Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobată prin ORDINUL nr. 3.261 din 13 februarie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 174 din 27 februarie 2025.────────── CAP. I Cadrul general ART. 1 Prezenta metodologie reglementează organizarea şi desfăşurarea concursului „Şcoala Europeană“. ART. 2 Ministerul Educaţiei şi Cercetării susţine implicarea unităţilor de învăţământ preuniversitar în programe ale Uniunii Europene/finanţate de Uniunea Europeană în domeniul educaţiei, ca instrument de dezvoltare instituţională şi de creştere a calităţii educaţiei. ART. 3 Participarea unităţilor de învăţământ în proiectele finanţate prin programele Uniunii Europene în domeniul educaţiei, numărul de mobilităţi realizate, rezultatele în urma implementării acestor proiecte şi, implicit, deţinerea certificatului „Şcoala Europeană“ se includ printre criteriile de evaluare generală a performanţelor unităţilor de învăţământ de către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) şi printre criteriile de evaluare externă periodică a calităţii. ART. 4 (1) Pentru recunoaşterea rezultatelor deosebite obţinute de unităţile de învăţământ în implementarea proiectelor finanţate prin programele Uniunii Europene în domeniul educaţiei şi formării profesionale, Ministerul Educaţiei şi Cercetării organizează anual concursul „Şcoala Europeană“. (2) Unităţile de învăţământ câştigătoare ale concursului „Şcoala Europeană“ primesc certificatul „Şcoala Europeană“ şi sunt recompensate cu premii. (3) Certificatul „Şcoala Europeană“ este un document care certifică performanţa unităţii de învăţământ în implementarea proiectelor din cadrul programelor europene din domeniul educaţiei şi formării profesionale, contribuţia la dezvoltarea spaţiului european al educaţiei, calitatea educaţiei furnizate de unitatea de învăţământ care deţine acest certificat, precum şi calitatea managementului şcolar, reflectat în documentele manageriale, din perspectiva implementării proiectelor finanţate prin programele Uniunii Europene în domeniul educaţiei şi formării profesionale. (4) Valabilitatea unui certificat „Şcoala Europeană“ este de trei ani de la data acordării acestuia. În anul în care expiră valabilitatea acestui certificat, pentru a-şi putea menţine titlul „Şcoala Europeană“ conferit de certificat, unităţile de învăţământ trebuie să candideze şi să obţină un nou certificat. CAP. II Scopul şi obiectivele competiţiei ART. 5 Concursul „Şcoala Europeană“ are drept scop încurajarea participării unităţilor de învăţământ preuniversitar la programele europene din domeniul educaţiei şi formării profesionale. ART. 6 Obiectivele concursului „Şcoala Europeană“ sunt: a) recunoaşterea rolului unităţilor de învăţământ preuniversitar la promovarea unei imagini pozitive a României şi a valorilor şcolii româneşti în spaţiul european; b) susţinerea dezvoltării conceptului de învăţare pe tot parcursul vieţii în învăţământul preuniversitar; c) promovarea performanţelor, a inovaţiilor, a valorilor Uniunii Europene şi a dimensiunii europene în sistemul şi practicile educaţionale; d) stimularea cooperării dintre unităţile de învăţământ preuniversitar din România şi instituţii similare din ţările Uniunii Europene în vederea asigurării calităţii în educaţie şi a întăririi coeziunii la nivel european; e) promovarea unui management instituţional centrat pe dezvoltarea dimensiunii europene a educaţiei, pe creşterea mobilităţii profesionale şi a schimbului intercultural, precum şi pe integrarea valorilor Uniunii Europene în cultura organizaţională; f) promovarea rezultatelor, a experienţei şi a exemplelor de bune practici dobândite în cadrul activităţilor de cooperare europeană; g) încurajarea utilizării în activitatea didactică a produselor realizate în cadrul proiectelor europene, a rezultatelor învăţării dobândite de profesori în cadrul mobilităţilor şi promovarea învăţării bazate pe proiecte, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori; h) promovarea imaginii unităţilor de învăţământ preuniversitar cu performanţe în activitatea de cooperare europeană şi/sau în derularea de proiecte finanţate prin programe europene. CAP. III Descrierea competiţiei ART. 7 Concursul „Şcoala Europeană“ constă în evaluarea calităţii şi coerenţei managementului unităţii de învăţământ, reflectate în documentele manageriale, precum şi a impactului pe care activităţile derulate în cadrul proiectelor europene l-au avut asupra dezvoltării profesionale a elevilor şi a profesorilor, asupra culturii organizaţionale şi a etosului şcolii. ART. 8 Unităţile de învăţământ preuniversitar eligibile pentru a participa la concursul „Şcoala Europeană“ sunt acelea care, în ultimii trei ani, până la data depunerii candidaturii: a) au derulat activităţi/proiecte/programe din cadrul programelor de educaţie şi formare profesională gestionate în Uniunea Europeană de Comisia Europeană, Parlamentul European, alte instituţii europene: Erasmus+, eTwinning, Şcoliambasador ale Parlamentului European, Euroscola, Lider European, EuroQuiz etc.; b) au derulat activităţi/proiecte/programe în parteneriat cu ambasade, instituţii de învăţământ superior şi şcoli din Uniunea Europeană, companii europene, asociaţii profesionale europene, ONG-uri cu scop educaţional/de formare profesională care activează la nivel european etc.; c) au derulat activităţi/proiecte/programe din alte tipuri de finanţări decât cele de la lit. a) şi b). ART. 9 (1) Concursul „Şcoala Europeană“ este organizat anual de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării. (2) Unităţile de învăţământ câştigătoare ale concursului „Şcoala Europeană“ primesc certificatul „Şcoala Europeană“ şi un premiu pentru dotări de natura obiectelor de inventar a cărui valoare se aprobă anual prin ordin al ministrului, odată cu publicarea listei unităţilor de învăţământ câştigătoare. (3) Numărul de şcoli premiate este, de regulă, egal cu 80% din numărul total de şcoli aflate în competiţie, cu condiţia ca punctajul obţinut de acestea la evaluare să fie minimum 70% din punctajul maxim. (4) Unităţile de învăţământ preuniversitar care candidează pentru a obţine un nou certificat „Şcoala Europeană“, dar nu obţin la evaluare un rezultat care să le plaseze în lista şcolilor premiate pierd titlul „Şcoala Europeană“. (5) Unităţile de învăţământ preuniversitar care au obţinut certificatul „Şcoala Europeană“ şi care, după perioada de trei ani, nu candidează pentru obţinerea unui nou certificat pierd titlul „Şcoala Europeană“ conferit de certificat. CAP. IV Înscrierea în competiţie ART. 10 (1) Înscrierea unităţilor de învăţământ preuniversitar la concursul „Şcoala Europeană“ se face prin încărcarea documentelor din dosarul de candidatură, în format electronic pdf, într-un spaţiu de stocare dedicat concursului „Şcoala Europeană“ şi anunţat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării la lansarea fiecărei ediţii a concursului. Dosarul de candidatură al unei unităţi de învăţământ care se va înscrie în concurs va fi denumit „Judeţ_denumire unitate de învăţământ_dosar de candidatură SE_anul“. (2) Unităţile de învăţământ îşi asumă responsabilitatea pentru vizualizarea facilă a acestor documente. ART. 11 Dosarele de candidatură pentru obţinerea certificatului „Şcoala Europeană“ trebuie să conţină: a) formularul-tip de candidatură prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta metodologie, semnat de director şi denumit „Judeţ_denumire unitate de învăţământ_Formular de candidatură SE_anul“; b) portofoliu ilustrativ, relevant pentru activităţile din ultimii trei ani descrise în formularul-tip de candidatură. Documentele din portofoliu sunt semnate de director. Portofoliul ilustrativ va fi denumit „Judeţ_unitate de învăţământ_Portofoliu ilustrativ SE_anul“ şi nu va depăşi 50 MB; c) documentele manageriale: proiectul de dezvoltare instituţională, denumit P.D.I./planul de acţiune al şcolii, denumit P.A.S., pentru toată perioada evaluată, aprobat de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, vizat ca fiind conform cu originalul de către director şi denumit „Judeţ_unitate de învăţământ_PDI/PAS_anul“, şi planurile manageriale pentru ultimii trei ani şcolari, respectiv anul şcolar în curs şi doi ani şcolari precedenţi, vizate ca fiind conforme cu originalul de către director şi denumite astfel: „Judeţ_unitate de învăţământ_Plan managerial_anul1“, „Judeţ_unitate de învăţământ_Plan managerial_anul 2“, „Judeţ_unitate de învăţământ_Plan managerial_anul 3“; d) avizul de conformitate al inspectoratului şcolar, prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie, denumit „Judeţ_unitate de învăţământ_aviz ISJ_anul“. ART. 12 (1) Termenul-limită până la care unităţile de învăţământ preuniversitar pot încărca documentele din dosarul de candidatură în spaţiul de stocare dedicat concursului „Şcoala Europeană“ este anunţat în fiecare an de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, odată cu lansarea ediţiei din acel an a concursului. (2) Documentele încărcate după data-limită nu vor fi luate în considerare. CAP. V Evaluarea candidaturilor ART. 13 Evaluarea dosarelor de candidatură ale unităţilor de învăţământ preuniversitar înscrise în concursul „Şcoala Europeană“ se face de către Comisia naţională de evaluare pe baza criteriilor prezentate în anexa nr. 2 la prezenta metodologie. ART. 14 Comisia naţională de evaluare, aprobată de ministrul educaţiei şi cercetării, se constituite anual şi este alcătuită din inspectori şcolari pentru proiecte educaţionale din inspectoratele şcolare, profesori cu experienţă în domeniul implementării proiectelor, precum şi din profesori coordonatori pentru proiecte educaţionale europene din unităţi de învăţământ care nu sunt înscrise în competiţie în acel an. ART. 15 Comisia naţională de evaluare are următoarea componenţă: a) preşedinte - un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP); b) preşedinte executiv - un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetării; c) secretari - informaticieni, inspectori şcolari sau profesori din învăţământul preuniversitar având competenţe de operare pe calculator şi experienţă în domeniul implementării proiectelor; d) membri: inspectori şcolari pentru proiecte educaţionale, profesori cu experienţă în domeniul implementării proiectelor şi coordonatori de proiecte europene din unităţi de învăţământ, minimum 4 pentru fiecare criteriu de evaluare. ART. 16 Pentru a elimina factorii subiectivi în evaluare, dosarele de candidatură ale unităţilor de învăţământ înscrise în competiţie sunt grupate în nouă loturi, de la A la I, în funcţie de tip, nivel de învăţământ, filieră, profil. Totodată, acestor candidaturi grupate în loturi li se atribuie coduri de concurs. ART. 17 Evaluarea candidaturilor pentru obţinerea certificatului „Şcoala Europeană“ cuprinde două etape: etapa administrativă şi etapa de evaluare. ART. 18 În etapa administrativă vor fi respinse acele candidaturi care se găsesc în cel puţin una din următoarele situaţii: a) dosarul de candidatură nu conţine toate documentele prevăzute la art. 11; b) documentele din dosarul de candidatură nu sunt complete şi nu sunt vizate ca fiind conforme cu originalul de conducerea unităţii de învăţământ. ART. 19 În etapa de evaluare, membrii Comisiei naţionale de evaluare sunt grupaţi, prin tragere la sorţi, în nouă echipe de evaluatori, câte una pentru fiecare din cele nouă criterii de evaluare prezentate în anexa nr. 2. ART. 20 Fiecare echipă de evaluatori va evalua toate cele nouă loturi de la A la I şi va completa, pentru fiecare candidatură, o fişă de evaluare corespunzătoare criteriului pe care îl evaluează. ART. 21 Fişele de evaluare de la un criteriu conţin punctajele acordate pe subcriterii, punctajul general rezultat prin însumarea punctajelor pe subcriterii, precum şi o scurtă justificare a punctajului acordat de evaluatori la acel criteriu, observaţii ale evaluatorilor şi informaţii calitative cu privire la respectiva candidatură. ART. 22 Toţi evaluatorii din echipă contribuie la formularea justificării punctajului acordat şi semnează fişa de evaluare corespunzătoare criteriului evaluat. ART. 23 Secretarii Comisiei naţionale de evaluare vor asigura, pe baza unui grafic, rotaţia celor nouă loturi de la A la I la toate cele nouă echipe de evaluatori. La finalul evaluării, pentru fiecare candidatură vor exista câte nouă fişe de evaluare, corespunzătoare celor nouă criterii. ART. 24 Punctajul final obţinut de unităţile de învăţământ aflate în competiţie reprezintă suma celor nouă punctaje acordate de cele nouă echipe de evaluatori la cele nouă criterii de evaluare prezentate în anexa nr. 2. ART. 25 Pe baza rezultatelor obţinute la evaluarea candidaturilor şcolilor înscrise în concursul „Şcoala Europeană“, Ministerul Educaţiei şi Cercetării stabileşte numărul de şcoli premiate şi organizează festivitatea de decernare a titlului „Şcoala Europeană“. CAP. VI Dispoziţii finale ART. 26 Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta metodologie. Acestea sunt elaborate anual şi transmise unităţilor de învăţământ, prin inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, odată cu lansarea ediţiei din acel an a competiţiei. ART. 27 La concursul „Şcoala Europeană“ nu se admit contestaţii. Unităţilor de învăţământ aflate în concurs li se poate pune la dispoziţie, la cerere, setul de nouă fişe de evaluare corespunzătoare celor nouă criterii, numai după ce se asigură anonimizarea numelor şi a semnăturilor de pe fişe ale membrilor celor nouă echipe de evaluatori. ART. 28 Rezultatele finale, lista unităţilor de învăţământ preuniversitar declarate câştigătoare ale concursului „Şcoala Europeană“, precum şi informaţiile legate de festivitatea de premiere vor fi anunţate public pe site-ul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, în termen de 15 zile de la data finalizării activităţii de evaluare. ANEXA 1 la metodologie CONCURSUL „ŞCOALA EUROPEANĂ“ ediţia ............... FORMULAR-TIP DE CANDIDATURĂ Formularul va fi însoţit* de: a) un portofoliu ilustrativ; b) o copie a proiectului de dezvoltare instituţională, denumit P.D.I./planului de acţiune al şcolii, denumit P.A.S.; c) copii ale planurilor manageriale din ultimii trei ani şcolari, respectiv anul şcolar în curs şi doi ani şcolari precedenţi; d) avizul inspectoratului şcolar. * Documentele de candidatură vor fi încărcate într-un spaţiu de stocare dedicat concursului „Şcoala Europeană“ şi anunţat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării la lansarea fiecărei ediţii a concursului. Înainte de a fi încărcate, asiguraţi-vă că documentele au fost vizate ca fiind conforme cu originalul de către conducerea unităţii de învăţământ/semnate electronic. Verificaţi dacă aceste documente sunt complete şi pot fi vizualizate după încărcarea lor în spaţiul de stocare dedicat concursului. Data-limită: ................... 1. Date despre instituţia de învăţământ
┌─────────────────────────────────────┬┐
│Denumirea instituţiei şcolare ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Adresa ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Nr. de telefon/fax ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│E-mail ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Website ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Numele directorului ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Date de contact (telefon şi e-mail) ││
└─────────────────────────────────────┴┘
2. Descrieţi, pe scurt, cele mai importante caracteristici ale şcolii dumneavoastră, relevante pentru dimensiunea europeană în educaţie. Calitatea educaţiei furnizată de şcoală este una dintre acestea? Dacă da, cum se reflectă aceasta în rezultatele elevilor?
┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘
3. Indicaţi minimum trei dintre cele mai importante valori europene dezvoltate în şcoala dumneavoastră şi cele mai relevante acţiuni prin care aţi contribuit la promovarea şi dezvoltarea acestor valori, precum şi la integrarea acestora în activităţile de zi cu zi.
┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘
4. Argumentaţi faptul că derularea activităţilor/proiectelor/programelor europene: a) a contribuit la îndeplinirea misiunii şcolii; b) a condus la dezvoltarea dimensiunii europene a educaţiei în instituţia dumneavoastră; şi c) a contribuit la dezvoltarea spiritului civic al elevilor.
┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘
5. Faceţi o scurtă prezentare a principalelor activităţi/proiecte/programe europene în care a fost implicată şcoala dumneavoastră/personalul didactic al şcolii în ultimii doi ani şcolari dinaintea anului şcolar în curs.
┌────┬────────────────────────────────┬┐
│1.**│Titlul activităţii/proiectului ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│2. │Sursa/Programul de finanţare ││
│ │(dacă este cazul) ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│3. │Tipul activităţii/proiectului ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│4. │Perioada în care s-a derulat ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│ │Grup-ţintă (şi la nivelul ││
│5. │parteneriatului, dacă este ││
│ │cazul) ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│6. │Coordonator ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│7. │Obiective ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│8. │Ariile curriculare implicate ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│ │Produsele finale, rezultatele ││
│ │obţinute şi gradul lor de ││
│9. │utilizare concretă la nivelul ││
│ │instituţiei şi în afara acesteia││
│ │şi la nivelul parteneriatului, ││
│ │dacă este cazul ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│ │Metodele folosite pentru ││
│10. │evaluare şi comunicare publică/ ││
│ │diseminare a rezultatelor/ ││
│ │activităţilor ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│ │Impactul (asupra instituţiei, ││
│11. │personalului şcolii, elevilor, ││
│ │părinţilor, comunităţii locale/ ││
│ │societăţii civile etc.) ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│ │Caracterul inovator al ││
│12. │activităţilor/proiectelor/ ││
│ │Implementarea de soluţii ││
│ │educaţionale inovative ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│ │Utilizarea noilor tehnologii în ││
│13. │implementarea proiectelor/ ││
│ │activităţilor (AI, platforme ││
│ │educaţionale digitale/RED etc.) ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│ │Sustenabilitatea activităţilor ││
│ │desfăşurate şi a rezultatelor ││
│14. │obţinute la nivel instituţional ││
│ │(şi la nivelul parteneriatului, ││
│ │în cazul unui parteneriat) ││
└────┴────────────────────────────────┴┘
** Adăugaţi atâtea tabele câte vă sunt necesare. 6. Priorităţile şcolii (existente şi în documentele manageriale ale şcolii) privind activitatea de cooperare europeană şi implicarea în derularea activităţilor/proiectelor/programelor europene - perioada: întreg anul şcolar în curs
┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘
7. Planul de acţiune al şcolii - activităţile de cooperare europeană/activităţile din cadrul proiectelor/programelor europene - perioada: întreg anul şcolar în curs
┌───────────┬───────────┬───────────┬────────────────┬─────────┬──────────┬─────────────┬────────────────┬────────────┐
│ │ │ │ │ │ │Produsele │ │Impactul │
│ │ │ │ │ │ │finale │ │aşteptat │
│ │ │ │Grup-ţintă/ │ │ │şi │Metodele de │(asupra │
│ │Activitatea│ │Beneficiari │ │Discipline│rezultatele │evaluare şi de │instituţiei,│
│Prioritatea│/ │Perioada de│(şi la nivelul │Obiective│de studiu │aşteptate ale│diseminare │personalului│
│ │Proiectul │desfăşurare│parteneriatului,│ │vizate │mobilităţilor│prevăzute. │şcolii, │
│ │ │ │dacă este cazul)│ │ │de învăţare. │Asigurarea │elevilor, │
│ │ │ │ │ │ │Caracterul │sustenabilităţii│părinţilor, │
│ │ │ │ │ │ │inovator │ │comunităţii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │locale etc.)│
├───────────┼───────────┼───────────┼────────────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼────────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────┴───────────┴───────────┴────────────────┴─────────┴──────────┴─────────────┴────────────────┴────────────┘
Activităţile/Proiectele/Programele care se iau în considerare pentru concursul „Şcoala Europeană“ sunt cele: a) derulate de şcoli prin programele de educaţie şi formare profesională gestionate în Uniunea Europeană de Comisia Europeană, Parlamentul European, alte instituţii europene: Erasmus+, eTwinning, Şcoli-ambasador ale Parlamentului European, Euroscola, Lider European, EuroQuiz etc.; b) derulate de şcoli în parteneriat cu ambasade, universităţi şi şcoli din Uniunea Europeană, companii europene, asociaţii profesionale europene, ONG-uri cu scop educaţional/de formare profesională care activează la nivel european etc.; c) derulate din alte surse de finanţare decât cele de la lit. a) şi b), în care şcoala este aplicant sau partener, cum ar fi PNRR, granturile Spaţiului Economic European (SEE) şi norvegiene, ROSE, proiectele de cooperare transfrontalieră. Reprezentantul legal al instituţiei: Numele, prenumele .................................................................. Semnătura ......................................................................... Ştampila unităţii de învăţământ/Semnătura electronică Data .................................... ANEXA 2 la metodologie CRITERII DE EVALUARE
┌──────────────────────────────────────┐
│1. Coerenţa activităţilor derulate în │
│cadrul proiectelor/programelor │
│europene cu politica generală a │
│instituţiei şcolare - 25 de puncte │
└──────────────────────────────────────┘
• În ce măsură este corelată tematica acestor activităţi cu obiectivele şi cu misiunea şcolii? • În ce măsură activităţile derulate în cadrul proiectelor/programelor europene se regăsesc în planurile manageriale anuale? • În ce măsură obiectivele şi priorităţile prezentate în formularul de candidatură (la pct. 5, 6 şi 7) sunt corelate cu obiectivele din proiectul de dezvoltare instituţională/PAS?
┌──────────────────────────────────────┐
│2. Integrarea activităţilor derulate │
│în cadrul proiectelor/programelor │
│europene în programul curent al şcolii│
│/activităţile de zi cu zi - 20 de │
│puncte │
└──────────────────────────────────────┘
• În ce măsură sunt utilizate în procesul de predare-învăţare-evaluare produsele rezultate din activităţile/proiectele/ programele europene? • În ce măsură activităţile derulate în cadrul proiectelor/programelor europene sunt integrate în programul şcolii? • În ce măsură rezultatele învăţării dobândite de profesori în cadrul mobilităţilor sunt integrate în practica lor didactică curentă? • Câte dintre ariile curriculare sunt reprezentate în activităţile derulate în cadrul proiectelor/programelor europene? • Activităţile de cooperare europeană vizează diversificarea domeniilor care privesc activitatea educativă şcolară şi extraşcolară?
┌──────────────────────────────────────┐
│3. Performanţele şcolare reflectate în│
│rezultatele elevilor - 25 de puncte │
└──────────────────────────────────────┘
• În ce măsură activităţile derulate în cadrul proiectelor/programelor europene au contribuit la creşterea calităţii educaţiei furnizate de şcoală şi cum se reflectă aceasta în rezultatele obţinute la examenele naţionale? Explicaţi şi comparaţi cu rezultatele obţinute la nivel naţional. • În ce măsură activităţile derulate în cadrul proiectelor/programelor europene au contribuit la creşterea calităţii educaţiei furnizate de şcoală şi cum se reflectă aceasta în rezultatele obţinute de elevi la olimpiade şi concursuri? Exemplificaţi. • În ce măsură activităţile derulate în cadrul proiectelor/programelor europene au contribuit la creşterea performanţei şcolare curente a elevilor (în general sau pe anumite arii curriculare vizate de proiectele derulate); demonstraţi, cu statistici relevante, rezultatele şcolare înainte şi după implicarea în proiecte.
┌──────────────────────────────────────┐
│4. Asigurarea egalităţii de şanse şi │
│facilitarea accesului la educaţie - 25│
│de puncte │
└──────────────────────────────────────┘
• În ce măsură egalitatea de şanse şi dreptul la educaţie al elevilor cu cerinţe educaţionale speciale se regăsesc printre valorile promovate de unitatea de învăţământ? • Activităţile derulate în cadrul proiectelor/programelor europene au vizat asigurarea egalităţii de şanse, prevenirea abandonului şcolar şi reducerea riscului de părăsire timpurie a şcolii, atât în constituirea grupurilor-ţintă, cât şi în implicarea acestora în derularea proiectelor? Demonstraţi cu statistici relevante (de exemplu, evoluţia participării şcolare a elevilor, numărul de absenţe, rata abandon etc.).
┌──────────────────────────────────────┐
│5. Continuitate şi constanţă în │
│derularea de activităţi/proiecte/ │
│programe europene - 15 puncte │
└──────────────────────────────────────┘
• În ce măsură a fost asigurată sustenabilitatea activităţilor/proiectelor/programelor europene derulate? • În ce măsură activităţile/proiectele/programele europene derulate au generat dezvoltarea altor tipuri de activităţi de cooperare? • În ce măsură a crescut interesul cadrelor didactice şi elevilor pentru implicarea în activităţi/proiecte europene? Explicaţi şi demonstraţi cu statistici relevante (număr de elevi/profesori participanţi, număr de proiecte implementate în creştere în perioada evaluată faţă de perioadele anterioare).
┌──────────────────────────────────────┐
│6. Strategie şi modalităţi de │
│implementare şi evaluare - 15 puncte │
└──────────────────────────────────────┘
• În ce măsură instituţia are o strategie (obiective, planificare, evaluare) de implementare a proiectelor/programelor europene? • În ce măsură instituţia are o strategie (obiective, planificare, implementare) de evaluare a activităţilor/proiectelor/ programelor europene?
┌──────────────────────────────────────┐
│7. Strategie şi modalităţi de │
│valorizare (diseminare şi exploatare a│
│rezultatelor/produselor) - 15 puncte │
└──────────────────────────────────────┘
• În ce măsură instituţia are o strategie de valorizare a activităţilor/proiectelor/programelor europene? • Activităţile de valorizare sunt variate şi se regăsesc, detaliate, în documentele de organizare şi implementare a proiectelor/programelor derulate de unitatea de învăţământ? • Produsele finale sunt utilizabile la nivelul comunităţii educaţionale lărgite?
┌──────────────────────────────────────┐
│8. Dezvoltarea dimensiunii europene a │
│educaţiei şi integrarea valorilor │
│europene în cultura organizaţională/ │
│activităţile de zi cu zi ale unităţii │
│de învăţământ prin activităţile de │
│cooperare europeană - 30 de puncte │
└──────────────────────────────────────┘
• În ce măsură este reflectată dimensiunea europeană a educaţiei în cultura organizaţională/activităţile de zi cu zi ale unităţii de învăţământ? • Cât de semnificativ este impactul activităţilor derulate în cadrul proiectelor/programelor europene asupra elevilor, profesorilor, părinţilor, comunităţii locale, regionale, naţionale, europene? Exemplificaţi. • În ce măsură diversitatea proiectelor/programelor sprijină integrarea valorilor europene în cultura organizaţională şi în activităţile de zi cu zi ale unităţii de învăţământ?
┌──────────────────────────────────────┐
│9. Calitatea documentelor de │
│candidatură - 30 de puncte │
└──────────────────────────────────────┘
• Calitatea portofoliului ilustrativ (relevanţa conţinutului portofoliului pentru activităţile/proiectele/programele europene derulate) • Calitatea şi coerenţa documentelor manageriale (proiect de dezvoltare instituţională/plan de acţiune al şcolii, planuri manageriale anuale, strategii de implementare/evaluare/valorizare/comunicare publică şi diseminare a rezultatelor proiectelor/programelor europene). ANEXA 3 la metodologie Inspectoratul Şcolar al Judeţului ................................................ Nr. .........../.............. AVIZ de participare la concursul „Şcoala Europeană“ Ediţia ......(anul)...... Denumirea unităţii de învăţământ: ................................................. Adresa: ............................................................................ Numele directorului: ............................................................... Datele de contact ale directorului (telefon, e-mail) ............................ Conţinutul dosarului: 1. Formularul de aplicaţie
┌────────┬────────┬─────────────────────┐
│Da [ ] │Nu [ ] │Nr. de pagini [ ] │
└────────┴────────┴─────────────────────┘
2. Copie a proiectului de dezvoltare instituţională (PDI sau PAS) (care trebuie să acopere toată perioada evaluată, respectiv ultimii trei ani şcolari, dintre care unul este anul şcolar în curs)
┌────────┬────────┬─────────────────────┐
│Da [ ] │Nu [ ] │Nr. de pagini [ ] │
└────────┴────────┴─────────────────────┘
3. Copii ale celor trei planuri manageriale anuale (pentru ultimii trei ani şcolari, dintre care unul este anul şcolar în curs)
┌────────────┬────────────┬────────────┐
│Anul şcolar │Anul şcolar │Anul şcolar │
│……. [ ] │……. [ ] │……. [ ] │
└────────────┴────────────┴────────────┘
4. Portofoliu ilustrativ
┌───────────────────┬───────────────────┐
│Da [ ] │Nu [ ] │
└───────────────────┴───────────────────┘
Data ................................. Inspector şcolar general, ............................................... Inspector şcolar pentru proiecte educaţionale, ....................................................................... ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.