Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobată prin ORDINUL nr. 3.433 din 11 iunie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 561 din 17 iunie 2024.────────── Preambul Sectorul spitalicesc din România se confruntă cu multiple probleme pornind de la o organizare complicată şi disfuncţională, o arhitectură care nu se adaptează cerinţelor actuale, la costuri mari, care au o eficienţă redusă, la lipsa unui management profesional, la inexistenţa unor mecanisme de control al calităţii sau distribuirea inechitabilă a resurselor umane. Aceste aspecte se răsfrâng şi asupra infrastructurii laboratoarelor de microbiologie. Diagnosticul de laborator este o componentă esenţială a actului medical, contribuind la stabilirea diagnosticului de certitudine al pacienţilor şi la asigurarea calităţii şi eficienţei actului medical. Laboratorul de microbiologie medicală are rolul de a stabili: • diagnosticul infecţiilor; • tratamentul antiinfecţios cel mai potrivit; • controlul eficacităţii tratamentelor aplicate; • depistarea purtătorilor sănătoşi de germeni microbieni. Rolul esenţial al unui laborator de microbiologie medicală dintr-un spital constă în stabilirea diagnosticului infecţiilor şi controlul permanent al potenţialului nosocomial în unitatea sanitară respectivă. Succesul unui diagnostic microbiologic şi o conduită terapeutică corectă necesită o bună colaborare între diversele specialităţi medicale (microbiologie, epidemiologie, specialităţi clinice). Pentru ca activitatea laboratorului de microbiologie să fie eficientă, pe lângă personalul medical şi tehnic, laboratorul trebuie să dispună de un spaţiu adecvat şi dotare corespunzătoare. Capacitatea de asigurare a diagnosticului de laborator la standardele de calitate agreate pentru sistemul de sănătate reprezintă o premisă pentru asigurarea furnizării de servicii medicale şi pentru garantarea accesului cetăţenilor la acestea. Laboratoarele îndeplinesc funcţii esenţiale în cadrul unităţilor sanitare publice fără de care serviciile medicale nu pot fi prestate la nivelul de calitate necesar. Din punctul de vedere al infrastructurii şi echipamentelor, infrastructura laboratoarelor de microbiologie s-a degradat continuu şi necesită investiţii pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite populaţiei. Prin documentele strategice derivate din Strategia Naţională de Sănătate 2023-2030, Ministerul Sănătăţii va prioritiza investiţiile din cadrul acestui apel pentru asigurarea unei mai bune distribuţii a infrastructurii de sănătate între regiuni şi judeţe, creşterea accesului populaţiei la servicii medicale de calitate, creşterea eficacităţii serviciilor medicale, o mai bună adaptare a infrastructurii la noile cerinţe tehnologice şi de asigurare a unor circuite funcţionale şi eficiente. ART. 1 Cadrul legislativ general aplicabil este următorul: a) Regulamentul (UE) 2021/1.060 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 iunie 2021 de stabilire a dispoziţiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziţie justă şi Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum şi Fondului pentru azil, migraţiune şi integrare, Fondului pentru securitate internă şi Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize; b) Regulamentul (UE) 2021/1.058 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 iunie 2021 privind Fondul european de dezvoltare regională şi Fondul de coeziune; c) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 122/2020 privind unele măsuri pentru asigurarea eficientizării procesului decizional al fondurilor externe nerambursabile destinate dezvoltării regionale în România, aprobată prin Legea nr. 277/2021, cu modificările şi completările ulterioare; d) Hotărârea Guvernului nr. 936/2020 pentru aprobarea cadrului general necesar în vederea implicării autorităţilor şi instituţiilor din România în procesul de programare şi negociere a fondurilor externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021-2027 şi a cadrului instituţional de coordonare, gestionare şi control al acestor fonduri, cu modificările şi completările ulterioare; e) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările ulterioare; f) Hotărârea Guvernului nr. 829/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă; g) Hotărârea Guvernului nr. 873/2022 pentru stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul operaţiunilor finanţate în perioada de programare 2021-2027 prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune şi Fondul pentru o tranziţie justă; h) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare; i) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare şi digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027, aprobată prin Legea nr. 45/2024, cu modificările şi completările ulterioare; j) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.408/2010 privind aprobarea criteriilor de clasificare a spitalelor în funcţie de competenţă; k) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 323/2011 privind aprobarea metodologiei şi a criteriilor minime obligatorii pentru clasificarea spitalelor în funcţie de competenţă, cu modificările şi completările ulterioare; l) Legea nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată, cu modificările ulterioare; m) Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 16/2023 pentru aprobarea reglementării tehnice „Metodologie de calcul al performanţei energetice a clădirilor, indicativ Mc 001-2022“; n) Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare; o) Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare; p) Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare; q) Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare; r) Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; s) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 2 (1) Avizul de oportunitate în vederea implementării proiectelor de investiţii în laboratoarele de microbiologie din cadrul spitalelor cu finanţare din Programul Sănătate este necesar pentru Apelul de proiecte nr. PS/359/PS_ P3/OP4/RSO4.5/PS_P3_RSO4.5_A7: Investiţii în infrastructura laboratoarelor de microbiologie din cadrul unităţilor sanitare publice. (2) Avizul de oportunitate emis de Ministerul Sănătăţii pentru dotările propuse în cadrul laboratoarelor de microbiologie care să se raporteze la Strategia Naţională de Sănătate 2023-2030 şi documentele operaţionale derivate din strategie va avea la bază criterii de necesitate şi oportunitate prin raportare la: infecţiile asociate asistenţei medicale (IAAM), personalul medical şi nemedical; numărul, tipologia echipamentelor solicitate; numărul, tipologia şi vechimea echipamentelor existente; serviciile furnizate de unitatea medicală, alte criterii etc. (3) Pentru acordarea avizului de oportunitate de către Ministerul Sănătăţii pentru investiţiile în laboratoarele de microbiologie din cadrul spitalelor cu finanţare prin Programul Sănătate, solicitanţii transmit în format electronic cu adresă de înaintare la adresa de e-mail aviz.programsanatate@ms.ro următoarele documente: a) Solicitare pentru acordarea avizului de oportunitate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1; b) Declaraţie privind evitarea conflictelor de interese, a fraudei, corupţiei şi dublei finanţări, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2; c) Declaraţie de consimţământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3; d) Declaraţie de eligibilitate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4; e) Declaraţie de angajament, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5. ART. 3 (1) La nivelul Ministerului Sănătăţii, prin ordin al ministrului sănătăţii, se constituie o comisie de evaluare care analizează documentele depuse de solicitanţi, în vederea acordării avizului de oportunitate. (2) Din componenţa comisiei de evaluare pot face parte reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii şi/sau reprezentanţi ai altor instituţii din sistemul sanitar şi/sau universităţi. (3) Membrii comisiei de evaluare semnează declaraţii referitoare la evitarea conflictului de interese şi imparţialitate. (4) Comisia de evaluare analizează documentele transmise de către solicitant şi întocmeşte procesul-verbal al evaluării în termen de maximum 5 zile de la înregistrarea tuturor documentelor necesare. (5) În situaţia în care documentele transmise de solicitant sunt incomplete sau nu conţin informaţii suficiente în vederea evaluării obiective a acestora, comisia de evaluare poate solicita documente suplimentare. ART. 4 (1) Comisia de evaluare, în urma analizei tuturor documentelor, întocmeşte procesul-verbal de evaluare, conform anexei nr. 6. (2) Procesul-verbal de evaluare asumat se înaintează Ministrului Sănătăţii în vederea eliberării avizului de oportunitate. (3) Ministerul Sănătăţii, în baza procesului-verbal de evaluare al comisiei, prevăzut în anexa nr. 6, eliberează avizul de oportunitate al cărui model este prevăzut în anexa nr. 8. ART. 5 (1) La nivelul Ministerului Sănătăţii, prin ordin al ministrului sănătăţii, se constituie o comisie de soluţionare a contestaţiilor care analizează toate contestaţiile depuse de solicitanţi. (2) În componenţa comisiei de soluţionare a contestaţiilor pot fi nominalizaţi reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii şi/sau reprezentanţi ai altor instituţii din sistemul sanitar şi/sau universităţi, alţii decât cei din componenţa comisiei de evaluare. (3) Membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor semnează declaraţii referitoare la evitarea conflictului de interese şi imparţialitate. (4) În termen de 48 de ore de la primirea rezultatului, solicitanţii pot formula contestaţii pentru care comisia de soluţionare a contestaţiilor va formula răspuns în maximum 2 zile lucrătoare. (5) Comisia de soluţionare a contestaţiilor analizează documentele transmise de către solicitant şi întocmeşte procesul-verbal, conform anexei nr. 7. (6) Procesul-verbal de evaluare semnat se înaintează ministrului sănătăţii în vederea aprobării. (7) Rezultatul stabilit după soluţionarea contestaţiei rămâne definitiv. ART. 6 (1) Ministerul Sănătăţii, în baza procesului-verbal de evaluare, respectiv în baza procesului-verbal de soluţionare a contestaţiilor, eliberează avizul de oportunitate al cărui model este prevăzut în anexa nr. 8. (2) În situaţia în care solicitantul nu îndeplineşte toate cerinţele în vederea acordării avizului, comisia de evaluare, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor întocmeşte un proces-verbal în care sunt prevăzute motivele respingerii, pe care îl înaintează ministrului sănătăţii în vederea aprobării şi înştiinţează solicitantul în termen de maximum 24 de ore de la aprobare. ART. 7 Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezenta metodologie. ANEXA 1 la metodologie SOLICITARE pentru acordarea avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor de investiţii în infrastructura laboratoarelor de microbiologie din cadrul unităţilor sanitare publice cu finanţare din Programul Sănătate Denumirea apelului de proiecte*: * Se bifează apelul de proiecte unde va fi depus proiectul pentru care se solicită avizul de oportunitate.
┌──────────────────────────────────────┐
│[ ] Investiţii în infrastructura │
│laboratoarelor de microbiologie din │
│cadrul unităţilor sanitare publice. │
│Apel nr. PS/359/PS_P3/OP4/ RSO4.5/ │
│PS_P3_RSO4.5_A7 │
└──────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────┬────────────────┐
│Denumire solicitant: │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Ordonator principal │ │
│de credite: │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Denumirea │ │
│obiectivului de │ │
│investiţii │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │[ ] Institut │
│ │clinic/Institut │
│ │clinic de │
│ │urgenţă │
│ │[ ] Spital │
│ │judeţean │
│ │[ ] Spital │
│ │judeţean de │
│ │urgenţă/clinic │
│Tipologia unităţii │de urgenţă │
│sanitare: │[ ] Spital │
│ │municipal │
│ │[ ] Spital │
│ │municipal de │
│ │urgenţă/clinic │
│ │de urgenţă │
│ │[ ] Spital │
│ │monospecialitate│
│ │[ ] Spital │
│ │orăşenesc │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Adresă │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Cod fiscal │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Contact │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│E-mail │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Telefon │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Reprezentant legal │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Funcţie │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Propunerea de │[ ] DA │
│investiţii face parte│ │
│din categoria ├────────────────┤
│unităţilor sanitare │[ ] NU │
│publice. │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Existenţa dreptului │ │
│de proprietate sau a │[ ] DA │
│altui drept asupra │ │
│terenului care ├────────────────┤
│permite realizarea │ │
│dotărilor │[ ] NU │
│ │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Existenţa acordului │ │
│proprietarului în │[ ] DA │
│vederea realizării │[ ] NU │
│investiţiilor │ │
└─────────────────────┴────────────────┘
Descrierea nevoii de finanţare şi justificarea necesităţii proiectului: Se va indica obiectivul pe care proiectul îşi propune să îl atingă (completând tabelul de la lit. A). De asemenea, în vederea justificării proiectului, se vor prezenta şi alte elemente precum cele de mai jos (lista nu este limitativă): - nevoile şi problemele identificate şi cum îşi propune proiectul să contribuie la satisfacerea nevoilor şi soluţionarea problemelor identificate; – în cazul în care se solicită spre finanţare o acţiune deja începută (de exemplu, achiziţie demarată anterior depunerii cererii de finanţare), beneficiarul trebuie să demonstreze necesitatea demarării acţiunii înainte de semnarea/emiterea contractului/ordinului de finanţare; – competenţa solicitantului, inclusiv a partenerului, dacă este cazul, de a implementa proiectul propus în sensul satisfacerii nevoilor şi soluţionării problemelor identificate; – descrierea desfăşurării activităţii în prezent; – măsuri de asigurare a resursei umane specializate etc. A. Justificarea necesităţii şi oportunităţii dotărilor propuse
┌─────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│ │Justificarea │
│ │necesităţii şi│
│ │oportunităţii │
│ │dotărilor prin│
│ │raportare la │
│ │Strategia │
│ │Naţională de │
│ │Sănătate │
│ │2023-2030, │
│ │infecţiile │
│ │asociate │
│ │asistenţei │
│ │medicale │
│ │(IAAM), │
│ │asigurarea │
│ │personalului │
│ │medical şi │
│ │nemedical; │
│ │numărul, │
│ │tipologia │
│Denumire echipament propus a se achiziţiona │echipamentelor│
│pentru laboratorul de microbiologie │solicitate; │
│ │numărul, │
│ │tipologia şi │
│ │vechimea │
│ │echipamentelor│
│ │existente; │
│ │serviciile │
│ │furnizate de │
│ │unitatea │
│ │medicală │
│ │(Solicitantul │
│ │va trata │
│ │obligatoriu │
│ │fiecare dintre│
│ │elementele │
│ │menţionate mai│
│ │sus pentru │
│ │fiecare │
│ │echipament │
│ │propus a se │
│ │achiziţiona.) │
├─────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│.............................................│……………………………… │
├─────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│.............................................│………………………………. │
├─────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │
├─────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │
└─────────────────────────────────────────────┴──────────────┘
Documente ataşate: .................................................... Solicitant: …………………. Semnătura ……………….. Data ……………………. ANEXA 2 la metodologie DECLARAŢIE privind evitarea conflictelor de interese, a fraudei, corupţiei şi dublei finanţări Subsemnatul/Subsemnata, <prenume, nume>, în calitate de reprezentant legal/împuternicit al <denumire solicitant/partener>, în cadrul proiectului <titlul proiectului>, pentru a putea participa în proiectul sus-menţionat, pentru care se solicită finanţare din Programul Sănătate, declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, că: - voi lua toate măsurile necesare pentru prevenirea neregulilor grave (conflict de interese, fraudă, corupţie), atât în faza de selecţie, evaluare şi contractare a proiectului propus spre finanţare din Programul Sănătate, cât şi în cea de implementare a acestuia, în conformitate cu prevederile legale incidente; – proiectul propus spre finanţare (în întregime sau parţial) nu face obiectul unei alte solicitări de sprijin financiar care să acopere aceleaşi costuri; – proiectul propus spre finanţare (în întregime sau parţial) nu a mai beneficiat, în ultimii 5 ani, de sprijin financiar care să fi acoperit aceleaşi costuri. Am luat cunoştinţă că declaraţia în fals atrage după sine încetarea acordului de finanţare, precum şi obligarea organizaţiei pe care o reprezint la rambursarea banilor care fac obiectul dublei finanţări şi la plata de despăgubiri pentru perioada scursă de la încasarea finanţării nerambursabile până la data descoperirii falsului. Numele şi prenumele: ............................ Data: ............................ Semnătura: ............................ ANEXA 3 la metodologie DECLARAŢIE de consimţământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal Subsemnatul/Subsemnata, .........................., CNP ...................., posesor/posesoare al/a CI seria ....... nr. ..........., domiciliat/ă în ............................................, e-mail ........................, telefon ......................................, în calitate de reprezentant legal al …..........(Se vor completa denumirea, CUI/CIF şi adresa sediului social al solicitantului.)…………., declar prin prezenta că sunt de acord ca Ministerul Sănătăţii să fie autorizat, prin compartimentele de specialitate responsabile cu evaluarea, selecţia şi contractarea cererii de finanţare cu titlul ........................................., să proceseze datele mele personale/ale instituţiei pe care o reprezint, în cadrul activităţii de evaluare, selecţie şi contractare, în baza Regulamentului (UE) nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi cu prelucrarea, stocarea/arhivarea datelor conform normelor legale incidente. De asemenea, prin prezenta sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul mai sus menţionat, cu furnizarea datelor personale, precum şi cu accesarea şi prelucrarea acestora în bazele de date publice cu scopul realizării verificărilor presupuse de ghidul specific aplicabil, acordând inclusiv dreptul Ministerului Sănătăţii/Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene/Autorităţii de Audit/Direcţiei Naţionale Anticorupţie/Departamentului pentru lupta antifraudă - DLAF şi altor instituţii implicate în sistemul de control şi/sau audit al fondurilor aferente PS de a utiliza datele disponibile în baze de date externe în scopul identificării şi calculării indicatorilor de risc în procesul de verificare şi contractare a cererii de finanţare cu titlul <denumire proiect>. Declar că am luat cunoştinţă de drepturile mele conferite de Regulamentul (UE) nr. 679/2016, inclusiv despre drepturile pe care subiecţii datelor cu caracter personal le deţin, dreptul la acces la date, dreptul la ştergerea datelor („dreptul de a fi uitat“), dreptul la restricţionare, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziţie, dreptul la rectificare în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Modalitatea prin care solicit să fiu contactat în scopul furnizării de informaţii este: telefon .......... şi/sau adresă de e-mail ............................. şi/sau fax .................................. . Declar că am înţeles această declaraţie de consimţământ, că sunt de acord cu procesarea datelor mele personale prin canalele de mai sus în scopurile descrise în această declaraţie de consimţământ. Numele şi prenumele ............... Data ............... Semnătura ................... ANEXA 4 la metodologie DECLARAŢIE DE ELIGIBILITATE Subsemnatul/a, ......................................................, reprezentant legal al .............., având funcţia de ................................, în cadrul ............., născut(ă) la data de ...................... în localitatea ........................, cu domiciliul stabil în localitatea ......................, str. ............................... nr. ........, judeţul ................, telefon .................., e-mail ............., cod poştal .............., posesor/posesoare al/a cărţii de identitate seria ..... nr. ................., eliberată de ............................. la data de ..............., CNP ........................., certific faptul că toate informaţiile conţinute în această cerere de finanţare sunt corecte şi sunt conştient(ă) de conţinutul anexelor dosarului de finanţare. Confirm faptul că entitatea pe care o reprezint are capacitatea financiară şi operaţională de a finaliza proiectul propus. Am luat cunoştinţă că, în conformitate cu prevederile legale, finanţarea nu poate fi acordată solicitanţilor care se află în oricare dintre următoarele situaţii: a) sunt în faliment sau în curs de lichidare, administrare judiciară, au activitatea suspendată, sunt subiectul unor astfel de proceduri sau sunt în situaţie similară prevăzută de legislaţia sau de reglementările naţionale; b) au fost condamnaţi pentru un delict legat de conduita lor profesională printr-o hotărâre care are autoritate de lucru judecat; c) au fost găsiţi vinovaţi de grave erori profesionale dovedite prin orice mijloace pe care autorităţile competente le pot justifica; d) nu şi-au îndeplinit obligaţiile privind plata contribuţiilor la asigurările sociale sau plata impozitelor în conformitate cu prevederile legale; e) au făcut obiectul unei hotărâri care are autoritate de lucru judecat pentru fraudă, corupţie, participare la o organizaţie criminală sau la orice alte activităţi ilegale în detrimentul intereselor financiare ale statului. Confirm faptul că nici eu şi nici instituţia pentru care am calitatea de reprezentant legal nu se află în niciuna dintre situaţiile descrise mai sus şi sunt conştient(ă) de sancţiunile care pot fi aplicate în cazul unor declaraţii false. Numele: ........................................................................ Funcţia: ......................................................................... Data: ...................... Semnătura: .............................. ANEXA 5 la metodologie DECLARAŢIE DE ANGAJAMENT^1 ^1 Se completează de către reprezentantul legal al solicitantului sau de către împuternicit. Subsemnatul, .......(numele şi prenumele reprezentantului legal/împuternicit al instituţiei solicitante)........, posesor al CI seria ...... nr. ..................., eliberată de ........................................., CNP ....................................../paşaport nr. ..........................., eliberat de ..........................., în calitate de .....(funcţia reprezentantului legal/împuternicit al instituţiei solicitante)........., cunoscând că falsul în declaraţii este pedepsit de legea penală, mă angajez ca eu şi instituţia pe care o reprezint: 1. să asigurăm condiţiile de desfăşurare optimă a activităţilor proiectului; 2. să asigurăm contribuţia proprie din costurile eligibile şi să finanţăm costurile neeligibile care ne revin, aferente proiectului; 3. să finanţăm cheltuielile care ne revin până la rambursarea sumelor aprobate, astfel încât să se asigure implementarea optimă a proiectului; 4. să nu încercăm să obţinem informaţii confidenţiale legate de stadiul evaluării proiectului sau să influenţăm personalul Ministerului Sănătăţii/comisia de evaluare/experţii evaluatori în timpul procesului de evaluare şi selecţie; 5. să asigurăm folosinţa echipamentelor şi aplicaţiilor pentru scopul declarat în proiect; 6. să asigurăm capacitatea operaţională şi administrativă necesare implementării proiectului (resurse umane suficiente şi resurse materiale necesare); 7. să asigurăm obligatoriu garanţia şi mentenanţa rezultatului proiectului prin contractul/contractele încheiat(e) pe perioada implementării cu diverşi furnizori sau prin surse proprii; 8. să nu furnizăm informaţii false sau incomplete. Reprezentant legal/Împuternicit <denumire oficială solicitant> <funcţie reprezentant legal/împuternicit> <nume, prenume reprezentant legal/împuternicit*> * Se va completa cu majuscule şi fără abrevieri. <semnătură reprezentant legal/împuternicit> Data: <zz/ll/aa> ANEXA 6 la metodologie PROCES-VERBAL de evaluare a proiectelor depuse în vederea obţinerii avizului de oportunitate
┌─────────────────────────────────────┬┐
│Titlul proiectului ││
└─────────────────────────────────────┴┘
Comisia de evaluare, constituită în baza ....(act administrativ)....... nr. ........... din .....(data)..., formată din: - preşedinte: .....................; – membru: .....................; – membru: .....................; – secretar: ....................., s-a întrunit astăzi, ...(data)....., ora ........, în vederea evaluării documentelor justificative depuse de către ....(denumirea solicitantului)..... privind obţinerea avizului de oportunitate pentru proiectul .....(denumirea proiectului)...., codul proiectului .............................. . Procedura de evaluare s-a desfăşurat cu respectarea condiţiilor din cadrul metodologiei aprobate prin .................... nr. ........... din ............... privind aprobarea metodologiei pentru depunerea cererilor de acordare a avizului de oportunitate. În vederea obţinerii avizului de oportunitate, ......(denumirea solicitantului)...... a depus următoarele documente: - ...................... nr. ............ din data de ............; – ...................... nr. ............ din data de ............ . În urma analizării documentelor depuse de către ....(denumirea solicitantului)........., Comisia de evaluare a solicitat clarificări prin Adresa nr. ................. din data de .............. cu privire la ...........(Se completează doar dacă este cazul.)........ . În urma clarificărilor transmise de către .......(denumirea solicitantului)...., Comisia de evaluare a constatat următoarele:
┌──────────────────────────────────┬───┐
│ │[ ]│
│ │DA │
│Anexa nr. 1 la metodologie ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│Anexa nr. 1 la metodologie a fost │DA │
│semnată, completă şi corectă ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│ │DA │
│Anexa nr. 2 la metodologie ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│Anexa nr. 2 la metodologie a fost │DA │
│semnată, completă şi corectă ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│ │DA │
│Anexa nr. 3 la metodologie ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│Anexa nr. 3 la metodologie a fost │DA │
│semnată, completă şi corectă ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│ │DA │
│Anexa nr. 4 la metodologie ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│Anexa nr. 4 la metodologie a fost │DA │
│semnată,completă şi corectă ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│ │DA │
│Anexa nr. 5 la metodologie ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│Anexa nr. 5 la metodologie a fost │DA │
│semnată, completă şi corectă ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
└──────────────────────────────────┴───┘
Investiţii care constau în dotări:
┌───────────────────────┬────────────────────────────────┐
│ │Opinia Ministerului Sănătăţii │
│ │referitoare la oportunitatea │
│ │investiţiei prin raportare la │
│ │prioritizarea din documentele │
│Denumirea │operaţionale derivate din │
│echipamentului propus a│Strategia Naţională de Sănătate │
│se achiziţiona │2023-2030 │
│pentru laboratorul de │- oportun/neoportun - │
│microbiologie │(Se vor analiza justificările │
│ │solicitantului, precum şi │
│ │prevederile din Strategia │
│ │Naţională de Sănătate │
│ │2023-2030.) │
├───────────────────────┼────────────────────────────────┤
│.......................│................................│
├───────────────────────┼────────────────────────────────┤
│ │ │
├───────────────────────┼────────────────────────────────┤
│ │ │
├───────────────────────┼────────────────────────────────┤
│ │ │
└───────────────────────┴────────────────────────────────┘
Astfel, având în vedere Solicitarea ........(denumirea solicitantului)........ nr. ............ din data de .............., ca urmare a evaluării documentelor justificative depuse în vederea avizului de oportunitate, Comisia de evaluare propune emiterea avizului de oportunitate pentru proiectul ......................................... . Comisia de evaluare: - preşedinte: ..................; – membru: ..................; – membru: ..................; – secretar: .................. . ANEXA 7 la metodologie PROCES-VERBAL de soluţionare a contestaţiilor proiectelor depuse în vederea obţinerii avizului de oportunitate
┌─────────────────────────────────────┬┐
│Titlul proiectului ││
└─────────────────────────────────────┴┘
Comisia de soluţionare a contestaţiilor, constituită în baza ...(act administrativ)..... nr. ........... din ....(data)....., formată din: - preşedinte: ...............; – membru: ................; – membru: ...............; – secretar: ................, s-a întrunit astăzi, ......(data)...., ora ........ în vederea analizării contestaţiei depuse de către ..........(denumirea solicitantului)....... pentru Avizul de oportunitate emis de către Ministerul Sănătăţii nr. ......... din data de ........... pentru proiectul .....(denumirea proiectului)...., codul proiectului .......................................... . Procedura de soluţionare a contestaţiilor s-a desfăşurat cu respectarea condiţiilor din cadrul metodologiei aprobate prin ................................. nr. ............. din ..................... privind aprobarea metodologiei pentru depunerea cererilor de acordare a avizului de oportunitate. Documentele depuse în vederea obţinerii avizului de către ......(denumirea solicitantului)........ şi analizate de către Comisia de evaluare au fost după cum urmează: - ...................... nr. ............ din data de ............; – ...................... nr. ............ din data de ............ În etapa de evaluare, Comisia de evaluare a solicitat clarificări prin Adresa nr. .............. din data de ...................... cu privire la .........(Se completează doar dacă este cazul.)..... În urma clarificărilor transmise de către .....(denumirea solicitantului)....., Comisia de evaluare a constatat următoarele: .................
┌──────────────────────────────────┬───┐
│ │[ ]│
│ │DA │
│Anexa nr. 1 la metodologie ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│Anexa nr. 1 la metodologie a fost │DA │
│semnată, completă şi corectă ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│ │DA │
│Anexa nr. 2 la metodologie ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│Anexa nr. 2 la metodologie a fost │DA │
│semnată, completă şi corectă ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│ │DA │
│Anexa nr. 3 la metodologie ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│Anexa nr. 3 la metodologie a fost │DA │
│semnată, completă şi corectă ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│ │DA │
│Anexa nr. 4 la metodologie ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│Anexa nr. 4 la metodologie a fost │DA │
│semnată, completă şi corectă ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│ │DA │
│Anexa nr. 5 la metodologie ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
├──────────────────────────────────┼───┤
│ │[ ]│
│Anexa nr. 5 la metodologie a fost │DA │
│semnată, completă şi corectă ├───┤
│ │[ ]│
│ │NU │
└──────────────────────────────────┴───┘
Astfel, având în vedere Contestaţia depusă de către ...(denumirea solicitantului)..... nr. ............ din data de .............., ca urmare a evaluării documentelor justificative ce au stat la baza emiterii Avizului de oportunitate nr. ........ din data de ............................., Comisia de soluţionare a contestaţiilor menţine decizia Comisiei de evaluare/propune emiterea avizului pozitiv pentru proiectul .......................................... . Comisia de soluţionare a contestaţiilor: - preşedinte: ..................; – membru: ..................; – membru: ..................; – secretar: ................... . ANEXA 8 la metodologie MINISTERUL SĂNĂTĂŢII AVIZ DE OPORTUNITATE în vederea implementării proiectelor de investiţii în infrastructura laboratoarelor de microbiologie din cadrul unităţilor sanitare publice cu finanţare din Programul Sănătate Către .............................................................. În urma analizei Solicitării dumneavoastră nr. ................... cu privire la proiectul ......(denumirea proiectului)......., depus de către solicitantul .......(denumirea solicitantului)........ în cadrul apelului de proiecte ..... (####)....., Ministerul Sănătăţii avizează favorabil/nu avizează obiectivul de investiţii .........(denumirea obiectivelor)......., depus de către ........(denumirea solicitantului)....., motivat de: ............................................................... Alte observaţii ........................................................ Ministrul sănătăţii, ............................. -------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.