cu rezultatele concursului, în ordinea descrescãtoare a notelor;
p) rãspund din punct de vedere organizatoric, material şi financiar de organizarea şi desfãşurarea concursului.
(2) La lucrãrile comisiilor prevãzute la alin. (1) participa, cu statut de observator, reprezentanţii sindicatelor recunoscute la nivel naţional, care au drept de acces la documentele comisiilor şi care pot solicita consemnarea în procesul-verbal a propriilor observaţii.

CAP. 4
Desfãşurarea concursului

ART. 48
(1) Pentru ocuparea posturilor didactice de specialitate din unitãţile de învãţãmânt cu clase speciale de limbi strãine cu program intensiv şi/sau bilingv şi din unitãţile de învãţãmânt cu profil de informatica, muzica, arte plastice, coregrafie, sport, catedrele din palatele şi cluburile copiilor, candidaţii susţin o proba practica/orala eliminatorie în profilul postului didactic.
(2) Comisia de concurs stabileşte şi afişeazã graficul desfãşurãrii probei practice.
(3) Proba practica/orala se susţine în fata unei comisii alcãtuite din:
a) preşedinte - inspectorul şcolar de specialitate;
b) directorul unitãţii de învãţãmânt/instituţiei la care se desfãşoarã proba practica;
c) 2 profesori de specialitate, de preferinta metodişti ai inspectoratului şcolar.
(4) Pentru ocuparea posturilor didactice de specialitate din unitãţile cu profil muzica, coregrafie şi teatru proba practica se desfãşoarã conform anexei nr. 3.
(5) Pentru ocuparea posturilor didactice din unitãţile cu clase speciale de limbi strãine cu program intensiv şi bilingv proba practica se desfãşoarã conform anexei nr. 4.
(6) Rezultatul probei practice/orale se consemneazã prin "admis" sau "respins". Evaluarea candidatului se face numai de cãtre cei 2 profesori de specialitate din comisie, hotãrârea luându-se prin consens.
ART. 49
Pentru ocuparea posturilor/catedrelor cu predare în alta limba decât aceea în care candidaţii şi-au fãcut studiile sau decât limba lor maternã, aceştia susţin un test eliminatoriu la limba strãinã în care urmeazã sa facã predarea, în fata unei comisii alcãtuite din inspectorul şcolar de specialitate, în calitate de preşedinte, şi 2 profesori de specialitate cu gradul didactic I. Rezultatul testului se consemneazã prin "admis" sau "respins".
ART. 50
Contestaţii la proba practica/orala nu se admit, hotãrârea comisiei de concurs rãmânând definitiva.
ART. 51
Candidaţii care solicita o catedra formatã din cel puţin doua specializãri susţin proba scrisã la specializarea care are ponderea cea mai mare de ore în catedra.
ART. 52
(1) Lucrarea scrisã se desfãşoarã conform graficului desfãşurãrii concursului, începând cu ora 9,00.
(2) Accesul candidaţilor în sala de concurs se face începând cu ora 7,30, cel mai târziu pana la ora 8,30.
(3) Pentru ocuparea posturilor de educatori/învãţãtori/institutori din unitãţile de învãţãmânt, clase sau grupe cu predare în limba minoritãţilor naţionale, concursul consta în susţinerea urmãtoarelor probe: limba şi literatura romana - 16 iulie ora 9,00, limba şi literatura maternã - 17 iulie ora 9,00. Nota pentru promovarea fiecãrei probe trebuie sa fie minimum 5,00.
(4) Dupã primirea subiectelor de concurs de cãtre candidaţi durata de redactare a lucrãrilor este de 3 ore, timp ce nu poate fi depãşit.
ART. 53
(1) Supraveghetorii de sala verifica identitatea candidaţilor.
(2) Supraveghetorii vor instrui candidaţii în ceea ce priveşte modul în care trebuie sa se desfãşoare examenul.
(3) În momentul în care ultimul candidat a predat lucrarea, toţi candidaţii sunt invitaţi în sala de examen, iar evaluarea lucrãrilor se face imediat în prezenta candidaţilor.
(4) Ultimii 5 candidaţi rãmân în sala pana la predarea, respectiv la evaluarea ultimei lucrãri.
(5) Evaluarea şi notarea lucrãrii scrise se fac de cãtre cadrele didactice supraveghetoare, prin aplicarea grilei peste foaia cu raspunsuri, conform instrucţiunilor transmise de Comisia nationala de concurs. Evaluarea se face în prezenta candidatului şi a 2 martori aleşi succesiv.
(6) Punctajul obţinut pe baza evaluãrii şi nota corespunzãtoare acestui punctaj se înregistreazã pe foaia de examen, în rubrica prevãzutã în acest scop, care va fi semnatã de fiecare evaluator, de candidat şi de 2 martori aleşi succesiv dintre ceilalţi candidaţi.
(7) Acest punctaj va fi consemnat într-un borderou de notare, semnat de profesorii care au evaluat.
(8) Borderoul face parte din documentele de examen şi se arhiveaza cu acestea.
(9) Preşedintele şi membrii comisiei de concurs asista prin sondaj la evaluarea subiectelor de tip grila şi verifica prin sondaj corectitudinea evaluãrii.
(10) Responsabilii de sala predau comisiei judeţene de concurs lucrãrile şi ciornele candidaţilor, borderourile de notare, procesele-verbale tip şi situaţia prezentei candidaţilor.
ART. 54
(1) Candidaţii care nu se afla în sala în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba respectiva, fiind consideraţi neprezentati.
(2) Candidaţii nu pot avea asupra lor în sala de concurs cãrţi, caiete, telefoane mobile sau alte mijloace de comunicare la distanta. Candidaţii pot avea dictionare pentru specializarea latina-greaca şi planurile de conturi pentru specializarea contabilitate.
(3) Candidaţii se asaza câte unul în banca, conform listelor afişate.
(4) Pentru ciorne candidaţii vor primi coli obişnuite de hârtie marcate cu ştampila "Concurs 2003".
(5) Candidaţii care, în timpul desfãşurãrii probelor de concurs, sunt surprinsi copiind sau transmitand soluţii cu privire la subiecte sunt eliminati din concurs, încheindu-se un proces-verbal în acest sens de cãtre supraveghetorii sãlii.
ART. 55
(1) În timpul desfãşurãrii probei responsabilul de sala şi ceilalţi supraveghetori nu au dreptul sa rezolve subiectele, sa dea indicaţii candidaţilor sau sa vorbeasca între ei.
(2) Cadrele didactice supraveghetoare care furnizeazã soluţii ale subiectelor de concurs, falsifica lucrãri sau manifesta neglijenţa în îndeplinirea atribuţiilor de supraveghetor sunt sancţionate penal, civil, administrativ-disciplinar, dupã caz.
ART. 56
Rezultatele concursului se afişeazã la sediul unitãţii/instituţiei de învãţãmânt unde s-a desfãşurat concursul, precum şi la I.S.J./I.S.M.B., cel mai târziu a doua zi de la susţinerea acestuia.
ART. 57
(1) Contestaţiile se depun în termen de cel mult 48 de ore de la afişarea rezultatelor, la secretarul comisiei de concurs.
(2) Reevaluarea lucrãrilor se face în termen de cel mult 24 de ore de la expirarea termenului limita de înregistrare a contestaţiei.
(3) Hotãrârile comisiei de contestaţii sunt definitive.
ART. 58
Rezultatele concursului în urma soluţionãrii contestaţiilor se afişeazã la sediul unitãţii/instituţiei de învãţãmânt unde s-a desfãşurat concursul, precum şi la I.S.J./I.S.M.B., cel mai târziu a doua zi de la soluţionarea contestaţiilor.

CAP. 5
Repartizarea candidaţilor pe posturi

ART. 59
Comisia de concurs afişeazã listele finale în ordinea descrescãtoare a mediilor, în funcţie de postul didactic solicitat, dar nu mai târziu de 22 iulie 2003, ora 12,00.
ART. 60
Repartizarea computerizata a candidaţilor pe post/catedra ca titular/suplinitor se face în ordinea descrescãtoare a mediilor obţinute în concurs, în conformitate cu prevederile art. 34 alin. (3).
ART. 61
Validarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice din învãţãmântul preuniversitar de stat şi numirea/transferul pe post/catedra a candidaţilor admişi se fac prin decizie a inspectorului şcolar general.

CAP. 6
Dispoziţii finale

ART. 62
(1) Participarea, pentru prima data, la concursul naţional unic de ocupare a posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate în învãţãmântul preuniversitar de stat este fãrã taxa; plata cadrelor didactice care participa la organizarea şi desfãşurarea concursului se face de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, prin inspectoratele şcolare.
(2) Normarea activitãţii şi salarizarea membrilor comisiilor de evaluare se fac în conformitate cu precizãrile aprobate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 63
La organizarea şi desfãşurarea concursului naţional unic nu pot participa persoanele care concureazã sau care au în rândul candidaţilor soţ/sotie ori rude pana la gradul al IV-lea inclusiv.
ART. 64
Lucrãrile de concurs, borderourile de notare, precum şi ciornele se pãstreazã în arhiva inspectoratelor şcolare judeţene timp de un an, iar celelalte documente, conform dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 65
Nerespectarea prevederilor legale de cãtre persoanele implicate în organizarea şi desfãşurarea pretransferarii şi a transferãrii pentru restrangere de activitate sau concurs atrage rãspunderea administrativ-disciplinarã, civilã sau penalã, dupã caz.
ART. 66
În cazul neocuparii tuturor posturilor cu personal didactic calificat, inspectoratele şcolare vor organiza concurs pentru ocuparea posturilor, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.
ART. 67
Graficul desfãşurãrii concursului este prevãzut în anexa nr. 6.
ART. 68
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezenta metodologie.
ART. 69
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei metodologii se abroga <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 3.342/2002 pentru aprobarea Metodologiei privind încadrarea personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar începând din anul şcolar 2002-2003, ca urmare a aplicãrii Planului-cadru de învãţãmânt, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 287 din 29 aprilie 2002, modificat şi completat prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 3.469/2002 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 398 din 11 iunie 2002, <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.058/2001 pentru aprobarea Metodologiei privind constituirea şi vacantarea posturilor/catedrelor din învãţãmântul preuniversitar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 39 din 21 ianuarie 2002, <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 3.325/2002 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi desfãşurarea pretransferarii personalului didactic titular şi a transferãrii personalului didactic titular disponibilizat prin restrangerea activitãţii sau prin desfiinţarea unor unitãţi şcolare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 393 din 10 iunie 2002, modificat şi completat prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 3.472/2002 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 419 din 17 iunie 2002, <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.026/2001 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi desfãşurarea concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante în învãţãmântul preuniversitar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 48 din 24 ianuarie 2002, modificat şi completat prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 3.470/2002 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 398 din 11 iunie 2002, <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 3.215/2002 pentru aprobarea Metodologiei privind ocuparea posturilor/catedrelor din învãţãmântul preuniversitar de stat prin detaşare în interesul învãţãmântului sau la cerere a personalului didactic titular, precum şi prin suplinire cu personal didactic calificat sau necalificat, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 192 din 21 martie 2002, modificat prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 3.471/2002 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 398 din 11 iunie 2002.

ANEXA 1
-------
la metodologie
--------------

LISTA
posturilor didactice vacante pentru etapa
de pretransferare şi transferare prin restrangere
de activitate

Lista care se afişeazã va conţine urmãtoarele informaţii:
Specialitatea ....................(nr. de posturi/catedre în/pentru restrangere/pretransferare la nivelul judeţului ....)



┌────┬───────┬───────────────┬───────┬──────┬───────┬──────┬───────┬──────┐
│ │ │ │ │Evalu-│Nivelul│ │ │ │
│ │ │ │ │area │ de │ │ │ │
│ │Unita- │ │Aria │viabi-│învaţã-│ │Mediul │ │
│Nr. │tea │ Tipul de │curri- │lita- │mant │Locali│(urban,│Obser-│
│crt.│şcolarã│ curriculum │culara │tii │-pre- │tatea │rural) │vatii │
│ │ │ │ │postu-│şcolar │ │ │ │
│ │ │ │ │lui │-primar│ │ │ │
│ │ │ │ │(în │-gimna-│ │ │ │
│ │ │ │ │anii │zial │ │ │ │
│ │ │ │ │sco- │-profe-│ │ │ │
│ │ │ │ │lari │sional │ │ │ │
│ │ │ │ │ │-liceal│ │ │ │
│ │ ├───────┬───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │Trunchi│C.D.S. │ │ │ │ │ │ │
│ │ │comun │(optio-│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │nale) │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼───────┴───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────┴───────────────┴───────┴──────┴───────┴──────┴───────┴──────┘




ANEXA 2
-------
la metodologie
--------------

CRITERII ŞI PUNCTAJE
pentru evaluarea personalului didactic

1. Inspecţia şcolarã la clasa
Pentru restrangere de activitate inspecţia şcolarã se face în caz de egalitate, ca urmare a comparãrii punctajului obţinut prin aplicarea criteriilor prevãzute la pct. 2-6, pentru departajare la nivelul unitãţii de învãţãmânt.
Inspecţia şcolarã la clasa este realizatã de inspectorii şcolari de specialitate.
Aprecierea inspecţiei şcolare se exprima prin note de la 10 la 1.
Se ia în considerare ultima inspecţie efectuatã în ultimii 4 ani, indiferent de numãrul de ore asistate la clasa, finalizatã prin nota sau calificativ.
Punctajul acordat prin cuantificarea notei acordate la inspecţia şcolarã se include în punctajul pe baza cãruia se ierarhizeaza cadrele didactice la nivelul unitãţii de învãţãmânt, dar nu se va include în punctajul pe baza cãruia se ierarhizeaza cadrele didactice de cãtre comisia judeteana pentru soluţionarea cererilor de restrangere de activitate.
2. Nivelul studiilor
A. Absolvenţi ai şcolii normale/liceu
pedagogic sau ai şcolii postliceale pedagogice
cu diploma/certificat de absolvire 5 puncte
B. Absolvenţi ai colegiului pedagogic
universitar (institutori) cu diploma de absolvire*) 8 puncte

-------------
*) Educatoarele şi invatatoarele care au dobândit funcţia de instructor prin absolvirea învãţãmântului superior de scurta/lungã durata.

C. Maiştri-instructori, absolvenţi de:
a) şcoala postliceala cu diploma/certificat
de absolvire/certificat de competente
profesionale 5 puncte
b) liceu + şcoala de maiştri cu diploma/
certificat de absolvire/certificat de competente
profesionale 5 puncte
c) liceu industrial cu diploma/certificat
de absolvire/certificat de competente
profesionale 3 puncte
d) liceu teoretic şi şcoala profesionalã
cu diploma/certificat de absolvire/certificat
de competente profesionale 3 puncte
e) şcoala profesionalã şi şcoala de
maiştri cu diploma/certificat de absolvire/
certificat de competente profesionale 2 puncte
D. Absolvenţi în specialitate ai
învãţãmântului postliceal, respectiv şcoala
postliceala sau şcoala de maiştri, cu a doua
specializare 6 puncte
E. Absolvenţi în specialitate, ai
învãţãmântului superior de scurta durata
sau ai institutului pedagogic cu diploma
de absolvire 8 puncte
F. Absolvenţi în specialitate, ai
învãţãmântului superior de lungã durata,
cu diploma de licenta 10 puncte
G. Absolvenţi în specialitate, ai
învãţãmântului superior de lungã durata
cu diploma de licenta şi cu:
- studii postuniversitare de specializare 11 puncte
- studii aprofundate de specialitate 11 puncte
- cursuri de perfecţionare postuniversitarã 10,5 puncte
- grad didactic I obţinut pe baza de
examene şi doctorat obţinut în domeniul
specializãrii/specializãrilor înscrise pe
diploma de licenta 12 puncte
3.1. Gradul didactic
a) Definitivat 6 puncte
b) Gradul didactic II 10 puncte
c) Gradul didactic I 12 puncte
d) Doctorat 20 puncte.
3.2. Media de absolvire pentru stagiari
(0-2 ani) conform art. 13 alin. (5) din Legea
nr. 128/1997 privind Statutul personalului
didactic.
● Media 10 5 puncte
● Media 9-9,99 4 puncte
● Media 8-8,99 3 puncte
● Media 7-7,99 2 puncte
● Media 6-6,99 1 punct.

NOTA:
Se puncteazã ultimul grad didactic dobândit.
La punctajul corespunzãtor gradului didactic menţionat mai sus se adauga câte 2 puncte pentru definitivat, gradul didactic II, respectiv gradul didactic I, dacã au fost acordate cu media 10.
Personalului didactic cãruia i s-a acordat gradul didactic I pe baza calificativului "admis" i se echivaleaza acest calificativ cu nota 10.
4. Rezultatele obţinute în activitatea didactica
Calificativele obţinute în anii şcolari 2001-2002 şi 2002-2003 (parţial):
- Foarte bine 10 puncte
- Bine 7 puncte
- Satisfãcãtor 2 puncte
- Nesatisfãcãtor 0 puncte.
NOTA:
a) În cazul întreruperii activitãţii la catedra în perioada ultimilor 2 ani, se iau în considerare calificativele pentru ultimii 2 ani şcolari în care cadrul didactic şi-a desfãşurat activitatea.
b) În cererea fiecãrui cadru didactic se va trece media punctajului celor doua calificative.
5. Activitatea metodica şi ştiinţificã doveditã prin documente justificative
a) Se puncteazã activitatea din ultimii 2 ani la nivelul:
- şcolii (de exemplu: activitate
în comisia metodica, responsabil cu
activitatea de perfecţionare, altele) maximum 4 puncte
- judeţului/municipiului Bucureşti
(de exemplu: metodist la inspectoratul
şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar
al Municipiului Bucureşti/casa corpului
didactic, formator local, membru al
comisiei consultative pe discipline,
membru al consiliului consultativ, altele) maximum 4 puncte
- naţional (de exemplu: formator
naţional, membru al comisiei naţionale
de specialitate sau al altor consilii/
comisii naţionale menţionate în Legea
învãţãmântului nr. 84/1995, republicatã,
cu modificãrile ulterioare) maximum 6 puncte
b) participare în colective de
elaborare de:
- programe şcolare, aprobate
de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
(participarea în colective de maximum 4 puncte
elaborare) pentru toate programele
- manuale şcolare şi lucrãri
ştiinţifice, aprobate de Ministerul
Educaţiei şi Cercetãrii 7 puncte/manual/lucrare
- ghiduri metodologice
sau alte auxiliare curriculare/ maximum 2 puncte
de sprijin pentru toate ghidurile
- articole de specialitate
şi studii de specialitate publicate
în reviste de specialitate, la nivel
judeţean sau naţional, înregistrate
cu ISBN 1 punct/articol/studiu
maximum 5 puncte pentru
toate articolele/studiile
- cãrţi în domeniul
educaţional, publicate maximum 5 puncte/
carte publicatã
- mijloace de învãţãmânt
omologate de Ministerul
Educaţiei şi Cercetãrii maximum 5 puncte
- cabinete şi laboratoare
amenajate prin eforturi proprii maximum 5 puncte
c) activitãţi desfãşurate în cadrul
programelor de reforma coordonate
de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
(PHARE-VET, PHARE, Banca Mondialã),
altele decât cele punctate anterior maximum 3 puncte.

Detalierea punctajelor prvazute mai sus se va face în şedinţa Consiliului de administraţie al I.S.J./I.S.M.B. şi se afişeazã o data cu afişarea listei posturilor vacante pentru etapa de pretransferare şi pentru soluţionarea restrangerilor de activitate.
6. Criterii de vechime:
- vechime recunoscuta
în învãţãmânt, inclusiv perioada 0,1 puncte/pentru
rezervarii catedrei fiecare an de învãţãmânt

NOTA:
Se recunoaşte vechimea în învãţãmânt pentru perioada activitãţii desfãşurate ca personal didactic calificat.

Dupã totalizarea punctajului, în caz de egalitate se vor lua în considerare, pentru departajare, criterii social-umanitare, în urmãtoarea ordine:
a) soţ (sotie) cu domiciliul în localitate;
b) pãrinţi cu domiciliul în localitate;
c) starea de sãnãtate care nu permite pãrãsirea localitãţii (certificat medical de la comisia de expertiza a capacitãţii de munca);
d) soţ (sotie) cu activitatea în învãţãmânt;
e) alte cauze obiective dovedite cu acte (de exemplu: unic intretinator de familie şi cu domiciliul în localitatea respectiva).

ANEXA 3
-------
la metodologie
--------------

ÎNVĂŢĂMÂNTUL ARTISTIC
licee de arta - specializãrile muzica, coregrafie şi teatru

Proba practica din cadrul concursului pentru ocuparea
posturilor vacante din învãţãmântul artistic

A. Instrumente, canto, coregrafie:
a) Elaborarea unui proiect didactic: comisia va face publice, cu 48 de ore înainte, repertoriul elevului şi nivelul de studiu pe baza cãruia candidatul va concepe proiectul didactic; acesta va fi prezentat comisiei înainte de începerea probei.
b) Susţinerea practica a proiectului didactic (lectia de instrument/coregrafie/canto): pe baza proiectului didactic prezentat candidaţii vor susţine ora de instrument/coregrafie/canto cu elevul/elevii nominalizaţi de comisie; asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unitãţii de învãţãmânt; proba nu va depãşi 30-50 de minute pentru muzica şi 1 ora pentru coregrafie.
c) Proba de recital ce va conţine 2 lucrãri la alegere, diferite ca stil, caracter, forma.
Pentru coregrafie:
- Repertoriul candidaţilor va cuprinde 5 variatii clasice din care comisia va indica prezentarea a 2 dintre ele.
- Proba de recital nu va depãşi 15-20 de minute.
NOTA:
Pentru dans contemporan/modern candidatul va prezenta o coregrafie, la alegere, din 5 coregrafii consacrate pregãtite.
Evaluarea probelor prevãzute la lit. a), b) şi c) se va face pe baza calificativului "admis"/"respins".
B. Discipline teoretice:
1. Specialitatea Teoria muzicii - solfegiu - dicteu:
a) Solfegiu la prima vedere: proba va consta din 16 mãsuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8, 12/8, pana la 4 alteratii constitutive, în cheile sol şi fa.
b) Citire la prima vedere la pian a câte unui dicteu la 1, 2 şi 4 voci
2. Specialitatea Armonie:
a) Armonie: armonizarea unei teme de 16 mãsuri (8 mãsuri sopran şi 8 mãsuri bas dat, necifrate)
b) Citire la prima vedere la pian, cu analiza armonica (3 Corale de Bach, prin tragere la sorţi).
3. Specialitatea Istoria muzicii:
a) Elaborarea unui proiect didactic: subiectul va fi stabilit de comisie şi comunicat candidaţilor cu 48 de ore înainte de susţinerea probei.
b) Proba de recunoaştere şi comentare a unor lucrãri din creaţia universala şi româneascã; pe baza auditiei, candidaţilor li se cere recunoaşterea şi comentarea a 4 lucrãri din epoci stilistice diferite (cel puţin una va fi din creaţia româneascã) alese de comisie dintr-o lista de 30-40 de lucrãri, pusã la dispoziţie candidaţilor de cãtre direcţiunea unitãţii de învãţãmânt cu cel puţin doua sãptãmâni înainte de susţinerea probei; comentariul va cuprinde elemente legate de epoca, stil, compozitor, gen, forma, interpretare etc., precum şi aspecte interdisciplinare.
Evaluarea probelor prevãzute la pct. 1, 2 şi 3, cu subpunctele respective, se va face pe baza calificativului "admis"/"respins".
C. Corepetitie coregrafie
Susţinerea probei practice de specialitate
Pentru susţinerea acestei probe candidaţii vor pregati un program de recital alcãtuit din:
a) o lucrare reprezentativa a unui compozitor romantic (Chopin, Schumann, Liszt, Brahms, Ceaikovski etc.);
b) o lucrare (pas de deux sau variatie) din repertoriul romantic de balet*);
c) improvizatia libera a unui fragment de 8 sau 16 mãsuri simple sau compuse omogen, în stil clasic-romantic (tonal), în tempouri dfiferite (Adagio, Andantino, Allegro).
Recitalul poate fi susţinut şi cu partitura în fata.
Evaluarea probelor prevãzute la lit. a), b) şi c) se va face pe baza calificativului "admis"/"respins".
Corepetitie muzica
Pentru susţinerea acestei probe candidaţii vor pregati:
a) un program de recital alcãtuit din:
- o lucrare din repertoriu baroc;
- o lucrare clasica (sonata p l);
- lucrare romantica;
- lucrare moderna sau româneascã;
b) citirea la prima vedere a 3 texte muzicale în stil clasic, romantic şi roman, de dificultate medie.
Textele muzicale vor fi puse la dispoziţie de cãtre comisie.
Recitalul poate fi susţinut şi cu partitura în fata.
Evaluarea probelor prevãzute la lit. a) şi b) se va face pe baza calificativului "admis"/"respins".
D. Arta actorului
Proba practica
a) Candidatul va elabora un set de exercitii de iniţiere în cadrul unei lecţii cu 3-5 elevi.
b) Lucru pe text. Textul va fi la alegerea candidatului din literatura (proza/poezie) universala sau româneascã. Asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unitãţii de învãţãmânt.
Proba nu va depãşi 30 de minute.
Evaluarea probelor prevãzute la lit. a) şi b) se va face pe baza calificativului "admis"/"respins".
E. Arta actorului manuitor de papusi
Proba practica
Candidaţii vor prezenta un microrecital (15-20 de minute) cuprinzând o secventa scenica papusareasca pe un scenariu alcãtuit de ei, cu o trimitere sigura la o categorie de public cu o varsta bine definitã. Modalitãţile de expresie scenica pot fi diverse şi rãmân la alegerea candidaţilor. Evaluarea probei se va face pe baza calificativului "admis"/"respins".
NOTA:
Unitãţile de învãţãmânt la care candidaţii vor susţine proba practica vor fi stabilite de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti.
Prevederile prezentei anexe, parte integrantã din metodologia de concurs, sunt valabile şi pentru candidaţii care vor opta pentru un post/catedra vacant/vacanta din palate şi cluburi ale elevilor, cu excepţia celor prevãzute la lit. B "Discipline teoretice".

-----------
*) Repertoriul obligatoriu:
"Giselle" (A. Adam) - variatia baiatului şi a fetei din actul I.
"Coppelia" (L. Delibes) - mazurka şi p.d.d.
"Don Quijote" (Minkus) - p.d.d. din actul III.
"Corsarul" (Drigo) - p.d.d. din actul III.
"Lacul lebedelor" (Ceaikovski) - variatia Lebedei negre şi dans spaniol.
"Frumoasa din padurea adormita" (Ceaikovski) - variatia Zanei liliacului.

ANEXA 4
-------
la metodologie
--------------

PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice
vacante din liceele cu clase speciale de limbi strãine
cu program intensiv şi bilingv

Proba practica va consta dintr-un interviu prin care comisia va evalua:
1. competenta de receptare şi comunicare a candidatului, în limba strãinã respectiva;
2. capacitatea de a stabili obiective şi continuturi pentru un curriculum (programa) special pentru clasele cu program intensiv şi/sau bilingv.
Evaluarea globalã se va face pe baza calificativului "admis"/"respins".

ANEXA 5
-------
la metodologie
--------------

LISTA
posturilor didactice vacante/rezervate

Lista care se afişeazã va conţine urmãtoarele informaţii:
Specialitatea ................................................... (nr. de posturi/catedre pentru concurs la nivelul judeţului .........................)




┌────┬───────┬───────────────┬───────┬──────┬───────┬──────┬───────┬──────┐
│ │ │ │ │Evalu-│Nivelul│ │ │ │
│ │ │ │ │area │ de │ │ │ │
│ │Unita- │ │Aria │viabi-│învaţã-│ │Mediul │ │
│Nr. │tea │ Tipul de │curri- │lita- │mant │Locali│(urban,│Obser-│
│crt.│şcolarã│ curriculum │culara │tii │-pre- │tatea │rural) │vatii │
│ │ │ │ │postu-│şcolar │ │ │ │
│ │ │ │ │lui │-primar│ │ │ │
│ │ │ │ │(în │-gimna-│ │ │ │
│ │ │ │ │anii │zial │ │ │ │
│ │ │ │ │sco- │-profe-│ │ │ │
│ │ │ │ │lari) │sional │ │ │ │
│ │ │ │ │ │-liceal│ │ │ │
│ │ ├───────┬───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │Trunchi│C.D.S. │ │ │ │ │ │ │
│ │ │comun │(optio-│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │nale) │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼───────┴───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼───────────────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────┴───────────────┴───────┴──────┴───────┴──────┴───────┴──────┘



ANEXA 6
-------
la metodologie
--------------

GRAFICUL
desfãşurãrii concursului pentru sesiunea 2003

15 iunie 2003 - afişarea posturilor/catedrelor vacante/rezervate;
- întocmirea necesarului de subiecte şi transmiterea la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
19 iunie-3 iulie 2003 - înregistrarea cererilor candidaţilor, inclusiv a absolvenţilor promotiei 2003
10 iulie 2003 - completarea dosarelor candidaţilor absolvenţi ai promotiei 2003
4-10 iulie 2003 - verificarea dosarelor şi validarea inscrierilor la concurs
10 iulie 2003 - afişarea tabelelor nominale cu candidaţii înscrişi la concurs;
- transmiterea la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii a situaţiei preliminare cu numãrul total de posturi vacante, pe specialitãţi, şi numãrul total al candidaţilor înscrişi, pe discipline
11 iulie 2003 - desfãşurarea probelor practice şi a testelor de limba romana/strãinã, conform graficului elaborat de inspectorat
12 iulie 2003 - afişarea tabelelor nominale cu candidaţii care au susţinut proba practica
14 iulie 2003 - afişarea listelor, pe specialitãţi, cu candidaţii admişi pentru participare la concurs
15 iulie 2003 - afişarea listelor cu repartizarea pe sali a candidaţilor, la unitatea/unitãţile la care se susţine concursul; la inspectoratul şcolar se va afişa un centralizator cu locurile de desfãşurare a concursului, pe discipline
16-17 iulie 2003 - desfãşurarea concursului;
- transmiterea la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii a situaţiei preliminare cu numãrul total al candidaţilor care au participat la concurs şi care au absentat, pe discipline
17-18 iulie 2003 - afişarea rezultatelor
19-20 iulie 2003 - înregistrarea contestaţiilor (în cel mult 48 de ore de la afişarea rezultatelor)
21 iulie 2003 - rezolvarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor acestora
21-22 iulie 2003 - afişarea rezultatelor definitive
25 iulie 2003 - transmiterea la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii a machetelor cu situaţia statistica a concursului, conform standardelor transmise
3-10 septembrie 2003 - repartizarea computerizata pe posturi/catedere, în ordinea descrescãtoare a notelor obţinute la concurs
15-17 septembrie 2003 - transmiterea la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii a machetelor cu situaţia statistica a concursului dupã repartizarea pe posturi/catedre.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016