Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
──────────
Aprobată prin ORDINUL nr. 6.799 din 12 decembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.130 din 14 decembrie 2023.
──────────
CAP. I
Dispoziţii generale
SECŢIUNEA 1
Termeni şi definiţii
ART. 1
În cuprinsul prezentei metodologii se definesc termenii şi expresiile următoare:
a) unitate de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică (PJ) - orice unitate de învăţământ autorizată să funcţioneze provizoriu/acreditată din sistemul naţional de învăţământ preuniversitar, în care se desfăşoară atât activitate didactică, cât şi administrativă, având ca elemente definitorii: act de înfiinţare (ordin al ministrului/hotărâre a autorităţilor administraţiei publice locale sau judeţene, după caz/hotărâre judecătorească/orice alt act emis în acest sens, cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare la data emiterii acestuia), patrimoniu (sediu, dotări corespunzătoare, adresă), cod de identificare fiscală (CIF), ştampilă cu stema României şi denumirea Ministerului Educaţiei şi cont la Trezoreria Statului/bancă (pentru unităţile de învăţământ preuniversitar particular); unitatea de învăţământ de stat cu personalitate juridică (PJ) are buget şi contabilitate proprie organizată potrivit prevederilor Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, şi altor prevederi ale legislaţiei în vigoare; unităţile de învăţământ preuniversitar particular cu personalitate juridică îşi organizează propriul compartiment de contabilitate, cu respectarea prevederilor legale, asumându-şi răspunderea legală pentru gestionarea fondurilor primite prin finanţare de la bugetul de stat şi prin bugetele locale;
b) structură şcolară arondată (AR) - unitatea de învăţământ preuniversitar fără personalitate juridică, subordonată unei unităţi de învăţământ cu personalitate juridică (PJ), în care se desfăşoară doar activitate didactică, rezultată în urma unui proces de reorganizare, având denumire diferită de a unităţii cu personalitate juridică;
c) locaţie - imobil cu adresă secundară a unei unităţi de învăţământ cu personalitate juridică în care se poate desfăşura activitate didactică şi/sau administrativă (management, secretariat, contabilitate), cu denumirea unităţii de învăţământ cu personalitate juridică;
d) reorganizare a unităţilor de învăţământ preuniversitar - operaţiunea juridică în care pot fi implicate două sau mai multe unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, având ca efecte modificarea structurii ori încetarea activităţii acestora sau constituirea de noi unităţi de învăţământ cu personalitate juridică.
ART. 2
(1) Reorganizarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică se realizează cu respectarea prevederilor art. 19 alin. (11)-(16), (30) şi (31) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, prin operaţiunile de fuziune prin absorbţie sau contopire ori prin operaţiuni de divizare urmate de absorbţie sau constituire a unei noi unităţi de învăţământ.
(2) Unităţile de învăţământ preuniversitar de stat cu personalitate juridică pot fi supuse procesului de reorganizare, în cazuri justificate, în vederea asigurării accesului egal la educaţie şi formare profesională, a eficientizării şi asigurării/menţinerii standardelor ridicate în furnizarea de servicii educaţionale pentru beneficiarii primari ai sistemului de învăţământ.
SECŢIUNEA a 2-a
Stabilirea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică care intră în proces de reorganizare
ART. 3
(1) Inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti au/are obligaţia de a stabili, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale, respectiv consiliul judeţean şi consiliile locale, unităţile de învăţământ propuse pentru reorganizare.
(2) În scopul stabilirii unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat cu personalitate juridică propuse pentru reorganizare prin operaţiuni de fuziune (prin absorbţie sau prin contopire) sau de divizare, urmată de absorbţie sau de constituirea unei noi unităţi de învăţământ, inspectoratele şcolare şi autorităţile administraţiei publice locale, respectiv consiliul judeţean şi consiliile locale, au în vedere următoarele criterii:
a) respectarea prevederilor art. 16 din Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, pentru organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat cu personalitate juridică;
b) calitatea educaţiei furnizate de unităţile de învăţământ preuniversitar, raportată la standardele de autorizare de funcţionare provizorie şi la standardele de acreditare şi de evaluare externă periodică în învăţământul preuniversitar, reflectată în rapoartele elaborate la nivelul Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, denumită în continuare ARACIP, respectiv la nivelul inspectoratelor şcolare;
c) eficienţa utilizării resurselor financiare, materiale şi umane, în cazul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, respectiv încadrarea cheltuielilor acestora în fondurile alocate pentru finanţarea de bază şi în numărul maxim de posturi didactice de predare, didactice auxiliare şi nedidactice, aprobate de către inspectoratele şcolare;
d) respectarea prevederilor art. 23 alin. (1) din Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, privind efectivele de copii şi elevi pentru constituirea formaţiunilor de studiu în cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat;
e) respectarea principiului asumării filierei pentru unităţile de învăţământ liceal în care se şcolarizează pe filiera teoretică sau vocaţională.
(3) Lista unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat cu personalitate juridică, însoţită de o notă de fundamentare privind motivele care stau la baza procesului de reorganizare propus, se transmite de inspectoratele şcolare la ARACIP şi spre informare Ministerului Educaţiei, până la data prevăzută în calendarul operaţiunilor de reorganizare a unităţilor de învăţământ preuniversitar aprobat anual, denumit în continuare Calendar.
(4) În cazul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, Ministerul Educaţiei, la propunerea ARACIP, poate dispune demararea procesului de reorganizare, dacă se constată nerespectarea de către unităţile de învăţământ respective a criteriilor, standardelor şi normelor privind calitatea educaţiei.
(5) În cazul unităţilor de învăţământ preuniversitar particular/confesional acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu, persoanele juridice de drept privat fondatoare ale unităţilor de învăţământ preuniversitar particular, respectiv conducerea cultului recunoscut oficial de stat care a participat la înfiinţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar confesional, după caz, pot solicita Ministerului Educaţiei intrarea acestor unităţi de învăţământ în proces de reorganizare.
(6) În cazul unităţilor de învăţământ preuniversitar militar, Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Afacerilor Interne sau Ministerul Justiţiei, după caz, poate solicita Ministerului Educaţiei intrarea acestor unităţi de învăţământ în proces de reorganizare.
(7) În situaţia în care apar divergenţe între inspectoratele şcolare şi autorităţile administraţiei publice locale în etapa de stabilire a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică propuse pentru reorganizare, conducerea inspectoratelor şcolare are obligaţia de a transmite Ministerului Educaţiei, până la data prevăzută în Calendar, lista cu situaţiile divergente privind propunerile de reorganizare pentru anul şcolar următor, însoţită de un raport detaliat care să cuprindă motivele care au condus la acestea, punctul de vedere al inspectoratelor şcolare şi cel al autorităţilor administraţiei publice locale în cauză.
(8) Ministerul Educaţiei analizează situaţiile prevăzute la alin. (7) pe baza documentelor transmise şi decide dacă acestea fac sau nu fac obiectul reorganizării, motivând decizia.
(9) Reorganizarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică se realizează prin ordin al ministrului educaţiei.
(10) Procesul de reorganizare se finalizează cel mai târziu până la începutul noului an şcolar.
CAP. II
Modalităţi de reorganizare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică
ART. 4
(1) Reorganizarea prin operaţiunea fuziunii prin absorbţie se poate realiza, în cazuri justificate, prin includerea unei unităţi de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică în cadrul căreia se şcolarizează cel puţin un nivel acreditat, un program de studiu acreditat sau o calificare profesională/specializare acreditată, denumită unitate absorbită, într-o altă unitate de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică în cadrul căreia se şcolarizează cel puţin un nivel acreditat, un program de studiu acreditat sau o calificare profesională/specializare acreditată, denumită unitate de învăţământ absorbantă. Unitatea de învăţământ absorbantă trebuie să aibă cel puţin nivelul de învăţământ egal cu al unităţii de învăţământ absorbite sau un nivel superior acesteia. Includerea se poate realiza în varianta menţinerii unităţii de învăţământ absorbite ca structură şcolară arondată sau prin desfiinţarea acesteia şi preluarea tuturor componentelor organizatorice de la nivelul acesteia la nivelul unităţii de învăţământ absorbante.
(2) În situaţiile în care, prin procesul de reorganizare, unităţile de învăţământ absorbite nu sunt menţinute ca structuri şcolare arondate unităţilor de învăţământ absorbante, inspectoratele şcolare verifică capacitatea spaţiilor destinate activităţii didactice în vederea preluării componentelor organizatorice ale unităţilor de învăţământ absorbite.
(3) La nivelul unităţilor de învăţământ absorbite ca structuri şcolare arondate se desfăşoară doar activitate didactică, nu şi administrativă.
ART. 5
(1) Reorganizarea prin operaţiunea fuziunii prin contopire se poate realiza, în cazuri justificate, prin unirea a două sau mai multor unităţi de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică în cadrul cărora se şcolarizează cel puţin un nivel acreditat, un program de studiu acreditat sau o calificare profesională/specializare acreditată, pentru a constitui o nouă unitate de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică.
(2) Noua unitate de învăţământ rezultată în urma procesului de fuziune prin contopire poate fi înfiinţată atât în una dintre locaţiile deţinute de unităţile de învăţământ supuse reorganizării, cât şi într-o nouă locaţie. Inspectoratele şcolare au obligaţia verificării capacităţii spaţiilor destinate atât activităţii didactice, cât şi celei administrative din locaţia în care urmează să funcţioneze unitatea nou-constituită.
ART. 6
(1) Unităţile de învăţământ pot fi supuse procesului de reorganizare prin una dintre operaţiunile prevăzute la art. 4 şi 5 pentru componente organizatorice de tipul: nivel de învăţământ, filieră, profil cu specializări/calificări profesionale, programe de studii, acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu; pentru componentele autorizate să funcţioneze provizoriu, după reorganizare, este necesară urmarea procedurii de acreditare în condiţiile legii.
(2) Finalizarea operaţiunilor de fuziune prin absorbţie sau prin contopire se realizează prin ordin al ministrului educaţiei iniţiat de către ARACIP, în care sunt stabilite cel puţin următoarele elemente:
a) noua structură a unităţii de învăţământ;
b) drepturile şi obligaţiile dobândite, după caz, de către unitatea de învăţământ absorbantă sau constituită prin operaţiunea de fuziune prin contopire;
c) menţiunea privind absorbţia unei/unor unităţi de învăţământ ca structură/structuri arondată/arondate sau preluarea integrală a componentelor organizatorice de la nivelul acesteia/acestora la nivelul unităţii absorbante;
d) menţiunea privind funcţionarea unităţii/unităţilor rezultate în urma reorganizării prin operaţiunea de fuziune prin contopire la o locaţie deţinută de către una dintre unităţile de învăţământ implicate în proces sau la o nouă locaţie;
e) menţinerea acreditării pentru unitatea de învăţământ absorbantă, preluarea de către aceasta a drepturilor şi obligaţiilor unităţilor de învăţământ absorbite, respectiv transferul acreditării la unitatea nou-constituită prin contopire;
f) respectarea principiului asumării filierei teoretice sau vocaţionale pentru unitatea de învăţământ absorbantă, în cazul şcolarizării pe nivelul de învăţământ liceal.
(3) Unitatea de învăţământ absorbantă, rezultată în urma operaţiunii de fuziune prin absorbţie, îşi menţine acreditarea, respectiv preia acreditarea pentru nivelurile de învăţământ, programele de studii, calificările profesionale/specializările acreditate şcolarizate în cadrul unităţii/unităţilor de învăţământ absorbite şi are obligaţia de a solicita evaluarea periodică, în termen de cel mult un an de la finalizarea operaţiunii de reorganizare.
(4) Unitatea de învăţământ nou-rezultată în urma operaţiunii de fuziune prin contopire preia acreditarea pentru nivelurile de învăţământ, programele de studii, calificările profesionale/specializările acreditate din cadrul unităţilor de învăţământ contopite şi are obligaţia de a solicita evaluarea periodică, în termen de cel mult un an de la finalizarea operaţiunii de reorganizare.
(5) Unităţile de învăţământ absorbante rezultate în urma operaţiunii de fuziune prin absorbţie/Unităţile de învăţământ nou-rezultate în urma operaţiunii de fuziune prin contopire au obligaţia de a parcurge procedura de acreditare pentru nivelurile de învăţământ, calificările profesionale/specializările, programele de studii autorizate să funcţioneze provizoriu, pe limbă de predare, pe formă de învăţământ şi/sau locaţie, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(6) În situaţia în care ARACIP constată, în urma evaluării externe periodice, că nu se poate asigura menţinerea standardelor de calitate în urma procesului de reorganizare, sprijină Ministerul Educaţiei în vederea identificării unei soluţii optime, în condiţiile legii.
ART. 7
(1) Reorganizarea prin operaţiunea de divizare urmată de absorbţie se poate realiza prin absorbţia de către o unitate de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică, în cadrul căreia toate nivelurile de învăţământ, programele de studii şi toate calificările profesionale/specializările sunt acreditate, de la una sau de la mai multe unităţi de învăţământ cu personalitate juridică în cadrul cărora se şcolarizează cel puţin un nivel acreditat, program de studiu acreditat sau o calificare profesională/specializare acreditată, de componente organizatorice de tipul nivel de învăţământ, program de studiu, respectiv calificare profesională/specializare, după cum urmează:
a) nivel de învăţământ acreditat/autorizat să funcţioneze provizoriu, pe limbă de predare, pe formă de învăţământ şi/sau locaţie;
b) calificare profesională/specializare acreditată/autorizată să funcţioneze provizoriu, pe limbă de predare, pe formă de învăţământ şi/sau locaţie;
c) program de studii acreditat/autorizat să funcţioneze provizoriu, pe limbă de predare, pe formă de învăţământ şi/sau locaţie.
(2) Unitatea de învăţământ absorbantă trebuie să aibă cel puţin nivelul de învăţământ egal cu al unităţii/unităţilor de învăţământ de la care se divid componente organizatorice.
(3) Finalizarea operaţiunii de divizare urmate de absorbţie se realizează prin ordin al ministrului educaţiei, iniţiat de către ARACIP, în care sunt stabilite cel puţin următoarele elemente:
a) noua structură a unităţii de învăţământ constituite prin operaţiunea de divizare urmată de absorbţie;
b) nivelurile de învăţământ, programele de studii şi calificările profesionale/specializările acreditate menţinute de către unitatea de învăţământ constituită prin operaţiunea de divizare prin absorbţie, respectiv nivelurile de învăţământ, programele de studii şi calificările profesionale/specializările acreditate/ autorizate să funcţioneze provizoriu preluate;
c) drepturile şi obligaţiile dobândite de unitatea de învăţământ absorbantă;
d) drepturile şi obligaţiile păstrate de unitatea/unităţile de învăţământ asupra căreia/cărora operează divizarea;
e) respectarea principiului asumării filierei pentru unitatea de învăţământ absorbantă, în cazul şcolarizării pe nivelul de învăţământ liceal, filiera teoretică sau vocaţională.
(4) Unitatea de învăţământ rezultată prin operaţiunea divizării urmată de absorbţie şi unităţile de învăţământ de la care s-au divizat componente organizatorice au obligaţia de a se supune procesului de evaluare periodică, în termen de cel mult 1 an de la finalizarea operaţiunii de reorganizare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(5) În situaţia în care se doreşte divizarea unei/unor componente organizatorice de tipul celei/celor menţionate la alin. (1) din cadrul unei unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, care se regăseşte/regăsesc şi la nivelul unei/unor structuri arondate acesteia, divizarea componentei/ componentelor organizatorice se realizează atât din cadrul unităţii de învăţământ cu personalitate juridică, cât şi din cadrul structurii/structurilor arondate care cuprinde/cuprind respectiva/ respectivele componentă/componente.
(6) Unitatea de învăţământ absorbantă constituită prin operaţiunea prevăzută la alin. (1) are obligaţia de a parcurge procedura de acreditare pentru nivelurile de învăţământ, filierele, profilurile, specializările/calificările profesionale, programele de studii, autorizate să funcţioneze provizoriu, pe limbă de predare, pe formă de învăţământ şi/sau locaţie, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(7) După reorganizare, unităţile de învăţământ de la care s-au divizat componente organizatorice trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să îşi păstreze statutul de unităţi de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică, raportat la prevederile art. 16 din Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare;
b) să aibă în structura lor cel puţin un nivel de învăţământ acreditat, program de studiu sau o calificare profesională/specializare acreditată;
c) să respecte principiul asumării filierei, în cazul şcolarizării pe nivelul de învăţământ liceal, filiera teoretică sau vocaţională.
ART. 8
(1) Reorganizarea prin operaţiunea de divizare prin constituirea unei noi unităţi de învăţământ cu personalitate juridică se realizează prin divizarea din cadrul uneia sau a mai multor unităţi de învăţământ cu personalitate juridică în cadrul cărora funcţionează, după caz, componente organizatorice de tipul nivel de învăţământ, program de studiu, respectiv calificare profesională/specializare, după cum urmează:
a) unul sau mai multe niveluri de învăţământ acreditate/autorizate să funcţioneze provizoriu pe limbă de predare, pe formă de învăţământ şi/sau locaţie;
b) una sau mai multe calificări profesionale/specializări acreditate/autorizate să funcţioneze provizoriu, pe limbă de predare, pe formă de învăţământ şi/sau locaţie;
c) unul sau mai multe programe de studii acreditate/autorizate să funcţioneze provizoriu, pe limbă de predare, pe formă de învăţământ şi/sau locaţie.
(2) Pentru realizarea procesului de reorganizare prin operaţiunea de divizare prevăzută la alin. (1) trebuie îndeplinite, cumulativ, următoarele condiţii:
a) unităţile de învăţământ care se supun operaţiunii de divizare trebuie să îşi menţină în structura lor cel puţin un nivel de învăţământ/program de studiu acreditat pe limbă de predare, pe formă de învăţământ şi/sau locaţie, statutul de unităţi de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică, raportat la prevederile art. 16 din Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, şi să respecte principiul asumării filierei, în cazul şcolarizării pe nivelul de învăţământ liceal, filiera teoretică sau vocaţională;
b) unitatea de învăţământ care se constituie trebuie să cuprindă în structura sa cel puţin un nivel de învăţământ acreditat/program de studiu, pe limbă de predare, pe formă de învăţământ şi/sau locaţie, să aibă statutul de unitate de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică, raportat la prevederile art. 16 din Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, şi să respecte principiul asumării filierei, în cazul şcolarizării pe nivelul de învăţământ liceal, filiera teoretică sau vocaţională.
(3) Finalizarea operaţiunii de divizare prin constituirea unei noi unităţi de învăţământ se realizează prin ordin al ministrului educaţiei, iniţiat de către ARACIP, pe baza constatărilor privind asigurarea standardelor de calitate, în care se stabilesc drepturile şi obligaţiile dobândite de unitatea de învăţământ nou-constituită.
(4) Unitatea de învăţământ nou-constituită şi unităţile de învăţământ din care au fost divizate componente organizatorice de tipul celor prevăzute la alin. (1) au obligaţia de a se supune procesului de evaluare periodică, în termen de cel mult 1 an de la finalizarea procesului de reorganizare.
(5) Unitatea de învăţământ nou-constituită prin operaţiunea prevăzută la alin. (1) are obligaţia, după caz, de a parcurge procedura de acreditare pentru nivelurile de învăţământ, specializările/calificările profesionale, programele de studii autorizate să funcţioneze provizoriu, pe limbă de predare, pe formă de învăţământ şi/sau locaţie, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
ART. 9
Creşele cu personalitate juridică, pentru care autoritatea administraţiei publice locale are calitatea de persoană juridică fondatoare, pot intra în proces de reorganizare, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii.
ART. 10
(1) ARACIP comunică ordinele ministrului educaţiei prin care s-a aprobat reorganizarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică inspectoratelor şcolare şi, după caz, instituţiilor/entităţilor prevăzute la art. 3 alin. (5) sau (6) care au propus reorganizarea.
(2) În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea ordinelor prevăzute la alin. (1), conducerea inspectoratelor şcolare are obligaţia de a le comunica autorităţilor administraţiei publice locale, în vederea includerii de drept a unităţilor de învăţământ rezultate în urma procesului de reorganizare în reţeaua şcolară aprobată prin hotărârea consiliului local/judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz. În aceste situaţii nu este necesară emiterea avizului conform de către inspectoratele şcolare.
ART. 11
(1) Iniţiativa reorganizării unităţilor de educaţie extraşcolară, prin fuziune sau divizare, aparţine atât inspectoratului şcolar, cu aprobarea Ministerului Educaţiei, cât şi Ministerului Educaţiei.
(2) Reorganizarea prevăzută la art. 19 alin. (30) din Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, se realizează la iniţiativa autorităţilor administraţiei publice locale în colaborare cu inspectoratele şcolare şi cu aprobarea Ministerului Educaţiei.
(3) Procesul de reorganizare prevăzut la alin. (1) şi (2) se realizează cu respectarea prevederilor prezentei metodologii, prin ordin al ministrului educaţiei iniţiat de către ARACIP.
CAP. III
Dispoziţii finale
ART. 12
(1) În baza ordinelor ministrului educaţiei prin care s-a aprobat reorganizarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică, în cazul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat cu personalitate juridică, consiliul de administraţie al inspectoratelor şcolare stabileşte prin hotărâre:
a) transferul drepturilor, obligaţiilor şi al personalului de la unitatea de învăţământ absorbită către unitatea de învăţământ cu personalitate juridică absorbantă;
b) transferul drepturilor, obligaţiilor şi al personalului unităţilor de învăţământ care se contopesc către unitatea de învăţământ cu personalitate juridică nou-înfiinţată;
c) transferul drepturilor, obligaţiilor şi al personalului unităţii de învăţământ divizate către unitatea/unităţile de învăţământ cu personalitate juridică dobânditoare;
d) transferul bazei materiale, cu excepţia terenurilor şi a clădirilor aflate în domeniul public local, de la unitatea de învăţământ care îşi pierde personalitatea juridică către unitatea dobânditoare.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor reglementate la alin. (1), inspectoratele şcolare procedează la:
a) asigurarea încadrării personalului didactic de predare în unităţile de învăţământ care s-au reorganizat şi/sau, după caz, soluţionarea reducerilor de activitate, în conformitate cu prevederile metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în vigoare;
b) emiterea deciziilor de repartizare a personalului didactic de predare transferat de la unitatea care îşi pierde personalitatea juridică către unitatea/unităţile dobânditoare, conform procedurilor stabilite prin metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în vigoare;
c) avizarea statelor de personal ale unităţilor de învăţământ dobânditoare, avându-se în vedere funcţiile didactice şi administrative rezultate prin transferul personalului unităţii care îşi pierde personalitatea juridică;
d) verificarea modului în care unitatea/unităţile de învăţământ dobânditoare a/au procedat la încheierea contractelor individuale de muncă ale personalului transferat de la unitatea de învăţământ care şi-a pierdut personalitatea juridică şi la înregistrarea acestora în registrul general de evidenţă a salariaţilor;
e) verificarea finalizării procedurilor de radiere din evidenţele autorităţilor fiscale (retragerea CIF-ului) şi de casare/returnare a sigiliilor de către unităţile de învăţământ care îşi pierd personalitatea juridică prin reorganizare;
f) verificarea preluării de către unitatea/unităţile dobânditoare a arhivei unităţii/unităţilor care îşi pierde/pierd personalitatea juridică prin reorganizare;
g) desfăşurarea oricăror alte operaţiuni necesare pentru finalizarea procesului de reorganizare a unităţilor de învăţământ.
(3) Deciziile/Hotărârile inspectoratelor şcolare privind operaţiunile prevăzute la alin. (1) şi (2) se comunică unităţilor şcolare implicate în procesul de reorganizare în cel mult 5 zile lucrătoare de la comunicarea de către ARACIP a ordinului ministrului emis la finalizarea operaţiunilor specifice procesului de reorganizare.
(4) În cazul unităţilor de învăţământ preuniversitar particular, persoanele juridice de drept privat fondatoare, care au propus reorganizarea, stabilesc modul de realizare a operaţiunilor implicate de procesul de reorganizare, prevederile alin. (1) şi (2) putând fi aplicabile şi în cazul acestora, după caz.
(5) Transferul personalului didactic auxiliar şi al personalului nedidactic de la unitatea de învăţământ care îşi pierde personalitatea juridică la unitatea dobânditoare se realizează cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
ART. 13
În cuprinsul prezentei metodologii, începând cu data reorganizării instituţiilor aflate în coordonarea/subordonarea Ministerului Educaţiei:
a) denumirea „Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar“ (ARACIP) se va citi „Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii şi Inspecţie în Învăţământul Preuniversitar“ (ARACIIP);
b) denumirea „inspectorat şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti“, respectiv „ISJ/ISMB“ se va citi „direcţia judeţeană de învăţământ preuniversitar/Direcţia Municipiului Bucureşti de Învăţământ Preuniversitar“, respectiv „DJIP/DMBIP“.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: