Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 14 ianuarie 2022  de preselecţie a potenţialilor participanţi direcţi şi indirecţi la Proiectul important de interes comun european în microelectronică şi tehnologia comunicaţiilor (IPCEI ME/CT)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 14 ianuarie 2022 de preselecţie a potenţialilor participanţi direcţi şi indirecţi la Proiectul important de interes comun european în microelectronică şi tehnologia comunicaţiilor (IPCEI ME/CT)

EMITENT: Ministerul Economiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 73 din 25 ianuarie 2022
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 28 din 14 ianuarie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 73 din 25 ianuarie 2022.
──────────
    ART. 1
    Obiectiv
    Prezenta metodologie stabileşte condiţiile de participare a potenţialilor participanţi direcţi şi indirecţi la Proiectul important de interes comun european în microelectronică şi tehnologia comunicaţiilor, denumit în continuare IPCEI ME/CT.

    ART. 2
    Definiţii
    În sensul prezentei metodologii, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    1. aplicaţie - documentele stabilite prin metodologia de participare pe care un aplicant le depune în vederea participării în cadrul IPCEI ME/CT;
    2. organizaţie de cercetare - o entitate, precum universităţile sau institutele de cercetare, agenţiile de transfer de tehnologie, intermediarii pentru inovare, entităţile de colaborare fizice sau virtuale orientate spre cercetare, indiferent de statutul său juridic, respectiv organizaţie de drept public sau privat, sau de modalitatea de finanţare, al cărei obiectiv principal este de a efectua în mod independent cercetare fundamentală, cercetare industrială sau dezvoltare experimentală sau de a disemina la scară largă rezultatele unor astfel de activităţi prin predare, publicare sau transfer de cunoştinţe;
    3. proiect - o succesiune logică de activităţi coordonate şi controlate, de natură diferită, realizată într-o manieră organizată metodic şi progresiv, având constrângeri de timp, resurse şi cost, destinată obţinerii de noi rezultate, necesare pentru îndeplinirea unor obiective clar definite;
    4. prima utilizare industrială - se referă la extinderea la o scară mai largă a instalaţiilor-pilot, a instalaţiilor demonstrative sau a echipamentelor şi instalaţiilor care reprezintă o premieră în domeniul respectiv şi care corespunde etapelor ulterioare fazei-pilot, incluzând faza de testare şi adaptarea la producţia de serie, dar nu producţia de masă sau activităţile comerciale. Sfârşitul primei utilizări industriale este determinat luând în considerare, printre altele, indicatorii de performanţă relevanţi privind cercetarea, dezvoltarea şi inovarea, care arată capacitatea de a începe producţia de masă;
    5. participant direct - liderul de proiect care trebuie să facă parte din lanţul valoric al microelectronicii, de la cercetare la materii prime, procesare, reciclare, astfel:
    a) întreprinderi mari;
    b) IMM-uri;
    c) întreprinderi nou-înfiinţate;

    6. participant indirect - acel participant în cadrul unui proiect, care face parte din lanţul valoric al microelectronicii, de la cercetare la materii prime, procesare, reciclare:
    a) întreprinderi mari;
    b) IMM-uri;
    c) întreprinderi nou-înfiinţate;
    d) organizaţii de cercetare (institute de cercetare, universităţi).



    ART. 3
    Obiectul ajutoarelor acordate
    Ulterior parcurgerii tuturor etapelor indicate la art. 10 alin. (1) se va acorda sprijin financiar proiectelor cu o puternică componentă inovatoare avansând stadiul de dezvoltare al tehnologiei (cercetare-dezvoltare-inovare, prescurtat în engleză RDI), care pot include şi investiţii necesare pentru realizarea primei aplicări industriale (în engleză, First Industrial Deployment, prescurtat FID) care se integrează în obiectivele definite la nivel european pentru IPCEI ME/CT şi pot fi incluse în una dintre cele patru teme ale acestuia, Workstreams (WS), şi anume Sense, Think, Act, Communicate, după cum urmează:
    1. WS Sense: senzori inteligenţi pentru consolidarea poziţiei europene prin proiecte care depăşesc performanţele curente sau umplu goluri de competenţă;
    2. WS Think: procesoare eficiente energetic şi memorii permiţând şi aplicarea inteligenţei artificiale, a tehnicilor de „machine and deep learning“ etc.;
    3. WS Act: actuatorii, inclusiv electronica de putere, consolidând poziţia Europei prin inovaţii inclusiv în domeniul materialelor, cu aplicaţii în energetică, mobilitate electrică etc.;
    4. WS Communicate: soluţii de conectivitate între persoane şi lucruri cu performanţe sporite, asigurând debitul, securitatea cibernetică şi eficienţa energetică.

    Nu vor fi acceptate propuneri de ameliorare a soluţiilor existente care nu duc la avansarea capabilităţilor de vârf şi care nu contribuie la consolidarea poziţiei competitive a Europei.

    ART. 4
    Procedura de aplicare
    (1) Aplicaţiile participanţilor se redactează în limba engleză şi se transmit completate integral, în perioada 17 ianuarie-7 februarie 2022, către Ministerul Economiei, la adresa de e-mail: politici_industriale@economie.gov.ro.
    (2) Termenul-limită de transmitere a aplicaţiilor este 7 februarie 2022, ora 10,00. Ca urmare a transmiterii, fiecare solicitare primeşte un număr unic de înregistrare. Aplicaţiile transmise după termenul-limită nu sunt eligibile.
    (3) Aplicaţiile se vor transmite asumate prin semnătură digitală, precum şi în format editabil, în două arhive distincte.

    ART. 5
    Aplicaţia unui participant direct
    (1) Participanţii direcţi vor transmite următoarele formulare:
    1. portofoliu de proiect - Project Portfolio - anexa nr. 1 - nu va depăşi 60 de pagini;
    2. analiză financiară - Funding Gap - anexa nr. 2;
    3. fişa PRODCOM - anexa nr. 3;
    4. fişa individuală a proiectului - Project Fact Sheet - Direct participant - care cuprinde în mod obligatoriu şi beneficiarii indirecţi - anexa nr. 4;
    5. declaraţie pe propria răspundere (anexa nr. 5) privind:
    - eligibilitatea întreprinderii/organizaţiei de cercetare;
    – respectarea principiului de „a nu aduce prejudicii semnificative“ în sensul articolului 17 din Regulamentul (UE) 2020/852 sau cu alte metodologii comparabile;
    – întreprinderea nu este în dificultate;

    6. declaraţie GDPR - anexa nr. 6.

    (2) Nu se admit drept aplicanţi direcţi acele întreprinderi aflate în dificultate definite conform prevederilor art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat.

    ART. 6
    Aplicaţia unui participant indirect
    (1) Participanţii indirecţi vor transmite următoarele formulare:
    1. fişa individuală a proiectului - Project Fact Sheet - Indirect Participant - anexa nr. 7
    În cuprinsul acesteia este indicat şi beneficiarul direct. În absenţa acestei informaţii, aplicaţia nu este eligibilă. Conţinutul formularului participantului indirect se corelează şi se verifică cu formularul participantului direct. Necorelarea dintre fişa aplicantului direct şi fisa aplicantului indirect este motiv de neeligibilitate. În situaţia în care un participant indirect este indicat în aplicaţiile mai multor beneficiari direcţi, acesta va transmite câte un formular corelat cu fiecare participant direct;

    2. declaraţie pe propria răspundere (anexa nr. 5) privind:
    - eligibilitatea întreprinderii/organizaţiei de cercetare;
    – respectarea principiului de „a nu aduce prejudicii semnificative“ în sensul art. 17 din Regulamentul (UE) 2020/852 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 iunie 2020 privind instituirea unui cadru care să faciliteze investiţiile durabile şi de modificare a Regulamentului (UE) 2019/2088 sau cu alte metodologii comparabile;
    – întreprinderea nu este în dificultate;

    3. declaraţie GDPR - anexa nr. 6.

    (2) Nu se admit drept aplicanţi indirecţi acele întreprinderi aflate în dificultate definite conform prevederilor art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat.

    ART. 7
    Condiţii de eligibilitate a proiectelor
    (1) Criterii generale de eligibilitate a proiectelor propuse de către participanţii direcţi sunt următoarele:
    1. fiecare aplicaţie trebuie să se încadreze în unul dintre cele patru WS; dacă se va face referinţă la mai mult de un WS, se va indica în care WS se află centrul de greutate al proiectului;
    2. proiectul reprezintă o contribuţie importantă concretă, clară şi identificabilă la îndeplinirea obiectivelor sau a strategiilor Uniunii şi trebuie să aibă un impact semnificativ asupra creşterii durabile, de exemplu, prin faptul că are o importanţă majoră pentru: Pactul verde european, Strategia digitală şi deceniul digital, Noua strategie industrială pentru Europa şi actualizarea sa, Next Generation EU, Uniunea Europeană a Sănătăţii, noul Spaţiu european de cercetare pentru cercetare şi inovare, noul Plan de acţiune pentru economia circulară sau îndeplinirea obiectivului Uniunii Europene (Uniune) de a deveni neutră din punct de vedere climatic până în 2050, printre altele;
    3. proiectul demonstrează că este conceput pentru a depăşi disfuncţionalităţile importante ale pieţei sau deficienţele sistemice, împiedicând desfăşurarea proiectului în aceeaşi măsură sau în acelaşi mod în absenţa ajutorului, sau provocările societale, care altfel nu ar fi abordate sau remediate în mod corespunzător;
    4. proiectul prezintă o relevanţă mai largă şi se aplică economiei sau societăţii Uniunii prin efecte de propagare pozitive, cum ar fi existenţa unor efecte sistemice la multiple niveluri ale lanţului valoric sau pe pieţele din aval sau din amonte ori existenţa unor utilizări alternative în alte sectoare sau a unui transfer modal, care să fie definite clar, într-o manieră concretă şi identificabilă. Simplul fapt că un proiect este realizat de întreprinderi din ţări diferite sau că o infrastructură de cercetare este utilizată ulterior de întreprinderi cu sediul în state membre diferite nu este suficient pentru ca un proiect să fie considerat IPCEI;
    5. beneficiile proiectului nu trebuie să se limiteze la statele membre din cadrul IPCEI, ci să se extindă la o mai mare parte a Uniunii. Beneficiile proiectului trebuie să fie clar definite, întro manieră concretă şi identificabilă;
    6. proiectul beneficiază de cofinanţare din partea participantului direct;
    7. întreprinderea trebuie să furnizeze dovezi cu privire la conformitatea proiectului cu principiul de „a nu aduce prejudicii semnificative“ în sensul art. 17 din Regulamentul (UE) 2020/852 sau cu alte metodologii comparabile.

    (2) Nu sunt acceptate ca proiecte eligibile propuneri de ameliorare a soluţiilor existente care nu duc la avansarea capabilităţilor de vârf şi care nu contribuie la consolidarea poziţiei competitive a Europei.
    (3) Criteriile specifice de eligibilitate a proiectelor propuse de către participanţii direcţi sunt următoarele:
    1. proiectele de cercetare, dezvoltare şi inovare trebuie să aibă un caracter inovator major sau să genereze o valoare adăugată semnificativă în materie de cercetare, dezvoltare şi inovare, ţinând cont de stadiul atins de tehnologie în sectorul în cauză;
    2. proiectele presupun o primă utilizare industrială si trebuie să permită elaborarea unui nou produs sau a unui nou serviciu cu un conţinut de cercetare şi inovare ridicat sau punerea în practică a unui proces de producţie care este inovator într-un mod fundamental. Modernizările periodice ale instalaţiilor existente care nu prezintă o dimensiune inovatoare, precum şi dezvoltarea de versiuni noi ale unor produse existente nu presupun o primă utilizare industrială;
    3. proiectul trebuie să conţină activităţi inovatoare până la prima aplicare industrială, demonstrând că autorul propunerii are capacitatea să o execute; dacă propunerea nu include o primă aplicare industrială, va trebui să se precizeze cine în Europa va executa prima aplicaţie industrială a rezultatelor;
    4. propunerile vor trebui să demonstreze contribuţia lor la obiectivele evidenţiate în Planul naţional de redresare şi rezilienţă (PNRR), respectiv:
    a) structurarea şi dezvoltarea competenţelor de concepţie, fabricaţie şi aplicare a componentelor şi sistemelor microelectronice într-un ecosistem naţional coerent;
    b) securizarea proprietăţii intelectuale şi accelerarea aplicării tehnologiilor avansate în domenii esenţiale ale economiei naţionale cum sunt industria automobilului, sănătatea sau agricultura de precizie, spaţiul, apărarea, sectorul aeronautic;
    c) coordonarea cu capabilităţile şi nevoile de la nivel european, inclusiv prin participarea sau asocierea ecosistemului naţional la un proiect multinaţional, prevăzut a fi implementat în principal ca proiect important de interes european comun (IPCEI);

    5. proiectul propus creează posibilitatea de a atinge o rată internă de rentabilitate care să corespundă valorii de referinţă sau pragului minim acceptabil specific sectorului sau întreprinderii.


    ART. 8
    Costuri eligibile
    (1) La depunerea aplicaţiei, participantul va avea în vedere tipul de costuri eligibile stabilite potrivit anexei la Comunicarea Comisiei 2021/8.481:
    1. studii de fezabilitate, inclusiv studiile tehnice pregătitoare, precum şi costul obţinerii autorizaţiilor necesare pentru realizarea proiectului;
    2. costul instrumentelor şi al echipamentelor (inclusiv al instalaţiilor şi al vehiculelor de transport) în măsura utilizării acestora în cadrul proiectului şi pe durata acestei utilizări. Dacă astfel de instrumente şi echipamente nu se folosesc pe întreaga lor durată de viaţă pentru proiect, sunt considerate eligibile doar costurile de amortizare corespunzătoare duratei proiectului, calculate pe baza bunelor practici contabile;
    3. costurile cu achiziţia (sau construcţia) clădirilor, a infrastructurii şi a terenurilor, în măsura utilizării acestora în cadrul proiectului şi pe durata acestei utilizări. Dacă aceste costuri sunt stabilite prin raportare la valoarea de transfer comercial sau la costurile de capital suportate efectiv, şi nu la costurile de amortizare, atunci valoarea reziduală a terenurilor, a clădirilor şi a infrastructurii trebuie scăzută din deficitul de finanţare, fie ex ante, fie ex post;
    4. costurile cu alte materiale, consumabile şi produse similare necesare pentru proiect;
    5. costurile de obţinere, validare şi apărare a brevetelor şi a altor active necorporale. Costurile cu cercetarea contractuală, cunoştinţele şi brevetele cumpărate sau obţinute cu licenţă din surse externe în condiţii de concurenţă deplină, precum şi costurile consultanţei şi ale serviciilor echivalente utilizate exclusiv pentru proiect;
    6. costurile de personal şi alte costuri administrative (inclusiv cheltuielile de regie) suportate în mod direct pentru activităţile de cercetare, dezvoltare şi inovare, inclusiv pentru activităţile de cercetare, dezvoltare şi inovare care au legătură cu prima utilizare industrială sau, în cazul unui proiect de infrastructură, care sunt suportate în cursul construcţiei infrastructurii.

    (2) În cazul ajutoarelor acordate pentru un proiect care implică o primă utilizare industrială, pot fi eligibile cheltuielile de capital şi cele operaţionale, în măsura utilizării acestora în cadrul proiectului şi pe durata acestei utilizări, cu condiţia ca utilizarea industrială să decurgă dintr-o activitate de cercetare, dezvoltare şi inovare şi să conţină o componentă importantă de cercetare, dezvoltare şi inovare, care reprezintă un element integrant şi necesar pentru implementarea cu succes a proiectului. Cheltuielile operaţionale trebuie să se refere la această componentă a proiectului.
    (3) Pot fi acceptate şi alte costuri dacă sunt justificate şi dacă au o legătură indisolubilă cu realizarea proiectului, cu excepţia costurilor de exploatare care nu fac obiectul punctului 6.
    (4) Contribuţiile constând în active corporale şi necorporale, precum şi în terenuri trebuie contabilizate la preţul pieţei.
    (5) În cazul unui proiect integrat, costurile eligibile trebuie detaliate la nivelul fiecărui proiect individual.
    (6) Finanţarea unui proiect se poate face atât din surse proprii, cât şi din surse externe, iar una dintre sursele externe poate fi finanţarea nerambursabilă din fonduri europene.
    (7) Finanţarea acordată de Uniune, gestionată centralizat de către instituţiile, agenţiile, întreprinderile comune sau alte organisme ale Uniunii, care nu este direct sau indirect sub controlul statului membru, nu constituie ajutor de stat. Ajutorul de stat poate fi cumulat cu finanţarea dintr-un fond al Uniunii, cu condiţia respectării condiţiei ca ajutorul de stat destinat să promoveze realizarea IPCEI; poate fi cumulat cu finanţarea din partea Uniunii sau cu alte ajutoare de stat, cu condiţia ca valoarea totală a finanţării publice acordate în legătură cu aceleaşi costuri eligibile să nu depăşească rata de finanţare cea mai favorabilă prevăzută în normele aplicabile ale dreptului Uniunii.
    (8) Ajutoarele nu trebuie să subvenţioneze costurile unui proiect pe care o întreprindere le-ar fi suportat oricum şi nu trebuie să compenseze riscul comercial normal al unei activităţi economice. Realizarea proiectului ar trebui să fie imposibilă în absenţa ajutoarelor sau ar trebui să fie posibilă numai la o anvergură mai redusă, cu un domeniu de aplicare mai restrâns, ori fără viteză suficientă sau într-o manieră diferită, care ar restrânge în mod semnificativ beneficiile preconizate ale acestuia. Ajutorul este considerat proporţional numai în cazul în care acelaşi rezultat nu ar putea fi obţinut cu un ajutor mai redus.

    ART. 9
    Procedura de evaluare
    (1) Activitatea de evaluare se realizează de către Ministerul Economiei prin experţi proprii şi/sau experţi externi, în condiţiile legii.
    (2) Evaluarea aplicaţiilor se realizează conform criteriilor prevăzute în prezenta metodologie.
    (3) Aplicarea şi interpretarea prevederilor prezentei metodologii se fac în sensul celor statuate în cuprinsul Comunicării Comisiei C (2021) 8481 final - Criterii pentru analiza compatibilităţii cu piaţa internă a ajutorului de stat destinat să promoveze realizarea unor proiecte importante de interes european comun, a normelor Uniunii privind ajutoarele de stat, a finanţării publice a proiectelor importante de interes european comun (IPCEI), precum şi a reglementărilor naţionale privind ajutoarele de stat.
    (4) Formularele din cadrul fiecărei aplicaţii se completează integral. În cazul constatării unor informaţii lipsă sau neclarităţi în cadrul aplicaţiei depuse de către aplicant se pot solicita clarificări. La fiecare dintre solicitările de clarificări, solicitantul trebuie să răspundă în termenul indicat de expert.
    (5) Rezultatul evaluării poate fi contestat în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) Decizia de soluţionare a contestaţiei poate fi atacată doar în faţa instanţelor judecătoreşti competente, în condiţiile Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 10
    Dispoziţii finale
    (1) Decizia de a desemna participantul direct şi/sau indirect are caracter provizoriu. Decizia finală se emite potrivit deciziei Comisiei Europene privind IPCEI ME/CT şi, ulterior, potrivit prevederilor hotărârii Guvernului privind participarea României în IPCEI ME/CT, precum şi alocarea fondurilor rezervate în Planul naţional de redresare şi rezilienţă, ţinând seama de mijloacele financiare disponibile, de obiectivele politicii de ajutor de stat şi de reglementările în vigoare aplicabile.
    (2) Anexele nr. 1-7* fac parte integrantă din prezenta metodologie.
    * Anexele nr. 1-7 sunt publicate pe site-ul Ministerului Economiei: http://economie.gov.ro/deschiderea-apelului-de-preselectie-a-potentialilor-participanti-directi-si-indirecti-in-cadrul-ipcei-me-ct-microelectronica.


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016